Dax18 chattetråd

Svar
DoktorS

Re: Dax18 chattetråd

Legg inn av DoktorS »

Helt enig - å legge ned OL vil jo være å legge ned en enorm bevegelse som betyr enormt mye for veldig mange - enten det er unge utøvere eller den gamle mannen på sykehjem som gleder seg til hver eneste dag i denne perioden! Det at det er gigantisk og stort er jo litt av poenget da - det forener på tvers av nasjoner. Olympiske mestre blir nasjonale helter. På en helt annet måte enn om noen skulle vinne VM på 30-mila eller VM på skyting på villsvin.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hjelpe - orker ikke den type dame som hun der anti-slankedama. Hele oppsynet, sminke, antrekket og briller, babling og henvisning til seg selv og slakning framstår som den absolutt siste dama man vi snakke med på fest... Grøss.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Synes ikke det er noe galt med dama. Hun har sine meninger og det er helt greit :-).

CliffC

Legg inn av CliffC »

Einar Gelius med klare spørsmål om muslimske kvinners rettigheter til en muslimsk kvinne, som skal "forsvare" islam. Hennes opptreden må være det mest ynkelige jeg har sett. Svarer ikke på et eneste spørsmål. Det går på repeat at Gelius svartmaler, uten å underbygge nærmere.

Hun klarer i hvertfall å vise hva som er problemet med islam i samfunnsdebatten. Uansett skal Gelius ha kredit for at han forsøkte å få svar på sine spørsmål. Normalt sett renner det ut i sanden lenge før man kommer så langt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jada, det må da være et helt legitimt krav at de ca 1.000 samene i Oslo får skilt på samisk... Herregud, enda en latterlig ikke-debatt...

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

DoktorS skrev: man feb 07, 2022 6:56 pm Jada, det må da være et helt legitimt krav at de ca 1.000 samene i Oslo får skilt på samisk... Herregud, enda en latterlig ikke-debatt...
LOL

Nå skal de dikte opp et navn for Oslo på samisk også ;)

Ennå ikke bestemt hva det skal være.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Herbjørn Hansson in the house!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ingen promilletest i studio i dag, nei.... Jada, flott med en nominasjon til en amerikansk filmpris, men personlig må jeg si jeg personlig ikke er så interessert. Dog var det kanskje dumt av meg å ikke leie ut leiligheten min, da jeg så de søkte etter en lelighet i Gamlebyen, Oslo... :-D

Skuffende at NRKs nye kulturkommentator bruker det hersens idiotiske oversatte uttrykket "i-landsprobelmer". Jada, jeg forstår hva det betyr, oversatt fra "First World Problems"... men på engelsk flyter det og gir litt mening, men "industriland-problemer" er jo bare idiotisk, selv forkortet...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

VivaLV skrev: tir feb 08, 2022 6:01 pm Herbjørn Hansson in the house!
Cayman Island ble nevnt også i dag, ja.... Herregud for en klovn.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

DoktorS skrev: tir feb 08, 2022 6:25 pm
VivaLV skrev: tir feb 08, 2022 6:01 pm Herbjørn Hansson in the house!
Cayman Island ble nevnt også i dag, ja.... Herregud for en klovn.
Godt med litt komedie i Dax18 av og til

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Litt bakpå nå Gry Blekastad - dette er jo noe som skjedde for en uke siden....

fazz

Legg inn av fazz »

Tror vi kan trygt si at skatteflyktningene ikke høster mye mer sympati blant "folk flest" etter å ha blitt representert av den svære brautende klovnen i studio i alle fall. Er han virkelig den beste representanten de har til å snakke sin sak så har de ikke mye til sak.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Herlig å høre Ola Grytten sette skapet på plass i Stoltenberg saken

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: tir feb 08, 2022 6:12 pm Ingen promilletest i studio i dag, nei.... Jada, flott med en nominasjon til en amerikansk filmpris, men personlig må jeg si jeg personlig ikke er så interessert. Dog var det kanskje dumt av meg å ikke leie ut leiligheten min, da jeg så de søkte etter en lelighet i Gamlebyen, Oslo... :-D

Skuffende at NRKs nye kulturkommentator bruker det hersens idiotiske oversatte uttrykket "i-landsprobelmer". Jada, jeg forstår hva det betyr, oversatt fra "First World Problems"... men på engelsk flyter det og gir litt mening, men "industriland-problemer" er jo bare idiotisk, selv forkortet...
Tja. Jeg syntes jeg aldri har hørt at man ikke bruker i-landsproblemer i Norge jeg da!!!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

fazz skrev: tir feb 08, 2022 6:45 pm Tror vi kan trygt si at skatteflyktningene ikke høster mye mer sympati blant "folk flest" etter å ha blitt representert av den svære brautende klovnen i studio i alle fall. Er han virkelig den beste representanten de har til å snakke sin sak så har de ikke mye til sak.
Litt merkelig av dax18 å invitere han. Det er jo for det meste meningløst vrøvl han lirer av seg. Kan fort undergrave seriøsiteten til programmed med å invitere han for ofte. Dvs. den er vel delvis undergravd allerede, selv om det muligens har vært en liten bedring i 2022 og ikke alt for mange tullette debatter.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

fazz skrev: tir feb 08, 2022 6:45 pm Tror vi kan trygt si at skatteflyktningene ikke høster mye mer sympati blant "folk flest" etter å ha blitt representert av den svære brautende klovnen i studio i alle fall. Er han virkelig den beste representanten de har til å snakke sin sak så har de ikke mye til sak.
Av og til så passer ARK-tilnavnet på rikskringkasteren på Marienlyst. De vet veldig godt hva de får med Hansson i studio, de vet at de får en mann som mener at alt var så meget bedre da man måtte være formuende mann for å ha stemmerett. Når de vil sørge for å diskreditere motstand mot formuesskatt så vet de at Hansson leverer.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det som var artig i dag var jo at han AP-mannen flere ganger kalte Norge for et "velorganisert samfunn". Lo godt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

lok1 skrev: tir feb 08, 2022 8:42 pm Det som var artig i dag var jo at han AP-mannen flere ganger kalte Norge for et "velorganisert samfunn". Lo godt.
Hvor mange samfunn har du vært i som er så mye mer velorganiserte?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Folk_flesk skrev: tir feb 08, 2022 8:45 pm
lok1 skrev: tir feb 08, 2022 8:42 pm Det som var artig i dag var jo at han AP-mannen flere ganger kalte Norge for et "velorganisert samfunn". Lo godt.
Hvor mange samfunn har du vært i som er så mye mer velorganiserte?
Jeg tror du trenger litt kontekst:


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

lok1 skrev: tir feb 08, 2022 8:46 pm
Folk_flesk skrev: tir feb 08, 2022 8:45 pm
lok1 skrev: tir feb 08, 2022 8:42 pm Det som var artig i dag var jo at han AP-mannen flere ganger kalte Norge for et "velorganisert samfunn". Lo godt.
Hvor mange samfunn har du vært i som er så mye mer velorganiserte?
Jeg tror du trenger litt kontekst:

Seriøst, var fyren der med i debatten igjen? Den bare må jeg se i reprise :)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: tir feb 08, 2022 6:44 pm Litt bakpå nå Gry Blekastad - dette er jo noe som skjedde for en uke siden....
Det var vel i forbindelse med protesten mot Starmer saken var oppe på nytt. Men de kunne ha hatt en liten presentasjon i starten av innslaget.
Jeg hadde vel heller ikke fått med meg den protesten.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Folk_flesk skrev: tir feb 08, 2022 8:53 pm
lok1 skrev: tir feb 08, 2022 8:46 pm
Folk_flesk skrev: tir feb 08, 2022 8:45 pm

Hvor mange samfunn har du vært i som er så mye mer velorganiserte?
Jeg tror du trenger litt kontekst:

Seriøst, var fyren der med i debatten igjen? Den bare må jeg se i reprise :)
Ikke så mye å se denne gangen. Forrige gang var han ufrivillig komisk. Så nå er på en måte nyhetsverdien borte.
Nå var han bare litt stusselig og virker litt fjernt fra virkeligheten.
Vanskelig å skjønne de redaksjonelle valgene dax18 gjorde når de tok med han!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

VivaLV skrev: tir feb 08, 2022 6:01 pm Herbjørn Hansson in the house!
Minner meg om Hans Bauge og hans herjinger i debattprogrammer
[
► Show Spoiler

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Det var vel i forbindelse med protesten mot Starmer saken var oppe på nytt. Men de kunne ha hatt en liten presentasjon i starten av innslaget.
Jeg hadde vel heller ikke fått med meg den protesten.
[/quote]

Fikk med meg protesten, men det var en eller annen kommentar som flere dager etterpå snakket om hva Boris hadde sagt. Nå kom jo hele leksa på den saken, og ikke bare det mest aktuelle. Ikke for det - Dax18 skal jo ikke nødvendigvis være dagsaktuelle, men synes det var lite på NRK om den saken. Synes det er mye tilfeldig dekning av utenriks - de hopper fra det ene fokuset til det andre. Først store oppslag om Ukraina noen dager, og siden blir det plassert langt ned på lista... Virker som om NRK ikke helt har kommet seg etter den daglige rapporteringen om Trumps aktiviteter...

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Fredag.

God helg og Skål.

Bilde
Sist redigert av Gideg den fre feb 11, 2022 7:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Justice 97 skrev: fre feb 11, 2022 7:19 pm Hallo. Her er det alkoholfritt frem til 20:00.
Ikke på fredag.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Programlederen prøver på harde livet å holde oversikt over forkortelser og engelske uttrykk :-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ukrainsk 18-åring i Dax18 i studio er vel ikke hverdagskost. Men hun snakker da forstandig - og et godt poeng at vestlige medier ikke har vært speiselt opptatt av krigen de siste åtte årene...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Milde måne, nå har de hostet opp en "fredsaktivist" - da blir det nok orden på sakene.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jeg datt av nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»