Reiseplaner fremover..

Svar
PapaSmurf

Re: Reiseplaner fremover..

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har måttet gi opp to planer så langt i pandemien. Så nå sitter jeg på gjerdet. Men jaggu skal det bli reising fremover.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå er vel kanskje etter hvert den største utfordringen for mange at man helst ikke vil bestille noe før man er "ferdig" med sykdommen... Har det fortsatt litt åpent om det kan bli en tur i slutten av mars eller slutten av april. Selve hovedferien blir vel mer eller mindre uansett første halvdel av juni. Blir selvsagt Varna en ukes tid, men så blir det å finne en kombo-greier der, og der er vel fortsatt Italia mest aktuelt... I alle fall mo det blir Spania i mars eller april. Ellers har jo St. Petersburg lenge vært på ønskelista, og det er jo mange russere som ferierer i Varna, så fly går det nok, men vil man fly sammen med russere på vei til ferie? :-D

Forfun

Legg inn av Forfun »

Nytt forsøk, bestilt en drøy uke (9 dager) med start i Amsterdam og leiebil i slutten av mai. Tipper det blir mye Belgia og Frankrike. Frykter flybilletter blir mye dyrere raskt og håper restriksjonene er borte når solen begynner å varme. Gleder meg til Europa igjen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Blir vel som vanlig en svipptur innom Ulan Bator, tenker jeg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Folk_flesk skrev: ons feb 02, 2022 11:33 pm Blir vel som vanlig en svipptur innom Ulan Bator, tenker jeg.
Kan godt tenkes det blir en harrytur til Strømstad dersom grensa blir pip åpen etterhvert.
Når det blir varmere i været.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjerringa skal på på død og liv til Spania i sommer. Jeg har ønsket henne god tur, jeg tar turen til Sogn med bikkjene og stikker til fjells.
Sist redigert av TrondLFC den tor feb 03, 2022 9:56 am, redigert 1 gang totalt.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

For tredje sommeren på rad er det booket familieferie til Mauritius i juli. Satser på at alle gode ting er 3 og at turen endelig kan gjennomføres denne sommeren. Kristiansand; Trondheim, Bergen og Ulsteinvik med omegn har vært fine alternativer de siste to somre, men nå holder det med ferie i Norge!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Norge blir ikke helt det samme, nei...
... akkurat nå har jeg blitt gira på å rett og slett bare ta meg en tur til Gøteborg en torsdag i slutten av mars. Toget tar ikke så mange timer, overnatting torsdag-lørdag, så man får en vårdag i byen... Litt shopping. Blant annet på Systembolaget. Høres ut som en plan. Det er da noe.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da er ting litt mer spikret, om ikke helt. 10 dager i Varna før jeg antakelig flyr til Wien (direktefly) og så tar storbyferie en drøy uke i etterkant - Wien-Linz-Salzburg-Munchen. Om jeg da ikke finner på noe mer spenstig i etterkant, som St. Petersburg, men blir vel litt drøyt ei hel uke der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor feb 03, 2022 10:42 pm Norge blir ikke helt det samme, nei...
... akkurat nå har jeg blitt gira på å rett og slett bare ta meg en tur til Gøteborg en torsdag i slutten av mars. Toget tar ikke så mange timer, overnatting torsdag-lørdag, så man får en vårdag i byen... Litt shopping. Blant annet på Systembolaget. Høres ut som en plan. Det er da noe.
"Noe" hva?

Someone

Legg inn av Someone »

Og da kan Legoland legges til i mai. Flyr ned til Billund for en helg med barna der

Someone

Legg inn av Someone »

Da var vinterferien i Østerrike gjennomført. Første utenlandstur på 2 år, og lover godt for resten av planlagte reiser i 2022

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Legger St. Petersburg på is inntil videre...............................

Prøver å finne på en liten tur til Europa siste uke i april, gjerne onsdag-lørdag - men teller litt på knappene her. Berlin og Leipzig kanksje, eller Wien, Belgia er jo også en mulighet... Greit å ha noe å søke på innimellom.

Om det blir tur til Tyskland eller Østerrike nå, er det ikke så aktuelt i juni. Ser jeg lett kan fly Varna-Malaga også, men kanksje litt voldsomt med "syden" på tre uker... Fortsatt mange muligheter.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Bestilt tur til Spania i påsken. 10 dager med mat og opplevelser. Og kanskje bittelitt vin. Veldig spent på om turen lar seg gjennomføre. Har begynt å pugge spansk. Lenge siden sist tur til Spania, så skikkelig rusten. Er helt underernært på reiser og eksotiske opplevelser, I den grad Spania kan bli eksotisk,. Men sammenlignet med Norge føles det veldig eksotisk. Får finne noen landsbyer inne i landet, kanskje jeg finner ett sted med så lite turister at jeg trenger å kunne spansk?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Spania er jo flott da - en klar favoritt, selv om det vel ikke er så fryktelig eksotisk.... Spansk - ja, gikk på kurs en gang, men nei, voksenopplæring er jeg for lat til.

Da var onsdag-lørdag booket til Wien etter påske. Alternativet var Berlin og litt annet, men Berlin ble valgt bort pga dårlig returtid på lørdagen. Og det føles meningsløst å ha mellomlanding hjem fra Berlin. Wien ble faktisk rimeligere både mht fly og hotell. Blir Motel One ved Hauptbanhof denne gangen - like greit som å bo rett i turisttråkket, og praktisk mht til og fra flyplass og shopping av dagligvarer lørdag formiddag. :-)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ja, endelig kan man reise litt igjen, det har vært et savn, selvom jeg da fikk til en tur til Stockholm og Rhodos i fjor sommer, og to turer til Nord-Norge når det var som mest nedstengt. Påsken på Gardemoen var helt uvirkelig, alt var stengt og folketomt.

Det aller første om et par uker er bare en tur til Kiel, så blir det langweekend i München i mai og Berlin med Coldplay i juli, så det blir en del tysk. Aldri vært i Berlin, gleder meg til det.
Sommerferien ellers blir på fjellet i Sør-Norge og i Oslo. Det er jo en flott sommerby.
Tur til Nord-Norge i august, en uke i Hellas eller Spania i september, og så blir det endelig juleshopping i London. Det er i grove trekk mine planer for i år, det er trygt og godt, ikke helt tiden for nye eventyr før verden er helt i vater igjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Forfun skrev: tir mar 01, 2022 10:10 pm Bestilt tur til Spania i påsken. 10 dager med mat og opplevelser. Og kanskje bittelitt vin. Veldig spent på om turen lar seg gjennomføre. Har begynt å pugge spansk. Lenge siden sist tur til Spania, så skikkelig rusten. Er helt underernært på reiser og eksotiske opplevelser, I den grad Spania kan bli eksotisk,. Men sammenlignet med Norge føles det veldig eksotisk. Får finne noen landsbyer inne i landet, kanskje jeg finner ett sted med så lite turister at jeg trenger å kunne spansk?
Vurderer også Spania, men i mai. Har egentlig bestilt tur til Nice med påfølgende tur i Provence i mai, men fikk e-post fra SAS før helga om at flyrutene var endret og at jeg nå har kun 40 min på Kastrup. Det er i mine øyne knapt. Vurderer heller kombo av Malaga og Granada i midten av mai. 2-3 dager i Malaga og kanskje 5 dager i Granada med turer i Sierra Nevada-fjellene.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

KingKongHalvor skrev: tir mar 08, 2022 8:29 am en uke i Hellas eller Spania i september
Kreta er jo flott i September da :-)
28 grader i sjøen og fremdeles gode varme dager og kvelder.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Xpoolman skrev: tor mar 10, 2022 11:10 am
KingKongHalvor skrev: tir mar 08, 2022 8:29 am en uke i Hellas eller Spania i september
Kreta er jo flott i September da :-)
28 grader i sjøen og fremdeles gode varme dager og kvelder.
Ja, det står høyt på lista. Vært på Rhodos noen ganger nå, frister med noe nytt.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har etterhvert tenkt å realisere en 3 måneders tur,rett over nyttår,enten Januar eller Februar
først til Accra i Ghana noen dager før jeg kjører vestover til Elmina-Capecoast og ender opp i Sekondi Takoradi tenker jeg
har og lurt på å dra til Ho,litt i innlandet,eller Ghanas høyeste punkt ca 800 og noen meter
med meget vakkert fossefall og jungel for å si det sånn
Så deretter drar jeg til Mombasa i Kenya,eller litt nord for Mombasa..retning Bamburi,Nyali og Mtwapa
...vel det er nu planen da...så får vi se litt på pris og etterhvert...greit å begynne å planlegge litt

The Kwames

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har ikke bestilt noe. For første gang planlegger vi å ta det litt på sparket. Stoler ikke helt på at Covid-spøkelset ikke ødelegger enda en planlagt reise.

Jeg har en stappfull reisekonto, og det er sterke krefter som vil til USA og Universal studios. Jeg liker slike parker jeg. Barnslig glad i heftige rollercoasters, men om jeg først skal til USA er ikke Orlando førstevalget.

Selv kunne jeg tenkt meg en tur til Piemonte igjen, men det får vel vente til vi er to som skal reise og ikke fire.

I tillegg så frister det litt med en klassisk chartertur igjen også. Ligge ved bassenget med en bøtte pils på is, lese krim og hoppe uti bassenget en runde når magen begynner å lukte stekt bacon. Gjerne all-inclusive for å slippe å måtte samle sammen bølingen hver gang man skal spise.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Blir alt for dyrt. Er det ikke det ene, så er det det andre. Blir vel camping med pinnebrød av bark + hjemmebrent.

annmag

Legg inn av annmag »

Paris i april.

Tror det blir fint. Er ikke noe jeg "må" se eller gjøre ... bare rusle rundt (med kamera) eller sitte på balkongen med et glass vin.
Håper riktignok at blomstringen er i full gang.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

annmag skrev: ons mar 16, 2022 12:53 am Paris i april.

Tror det blir fint. Er ikke noe jeg "må" se eller gjøre ... bare rusle rundt (med kamera) eller sitte på balkongen med et glass vin.
Håper riktignok at blomstringen er i full gang.
Det høres helt perfekt ut, slik vi gjør det selv. Storby er å suge inn inntrykk, da må ikke tempoet være for høyt. Paris begynner å nærme seg for min del også, mest sannsynlig neste vår.

Someone

Legg inn av Someone »

PapaSmurf skrev: tor mar 10, 2022 11:40 am I tillegg så frister det litt med en klassisk chartertur igjen også. Ligge ved bassenget med en bøtte pils på is, lese krim og hoppe uti bassenget en runde når magen begynner å lukte stekt bacon. Gjerne all-inclusive for å slippe å måtte samle sammen bølingen hver gang man skal spise.
Har en sånn uke i sommer planlagt på Granka. Full inclusive og hele pakka

Før det blir 2 uker i Frankrike tilslutt hvor det skal i langt større grad oppleves ting og møte lokalbefolkningen

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Blir tur til London og NewYork, etter sommeren en gang.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Håper at Wien kutter litt på restriksjonene etter påske... Munnbind av kraftig type frister ikke nå. Men Lufthansa på returen kan ombookes uten kostnad, i hvert fall....

Dette med trygghet - så i et portrettintervju at filosofen Einar Øverenget fremsnakket det fine i å besøke steder man har besøkt før. Dette har jeg jo selv merket meg - at det er mindre interessant å se alt nytt og besøke flest mulig land. Derfor står heller ikke så mye nytt på lista. Og egentlig så trekkes jeg nesten heller mot Spania (Malaga med tilleggende herligheter) heller enn Italia, som jeg ikke er så godt kjent i når jeg fortsatt har del to av hovedferien til vurdering...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Både jeg og kona er i passkø fremdeles. Har time i juli.
Det går greit, en eventuell reise blir ikke før neste vinter, og da selvfølgelig til Thailand.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 3:00 pm Håper at Wien kutter litt på restriksjonene etter påske... Munnbind av kraftig type frister ikke nå. Men Lufthansa på returen kan ombookes uten kostnad, i hvert fall....
Tror det blir lenge, kanskje år, før det er aktuelt å reise til Tyskland, Østerrike eller Italia. De har hele tiden vært de mest ekstreme i Europa.

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: tor mar 17, 2022 3:00 pm Håper at Wien kutter litt på restriksjonene etter påske... Munnbind av kraftig type frister ikke nå. Men Lufthansa på returen kan ombookes uten kostnad, i hvert fall....
Forsvant ikke det meste av munnbindreglene i Østerrike nå i starten av mars?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»