Everton vs Liverpool 1.Des

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Re: Everton vs Liverpool 1.Des

Legg inn av bønna1/2 »

Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm Chelsea flaksa seg til 3p. Forventet jo at de skulle vinne, men gud hvor dårlige de er. Kan umulig holde mye lenger
CFC er ikke dårlige, uavhengig av hvordan de presterte i dag.

Så du mer på deres kamp enn vår?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:07 pm
greyserpent skrev: ons des 01, 2021 11:03 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 10:59 pm

Nydelig fokus på 4-1 til erkerivalen. Rett og slett nydelig.
I alle dager. Syns du ikke selv at det er dust?
Klarer du ikke å se konstruktiv kritikk om det blir levert av noen andre enn fra eget reir?

Burde blinke ei lampe når Yesil kaster seg på.
Litt som å se Fernandes i samme situasjon der altså? Tror neppe det skyldes et særskilt portugisisk gen, men det er jo ikke første gang spillere stopper opp på en åpenbar hands, uavhengig av om dommeren ser det eller ei.
Tror du ikke jeg hadde sagt det samme om Fernandes?
Samme faen hvem som gjør det. Jeg syns det er dust uansett.

I dag spiller Everton og Pool.

Saliph

Legg inn av Saliph »

TerryMcDermott skrev: ons des 01, 2021 11:08 pm
Troygirl skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 10:58 pm

Slik snakke en ekte Unitedfan.
Man har definitivt et trist liv når man bruker så mye av tiden sin til å trolle i diverse forumtråder.
--- Det er jo et kompliment, han bryr seg jo ikke om City eller Chelsea tar tittelen. Det verste han kan tenke seg er at Liverpool vinner,det betyr jo faktisk noe.
Selvsagt. Inntil Ralf får skikk på gutta våre må man jo håpe på en av pengedoperne.

Og så hadde det jo vært utrolig gøy om denne gylne årgangen deres bare satt igjen med 1 PL-tittel.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Saliph skrev: ons des 01, 2021 11:11 pm
TerryMcDermott skrev: ons des 01, 2021 11:08 pm
Troygirl skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm
Man har definitivt et trist liv når man bruker så mye av tiden sin til å trolle i diverse forumtråder.
--- Det er jo et kompliment, han bryr seg jo ikke om City eller Chelsea tar tittelen. Det verste han kan tenke seg er at Liverpool vinner,det betyr jo faktisk noe.
Selvsagt. Inntil Ralf får skikk på gutta våre må man jo håpe på en av pengedoperne.

Og så hadde det jo vært utrolig gøy om denne gylne årgangen deres bare satt igjen med 1 PL-tittel.
--- Og 1 CL!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

We will always win with them kids.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:09 pm
Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm Chelsea flaksa seg til 3p. Forventet jo at de skulle vinne, men gud hvor dårlige de er. Kan umulig holde mye lenger
CFC er ikke dårlige, uavhengig av hvordan de presterte i dag.

Så du mer på deres kamp enn vår?
I dag var de dårlige. Jeg har sett høydepunktene av matchen, det var ikke mye bra fra Chelsea der.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

greyserpent skrev: ons des 01, 2021 11:08 pm Fortsetter Pool i denne scoringsformen, så setter de vel en rekord som blir "umulig" å slå?
Ja, fortsetter man slikt, så blir det rekord. Scoret fire mål i tre strake ligamatcher nå.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:22 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:09 pm
Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm Chelsea flaksa seg til 3p. Forventet jo at de skulle vinne, men gud hvor dårlige de er. Kan umulig holde mye lenger
CFC er ikke dårlige, uavhengig av hvordan de presterte i dag.

Så du mer på deres kamp enn vår?
I dag var de dårlige. Jeg har sett høydepunktene av matchen, det var ikke mye bra fra Chelsea der.
Unnskyld meg. Høydepunktene?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:32 pm
Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:22 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:09 pm

CFC er ikke dårlige, uavhengig av hvordan de presterte i dag.

Så du mer på deres kamp enn vår?
I dag var de dårlige. Jeg har sett høydepunktene av matchen, det var ikke mye bra fra Chelsea der.
Unnskyld meg. Høydepunktene?
Ja, kanskje du burde ta en titt du også.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:34 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:32 pm
Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:22 pm

I dag var de dårlige. Jeg har sett høydepunktene av matchen, det var ikke mye bra fra Chelsea der.
Unnskyld meg. Høydepunktene?
Ja, kanskje du burde ta en titt du også.
Jeg vurderer alltid lag og spillere basert på utvalgte høydepunkter. De gir meg god anledning til å si at et lag, som leder serien, er rævva.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

bønna1/2 skrev: tor des 02, 2021 12:13 am
Knaxern skrev: ons des 01, 2021 11:34 pm
bønna1/2 skrev: ons des 01, 2021 11:32 pm

Unnskyld meg. Høydepunktene?
Ja, kanskje du burde ta en titt du også.
Jeg vurderer alltid lag og spillere basert på utvalgte høydepunkter. De gir meg god anledning til å si at et lag, som leder serien, er rævva.
1. De spilte i ca 17 min før kampen ble stoppet i første omgang. Horrible.
2. Høydepunket på over flere minutter forteller mye.
3. Stats forteller resten.

Bønna: Chelsea var gode!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Knaxern skrev: tor des 02, 2021 12:29 am
1. De spilte i ca 17 min før kampen ble stoppet i første omgang. Horrible.
2. Høydepunket på over flere minutter forteller mye.
3. Stats forteller resten.

Bønna: Chelsea var gode!
Jeg sier ikke at Chelsea var gode i kveld. Du sier at de ikke når opp i sammendraget, basert på høydepunkter i kveld.

PS: hvilken kamp så du mest på i kveld?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

bønna1/2 skrev: tor des 02, 2021 12:13 am Jeg vurderer alltid lag og spillere basert på utvalgte høydepunkter. De gir meg god anledning til å si at et lag, som leder serien, er rævva.
Skriftlig ironi er alltid vanskelig, men denne var ganske åpenbar. På grensen til sarkasme, fatisk.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Evertonion skrev: ons des 01, 2021 7:20 am Tror du virkelig agent Benitez godtar kvesting av sine egne?
En slagen mann, nesten synd på fyren.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm
Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:59 pm
fugletitteren skrev: ons des 01, 2021 9:58 pm

Uten at jeg har den totale oversikt og ser alt av liverpool, så virker jo rett så ofte Trent sin manglende posisjonering defensivt å være en årsak når man slipper inn.
Man imponerer stort dersom man legger den der på Trent.
Man må gjerne mene at det prisen man velger å betale for alle de fantastiske offensive bidragene til Trent, men dersom man ikke gir han store deler av skylden for det målet skjønner man ikke soneforsvar.
Jeg vil gjerne høre deg forklare soneforsvar. Ta gjerne med hvor Trent skulle posisjonert seg når Liverpool har ballen (eller den er "contested"), og hvor han skal være når de mister den. Fra Allan mottar ballen, slår den til Richarlison som slår den til Gray tar det i underkant av 3 sekunder, så prøv å vær litt realistisk på hvor fort Trent skal forflytte seg fra å rase oppover langs siden for å være med i angrepet og presset til han skal være nede og kunne ta ballen fra Gray.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

bønna1/2 skrev: tor des 02, 2021 1:00 am
Knaxern skrev: tor des 02, 2021 12:29 am
1. De spilte i ca 17 min før kampen ble stoppet i første omgang. Horrible.
2. Høydepunket på over flere minutter forteller mye.
3. Stats forteller resten.

Bønna: Chelsea var gode!
Jeg sier ikke at Chelsea var gode i kveld. Du sier at de ikke når opp i sammendraget, basert på høydepunkter i kveld.

PS: hvilken kamp så du mest på i kveld?
Hvor har jeg skrevet at de ikke når opp totalt sett på bakgrunn av gårsdagen?

Chelsea sin match startet 20:30, litt usikker på om du visste det eller ikke. Så var det RM sin match på pc'en og Liverpool sin på tv'en.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: tor des 02, 2021 12:49 pm
tbb skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm
Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:59 pm
Man imponerer stort dersom man legger den der på Trent.
Man må gjerne mene at det prisen man velger å betale for alle de fantastiske offensive bidragene til Trent, men dersom man ikke gir han store deler av skylden for det målet skjønner man ikke soneforsvar.
Jeg vil gjerne høre deg forklare soneforsvar. Ta gjerne med hvor Trent skulle posisjonert seg når Liverpool har ballen (eller den er "contested"), og hvor han skal være når de mister den. Fra Allan mottar ballen, slår den til Richarlison som slår den til Gray tar det i underkant av 3 sekunder, så prøv å vær litt realistisk på hvor fort Trent skal forflytte seg fra å rase oppover langs siden for å være med i angrepet og presset til han skal være nede og kunne ta ballen fra Gray.
Jeg har svart Johwi i en annen tråd på dette, men om du er uenig må du gjerne gi meg svaret her. Tipper et par stk i Man Utd-tråden er mett på høyrebacker nå! :)

Det jeg gjerne ikke skriver noe om er hvor fort Trent bør forflytte seg. I mine øyne handler det mer om når Trent bør innse at han ikke bør gå. Det handler om rommet han har ansvar for, men også situasjonen som er uoversiktelig lenge før bruddet kommer.

Det er smått absurd å mene at Trent ikke har noe ansvar for et mål som kommer i rommet han skulle hatt kontroll på. En risikoavveining kan man kanskje kalle det, men så opptatt Liverpool er av nettopp dette rommet kjøper jeg ikke at Klopp synes dette var riktig løst av Trent.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

k9b skrev: tor des 02, 2021 12:49 pm
tbb skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm
Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:59 pm
Man imponerer stort dersom man legger den der på Trent.
Man må gjerne mene at det prisen man velger å betale for alle de fantastiske offensive bidragene til Trent, men dersom man ikke gir han store deler av skylden for det målet skjønner man ikke soneforsvar.
Jeg vil gjerne høre deg forklare soneforsvar. Ta gjerne med hvor Trent skulle posisjonert seg når Liverpool har ballen (eller den er "contested"), og hvor han skal være når de mister den. Fra Allan mottar ballen, slår den til Richarlison som slår den til Gray tar det i underkant av 3 sekunder, så prøv å vær litt realistisk på hvor fort Trent skal forflytte seg fra å rase oppover langs siden for å være med i angrepet og presset til han skal være nede og kunne ta ballen fra Gray.
Haha, man jakter Trent for den der ja. Overraskende gitt! Det innebærer vel da at han da er feilplassert 90% av tiden. Tipper Klopp er rasende!

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: tor des 02, 2021 3:57 pm
k9b skrev: tor des 02, 2021 12:49 pm
tbb skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm

Man må gjerne mene at det prisen man velger å betale for alle de fantastiske offensive bidragene til Trent, men dersom man ikke gir han store deler av skylden for det målet skjønner man ikke soneforsvar.
Jeg vil gjerne høre deg forklare soneforsvar. Ta gjerne med hvor Trent skulle posisjonert seg når Liverpool har ballen (eller den er "contested"), og hvor han skal være når de mister den. Fra Allan mottar ballen, slår den til Richarlison som slår den til Gray tar det i underkant av 3 sekunder, så prøv å vær litt realistisk på hvor fort Trent skal forflytte seg fra å rase oppover langs siden for å være med i angrepet og presset til han skal være nede og kunne ta ballen fra Gray.
Haha, man jakter Trent for den der ja. Overraskende gitt! Det innebærer vel da at han da er feilplassert 90% av tiden. Tipper Klopp er rasende!
Skal ikke se bort i fra at TAA selges i januar for å få inn en back som hører etter.

Skal bli deilig når Liverpool endelig slutter å ta risiko i forsøket på å skape problemer for sine motstandere. Da kunne vi kanskje vunnet 1-0 i går i stede.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: tor des 02, 2021 3:57 pm
k9b skrev: tor des 02, 2021 12:49 pm
tbb skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm

Man må gjerne mene at det prisen man velger å betale for alle de fantastiske offensive bidragene til Trent, men dersom man ikke gir han store deler av skylden for det målet skjønner man ikke soneforsvar.
Jeg vil gjerne høre deg forklare soneforsvar. Ta gjerne med hvor Trent skulle posisjonert seg når Liverpool har ballen (eller den er "contested"), og hvor han skal være når de mister den. Fra Allan mottar ballen, slår den til Richarlison som slår den til Gray tar det i underkant av 3 sekunder, så prøv å vær litt realistisk på hvor fort Trent skal forflytte seg fra å rase oppover langs siden for å være med i angrepet og presset til han skal være nede og kunne ta ballen fra Gray.
Haha, man jakter Trent for den der ja. Overraskende gitt! Det innebærer vel da at han da er feilplassert 90% av tiden. Tipper Klopp er rasende!
Hehe. Lettere å diskutere på denne måten enn å faktisk ta det som blir skrevet.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Hadde Trent vært feilfri, så hadde han ikke blitt diskutert rundt det defensive. Trent er fortsatt blant verdens beste back, selv om han inniblant kanskje løser ting feil. Jeg personlig vil ikke si det er snakk om noen grove feil, men kunne det blitt løst bedre? Ja selvsagt, og når ting fører til baklengsmål, så er det ikke unaturlig at det blir diskutert. Merkelig det skal være sårt når det blir poengtert opplagte ting. Pust med magen, han er desidert den beste backen i verden offensivt og topp 10 beste defensivt i England. Trent er som kantene i håndball, han skal nok stupe i angrep, men så vil det sikkert oppstå situasjoner der han kanskje ikke skulle reist og situasjoner der han burde reist i angrep.

startelver

Legg inn av startelver »

Saliph skrev: ons des 01, 2021 11:06 pm
Troygirl skrev: ons des 01, 2021 11:04 pm Man har definitivt et trist liv når man bruker så mye av tiden sin til å trolle i diverse forumtråder.
Ja, jeg synes litt synd på startelver.
Jeg tror det var deg hun mente.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: tor des 02, 2021 4:48 pm Hadde Trent vært feilfri, så hadde han ikke blitt diskutert rundt det defensive. Trent er fortsatt blant verdens beste back, selv om han inniblant kanskje løser ting feil. Jeg personlig vil ikke si det er snakk om noen grove feil, men kunne det blitt løst bedre? Ja selvsagt, og når ting fører til baklengsmål, så er det ikke unaturlig at det blir diskutert. Merkelig det skal være sårt når det blir poengtert opplagte ting. Pust med magen, han er desidert den beste backen i verden offensivt og topp 10 beste defensivt i England. Trent er som kantene i håndball, han skal nok stupe i angrep, men så vil det sikkert oppstå situasjoner der han kanskje ikke skulle reist og situasjoner der han burde reist i angrep.
Så lenge det finnes kunnskapsløse nisser som i tillegg er drevet av en agenda og/eller misunnelse kommer det alltid til å være diskusjoner. Dette er et glimrende bevis på det.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Det er jo håpløst å diskutere Trent og hans defensive egenskaper uten å se på hvordan hele laget er satt opp og hva som er hver enkelt sin oppgave som da er gitt av Klopp.
Så vil jeg gjerne høre hvordan en back eventuelt kan være nr 1 offensivt og nr 1 defensivt i verden samtidig? Hva skal Trent produsere av tall for å kunne toppe den defensive listen også?

Yesil

Legg inn av Yesil »

TerryMcDermott skrev: tor des 02, 2021 5:47 pm --- Det er jo håpløst å diskutere Trent og hans defensive egenskaper uten å se på hvordan hele laget er satt opp og hva som er hver enkelt sin oppgave som da er gitt av Klopp.
Så vil jeg gjerne høre hvordan en back eventuelt kan være nr 1 offensivt og nr 1 defensivt i verden samtidig? Hva skal Trent produsere av tall for å kunne toppe den defensive listen også?
TAA forrige sesong, når han ikke fikk den samme friheten offensivt pga. skadesituasjonen, sammenlignet med de andre høyrebackene i England sin EM-tropp:


Ellers sier Robertson dette: – Trent sier at vi har troen på å holde buret reint, og jeg mener midtbanen er nøkkelen til det. Manageren ønsker at vi skal gå framover. Han ville ikke vært fornøyd om jeg og Trent stod igjen på midtstreken og forsvarte oss.

Men selvfølgelig, tbb kan dette best.
Sist redigert av Yesil den tor des 02, 2021 6:12 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: tor des 02, 2021 5:47 pm --- Det er jo håpløst å diskutere Trent og hans defensive egenskaper uten å se på hvordan hele laget er satt opp og hva som er hver enkelt sin oppgave som da er gitt av Klopp.
Så vil jeg gjerne høre hvordan en back eventuelt kan være nr 1 offensivt og nr 1 defensivt i verden samtidig? Hva skal Trent produsere av tall for å kunne toppe den defensive listen også?
Det har nå aldri vært et krav jeg har lagt på han. Snarere tvert i mot.

Når det gjelder dette med rolle var dette også grunnen til at jeg innledet med å skrive at jeg forstår det blir en avveining. Samtidig er det åpenbart ikke slik at Trent har frihet til å gjøre hva som helst uten at det kan vurderes som under par.

Når man får mål i mot er det naturlig å vurdere hva som kan gjøre annerledes. I denne situasjonen er det en ting som fremstår svært tydelig og åpenbart. Det er heller ikke slik at hver gang Trent går så skaper det en voldsom ubalanse i laget. Det er heller motsatt, Liverpool er stort sett så strukturert at Trent kan gå uten at det skaper ubalanse. Men denne gangen var ikke det tilfellet. Denne gang skapte det ubalanse når han gikk, og det var den viktigste grunnen til et mål i mot.

Shenon

Legg inn av Shenon »

tbb skrev: tor des 02, 2021 1:20 pm
Det er smått absurd å mene at Trent ikke har noe ansvar for et mål som kommer i rommet han skulle hatt kontroll på.
Det tror jeg nok du kan ha helt rett i

Tipper Klopp hadde blitt rett og slett forbanna om det hadde skjedd i går - heldigvis var vi langt unna slike scener....

ps: dersom du faktisk tror at Trent har noe som helst skyld for det baklengsmålet, så har du skjønt NULL av hvordan Klopp (og derav Liverpool) ønsker å spille fotball.

Shenon

Legg inn av Shenon »

tbb skrev: tor des 02, 2021 6:10 pm Denne gang skapte det ubalanse når han gikk, og det var den viktigste grunnen til et mål i mot.
Nei
og Nei

Nok en gang, dersom du skal demonstrere gang på gang at du ikke forstår en tøddel av Klopp-ball, kan det kanskje være bedre å bare klipe igjen?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Det er rimelig absurd å se reaksjonene deres på et saklige innlegg.

Slår meg at dere forstår Klopp-ball temmelig dårlig selv. Det at dere hisser dere slik opp er kanskje en konsekvens av det? Ikke vet jeg, men det er helt unødvendig.

Men dersom det faktisk var slik at jeg ikke skjønte der, men du gjorde, kunne du kanskje forklart det til meg? Hvem har skylden for målet? Ingen? Klopp? Eller tenker du at i Klopp-ball er det helt ok at man gir bort denne type rom i denne delen av banen? At det er en pris man er villig til å betale? Da forstår man forhold mellom kost/nytte (her bedre definert som avkastning/risiko) temmelig dårlig. Og det er ikke Klopp-ball. Det har heller aldri vært det.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: tor des 02, 2021 5:25 pm
TrueBlue81 skrev: tor des 02, 2021 4:48 pm Hadde Trent vært feilfri, så hadde han ikke blitt diskutert rundt det defensive. Trent er fortsatt blant verdens beste back, selv om han inniblant kanskje løser ting feil. Jeg personlig vil ikke si det er snakk om noen grove feil, men kunne det blitt løst bedre? Ja selvsagt, og når ting fører til baklengsmål, så er det ikke unaturlig at det blir diskutert. Merkelig det skal være sårt når det blir poengtert opplagte ting. Pust med magen, han er desidert den beste backen i verden offensivt og topp 10 beste defensivt i England. Trent er som kantene i håndball, han skal nok stupe i angrep, men så vil det sikkert oppstå situasjoner der han kanskje ikke skulle reist og situasjoner der han burde reist i angrep.
Så lenge det finnes kunnskapsløse nisser som i tillegg er drevet av en agenda og/eller misunnelse kommer det alltid til å være diskusjoner. Dette er et glimrende bevis på det.
Det er de to vanlige bevisene på dette i denne tråden. Som sagt, om Trent var feilplassert der, så er han nesten alltid det.
Men dette handler jo om at ikke Trent, og enda mer Klopp (som faktisk får nøyaktig det han ønsker av Trent, det håper jeg vi slipper å diskutere (Yeah right 3-2-1 tulling incoming) spiller fotball som disse to tullingene synes han bør gjøre. Tror vi skal være glade for det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»