Dax18 chattetråd

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Dax18 chattetråd

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: tir aug 16, 2022 6:52 pm Koseprat om Espen Aas sin røyking er jo morsomt - i forkant av en debatt om røykeforbud, som Kreftforeningen kjemper for..... For øvrig nok en tulledebatt, sjølvsagt.
Tipper Sigrid også tar seg en blås. Det hørtes nesten slik ut...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Pinlig fra Solli, når Tangen nettopp sa at de slo indeksen med 150 milliarder kroner, så spør hun hvorfor de ikke klarte det... LOL.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Som vanlig befriende å høre ungdomspolitikerne - langt mer vidsynte og fornuftige enn sine eldre kolleger.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Å herregud - ha en bufferkonto, sjekk renten i banken - prut og sammenlign, sjekk abonnementer - handle sjeldnerne, planlegg handelen.... Trenger vi virkelig dette i Dax18 også???

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: ons aug 17, 2022 6:48 pm Å herregud - ha en bufferkonto, sjekk renten i banken - prut og sammenlign, sjekk abonnementer - handle sjeldnerne, planlegg handelen.... Trenger vi virkelig dette i Dax18 også???
Ganske åpenbart for de fleste dette, ja.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: tir aug 16, 2022 6:31 pm Er det en debatt som går på tomgang år etter år etter år er dette med at det er for mange utenfor arbeidslivet i Norge, eller for mange uføretrygdede.... Alle er enige om problemet, men man kommer jo aldri lengre enn til at man må gjøre noen tiltak...
I tillegg er det jo det motsatte som er viktig(ere). Antall som er sysselsatte og i arbeid.
I andre land så er man kanskje hjemmearbeidende, syk, ufør uten inntekt. I Norge er det jo veldig få av de og de fleste har inntekt eller trygd.
Mesteparten havner jo tilbake i statskassen uansett.

Norge ligger der f.eks. relativt høyt og omtrent samme nivå som Sverige.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Etter å ha hørt Kamzy Gunaratnam debattere på fredag mot Willy Amundsen om sikkerhet i norske fengsel så skjønner jeg virkelig hvorfor AP sliter... "Jeg tar avstand til retorikken" og "retorikken er tough on crime on speed" når alt han har gjort er å stille spørsmålstegn (på en noe gjentagende måte riktignok) om hvorfor harde kriminelle får tilgang til kokende olje, dette holder ikke! Hørte lignende utsagn fra AP i palestina/israel-debatt også. "Jeg tar avstand fra retorikken" når alt som er servert er helt fair spørsmål.

Disse politikerne er milevis under det AP hadde for 10-15 år siden

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

VivaLV skrev: ons aug 17, 2022 8:08 pm I Norge er det jo veldig få av de og de fleste har inntekt eller trygd.
Mesteparten havner jo tilbake i statskassen uansett.
Hvorfor anses da dette som et problem?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Økonom fra Handelsbanken Sara Midtgaard i studio i dag.
Hun sier sjøpekraft
Grrrrr!

Downlight

Legg inn av Downlight »

Elgen skrev: fre aug 26, 2022 6:36 pm Økonom fra Handelsbanken Sara Midtgaard i studio i dag.
Hun sier sjøpekraft
Grrrrr!
Ja. Hun snakket som en foss. Den samme regla som alle økonomer lirer av seg i disse dager, kanskje med unntak av Jan Ludvik Andreassen i Eika.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Elgen skrev: fre aug 26, 2022 6:36 pm Økonom fra Handelsbanken Sara Midtgaard i studio i dag.
Hun sier sjøpekraft
Grrrrr!
Nå igjen? De har skaffet seg en ny selvfølgelighetsmaskin, med andre ord. Hun er jo ung og kvinne, så da er det snart fast plass...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Downing Street 13? Hvem bor der? Blekastad står i alle fall utenfor nummer 10. Som er helt korrekt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Litt spesiell debatt - forbud mot adopsjon, har vel aldri vært på dagsorden før? Får jo umiddelbart en tanke om at hun som vil ha et slikt forbud ikke har det spesielt bra og vil finne noe å skylde på... Bare min første tanke. Synes kanskje denne saken burde vært diskutert litt annerledes. Alvorlig tema.

Ser at det er egenpromotering av eget program, som går på NRK 1 senere i dag. Pinlig seanse.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå har de forsyne meg hostet opp Kahlid Hagen. Han virker å være på fra utlandet. Interessant at man må gå så langt for å finne en som vil ha et nasjonalt tiggeforbud. Har Jenny Klinge endret standpunkt, hun var jo ivrig her - ville har forbud...

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 6:16 pm Nå har de forsyne meg hostet opp Kahlid Hagen. Han virker å være på fra utlandet. Interessant at man må gå så langt for å finne en som vil ha et nasjonalt tiggeforbud. Har Jenny Klinge endret standpunkt, hun var jo ivrig her - ville har forbud...
Kahlid Hagen. Den var litt morsom.
Nå har det vel blitt endel bedre. Men var jo en periode de var fryktelig pågående både tiggerne og de prostiuerte.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

VivaLV skrev: tir sep 06, 2022 7:11 pm
DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 6:16 pm Nå har de forsyne meg hostet opp Kahlid Hagen. Han virker å være på fra utlandet. Interessant at man må gå så langt for å finne en som vil ha et nasjonalt tiggeforbud. Har Jenny Klinge endret standpunkt, hun var jo ivrig her - ville har forbud...
Kahlid Hagen. Den var litt morsom.
Nå har det vel blitt endel bedre. Men var jo en periode de var fryktelig pågående både tiggerne og de prostiuerte.
"Kahlid Hagen" er en veldig gammel morsomhet - hørt på Hallo i Uken for sikkert 25 år siden :-D
Det er jo fortsatt mange tiggere i Oslo - jeg vet ikke om det har blitt noe "bedre", er vel om lag det samme som før, vil jeg si. Prostituerte er det vel slutt på, selv om jeg sjelden er i sentrum rundt de tider. En pussighet her var jo at partiene som ville forby prostitusjon (sexkjøp) var veldig mot en lov mot tigging, mens partiene som var mot en sexkjøpslov gjerne var for en lov mot tigging... (får vel legge til at Venstre var det eneste partiet med et klart liberalt synspunkt på begge deler - ikke noe som bør reguleres av lovverket).

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 6:16 pm Nå har de forsyne meg hostet opp Kahlid Hagen. Han virker å være på fra utlandet. Interessant at man må gå så langt for å finne en som vil ha et nasjonalt tiggeforbud. Har Jenny Klinge endret standpunkt, hun var jo ivrig her - ville har forbud...
Lov mot tigging kom vel først og fremst etter de pågående rumenere som plaget folk i alle aldre.

Skal man først forby noe, så kan man ta influensere som tjener millioner på å påvirke barn og unge. Det er jo allerede nedfelt i markedsføringloven at reklame rettet direkte mot barn eller mot at foresatte skal kjøpe produktene til barna, ikke er tillatt. Og særlig viktig er formuleringen: "Barn under 18 år er i den samme loven gitt et særlig vern mot uetisk markedsføring som spiller på sosial usikkerhet eller dårlig selvtillit." I mine øyne er mye av det som influensere driver med nettopp dette, promoterer sminke og klær som, hvis man ikke kjøper det, kan få barn/unge til å føle seg utenfor.

/end rant

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ghulam Abbas???

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

LOL
Listhaug ble irettesatt av programlederen på DAX18 FØR debatten startet.
Det trur jeg aldri har hørt før!!!!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

VivaLV skrev: tir sep 20, 2022 7:00 pm LOL
Listhaug ble irettesatt av programlederen på DAX18 FØR debatten startet.
Det trur jeg aldri har hørt før!!!!
Sigrid er tøff!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Folk flest har en kjempetøff økonomisk hverdag".... Vibeke Holth, Kapital. Vel - det var da en voldsom overdrivelse, for å si det forsiktig...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hobbelstad avkler Rokkan ved å si at argumentene er enkle og noe alle vet.... Klasseforskjell, der.

Downlight

Legg inn av Downlight »

DoktorS skrev: fre sep 23, 2022 6:33 pm Hobbelstad avkler Rokkan ved å si at argumentene er enkle og noe alle vet.... Klasseforskjell, der.
Opplevde debatten helt anderledes, synes Rokkan hadde de klart beste argumentene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Alltid like sjarmerende og interssant å høre menn bosatt i eller rundt Oslo snakke om boligene de har kjøpt fra 25-50 år siden og hvor mye de har tjent på dette. Grøss. Jeg pleier å gå på do når folk skal legge ut om dette....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Og etterpå kommer det enda en debatt om folk raser om på sosiale medier...

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Mye Ugler i mosen i FN systemet. Der er nok mye som forsvinner før midlene kommer ut til de trengende.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Voldsomt mas med Aas i dag, da, med stadig "meldinger som kommer inn" og "nettopp nå" osv - man trenger da ikke pushvarsler på den minste lille ting midt i sendingen...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Er det nødvendig, på en dag som dette, å legge inn en tøvedebatt om en katteier som vil ha fri fra jobben for å være hjemme med syk katt..... ??? Vi har Nytt på nytt til dette formål.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Harald Eia med massiv kritikk for gårsdagens opptreden i Dax 18.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hoppidioten skrev: tir okt 11, 2022 6:42 pm Harald Eia med massiv kritikk for gårsdagens opptreden i Dax 18.
Hvor - synes han framstår som litt merkelig, ja...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»