John Arne Riise - Managerthread

Svar
LeSorcier

Re: John Arne Riise - Managerthread

Legg inn av LeSorcier »

Avaldsnes nære 3-2 for noen minutter siden, i følge VG Live.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

TrueTopRed skrev: søn apr 24, 2022 5:47 pm for en skriking på john. ingen av jentene kan like fremgangsmåten hans, til slutt vil det komme en reaksjon med overskrifter.
Jeg hadde faen ikke klart det over tid.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Er Gerrard ringside?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

lsklars skrev: søn apr 24, 2022 5:50 pm Er Gerrard ringside?
Sreame litt kamp over IG Live, da?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

MatsEn89 skrev: søn apr 24, 2022 5:49 pm Jeg hadde faen ikke klart det over tid.
Ikke jeg heller. Pinlig å høre den konstante gaulingen. En god trener har sakene klare på forhånd og skal ikke behøve å holde på sånn, men han ser det vel som en kompensasjon for å dekke for det andre han mangler.
Sist redigert av TrueTopRed den søn apr 24, 2022 5:55 pm, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hehe ser for meg at john driter ut keeper foran resten av gjengen når han nå etterpå skal si ifra som han sa det.. han koker innvendig nå. stakkars jenter

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

John Arne kaster keepern under bussen i post match intervjuet. «Drit forbanna på keeperen», og det skal han si klart ifra om haha

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Faktisk pinlig å lese kommentarene her inne. Rett og slett bare hets. Hva får dere ut av det?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

John Arne "dritforbannet på keeper"
Lagets beste spiller "hun har reddet oss tidligere"

Man ser ganske greit her hvor det bikker og standingen til treneren.

guru

Legg inn av guru »

Riise henger ut egen keeper offentlig ja. Tror nok ambisjonsnivået til Riise er flere hakk over hans evner som trener, både sportslig og menneskelig. Tror han på ramme alvor at han skal ende opp med å trene en storklubb?

TWU

Legg inn av TWU »

TrueTopRed skrev: søn apr 24, 2022 5:51 pm
MatsEn89 skrev: søn apr 24, 2022 5:49 pm Jeg hadde faen ikke klart det over tid.
Ikke jeg heller. Pinlig å høre den konstante gaulingen. En god trener har sakene klare på forhånd og skal ikke behøve å holde på sånn, men han ser det vel som en kompensasjon for å dekke for det andre han mangler.
Jeg føler meg truffet. Er selv trener for et jentelag i barnefotballen, og der må det ropes ut instruksjoner stort sett hele tiden. Kanskje ikke helt det samme som Toppserien riktignok.

John Arne bør få en høflig beskjed om at han må roe seg, hvis det blir for mye. Kanskje han klarer å besinne seg.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

TWU skrev: man apr 25, 2022 4:42 pm Jeg føler meg truffet. Er selv trener for et jentelag i barnefotballen, og der må det ropes ut instruksjoner stort sett hele tiden. Kanskje ikke helt det samme som Toppserien riktignok.

John Arne bør få en høflig beskjed om at han må roe seg, hvis det blir for mye. Kanskje han klarer å besinne seg.
Så lenge det fortsatt er lek og moro, så går det sikkert greit med litt instrukser i barnefotballen. På toppnivå i damefotballen tror jeg man kunne gjort mye gjennom å prate mer en og en med spillerne rundt saker han mener må forbedres, enn denne konstante gaulingen til john når ting først skjer og spillerne er opp i det. Det funker nok enn så lenge, men i takt med at sesongen går og kanskje heller ikke resultatene er all verden, tror jeg fort at jentene kan få nok og at det blir litt motsatt effekt på banen, ev overskrifter med andre reaksjoner.

Om John Arne kan besinne seg, tja jeg tviler. Det utspillet på live tv der han kastet keeper under bussen, forteller ganske mye om hvor løs kanon han er. Det koket innvendig og ting må ut. Jeg må si jeg fant det svært overraskende at man gikk for denne ansettelsen foran sesongen, men men, vi får se.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hver gang jeg ser John Arne Riise i aksjon må jeg tenke på hvilken enorm disiplin, viljestyrke og lidenskap det var som gjorde at han oppnådde en slik lysende spillerkarriere. Klarer ikke å se for meg at han kan lykkes noe særlig i treneryrket, der det også kreves helt andre egenskaper.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

TrueTopRed skrev: man apr 25, 2022 4:54 pm
TWU skrev: man apr 25, 2022 4:42 pm Jeg føler meg truffet. Er selv trener for et jentelag i barnefotballen, og der må det ropes ut instruksjoner stort sett hele tiden. Kanskje ikke helt det samme som Toppserien riktignok.

John Arne bør få en høflig beskjed om at han må roe seg, hvis det blir for mye. Kanskje han klarer å besinne seg.
Så lenge det fortsatt er lek og moro, så går det sikkert greit med litt instrukser i barnefotballen. På toppnivå i damefotballen tror jeg man kunne gjort mye gjennom å prate mer en og en med spillerne rundt saker han mener må forbedres, enn denne konstante gaulingen til john når ting først skjer og spillerne er opp i det. Det funker nok enn så lenge, men i takt med at sesongen går og kanskje heller ikke resultatene er all verden, tror jeg fort at jentene kan få nok og at det blir litt motsatt effekt på banen, ev overskrifter med andre reaksjoner.

Om John Arne kan besinne seg, tja jeg tviler. Det utspillet på live tv der han kastet keeper under bussen, forteller ganske mye om hvor løs kanon han er. Det koket innvendig og ting må ut. Jeg må si jeg fant det svært overraskende at man gikk for denne ansettelsen foran sesongen, men men, vi får se.
Det er mange gode trenere som er aktive på sidelinjen. Tror ikke det er noen veldig klar korrelasjon her. Noen spillergrupper trenger en aktiv trener, andre trenger mer ro. Gode trenere er vel i stand til å lese det. Litt mer skeptisk til at han skal skjelle ut spillere for feil i media. Det fremstår som ren egeninteresse. Hvis han vil formidle til keeperen at hun burde brukt hendene, så kan han si det direkte til henne. Det er overhodet ingen grunn til å ta det i media.

TWU

Legg inn av TWU »

Solvgutt1 skrev: man apr 25, 2022 5:11 pm Det er mange gode trenere som er aktive på sidelinjen. Tror ikke det er noen veldig klar korrelasjon her. Noen spillergrupper trenger en aktiv trener, andre trenger mer ro. Gode trenere er vel i stand til å lese det. Litt mer skeptisk til at han skal skjelle ut spillere for feil i media. Det fremstår som ren egeninteresse. Hvis han vil formidle til keeperen at hun burde brukt hendene, så kan han si det direkte til henne. Det er overhodet ingen grunn til å ta det i media.
Man kan jo lure på hva Avaldsnes tenkte også, antakeligvis var vel ansettelsen mest for å få oppmerksomhet. De driver litt annerledes der nede.

Kan hende han er kompetent som trener, det har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om. Er veldig skeptisk til at han er riktig trener. Hvis mentaliteten skal være som tidlig 2000-tall premier League, vil psykologen på Karmøy få nok å gjøre på innen kort tid.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

TWU skrev: man apr 25, 2022 5:19 pm
Solvgutt1 skrev: man apr 25, 2022 5:11 pm Det er mange gode trenere som er aktive på sidelinjen. Tror ikke det er noen veldig klar korrelasjon her. Noen spillergrupper trenger en aktiv trener, andre trenger mer ro. Gode trenere er vel i stand til å lese det. Litt mer skeptisk til at han skal skjelle ut spillere for feil i media. Det fremstår som ren egeninteresse. Hvis han vil formidle til keeperen at hun burde brukt hendene, så kan han si det direkte til henne. Det er overhodet ingen grunn til å ta det i media.
Man kan jo lure på hva Avaldsnes tenkte også, antakeligvis var vel ansettelsen mest for å få oppmerksomhet. De driver litt annerledes der nede.

Kan hende han er kompetent som trener, det har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om. Er veldig skeptisk til at han er riktig trener. Hvis mentaliteten skal være som tidlig 2000-tall premier League, vil psykologen på Karmøy få nok å gjøre på innen kort tid.
Det kommer jo an på hva man legger i "kompetent som trener", men en hovedtrener bør gjerne ha en solid dose sosial kompetanse og lederegenskaper, og jeg syns man gjennom årene har fått et solid grunnlag for å si at John Arne Riise ikke har dette. Han er underholdende, men det er på bekostning av seg selv og det virker faktisk ikke som han forstår det. Jamfør de voldsomme reaksjonene på oppmerksomhetens fjorårets nedrykk fikk. Hvis han ikke vil ha denne typen oppmerksomhet så bør han ikke stille opp i sånne TV-serier.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

TWU skrev: man apr 25, 2022 4:42 pm
TrueTopRed skrev: søn apr 24, 2022 5:51 pm
MatsEn89 skrev: søn apr 24, 2022 5:49 pm Jeg hadde faen ikke klart det over tid.
Ikke jeg heller. r.
Jeg føler meg truffet. Er selv trener for et jentelag i barnefotballen, og der må det ropes ut instruksjoner stort sett hele tiden. Kanskje ikke helt det samme som Toppserien riktignok.
Tviler på at du oppfærer deg som JAR, i så fall er det ren barnemishandling.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

HarryH skrev: man apr 25, 2022 5:06 pm Hver gang jeg ser John Arne Riise i aksjon må jeg tenke på hvilken enorm disiplin, viljestyrke og lidenskap det var som gjorde at han oppnådde en slik lysende spillerkarriere.
Tenker også på det inn i mellom og klarer da ikke å la være å synes synd på han som hadde en rådgiver som stakk av med brorparten av det han tjente i denne lysende karrieren.

TWU

Legg inn av TWU »

kytec skrev: man apr 25, 2022 6:35 pm
TWU skrev: man apr 25, 2022 4:42 pm
Jeg føler meg truffet. Er selv trener for et jentelag i barnefotballen, og der må det ropes ut instruksjoner stort sett hele tiden. Kanskje ikke helt det samme som Toppserien riktignok.
Tviler på at du oppfærer deg som JAR, i så fall er det ren barnemishandling.
Hvis du ikke har stormet banen for å skjelle ut en 13 år gammel dommer som ikke blåste frispark, så har du ikke følt deg engasjert nok i livet ditt!

Nei hos oss går det mest i å lære seg 7’er, antar Avaldsnes har andre behov.

chatin

Legg inn av chatin »

Avaldsnes sin 20 år gamle keeper Jovana Petrovic skal ha kred for at hun tør å svare Riise etter å ha blitt hengt ut som den store syndebukken av sin egen trener i flere intervjuer etter helgas kamp.

Fra Haugesunds Avis:


– Jeg er dritforbanna. En keeper skal bruke hendene, så enkelt er det. Det er et tilbakespill, så bruker hun feil bein. Du gir bort et mål, og slikt skal ikke skje uansett hvor pokker gammel du er. Jeg er ganske forbanna på henne, og det skal jeg si klart ifra om. Sa Riise til NRK.

Haugesunds Avis var til stede på Avaldsnes-trening tirsdag. Etter treningen sier Petrovic uoppfordret til oss at hun ønsker å kommentere kritikken fra Riise. Hun vil helst ikke intervjues direkte, og begrunner det med at hun ikke er så stødig i engelsk. Hun sender i stedet en tekstmelding.

– Jeg likte ikke det Riise sa om meg etter kampen, begynner Petrovic.

– Feil og tabber er en del av fotballen og skjer også de beste spillerne i verden. Jeg er sikker på at han (Riise) også gjorde tabber i løpet av sin karriere, og jeg er også sikker på at treneren hans ikke sa dårlige ting om han i media etterpå. Det viktigste for meg er å lære av tabben og gå videre, melder Petrovic.

Hun gjør seg også noen tanker om keeperrollen.

– Keeperen har den mest utsatte posisjonen på banen. Selv den minste feil blir sett og kan endre hele kampforløpet. Det er et stort ansvar, som jeg er bevisst. En angriper kan misbruke mange sjanser, score ett mål – og bli den store helten. Etter kampen mot Lyn blir jeg husket for den store feilen. Alt jeg har gjort bra i de fire første kampene, faller i fisk. Vi har sluppet inn mange mål så langt i sesongen, og det er mange spillere som gjør feil i forkant. Vi har mye viktigere ting og problemer i spillet vårt vi bør fokusere på. Denne gangen var det jeg som gjorde feil, i neste kamp kan det skje med noen andre. Men ingen bør bli hengt ut som syndebukker eller snakket dårlig om. De bør heller få støtte til å reise seg og stå på videre, skriver hun.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Veldig voksent svar ja.

Idiotisk av Riise, som vanlig.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Nordlie for noen år siden og nå Riise. Er det psykologen i Avaldsnes som ansetter trenere?


Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

chatin skrev: tir apr 26, 2022 7:47 pm Avaldsnes sin 20 år gamle keeper Jovana Petrovic skal ha kred for at hun tør å svare Riise etter å ha blitt hengt ut som den store syndebukken av sin egen trener i flere intervjuer etter helgas kamp.

Fra Haugesunds Avis:


– Jeg er dritforbanna. En keeper skal bruke hendene, så enkelt er det. Det er et tilbakespill, så bruker hun feil bein. Du gir bort et mål, og slikt skal ikke skje uansett hvor pokker gammel du er. Jeg er ganske forbanna på henne, og det skal jeg si klart ifra om. Sa Riise til NRK.

Haugesunds Avis var til stede på Avaldsnes-trening tirsdag. Etter treningen sier Petrovic uoppfordret til oss at hun ønsker å kommentere kritikken fra Riise. Hun vil helst ikke intervjues direkte, og begrunner det med at hun ikke er så stødig i engelsk. Hun sender i stedet en tekstmelding.

– Jeg likte ikke det Riise sa om meg etter kampen, begynner Petrovic.

– Feil og tabber er en del av fotballen og skjer også de beste spillerne i verden. Jeg er sikker på at han (Riise) også gjorde tabber i løpet av sin karriere, og jeg er også sikker på at treneren hans ikke sa dårlige ting om han i media etterpå. Det viktigste for meg er å lære av tabben og gå videre, melder Petrovic.

Hun gjør seg også noen tanker om keeperrollen.

– Keeperen har den mest utsatte posisjonen på banen. Selv den minste feil blir sett og kan endre hele kampforløpet. Det er et stort ansvar, som jeg er bevisst. En angriper kan misbruke mange sjanser, score ett mål – og bli den store helten. Etter kampen mot Lyn blir jeg husket for den store feilen. Alt jeg har gjort bra i de fire første kampene, faller i fisk. Vi har sluppet inn mange mål så langt i sesongen, og det er mange spillere som gjør feil i forkant. Vi har mye viktigere ting og problemer i spillet vårt vi bør fokusere på. Denne gangen var det jeg som gjorde feil, i neste kamp kan det skje med noen andre. Men ingen bør bli hengt ut som syndebukker eller snakket dårlig om. De bør heller få støtte til å reise seg og stå på videre, skriver hun.
Aj aj aj…
Meget godt tilsvar fra keeper.

Dette gir inntrykk av at det ligger og ulmer i spillergruppen, spent på hvordan sesongen utvikler seg videre…

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tenk at en urutinert 20-åring slår så til de grader KO på sin egen trener. Helt nydelig tilsvar.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kamp mot Kolbotn i kveld.

Håper på seier og bedring for JAR sitt humør. Heia Ava

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

MatsEn89 skrev: ons apr 27, 2022 3:49 pm Kamp mot Kolbotn i kveld.

Håper på seier og bedring for JAR sitt humør. Heia Ava
Ingen kamp for Avaldsnes, så laget drar og ser LSK- Vålerenga i stedet.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

sexxes skrev: ons apr 27, 2022 5:45 pm
MatsEn89 skrev: ons apr 27, 2022 3:49 pm Kamp mot Kolbotn i kveld.

Håper på seier og bedring for JAR sitt humør. Heia Ava
Ingen kamp for Avaldsnes, så laget drar og ser LSK- Vålerenga i stedet.
Får de ikke walk over?

Underkjent bane pga dårlig kvalitet ser jeg

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Damn

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Våronn på Sofiemyr

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»