John Arne Riise - Managerthread

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: John Arne Riise - Managerthread

Legg inn av Zanick »

Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Tror du det?

Riise var jo sportsdirektør i Birkirkara(!) for et par år siden, det viser at han er villig til å ta jobb i utlandet, men han er rett og slett ikke ettertraktet, inkludert i England.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Solvgutt1 skrev: ons des 08, 2021 1:00 pm
Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm
Solvgutt1 skrev: ons des 08, 2021 12:55 pm
Hvorfor jobber han i norsk 3. divisjon og damefotball istedenfor å ta en trenerjobb i en større engelsk klubb da? Det er nok av tidligere spillere som både går direkte til managerjobber, men også de som blir assistenttrenere, trener reservelag osv.

Ville ikke det vært en mer naturlig rute til en Premier League-jobb, enn den han tar i Norge?
Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Jeg tviler. Hva slags egenskaper er det Riise har som gjør ham til noe egnet treneremne?
Hans historie som spiller på toppnivå. Mer skal ikke til for at klubber har navnet ditt på ei liste. Riise må først bevise noe på lavere nivå, men veien til internasjonal fotball er nok kortere enn man skulle tro.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Tviler på at han ville ha tatt f.eks. den jobben i Flint Tønsberg (eller i norsk damefotball for den del) om han hadde noe som helst jobbtilbud i England. Men, godt mulig det finnes en klubb litt nedover i divisjonene der med like tvilsom dømmekraft som Avaldsnes

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Zanick skrev: ons des 08, 2021 1:02 pm
Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Tror du det?

Riise var jo sportsdirektør i Birkirkara(!) for et par år siden, det viser at han er villig til å ta jobb i utlandet, men han er rett og slett ikke ettertraktet, inkludert i England.
Kanskje ikke konkrete tilbud. Men jeg regner med de har Riise sitt navn på blokka. Folk elsker å gjøre narr av Riise, men han er jo en høyst vellykket fyr som har oppnådd mye i livet.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm
Solvgutt1 skrev: ons des 08, 2021 12:55 pm
Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:53 pm

Riise har mye høyere standing i England. I Norge blir han sett på som en klovn, mens på balløya er han en tidligere profil som alltid gav alt på banen. Er nok vanskeligere for Riise å få respekt i en norsk garderobe. Men jeg liker folk med drømmer, så jeg ønsker JAR lykke til.
Hvorfor jobber han i norsk 3. divisjon og damefotball istedenfor å ta en trenerjobb i en større engelsk klubb da? Det er nok av tidligere spillere som både går direkte til managerjobber, men også de som blir assistenttrenere, trener reservelag osv.

Ville ikke det vært en mer naturlig rute til en Premier League-jobb, enn den han tar i Norge?
Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Basert fra at han ledet Flint ned fra 3 til 4 divisjon dette?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 1:03 pm
Solvgutt1 skrev: ons des 08, 2021 1:00 pm
Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm

Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Jeg tviler. Hva slags egenskaper er det Riise har som gjør ham til noe egnet treneremne?
Hans historie som spiller på toppnivå. Mer skal ikke til for at klubber har navnet ditt på ei liste. Riise må først bevise noe på lavere nivå, men veien til internasjonal fotball er nok kortere enn man skulle tro.
Men hvorfor har han ikke tatt noen av jobbene i Premier League da? Den karrieren han har valgt er utrolig lang. At han skal ta steget fra norsk kvinnefotball til Premier League er jo ikke realistisk. Selv steget fra norsk kvinnefotball til toppen av norsk herrefotball er lang. Mannen som ledet Sandviken til suverent seriegull har så vidt jeg vet ikke vært på noen lister hos klubber som jakter ny trener i Eliteserien. Og kommer han seg til Eliteserien, så man trolig levere rimelig sterkt for å gjøre seg aktuell. Solskjær vant jo seriegull med Molde noen år på rad før han fikk seg Premier League-jobb, som han floppet i.

Jeg kan ikke se karriereveien her. Først og fremst fordi John Arne Riise sannsynligvis ikke er en spesielt god trener. Jo lenger han holder på som trener, jo mindre kan han flyte på spillerkarrieren sin.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 1:04 pm
Zanick skrev: ons des 08, 2021 1:02 pm
Intervallhall skrev: ons des 08, 2021 12:58 pm Han er jo selvfølgelig ikke på nivå med Gerrard og Xabi Alonso. Men jeg tipper han har hatt flere tilbud fra klubber i England.
Tror du det?

Riise var jo sportsdirektør i Birkirkara(!) for et par år siden, det viser at han er villig til å ta jobb i utlandet, men han er rett og slett ikke ettertraktet, inkludert i England.
Kanskje ikke konkrete tilbud. Men jeg regner med de har Riise sitt navn på blokka. Folk elsker å gjøre narr av Riise, men han er jo en høyst vellykket fyr som har oppnådd mye i livet.
Han har oppnådd mye som spiller. Det er selvfølgelig ingen engelske klubber som har ham på noen blokk. Kanskje med unntak av Kettering som hadde en måned eller sånt med Gazza som manager.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Jeg likte JAR sitatet i vg" jeg har vært i herrefotballen hele livet, og nå er jeg klar for en rå utfordring som hovedtrener for Avaldsnes og kvinnefotballen. Jeg er trygg på at jeg vil bli en bedre person og trener gjennom denne utfordringen, sier Riise til avisen, og forteller også at han flytter til Haugalandet."
Godt han har fokuset på å utvikle klubben, da :D.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Will.i.Nickersen skrev: ons des 08, 2021 2:13 pm Jeg likte JAR sitatet i vg" jeg har vært i herrefotballen hele livet, og nå er jeg klar for en rå utfordring som hovedtrener for Avaldsnes og kvinnefotballen. Jeg er trygg på at jeg vil bli en bedre person og trener gjennom denne utfordringen, sier Riise til avisen, og forteller også at han flytter til Haugalandet."
Godt han har fokuset på å utvikle klubben, da :D.
En (sol)konge som JAR kan nok tenke noe sånt som "Klubben? Le club, c'est moi" :twisted: :lol:

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Will.i.Nickersen skrev: ons des 08, 2021 2:13 pm Jeg likte JAR sitatet i vg" jeg har vært i herrefotballen hele livet, og nå er jeg klar for en rå utfordring som hovedtrener for Avaldsnes og kvinnefotballen. Jeg er trygg på at jeg vil bli en bedre person og trener gjennom denne utfordringen, sier Riise til avisen, og forteller også at han flytter til Haugalandet."
Godt han har fokuset på å utvikle klubben, da :D.
Det handler som alltid om han selv.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Koskinen skrev: ons des 08, 2021 1:21 pm Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.
Må ikke fatshame Riisegutten.

Jeg er i dialog med de som lager serien om vi skal fortsette sesong 2. Nå som jeg er i en klubb, er de nok interesserte i å være med på det. Jeg er ganske trygg på at det blir noe av, sier Riise.

Dette gleder jeg meg til. Kan fort bli nedrykk nr. 2.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Koskinen skrev: ons des 08, 2021 1:21 pm Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.
Allerede på slutten av Fulham-perioden så man at han ikke lengre var den tynne, atletiske utgaven. Men dette er nok normale fysiske endringer, ref. kvinnelig skihopper.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Koskinen skrev: ons des 08, 2021 1:21 pm Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.
Og han som skulle satse på langløp innenfor langrenn.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Vil JAR ta en Tom. Håper han klarer å motstå fristelsen av Avaldsinnene. Vil de forstå hans østlandsdialekt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Justice 97 skrev: ons des 08, 2021 2:04 pm Kanskje Everton lar seg friste når de sparker Benitez :lol:
Det er faktisk bare det som mangler.

milanB

Legg inn av milanB »

Bare å ønske legenden John Arne lykke til i den nye jobben. Håper han lykkes bedre denne gangen, det har legenden fortjent.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Koskinen skrev: ons des 08, 2021 1:21 pm Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.
Akkurat det er vel det minste problemet. Nils Arne Eggen var ikke akkurat noen helseprofet han heller.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Downlight skrev: ons des 08, 2021 3:23 pm
Koskinen skrev: ons des 08, 2021 1:21 pm Blitt rimelig tung denne Riise. Bør vel gå foran som et godt eksempel med tanke på kosthold og holdning til trening. Er ikke mange år siden han la opp, men har lagt seg godt ut.
Allerede på slutten av Fulham-perioden så man at han ikke lengre var den tynne, atletiske utgaven. Men dette er nok normale fysiske endringer, ref. kvinnelig skihopper.
Men ikke mannlig skihopper hilsen din venn Noriaki.

lund

Legg inn av lund »

Skal vel strengt tatt godt gjøres å gjøre det dårligere enn Avaldsnes gjorde det i år, så her skal Riise gjøre en god jobb for å mislykkes.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Nyskilt Riise som trener for et damelag. Dette høres ut som en dårlig kombo :lol: :lol: :lol:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

For Avaldsnes og Toppserien som produkt er nok dette en meget god signering, så får vi se om han får det til. Damefotball er ikke min greie, og nå kommer det vel til å dukke opp artikler om Avaldsnes/Toppserien overalt (dessverre).
Sist redigert av LeSorcier den ons des 08, 2021 7:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

newsflash skrev: ons des 08, 2021 6:49 pm Nyskilt Riise som trener for et damelag. Dette høres ut som en dårlig kombo :lol: :lol: :lol:
Tom Norlie v2.

Everenga

Legg inn av Everenga »

LeSorcier skrev: ons des 08, 2021 7:09 pm For Avaldsnes og Toppserien som produkt er nok dette en meget god signering, så får vi se om han får det til. Damefotball er ikke min greie, og nå kommer det vel til å dukke opp artikler om Avaldsnes/Toppserien overalt (dessverre).
Problemet for Toppserien er jo at alt kommer til å handle om Riise.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: ons des 08, 2021 7:09 pm For Avaldsnes og Toppserien som produkt er nok dette en meget god signering, så får vi se om han får det til. Damefotball er ikke min greie, og nå kommer det vel til å dukke opp artikler om Avaldsnes/Toppserien overalt (dessverre).
Til neste år kan de fort skilte med nachspielskandaler også, så 2022 kan bli en omdømmetopp for Toppserien.

startelver

Legg inn av startelver »

For en drømmejobb, han har full tilgang på alle de jentene han vil ha.

Regner med alle får en SMS i julehilsen fra kjekkasen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bør droppe kommentarer om hvor kjekk han selv er, denne gangen. Vits eller ikke.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tjaaah skrev: ons des 08, 2021 7:13 pm
LeSorcier skrev: ons des 08, 2021 7:09 pm For Avaldsnes og Toppserien som produkt er nok dette en meget god signering, så får vi se om han får det til. Damefotball er ikke min greie, og nå kommer det vel til å dukke opp artikler om Avaldsnes/Toppserien overalt (dessverre).
Til neste år kan de fort skilte med nachspielskandaler også, så 2022 kan bli en omdømmetopp for Toppserien.
Det blir nok mange sene kvelder i villaen til Riise på Karmøy. Jeg vet ikke hvordan fasilitetene på Avaldsnes sin stadion er, men det er uansett tryggest å ha nachspiel hjemme. 🙂

Thomas

Legg inn av Thomas »

TWU skrev: ons des 08, 2021 11:57 am
Chromeback skrev: ons des 08, 2021 11:48 am
Justice 97 skrev: ons des 08, 2021 10:46 am
"– Jeg er ikke sjokkert, men jeg er ganske overrasket over at jeg sitter her. Jeg har snakket med mange rundt meg. Jeg fikk mange meldinger om hva som skjer. Jeg sa ny klubb, men ingen tippet Avaldsnes, sa Riise på pressekonferansen onsdag, skriver NTB."
Bilde
Haha, lovende start dette. Gir dette mening for noen egentlig?
«Det var enten NAV eller dette»…


Vil xen ta han tilbake nå som han trer inn på den store scenen?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: ons des 08, 2021 7:28 pm Det blir nok mange sene kvelder i villaen til Riise på Karmøy. Jeg vet ikke hvordan fasilitetene på Avaldsnes sin stadion er, men det er uansett tryggest å ha nachspiel hjemme. 🙂
Nå tenkte jeg på at Sandviken har blitt Brann også. Tradisjonelt legger man fra seg alt av moral, vett, ønonomisk sans og annen sunn fornuft, når man ikler seg Branndrakten.

Kampen Brann - Avaldsnes, har nå plutselig det største skandalepotensialet i norsk fotball, neste sesong.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»