Danske priser i dag Rema 1000

Svar
startelver

Danske priser i dag Rema 1000

Legg inn av startelver »

Jeg drar på dagstur til Danmark i morgen og kommer til å stoppe innom Rema 1000 som jeg pleier å gjøre i Hirtshals.

Her er denne ukens tilbudsavis , det første man legger merke til er hvor stor forskjell det er på Rema 1000 i Norge og i Danmark, som natt og dag, ikke bare rent prismessig men også hvor mye flere lokale varer som selges der og utvalget innen økologisk mat til en rimelig pris.

https://rema1000.dk/om-rema-1000/avis/a ... UcOmC0Ta/1

Man må gange med ca 1.35 mot den norske krona så får du en ide om hva det koster.
Sist redigert av startelver den ons des 01, 2021 6:01 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: ons des 01, 2021 6:04 pm Er det handlelista du legger ut, Elver?
Ja jeg prøver så godt jeg kan på å få oversikt, har bare 1 time på land så blir bare Rema 1000 jeg rekker.

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: ons des 01, 2021 6:07 pm
startelver skrev: ons des 01, 2021 6:05 pm
Justice 97 skrev: ons des 01, 2021 6:04 pm Er det handlelista du legger ut, Elver?
Ja jeg prøver så godt jeg kan på å få oversikt, har bare 1 time på land så blir bare Rema 1000 jeg rekker.
Best å ha programmet klart da. Reiste mye på slike turer back in the day, både til Newcastle og Hirtshals. Kort tid i land begge steder, men tror vi hadde flere timer til rådighet i Newcastle.
Er enkelt når man bor i Krsand og dagsturen koster 90 kroner. Da er turen oppspart på en liten handlepose.

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: ons des 01, 2021 6:08 pm Gifflar til 14 kr. For en drøm.
Ikke helt, gang med 1.35 for norsk pris. Men allikevel nesten halv pris av Norge.

startelver

Legg inn av startelver »

Må ha Rumpesteik selvsagt , nam nam


Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk at ølbokser i Danmark bare er 3.50 + pant. Burde hatt med en trillebår inn i butikken.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Danmark er DIGG, så enkelt kan det sies

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: ons des 01, 2021 6:16 pm Er det spilleautomater på båten?
Er lite med det, var mye sånt før men de sluttet med det. Color line har bra båter, bedre enn Fjordline. Tar bare 3 timer over, så er tilbake på ettermiddagen,

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

startelver skrev: ons des 01, 2021 6:12 pm Tenk at ølbokser i Danmark bare er 3.50 + pant. Burde hatt med en trillebår inn i butikken.
også er det bare ett par timer tur til Tyskland så er den enda billigere enn det igjen

Queenie

Legg inn av Queenie »

Sommerhus i Danmark, det hadde vært noe.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg har hørt at 200 kr timen i Danmark er ganske vanlig. Og man trenger ikke nødvendigvis ha noe stor utdannelse akkurat for å få det heller. Hvorfor er det da likevel så mye billigere?

startelver

Legg inn av startelver »

Ka9nen skrev: ons des 01, 2021 6:38 pm Jeg har hørt at 200 kr timen i Danmark er ganske vanlig. Og man trenger ikke nødvendigvis ha noe stor utdannelse akkurat for å få det heller. Hvorfor er det da likevel så mye billigere?
Lønna i Danmark ligger på ca 30000 DKK i snitt uten noen spesiell utdannelse. Men husleie er ganske høy, spesielt i byene. Og strømmen er sikkert ikke noe rimeligere enn i Norge. Matprisene derimot virker lavere pga EU-tilnærmingen danskene har og selvsagt konkurransen.

I Norge er det som kjent ingen konkurranse lenger, de store matkjedene har monopol. LIDL er jo i Danmark sammen med mange andre Euro-kjeder så ikke rart Norge er dyrt.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

En time i Danmark, og den skal tilbringes på en Rema 1000! Jeg hadde nok valgt noe annet å gjøre på den timen ja…

startelver

Legg inn av startelver »

Leoparden skrev: ons des 01, 2021 11:22 pm En time i Danmark, og den skal tilbringes på en Rema 1000! Jeg hadde nok valgt noe annet å gjøre på den timen ja…
Rema 1000 i Danmark er ikke det samme som Rema 1000 i Norge, som natt og dag faktisk.

Dessuten er det den nærmeste butikken fra kaia, så rekker ikke noe annet.

startelver

Legg inn av startelver »

Fikk tak i disse danske flødebollene , håndlaget. Prøv å finn det i Norge. 30 kr boksen.

Bilde

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: ons des 01, 2021 6:13 pm
startelver skrev: ons des 01, 2021 6:12 pm
Her på berget skal vi skattes i hjel.
Man vet jo hvorfor, men det er ikke lov å si.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja turen var fin den, litt kjedelig med 3 timer i en båt men dagen gikk unna.

startelver

Legg inn av startelver »

Barndomsminnet mitt med Jolly Cola tar aldri slutt. Jeg kjøpte 2 brett med Jolly, både zero og med sugar. Smaker like godt som vanlig. Nok en vellykket handletur.

2.50 kr per dåse.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Synes den smaker bedre enn Pepsi, og close to the original. Men appelsin-utgaven kunne de spart seg for.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg synes det er utrolig hva som selges i Danmark i forhold til Norge.

For eksempel , har du noensinne spist en fasansteik ? Dette selges altså på Rema denne uken. 29 kr kiloen.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Andre tilbud denne uken :

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»