Reiseplaner fremover..

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Reiseplaner fremover..

Legg inn av ehall »

KongOlav2 skrev: man aug 15, 2022 6:59 pm
ehall skrev: man aug 15, 2022 6:35 pm
Som jeg sa, hvert sitt valg. Jeg velger heller å bruke penger på det jeg bruker eller har nytte av døgnet rundt, enn å bruke de opp noen få uker i året.

Men da fikk jeg forklaring for hvordan noen har råd til å reise så mye.
Har alt jeg trenger jeg, og mer til. Jeg sitter ikke akkurat i en hytte i skogen, frakoblet strømnettet, lever på selvhushold og "dumpster diving" og går kledt i klær fra Frelsesarmeen. Men jeg bruker heller ikke 10-12k eller mer på mobiler, 30k på sofagruppe på stua eller 50k på det feteste lyd- og bildeanlegget. Eller verst av alt; pusser opp bare fordi man er litt misfornøyd med farge på flisene eller noe i den dur.
Jeg bruker mye på mobil, for det er den jeg bruker mest av alt. Er den første jeg trykker på om morgnene og siste jeg trykker på om kvelden. Og du kommer ikke langt ved å spare på et par malingsspann, de rundt meg som har pusset opp har medført betydelig bedring på boligen.

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Alt kommer an på hva man prioriter, selv har jeg ikke barn, og ikke bil. Kan også gå til jobben på ca 15min, så trenger heller ikke bruke penger på offentlig transport. Bruker heller aldri penger på fastfood. streaming, tv osv, og nesten alt av mat innkjøp gjøres I Sverige

Tjener litt over gjennomsnitt lønn I Norge.

Så langt i år har jeg hvert i

Russland (ved nyttår) så før krigen
Egypt
Colombia
Paris
Polen
Namibia
Thailand
Malaysia
Nepal

På de fleste langturene har jeg hatt business som ofte er booket med poeng eller på tilbud.

Har planer om 2 utenlands turer til år. Mest sannsynlig til Jordan og gruppe tur til Tsjad

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

toyfoll skrev: man aug 15, 2022 7:14 pm På de fleste langturene har jeg hatt business som ofte er booket med poeng eller på tilbud.

Har planer om 2 utenlands turer til år. Mest sannsynlig til Jordan og gruppe tur til Tsjad
Eurobonuspoeng? Er det fortsatt noe særlig med nytte med disse? Jeg samlet en del for noen år siden, men synes det var klart bedre valuta for pengene for 6-8 år siden enn det var rett før pandemien.

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

KongOlav2 skrev: man aug 15, 2022 7:18 pm
toyfoll skrev: man aug 15, 2022 7:14 pm På de fleste langturene har jeg hatt business som ofte er booket med poeng eller på tilbud.

Har planer om 2 utenlands turer til år. Mest sannsynlig til Jordan og gruppe tur til Tsjad
Eurobonuspoeng? Er det fortsatt noe særlig med nytte med disse? Jeg samlet en del for noen år siden, men synes det var klart bedre valuta for pengene for 6-8 år siden enn det var rett før pandemien.
Både Eurobonus peong, og Qatar Airways sitt Avios System.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Daglig forbruk er det viktigste. Man behøver ikke bruke mye penger, da har en mye tilgjengelig til reiser. Reiser definitivt mer enn gjennomsnittet, men totalt bruker jeg ikke så veldig mye. Men en må prioritere. Reise gir mye livskvalitet

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Forfun skrev: tir aug 16, 2022 10:55 pm Daglig forbruk er det viktigste. Man behøver ikke bruke mye penger, da har en mye tilgjengelig til reiser. Reiser definitivt mer enn gjennomsnittet, men totalt bruker jeg ikke så veldig mye. Men en må prioritere. Reise gir mye livskvalitet
Enig i det. Det handler veldig mye om prioriteringer og planlegging. For meg har reising prioritet foran ny bil (har en gammel skoda uten lån), dyre møbler, ny telefon osv. Jeg og kona tjener godt, men vi er av avhengige av å booke ferien tidlig, bruke mye tid på å lete opp gode hotell-deals, bruker bonuspoeng på flyreiser osv. for å kunne reise på de feriene vi drømmer om sammen med barna. I sommer var vi tre uker på hjul i USA og den turen kostet godt over 100.000, men sparing og planlegging startet nesten ett år i forveien. Har allerede startet å pønske ut hvordan vi kan få til en storbyferie med ungene før jul og hva vi skal finne på neste sommer. Planen er å bestille flyreisen for sommerferien tidlig i Desember. Vurderer Vietnam.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Nå har vi fått pass, det er en god start.
Vi vil altså til Thailand i Januar, tanken er å være der i fire uker, og skal reise på Business Class dersom det blir noe av.
Har tittet litt rundt, og finner billetter tur/retur for 32 000 for to personer.
Det er innafor, det, siden vi har lommepenger i madrassen i Bangkok ;-)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Interessante signaler fra Thailand :
Tradisjonelt har vi fra Norge som en del andre land fått "Visa At Arrival" som har hatt 30 dagers gyldighet. Kan altså reise uten å søke om visum.
Fra neste måned blir dette utvidet til 45 dager.
Kjekt å vite for de som eventuelt vil ha en litt lengre Thailand-tur til vinteren uten å søke om visum.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

En A4 platekalender for 2023 er hentet fram. Den fra 2022 er jo godt over halvveis, så der er det ikke plass til så mange flere reiseplaner. En må jo være åpent for at mye kan skje, og at planer må endres på - men jeg liker å se på kalederen for å se hvordan ukene, helligdagene og det hele ser ut i sammenheng.

Det er jo en påfallende fin mulighet å reise 16. mai og ta ut 6 feriedager, med 2. pinsedag på slutten, får man altså 13 dager fri uten å ta ut mer enn 6 feriedager.

Dog har jeg i utgangspunktet tenkt å ta hovedferien neste år fra midten-slutten av juni og første uka i juli, og da blir mai litt for tett til at jeg føler det blir naturlig.

Uansett - har skissert meg 2 uker i februar et sted, det drar seg nok mot Kenya, om jeg ikke finner på noe annet. Bestemmer meg i løpet av oktober-november tenker jeg. Så blir det selvsagt Varna til sommeren, men i år satser jeg på rundt første uke i juli i stedet for i juni, for det er litt mer værsikkert og det er litt mer som skjer der. Spørsmålet er hvor man sknal starte hovedferien, altså om lag 1-1,5 uke før Varna. Italia er vel det mest nærliggende. Og så blir det en drøy uke til overs som jeg kan ta i august-september....

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble en av ukene neste sommer booket. Drevet frem av det sosiale, da flere vennepar med barn i samme alder alt hadde booket. Så da blir det en uke på Rhodos

startelver

Legg inn av startelver »

KLM tilbyr nå svært rabatterte turer til USA, jeg fant tur / retur Miami fra Oslo via Amsterdam og New York til under 4000 kroner faktisk, med avreise i oktober.

Litt ugunstige reisetidspunkter, men det er 6000 kroner å spare på disse billettene hvis man booker de rimeligste.

KLM sin kampanje finner man her

https://dream.klm.com/NO_EN/?utm_source ... d=54620207

Someone

Legg inn av Someone »

Og da blir det en Stockholmstur om et par måneder. Satser på køene i sikkerhetskontrollen på Arlanda er blitt litt mindre til den tid

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: tor aug 25, 2022 10:32 am Og da blir det en Stockholmstur om et par måneder. Satser på køene i sikkerhetskontrollen på Arlanda er blitt litt mindre til den tid
Det er ganske lett å ta toget til Stockholm. Det gjorde ungdommene her når SAS streiket.
Men det kommer jo an på hvor du starter reisen. "Barna" gikk på toget i Fredrikstad og tok et togbytte i Gøteborg.
Togene kjører fortere i Sverige.
Er utgangspunktet Oslo, tar det to timer til grensa, og tre timer fra grensa til Stockholm.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: tor aug 25, 2022 11:43 am
Someone skrev: tor aug 25, 2022 10:32 am Og da blir det en Stockholmstur om et par måneder. Satser på køene i sikkerhetskontrollen på Arlanda er blitt litt mindre til den tid
Det er ganske lett å ta toget til Stockholm. Det gjorde ungdommene her når SAS streiket.
Men det kommer jo an på hvor du starter reisen. "Barna" gikk på toget i Fredrikstad og tok et togbytte i Gøteborg.
Togene kjører fortere i Sverige.
Er utgangspunktet Oslo, tar det to timer til grensa, og tre timer fra grensa til Stockholm.
Direktetog fra Oslo går bare to ganger om dagen, og enten må jeg ta en ekstra fridag. Eller komme så sent frem at hele kvelden går. Og det tar 5,5 time

Tog med bytte tar såpass lang tid og krever også enten en fridag eller at jeg går glipp av middagen i Stockholm på ankomstdagen. Hvilket er upraktisk når det er snakk om en helgetur. Generelt sett funker toget dårlig for en helgetur. Flyet går "hele tiden" så jeg kan dra når det passer meg, Flytoget går fort opp til OSL, og der funker det såpass bra at man ikke trenger å være der mer enn en time før avgang og da har man god tid

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: tor aug 25, 2022 2:07 pm
fargerik skrev: tor aug 25, 2022 11:43 am
Someone skrev: tor aug 25, 2022 10:32 am Og da blir det en Stockholmstur om et par måneder. Satser på køene i sikkerhetskontrollen på Arlanda er blitt litt mindre til den tid
Det er ganske lett å ta toget til Stockholm. Det gjorde ungdommene her når SAS streiket.
Men det kommer jo an på hvor du starter reisen. "Barna" gikk på toget i Fredrikstad og tok et togbytte i Gøteborg.
Togene kjører fortere i Sverige.
Er utgangspunktet Oslo, tar det to timer til grensa, og tre timer fra grensa til Stockholm.
Direktetog fra Oslo går bare to ganger om dagen, og enten må jeg ta en ekstra fridag. Eller komme så sent frem at hele kvelden går. Og det tar 5,5 time

Tog med bytte tar såpass lang tid og krever også enten en fridag eller at jeg går glipp av middagen i Stockholm på ankomstdagen. Hvilket er upraktisk når det er snakk om en helgetur. Generelt sett funker toget dårlig for en helgetur. Flyet går "hele tiden" så jeg kan dra når det passer meg, Flytoget går fort opp til OSL, og der funker det såpass bra at man ikke trenger å være der mer enn en time før avgang og da har man god tid
Er det bare en helgetur, blir jo saken en annen.
God flytur. Bare en time, så vidt jeg vet.
Dog må du jo legge til den tiden det tar å komme til flyplassen og komme fra flyplassen i den andre enden, da.
Og det er vel røffly en time å legge til hver vei.
Så en flytur på en time blir strengt tatt to timer-ish. Pluss litt slækk for innsjekking og kø.
Det kunne være interessant dersom du startet stoppeklokka i Oslo sentrum og tok tiden på en flytur til Stockholm sentrum.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons aug 24, 2022 5:52 pm KLM tilbyr nå svært rabatterte turer til USA, jeg fant tur / retur Miami fra Oslo via Amsterdam og New York til under 4000 kroner faktisk, med avreise i oktober.

Litt ugunstige reisetidspunkter, men det er 6000 kroner å spare på disse billettene hvis man booker de rimeligste.

KLM sin kampanje finner man her

https://dream.klm.com/NO_EN/?utm_source ... d=54620207
2 flybytter underveis? Den totale reisetiden blir vel skrekkelig da, eller?

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: tor aug 25, 2022 6:51 pm
startelver skrev: ons aug 24, 2022 5:52 pm KLM tilbyr nå svært rabatterte turer til USA, jeg fant tur / retur Miami fra Oslo via Amsterdam og New York til under 4000 kroner faktisk, med avreise i oktober.

Litt ugunstige reisetidspunkter, men det er 6000 kroner å spare på disse billettene hvis man booker de rimeligste.

KLM sin kampanje finner man her

https://dream.klm.com/NO_EN/?utm_source ... d=54620207
2 flybytter underveis? Den totale reisetiden blir vel skrekkelig da, eller?
Ja noen av disse tilbudene krever at du har tålmodighet, men hva gjør man ikke for å spare opp mot 10000 kr. Men passer dårlig for barnefamilier.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tor aug 25, 2022 7:07 pm
SirJames skrev: tor aug 25, 2022 6:51 pm
startelver skrev: ons aug 24, 2022 5:52 pm KLM tilbyr nå svært rabatterte turer til USA, jeg fant tur / retur Miami fra Oslo via Amsterdam og New York til under 4000 kroner faktisk, med avreise i oktober.

Litt ugunstige reisetidspunkter, men det er 6000 kroner å spare på disse billettene hvis man booker de rimeligste.

KLM sin kampanje finner man her

https://dream.klm.com/NO_EN/?utm_source ... d=54620207
2 flybytter underveis? Den totale reisetiden blir vel skrekkelig da, eller?
Ja noen av disse tilbudene krever at du har tålmodighet, men hva gjør man ikke for å spare opp mot 10000 kr.
Folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke ødelagt ferien min for å spare 10k. For meg er reisen endel av ferien, og da skal den være behagelig både frem og tilbake. To flybytter og ørten timer i lufta/på flyplasser er alt annet enn behagelig, IMO.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

SirJames skrev: tor aug 25, 2022 7:12 pm
startelver skrev: tor aug 25, 2022 7:07 pm
SirJames skrev: tor aug 25, 2022 6:51 pm

2 flybytter underveis? Den totale reisetiden blir vel skrekkelig da, eller?
Ja noen av disse tilbudene krever at du har tålmodighet, men hva gjør man ikke for å spare opp mot 10000 kr.
Folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke ødelagt ferien min for å spare 10k. For meg er reisen endel av ferien, og da skal den være behagelig både frem og tilbake. To flybytter og ørten timer i lufta/på flyplasser er alt annet enn behagelig, IMO.
Enig. Hater flyplasser og bytter. Blir alltid tull, forsinkelser, null søvn og bagasje som forsvinner. Da er det bedre hjemme, viss ikke bør man kanskje vurdere flytting.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: tor aug 25, 2022 7:12 pm
startelver skrev: tor aug 25, 2022 7:07 pm
SirJames skrev: tor aug 25, 2022 6:51 pm

2 flybytter underveis? Den totale reisetiden blir vel skrekkelig da, eller?
Ja noen av disse tilbudene krever at du har tålmodighet, men hva gjør man ikke for å spare opp mot 10000 kr.
Folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke ødelagt ferien min for å spare 10k. For meg er reisen endel av ferien, og da skal den være behagelig både frem og tilbake. To flybytter og ørten timer i lufta/på flyplasser er alt annet enn behagelig, IMO.
Ja det er forskjell på folk, jeg synes det er litt spennende å reise innom nye flyplasser selv om det bare er mellomlanding med noen timers ventetid. Men så er jeg generelt over gjennomsnittet interessert i fly og flyplasser.
Skulle jeg lagt ut på en 2-3 ukers ferie til USA hadde jeg ikke hatt noe imot venting, men skjønner jo at det ikke funker på korte turer.

Jeg har overnattet på flyplasser også, bl.a Stanstead i London, og i Bangkok . Sove kan du gjøre når du er akklimatisert til tidssonen. Gjør meg ingenting å reise 30 timer, har gjort det en del ganger.

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Rexwiller skrev: tor aug 25, 2022 7:16 pm
SirJames skrev: tor aug 25, 2022 7:12 pm
startelver skrev: tor aug 25, 2022 7:07 pm

Ja noen av disse tilbudene krever at du har tålmodighet, men hva gjør man ikke for å spare opp mot 10000 kr.
Folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke ødelagt ferien min for å spare 10k. For meg er reisen endel av ferien, og da skal den være behagelig både frem og tilbake. To flybytter og ørten timer i lufta/på flyplasser er alt annet enn behagelig, IMO.
Enig. Hater flyplasser og bytter. Blir alltid tull, forsinkelser, null søvn og bagasje som forsvinner. Da er det bedre hjemme, viss ikke bør man kanskje vurdere flytting.
Har jeg tilgang på busniess lounge (som jeg har 90%) av gangene så gjør lange fly bytter meg ingen ting. Men korte flybytter i Europa er kjedelig.

For alle som flyr veldig mye så virker det ikke om transits er et problem. Men for folk som flyr lite er det altid masse sutring

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

toyfoll skrev: tor aug 25, 2022 7:20 pm
Rexwiller skrev: tor aug 25, 2022 7:16 pm
SirJames skrev: tor aug 25, 2022 7:12 pm

Folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke ødelagt ferien min for å spare 10k. For meg er reisen endel av ferien, og da skal den være behagelig både frem og tilbake. To flybytter og ørten timer i lufta/på flyplasser er alt annet enn behagelig, IMO.
Enig. Hater flyplasser og bytter. Blir alltid tull, forsinkelser, null søvn og bagasje som forsvinner. Da er det bedre hjemme, viss ikke bør man kanskje vurdere flytting.
Har jeg tilgang på busniess lounge (som jeg har 90%) av gangene så gjør lange fly bytter meg ingen ting. Men korte flybytter i Europa er kjedelig.

For alle som flyr veldig mye så virker det ikke om transits er et problem. Men for folk som flyr lite er det altid masse sutring
De aller fleste flyr "lite" og har ikke tilgang på business-lounge fordi man ikke har økonomi eller tid til å reise ofte. Om man har en eller to ferieturer i året ønsker man selvsagt en best mulig opplevelse der man slipper å kaste bort ferietid på stress og flyplasser.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: tor aug 25, 2022 4:13 pm
Someone skrev: tor aug 25, 2022 2:07 pm
fargerik skrev: tor aug 25, 2022 11:43 am

Det er ganske lett å ta toget til Stockholm. Det gjorde ungdommene her når SAS streiket.
Men det kommer jo an på hvor du starter reisen. "Barna" gikk på toget i Fredrikstad og tok et togbytte i Gøteborg.
Togene kjører fortere i Sverige.
Er utgangspunktet Oslo, tar det to timer til grensa, og tre timer fra grensa til Stockholm.
Direktetog fra Oslo går bare to ganger om dagen, og enten må jeg ta en ekstra fridag. Eller komme så sent frem at hele kvelden går. Og det tar 5,5 time

Tog med bytte tar såpass lang tid og krever også enten en fridag eller at jeg går glipp av middagen i Stockholm på ankomstdagen. Hvilket er upraktisk når det er snakk om en helgetur. Generelt sett funker toget dårlig for en helgetur. Flyet går "hele tiden" så jeg kan dra når det passer meg, Flytoget går fort opp til OSL, og der funker det såpass bra at man ikke trenger å være der mer enn en time før avgang og da har man god tid
Er det bare en helgetur, blir jo saken en annen.
God flytur. Bare en time, så vidt jeg vet.
Dog må du jo legge til den tiden det tar å komme til flyplassen og komme fra flyplassen i den andre enden, da.
Og det er vel røffly en time å legge til hver vei.
Så en flytur på en time blir strengt tatt to timer-ish. Pluss litt slækk for innsjekking og kø.
Det kunne være interessant dersom du startet stoppeklokka i Oslo sentrum og tok tiden på en flytur til Stockholm sentrum.
Jeg har testet det før. Toget tok dobbelt så lang tid dør til dør

Og innsjekk er noe jeg gjør på nettet, så det tar ikke akkurat tid ;)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: tor aug 25, 2022 7:59 pm
fargerik skrev: tor aug 25, 2022 4:13 pm
Someone skrev: tor aug 25, 2022 2:07 pm

Direktetog fra Oslo går bare to ganger om dagen, og enten må jeg ta en ekstra fridag. Eller komme så sent frem at hele kvelden går. Og det tar 5,5 time

Tog med bytte tar såpass lang tid og krever også enten en fridag eller at jeg går glipp av middagen i Stockholm på ankomstdagen. Hvilket er upraktisk når det er snakk om en helgetur. Generelt sett funker toget dårlig for en helgetur. Flyet går "hele tiden" så jeg kan dra når det passer meg, Flytoget går fort opp til OSL, og der funker det såpass bra at man ikke trenger å være der mer enn en time før avgang og da har man god tid
Er det bare en helgetur, blir jo saken en annen.
God flytur. Bare en time, så vidt jeg vet.
Dog må du jo legge til den tiden det tar å komme til flyplassen og komme fra flyplassen i den andre enden, da.
Og det er vel røffly en time å legge til hver vei.
Så en flytur på en time blir strengt tatt to timer-ish. Pluss litt slækk for innsjekking og kø.
Det kunne være interessant dersom du startet stoppeklokka i Oslo sentrum og tok tiden på en flytur til Stockholm sentrum.
Jeg har testet det før. Toget tok dobbelt så lang tid dør til dør

Og innsjekk er noe jeg gjør på nettet, så det tar ikke akkurat tid ;)
En må vel like litt "slow life" for å trives med tog, kanskje.
God tur!

bigwin

Legg inn av bigwin »

fargerik skrev: lør aug 20, 2022 5:38 pm Interessante signaler fra Thailand :
Tradisjonelt har vi fra Norge som en del andre land fått "Visa At Arrival" som har hatt 30 dagers gyldighet. Kan altså reise uten å søke om visum.
Fra neste måned blir dette utvidet til 45 dager.
Kjekt å vite for de som eventuelt vil ha en litt lengre Thailand-tur til vinteren uten å søke om visum.
Kom akkurat tilbake fra Thailand, imigrasjonsprossessen på flyplassen gikk ekstremt raskt denne gangen, under 5 min før vi var gjennom og klar til å hente bagasjen.
Merka meg og at det kortet man tidligere måtte fylle ut og levere er fjernet, sånn at nå var det kun boardingpasset og pass de ville se, samt ta fingeravtrykk og bilde, så var man gjennom.

Queenie

Legg inn av Queenie »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/8QbxL ... il-aspmyra

Kunne vært mer spennende byer da, selv om lagene sikkert er bra.

fargerik

Legg inn av fargerik »

bigwin skrev: fre aug 26, 2022 2:01 pm
fargerik skrev: lør aug 20, 2022 5:38 pm Interessante signaler fra Thailand :
Tradisjonelt har vi fra Norge som en del andre land fått "Visa At Arrival" som har hatt 30 dagers gyldighet. Kan altså reise uten å søke om visum.
Fra neste måned blir dette utvidet til 45 dager.
Kjekt å vite for de som eventuelt vil ha en litt lengre Thailand-tur til vinteren uten å søke om visum.
Kom akkurat tilbake fra Thailand, imigrasjonsprossessen på flyplassen gikk ekstremt raskt denne gangen, under 5 min før vi var gjennom og klar til å hente bagasjen.
Merka meg og at det kortet man tidligere måtte fylle ut og levere er fjernet, sånn at nå var det kun boardingpasset og pass de ville se, samt ta fingeravtrykk og bilde, så var man gjennom.
Høres bra ut. Thailand har vært litt tungrodd.
Med biometrisk pass er jo fingeravtrykket i passet, og noe av meningen med det er nok å identifisere seg med fingeravtrykk. Bra! Verden går fremover.....på noen få områder.....

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Blir visst enten azorene eller trinidad og tobago

fargerik

Legg inn av fargerik »

Oisann!
Thai Airways melder at de skal starte opp igjen den populære direkteruta Oslo/Bangkok, muligens allerede i år, men sannsynligvis neste år.
Håper det er i gang tidlig neste år, da. Vi har peilet oss inn på tur i januar hvis helsa holder. I januar er det fem år siden vi var "hjemme" :-)

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Fant billig billetter til Ho Chi Minh city til mandag, så blir en rask tur til Vietnam
Har hvert i Vietnam HCMC 2 ganger tidligere, så blir bare en rolig tur med god mat og god øl.

Det er noe feil med prisnivået i Norge nå, det er nesten billigere å reise til andre siden av verden enn og være hjemme pga strøm, mat priser.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»