Reiseplaner fremover..

Svar
SirJames

Re: Reiseplaner fremover..

Legg inn av SirJames »

Nevi skrev: tir nov 29, 2022 9:40 am
Men har vært innom Disneyworld i Frankrike da. Men uten at noe er sjekket opp er vel dette svindyrt?
Utifra det jeg har hørt er dette både svindyrt og dårlig.

Men passer utmerket for de som liker å stå i kø.. 8-)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Forfun skrev: tor des 08, 2022 10:57 pm Ny billett bestilt, men helt åpen. Tror jeg hopper på flyet om en uke, men jeg blir ikke i landet jeg flyr til mer enn noen timer eller kanskje en dag. Eller jeg drar ut av landet og kommer tilbake dagen etter. Håper jeg er i en annen værsone når jeg drar hjem. Har ikke returbillett, da jeg rett og slett ikke vet hvor julen skal tilbringes. Herlig å være litt ubestemt. Har mer lyst på bruke shorts enn lue. Og skader ikke om det ikke tar helt av med julestemning.
Du skal med andre ord på en flytur og fly hjem igjen?
Glad i flyplasser og fly?
Ikke glem å ta deg en juleøl eller en kaffe før du flyr hjem igjen, da ;-)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bruker ikke SAS å ha et nyttårssalg på flybilletter? Noen som vet om dette kommer? @Forfun @DoktorS Tenkte jeg iallfall skulle booke en storbyhelg i vår, samt sommerens ferietur om så blir tilfellet.

Edit: Glem det. Ser at salget er i gang nå. Har kommet i løpet av ettermiddagen/kvelden.

startelver

Legg inn av startelver »

Har funnet flere billige flybilletter i det siste, ved hjelp av Momondo,

Flyr har nå avganger fra Norge i samarbeid med det spanske lavprisselskapet Vueling med base i Barcelona.

Hvis du f.eks ønsker en tur til Marrakech Marokko, kan du komme deg dit for ca 2000 kroner i juni måned tur /retur. Men det var billigst å booke via en av agentene i Momondo.

USA , og Las Vegas kan du få turer med British Airways og KLM i sommer for 5000 kr tur/retur. Dette er svært rimelig på denne strekningen.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: man jan 02, 2023 11:17 pm Flyr har nå avganger fra Norge i samarbeid med det spanske lavprisselskapet Vueling med base i Barcelona.

Hvis du f.eks ønsker en tur til Marrakech Marokko, kan du komme deg dit for ca 2000 kroner i juni måned tur /retur. Men det var billigst å booke via en av agentene i Momondo.
Da må du finne på nettsiden til Flyr at de samarbeider med Vueling, jeg fant ikke noe der om det. Momondo er en søkemotor, og selv om du finner en reiser med Flyr og Vueling, betyr ikke det at de samarbeider. Hele konseptet med lavprisselskaper er at de ikke samarbeider med noen, er slik de tjener (sparer) penger. og om de samarbeider er det med veldig få flyselskaper.

startelver

Legg inn av startelver »

ehall skrev: tir jan 03, 2023 1:01 am
startelver skrev: man jan 02, 2023 11:17 pm Flyr har nå avganger fra Norge i samarbeid med det spanske lavprisselskapet Vueling med base i Barcelona.

Hvis du f.eks ønsker en tur til Marrakech Marokko, kan du komme deg dit for ca 2000 kroner i juni måned tur /retur. Men det var billigst å booke via en av agentene i Momondo.
Da må du finne på nettsiden til Flyr at de samarbeider med Vueling, jeg fant ikke noe der om det. Momondo er en søkemotor, og selv om du finner en reiser med Flyr og Vueling, betyr ikke det at de samarbeider. Hele konseptet med lavprisselskaper er at de ikke samarbeider med noen, er slik de tjener (sparer) penger. og om de samarbeider er det med veldig få flyselskaper.
Det er et nytt konsept , samarbeidet startet i desember 2022. Du finner flere artikler om det, bl. annet her.

https://flysmart24.no/2022/12/22/spansk ... -med-flyr/
Spansk selskap øker norsk satsing – samarbeid med Flyr
et spanske lavprisselskapet Vueling øker sin satsing i norsk luftfart når selskapet nå går inn i samarbeid med flyselskapet Flyr.

Vueling er Spanias nest største flyselskap og har samme eiere som British Airways og det spanske nasjonale selskapet, Iberia. Det opererer dessuten ruter mellom Spania til Norge. Både med helårsrute til Oslo og sommerrute til Bergen.
Flyr og det spanske flyselskapet Vueling har startet samarbeid om salg av flybilletter gjennom bransjeplattformen Dohop. Dette åpner for enkel bestilling av flybilletter til enda flere reisemål i Europa, i tillegg til Midtøsten og til Nord-Afrika.

Flyr vil gjennom samarbeidet tilby sine gjester muligheten til å fly videre med Vueling til en rekke reisemål i Europa, Midtøsten og Nord-Afrika.

Partnerskapet er drevet av reiseteknologileverandøren Dohop, som gjennom API-basert teknologi gjør det mulig for flyselskaper å bygge partnerskap og gi bedre reisetilbud til sine passasjerer.

startelver

Legg inn av startelver »

Men skal du ha billigste billetter er søkeplattformer som Momondo bedre enn hjemmesiden til Flyr.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Bestilt fly til Paris i mai. Virker som hotellprisene er relativt dyre i den tiden der.
Noen som har tips til bra hoteller i Paris? Er ikke så kjent der, kun vært en gang før, da bodde vi i Montparnasse, likte oss veldig godt i den bydelen, men bor gjerne andre steder og

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har endret reiseplaner.
Reiser IKKE til Thailand i januar, vi ser det an til mars/april.
Ja, det blir nok varmt, men vi får tåle det...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Må bare få kona til å avklare ferie så skal jeg bestille en chartertur.

Sannsynligvis den siste all inclusive-ferien vår. Men fortsatt anser jeg det som klart mest praktisk å ha de fleste måltidene på hotellet selv om ungene er blitt ungdommer. Så kan vi heller spise ute når det passer seg sånn. Jeg tror faktisk dette blir den siste ferien der alle 4 er med, på mange måter vedmodig, men samtidig er det vel en naturlig utvikling.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Forfun skrev: tor des 08, 2022 10:57 pm Ny billett bestilt, men helt åpen. Tror jeg hopper på flyet om en uke, men jeg blir ikke i landet jeg flyr til mer enn noen timer eller kanskje en dag. Eller jeg drar ut av landet og kommer tilbake dagen etter. Håper jeg er i en annen værsone når jeg drar hjem. Har ikke returbillett, da jeg rett og slett ikke vet hvor julen skal tilbringes. Herlig å være litt ubestemt. Har mer lyst på bruke shorts enn lue. Og skader ikke om det ikke tar helt av med julestemning.
Turen ble gjennomført. Fly til Lisboa, tog og leiebil til nordspania. Plan var å seile derfra til Kanariøyene. Men sørvest kuling og storm gjorde det umulig. Regn i nordspania, så når seilturen ikke gikk ble det leiebil til Algarve kysten. Veldig fint vær der nede, varmeste dagen 25 grader. Det trodde jeg ikke på fastlandseuropa i julen. Veldig fint opphold. Men overhodet ikke som planlagt. Klarte også en tur innom Sevilla, siste byen jeg har på min liste over byer jeg vil besøke i spania. Kjipe var at jeg ikke pugget spansk før turen, så jeg ble ikke bedre. Veldig positiv overraskelse over at sydeuropa var så bra i julen.

Forfun

Legg inn av Forfun »

En uke ferie med utgangspunkt i Singapore i april. Hvor bruke tiden? Ser ut til at jeg får en jobbtur til Singapore. Når jeg først har brukt så mye tid på fly så må jeg bruke området. Blir ikke i Singapore, der får jeg nok tid. Vært mye i Indonesia som jeg likte, likte meg ikke så godt i Thailand. Malaysia har jeg ikke besøkt. Ønsker egentlig en aktiv uke. Ellers har jeg reist lite i området.

Hva vil forumet anbefale?

startelver

Legg inn av startelver »

Forfun skrev: tor jan 12, 2023 9:33 pm En uke ferie med utgangspunkt i Singapore i april. Hvor bruke tiden? Ser ut til at jeg får en jobbtur til Singapore. Når jeg først har brukt så mye tid på fly så må jeg bruke området. Blir ikke i Singapore, der får jeg nok tid. Vært mye i Indonesia som jeg likte, likte meg ikke så godt i Thailand. Malaysia har jeg ikke besøkt. Ønsker egentlig en aktiv uke. Ellers har jeg reist lite i området.

Hva vil forumet anbefale?
Da er det vel lettest å komme seg til Malaysia, er jo bare noen timer unna med tog hvis du liker den reisemåten. Har selv tatt toget fra Bangkok til Malaysia.

Kuala Lumpur bør absolutt oppleves, bare for å få med seg det yrende folkelivet og markedene. Der finner du også Petronas Twin tower.

Ellers skal du leke turist kan du jo dra til Penang som byr på krystallhvite strender. Mange øyer også som kan være verdt et besøk.

Someone

Legg inn av Someone »

startelver skrev: tor jan 12, 2023 11:14 pm
Da er det vel lettest å komme seg til Malaysia, er jo bare noen timer unna med tog hvis du liker den reisemåten. Har selv tatt toget fra Bangkok til Malaysia.

Kuala Lumpur bør absolutt oppleves, bare for å få med seg det yrende folkelivet og markedene. Der finner du også Petronas Twin tower.

Ellers skal du leke turist kan du jo dra til Penang som byr på krystallhvite strender. Mange øyer også som kan være verdt et besøk.
Petronas Tower er jo nå bare byens 3. høyeste byggning(er) ;)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Null arbeidslyst, så sitter her på fredag ettermiddag og søker opp litt på hva man skal finne på under hovedferien. Den avsluttes jo i Varna i år, med retur 5. juli. Hadde jo tenkt Italia i forkant, men det er noe forlokkende med Spania - og jeg ser at Barcelona ikke er så fryktelig dyrt på overnatting som det har vært - dvs, det er vel kanskje andre reisemål som har blitt dyrere - og så er det ikke så lang til områder jeg aldri har besøkt - Marseilles og Nice - kanskje noen dager i Barcelona, en helg i Marseilles og to dager i Nice lar seg høre, før man drar til Svartehavet. Aldri en sommer uten å se Svartehavet og besøke mine venner i Varna, sjølvsagt.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg har ingen reiseplaner i nærmeste fremtid.
Faktisk har jeg aldri satt min fot i en flymaskin.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

LondoMollari skrev: ons jan 25, 2023 3:18 pm
Faktisk har jeg aldri satt min fot i en flymaskin.
Fordi?

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Winnowill skrev: ons jan 25, 2023 4:00 pm
LondoMollari skrev: ons jan 25, 2023 3:18 pm
Faktisk har jeg aldri satt min fot i en flymaskin.
Fordi?
Helse-utfordringer.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

LondoMollari skrev: ons jan 25, 2023 6:03 pm
Winnowill skrev: ons jan 25, 2023 4:00 pm
LondoMollari skrev: ons jan 25, 2023 3:18 pm
Faktisk har jeg aldri satt min fot i en flymaskin.
Fordi?
Helse-utfordringer.
Ok. Får du dratt på ferie med bil/båt i stedet da?

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Winnowill skrev: ons jan 25, 2023 6:26 pm
LondoMollari skrev: ons jan 25, 2023 6:03 pm
Winnowill skrev: ons jan 25, 2023 4:00 pm

Fordi?
Helse-utfordringer.
Ok. Får du dratt på ferie med bil/båt i stedet da?
Jeg holder meg som regel 4-5km fra der jeg bor.

Jack

Legg inn av Jack »

Blir en liten rundtur til sommeren.

Norge -> Edinburgh - Glasgow - Inverness - Edinburgh - London - København -> Hjem til Norge.

Fly til Edinburgh, tog til Glasgow, leiebil til Inverness og videre til Edinburgh, før det blir tog til London og en kort weekend der. Ferien avsluttes med 4 rolige dager i København.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det blir vel en sydentur i år også. Usikker på hvor. Og så håper jeg Molde trekker noen spennende motstandere i Europa.

Someone

Legg inn av Someone »

Someone skrev: lør okt 08, 2022 8:03 am Da ble også vinterferien booket, så blir litt skikjøring i de østerrikske alper i vinter også :)
En måned igjen, så gleder meg

I tillegg er det også booket to familieferier i sommer, en uke på Rhodos av typen ganske så sosialt. Og en uke i Provence

Så blir det vel definitvt noen helgeturer, både med kona og med kamerater i løpet av året. men får være grenser for hva jeg har fylt opp allerede i januar :p

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Dukket plutselig opp kampanjebilletter hos SAS så da blir det Halloween i New York. Ser at det jeg sparer på å bruke poeng for business forsvinner umiddelbart i hotellkostnader, ved første øyekast så ligger jo selv bobbob hotell på noen og 30k for 8-9 dager.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er vel flere ting som spiller inn - kronekursen er jo på bunnmål i forhold til både euro og dollar... Trasige greier. Tenkte at "nå er hotell blitt dyrt i Berlin" - men så tenker jeg jo på at det er over 10 år siden jeg dro dit ganske hyppig og legger man til generell prisøkning og dårligere kurs, så har den "lokale prisen" egentlig ikke steget så mye. Men det sitter jo litt i hodet at man for 10-15 år siden kunne få MotelOne-overnatting for under 700 kroner, mens man nå må et stykke over 1000-lappen....

... nuvel, uansett, det frister med en tur i mai, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt det. Lenge siden Berlin og jeg har også lyst på en tur til Lepizig. På den annen siden møtte jeg en kompis som skulle til Paris i vinterferien. Det frister også litt, men kanskje det får blir neste vår.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er det for øvrig noen som har vært på Costa Brava-kysten, dvs nord for Barcelona? Så litt på en mulighet for å reise en plass i april, og det virket som et fristende sted.

startelver

Legg inn av startelver »

Masse rimelige billetter hvis man planlegger litt. Men er mest på utkikk etter en billig flight til Marokko i sommer. Ligger vel på 1700 en vei nå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KongOlav2 skrev: søn jan 29, 2023 11:35 am Er det for øvrig noen som har vært på Costa Brava-kysten, dvs nord for Barcelona? Så litt på en mulighet for å reise en plass i april, og det virket som et fristende sted.
Hvis du vil ha bra sommervær der nede er det vel best å vente til et stykke ut i mai?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

SirJames skrev: man jan 30, 2023 1:18 pm
Hvis du vil ha bra sommervær der nede er det vel best å vente til et stykke ut i mai?
Spørs hva man mener med bra sommervær da? Jeg klarer meg fint med 15-20 grader. Får jeg ca 20, er jeg veldig fornøyd.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KongOlav2 skrev: man jan 30, 2023 1:19 pm
SirJames skrev: man jan 30, 2023 1:18 pm
Hvis du vil ha bra sommervær der nede er det vel best å vente til et stykke ut i mai?
Spørs hva man mener med bra sommervær da? Jeg klarer meg fint med 15-20 grader. Får jeg ca 20, er jeg veldig fornøyd.
Ja, det er jo selvsagt individuelt hva den enkelte synes er akseptabelt vær på ferien.

Tok bare en rask sjekk, og en reise i april vil jo medføre risiko for mer nedbør og temperaturer som hører vår/høst til. Jeg er nok opptatt av sol og varme i større grad enn mange andre her inne, så for min del ville jeg ha ventet til mai/juni.

Selv tjuvstarter jeg sommeren med ferie i mai, sol- og varmesikre Arguineguin er det sedvanlige reisemålet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»