Hendelsesfattig Januar-vindu MU

Svar
Lezah

Hendelsesfattig Januar-vindu MU

Legg inn av Lezah »

Jau.

Det skjer neppe noe i januar, i all fall mht til spillere inn. Men noen kan/bør være på vei ut. Sånn som det er nå, er dette de som nevnes hyppigst inn og ut:

Inn:
-Haidara fra RBL
-Tyler Adams fra RBL
-K. Phillips?

Felles for de to første er klubb og dermed folk RR har kjennskap til, de spiller på midtbanen og Adams er vel mer definert "CDM" enn Haidara. Ikke sett voldsomt mye av dem men fått med meg at de rates ganske høyt. Phillips spiller i et av problemområdene våre og har vært linket av og på.

Ut:
-Martial; her har agenten gått ut og sagt at han vil forsøke å komme seg bort.
-Pogba og JL: Kontraktene går ut i sommer, kan de prakkes på noen før det?
-Cavani: Barca er visst ute eter ham, kan jo være en billig korttidsløsning for dem.

Jeg har egentlig ikke så god oversikt, merker jeg nå, så spe på med bullshit.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Sancho til Liverpool så fort vinduet åpner.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Få inn the lad Gaitan.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Crynix skrev: søn des 12, 2021 11:54 am Få inn the lad Gaitan.
Ser gjerne ham og Sneijder inn, ja.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Er det noen sentrale midtbanespillere som er aktuelle for klubben og de er tilgjengelig på markedet, så burde vi strekke oss langt.

Får vi inn et kurant bud på Lingard så burde vi presse han ut døra.
Bortsett fra det så tror jeg vi skal være forsiktige med å selge noen.
Ser ikke for meg at det akkurat er mange klubber som vil være interessert i å betale såpass for Martial at vi burde selge han i januar. Slik angrepsspillerne våre presterer for tiden så kan det fort være en ide å beholde han frem til sommeren. Samtidig så er det en håpløs avveining, sliter med å holde seg skadefri og det er en dårlig kombinasjon med den fotballen og intensiteten vi prøver å implementere under Ralf, kan vel så gjerne vise seg å være en katastrofal avgjørelse å takke nei til et bud. Barcelona er vel desperat nok til at de kan komme med et bud på Cavani

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: søn des 12, 2021 2:35 pm Er det noen sentrale midtbanespillere som er aktuelle for klubben og de er tilgjengelig på markedet, så burde vi strekke oss langt.

Får vi inn et kurant bud på Lingard så burde vi presse han ut døra.
Bortsett fra det så tror jeg vi skal være forsiktige med å selge noen.
Ser ikke for meg at det akkurat er mange klubber som vil være interessert i å betale såpass for Martial at vi burde selge han i januar. Slik angrepsspillerne våre presterer for tiden så kan det fort være en ide å beholde han frem til sommeren. Samtidig så er det en håpløs avveining, sliter med å holde seg skadefri og det er en dårlig kombinasjon med den fotballen og intensiteten vi prøver å implementere under Ralf, kan vel så gjerne vise seg å være en katastrofal avgjørelse å takke nei til et bud. Barcelona er vel desperat nok til at de kan komme med et bud på Cavani
Ja, sentrale midtbanespillere må vi ha før eller siden uansett. Skulle tro Tchouaméni var en spillertype «alle» trenere ville ønske å jobbe med, men tviler på at vi gjør et såpass tung investering med en interim trener.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crynix skrev: søn des 12, 2021 11:54 am Få inn the lad Gaitan.
Klarer dere å snappe om Yann M’Vila foran nesa på Arsenal, så har dere nok funnet løsningen på midtbaneproblemet deres også!

lsklars

Legg inn av lsklars »

Gi meg Jo Inge Berget og Mats Møller Dæhli.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Chromeback skrev: søn des 12, 2021 9:13 pm
Crynix skrev: søn des 12, 2021 11:54 am Få inn the lad Gaitan.
Klarer dere å snappe om Yann M’Vila foran nesa på Arsenal, så har dere nok funnet løsningen på midtbaneproblemet deres også!
McGuire er ræva åsså så vi tar Garay i samme slengen

qbah

Legg inn av qbah »

Jones? Kan det gå?

Lezah

Legg inn av Lezah »


Lezah

Legg inn av Lezah »

DIallo ser mer og mer ut til å gå på lån, det er bra. Feyenoord virker ivrigst og han var nesten klar for dem i sommer/høst før skaden.

qbah

Legg inn av qbah »

"Frenkie de Jong skal ifølge flere rapporter være tilgjengelig fra Barcelona, siden klubben desperat trenger penger, men da faren hans snakket om sønnens fremtid med Algemeen Dagblad i Nederland var svaret om United følgende: – Europas fem største klubber har alle vært i kontakt, men United og Bayern? Det er ofte så dårlig vær der. Ja, dette er fotball, men sånt betyr noe."

Det er så sjukt at det finnes folk enda som tilsynelatende bruker været som argument. Blir aldri drept den myten der da. Om man i hele tatt kan kalle det en myte da. Dessverre trolig ikke.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

For min del så håper jeg at vi kunne fått inn noe til sentral midtbane nå i januar. Ikke fordi jeg har noe(n) spesifikt i kikkerten, men fordi jeg mener vi behøver "en kropp til" som kan roteres med Fred/McTominay ut sesongen. Ikke noe svindyrt, men en spiller som kunne vært en rotasjonsspiller også i fortsettelse når troppen begynner å sette seg. Behøver en slik energiboost, sånn at ikke McTominay og ikke minst Fred går tom for energi etterhvert.

Samtidig håper jeg klubben forteller Lingard at denne ikke vil få kamper ut sesongen, fordi han er på utgående kontrakt og for å ev hjelpe han å ta en avgjørelse på å dra i januar, sånn om det å spille verderes høyere enn penger og en litt friere valg til sommeren.

Skulle det være mulig å få til deals der "riktig" utvalgte spillere forlater (sånn for å være mest mulig klart til sommerens vindu), så er det noe vi bør se på.
Det gjelder spillere som Pogba, Martial, Henderson, Jones, Mata, ev matic utover nevnte Lingard. Kunne det vært mulig å kvittet seg med 1-3 spillere her, så ja takk.

I tillegg kommer spm om utlån....mulig Henderson skal inn der, litt avhengig av intresse.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: søn des 12, 2021 3:01 pm
Harduetforslag skrev: søn des 12, 2021 2:35 pm Er det noen sentrale midtbanespillere som er aktuelle for klubben og de er tilgjengelig på markedet, så burde vi strekke oss langt.

Får vi inn et kurant bud på Lingard så burde vi presse han ut døra.
Bortsett fra det så tror jeg vi skal være forsiktige med å selge noen.
Ser ikke for meg at det akkurat er mange klubber som vil være interessert i å betale såpass for Martial at vi burde selge han i januar. Slik angrepsspillerne våre presterer for tiden så kan det fort være en ide å beholde han frem til sommeren. Samtidig så er det en håpløs avveining, sliter med å holde seg skadefri og det er en dårlig kombinasjon med den fotballen og intensiteten vi prøver å implementere under Ralf, kan vel så gjerne vise seg å være en katastrofal avgjørelse å takke nei til et bud. Barcelona er vel desperat nok til at de kan komme med et bud på Cavani
Ja, sentrale midtbanespillere må vi ha før eller siden uansett. Skulle tro Tchouaméni var en spillertype «alle» trenere ville ønske å jobbe med, men tviler på at vi gjør et såpass tung investering med en interim trener.
Er det ikke dette vi ønsker da? Altså - ikke at midlertidige managere skal få bestemme hvem som hentes, men at spillere hentes som spillertyper, og dermed skal passe uavhengig av hvem som er manager.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Bustyvel skrev: fre des 17, 2021 11:58 am midlertidige managere skal få bestemme hvem som hentes, men at spillere hentes som spillertyper, og dermed skal passe uavhengig av hvem som er manager.
Litt av greia med en person over manager med sportslig ansvar går vel ut på å finne et vinnende konsept. Da er det nærliggene å tro at denne finner en manager som spiller "riktig type" fotball, og senere satse på spillere som passer inn der, i utgangspunktet burde det være en enkel greie å få til...men disse senere årene har vist at ting lett blir feil om man lar feil folk få styre.

Ved å se på pkene til Ragnick, så er det lett å ønske seg han i denne rollen. Virker smart, fornuftig og ikke minst forståelsen for hva som kreves. God kommunikasjon mellom denne og manageren er selvsagt viktig for å få ting til å funke.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Er ikke så oppdatert på kontrakter, men fikk med meg at Haidara har en klausul på £30m + eller noe, som man skulle kunne aktivere. Basert på det jeg har sett av fyren, så ville han vært en fin spiller å putte inn i rotasjon med Fred og ikke minst McTominay ut sesongen, før vi gjør ytterliggere noen forandringer i midtbaneleddet til sommeren, og der kanskje Scott blir sendt videre.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Negotiations are in process for Axel Tuanzebe to join Napoli who is currently on loan to Aston Villa from Manchester united.
Di Marzio

Vet ikke om denne eller at CR7 skal pushe for en overgang til Barca er villest.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Er det noe i at både Henderson og van de Beek ser etter en vei ut av klubben? Burde være interessante spillere for mange klubber.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lezah skrev: ons des 29, 2021 4:10 pm Vet ikke om denne eller at CR7 skal pushe for en overgang til Barca er villest.
Kunne Ronaldo tenke seg å gå til City, så ser jeg ikke helt bortifra at han kan pushe for Barca. Og skjer det, så må vi være raske med å utnytte situasjonen.

Jeg tror det verste ryktet jeg har hørt (med unitedspillere innvolvert) må ha vært når Arne Scheie under en kamp på sent 90-tall eller år 2000 nevte at en da 33-35 årig (godt over dato) Dennis Iriwn var linket til Real Madrid.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Julian Alvarez inn virker å være nærmere. Bøtta inn for River Plate.

En litt spesiell prioritering kanskje?
Sist redigert av Reddington den tor des 30, 2021 10:11 am, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: tor des 30, 2021 10:02 am Julian Alvarez inn virker å være nære. Bøtta inn for River Plate.

En litt spesiell prioritering kanskje?
Han har ikke tilfeldigvis samme agent som Gaitan hadde?

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tor des 30, 2021 10:05 am
Reddington skrev: tor des 30, 2021 10:02 am Julian Alvarez inn virker å være nære. Bøtta inn for River Plate.

En litt spesiell prioritering kanskje?
Han har ikke tilfeldigvis samme agent som Gaitan hadde?
Lot meg aldri lure av han uansett.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: tor des 30, 2021 10:14 am
tbb skrev: tor des 30, 2021 10:05 am
Reddington skrev: tor des 30, 2021 10:02 am Julian Alvarez inn virker å være nære. Bøtta inn for River Plate.

En litt spesiell prioritering kanskje?
Han har ikke tilfeldigvis samme agent som Gaitan hadde?
Lot meg aldri lure av han uansett.
Hva er grunnen til at du lar deg lure av han her da?

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tor des 30, 2021 10:14 am
Reddington skrev: tor des 30, 2021 10:14 am
tbb skrev: tor des 30, 2021 10:05 am

Han har ikke tilfeldigvis samme agent som Gaitan hadde?
Lot meg aldri lure av han uansett.
Hva er grunnen til at du lar deg lure av han her da?
En spøk. Hadde Gaitan-trøye.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Lezah skrev: ons des 29, 2021 4:10 pm Negotiations are in process for Axel Tuanzebe to join Napoli who is currently on loan to Aston Villa from Manchester united.
Di Marzio

Vet ikke om denne eller at CR7 skal pushe for en overgang til Barca er villest.
Er Tuanzebe til Napoli virkelig så vilt?

Utlånet hans til Villa har jo ikke vært vellykket. Spilletiden kom stort sett når Smith drev og eksperimenterte med tre stoppere. Med såpass lite spilletid vil det være naturlig både for klubber og spiller å avbryte lånet.

Napoli har solgt Manolas og er på utkikk etter en erstatter. Og i likhet med mange andre italienske klubber sitter ikke pengene løst. De ønsker å låne. Roma og Milan har lyktes godt med å først låne og senere kjøpe Smalling og Tomori som ikke fikk spilletid i PL. Slikt gjør engelske stoppere mer attraktiv for italienske klubber og Serie A mer attraktiv for engelske stoppere.

Det er bedre for United om Tuanzebe spiller i Italia enn at han sliter benk i Birmingham. Mye bedre for Tuanzebe selv. Og med ny Villa-manager ønsker nok de litt ekstra å rutte med i januarvinduet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

caliblue skrev: tor des 30, 2021 12:10 pm Er Tuanzebe til Napoli virkelig så vilt?

Utlånet hans til Villa har jo ikke vært vellykket. Spilletiden kom stort sett når Smith drev og eksperimenterte med tre stoppere. Med såpass lite spilletid vil det være naturlig både for klubber og spiller å avbryte lånet.

Napoli har solgt Manolas og er på utkikk etter en erstatter. Og i likhet med mange andre italienske klubber sitter ikke pengene løst. De ønsker å låne. Roma og Milan har lyktes godt med å først låne og senere kjøpe Smalling og Tomori som ikke fikk spilletid i PL. Slikt gjør engelske stoppere mer attraktiv for italienske klubber og Serie A mer attraktiv for engelske stoppere.

Det er bedre for United om Tuanzebe spiller i Italia enn at han sliter benk i Birmingham. Mye bedre for Tuanzebe selv. Og med ny Villa-manager ønsker nok de litt ekstra å rutte med i januarvinduet.
For meg kom det minimum litt ut av det blå. Ikke fordi en italiensk klubb vil låne+mulig kjøpe spillere fra PL, mer fordi de vil ha AT. For all del, jeg har vært en arg forsvarer (no pun etc) av fyren siden han begynte å levere på akademi-nivå, men skal en være ærlig har det ikke gått helt veien. Skader, for all del, men skadefri burde han være nærmere å vippe ut Konsa syns jeg.... Men; hvis Napoli nå ser mot ham som en spiller de håper kan holde dem inne i kampen om topp 4/edlere saker er jo potensielt bare helt topp for Uniteds del.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kanskje han der argentineren gir mening likevel? Bør være low risk, high reward om man klarer holde lønnen lav nok.

Ronaldo og Cavani på topp i går. Rashford, Greenwood, Sancho er mer angripere enn spisser? Neste sesong står vi muligens med Ronaldo som eneste spiss. Og heller ikke han er helt spiss-spiss.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lezah skrev: tor des 30, 2021 3:33 pm Skader, for all del, men skadefri burde han være nærmere å vippe ut Konsa syns jeg...
En som ikke har sett konsa spille fotball denne og fjorårets sesong... Mest undervurderte spilleren i PL, og nå mister England han til Portugal pga southgate er blind ..

Lezah

Legg inn av Lezah »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»