John Arne Riise - Managerthread

Svar
opplett

Re: John Arne Riise - Managerthread

Legg inn av opplett »

Nå regner det mål her

Saliph

Legg inn av Saliph »

8-0 gitt. Etter 58 minutter. Nesten imponerende.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fritz_ skrev: lør mai 14, 2022 12:22 am
DennisB skrev: lør mai 14, 2022 12:10 am
Hodor skrev: fre mai 13, 2022 11:40 pm
Har du for vane å gå inn på alle tråder som ikke interesserer deg for å gi beskjed om det? Jeg bare lurer. Er ikke ute etter å starte noen langvarig disputt her.
Ta en tur innom GP-tråden så ser du samme fenomen.

For ikke å snakke om ALLE kommentarfelt i avisene er det noen som bare må innom å fortelle hvor uviktig artikkelen er.

chatin

Legg inn av chatin »

Zanick skrev: søn mai 15, 2022 4:15 pm Avadsnes tapte f.eks bare 3-0 og 1-0 borte mot Brann og RBK i fjor. Mulig de hadde et bedre lag i fjor men 0-7 etter 55 min er uansett skrekkelig.
Avaldsnes har et ganske mye svakere lag i år enn i fjor. Og avstanden mellom topp og bunn øker år for år nå. De klubbene som har mest økonomi tiltrekker seg alle de beste spillerne, har de største apparatene rundt laget og drives veldig proffesjonelt. Avaldsnes har mer eller mindre et forsterket J19-lag i år og er helt avhengig av at de lokale unge jentene tar nivået på øverste nivå. Man ser det samme på kvinnesiden i de fleste land, topplagene i Spania vinner gjerne 9-0, 10-0 mot bunnlagene. I Tyskland er det helt vanlig at Wolfsburg vinner 7-0.

Laget Brann starter med i dag består av 7 spillere som enten har vært eller er landslagsspillere, av de som ikke er landslagsspillere har man f. eks hun som ble kåret til årets spiller i Toppserien i fjor. Man har spillere på benken også med landskamper. Avaldsnes starter med kun tre spillere som er født før 2001. Forsvaret består av to spillere født i 2004, en i 2002 + rutinerte Hanna Dahl. Man har en 16-åring på midtbanen som er en av lagets viktigste spillere. Det sier seg selv at kvalitetsforskjellen er enorm.

Uansett er ikke 0-8 etter 60 min et bra resultat. Det ser ekstremt stygt ut, samtidig har resultatet null å si for Avaldsnes. Kampen teller absolutt ingenting når sesongen skal avgjøres med det nye seriesystemet. Riise har en oppgave denne våren og det er å utvikle de ekstremt unge spillerne sine til å kunne ta nivået i Toppserien. Noen av de som er fast i dag fikk noen kamper i fjor og hang ikke med på nivået, nå er de avhengig av at de tar steget hvis man skal berge plassen i høst. Han må spille på den måten han mener er mest utviklende for enkeltspillere, det er ingen vits å legge 10 spillere i forsvar for å hindre et stygt tap. Alt av poeng og målforskjell strykes etter 18 runder uansett.

Deila

Legg inn av Deila »

John Arne gjør det igjen. Dette går veien mot drømmen om en trenerkarriere i Premier League.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Hadde Pep vært trener så hadde nok helt sikkert Avaldsnes vunnet eller..
Sist redigert av Downlight den søn mai 15, 2022 4:55 pm, redigert 1 gang totalt.

thomassim

Legg inn av thomassim »

10-0 ja, sånn går det når man gir folk jobb i håp om mer eksponering i media.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Før årets sesong hadde Avaldsnes 0-5 mot Arna-Bjørnar som sitt største tap (2015).
Etter halvspilt serie har de tapt 6-0 mot Rosenborg, 6-0 mot Vålerenga og 10-0 mot Brann.
Imponerende av Riise.

lund

Legg inn av lund »

thomassim skrev: søn mai 15, 2022 4:48 pm 10-0 ja, sånn går det når man gir folk jobb i håp om mer eksponering i media.
Anbefaler deg (og mange andre av dere også egentlig) å lese innlegget til Chatin litt over.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: søn mai 15, 2022 4:35 pm
Zanick skrev: søn mai 15, 2022 4:15 pm Avadsnes tapte f.eks bare 3-0 og 1-0 borte mot Brann og RBK i fjor. Mulig de hadde et bedre lag i fjor men 0-7 etter 55 min er uansett skrekkelig.
Han må spille på den måten han mener er mest utviklende for enkeltspillere, det er ingen vits å legge 10 spillere i forsvar for å hindre et stygt tap. Alt av poeng og målforskjell strykes etter 18 runder uansett.
Hva hvis det nye seriesystemet er årsaken til at de hentet Riise ? De får masse oppmerksomhet og hvis det ikke fungerer så sparker de han og henter inn en "skikkelig" trener når alvoret begynner.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

lund skrev: søn mai 15, 2022 5:02 pm
thomassim skrev: søn mai 15, 2022 4:48 pm 10-0 ja, sånn går det når man gir folk jobb i håp om mer eksponering i media.
Anbefaler deg (og mange andre av dere også egentlig) å lese innlegget til Chatin litt over.
Ja. Rett skal faktisk være rett. Utrolig enkelt å korsfeste Riise nå. Men vi må faktisk annerkjenne at han ikke har en enkel jobb i møte med de beste lagene i divisjonen.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Men han legger jo opp til dette selv og mor gjør det ikke bedre, når de oppriktig mener og tror han snart skal til PL. Da blir fallhøyden stor og ofte brutal.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Mildt sagt ikke et sunnhetstegn at det er et så stort sprik mellom bunn og topp i Toppserien. Lurer på hvilken betydning reduksjon fra 12 til 10 lag hadde, i 2020. Når man ser de store forskjellene og legger til det nye seriesystemet, så er det ikke rart at følelsen av treningskamper blant spillerne øker.

Når det kommer til JAR, er mye av det han sier i serien klokt, dog ikke noe noen andre trenere ikke ville sagt. Legger istedenfor merke til den opp-hausingen av egen personlighet som han stadig driver med. Det er vanvittige mengder med "jeg" selv når han snakker om laget som helhet.

Tapene mot Brann, Vålerenga og RBK er vel for øvrig som forventet. Arna-Bjørnar tapte f.eks. 7-0 mot Brann. Når det først er så stor nivåforskjell, så er ikke 7-0 kontra 10-0 det helt store. Problemet er at de andre lagene klarer å begrense skadene, mens det virker vanskelig for Avaldsnes. Røa tapte f.eks. 3-0 mot RBK og VIF, mens 5-2 tap mot Brann.

lund

Legg inn av lund »

Centrist skrev: søn mai 15, 2022 5:20 pm Mildt sagt ikke et sunnhetstegn at det er et så stort sprik mellom bunn og topp i Toppserien. Lurer på hvilken betydning reduksjon fra 12 til 10 lag hadde, i 2020. Når man ser de store forskjellene og legger til det nye seriesystemet, så er det ikke rart at følelsen av treningskamper blant spillerne øker.

Når det kommer til JAR, er mye av det han sier i serien klokt, dog ikke noe noen andre trenere ikke ville sagt. Legger istedenfor merke til den opp-hausingen av egen personlighet som han stadig driver med. Det er vanvittige mengder med "jeg" selv når han snakker om laget som helhet.

Tapene mot Brann, Vålerenga og RBK er vel for øvrig som forventet. Arna-Bjørnar tapte f.eks. 7-0 mot Brann. Når det først er så stor nivåforskjell, så er ikke 7-0 kontra 10-0 det helt store. Problemet er at de andre lagene klarer å begrense skadene, mens det virker vanskelig for Avaldsnes. Røa tapte f.eks. 3-0 mot RBK og VIF, mens 5-2 tap mot Brann.
Det er vel først og fremst personligheten og det store (slik det fremstår, mye mulig det er helt annerledes i hverdagen) egenfokuset som gjør folk skeptiske til Riise i utgangspunktet. Hvorvidt han rent faglig er en god fotballtrener er det vel egentlig få som kan ha en kvalifisert mening om ennå.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Kan knapt vente til neste episode av Fan av Riise etter dagens prestasjon

startelver

Legg inn av startelver »

Hege Riise? Er de i slekt? Hun burde jo tatt denne jobben. La damene trene damer.

Hvor mange damer trener mannelag?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

10-0 tap mot Brann.

"Begynner og tvile på meg selv som trener"

(Tatt fra VG)

Dropper fleipinga fra nå av, dette gikk fra lett fleip til sympati nå...

chatin

Legg inn av chatin »

dzk skrev: søn mai 15, 2022 5:05 pm
chatin skrev: søn mai 15, 2022 4:35 pm Han må spille på den måten han mener er mest utviklende for enkeltspillere, det er ingen vits å legge 10 spillere i forsvar for å hindre et stygt tap. Alt av poeng og målforskjell strykes etter 18 runder uansett.
Hva hvis det nye seriesystemet er årsaken til at de hentet Riise ? De får masse oppmerksomhet og hvis det ikke fungerer så sparker de han og henter inn en "skikkelig" trener når alvoret begynner.
Er det en klubb som er kjent for utradisjonelle valg så er det Avaldsnes, men de ga han vel toårskontrakt og jeg tviler på at man bruker de svært begrensede midlene de har til å gi han fyken. Man vet at man trolig lever på lånt tid på øverste nivå i Norge, og med pengekrana skrudd igjen fra investor Utvik så blir det tungt. Har man midler så tror jeg heller man bruker de på å forsterke laget med utenlandsimporter før alvoret begynner, så teller man heller opp etter sesongen om Riise i det hele tatt vil fortsette.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Følte ikke John Arne at han var klar for å ta over en eliteserieklubb, da?

Eller var det premier League kanskje?

Saliph

Legg inn av Saliph »

lund skrev: søn mai 15, 2022 5:23 pm
Centrist skrev: søn mai 15, 2022 5:20 pm Mildt sagt ikke et sunnhetstegn at det er et så stort sprik mellom bunn og topp i Toppserien. Lurer på hvilken betydning reduksjon fra 12 til 10 lag hadde, i 2020. Når man ser de store forskjellene og legger til det nye seriesystemet, så er det ikke rart at følelsen av treningskamper blant spillerne øker.

Når det kommer til JAR, er mye av det han sier i serien klokt, dog ikke noe noen andre trenere ikke ville sagt. Legger istedenfor merke til den opp-hausingen av egen personlighet som han stadig driver med. Det er vanvittige mengder med "jeg" selv når han snakker om laget som helhet.

Tapene mot Brann, Vålerenga og RBK er vel for øvrig som forventet. Arna-Bjørnar tapte f.eks. 7-0 mot Brann. Når det først er så stor nivåforskjell, så er ikke 7-0 kontra 10-0 det helt store. Problemet er at de andre lagene klarer å begrense skadene, mens det virker vanskelig for Avaldsnes. Røa tapte f.eks. 3-0 mot RBK og VIF, mens 5-2 tap mot Brann.
Det er vel først og fremst personligheten og det store (slik det fremstår, mye mulig det er helt annerledes i hverdagen) egenfokuset som gjør folk skeptiske til Riise i utgangspunktet. Hvorvidt han rent faglig er en god fotballtrener er det vel egentlig få som kan ha en kvalifisert mening om ennå.
En del (det meste?) av det å være en god (hoved-)trener er å være en god leder. Det er det helt åpenbart at Riise ikke er, det skjønner de fleste oppegående personer (det er ingen skam i det, jeg er ikke det jeg heller).

For all del, det er ikke noe vondt i Riise. Og med fare for å høres litt nedlatende ut så synes jeg litt synd på ham. Men samtidig så ser det ut som om det er såpass mange som "kjemper" på hans side at jeg tenker han kommer til å klare seg uansett.

Men altså, det er jo helt utrolig at fyren tilsynelatende fortsatt ikke har forstått at han ved å oppsøke media i den grad han gjør også setter en blink på seg selv. Man skulle i alle fall tro at noen rundt ham kunne fortalt ham det. Dersom han ønsker å jobbe i fred, og vil unngå mediekjøret og negativiteten som følger med når han gjør det dårlig, så får han holde seg unna. Verre er det ikke. Han kunne tatt trenerjobbene i Flint og Avaldsnes uten TV2-seriene, og bedt media gi ham fred til å gjøre jobben. Men det gjør han jo ikke. Og da kan han ha det så godt.
Sist redigert av Saliph den søn mai 15, 2022 9:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fritz_ skrev: lør mai 14, 2022 12:36 am Når det gjelder denne serien så har jeg jo gjort meg opp mine tanker. En side av meg har sympati for Riise. Han burde fått mer respekt for den karrieren han har hatt. Min oppfatning er at mange ser på han som en slags klovn. Det største problemet for Riiise er at han er så fanatisk opptatt av å motbevise alle som tviler på han. Han illustrerte det godt selv når han pratet om nedrykket med Flint: Faen altså. Nå blir det "Riise fucka opp igjen i avisene". Hver gang ser han ut til å gå i baret. Han kjemper liksom en kamp mot sin egen personlighet som han ser ut til å tape hver gang. Det spørs om han har pedagogiske og personlige evner til å overføre fotballkunnskaper til andre. Han virker rett og slett for utolmodig og "enkel" i sin tankegang. Mye av det han sier før kamp er ting som "guts", "energi", "vinne dueller" osv. Det blir kanskje litt lite konstruktive tilbakemeldinger som kan føre til fremgang? Han blir lett revet med av egne følelser og blir dermed lite rasjonell i måten kommuniserer til gruppa når det går dårlig.

Jeg er redd for at grunnen til at han stadig mislykkes rett og slett er fordi at han er en dårlig trener. Riise har alltid smelt med dørene. Han legger ambisjonsnivået høyt når han snakker om PL. Fallet hadde kanskje blitt mykere om han ikke kommuniserte dette så høyt. Det er lov å ha drømmene likevel. Men når du har rykket ned med Flint og startet ganske så elendig med Avaldsnes bør du kanskje ikke melde alt for mye.
Dette innlegget er temmelig innertier.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Nå syns jeg faktisk veldig synd i Riise. Jeg føler at det har blitt allment akseptert at det å latterliggjøre John Arne Riise. Det er fritt frem. Jo visst er han brautete og naiv i sin framferd. Men det får være måte på hva han skal tåle. Hvor enn jeg snur meg ser jeg folk som ler av han og rister på hodet som om han ikke har følelser. Jeg er redd for at han har det ganske fælt nå.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

John Arne Kriise?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

«Takk for meg. Lengre pause» Ny kryptisk melding på Insta.

Håper det står greit til.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Zanick skrev: man mai 16, 2022 1:45 pm «Takk for meg. Lengre pause» Ny kryptisk melding på Insta.

Håper det står greit til.
Hvis dette er relatert til sosiale medier så har jeg stor forståelse for at han tar pause derifra. Er ingenting positivt å hente for han der, og han må ha fult fokus på å faktisk få laget til å prestere.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Fritz_ skrev: lør mai 14, 2022 12:36 am Når det gjelder denne serien så har jeg jo gjort meg opp mine tanker. En side av meg har sympati for Riise. Han burde fått mer respekt for den karrieren han har hatt. Min oppfatning er at mange ser på han som en slags klovn. Det største problemet for Riiise er at han er så fanatisk opptatt av å motbevise alle som tviler på han. Han illustrerte det godt selv når han pratet om nedrykket med Flint: Faen altså. Nå blir det "Riise fucka opp igjen i avisene". Hver gang ser han ut til å gå i baret. Han kjemper liksom en kamp mot sin egen personlighet som han ser ut til å tape hver gang. Det spørs om han har pedagogiske og personlige evner til å overføre fotballkunnskaper til andre. Han virker rett og slett for utolmodig og "enkel" i sin tankegang. Mye av det han sier før kamp er ting som "guts", "energi", "vinne dueller" osv. Det blir kanskje litt lite konstruktive tilbakemeldinger som kan føre til fremgang? Han blir lett revet med av egne følelser og blir dermed lite rasjonell i måten kommuniserer til gruppa når det går dårlig.

Jeg er redd for at grunnen til at han stadig mislykkes rett og slett er fordi at han er en dårlig trener. Riise har alltid smelt med dørene. Han legger ambisjonsnivået høyt når han snakker om PL. Fallet hadde kanskje blitt mykere om han ikke kommuniserte dette så høyt. Det er lov å ha drømmene likevel. Men når du har rykket ned med Flint og startet ganske så elendig med Avaldsnes bør du kanskje ikke melde alt for mye.
Riise er jo hans egen verste fiende. Det mangler jo ikke akkurat på respekt for karrieren hans, problemet er jo karakteren Riise oppi alt dette, harrytass opplegget, nakenbildene han sendte rundt, Ferrari-turneen hans, tekstmeldingene hvor han kjørte copy&paste til omtrent samtlige kjendiser i Norge, Betsson bryllup, returen til Ålesund. Han har jo tjent sinnsvake summer siden ung alder, prestert å pisse bort det meste og havner støtt og stadig i bråk rundt økonomien.

Jeg er jo uansett bekymret for fyren, oppholdet i Avaldsnes blir neppe langvarig og tilbudene vil ikke akkurat stå i kø i etterkant.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Harduetforslag skrev: man mai 16, 2022 2:16 pm
Riise er jo hans egen verste fiende. Det mangler jo ikke akkurat på respekt for karrieren hans, problemet er jo karakteren Riise oppi alt dette, harrytass opplegget, nakenbildene han sendte rundt, Ferrari-turneen hans, tekstmeldingene hvor han kjørte copy&paste til omtrent samtlige kjendiser i Norge, Betsson bryllup, returen til Ålesund. Han har jo tjent sinnsvake summer siden ung alder, prestert å pisse bort det meste og havner støtt og stadig i bråk rundt økonomien.

Jeg er jo uansett bekymret for fyren, oppholdet i Avaldsnes blir neppe langvarig og tilbudene vil ikke akkurat stå i kø i etterkant.
Jeg synes egentlig ikke han får nok kred for spillerkarrieren i forhold til f.eks. Solskjær og Carew. Det drukner ofte i sirkuset rundt han som person. Jeg tror nok jobbtilbudene vil stå i kø for Riise men det vil bli av typen riksklovn i realityshows.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Everenga skrev: man mai 16, 2022 2:42 pm
Harduetforslag skrev: man mai 16, 2022 2:16 pm
Riise er jo hans egen verste fiende. Det mangler jo ikke akkurat på respekt for karrieren hans, problemet er jo karakteren Riise oppi alt dette, harrytass opplegget, nakenbildene han sendte rundt, Ferrari-turneen hans, tekstmeldingene hvor han kjørte copy&paste til omtrent samtlige kjendiser i Norge, Betsson bryllup, returen til Ålesund. Han har jo tjent sinnsvake summer siden ung alder, prestert å pisse bort det meste og havner støtt og stadig i bråk rundt økonomien.

Jeg er jo uansett bekymret for fyren, oppholdet i Avaldsnes blir neppe langvarig og tilbudene vil ikke akkurat stå i kø i etterkant.
Jeg synes egentlig ikke han får nok kred for spillerkarrieren i forhold til f.eks. Solskjær og Carew. Det drukner ofte i sirkuset rundt han som person. Jeg tror nok jobbtilbudene vil stå i kø for Riise men det vil bli av typen riksklovn i realityshows.
Det er jo, dessverre, et resultat av hans egen personlighet over lengre tid.

startelver

Legg inn av startelver »

Har alltid ment at RIise vil ende opp på sine eldre dager som realitydeltager i TV show, Han legger opp til dette selv , jo mer mediaomtale jo bedre eller verre hvordan man ser det.

At han er kvinnetrener for dette laget er ikke det viktigste, det viktigste er John Arne Riise selv. At han er i fokus.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Harduetforslag skrev: man mai 16, 2022 3:00 pm
Everenga skrev: man mai 16, 2022 2:42 pm
Harduetforslag skrev: man mai 16, 2022 2:16 pm
Riise er jo hans egen verste fiende. Det mangler jo ikke akkurat på respekt for karrieren hans, problemet er jo karakteren Riise oppi alt dette, harrytass opplegget, nakenbildene han sendte rundt, Ferrari-turneen hans, tekstmeldingene hvor han kjørte copy&paste til omtrent samtlige kjendiser i Norge, Betsson bryllup, returen til Ålesund. Han har jo tjent sinnsvake summer siden ung alder, prestert å pisse bort det meste og havner støtt og stadig i bråk rundt økonomien.

Jeg er jo uansett bekymret for fyren, oppholdet i Avaldsnes blir neppe langvarig og tilbudene vil ikke akkurat stå i kø i etterkant.
Jeg synes egentlig ikke han får nok kred for spillerkarrieren i forhold til f.eks. Solskjær og Carew. Det drukner ofte i sirkuset rundt han som person. Jeg tror nok jobbtilbudene vil stå i kø for Riise men det vil bli av typen riksklovn i realityshows.
Det er jo, dessverre, et resultat av hans egen personlighet over lengre tid.
Absolutt, jeg mener ikke på noe vis at det er unaturlig. I tillegg mangler Riise en hjemlig base der han er helt. Det tror jeg han føler ganske mye på. Solskjær i Molde, Carew og Iversen i Enga og RBK osv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»