BMW i7
Den bilen blir faktisk kjempespennende.
En ting jeg alltid undres litt over: Hvorfor plasserer så mange medier, journalister og andre Model S i klasse med EQS og 7-serie når den i realiteten er en bil i klasse med E-klasse og 5-serie?
Det er muligens fordi det er den første større langtgående elbilmodellen, men den er både en klasse ned i størrelse og flere klasser ned i komfort og kvalitetsfølelse.
En ting jeg alltid undres litt over: Hvorfor plasserer så mange medier, journalister og andre Model S i klasse med EQS og 7-serie når den i realiteten er en bil i klasse med E-klasse og 5-serie?
Det er muligens fordi det er den første større langtgående elbilmodellen, men den er både en klasse ned i størrelse og flere klasser ned i komfort og kvalitetsfølelse.
Startprisen på Model S er faktisk høyere enn på EQS.Kompressor skrev: ↑fre des 03, 2021 7:24 pm Den bilen blir faktisk kjempespennende.
En ting jeg alltid undres litt over: Hvorfor plasserer så mange medier, journalister og andre Model S i klasse med EQS og 7-serie når den i realiteten er en bil i klasse med E-klasse og 5-serie?
Det er muligens fordi det er den første større langtgående elbilmodellen, men den er både en klasse ned i størrelse og flere klasser ned i komfort og kvalitetsfølelse.
Da bør man ikke være i tvil om hvilken man velger. Uansett ferdig spekket som 580 4matic koster nok EQS litt mer.
Helt enig, Model S i tillegg til å være stupgammel også virker direkte billig. Jeg har ikke annen kjennskapen til Model S enn som passasjer i taxi. Man føler overhodet ikke å sitte i en dyr bil.
Så et sted som hadde lekket grillen på nye 7-serie i en delebeskrivelse og den ligner på denne.
Dette er en rendering av nye 7-serie like før lansering:
https://www.bmwblog.com/2021/11/25/bmw-i7-seen-testing/
Dette er en rendering av nye 7-serie like før lansering:
https://www.bmwblog.com/2021/11/25/bmw-i7-seen-testing/
Nesten 5,4 meter lang, 1,95 meter bred og 1,54 centimeter høy. Akselavstanden på 3215 millimeter er såvidt lengre enn EQS.
https://www.tu.no/artikler/kostbar-luks ... -i7/518899
https://www.tu.no/artikler/kostbar-luks ... -i7/518899
Heftige dimmensjoner, selv jeg som liker store biler synes 5,39 meter er i lengste laget. Et helt utrolig imponerende interiør synes jeg, men likefullt et helt ekstremt dårlig valg av eksteriør… håper jeg liker den bedre i real life, slik som med ix, men det lover ikke spgodt. Blir sikkert en søstermodell i rolls-royce utgave.
Darth Vader sitt foretrukne valg. For å være ærlig foretrekker jeg designet på denne mot EQS som ser veldig kjedelig ut. I en mørk farge og med mørk grill så blir ikke fronten så ille.
Med all teknologien og alle duppedittene så ser jeg for meg at dette blir en svært kostbar bil å holde i god stand når den er godt ute av garanti-perioden.
Med all teknologien og alle duppedittene så ser jeg for meg at dette blir en svært kostbar bil å holde i god stand når den er godt ute av garanti-perioden.
Ser ut som den er lansert i Tyskland nylig.Someone skrev: ↑fre des 03, 2021 10:13 am Ser BMW har startet vintertesting av den kommende i7, som vel i praksis er en elektrisk 7-serie.
Når er den planlagt lansert?
https://finansavisen.no/motor/nyheter/ ... =sistenytt
https://www.autobild.de/artikel/bmw-i7- ... 52241.html
https://www.auto-motor-und-sport.de/fah ... on-sieben/
Ser de kom i gang med de første registreringene her i november, dog usikker hvor mange som egentlig bare er demo-biler?
Jeg ha prøvesittet. Noe helt annet og mye høyere opplevelseskvalitet enn iX. Og det skal det jo være. Gedigen og stor bil som ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Nydelige seter, svært nydelige. Bak også, der konkurrerer de med S-klasse.
Nei, ikke EQS, men S-klasse!
Nei, ikke EQS, men S-klasse!
Hvor mange biliger har dog lang nok garasje til denne?Kompressor skrev: ↑ons des 07, 2022 11:12 pm Jeg ha prøvesittet. Noe helt annet og mye høyere opplevelseskvalitet enn iX. Og det skal det jo være. Gedigen og stor bil som ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Nydelige seter, svært nydelige. Bak også, der konkurrerer de med S-klasse.
Nei, ikke EQS, men S-klasse!
Ja, man bør ha 5,5-6 meter garasjelengde. Er en del 6x6 garasjer der ute, men de fleste mindre garasjer har grense rundt 5 meter.
Målte min i dag, 5,28. Dog har jeg en sportsbod bak en lettvegg i enden, så hadde jeg fått en i7 måtte jeg ha rivd den for å få plassKompressor skrev: ↑tor des 08, 2022 7:34 am Ja, man bør ha 5,5-6 meter garasjelengde. Er en del 6x6 garasjer der ute, men de fleste mindre garasjer har grense rundt 5 meter.
Da kan du ha EQS, den er bare 522cm lang.
Mine garasjeplasser kan fint ha bil på inntil 6-6,5 meter i lengden og mine tre biler er alle rundt 5 meter i lengde.
Men biler med bredde før sidespeil innregnes på over 2 meter er krevende. Breddemessig går det akkurat med dagens 3 biler ved siden av hverandre (Range Rover er 198,3cm bred, iX er 196,7cm og AM er 193cm bred) og slik at de individuelt kan brukes og åpne dørene. Skulle jeg oppgradert til nye enda bredere Range Rover fullsize nå så begynner det å bli trangt.
Mine garasjeplasser kan fint ha bil på inntil 6-6,5 meter i lengden og mine tre biler er alle rundt 5 meter i lengde.
Men biler med bredde før sidespeil innregnes på over 2 meter er krevende. Breddemessig går det akkurat med dagens 3 biler ved siden av hverandre (Range Rover er 198,3cm bred, iX er 196,7cm og AM er 193cm bred) og slik at de individuelt kan brukes og åpne dørene. Skulle jeg oppgradert til nye enda bredere Range Rover fullsize nå så begynner det å bli trangt.
Bredden her er ikke noe problem, dobbelgarasje med bare kun en bilKompressor skrev: ↑lør des 10, 2022 10:13 pm Da kan du ha EQS, den er bare 522cm lang.
Mine garasjeplasser kan fint ha bil på inntil 6-6,5 meter i lengden og mine tre biler er alle rundt 5 meter i lengde.
Men biler med bredde før sidespeil innregnes på over 2 meter er krevende. Breddemessig går det akkurat med dagens 3 biler ved siden av hverandre (Range Rover er 198,3cm bred, iX er 196,7cm og AM er 193cm bred) og slik at de individuelt kan brukes og åpne dørene. Skulle jeg oppgradert til nye enda bredere Range Rover fullsize nå så begynner det å bli trangt.
- FredPerry^2
- Innlegg: 187
Ser ut som om kongehuset allerede har fått en
https://www.vg.no/rampelys/i/RG134r/dro ... k-til-ahus
Vanskelig å se, men sikker på det ikke er en vanlig G70?FredPerry^2 skrev: ↑tir des 20, 2022 7:53 pmSer ut som om kongehuset allerede har fått en
https://www.vg.no/rampelys/i/RG134r/dro ... k-til-ahus
- FredPerry^2
- Innlegg: 187
Ser ut som det er en i7FredPerry^2 skrev: ↑tir des 20, 2022 8:08 pmMest sannsynlig, ja. Jeg ble litt ivrig og trodde det var en 7-serie-tråd.
https://www.finansavisen.no/motor/2022/ ... -nye-elbil
Litt utenfor, men er satt opp flere solide ladestasjoner inne på Skaugum
Ny toppmodell lansert: i7 M70
https://www.bilnorge.no/auto-shanghai-2 ... en/4048317
Samme batteri, men antall hester øker fra 544 til 660. Også er det masse ekstra designdetaljer
https://www.bilnorge.no/auto-shanghai-2 ... en/4048317
Samme batteri, men antall hester øker fra 544 til 660. Også er det masse ekstra designdetaljer
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute