Roing under Sommer-OL 2020

Svar
TheBaseline

Re: Roing under Sommer-OL 2020

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: tor jul 29, 2021 5:26 pm
Tullin_Thams skrev: søn jul 25, 2021 4:34 am
lok1 skrev: søn jul 25, 2021 3:52 am Ikke rart ting går stang ut når alle norske deltakere tydeligvis er medaljeoutsidere. Firern er selvfølgelig langt unna medalje i år. Ser ikke bort fra at de er reelle outsidere om tre år, men det er en all for uerfaren båt til å få til noe vettugt allerede nå.
Jeg har et inntrykk av at media i Norge ofte hauser opp norske utøvere, enten det gjelder sommer- eller vintersport. Det fører til urealistiske forventninger og noen ganger virker det jo som om det bare er å hente (gull)medaljer.
I vintersport er det jo ikke tilfelle. Der vinner vi ofte til og med mer enn de store forventningene. Og jeg kan ikke se at pressen i år har hauset opp norske deltagere. Det at man er medaljekandidat betyr ikke at man skal ta medalje. Jeg pleier å bruke tommelfingerregelen medaljekandidater/3 = antall medaljer. Det pleier å treffe ganske godt. Da bør vi ende opp på fem-seks-syv medaljer.
På TVNorge sa de at Borch skulle vinne gull. Han var den store gullfavoritten. Det var gull, gull, gull. Og nå kom altså tapet. Typisk.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Typisk norsk å beskylde andre for doping i stedet for å innrømme at vår gullfavoritt tabbet seg ut og at han ikke var bedre enn sølv.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Leser nå at Borch vurderer å fortsette til OL om tre år. Why?! Han tabbet seg ut i dette OL. Han er 31 år. Han kommer til å gjøre det enda dårligere om 3 år. På lik linje med Tufte er han for gammel. Han må gi seg og gi stafettpinnen videre til de yngre. Grekeren som vant var bare 24 år. Tror mye av problemene rundt roingen i år skyldtes at de rett og slett er for gamle. Borch sa selv at han ikke hadde sjanse til å ta igjen grekeren på den siste distansen. Kanskje hadde det vært annerledes om han hadde vært yngre.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Kunne ikke vært mer enig med deg.
Det var en enorm prestasjon av Kjetil Borch. Jeg er full av beundring for den mannen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

HarryH skrev: fre jul 30, 2021 8:29 am
lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Kunne ikke vært mer enig med deg.
Det var en enorm prestasjon av Kjetil Borch. Jeg er full av beundring for den mannen.
Her er jeg enig med Dagbladet. Det er ikke en "enorm" prestasjon å ta sølv. Det er enormt å vinne gull. Annenplasser feires ikke. Spesielt ikke når det er en så opplagt gullkandidat som svikter.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: fre jul 30, 2021 9:00 am Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 9:16 am
janesaj skrev: fre jul 30, 2021 9:00 am Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.
Sølv er ingen flasko. Tyskland hadde ein stor medaljesjanse og dei kom ikkje til finalen. Danmark vart nr 4 med ein like stor gullkandidat. Så sølv er absolutt godkjent

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns medalje er strålende. Det er forskjell på å være gullkandidat og å være en overlegen gullfavoritt.

lund

Legg inn av lund »

Om man så på avstandene i finalen, så er det vel nærliggende å tenke at Brun/Strandli kantret fra en bronsemedalje dessverre (Irland og Tyskland skulle nok vært hardt å ta).

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: fre jul 30, 2021 10:22 am Syns medalje er strålende. Det er forskjell på å være gullkandidat og å være en overlegen gullfavoritt.
Synes sølv er ræva. Han var jo en soleklar gullfavoritt, så andreplass blir da en gigantisk nedtur.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

ms_8 skrev: fre jul 30, 2021 10:18 am
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 9:16 am
janesaj skrev: fre jul 30, 2021 9:00 am Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.
Sølv er ingen flasko. Tyskland hadde ein stor medaljesjanse og dei kom ikkje til finalen. Danmark vart nr 4 med ein like stor gullkandidat. Så sølv er absolutt godkjent
Så klart er sølv en fiasko for en mann ALLE hadde spådd var stor favoritt og skulle ta gull.

storpeder

Legg inn av storpeder »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 10:36 am
ms_8 skrev: fre jul 30, 2021 10:18 am
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 9:16 am
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.
Sølv er ingen flasko. Tyskland hadde ein stor medaljesjanse og dei kom ikkje til finalen. Danmark vart nr 4 med ein like stor gullkandidat. Så sølv er absolutt godkjent
Så klart er sølv en fiasko for en mann ALLE hadde spådd var stor favoritt og skulle ta gull.
Man kunne nok skrevet dette om Knut Holmann og K-1000 i OL i 1992. I likhet med nå kom en konkurrent man ikke hadde regnet med og snek seg foran, litt knappere den gangen. Det var en skikkelig nedtur. Denne gangen var Borch på ingen måte like stor favoritt som Holmann var den gangen. Heldigvis revansjerte Holmann seg i senere OL.

Men å ta sånn på vei over at det «bare» ble sølv på Borch er nok å overdrive.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 10:35 am
Synes sølv er ræva. Han var jo en soleklar gullfavoritt, så andreplass blir da en gigantisk nedtur.
Hadde sutring vært en øvelse under OL så burde Norge definitivt sendt deg!

Han var nest best i natt, og det var jevnere nedover enn oppover. Så absolutt fornøyd med sølv.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

GoingKronos skrev: fre jul 30, 2021 11:10 am
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 10:35 am
Synes sølv er ræva. Han var jo en soleklar gullfavoritt, så andreplass blir da en gigantisk nedtur.
Hadde sutring vært en øvelse under OL så burde Norge definitivt sendt deg!

Han var nest best i natt, og det var jevnere nedover enn oppover. Så absolutt fornøyd med sølv.
Bra du er fornøyd :) Noen er fornøyd med å bli nest best. Det er ikke jeg. Han var en gigantisk gullkandidat. Dette er intet annet enn en fiasko.

toetoe

Legg inn av toetoe »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 11:40 am
GoingKronos skrev: fre jul 30, 2021 11:10 am
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 10:35 am
Synes sølv er ræva. Han var jo en soleklar gullfavoritt, så andreplass blir da en gigantisk nedtur.
Hadde sutring vært en øvelse under OL så burde Norge definitivt sendt deg!

Han var nest best i natt, og det var jevnere nedover enn oppover. Så absolutt fornøyd med sølv.
Bra du er fornøyd :) Noen er fornøyd med å bli nest best. Det er ikke jeg. Han var en gigantisk gullkandidat. Dette er intet annet enn en fiasko.
Du er da for pokker ikke nest best?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

toetoe skrev: fre jul 30, 2021 12:03 pm
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 11:40 am
GoingKronos skrev: fre jul 30, 2021 11:10 am

Hadde sutring vært en øvelse under OL så burde Norge definitivt sendt deg!

Han var nest best i natt, og det var jevnere nedover enn oppover. Så absolutt fornøyd med sølv.
Bra du er fornøyd :) Noen er fornøyd med å bli nest best. Det er ikke jeg. Han var en gigantisk gullkandidat. Dette er intet annet enn en fiasko.
Du er da for pokker ikke nest best?
Du er fornøyd med sølv, som vil si nest best. Snakker ikke om meg selv. Borch ble nest best. Det var du som sa du var fornøyd med sølv. Jeg er ikke det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 2:16 pm
Du er fornøyd med sølv, som vil si nest best. Snakker ikke om meg selv. Borch ble nest best. Det var du som sa du var fornøyd med sølv. Jeg er ikke det.
Hva du er fornøyd og ikke fornøyd med er da vel revnende likegyldig all den tid du ikke er i nærheten av å delta. Dette er ikke et idrettslag der du deltar i støttefunksjon og har en del av æren der du sitter med pottisposen foran TV'n og skjeller ut folk som faktisk kan det de driver med.

Men som noen andre over her skriver så er du et fantastisk nasjonalt gullhåp den dagen "sutre som et gresstrå gjennom ei sår kattefitte" står på OL programmet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Everenga skrev: fre jul 30, 2021 2:21 pm
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 2:16 pm
Du er fornøyd med sølv, som vil si nest best. Snakker ikke om meg selv. Borch ble nest best. Det var du som sa du var fornøyd med sølv. Jeg er ikke det.
Hva du er fornøyd og ikke fornøyd med er da vel revnende likegyldig all den tid du ikke er i nærheten av å delta. Dette er ikke et idrettslag der du deltar i støttefunksjon og har en del av æren der du sitter med pottisposen foran TV'n og skjeller ut folk som faktisk kan det de driver med.

Men som noen andre over her skriver så er du et fantastisk nasjonalt gullhåp den dagen "sutre som et gresstrå gjennom ei sår kattefitte" står på OL programmet.
Jeg har da vel faen meg rett til å være skuffa selv om jeg ikke deltar?! Er det bare de som deltar som har lov til å komme med sin mening? Fakta er at han var en massiv gullfavoritt, og da blir det for meg (min mening) en massiv nedtur med sølv. Det må jeg få lov til å mene. Og så skal du få lov til å være fornøyd med sølv. Må være lov å være uenig her på forumet.

Everenga

Legg inn av Everenga »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 2:27 pm
Jeg har da vel faen meg rett til å være skuffa selv om jeg ikke deltar?! Er det bare de som deltar som har lov til å komme med sin mening? Fakta er at han var en massiv gullfavoritt, og da blir det for meg (min mening) en massiv nedtur med sølv. Det må jeg få lov til å mene. Og så skal du få lov til å være fornøyd med sølv. Må være lov å være uenig her på forumet.
Selvfølgelig har du lov til å ha nedsnødde meninger.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Grekern vant blant annet fordi forholdene på rostadion har vært veldig krevende. En lett roer som han har mye mer fordel når slike forhold skjer. I Tokyo har roing foregått i en øy midt i åpent hav, mens i Paris skal det gå i en liten innlandssjø. Tyskern som var gullfavoritt på forhånd led også under disse forholdene.

HarryH

Legg inn av HarryH »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 8:56 am
HarryH skrev: fre jul 30, 2021 8:29 am
lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Kunne ikke vært mer enig med deg.
Det var en enorm prestasjon av Kjetil Borch. Jeg er full av beundring for den mannen.
Her er jeg enig med Dagbladet. Det er ikke en "enorm" prestasjon å ta sølv. Det er enormt å vinne gull. Annenplasser feires ikke. Spesielt ikke når det er en så opplagt gullkandidat som svikter.
Slutt med trollingen. Kjetil Borch rodde trolig sitt livs løp her.
På magisk vis rodde grekeren enda raskere, men det er slikt man ikke har kontroll over. Det man kan påvirke er sin egen prestasjon, og der får Kjetil 10 av 10.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

En vennlig påminnelse: Diskuter sak, og unngå personfokus og personangrep. Det er lov å være rykende uenige, men vær det på en saklig måte.
/mod

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 11:40 am
GoingKronos skrev: fre jul 30, 2021 11:10 am
TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 10:35 am
Synes sølv er ræva. Han var jo en soleklar gullfavoritt, så andreplass blir da en gigantisk nedtur.
Hadde sutring vært en øvelse under OL så burde Norge definitivt sendt deg!

Han var nest best i natt, og det var jevnere nedover enn oppover. Så absolutt fornøyd med sølv.
Bra du er fornøyd :) Noen er fornøyd med å bli nest best. Det er ikke jeg. Han var en gigantisk gullkandidat. Dette er intet annet enn en fiasko.
Helt uenig at han var ein gigantisk gullfavoritt. Det var mange gullkandidater og han var blant dei 2-3 største favorittene. Dette var ingen ferdig gull øvelser. Meir 30% prosent sjanse til Gull. Kunne like gjerne blitt 4 plass og med tanke på korleis Norge er i Sommar OL. Så skal vi juble for kvart sølv vi tar

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

[/quote]
Ms8: Helt uenig at han var ein gigantisk gullfavoritt. Det var mange gullkandidater og han var blant dei 2-3 største favorittene. Dette var ingen ferdig gull øvelser. Meir 30% prosent sjanse til Gull. Kunne like gjerne blitt 4 plass og med tanke på korleis Norge er i Sommar OL. Så skal vi juble for kvart sølv vi tar
[/quote]

**Så (nok i likhet med flesteparten?) Borch mer som en medaljekandidat vs. Gullkandidat- men fikk litt mer troa etter at Færøy-dansken ble knust av grekeren i den andre semien!

Tenkte grekeren ville være litt enklere å ha med å gjøre i finalen- men fryktet dansken skulle komme tilbake og knipe Gullet-

så nei jeg hadde også litt på følelsen av at Gull til Borch ville være for godt til å være sant!

Men jaggu tok grekeren det- men sølv er bra det også :-) Særlig når man gjør sitt beste men likevel blir slått! Godt at jeg ikke satt oppe til over 3 forgjeves i natt :-)

Bronse i Rio sammen med Tufte, sølv i Tokyo- i Paris 2024 skal Kjetil Borch sikre seg den OL-Medaljen han mangler ;-)

Og deilig at Norge kom seg opp på 2 medaljer: 1 Gull og 1 sølv!

startelver

Legg inn av startelver »

The Baseline er tydeligvis et troll, bare å ignorere.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

JODDEMM skrev: fre jul 30, 2021 5:29 pm
Ms8: Helt uenig at han var ein gigantisk gullfavoritt. Det var mange gullkandidater og han var blant dei 2-3 største favorittene. Dette var ingen ferdig gull øvelser. Meir 30% prosent sjanse til Gull. Kunne like gjerne blitt 4 plass og med tanke på korleis Norge er i Sommar OL. Så skal vi juble for kvart sølv vi tar
[/quote]

**Så (nok i likhet med flesteparten?) Borch mer som en medaljekandidat vs. Gullkandidat- men fikk litt mer troa etter at Færøy-dansken ble knust av grekeren i den andre semien!

Tenkte grekeren ville være litt enklere å ha med å gjøre i finalen- men fryktet dansken skulle komme tilbake og knipe Gullet-

så nei jeg hadde også litt på følelsen av at Gull til Borch ville være for godt til å være sant!

Men jaggu tok grekeren det- men sølv er bra det også :-) Særlig når man gjør sitt beste men likevel blir slått! Godt at jeg ikke satt oppe til over 3 forgjeves i natt :-)

Bronse i Rio sammen med Tufte, sølv i Tokyo- i Paris 2024 skal Kjetil Borch sikre seg den OL-Medaljen han mangler ;-)

Og deilig at Norge kom seg opp på 2 medaljer: 1 Gull og 1 sølv!
[/quote]
Ja, jeg hadde han mer som medaljekandidat, men skiftet til gull etter at kommentatorene på TVNorge mente han var god nok til å ta gull.

2 medaljer etter at halve OL er over er ganske langt bak skjemaet på 9 medaljer. Vi er heldig om vi ender på 4-5 medaljer.

Denne artikkelen spådde 9 medaljer: https://www.vg.no/sport/i/04JKGM/dette- ... i-medaljer

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Det er i alle fall 2 flotte medaljer vi har fått!

2 medaljer som gjør at dette OLet lett overgår OL i Rio!

1 Gull og 1 sølv- og vi har fortsatt Warholm, håndballjentene og Jakob Ingebrigtsen igjen.
Mol og Sørum: må nok opp noen hakk om medaljehåpet deres skal være like klart som før OL- men ikke utenkelig med medalje der også.
I laserseiling har vi en mann på 2.plass før medaljeseilasen- og kan vi omsider hanke inn en medalje i skytterleiren etter at det har vært mye nesten?

Spådde selv 3 Gull og opp mot 10 medaljer totalt- men har nok nedjustert meg til en 6-7 medaljer.
Gullmessig er vi fortsatt i rute da jeg tippet på Warholm, håndballjentene og den siste enten i roing, skyting, sandvolley- eller kanskje til en av disse triatletene ;-)?

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

oddvar_kjempebra skrev: tor jul 29, 2021 5:26 pm I vintersport er det jo ikke tilfelle. Der vinner vi ofte til og med mer enn de store forventningene. Og jeg kan ikke se at pressen i år har hauset opp norske deltagere. Det at man er medaljekandidat betyr ikke at man skal ta medalje. Jeg pleier å bruke tommelfingerregelen medaljekandidater/3 = antall medaljer. Det pleier å treffe ganske godt. Da bør vi ende opp på fem-seks-syv medaljer.
Mulig det bare er noe jeg innbiller meg. Det er som sagt bare et inntrykk jeg har hatt.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 5:41 pm
JODDEMM skrev: fre jul 30, 2021 5:29 pm
Ms8: Helt uenig at han var ein gigantisk gullfavoritt. Det var mange gullkandidater og han var blant dei 2-3 største favorittene. Dette var ingen ferdig gull øvelser. Meir 30% prosent sjanse til Gull. Kunne like gjerne blitt 4 plass og med tanke på korleis Norge er i Sommar OL. Så skal vi juble for kvart sølv vi tar
**Så (nok i likhet med flesteparten?) Borch mer som en medaljekandidat vs. Gullkandidat- men fikk litt mer troa etter at Færøy-dansken ble knust av grekeren i den andre semien!

Tenkte grekeren ville være litt enklere å ha med å gjøre i finalen- men fryktet dansken skulle komme tilbake og knipe Gullet-

så nei jeg hadde også litt på følelsen av at Gull til Borch ville være for godt til å være sant!

Men jaggu tok grekeren det- men sølv er bra det også :-) Særlig når man gjør sitt beste men likevel blir slått! Godt at jeg ikke satt oppe til over 3 forgjeves i natt :-)

Bronse i Rio sammen med Tufte, sølv i Tokyo- i Paris 2024 skal Kjetil Borch sikre seg den OL-Medaljen han mangler ;-)

Og deilig at Norge kom seg opp på 2 medaljer: 1 Gull og 1 sølv!
[/quote]
Ja, jeg hadde han mer som medaljekandidat, men skiftet til gull etter at kommentatorene på TVNorge mente han var god nok til å ta gull.

2 medaljer etter at halve OL er over er ganske langt bak skjemaet på 9 medaljer. Vi er heldig om vi ender på 4-5 medaljer.

Denne artikkelen spådde 9 medaljer: https://www.vg.no/sport/i/04JKGM/dette- ... i-medaljer
[/quote]

Du synes fortsatt vi har vært heldige når vi har kommet over 4-5 medaljer?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»