Hendelsesfattig Januar-vindu MU

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Hendelsesfattig Januar-vindu MU

Legg inn av greyserpent »

tbb skrev: fre jan 14, 2022 9:22 pm
Lezah skrev: fre jan 14, 2022 9:13 pm
tbb skrev: fre jan 14, 2022 8:32 pm Vi vil helt sikker kobles til Haidara som jeg helt ærlig ikke har god nok kjennskap til.
Det har vi vært siden RR tok over, omtrent? Stort umiddelbart pluss i boka at han har vært åpen på at drømmen er United. Da kan man regne håpe han tenker på mer enn pengene.

Alltid likt Kessie de gangene jeg har sett ham, men det har primært vært i EUropa, sett lite Serie A de siste årene. Zakaria har jeg fått med meg litt mer av, og det ser jo ganske så bra ut. Vært snakk om at han kan dra for 6-7mill euro i vinter fremfor at han går garantert gratis i sommer. Der virker det som om vi vil få ganske heftig konkurranse, dersom vi er faktisk gira (Romano mener det, i all fall).
Elefanten i rommet siden Carrick ble for gammel er det skrikende behovet for en defensiv midtbanespiller. Det ville nok gjort det mye lettere. Særlig for de tre omdiskuterte stakkarene, Fred, McT og Donny.

Der ville Rice vært perfekt, men man innser at det ikke er et kjøp man kan ta seg råd til. Jeg tror ikke noen av de spillerne vi har pratet om er helt den typen. Kanskje Zakaria? Spørsmålet der er hvor god han egentlig er. Alltid tenkt at han er et typisk «Liverpool under Klopp»-kjøp. Litt ala Konate og Winjaldum. Spillere med spisskompetanse og litt mulighet for å formes. Det jeg liker veldig godt med Zakaria er tempoet.

Dersom man ikke får på plass den balanserende midtbanespilleren vi har savnet så lange må man kanskje belage seg på 4231 fremover også. Men dette hadde vært noe annet med Ruiz/Tchouameni enn Fred/McT.

Og jeg har fortsatt tro på James Garner. Henter man Rice lukker man den døren, tror jeg.
Jeg syns Donny dekker rom på samme måte som Carrick. Ikke samme frekvens i beine som halen til ei geit, men han er veldig god til å stenge av rom/gode pasningsalternativer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

greyserpent skrev: man jan 17, 2022 3:39 pm
tbb skrev: fre jan 14, 2022 9:22 pm
Lezah skrev: fre jan 14, 2022 9:13 pm

Det har vi vært siden RR tok over, omtrent? Stort umiddelbart pluss i boka at han har vært åpen på at drømmen er United. Da kan man regne håpe han tenker på mer enn pengene.

Alltid likt Kessie de gangene jeg har sett ham, men det har primært vært i EUropa, sett lite Serie A de siste årene. Zakaria har jeg fått med meg litt mer av, og det ser jo ganske så bra ut. Vært snakk om at han kan dra for 6-7mill euro i vinter fremfor at han går garantert gratis i sommer. Der virker det som om vi vil få ganske heftig konkurranse, dersom vi er faktisk gira (Romano mener det, i all fall).
Elefanten i rommet siden Carrick ble for gammel er det skrikende behovet for en defensiv midtbanespiller. Det ville nok gjort det mye lettere. Særlig for de tre omdiskuterte stakkarene, Fred, McT og Donny.

Der ville Rice vært perfekt, men man innser at det ikke er et kjøp man kan ta seg råd til. Jeg tror ikke noen av de spillerne vi har pratet om er helt den typen. Kanskje Zakaria? Spørsmålet der er hvor god han egentlig er. Alltid tenkt at han er et typisk «Liverpool under Klopp»-kjøp. Litt ala Konate og Winjaldum. Spillere med spisskompetanse og litt mulighet for å formes. Det jeg liker veldig godt med Zakaria er tempoet.

Dersom man ikke får på plass den balanserende midtbanespilleren vi har savnet så lange må man kanskje belage seg på 4231 fremover også. Men dette hadde vært noe annet med Ruiz/Tchouameni enn Fred/McT.

Og jeg har fortsatt tro på James Garner. Henter man Rice lukker man den døren, tror jeg.
Jeg syns Donny dekker rom på samme måte som Carrick. Ikke samme frekvens i beine som halen til ei geit, men han er veldig god til å stenge av rom/gode pasningsalternativer.
Det gjør du nok, ja! :)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

tbb skrev: man jan 17, 2022 4:38 pm
greyserpent skrev: man jan 17, 2022 3:39 pm
tbb skrev: fre jan 14, 2022 9:22 pm

Elefanten i rommet siden Carrick ble for gammel er det skrikende behovet for en defensiv midtbanespiller. Det ville nok gjort det mye lettere. Særlig for de tre omdiskuterte stakkarene, Fred, McT og Donny.

Der ville Rice vært perfekt, men man innser at det ikke er et kjøp man kan ta seg råd til. Jeg tror ikke noen av de spillerne vi har pratet om er helt den typen. Kanskje Zakaria? Spørsmålet der er hvor god han egentlig er. Alltid tenkt at han er et typisk «Liverpool under Klopp»-kjøp. Litt ala Konate og Winjaldum. Spillere med spisskompetanse og litt mulighet for å formes. Det jeg liker veldig godt med Zakaria er tempoet.

Dersom man ikke får på plass den balanserende midtbanespilleren vi har savnet så lange må man kanskje belage seg på 4231 fremover også. Men dette hadde vært noe annet med Ruiz/Tchouameni enn Fred/McT.

Og jeg har fortsatt tro på James Garner. Henter man Rice lukker man den døren, tror jeg.
Jeg syns Donny dekker rom på samme måte som Carrick. Ikke samme frekvens i beine som halen til ei geit, men han er veldig god til å stenge av rom/gode pasningsalternativer.
Det gjør du nok, ja! :)
Ja, jeg syns man har fått prov det også i United.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

greyserpent skrev: man jan 17, 2022 4:51 pm
tbb skrev: man jan 17, 2022 4:38 pm
greyserpent skrev: man jan 17, 2022 3:39 pm

Jeg syns Donny dekker rom på samme måte som Carrick. Ikke samme frekvens i beine som halen til ei geit, men han er veldig god til å stenge av rom/gode pasningsalternativer.
Det gjør du nok, ja! :)
Ja, jeg syns man har fått prov det også i United.
Ja, hvorfor ikke…

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Hva tenker dere? Antydes en pris rundt £40m.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Snakket om J-Lingz til Newcastle fortsetter. Innerst helvete så mye penger i lønn det er mulig å frigjøre denne sommeren. Han, Martial, Pogba, Cavani og Mata ut = --- over £ 1mill i uka?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor jan 20, 2022 4:16 pm Snakket om J-Lingz til Newcastle fortsetter. Innerst helvete så mye penger i lønn det er mulig å frigjøre denne sommeren. Han, Martial, Pogba, Cavani og Mata ut = --- over £ 1mill i uka?
Spørs om ikke Henderson også selges. Da er man hverfall på over £1 mill i uken. Sleng på Ronaldo og man nærmer seg £100 mill i året, og kanskje en fjerdedel av lønnsbudsjettet. Men han forsvinner helt sikkert ikke før sommeren ‘23. Med mindre han inngår en avtale med PSG/Qatar knyttet til VM. Kan helt sikkert passe bra det, særlig om Portugal ikke skulle kvalifisere seg.

Kontrakten til de Gea går også ut i 2023. Til tross for at han står som en levende vegg bør det være mulig å gjøre noe smart(ere) der.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor jan 20, 2022 5:26 pm
Lezah skrev: tor jan 20, 2022 4:16 pm Snakket om J-Lingz til Newcastle fortsetter. Innerst helvete så mye penger i lønn det er mulig å frigjøre denne sommeren. Han, Martial, Pogba, Cavani og Mata ut = --- over £ 1mill i uka?
Spørs om ikke Henderson også selges. Da er man hverfall på over £1 mill i uken. Sleng på Ronaldo og man nærmer seg £100 mill i året, og kanskje en fjerdedel av lønnsbudsjettet. Men han forsvinner helt sikkert ikke før sommeren ‘23. Med mindre han inngår en avtale med PSG/Qatar knyttet til VM. Kan helt sikkert passe bra det, særlig om Portugal ikke skulle kvalifisere seg.

Kontrakten til de Gea går også ut i 2023. Til tross for at han står som en levende vegg bør det være mulig å gjøre noe smart(ere) der.
Det er jo mange i den litt usikre "Kan forsvinne"-båsen, som Beek, Matic, en stopper minimum, og ganske sikkert Pereira som jeg glemte i sted. Vi betaler mye for lite i dag, så det skal ikke mye til før det er et merkbart beløp klubben sparer inn. Det kan trenges. Den økonomiske fremtiden er ikke bare safe.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

greyserpent skrev: man jan 17, 2022 3:39 pm Jeg syns Donny dekker rom på samme måte som Carrick. Ikke samme frekvens i beine som halen til ei geit, men han er veldig god til å stenge av rom/gode pasningsalternativer.
:lol:

Dekker rom som Carrick? Joda, han er flink til å bevege kroppen. Men fotball handler vel primært om hva du gjør med ballen, evtl hvordan du hindrer motparten. Det er her det svikter for Donny. Han ville kanskje fungert bedre i en idrett som ikke involverte ball? Seriøst, jeg har sett han spille fantastisk for Ajax. Jeg forstår at han er i stand til å spille ball. Men når han ikke presterer for oss kan han heller ikke forvente å bli satset på. Vi driver ikke primært veldedighet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

DuncanE skrev: fre jan 21, 2022 2:52 am
Dekker rom som Carrick? Joda, han er flink til å bevege kroppen. Men fotball handler vel primært om hva du gjør med ballen, evtl hvordan du hindrer motparten. Det er her det svikter for Donny. Han ville kanskje fungert bedre i en idrett som ikke involverte ball? Seriøst, jeg har sett han spille fantastisk for Ajax. Jeg forstår at han er i stand til å spille ball. Men når han ikke presterer for oss kan han heller ikke forvente å bli satset på. Vi driver ikke primært veldedighet.
DVB og MC er ikke sammenlignabre, den "diskusjonen" orker jeg ikke en gang å late som jeg er med på.

MEN, jeg har en våt drøm om at DVB kan bli noe hos oss. Det tror jeg er litt (veldig?) avhengig av hvem som tar over i sommer.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Lezah skrev: fre jan 21, 2022 9:47 am
DuncanE skrev: fre jan 21, 2022 2:52 am
Dekker rom som Carrick? Joda, han er flink til å bevege kroppen. Men fotball handler vel primært om hva du gjør med ballen, evtl hvordan du hindrer motparten. Det er her det svikter for Donny. Han ville kanskje fungert bedre i en idrett som ikke involverte ball? Seriøst, jeg har sett han spille fantastisk for Ajax. Jeg forstår at han er i stand til å spille ball. Men når han ikke presterer for oss kan han heller ikke forvente å bli satset på. Vi driver ikke primært veldedighet.
DVB og MC er ikke sammenlignabre, den "diskusjonen" orker jeg ikke en gang å late som jeg er med på.

MEN, jeg har en våt drøm om at DVB kan bli noe hos oss. Det tror jeg er litt (veldig?) avhengig av hvem som tar over i sommer.
Mulig. Håper selvsagt du har rett, og at jeg tar feil ;)

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: fre des 31, 2021 1:33 pm Kanskje han der argentineren gir mening likevel? Bør være low risk, high reward om man klarer holde lønnen lav nok.

Ronaldo og Cavani på topp i går. Rashford, Greenwood, Sancho er mer angripere enn spisser? Neste sesong står vi muligens med Ronaldo som eneste spiss. Og heller ikke han er helt spiss-spiss.
Nærmer seg City nå, ifølge Romano.

Lezah

Legg inn av Lezah »



Tar de lønna hans må dette fort være blant det beste vi kan få ut av en deal nå.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lezah skrev: man jan 24, 2022 2:39 pm

Tar de lønna hans må dette fort være blant det beste vi kan få ut av en deal nå.
Ville vært håpløst nå for United å ikke ta dette hvis det stemmer. På mange måter kan denne situasjonen vel sammenlignes med Romero for 1.5 år siden. En spiller som ikke spiller og som er en ren utgift for klubben. Det å få bort spillere som bare blir en distraksjon er også en ting på plussiden med det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Litt prat om at Martial tar et lønnskutt for å gå til Sevilla. Lopetegui og Martial kan fort være veldig god match. Nest mest ball i La Liga, men likevel det laget som presser minst.

Fint om han får ut potensialet. Unner han det! Og uansett hvilken trener som kommer inn i sommer tipper jeg han selges.

Mangler bare at vi klarer putte Donny i Brighton ut sesongen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Süle forlenger ikke med BM, ser det ut som. Lurer på hvem so mblir med der. CFC er vel bankers, særlig his de selv mister 1 eller 2 på Bosman.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Palhinha? Synes han virker ekstremt treig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jack_Daniels skrev: tir jan 25, 2022 8:54 pm
tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Palhinha? Synes han virker ekstremt treig.
Hvordan kom du opp med akkurat det navnet?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Stryker han fra lista:

Jack

Legg inn av Jack »

Lezah skrev: tir jan 25, 2022 9:07 pm
Jack_Daniels skrev: tir jan 25, 2022 8:54 pm
tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Palhinha? Synes han virker ekstremt treig.
Hvordan kom du opp med akkurat det navnet?
Magefølelse.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack_Daniels skrev: tir jan 25, 2022 8:54 pm
tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Palhinha? Synes han virker ekstremt treig.
No way.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Jeg har ikke det. ikke i nærheten.

MEN: Kan det tenkes at de som sitter på bingen blir litt gira på å "gjøre noe" hvis de ser Liverpool hente en spiller som Diaz?

Antar vi i motsetning til dem må først få ut noen, uansett. Og mer enn Martial på et lån som ikke inkluderer opsjon.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre jan 28, 2022 1:56 pm
tbb skrev: tir jan 25, 2022 8:49 pm Har en magefølelse på at det kommer inn en spiller på tampen.
Jeg har ikke det. ikke i nærheten.

MEN: Kan det tenkes at de som sitter på bingen blir litt gira på å "gjøre noe" hvis de ser Liverpool hente en spiller som Diaz?

Antar vi i motsetning til dem må først få ut noen, uansett. Og mer enn Martial på et lån som ikke inkluderer opsjon.
Jeg tror ikke det. Men det ser ut som vi slanker stallen med tre-fire spillere, Amad, Donny, Martial og (muligens) Lingard. Vi ønsker åpenbart å få bort alle fire. Da tror jeg det kan være en mulighet for at vi får noe inn.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre jan 28, 2022 2:05 pm Jeg tror ikke det. Men det ser ut som vi slanker stallen med tre-fire spillere, Amad, Donny, Martial og (muligens) Lingard. Vi ønsker åpenbart å få bort alle fire. Da tror jeg det kan være en mulighet for at vi får noe inn.
Jo, men slankingen bør jo være permanent for at det skal åpne for signeringer? Donny tviholder vi på enn så lenge, er lån eller salg det man kan gå med på? Amad skal bare på lån og så tilbake i sommer. Lingard forsvinner jo uansett til sommeren, håper vi kunne fått til noe alt nå med litt spenn inn. Martial er vi seff åpne for å selge, men RR har vært klar på at vi skal få det vi mener vi fortjener. Hvis ikke er han tilbake også i sommer og med en kontrakt som går til 2024.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Er ikke Guimarães et jææævlig solid kjøp av Nyborg? 40 mill euro...

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Har jo vært snakk om, fra tidlig av, at Ragnick ville ha en mindre stall. Blir fryktelig overrasket om noe kommer inn. Har et lite håp om at han liker Hannibal like godt som Elanga.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: fre des 31, 2021 1:33 pm Kanskje han der argentineren gir mening likevel? Bør være low risk, high reward om man klarer holde lønnen lav nok.
Du hiver deg ikke bare inn i kampen om å signere Julián Álvarez med det synet om at han er low risk, high reward, eller kun hvis du klarer å holde lønnen lav.
Den klubben som ender opp med å sikre seg Álvarez gjør det fordi de ser at dette er en stjerne som på sikt vil være blant de beste spillerne i klubben.

Som spillertype så har jeg de siste årene sett på ham som en spiller som er best som en 10er eller litt ut mot høyrekanten. Han har minnet meg om en ung Dybala eller Di María. I september så ble han mer og mer plassert som stjernespissen til River Plate, og han har virkelig vist at han vet hvor målet står også, med 18 mål og 7 assists på de 15 siste kampene i ligaen. Dybala er således fortsatt en god sammenligning, siden han også har vist seg å fungere som spiss i enkelte sesonger.

Det var vel Aston Villa som var hyppigst på ham i sommer, men spørs om de vinner kampen bare på bakgrunn av at de har snakket seriøst med hans representanter i lengst tid.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn jan 30, 2022 11:10 am
tbb skrev: fre des 31, 2021 1:33 pm Kanskje han der argentineren gir mening likevel? Bør være low risk, high reward om man klarer holde lønnen lav nok.
Du hiver deg ikke bare inn i kampen om å signere Julián Álvarez med det synet om at han er low risk, high reward, eller kun hvis du klarer å holde lønnen lav.
Den klubben som ender opp med å sikre seg Álvarez gjør det fordi de ser at dette er en stjerne som på sikt vil være blant de beste spillerne i klubben.

Som spillertype så har jeg de siste årene sett på ham som en spiller som er best som en 10er eller litt ut mot høyrekanten. Han har minnet meg om en ung Dybala eller Di María. I september så ble han mer og mer plassert som stjernespissen til River Plate, og han har virkelig vist at han vet hvor målet står også, med 18 mål og 7 assists på de 15 siste kampene i ligaen. Dybala er således fortsatt en god sammenligning, siden han også har vist seg å fungere som spiss i enkelte sesonger.

Det var vel Aston Villa som var hyppigst på ham i sommer, men spørs om de vinner kampen bare på bakgrunn av at de har snakket seriøst med hans representanter i lengst tid.
Du har følgt en eller annen tenåring fra Argentina mer eller mindre tett, men ikke fått med deg at City har hentet han?!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»