Reiseplaner fremover..

Svar
DoktorS

Re: Reiseplaner fremover..

Legg inn av DoktorS »

Someone skrev: tor mar 17, 2022 8:29 pm
DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 3:00 pm Håper at Wien kutter litt på restriksjonene etter påske... Munnbind av kraftig type frister ikke nå. Men Lufthansa på returen kan ombookes uten kostnad, i hvert fall....
Forsvant ikke det meste av munnbindreglene i Østerrike nå i starten av mars?
Strengere i Wien enn i resten - fortsatt munnbind i butikker, kollektiv etc, så vidt jeg fikk med meg her en dag...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da tror jeg at en endelig beslutning på del 2 av hovedferien blir tatt i løpet av dagen. Ja, jeg burde kulturelt sett ha kommet meg til Italia - både for mat og litt andre impulser. Men så har jeg hatt det fryktelig bra, behagelig og avslappende i Malaga.

Flytidene passer godt, hotellene er ikke altfor dyre i midten av juni og det er blir vel nå fire år siden forrige besøk... Det tar 4 timer å fly fra Sofia til Malaga, men på den annen side - 2 ekstra timer i forhold til Italia er jo ikke all verden når man først er om bord i flyet, og ikke minst når flytidene passer veldig godt. Ryanair fra Sofia til Malaga - er vel ikke mange andre nordmenn om bord...

Apropos - er med i en gruppe på Facebook for nordmenn som trives på Varnakysten. Underlig hvor mange som er opptatt av hvor mange eldre folk som reiser til Golden Sands og attpåtil er opptatt av å bo på et hotell der det bor mange andre nordmenn, og nærmest ber om selskap fra landsmenn lenge før de reiser på ferie... Visse ting jeg ærlig talt ikke helt forstår. :-)

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Kom hjem for noen timer siden fra langhelg i Paris, ikke min favoritt by, men hadde nydelig vær og alle corona restriksjoner ble fjernet den uka her så det var deilig og kunne sitte ute i søla og drikke en kald øl med god mat igjen.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Har brukt litt av kvelden på å bestille leiebil, hotell, bestille bord på en restaurant og sjekke en Airbnb leilighet. Veldig uvanlig aktivitet, merker det er lenge siden sist jeg reiste. Plan er å ha bestilt overnatting de første 6 nettene, og 3 middager. Hvis noen vet om en bra restaurant i Barcelona kom gjerne med tips.

Før så planla jeg bare en dag om gangen. Men slipper litt stress og får av og til bedre opplevelser når jeg planlegger.

PappaP

Legg inn av PappaP »

PapaSmurf skrev: tor mar 10, 2022 11:40 am Har ikke bestilt noe. For første gang planlegger vi å ta det litt på sparket. Stoler ikke helt på at Covid-spøkelset ikke ødelegger enda en planlagt reise.

Jeg har en stappfull reisekonto, og det er sterke krefter som vil til USA og Universal studios. Jeg liker slike parker jeg. Barnslig glad i heftige rollercoasters, men om jeg først skal til USA er ikke Orlando førstevalget.

Selv kunne jeg tenkt meg en tur til Piemonte igjen, men det får vel vente til vi er to som skal reise og ikke fire.

I tillegg så frister det litt med en klassisk chartertur igjen også. Ligge ved bassenget med en bøtte pils på is, lese krim og hoppe uti bassenget en runde når magen begynner å lukte stekt bacon. Gjerne all-inclusive for å slippe å måtte samle sammen bølingen hver gang man skal spise.
Denne tråden som skal lure meg utpå altså 😅

Vi (meg, kone og to barn) var i USA i 3 og en halv uke i 2017. Fly til New York og 3 dager byopplevelser, tog til Washington og en natt og byvandring der. Fly til Orlando og leiebil med besøk på Disney, Universal og NASA. Kjørte til Tampa og enda en park, Bush Gardens (ikke den største, men likevel morsomste parkdagen). Så kjørte vi til Cape Coral og hadde hus m/basseng i en uke, deilig å slappe av etter by- og parkferie. Huset leide vi med en norsk familie, 9000,- for en uke i et flott hus. Deretter lang kjøretur gjennom Everglades og helt ned til Key West (barndomsdrøm å kjøre ut dit). Etter to netter på Key West så avsluttet vi med fem netter på Miami Beach. En utrolig flott ferie og et familieminne for evigheten. Vi ordnet alt selv, sparte nok en del slik, men selvsagt ingen billig ferie. USA anbefales i alle fall 🙂👍

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

PapaSmurf skrev: tor mar 10, 2022 11:40 am Jeg har en stappfull reisekonto, og det er sterke krefter som vil til USA og Universal studios. Jeg liker slike parker jeg. Barnslig glad i heftige rollercoasters, men om jeg først skal til USA er ikke Orlando førstevalget.
Hva med noe utradisjonellt og kanskje noe helt nytt for deg/dere, samtidig som Universal Studios blir dekket? Prøv Universal Studio i Osaka. Fantastisk park! Bruk tid i Osaka/Kyoto og reis via et par omveier til Tokyo.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ehall skrev: søn jan 16, 2022 10:51 pm
Xpoolman skrev: søn jan 16, 2022 12:44 am Forstå det den som kan, men det må jo være norske myndigheter som skremmer Nordmenn fra å ta seg en velfortjent ferie i sørligere strøk av Europa.
Eller er Nordmenn ekstremt lettskremte ?
Ikke det at jeg savner Nordmenn her men man kan jo lure da 8-)
Du har helt rett. Politikere har drevet med skremselspropaganda i to år. Det eneste media bryr seg om er penger, dvs. clickbait. Så de kjøre på og skjønner ikke at de er myndighetenes nyttige idioter. Tror jeg har lest om én journalist som har innrømmet at de har løpt myndighetenes ærend og ikke brydd seg om journalistikk. Folk flest tror på det de leser om i avisa og tør knapt å bevegelse seg utenfor det nærmeste lokalområdet.

Jeg kan tenke selv, derfor var jeg en tur på Gran Canaria i høst, selv om flere spurte om jeg turte det og andre tullete spørmål. Har selvfølgelig også handlet i Sverige, på grensekontrollen hjem så ble vi intervjuet av en politimann. Han mente vi burde holde oss hjemme, jeg spurte hvorfor, jo pga smittesporing! Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte, over svenskegrensa var det for det første stort sett bare nordmenn, for det andre mye lavere smitte enn i Norge. En annen sak er den meningsløse testingen ved grensen når du kommer hjem, det er også med på å skremme folk. Som jo vel er den eneste misjonen fra myndighetene.
Enig i dette. Klossete håndtering av "del 2" av covidpandemien fordrer at folk må bli flinkere til å tenke sjæl, kontra vagge etter resten av saueflokken.

Var på Granca i september og er der akkurat nå. Helt nydelig, og ikke minst herlig å slippe munnbind på Gardermoen og på flyet 👍

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tor mar 10, 2022 11:40 am Har ikke bestilt noe. For første gang planlegger vi å ta det litt på sparket. Stoler ikke helt på at Covid-spøkelset ikke ødelegger enda en planlagt reise.

Jeg har en stappfull reisekonto, og det er sterke krefter som vil til USA og Universal studios. Jeg liker slike parker jeg. Barnslig glad i heftige rollercoasters, men om jeg først skal til USA er ikke Orlando førstevalget.

Selv kunne jeg tenkt meg en tur til Piemonte igjen, men det får vel vente til vi er to som skal reise og ikke fire.

I tillegg så frister det litt med en klassisk chartertur igjen også. Ligge ved bassenget med en bøtte pils på is, lese krim og hoppe uti bassenget en runde når magen begynner å lukte stekt bacon. Gjerne all-inclusive for å slippe å måtte samle sammen bølingen hver gang man skal spise.
Har vært i Orlando 5 ganger. Flott sted med deilig vær, unik atmosfære og mange gode spisesteder. Og Disney parkene er fine opplevelser både for store og små.

Si fra hvis du skal dit, så sender jeg en link til leiligheten vi bodde i to ganger. Flotte og store leiligheter i inngjerdet område med swimming pool etc etc. Og det beste er at døgnprisen for den vi leide (3 soverom og 2 bad) var lavere enn ett enkelt trangt hotellrom...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

ehall skrev: tor mar 17, 2022 6:35 pm
DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 3:00 pm Håper at Wien kutter litt på restriksjonene etter påske... Munnbind av kraftig type frister ikke nå. Men Lufthansa på returen kan ombookes uten kostnad, i hvert fall....
Tror det blir lenge, kanskje år, før det er aktuelt å reise til Tyskland, Østerrike eller Italia. De har hele tiden vært de mest ekstreme i Europa.
Hehe, skal tre ganger til Tyskland før juli, blir spennende å se hvordan det er. En liten tur til Kiel bare i påsken, skal nok klare munnbind et par timer. Håper derimot at det er borte i juni/juli.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Someone skrev: tor feb 10, 2022 1:03 pm Og da kan Legoland legges til i mai. Flyr ned til Billund for en helg med barna der
Pakistan 1-14 april og Kenya i november på meg.

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

olek1970 skrev: lør mar 26, 2022 10:41 pm
Someone skrev: tor feb 10, 2022 1:03 pm Og da kan Legoland legges til i mai. Flyr ned til Billund for en helg med barna der
Pakistan 1-14 april og Kenya i november på meg.
Pakistan likte jeg veldig godt når jeg var der for noen år siden, reiste fra Lahore så hele Karakoram Highway og over til Kina, med lokal transport. 0 problemer

Drar til Colombia 11-24 April
Mali 24mai - 6 juni
Namibia og leie bil 27 juni - 16 juli

olek1970

Legg inn av olek1970 »

toyfoll skrev: man mar 28, 2022 4:35 pm
olek1970 skrev: lør mar 26, 2022 10:41 pm
Someone skrev: tor feb 10, 2022 1:03 pm Og da kan Legoland legges til i mai. Flyr ned til Billund for en helg med barna der
Pakistan 1-14 april og Kenya i november på meg.
Pakistan likte jeg veldig godt når jeg var der for noen år siden, reiste fra Lahore så hele Karakoram Highway og over til Kina, med lokal transport. 0 problemer

Drar til Colombia 11-24 April
Mali 24mai - 6 juni
Namibia og leie bil 27 juni - 16 juli
Ok. Vi begynner i Lahore og skal nordover. Før vi avslutter i Islamabad: https://www.varldensresor.se/resor/asie ... i-pakistan

Colombia besøkte jeg i 2019. Rundreise 17 dager. Begynte i Bogota og avslutta i Cartagena. Utrolig flott land.

Bare meg

Legg inn av Bare meg »

Bestilt 2x tur Danmark i dag. Første tur gjelder kun meg selv og et par oppdrag for min arbeidsgiver i forkant kombinert med stevne i den danske bededagshelgen (=fredag-søndag fire uker etter påske). Siste tur er for fru viv/hr sønn/meg selv, er i skolens sommerferie og er todelt prosjekt, men under felles paraply: Mandag kl 15-fredag kl 18  campingopphold  på privat plass (=for grupper, ikke enkeltfamilier) med bibeltime formiddag/familiemøte kveld, deretter samme sted stevne for hele famiilen  til søndag kl 16 med tett og obligatorisk program a la dansk "kristen (folke)højskole" for aldergruppene 3-7/8-12/13-19/20+ år og i fire dertil egnede telt.

Pakker ellers to telt i år hva gjelder siste tur. Til min viv + meg selv vårt familetelt for bilbruk med full ståhøyde  (drøyt 12 kvm, 15-16 kg). Som privatsuite til  hr sønn lettvekterteltet (2,5-3 kvm, 2-2,5 kg) med halv takhøyde og - iflg hr sønn - dobbelt kos-faktor særlig når suiten fredag-lørdag og lørdag-søndag kl 22-6 skal deles med et (skole) år eldre sønn av våre danske venner som også kommer alle tre  til stevnedelen. (Akk ja, liggeunderlag 50/185/1 cm mellom sand/gress og sovepose  er helt fin komfort for sprek fole i ungdomsskolealder. Min viv og jeg har  passert livets middagshøyde med grei margin , er etter hvert blitt komfortkrevende ved ukesopphold hvor bil er transportmiddel frem til lett gåavstand fra teltplass og er for slike case langt mer innstilt på luftmadrass 152/203/22 cm selv om slikt betyr økt lasteplassbehov og mangedoblet vekt...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fcuk - tenkte det, Lufthansa bare kansellerer... Ganske drøyt å gjøre det bare 40 dager før avreise! Munchen-Varna er helt kansellert. Og det må da minst to stopp med ulike selskap for å komme seg dit på samme dagen...Veldig, veldig - irriterende. Jeg har jo lagt opplegg her og der ut fra at et seriøst flyselskap faktisk flyr oppsatt program.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Blir Hellas i sommer og så blir det storbyferie i høst. Kanskje Paris. Lenge siden sist.

Staten

Legg inn av Staten »

DoktorS skrev: ons apr 20, 2022 1:43 pm Fcuk - tenkte det, Lufthansa bare kansellerer... Ganske drøyt å gjøre det bare 40 dager før avreise! Munchen-Varna er helt kansellert. Og det må da minst to stopp med ulike selskap for å komme seg dit på samme dagen...Veldig, veldig - irriterende. Jeg har jo lagt opplegg her og der ut fra at et seriøst flyselskap faktisk flyr oppsatt program.
Kjedelig når det skjer, skjedde meg nettopp også med Brussels airlines. Men 40 dager er jo ganske lang tid da, så kunne vært verre.

Staten

Legg inn av Staten »

Forøvrig har jeg reist utrolig mye under pandemien. Som alenereisende og med arbeidsgiver som er fleksibel angående ferie har det vært mulig å ta mange ferier i Europa. Litt styr med testing og slikt selvsagt, men færre turister i utlandet har vært fint.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Tenker solotur, 5 uker til Thailand i sommer. Par uker oppe i jungelen i Nord og resten i Phuket området. Første reisen siden før pandemien for min del, men litt skeptisk til covid-restriksjonene som fortsatt finnes i Thailand. Er vel begrensede muligheter til å være ute etter kl. 00 etter hva jeg har forstått så håper det løser seg litt opp.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

aderyn skrev: tor apr 21, 2022 4:35 pm Tenker solotur, 5 uker til Thailand i sommer. Par uker oppe i jungelen i Nord og resten i Phuket området. Første reisen siden før pandemien for min del, men litt skeptisk til covid-restriksjonene som fortsatt finnes i Thailand. Er vel begrensede muligheter til å være ute etter kl. 00 etter hva jeg har forstått så håper det løser seg litt opp.
Thailand er stedet, ja.
Og nordpå er stedet på stedet.
Lukketider er så vidt jeg vet fremdeles strikt, men verre er det at du må ha på munnbind nesten over alt.
Det blir slitsomt i den varme, fuktige lufta!
Vi har planer om nordpå i Thailand til vinteren, dersom verden består.
Kommer til å ha base i BKK en ukes tid, deretter er planen å være i Fang, en by nær Chiang Rai-distriktet.
Har du noen spesielle mål der nordpå?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: ons apr 20, 2022 1:43 pm Fcuk - tenkte det, Lufthansa bare kansellerer... Ganske drøyt å gjøre det bare 40 dager før avreise! Munchen-Varna er helt kansellert. Og det må da minst to stopp med ulike selskap for å komme seg dit på samme dagen...Veldig, veldig - irriterende. Jeg har jo lagt opplegg her og der ut fra at et seriøst flyselskap faktisk flyr oppsatt program.
Har hatt flere slike opplevelser med SAS de siste to årene. Var veldig forståelsesfull mtp kundeservice i 2020, var en vanvittig jobb de hadde da med å refundere millioner av reiser. Men sånn de holder på nå med kanselleringer over en lav sko, det er uholdbart.

Her er siste syke eksempel; skal til München i slutten av mai, og flyvningen ble kansellert i slutten av mars. Velger å si nei til alternativet med 2 stopp, og vil få pengene refundert innen 5 dager. Pengene kommer ikke, man etterlyser, og får beskjed om at man ikke får refundert da reisen var betalt med voucher. Som man fikk etter forrige kansellering.
Etter mye om og men får man beskjed om å fylle ut et veldig intrikat skjema for refusjon, men man kan bare søke på reiser som har vært, ikke reiser som SAS selv har kansellert, reiser i fremtiden. Og da kan ikke SAS gjøre noe som helst, opplever det som en grenseløs arroganse, og det vil sitte langt inne å bestille hos SAS igjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

KingKongHalvor skrev: fre apr 22, 2022 11:59 am Her er siste syke eksempel; skal til München i slutten av mai, og flyvningen ble kansellert i slutten av mars. Velger å si nei til alternativet med 2 stopp, og vil få pengene refundert innen 5 dager. Pengene kommer ikke, man etterlyser, og får beskjed om at man ikke får refundert da reisen var betalt med voucher. Som man fikk etter forrige kansellering.
Etter mye om og men får man beskjed om å fylle ut et veldig intrikat skjema for refusjon, men man kan bare søke på reiser som har vært, ikke reiser som SAS selv har kansellert, reiser i fremtiden. Og da kan ikke SAS gjøre noe som helst, opplever det som en grenseløs arroganse, og det vil sitte langt inne å bestille hos SAS igjen.
Jeg sliter mest med Norwegian. Enten kansellerte reiser eller endrede tidspunkter som er såpass ugunstige at det blir klart mindre aktuelt å foreta reisen. I tillegg er de blitt fryktelig dyre når jeg ikke kan få direktefly. For reiser fra mai til september i år har jeg sett på sikkert et tosifret antall alternativer. Endte med reiser til Sør Spania (Granada), Sveits og Gardasjøen via hhv Malaga, Zurich og Milano. For alle reisene blir det SAS/Star Alliance. Så f.eks også på alternativer som medførte flyturer til Bilbao, Ajaccio på Korsika og Geneve med Norgwegian, men alle disse var svært dyre, typisk 5000+ kr. I tillegg er reiseperioden stort sett begrenset til kun skoleferietiden. Reiser jeg til Sør-Europa foretrekker jeg heller reiser i mai/tidlig juni eller fra midten av september og utover.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Staten skrev: tor apr 21, 2022 2:43 pm
DoktorS skrev: ons apr 20, 2022 1:43 pm Fcuk - tenkte det, Lufthansa bare kansellerer... Ganske drøyt å gjøre det bare 40 dager før avreise! Munchen-Varna er helt kansellert. Og det må da minst to stopp med ulike selskap for å komme seg dit på samme dagen...Veldig, veldig - irriterende. Jeg har jo lagt opplegg her og der ut fra at et seriøst flyselskap faktisk flyr oppsatt program.
Kjedelig når det skjer, skjedde meg nettopp også med Brussels airlines. Men 40 dager er jo ganske lang tid da, så kunne vært verre.
Ja - den verste skuffelsen har lagt seg. Det er ikke så lett å komme seg til Varna når man vil, i alle fall ikke før Norwegian begynner å fly. Etter å ha sjekket litt rundt blir det nå i stedet Norwegian til Wien tidlig ettermiddag, og så til Varna grytidlig dagen etter. Alternativet var Norwegian til Burgas, men det var sein avgang og ankomst lenge etter midnatt. Hadde uansett tenkt å ta fri denne onsdagen etter halv dag, så da er det bedre å komme seg til Wien og få en ettermiddag-kveld der enn å sitte å vente på fly hjemme og styre med overnatting i Burgas eventuelt en dyr drosjetur midt på natta...

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre apr 22, 2022 11:59 am
Her er siste syke eksempel; skal til München i slutten av mai, og flyvningen ble kansellert i slutten av mars. Velger å si nei til alternativet med 2 stopp, og vil få pengene refundert innen 5 dager. Pengene kommer ikke, man etterlyser, og får beskjed om at man ikke får refundert da reisen var betalt med voucher. Som man fikk etter forrige kansellering.
Etter mye om og men får man beskjed om å fylle ut et veldig intrikat skjema for refusjon, men man kan bare søke på reiser som har vært, ikke reiser som SAS selv har kansellert, reiser i fremtiden. Og da kan ikke SAS gjøre noe som helst, opplever det som en grenseløs arroganse, og det vil sitte langt inne å bestille hos SAS igjen.
Du kan da ikke finne deg i dette? Det er jo flyselskapet som har kansellert, og de kan jo ikke tvinge deg til å foreta en reise med 2 stopp?

Someone

Legg inn av Someone »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:11 pm
Du kan da ikke finne deg i dette? Det er jo flyselskapet som har kansellert, og de kan jo ikke tvinge deg til å foreta en reise med 2 stopp?
Så lenge de kansellerer mer enn 2 uker før avreise så kan de det. Det vil si, enten kan du si ja til deres nye forslag eller få pengene igjen

SirJames

Legg inn av SirJames »

Someone skrev: fre apr 22, 2022 10:05 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:11 pm
Du kan da ikke finne deg i dette? Det er jo flyselskapet som har kansellert, og de kan jo ikke tvinge deg til å foreta en reise med 2 stopp?
Så lenge de kansellerer mer enn 2 uker før avreise så kan de det. Det vil si, enten kan du si ja til deres nye forslag eller få pengene igjen
Han fikk jo ikke pengene igjen, det er jo det som er problemet.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 10:08 pm
Someone skrev: fre apr 22, 2022 10:05 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:11 pm
Du kan da ikke finne deg i dette? Det er jo flyselskapet som har kansellert, og de kan jo ikke tvinge deg til å foreta en reise med 2 stopp?
Så lenge de kansellerer mer enn 2 uker før avreise så kan de det. Det vil si, enten kan du si ja til deres nye forslag eller få pengene igjen
Han fikk jo ikke pengene igjen, det er jo det som er problemet.
Etter «hundre» forsøk, og utallige timer i telefonkø, traff vi på en veldig hyggelig og hjelpsom dame på kundeservice. Hun fremskaffet en voucher for den kansellerte reisen (som er i fremtiden, og man derfor ikke kan få refundert/voucher, fordi reisen ikke er gjennomført, selvom SAS selv kansellerte) og vi fikk brukt 3 vouchere til å bestille en tur til Malaga i oktober. Dette er ikke mulig å gjøre selv, det er så mange forbehold og hindringer når man skal bruke en voucher.

Jeg tenker jo at dette er «gode» penger jeg betalte til flyselskapet for lenge siden, (faktisk 3 år!), og at de fortsatt er «gode penger», men det er de åpenbart ikke. Det er så mange krumspring når man ønsker refusjon at jeg blir helt satt ut. Feks er det ikke noe problem å bestille en reise for meg og kjæresten min, det er bare å fylle ut navn og kjønn. Samme referanse, det er jo én bestilling, én reise.
Men ved søknad om refusjon er det separate søknader, fordi man ikke bor sammen. Alt virker veldig spekulativt. Og når man på kundeservice møter folk som forsvarer dette, da mister jeg lysten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre apr 22, 2022 11:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 10:08 pm
Someone skrev: fre apr 22, 2022 10:05 pm

Så lenge de kansellerer mer enn 2 uker før avreise så kan de det. Det vil si, enten kan du si ja til deres nye forslag eller få pengene igjen
Han fikk jo ikke pengene igjen, det er jo det som er problemet.
Etter «hundre» forsøk, og utallige timer i telefonkø, traff vi på en veldig hyggelig og hjelpsom dame på kundeservice. Hun fremskaffet en voucher for den kansellerte reisen (som er i fremtiden, og man derfor ikke kan få refundert/voucher, fordi reisen ikke er gjennomført, selvom SAS selv kansellerte) og vi fikk brukt 3 vouchere til å bestille en tur til Malaga i oktober. Dette er ikke mulig å gjøre selv, det er så mange forbehold og hindringer når man skal bruke en voucher.

Jeg tenker jo at dette er «gode» penger jeg betalte til flyselskapet for lenge siden, (faktisk 3 år!), og at de fortsatt er «gode penger», men det er de åpenbart ikke. Det er så mange krumspring når man ønsker refusjon at jeg blir helt satt ut. Feks er det ikke noe problem å bestille en reise for meg og kjæresten min, det er bare å fylle ut navn og kjønn. Samme referanse, det er jo én bestilling, én reise.
Men ved søknad om refusjon er det separate søknader, fordi man ikke bor sammen. Alt virker veldig spekulativt. Og når man på kundeservice møter folk som forsvarer dette, da mister jeg lysten.
Tipper det er, som du hinter til, bevisst fra SAS sin side, for at folk skal gi opp fortere enn du gjorde.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: lør apr 23, 2022 12:04 am
KingKongHalvor skrev: fre apr 22, 2022 11:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 10:08 pm

Han fikk jo ikke pengene igjen, det er jo det som er problemet.
Etter «hundre» forsøk, og utallige timer i telefonkø, traff vi på en veldig hyggelig og hjelpsom dame på kundeservice. Hun fremskaffet en voucher for den kansellerte reisen (som er i fremtiden, og man derfor ikke kan få refundert/voucher, fordi reisen ikke er gjennomført, selvom SAS selv kansellerte) og vi fikk brukt 3 vouchere til å bestille en tur til Malaga i oktober. Dette er ikke mulig å gjøre selv, det er så mange forbehold og hindringer når man skal bruke en voucher.

Jeg tenker jo at dette er «gode» penger jeg betalte til flyselskapet for lenge siden, (faktisk 3 år!), og at de fortsatt er «gode penger», men det er de åpenbart ikke. Det er så mange krumspring når man ønsker refusjon at jeg blir helt satt ut. Feks er det ikke noe problem å bestille en reise for meg og kjæresten min, det er bare å fylle ut navn og kjønn. Samme referanse, det er jo én bestilling, én reise.
Men ved søknad om refusjon er det separate søknader, fordi man ikke bor sammen. Alt virker veldig spekulativt. Og når man på kundeservice møter folk som forsvarer dette, da mister jeg lysten.
Tipper det er, som du hinter til, bevisst fra SAS sin side, for at folk skal gi opp fortere enn du gjorde.
Kjenner faktisk tre som jobber i SAS, folk som har vært der lenge, minst 20 år. En jobber fast på Gardemuun, en er sjef for kabin, og en er pilot på langdistanse. Alle er bare lei. Det er bare en veldig negativ stemning i selskapet, og det har det vært i mange år, også før covid.
SAS sliter big time, spennende å se hva som skjer fremover. Selskaper som har visjoner der hverken ansatte eller kunder er viktige minner mye om selskapene for 20 år siden - i dot.com-bølgen.
Men nå har vel ikke SAS noen visjoner.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: lør apr 23, 2022 12:46 am Men nå har vel ikke SAS noen visjoner.
Joda;

Bilde



:lol: :lol:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: lør apr 23, 2022 12:52 am
KingKongHalvor skrev: lør apr 23, 2022 12:46 am Men nå har vel ikke SAS noen visjoner.
Joda;

Bilde



:lol: :lol:
😂😂😂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»