Reiseplaner fremover..

Svar
thomassim

Re: Reiseplaner fremover..

Legg inn av thomassim »

KongOlav2 skrev: man mar 27, 2023 8:41 am
thomassim skrev: man mar 27, 2023 8:32 am Vi kikket på en liten forsmak på ferie en helg i juni, men når selv 2 netter i Polen koster 8K++ inkl. reise så driter jeg i om vi har penger til det. Det er altfor mye penger for altfor lite kos.

Og 30K+ for 10-14 dager i syden i juli anser jeg som ren galskap.
30k for hvor mange personer?
3 personer.

Selv en liten innenlandstur til NordNorge for å besøke familie i juli koster 6-9K for 1 og 1/3 menneske med fornuftige flytider.

Ungen storkoser seg heldigvis fortsatt i plaskebassenget på takterrassen.

Someone

Legg inn av Someone »

thomassim skrev: man mar 27, 2023 10:02 am
KongOlav2 skrev: man mar 27, 2023 8:41 am
thomassim skrev: man mar 27, 2023 8:32 am Vi kikket på en liten forsmak på ferie en helg i juni, men når selv 2 netter i Polen koster 8K++ inkl. reise så driter jeg i om vi har penger til det. Det er altfor mye penger for altfor lite kos.

Og 30K+ for 10-14 dager i syden i juli anser jeg som ren galskap.
30k for hvor mange personer?
3 personer.

Selv en liten innenlandstur til NordNorge for å besøke familie i juli koster 6-9K for 1 og 1/3 menneske med fornuftige flytider.

Ungen storkoser seg heldigvis fortsatt i plaskebassenget på takterrassen.
Det er jo neste billig for å være i sommerferien. Ser vi ender med 60k for oss fire for uken på Rhodos i sommer, da alt inkludert både maten og parkeringen på OSL

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: man mar 27, 2023 10:23 am
thomassim skrev: man mar 27, 2023 10:02 am
KongOlav2 skrev: man mar 27, 2023 8:41 am
30k for hvor mange personer?
3 personer.

Selv en liten innenlandstur til NordNorge for å besøke familie i juli koster 6-9K for 1 og 1/3 menneske med fornuftige flytider.

Ungen storkoser seg heldigvis fortsatt i plaskebassenget på takterrassen.
Det er jo neste billig for å være i sommerferien. Ser vi ender med 60k for oss fire for uken på Rhodos i sommer, da alt inkludert både maten og parkeringen på OSL
Det er vel ikke så mye penger dersom det er all inclusive for fire personer fra dere går ut døra hjemme til dere er tilbake. Jeg ser den. Herlig å legge igjen bankkortet hjemme.
Men hva er det som lokker? Rhodos? Der har jeg aldri vært.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

thomassim skrev: man mar 27, 2023 10:02 am 3 personer.

Selv en liten innenlandstur til NordNorge for å besøke familie i juli koster 6-9K for 1 og 1/3 menneske med fornuftige flytider.

Ungen storkoser seg heldigvis fortsatt i plaskebassenget på takterrassen.
30k for 3 personer i to uker er i mine øyne ikke veldig dyrt om ikke standarden er veldig laber.

10-12k totalt for flybilletter. Rundt 1500k natta for hotellrom for 3 personer. Helt ok priser.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: man mar 27, 2023 10:30 am Men hva er det som lokker? Rhodos? Der har jeg aldri vært.
Ikke vært der selv før, men vi kjører en såkalt "dobbelt sommerferie" i år igjen. Først en klassisk sydenuke, med endel venner, hvor alt er inkludert og jeg i en uke ikke skal drive å gjøre noe fornuftig egentlig. I fjor kjørte vi dette på Granka, så litt variasjon må man jo ha

Så blir det en uke i et leid hus i Provence senere i ferien, hvor det blir mer mat og kultur, og mer interaksjon med lokalbefolkningen, så jeg kan stotre avgårde på min haltende fransk :p

Prioriterer heller slikt, så får heller TVen som er 12 år gammel leve videre ;)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Someone skrev: man mar 27, 2023 10:46 am Så blir det en uke i et leid hus i Provence senere i ferien, hvor det blir mer mat og kultur, og mer interaksjon med lokalbefolkningen, så jeg kan stotre avgårde på min haltende fransk :p
Hvor i Provence skal du være?

Someone

Legg inn av Someone »

KongOlav2 skrev: man mar 27, 2023 10:47 am Hvor i Provence skal du være?
Base i Tourrettes-sur-Loup

I fjor var vi der i to uker, men blir kun 1 i år

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: man mar 27, 2023 10:46 am
fargerik skrev: man mar 27, 2023 10:30 am Men hva er det som lokker? Rhodos? Der har jeg aldri vært.
Ikke vært der selv før, men vi kjører en såkalt "dobbelt sommerferie" i år igjen. Først en klassisk sydenuke, med endel venner, hvor alt er inkludert og jeg i en uke ikke skal drive å gjøre noe fornuftig egentlig. I fjor kjørte vi dette på Granka, så litt variasjon må man jo ha

Så blir det en uke i et leid hus i Provence senere i ferien, hvor det blir mer mat og kultur, og mer interaksjon med lokalbefolkningen, så jeg kan stotre avgårde på min haltende fransk :p

Prioriterer heller slikt, så får heller TVen som er 12 år gammel leve videre ;)
Godt poeng. Trenger ikke å bytte TV før den slutter å virke :-)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Someone skrev: man mar 27, 2023 11:01 am Base i Tourrettes-sur-Loup

I fjor var vi der i to uker, men blir kun 1 i år
Bra plass det? Rett i åsene over Nice, samt i utkanten av den sammenhengende bebyggelse slik at man kommer seg ut i naturen. Kunne tenkt meg en tur dit (eller i nærheten) jeg også, men det må bli på vår eller forsommer når temperaturene er levelige.

Someone

Legg inn av Someone »

KongOlav2 skrev: man mar 27, 2023 12:02 pm
Someone skrev: man mar 27, 2023 11:01 am Base i Tourrettes-sur-Loup

I fjor var vi der i to uker, men blir kun 1 i år
Bra plass det? Rett i åsene over Nice, samt i utkanten av den sammenhengende bebyggelse slik at man kommer seg ut i naturen. Kunne tenkt meg en tur dit (eller i nærheten) jeg også, men det må bli på vår eller forsommer når temperaturene er levelige.
Ja, både trivelig by og under en halvtime med bil fra flyplassen i Nice. Og nærhet til mange andre hyggelig små byer. Har syklet endel mens jeg har vært der, samt bilutflukter da

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Skal til Budapest i månedsskiftet april/mai, som en del av en større gruppe.

Og jada, jeg vet at jeg ikke burde støtte Orbans antidemokratiske og prorussiske regime på noen som helst måte, og jeg jobbet lenge for at vi skulle finne et annet reisemål. Men flertallet bestemmer, så da blir det slik.

Turen blir nok fin uansett, har aldri vært i Budapest tidligere. Og reisefølget er i alle fall hyggelige :-)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: lør mar 25, 2023 12:54 am Alle snakker om Spania men jeg kunne heller tenke meg å fly til Marokko, Norse tilbyr jo flyvninger dit nå. Og det finnes flere flyselskaper med rimelige billetter dit.

I Marokko får man garantert mer for pengene enn i Spania.
Jeg stikker til Marokko om en måned, reiser fra Madrid til Agadir, 10 dager, hvor jeg også har planer om å reise litt rundt, tur til Marrakesh og litt andre steder også mens jeg er der. Første gang til Marokko for min del.

SirJames

Legg inn av SirJames »

thomassim skrev: man mar 27, 2023 8:32 am Vi kikket på en liten forsmak på ferie en helg i juni, men når selv 2 netter i Polen koster 8K++ inkl. reise så driter jeg i om vi har penger til det. Det er altfor mye penger for altfor lite kos.

Og 30K+ for 10-14 dager i syden i juli anser jeg som ren galskap.
Betaler selv totalt 17k (1 person) for 4 uker i mai på bra 4*-hotell (Granca), kun mat kommer i tillegg.

Har alltid reist i mai, selv da vi reiste med barn, all den tid prisene var ekstremt mye lavere enn i selve sommerferien.

thomassim

Legg inn av thomassim »

SirJames skrev: man mar 27, 2023 3:01 pm
thomassim skrev: man mar 27, 2023 8:32 am Vi kikket på en liten forsmak på ferie en helg i juni, men når selv 2 netter i Polen koster 8K++ inkl. reise så driter jeg i om vi har penger til det. Det er altfor mye penger for altfor lite kos.

Og 30K+ for 10-14 dager i syden i juli anser jeg som ren galskap.
Betaler selv totalt 17k (1 person) for 4 uker i mai på bra 4*-hotell (Granca), kun mat kommer i tillegg.

Har alltid reist i mai, selv da vi reiste med barn, all den tid prisene var ekstremt mye lavere enn i selve sommerferien.
Første året med barn i barnehage, så uaktuelt å ta hu ut av barnehagen mer enn nødvendig. Det får holde med de 3 ukene hu må ut i juli, og alle andre ukene hu er syk :lol:

Normalt har vi tatt en uke/langhelg i juni, og resten i august og ila høsten.

Nye, og langt dyrere, tider på gang.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Canucks skrev: man mar 27, 2023 1:39 pm
startelver skrev: lør mar 25, 2023 12:54 am Alle snakker om Spania men jeg kunne heller tenke meg å fly til Marokko, Norse tilbyr jo flyvninger dit nå. Og det finnes flere flyselskaper med rimelige billetter dit.

I Marokko får man garantert mer for pengene enn i Spania.
Jeg stikker til Marokko om en måned, reiser fra Madrid til Agadir, 10 dager, hvor jeg også har planer om å reise litt rundt, tur til Marrakesh og litt andre steder også mens jeg er der. Første gang til Marokko for min del.
Herlig! Jeg liker Agadir - den er litt spesiell, ettersom det meste er bygd opp igjen etter det store jordskjelvet på 60-tallet. Fin strand! Sannelig - men nå tror jeg ikke jeg kan skrive mer, for da blir det bare til at jeg begynner å søke på billetter... :-D Marrakesh er et must - er vel tipp-topp mellom byene nå.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Bare liten merknad her - med stigende flybilletter, skulle booke Oslo-Wien onsdag 21. juni. Alternativene var Norwegian og Austrian. Norwegian er dyrere om man må betale for koffert. Flyet går to timer før, men det passet bedre med Austrian for meg, med beregnet arbeidsdag på avreisedagen.

Men til poenget: Business kostet bare 12 kroner mer enn billigste Economy med koffert ! Det er også billigere enn Norwegian med koffert... Fordelen med business er jo et ledig sete ved siden av seg, tilgang til lounge (gratis øl) på OSL og antar kanskje noe bedre mat også. I alle fall et tips og triks å ikke automatisk bare velge Economy.

Someone

Legg inn av Someone »

Someone skrev: tor mar 23, 2023 9:14 am
DoktorS skrev: man mar 20, 2023 8:58 pm En kollega med familie på fire droppet direktefly til Nice og tok Lufthansa i stedet, og sparte nær 10.000 på det - og det må man jo nesten gjøre når også oppholdet der nede har økt med fryktelig mange prosent siden pre-covid. .

Hittil når jeg sjekker for mine datoer i august, blir det enda dyrere å fly via noen av de store hubbene, uansett flyselskap. Så da er faktisk nonstop billigst. Ulempen med august er jo at resten av Europa har ferie
Da ble det plutselig dessidert billigere å fly hjem fra Nice med Eurowings via Dusseldorf. Sparte såpass mye på det at det var verdt litt lenger reisevei. Til Nice er uansett nonstop med SAS

startelver

Legg inn av startelver »

Man kan komme tur / retur Las Vegas eller Los Angeles for ca 7500 kroner i juni måned. Bare en tanke , ikke så ille pris det.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... bli-hjemme

Eksperter kommer med noen reisetips her i denne nyheten. Tyrkia er jo et åpenbart billig valg, men stusser på at han nevner Helsinki og Japan som som alternativer. Nordmenn som er sulten på sydenferie drar jo ikke til Helsinki? Og ja, kursen i Japan er lav for tiden og man kan få mye for pengene der, men prisen for flybillettene gjør at man likesågreit bare kan ta en solfylt Spania-tur for samme prisen.. Og, har alltid trodd at Tokyo var en av verdens dyreste byer å leve i?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... bli-hjemme

Eksperter kommer med noen reisetips her i denne nyheten. Tyrkia er jo et åpenbart billig valg, men stusser på at han nevner Helsinki og Japan som som alternativer. Nordmenn som er sulten på sydenferie drar jo ikke til Helsinki? Og ja, kursen i Japan er lav for tiden og man kan få mye for pengene der, men prisen for flybillettene gjør at man likesågreit bare kan ta en solfylt Spania-tur for samme prisen.. Og, har alltid trodd at Tokyo var en av verdens dyreste byer å leve i?
Kommer jo an på hva folk vil. Selv har jeg ingen intensjoner om å dra til verken Tyrkia, Finland eller Japen i sommer eller på noe tidspunkt i løpet av året. Ei heller Spania på sommeren. Eller andre typiske sydendestinasjoner.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... bli-hjemme

Eksperter kommer med noen reisetips her i denne nyheten. Tyrkia er jo et åpenbart billig valg, men stusser på at han nevner Helsinki og Japan som som alternativer. Nordmenn som er sulten på sydenferie drar jo ikke til Helsinki? Og ja, kursen i Japan er lav for tiden og man kan få mye for pengene der, men prisen for flybillettene gjør at man likesågreit bare kan ta en solfylt Spania-tur for samme prisen.. Og, har alltid trodd at Tokyo var en av verdens dyreste byer å leve i?
Tja, de sier jo at Japan er dyr på samme måte som en Norgesferie er dyr. Jeg satser på min første tur til Japan neste år, så håper valutaen holder seg "grei".

Jeg skal til New York nå i mai, og bor hos en venninne som har leilighet der - byen har jo alltid vært dyr, det vet jeg godt etter mange turer dit, men skal bli interessant å se hvor dyr den er nå som avisene har vært proppfulle av "ikke dra til USA, det er så dyrt" oppslag. Sparer såklart masse på at jeg ikke må betale for hotell mens jeg er der, syntes ofte det har vært dyrest.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Winnowill skrev: ons mar 29, 2023 5:47 pm Jeg skal til New York nå i mai, og bor hos en venninne som har leilighet der - byen har jo alltid vært dyr, det vet jeg godt etter mange turer dit, men skal bli interessant å se hvor dyr den er nå som avisene har vært proppfulle av "ikke dra til USA, det er så dyrt" oppslag. Sparer såklart masse på at jeg ikke må betale for hotell mens jeg er der, syntes ofte det har vært dyrest.
Det er ikke prisene i dollar som nødvendigvis er så mye høyere, det er kursen og den stadig svakere norske kronen som gjør at det blir veldig dyrt i USA. Før dro jeg gjerne et par ganger i året over dammen, er slutt på det nå.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... bli-hjemme

Eksperter kommer med noen reisetips her i denne nyheten. Tyrkia er jo et åpenbart billig valg, men stusser på at han nevner Helsinki og Japan som som alternativer. Nordmenn som er sulten på sydenferie drar jo ikke til Helsinki? Og ja, kursen i Japan er lav for tiden og man kan få mye for pengene der, men prisen for flybillettene gjør at man likesågreit bare kan ta en solfylt Spania-tur for samme prisen.. Og, har alltid trodd at Tokyo var en av verdens dyreste byer å leve i?
Fordelen med å dra til byer som ikke er så populære om sommeren eller ferier generelt er at man ofte kan få flotte hotellrom for en relativt billig penge. Spesielt byer som ellers i året tiltrekker seg mange forretningsfolk. For hotellene er det bare en fordel å få leid ut rommene sine. Her i Belgia f.eks. kan man få de flotteste suiter for omtrent en "slikk og ingenting" i ferier hvis man vet hvor man skal lete.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Pernille skrev: tor mar 30, 2023 9:54 am
Cedianar skrev: ons mar 29, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... bli-hjemme

Eksperter kommer med noen reisetips her i denne nyheten. Tyrkia er jo et åpenbart billig valg, men stusser på at han nevner Helsinki og Japan som som alternativer. Nordmenn som er sulten på sydenferie drar jo ikke til Helsinki? Og ja, kursen i Japan er lav for tiden og man kan få mye for pengene der, men prisen for flybillettene gjør at man likesågreit bare kan ta en solfylt Spania-tur for samme prisen.. Og, har alltid trodd at Tokyo var en av verdens dyreste byer å leve i?
Fordelen med å dra til byer som ikke er så populære om sommeren eller ferier generelt er at man ofte kan få flotte hotellrom for en relativt billig penge. Spesielt byer som ellers i året tiltrekker seg mange forretningsfolk. For hotellene er det bare en fordel å få leid ut rommene sine. Her i Belgia f.eks. kan man få de flotteste suiter for omtrent en "slikk og ingenting" i ferier hvis man vet hvor man skal lete.
Tenker du da på f.eks Brussel, som jeg regner med er en relativt dyr generelt?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Cedianar skrev: tor mar 30, 2023 10:06 am Tenker du da på f.eks Brussel, som jeg regner med er en relativt dyr generelt?
For eksempel, men Belgia har også mange andre flotte steder som Ghent, Antwerpen, Liège, Mons, Namur, Spa, Dinant, osv. Belgia er også såpass oversiktlig og med et fantastisk bra veinett så man kommer seg alltid raskt frem mellom byene og tettstedene med bil, tog eller buss.

Er man lei av dyre hoteller og alle turistene i Paris men likevel har lyst til å spise fransk(-inspirert) mat og bo på fine hoteller så er den vallonske delen av Belgia et utmerket alternativ. Synes jeg. :) Dessuten har de verdens beste vaffler.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Pernille skrev: tor mar 30, 2023 10:37 am
Cedianar skrev: tor mar 30, 2023 10:06 am Tenker du da på f.eks Brussel, som jeg regner med er en relativt dyr generelt?
For eksempel, men Belgia har også mange andre flotte steder som Ghent, Antwerpen, Liège, Mons, Namur, Spa, Dinant, osv. Belgia er også såpass oversiktlig og med et fantastisk bra veinett så man kommer seg alltid raskt frem mellom byene og tettstedene med bil, tog eller buss.

Er man lei av dyre hoteller og alle turistene i Paris men likevel har lyst til å spise fransk(-inspirert) mat og bo på fine hoteller så er den vallonske delen av Belgia et utmerket alternativ. Synes jeg. :) Dessuten har de verdens beste vaffler.
Godt tips. Jeg vurderte en tur til Belgia da jeg var i Amsterdam men fikk ikke tid. Har alltid hatt veldig lyst å dra til Brugge.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DoktorS skrev: tir mar 28, 2023 11:28 am
Canucks skrev: man mar 27, 2023 1:39 pm
startelver skrev: lør mar 25, 2023 12:54 am Alle snakker om Spania men jeg kunne heller tenke meg å fly til Marokko, Norse tilbyr jo flyvninger dit nå. Og det finnes flere flyselskaper med rimelige billetter dit.

I Marokko får man garantert mer for pengene enn i Spania.
Jeg stikker til Marokko om en måned, reiser fra Madrid til Agadir, 10 dager, hvor jeg også har planer om å reise litt rundt, tur til Marrakesh og litt andre steder også mens jeg er der. Første gang til Marokko for min del.
Herlig! Jeg liker Agadir - den er litt spesiell, ettersom det meste er bygd opp igjen etter det store jordskjelvet på 60-tallet. Fin strand! Sannelig - men nå tror jeg ikke jeg kan skrive mer, for da blir det bare til at jeg begynner å søke på billetter... :-D Marrakesh er et must - er vel tipp-topp mellom byene nå.
Med 10 dager, noen andre ting som er must? for tenkte meg mest disse to som base, også litt rundt disse stedene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Canucks skrev: tor mar 30, 2023 2:17 pm
DoktorS skrev: tir mar 28, 2023 11:28 am
Canucks skrev: man mar 27, 2023 1:39 pm

Jeg stikker til Marokko om en måned, reiser fra Madrid til Agadir, 10 dager, hvor jeg også har planer om å reise litt rundt, tur til Marrakesh og litt andre steder også mens jeg er der. Første gang til Marokko for min del.
Herlig! Jeg liker Agadir - den er litt spesiell, ettersom det meste er bygd opp igjen etter det store jordskjelvet på 60-tallet. Fin strand! Sannelig - men nå tror jeg ikke jeg kan skrive mer, for da blir det bare til at jeg begynner å søke på billetter... :-D Marrakesh er et must - er vel tipp-topp mellom byene nå.
Med 10 dager, noen andre ting som er must? for tenkte meg mest disse to som base, også litt rundt disse stedene.
Vil ikke si det. Men med 10 dager hadde jeg kanskje vurdert 2 overnattinger i Essouira, uten at jeg har vært der. Agadir og Marrakesh er en fin kombo. Gamlebyen og mye spesielt å se i den bye. Agadir mer moderne og åpen - opplevde den som mer liberal også, med uteservering av øl flere steder og langt flere damer uten slør. Mange unge pene også, og på den tiden var jeg også så ung at jeg fikk en del "hei" rundt om :-D

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DoktorS skrev: tor mar 30, 2023 6:13 pm
Canucks skrev: tor mar 30, 2023 2:17 pm
DoktorS skrev: tir mar 28, 2023 11:28 am

Herlig! Jeg liker Agadir - den er litt spesiell, ettersom det meste er bygd opp igjen etter det store jordskjelvet på 60-tallet. Fin strand! Sannelig - men nå tror jeg ikke jeg kan skrive mer, for da blir det bare til at jeg begynner å søke på billetter... :-D Marrakesh er et must - er vel tipp-topp mellom byene nå.
Med 10 dager, noen andre ting som er must? for tenkte meg mest disse to som base, også litt rundt disse stedene.
Vil ikke si det. Men med 10 dager hadde jeg kanskje vurdert 2 overnattinger i Essouira, uten at jeg har vært der. Agadir og Marrakesh er en fin kombo. Gamlebyen og mye spesielt å se i den bye. Agadir mer moderne og åpen - opplevde den som mer liberal også, med uteservering av øl flere steder og langt flere damer uten slør. Mange unge pene også, og på den tiden var jeg også så ung at jeg fikk en del "hei" rundt om :-D
Takk, har vurdert Essouira som et mulig alternativ, når det gjelder titting på damer blir ganske dårlig mottatt, da jeg har med meg en latina som ville sørge for at det hadde blitt ganske månelyst :-)

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Vurderer plutselig en litt spontan tur til Sveits i et par dager til uken. Har aldri vært der og alt jeg egentlig har kunnskap om er at det er vakkert men sinnsykt dyrt. Det er to destinasjoner å fly til en grei pris (reiser ikke fra Norge) og det er Zurich og Geneva. Noen som har vært i Sveits og kan anbefale noe for to hele dager? Lekt litt med tanken på å fly til Zurich, være der en dag, og så ta en dagstur til Luzern. Har søkt litt og virker som de fleste anbefaler å dra til mindre steder enn Zurich og Geneva. Noe av det mest spektakulære er vel Interlaken, Lauterbrunnen og Grindelwald, som ligger ganske nært hverandre ser jeg. Tror dog det kan bli vanskelig å få tid til å dra dit. Tips?

Ooog.. Til de som har vært der, hvor dyrt snakker vi lissom? Alltid tenkt at for oss nordmenn er det ikke så avskrekkende som man ofte hører?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»