Toppserien 2022

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2022

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kampene i sluttspillet runde 4 for topp 4 og runde 5 for 5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:

Topp 4:
Lørdag 15/10-22:
Rosenborg vs Vålerenga 15:00 (DIREKTESPORT)

Søndag 16/10-22:
Brann vs Stabæk 16:00 (NRK 1 og nrk.no/tv)


5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:
Lørdag 15/10-22:
Lyn vs Røa 15:00 (DIREKTESPORT)

Søndag 16/10-22:
TIL2020 vs Arna-Bjørnar 14:00 (DIREKTESPORT)
Kolbotn vs Åsane15:00 (DRIEKTESPORT)
Avaldsnes vs LSK Kvinner 15:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann kan sikre gullet helt og full i helgen, mens det er sølvkamp i Trondheim:

Det er altså klar for 4 runde av sluttspillet for Topp 4, og i den første kampen møttes Rosenborg og Vålerenga:



Rosenborg vs Vålerenga
Sted: Koteng Arena
Runde: 4 (sluttspillet)
Dag: lørdag
Dato: 15/10-22
Dommer: Eskil Nils Johan Svedberg (Sjetne IL)
Ass.dommer 1: Line Cathrine Nymoen (Kolstad Fotball)
Ass.dommer 2: Helle Reiten (Sjetne IL)
4. dommer: Per Oscar Grov Heiberg (Stoppen Sportsklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg


Vålerenga klatret forbi Rosenborg på tabellen etter at de slo trønderne 2-0 på Intility Arena i forrige runde, men det er bare målforskjellen som skiller lagene før de møtes igjen i Trondheim i helgen. Avstanden opp til Brann, som topper sluttspilltabellen, er fem poeng når tre kamper gjenstår.
Rosenborg (Trondheims-Ørn) og. Vålerenga har møttes 27 ganger i serie og cup. Vålerenga har ti seire, Rosenborg (Trondheims-Ørn) har ni. Åtte kamper har endt uavgjort. Lagene har møttes fire ganger tidligere i år. I grunnserien i Toppserien spilte lagene 1-1 i Oslo før Rosenborg vant 2-0 i Trondheim. Trønderne vant også 3-2 på hjemmebane i kvartfinalen i NM før Vålerenga vant 2-0 da lagene møttes i sluttspillet i Oslo i forrige runde. Jeg tror nok at Rosenborg er hevngjerrige etter kampen i Oslo.



Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga ser slik ut:
H: 2.30
U: 3.40
B: 2.60

Det er ganske så jevnt ifølge oddsen, men med en liten fordel til hjemmelaget Rosenborg, men som vanlig så skal kampen spilles også da.


I den første av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Lyn og Røa:

Lyn vs Røa
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: Lørdag
Dato 15/10-22
Dommer: Stine Margrete Jensen (Reine IL)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Aylin Kalak (Høybråten og Stovner IL)
4. dommer: Morten Andersen-Gott (Øvrevoll Hosle IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... lo/Grorud


Både Lyn og Røa har gjort det bra i sluttspillet. Lyn er ubeseiret og topper tabellen med ti poeng etter de fire første kampene, mens Røa, som ikke vant en eneste kamp grunnspillet, har vunnet to kamper og ligger plassert midt på sluttspilltabellen med seks poeng.
Lyn vant begge kampene da lagene møttes i grunnspillet, først 2-0 på Røabanen så 3-1 på Kringsjå. Jeg tror nok at Lyn blir for sterke i denne kampen, men vi får vente å se.


Oddsen for kampen mellom Lyn og Røa ser slik ut:
H: 1.25
U: 5.40
B: 7.80

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Lyn er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.


I den andre av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes TIL2020 og Arna-Bjørnar:


TIL2020 vs Arna-Bjørnar
Sted: Alfheim stadion
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato 16/10-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Amalie Salamonsen (Kvaløya SK)
Ass.dommer 2: Edvard Habberstad (Stange Sportsklubb)
4. dommer: Øyvind Jøstensen (Reinen Idrettslag)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom TIL2020 og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... msø/Tromsø


TIL2020 har tatt tre poeng i sluttspillet etter seieren i grunnspillet i 1. divisjon og ligger under streken sammen med Kolbotn når tre kamper gjenstår. Arna-Bjørnar er ubeseiret i sluttspillet og ligger på andreplass, to poeng bak Lyn.
Det er første gang lagene møtes etter at TIL2020 ble stiftet.
Jeg tror nok at gjestene Arna-Bjørnar fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se.


Oddsen for kampen mellom TIL2020 og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 4.60
U: 4.00
B: 1.55

Det er ingen tvil om at gjestene Arna-Bjørnar er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.


I den tredje og nest siste av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Kolbotn og Åsane:

Kolbotn vs LSK Kvinner
Sted: KFUM-Arena
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 16/10-22
Dommer: Håvard Bjerkelund (Birkebeineren, IF)
Ass.dommer 1: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
Ass.dommer 2: Jenny Hoel Lilleøren (FK Toten)
4. dommer: Maren Hatletvedt (Fana Fotball)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Kolbotn og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Oslo/Oslo



Kolbotn var nær en plass i topp 4-sluttspillet, men har fått en tung start i sluttspillet på nivået under. Klubben ligger helt i bunnen av tabellen etter to poeng på de fire første kampene og trenger seier søndag for å klatre mot sikker plass. Nykommer Åsane har startet sluttspillet godt med syv poeng på fire kamper og kan sikre plassen med seier på Ekeberg.
Lagene har ikke møttes tidligere. Jeg tror nok at Kolbotn fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se.



Oddsen for kampen mellom Kolbotn og Åsane ser slik ut:
H: 1.50
U: 4.20
B: 4.80

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Kolbotn er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.


I den fjerde og siste av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Avaldsnes og LSK Kvinner:



Avaldsnes vs LSK Kvinner
Stred: Avaldsnes 1
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 16/10-22
Dommer: Aleksander Skjold Vermundsen (Kopervik Idrettslag)
Ass.dommer 1: Daniel Saltveit (Haugar, SK)
Ass.dommer 2: Marie Enersgård (Hundvåg Idrettslag)
4. dommer: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT



Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Avaldsnes



Bare målforskjellen skiller Avaldsnes og LSK Kvinner før de møtes søndag. Begge lag har fire poeng etter de fire første kampene og kjemper for å unngå nedrykk.
Lagene vant hver sin bortekamp i grunnspillet i Toppserien. LSK Kvinner vant 2-0 på Karmøy før Avaldsnes vant 2-1 i LSK-hallen. Jeg tror det fort kan bli en jevn kamp dette her, men vi får vente å se.



Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 4.80
U: 4.20
B: 1.50


Det er vel liten tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles først også da.


Det er altså klar for 4 runde av sluttspillet for Topp 4, og i den første kampen møttes Brann og Stabæk:

Brann vs Stabæk
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 4 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 16/10-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Linda Andresen (Hauerseter)
4. dommer: Freek Arjen van Herk (Smørås IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DRIEKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Brann og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandviken



Årets cupfinalister møtes i Bergen i helgen. Lagene møttes også i forrige runde og da vant Brann 1-0 på Nadderud. Brann blir mestere søndag om de slår Stabæk samtidig som det ender uavgjort mellom Rosenborg og Vålerenga i Trondheim dagen før.
Brann (Sandviken) og Stabæk (Asker) har møttes 45 ganger i serie og cup. Stabæk (Asker) har 32 seire, Brann (Sandviken) har ni. Fire kamper har endt uavgjort. Lagene har møttes tre ganger tidligere i år. I grunnspillet i Toppserien vant Brann 2-1 på Nadderud før det endte 1-1 i Bergen. Da lagene møttes på Nadderud i sluttspillet i forrige runde vant Brann 1-0. Jeg tror nok at det fort kan og bør bli hjemme seirer til Brann i denne kampen, men vi får bare vente å se.




Oddsen for kampen mellom Brann og Stabæk ser slik ut:
H: 1.05
U: 9.35
B: 18.00

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles også da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

For å være litt stygg så kan det at Leine er ute gjøre at det bikker i trøndernes favør (med hva hun bedrev i kampene mot Stabæk).

Stabæk venter sikkert tre uker med å ta en seier mot Brann.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga tok med seg alle poengene i Trondheim:

Da er runde 4 av sluttspillet for Topp 4 ferdig spilt og i den første av to kamper møttes Rosenborg og Vålerenga:

Rosenborg (0) vs Vålerenga (1)

Mål Vålerenga: Dejana Stefanovic 15 min

Det ble en kamp som svingte mye opp og ned spesielt for Rosenborg sin del, men det er Vålerenga som kunne juble høyest til slutt etter at de vinner 1-0 i Trondheim. Kampens eneste mål kom etter 15 spilte minutter på Koteng Arena og det ble skåret at Dejana Stefanovic. Rosenborg skal ha en ny hjemmekamp på Koteng Arena allerede til helgen, for på søndag 23/10-22 kommer Brann på besøk, Vålerenga tar imot Stabæk til dyst på Intility Arena.



Da er 5 runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den første kampen møttes Lyn og Røa:

Lyn (1) vs Røa (1)

Mål Lyn: Kristin Holmen 10 min

Mål Røa: Ragne Hagen Svastuen 40 min

Det ender med poengdeling i kampen mellom Lyn og Røa, og kampens børste mål kom etter 10 minutters spill, da gikk Lyn opp i ledelsen 1-0 ved Kristin Holmen, etter 40 spilte minutter utligner Røa til 1-1 ved Ragne Hagen Svastuen, flere mål blir det ikke i denne kampen. Det ble delt ut noen gule kort i denne kampen blant annet til Røas hovedtrener Geir Nordby. Lyn skal ta turen til Bergen og møtte Åsane der søndag 23/10-22, mens Røa tar imot LSK Kvinner til dyst søndag 23/10-22.



Da er 5 runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den andre kampen møttes TIL2020 og Arna-Bjørnar:

TIL2020 (0) vs Arna-Bjørnar (6)

Mål Arna-Bjørnar: Sigrid Kristina Reidun Aas 6 min
Linnéa Solvoll Laupstad 38 min
Edit Lund Machlik (Selvmål) 59 min
Marija Aleksic (straffe) 66 min
Linnea Sælen 75 min
Ingrid Lovise Jåstad 77 min


Det var ingen tvil om at det skulle bli seier til gestene fra Bergen i denne kampen, kampens første mål kommer etter 6 minutters spill da setter Sigrid Kristina Reidun Aas inn 1-0 for Arna-Bjørnar, etter 38 spilte minutter dobler Arna-Bjørnar ledelsen ved Linnéa Solvoll Laupstad til 2-0, det er også pauseresultatet. Etter hvilen fortsetter Arna-Bjørnar å skåre mål, etter 59 spilte minutter er Edit Lund Machlik uheldig og setter ballen i eget mål og 3-0 til Arna-Bjørnar, etter 66 spilte minutter får Arna-Bjørnar straffespark og den tar Marija Aleksic, hun er sikker fra straffemerket og øker ledelsen til 4-0 til Arna-Bjørnar, etter 75 spilte minutter øker Arna-Bjørnar ledelsen til 5-0 ved Linnea Sælen, før Ingrid Lovise Jåstad setter punktum ved å sette inn 6-0 for Arna-Bjørnar etter 77 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, TIL2020 får besøk av Kolbotn søndag 23/10-22, mens Arna-Bjørnar får besøk av Avaldsnes i Bergen også den spilles søndag 23/10-22.

Kolbotn har ellers sparket både hovedtrener Aleksander Olsen, keepertrener Marius Overmo og assistenttrener Stian Tjernås Dahl. Sportssjef Tresor Egholm overtar som midlertidig hovedtrener.


Da er 5 runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den tredje og nest siste kampen møttes Avaldsnes og LSK Kvinner:

Avaldsnes (0) vs LSK Kvinner (2)

Mål LSK Kvinner: Eva Amanda Johnsson Haahr 4 min
Emma Stølen Godø 42 min
Det ble en relativt enkel og grei seier til LSK Kvinner i denne kampen mot Avaldsnes på Karmøy, kampens første mål kom etter bare 4 spilte minutter da satte Eva Amanda Johnsson Haahr inn 1-0 for LSK Kvinner, etter 42 spilte minutter dobler LSK ledelsen til 2-0 ved Emma Stølen Godø, flere mål blir det ikke i denne kampen, det blir delt ut en del gule kort i denne kampen også, blant annet til Sigurd Kongsrud Aasmundstad (Fysioterapeut) for Avaldsnes. Avaldsnes skal møtte Arna-Bjørnar i Bergen til helgen, mens LSK Kvinner skal møtte Røa borte og til helgen.


Da er 5 runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen møttes Kolbotn og Åsane:

Kolbotn (0) vs Åsane (1)

Mål Åsane: Nina Vestbøstad 54 min

Rødt kort Kolbotn: Fanny Alice Tess Lång (2 gule) 75 min


Det ble en 1-0 seier for gjestene fra Bergen i denne kampen, kampens eneste mål kom etter 54 spilte minutter ved Nina Vestbøstad og 12-0 til Åsane, etter 75 minutter blir oppgaven for å prøve å komme tilbake i kampen igjen for Kolbotn verre, ettersom Fanny Alice Tess Lång påtar seg sitt andre gule kort for dagen og blir dermed utvist. Kolbotn skal til Tromsø og møtte TIL2020 der til helgen, mens Åsane får besøk av Lyn.



Da er runde 4 av sluttspillet for Topp 4 ferdig spilt og i den andre av to kamper møttes Brann og Stabæk:


Brann (3) vs Stabæk (0)

Mål Brann: Cecilie Redisch Kvamme 12 min
Therese Sessy Åsland 41 min
Marit Bratberg Lund (straffe) 86 min


Det blir nærmest selvsagt seier til hjemmelaget Brann i denne kampen, kampens første mål kommer etter 12 spilte minutter da sender Cecilie Redisch Kvamme Brann i ledelsen 1-0, etter 41 spilte minutter dobler Brann ledelsen til 2-0 ved Therese Sessy Åsland, det er også pauseresultatet, det ser lenge ut til at det skal bli 2-0 til Brann, men etter 86 spilte minutter får Brann straffespark, det tar Marit Bratberg Lund og hun er treffsikker fra straffemerket og øker ledelsen til Brann til 3-0, flere mål blir det ikke i denne kampen. Brann skal ta turen til Trondheim og møtte Rosenborg der til helgen, mens Stabæk skal spille mot Vålerenga på Intility Arena.



Tabellen for sluttspillet topp 4 ser slik ut etter 4 kamper:

1. Brann 16 poeng
2. Vålerenga 11 poeng
3. Rosenborg 8 poeng
4. Stabæk 0 poeng


Tabellen for sluttspillet fra og med 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon ser slik ut etter 5 spilte kamper:

1.Arna-Bjørnar 11 poeng
2. Lyn 11 poeng
3. Åsane 10 poeng
4. LSK Kvinner 7 poeng
5. Røa 7 poeng
6.Avaldsnes 4 poeng
7. TIL2020 3 poeng
8. Kolbotn 2 poeng


Før kamp rapportene til helgen kommer på fredag ettermiddag/kveld.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Har du ikke fått med deg at Kolbotn trener Olsen fratrer med umiddelbar virkning. Spesiell sesong det der for Kolbotn. Blir fratatt 3poeng mot Laget til Rise på grunn av baneforhold og Er kun ett poeng unna 4plass og sluttspill. Ligger nå sist i nedrykksluttspillet og kan rykke ned.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Elvebakken skrev: tir okt 18, 2022 5:48 pm Har du ikke fått med deg at Kolbotn trener Olsen fratrer med umiddelbar virkning. Spesiell sesong det der for Kolbotn. Blir fratatt 3poeng mot Laget til Rise på grunn av baneforhold og Er kun ett poeng unna 4plass og sluttspill. Ligger nå sist i nedrykksluttspillet og kan rykke ned.
Det står der, men etter kampreferater TIL-Arna Bjørnar av en eller annen grunn.
Dette var faktisk et scenario jeg så for meg (og delvis ønsket for at det skulle komme tydeligere frem hvor galt systemet er). Skuffelsen å være fire minutter unna mesterskapsluttspillet gjør at man får en dårlig start på nedrykksluttspillet. Så blir det mer negativitet, og plutselig er man i dagens situasjon. Viser også at nivåforskjeller ikke er så stor som noen vil ha det til. Da hadde det ikke vært mulig å slå Vålerenga for så å tape mot Åsane. Lyn slo jo også Rosenborg to ganger.

Ellers klart at minst et 1. divisjonslag spiller Toppserie neste år siden Åsane er sikret minst kval.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Klepp og Molde klare for J19-finalen so. Skal spilles fredag 4. november, dagen før kvinnenes finale. Sånt sett sikkert greit at Stabæk tapte.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kampene i sluttspillet runde 4 for topp 4 og runde 5 for 5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:

Topp 4:
søndag 23/10-22:
Rosenborg vs Brann 14:00 (NRK 1 og nrk.no/tv)
Vålerenga vs Stabæk 15:00 (DIREKTESPORT)


5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:
Søndag 23/10-22:
Arna-Bjørnar vs Avaldsnes 14:00 (DIREKTESPORT)
Åsane vs Lyn 14:00 (DIREKTESPORT)
Røa vs LSK Kvinner 14:00 (DRIEKTESPORT)
TIL2020 vs Kolbotn 14:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann tar gullet helt og full i helgen med seier, mens Vålerenga må vinne får å sikre minst sølv:

Det er altså klar for 5 og nest siste runde av sluttspillet for Topp 4, og i den første kampen av to kamper, møttes Rosenborg og Brann:



Rosenborg vs Brann
Sted: Koteng Arena
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 23/10-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Vilde Sølverud Larsen (Stoppen Sportsklubb )
Ass.dommer 2: Ingrid Pettersen (Buvik IL - Fotball)
4. dommer: Oliver Skaret Barsøe (Namsos IL)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg



Brann vinner gullet med seier i Trondheim søndag. Om det ender uavgjort eller med Rosenborg-seier blir det en ren gullfinale mellom Brann og Vålerenga i Bergen neste helg dersom Oslo-laget slår Stabæk i helgen.
Rosenborg må vinne for å være med i kampen om andreplassen som gir Champions League-kvalifisering neste år. Med to kamper igjen ligger de tre poeng bak Vålerenga og trønderne har også dårligere målforskjell enn Oslo-klubben.
Rosenborg (Trondheims-Ørn) og Brann (Sandviken) har møttes 50 ganger i serie og cup siden 1994. Rosenborg (Trondheims-Ørn) har 26 seire, Brann (Sandviken) har 12. 12 kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i grunnspillet vant de hver sin hjemmekamp. Brann vant først 2-1 i Bergen før Rosenborg vant 1-0 i Trondheim. I sluttspillmøtet i Bergen for en måned siden endte det 1-1. Jeg tror kanskje at det kommer til å bli jevnt, men vi får vente å se.



Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Brann ser slik ut:
H: 3.00
U: 3.60
B: 2.00

Det er ganske så jevnt ifølge oddsen, men med en liten fordel til gjestene Brann, men som vanlig så skal kampen spilles også da.



I den første av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Arna-Bjørnar og Avaldsnes:

Arna-Bjørnar vs Avaldsnes
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 6 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato 23/10-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Ruben Føllesdal (Flaktveit Idrettsklubb)
Ass.dommer 2: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
4. dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna

Arna-Bjørnar er ubeseiret i sluttspillet og topper tabellen med samme poengsum som Lyn når to runder gjenstår. Bergenserne har sikret seg en ny sesong på øverste nivå, men det har foreløpig ikke Avaldsnes gjort. Laget fra Karmøy ligger på kvalifiseringsplassen og har henholdsvis ett og to poeng ned til TIL2020 og Kolbotn under streken. Det er tre poeng opp til Røa og LSK Kvinner på sikker plass.
Da lagene møttes i grunnspillet vant Arna-Bjørnar begge kampene, først 3-0 på Karmøy så 2-1 i Bergen. Jeg tror kanskje hjemmelaget blir forsterke i denne kampen, men vi får vente å så.




Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.60
B: 5.60

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Arna-Bjørnar er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.



I den andre av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Åsane og Lyn:


Åsane vs Lyn
Sted: Åsane Arena
Runde: 6 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato 23/10-22
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Andreas Ytredal Akse (Hyllestad IL)
Ass.dommer 2: Rezvan Warmely (Hovding, TIL)
4. dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Åsane og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... rgen/Åsane




Åsane har hatt et godt sluttspill og kan ikke rykke direkte ned. Med ti poeng ligger bergenserne ett poeng bak Lyn som topper tabellen sammen med Arna-Bjørnar.
Da lagene møttes i kvalifiseringen til Toppserien i fjor høst vant Lyn 2-1 i Oslo og 1-0 i Bergen.
Jeg tror nok kanskje at gjestene Lyn fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se.


Oddsen for kampen mellom Åsane og Lyn ser slik ut:
H: 4.20
U: 4.00
B: 1.60

Det er ingen tvil om at gjestene Lyn er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.



I den tredje og nest siste av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes Røa og LSK Kvinner:

Røa vs LSK Kvinner
Sted: Røa kunstgress
Runde: 6 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 23/10-22
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Nathalie Støfringshaug (Verdal IL)
Ass.dommer 2: Mathea Havig (Innstranda IL)
4. dommer: Maren Hatletvedt (Fana Fotball)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Røa og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa




Både Røa og LSK Kvinner har syv poeng etter de fem første kampene og kjemper for å sikre fortsatt spill på øverste nivå neste år. Avstanden ned til Avaldsnes på kvalifiseringsplassen er tre poeng mens det er fire poeng ned til TIL2020 under streken.
Da lagene møttes i grunnserien endte det 1-1 i LSK-hallen før LSK Kvinner vant 3-0 på Røabanen. Jeg tror nok at det fort kan bli en jevn kamp, vi får bare vente å se.


Oddsen for kampen mellom Røa og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 3.95
U: 3.65
B: 1.70

Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter i denne kampen ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.



I den fjerde og siste av sluttspillkampene for 5.plassen i Toppserien til og med de 2 første plassene i 1.divisjon, møttes TIL2020 og Kolbotn:



TIL2020 vs Kolbotn
Stred: Alfheim stadion
Runde: 6 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 23/10-22
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Preben Teigen Badar (Kvaløya SK)
Ass.dommer 2: Amalie Salamonsen (Kvaløya SK)
4. dommer: Markus Johan Nymoen Hansen (Kvaløya SK)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT




Værmelding for kampen mellom Til2020 og Kolbotn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig- ... sø/Tromsø



TIL2020 og Kolbotn, som har byttet trener den siste uka, ligger under streken og kjemper desperat for å redde plassen på øverste nivå når to runder gjenstår.
TIL2020 og Kolbotn har ikke møttes før. Jeg tror kanskje at det kan bli en jevn kamp dette, vi får bare vente å se.




Oddsen for kampen mellom TIL2020 og Kolbotn ser slik ut:
H: 5.00
U: 4.50
B: 1.45


Det er vel liten tvil om at gjestene Kolbotn er favoritter ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles først også da.


Det er altså klar for 5 runde av sluttspillet for Topp 4, og i den andre kampen møttes Vålerenga og Stabæk:

Vålerenga vs Stabæk
Sted: Intility Arena
Runde: 5 (sluttspillet)
Dag: søndag
Dato: 23/10-22
Dommer: Mohammad Hafezi (Reinsvoll IF)
Ass.dommer 1: Linda Andresen (Hauerseter)
Ass.dommer 2: Niloo Kafili (Ridabu IL)
4. dommer: André Bjørgen Birkeland (Djerv 1919, SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DRIEKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Vålerenga og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig- ... y%20Arena



Med to seire over Rosenborg har Vålerenga festet grepet om andreplassen som gir Champions League-kvalifisering neste sesong. Med seier over Stabæk søndag vil de ta et langt steg mot spill i Europa. Om Brann ikke vinner i Trondheim vil en seier også bety at gullhåpet lever for Vålerenga før sluttspillet avsluttes med kamp mot Brann i Bergen neste helg.
Stabæk står fortsatt uten poeng i sluttspillet, men kan se frem til en cupfinale på Ullevaal mot Brann om to uker.
Vålerenga og Stabæk (Asker) har møttes 24 ganger i serie og cup siden 2007. Vålerenga har 11 seire, Stabæk (Asker) har ni. Fire kamper har endt uavgjort. Lagene har møttes tre ganger tidligere i år og Vålerenga har vunnet alle kampene. Først 2-0 hjemme og 4-1 borte i grunnspillet så 5-0 på Nadderud i sluttspillet for en måned siden. Jeg tror nok at hjemmelaget Vålerenga fort kan vinne denne kampen, vi får bare vente å se hvordan det går.



Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Stabæk ser slik ut:
H: 1.08
U: 9.00
B: 13.00

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Vålerenga er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tir okt 18, 2022 6:20 pm
Elvebakken skrev: tir okt 18, 2022 5:48 pm Har du ikke fått med deg at Kolbotn trener Olsen fratrer med umiddelbar virkning. Spesiell sesong det der for Kolbotn. Blir fratatt 3poeng mot Laget til Rise på grunn av baneforhold og Er kun ett poeng unna 4plass og sluttspill. Ligger nå sist i nedrykksluttspillet og kan rykke ned.
Det står der, men etter kampreferater TIL-Arna Bjørnar av en eller annen grunn.
Dette var faktisk et scenario jeg så for meg (og delvis ønsket for at det skulle komme tydeligere frem hvor galt systemet er). Skuffelsen å være fire minutter unna mesterskapsluttspillet gjør at man får en dårlig start på nedrykksluttspillet. Så blir det mer negativitet, og plutselig er man i dagens situasjon. Viser også at nivåforskjeller ikke er så stor som noen vil ha det til. Da hadde det ikke vært mulig å slå Vålerenga for så å tape mot Åsane. Lyn slo jo også Rosenborg to ganger.

Ellers klart at minst et 1. divisjonslag spiller Toppserie neste år siden Åsane er sikret minst kval.

Det havnet feil ja, men det står der, beklager gikk litt fort i svingene så.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kolbotn fire minutter unna mestersluttspillet, og nå klare for 1. divisjon neste år.

Centrist

Legg inn av Centrist »

sexxes skrev: søn okt 23, 2022 4:00 pm Kolbotn fire minutter unna mestersluttspillet, og nå klare for 1. divisjon neste år.
Nokså tåpelig når f.eks. Røa fortsatt har tatt 17 poeng mindre enn Kolbotn totalt, mens Avaldsnes 13. Arna-Bjørnar, som kan ende opp som vinner av nedrykks-sluttspillet, har altså tatt like mange som Kolbotn. Forskjellen er 100.000kr i premiepenger for Arna-Bjørnar, mens 1. divisjon for Kolbotn.

Absurd.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Centrist skrev: søn okt 23, 2022 4:17 pm
sexxes skrev: søn okt 23, 2022 4:00 pm Kolbotn fire minutter unna mestersluttspillet, og nå klare for 1. divisjon neste år.
Nokså tåpelig når f.eks. Røa fortsatt har tatt 17 poeng mindre enn Kolbotn totalt, mens Avaldsnes 13. Arna-Bjørnar, som kan ende opp som vinner av nedrykks-sluttspillet, har altså tatt like mange som Kolbotn. Forskjellen er 100.000kr i premiepenger for Arna-Bjørnar, mens 1. divisjon for Kolbotn.

Absurd.
Jepp, skal sies at ihvertfall Røa nok hadde tatt flere poeng i grunnspillet om det hadde hatt betydning. Trist å se Kolbotn. Man så hvor oppgitte de var, og etterhvert fikk TIL stort sett trille ball som de ville. En snedekt bane hjalp vel heller ikke Kolbotn.

Nå får vi se hvor motiverte Røa er mot Avaldsnes (i teorien kan jo Røa ende på kval, men skjer neppe). Avaldsnes må vinne for å få kval. TIL slår neppe Lyn. Ser altså muligheten for at to Toppserielag rykker ned, og at treeren i 1. divisjon, ØHIL, rykker opp på bekostning av laget som vant 1. divisjon!

Centrist

Legg inn av Centrist »

sexxes skrev: søn okt 23, 2022 5:25 pm Jepp, skal sies at ihvertfall Røa nok hadde tatt flere poeng i grunnspillet om det hadde hatt betydning. Trist å se Kolbotn. Man så hvor oppgitte de var, og etterhvert fikk TIL stort sett trille ball som de ville. En snedekt bane hjalp vel heller ikke Kolbotn.

Nå får vi se hvor motiverte Røa er mot Avaldsnes (i teorien kan jo Røa ende på kval, men skjer neppe). Avaldsnes må vinne for å få kval. TIL slår neppe Lyn. Ser altså muligheten for at to Toppserielag rykker ned, og at treeren i 1. divisjon, ØHIL, rykker opp på bekostning av laget som vant 1. divisjon!
Spørsmålet er om man i Tromsøs del kan si at de har rykket opp og ned på en og samme sesong? Siden de per navn har spilt i både 1. Divisjon og Toppserien i 2022. :)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Jobber med etter kamp rapportene, men pga. andre ting kommer de ikke før på fredag, da kommer også før kamp rapportene for helgen, beklager dette

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Gull til Brann, sølv til Vålerenga og bronse til Rosenborg, slik er medaljene delt ut i år:

Da er altså nest siste runde av sluttspillet for topp 4 ferdig spilt og i den første kampen møttes Rosenborg og Brann:



Rosenborg (1) vs Brann (2)


Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 65 min


Mål Brann: Svava Ros Gudmundsdottir 50 min
Therese Sessy Åsland 62 min


Det var altså 0-0 til pause da Rosenborg tok imot Brann til dyst i den nest siste runden av sluttspillet, men etter 50 spilte minutter skårer Brann ved Svava Ros Gudmundsdottir og 1-0, etter 62 spilte minutter dobler Brann og Therese Sessy Åsland til 2-0, før Rosenborg reduserer til2-1 etter 65 spilte minutter ved Emilie Nautnes. Det ble delt ut mange gule kort i denne kampen deriblant til Rosenborgs hovedtrener Steinar Lein, pga. at han reagerte kraftig fordi dommeren ikke blåste og stoppet spillet da en Rosenborgspiller lå nede. Flere mål blir det ikke i denne kamp, Rosenborg skal ta turen til Nadderud og møtte Stabæk der, mens Brann tar imot sølvvinnerne Vålerenga på Stemmemyren kunstgress.





Da er 6. runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den første kampen møttes TIL2020 og Kolbotn:

TIL2020 (3) vs Kolbotn (0)

Mål TIL2020: Sandra Rebecca Nikolaisen Simonsen 21 min
Edit Lund Machlik 25 min
Ina Birkelund 48 min


Det endte med 3-0 seier for hjemmelaget TIL2020 i Tromsø mot Kolbotn, dermed rykker Kolbotn ned til 1.divisjon, kampens første mål kom etter 21 spilte minutter, da satte Sandra Rebecca Nikolaisen Simonsen inn 1-0 for TIL2020, før Edit Lund Machlik satte inn 2-0 til TIL2020 etter 25 spilte minutter, det er også pauseresultatet. Etter hvilen setter Ina Birkelund inn 3-0 for TIL2020 etter 48 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, TIL2020 skal til Oslo og møtte Lyn i den siste sluttspills runden, mens Kolbotn tar imot Arna-Bjørnar «hjemme» på KFUM-Arena.


Da er 6. runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den andre kampen møttes Arna-Bjørnar og Avaldsnes:


Arna-Bjørnar (3) vs Avaldsnes (1)

Mål Arna-Bjørnar: Sigrid Kristina Reidun Aas 2 min
Yuuka Kurosaki 39 min
Linnéa Solvoll Laupstad 77 min

Mål Avaldsnes: Evelyn Badu 56 min


Det ble ikke akkurat en overraskende seier til hjemmelaget Arna-Bjørnar i denne kampen, kampes første mål kom etter bare 2 minutters spill, da satte Arna-Bjørnar og Sigrid Kristina Reidun Aas inn 1-0, etter 39 spilte minutter dobler Arna-Bjørnar og Yuuka Kurosaki til 2-0, det er også pauseresultatet, etter 56 spilte minutter reduserer Avaldsnes til 2-1 ved Evelyn Badu, før Arna-Bjørnar øker ledelsen til 3-1 etter 77 spilte minutter ved Linnéa Solvoll Laupstad, flere blir det ikke i denne kampen, Arna-Bjørnar skal møtte Kolbotn borte i den siste runden av sluttspillet, mens Avaldsnes tar i mot Røa til dyst, alt som ikke er avgjort, skal avgjøres og det til helgen.




Da er 6. runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den tredje og nest siste kampen møttes Åsane og Lyn:



Åsane (0) vs Lyn (2)

Mål Lyn: Emilie Raaum Closs 8 min
Cathinka Cecilie Friis Tandberg 68 min

Det blir seier for gjestene Lyn, når de spilte borte mot Åsane, kampens første mål kom etter 8 spilte minutter da satte Lyn og Emilie Raaum Closs inn 1-0, det er også pauseresultatet, i andre omgang tar det en stund før kampens andre mål kommer, men etter 68 spilte minutter satte Lyn og Cathinka Cecilie Friis Tandberg inn 2-0, flere mål blir det ikke i denne kampen. Åsane skal møtte LSK Kvinner borte i neste kamp, mens Lyn tar imot TIL2020 begge kampene går selvsagt på søndag klokket 13:00.



Da er 6. runde av sluttspillet for 5.plassen i Toppserien og til og med 2 plassen i 1.divisjon ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen møttes Røa og LSK Kvinner:

Røa (2) vs LSK Kvinner (2)

Mål Røa: Synne Masdal 54 min
Tuva Lotte Leschbrandt Espås 76 min


Mål LSK Kvinner: Irene Dirdal 12 min
Emma Stølen Godø 25 min



Det endte uavgjort i kampen mellom Røa og LSK Kvinner til slutt med 2-2, og det til tross for at LSK Kvinner ledet 2-0 til pause, men klarte å rote bort ledelsen, kampens første mål kommer etter 12 minutters spill, da setter Irene Dirdal inn 1-0 for LSK Kvinner, før Emma Stølen Godø dobler ledelsen for LSK Kvinner etter 25 spilte minutter, det er altså pauseresultatet, etter hvilen reduserer Røa først til 2-1 etter 54 spilte minutter ved Synne Masdal, før utligningen sitter for Røa ved Tuva Lotte Leschbrandt Espås etter 76 spilte minutter og dermed 2-2. Flere mål blir det ikke i denne kampen, Røa skal spille møt Avaldsnes borte på Karmøy i den siste runden av sluttspillet, mens LSK Kvinner får besøk av Åsane til dyst, begge kampene spilles klokken 13:00 på søndag.



Da er altså nest siste runde av sluttspillet for topp 4 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Vålerenga og Stabæk:


Vålerenga (6) vs Stabæk (0)


Mål Vålerenga: Thea Bjelde 7 min
Elise Hove Thorsnes 42 min
Dejana Stefanovic 57 min
Runa Lillegård 66 min
Olaug Tvedten 79 min
Ingibjörg Sigurdardottir 82 min


Det var ingen tvil om at Vålerenga slukke vinne denne kampen, selv om de bare ledet 2-0 til pause, vinner de til slutt hele 6-0 mot Stabæk. Kampens første mål kom etter 7 minutters spill ved Thea Bjelde og Vålerenga leder 1-0, før Elise Hove Thorsnes dobler ledelsen til 2-0 for Vålerenga etter 42 spilte minutter, det er som dag også pauseresultatet. Etter hvilen setter Dejana Stefanovic inn 3-0 for Vålerenga etter 57 spilte minutter, etter 66 spilte minutter øker Vålerenga ledelsen til 4-0 ved Runa Lillegård, før Olaug Tvedten setter inn 5-0 for Vålerenga etter 79 spilte minutter, Ingibjörg Sigurdardottir avslutter det hele ved å sette inn 6-0 til Vålerenga etter 82 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Vålerenga til Bergen å møtte Brann der på Stemmemyren kunstgress, mens Stabæk tar imot Rosenborg til dys, da skal det deles ut både sølv og Gull i Bergen, mens det skal deles ut bronse på Nadderud stadion til Rosenborg, begge kampene spilles søndag klokken 13:00.



Tabellen for sluttspillet topp 4 ser slik ut etter 5 av 6 kamper:

1. Brann 19 poeng
2. Vålerenga 14 poeng
3. Rosenborg 8 poeng
4. Stabæk 0 poeng


Tabellen for sluttspillet fra og med 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon ser slik ut etter 6 av 7 kamper spilte kamper:

1. Arna-Bjørnar 14 poeng
2. Lyn 14 poeng
3. Åsane 10 poeng
4. LSK Kvinner 8 poeng
5. Røa 8 poeng
6.TIL2020 8 poeng
5.Avaldsnes 4 poeng
8. Kolbotn 2 poeng

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kampene i sluttspillet runde 6 for topp 4 og runde 7 for 5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:

Topp 4:
søndag 30/10-22:
Brann vs Vålerenga 13:00 (NRK 1 og nrk.no/tv)
Stabæk vs Rosenborg 13:00 (DIREKTESPORT)


5.plassen Toppserie til 2.plassen 1.divisjon:
Søndag 30/10-22:
Kolbotn vs Arna-Bjørnar 13:00 (DIREKTESPORT)
LSK Kvinner vs Åsane 13:00 (DIREKTESPORT)
Avaldsnes vs Røa 13:00 (DRIEKTESPORT)
Lyn vs TIL2020 13:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Topp 4 er avgjort, mens det er knyttet spenning til hvem som tar følgen med Kolbotn ned til 1.divisjon:


Det er altså klart for sjette og siste sluttspills runde for Topp 4, og i den første kampen av 2 kamper møttes Vålerenga og Brann:


Brann vs Vålerenga
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 6 (sluttspill)
Dag: søndag
Dato: 30/10-22
Dommer: Henrikke Holm Nervik (Trygg/Lade, SK)
Ass.dommer 1: Nathalie Støfringshaug (Verdal IL)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Freek Arjen van Herk (Smørås IL)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Brann og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandviken


De to beste lagene i sluttspillet møtes i serieavslutningen i Bergen. Brann er seriemester og forbereder seg til cupfinalen mot Stabæk neste helg, mens Vålerenga har sikret seg andreplassen som gir Champions League-kvalifisering neste år. Laget som vinner søndag blir det laget som har tatt flest poeng i sluttspillet.
Brann (Sandviken) og Vålerenga har møttes 27 ganger i serie og cup siden 2003. Brann (Sandviken) har 14 seire, Vålerenga har syv. Seks kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i grunnspillet endte det 1-1 i Oslo før Brann vant 1-0 i Bergen. I den første kampen i sluttspillet vant Brann 2-1 i Oslo. Jeg tror kanskje det kan bli en jevn kamp, mest fordi at medaljene allerede er sikret, men vi får mente å se.

Oddsen for kampen mellom Brann og Vålerenga ser slik ut:
H: 2.20
U: 3.30
B: 2.80

Det er jevnt ifølge oddsen også, med en bitte liten fordel for Brann, men som vanlig så skal jo kampen spilles først også da.


I den andre kampe i sjette og siste runde av sluttspillet for Topp 4, møttes Stabæk og Rosenborg:

Stabæk vs Rosenborg
Sted: Nadderud stadion
Runde: 6 (sluttspill)
Dag: søndag
Dato: 30/10-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Aylin Kalak (Høybråten og Stovner IL)
Ass.dommer 2: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
4. dommer: Herman Holthe (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Stabæk og Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Nadderud

Stabæk har hatt fokus på cupfinalen neste helg i hele høst og er poengløse i sluttspillet. Sesongens siste poengmulighet kommer søndag når Rosenborg, som tapte kampen om andreplassen mot Vålerenga, kommer til Nadderud.
Stabæk (Asker) og Rosenborg (Trondheims-Ørn) har møttes 59 ganger i serie og cup siden 1994. Stabæk (Asker) har 30 seier, Rosenborg (Trondheims-Ørn) har 23. Seks kamper har endt uavgjort. I grunnspillet vant Rosenborg 3-2 på Nadderud og 1-0 på Koteng Arena før trønderne vant 3-1 da lagene møttes i sluttspillet. I semifinalen i NM vant Stabæk 2-1 på Nadderud. Jeg tror at Rosenborg er hevnlystene etter cup tapet på Nadderud sist, og tror kanskje at gjestene vinne denne kampen, men vi får bare vente å se.

Oddsen for kampen mellom Stabæk og Rosenborg ser slik ut:
H: 5.30
U: 4.70
B: 1.40

Det er ingen tvil om at Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.



I den første kampen for lagene fra 5.plassen i toppserien og til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Kolbotn og Arna-Bjørnar:

Kolbotn vs Arna-Bjørnar
Sted: KFUM-Arena
Runde: 7 (sluttspill)
Dag: søndag
Dato:30/10-22
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Marit Hamel (Skaun BK)
Ass.dommer 2: Jenny Hoel Lilleøren (FK Toten)
4. dommer: Henrik Gagnum (Tverlandet IL)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for kampen mellom Kolbotn og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Oslo/Oslo

Kolbotn har rykket ned og har bare æren å spille for i den siste serierunden mens Arna-Bjørnar kjemper med Lyn om topplasseringen i sluttspillet.
Da lagene møttes i grunnspillet vant Kolbotn begge kampene, først 2-0 på KFUM Arena så 5-0 i Arna Idrettspark. Jeg tror nok at gjesten fort kan vinne denne kampen, men vi får bare vente å se.


Oddsen for kampen mellom Kolbotn og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 3.15
U: 3.90
B: 1.85

Det er ingen tvil om at gjestene Arna-Bjørnar er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.


I den andre kampen for lagene fra 5.plassen i toppserien og til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes LSK Kvinner og Åsane:

LSK Kvinner vs Åsane
Sted: LSK-hallen
Runde: 7 (sluttspill)
Dag: søndag
Dato: 30/10-22
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DRIEKTESPORT


Værmelding for denne kampen er som vanlig unødvendig, når kampen spilles inne i en hall.

LSK Kvinner har fortsatt ikke sikret plassen på øverste nivå. Laget fra Romerike kan ikke rykke direkte ned, men TIL2020 på kvalifiseringsplassen er bare to poeng bak. Åsane sikret Toppserie-plassen neste år i forrige runde.
Lagene har ikke møttes tidligere. Jeg tror det fort kan bli en jevnkamp mellom 2 lag som er høyt oppe på tabellen i sluttspillet.


Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Åsane ser slik ut:

H: 1.50
U: 6.70
B: 10.00

Det er ingen tvil om at hjemmelaget LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen, men som vanlig så skal jo kampen spilles først da.


I den tredje og nest siste kampen for lagene fra 5.plassen i toppserien og til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Lyn og TIL2020:

Lyn vs TIL2020
Sted: Grorud Match kunstgress
Runde: 7 (sluttspill)
Dag. Søndag
Dato: 30/10-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Haron Siad (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 2: Edvard Helgerud (Rustad Abildsø Sportsklubb)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og TIL2020 finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud


Lyn kjemper med Arna-Bjørnar om førsteplassen mens TIL2020 kjemper for overleve på øverste nivå. Avstanden ned til Avaldsnes under streken er to poeng og det er også avstanden opp til Røa og LSK Kvinner på plassene foran.
Lagene har ikke møttes etter at TIL2020 ble stiftet, men Lyn og Fløya møttes i kvalifiseringen til Toppserien i 2019. Den gang vant Lyn begge kampene. Jeg tror at Lyn fort kan vinne denne kampen her, vi får bare vente å se.

Oddsen for kampen mellom Lyn og TIL2020 ser slik ut:
H: 1.20
U: 5.60
B: 9.80

Det er ingen tvil om at det er «hjemmelaget» Lyn som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.



I den fjerde og siste kampen for lagene fra 5.plassen i toppserien og til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Avaldsnes og Røa:

Avaldsnes vs Røa
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 7 (sluttspill)
Dag: søndag
Dato: 30/10-22
Dommer: Ola Kellerhals (Vaulen IL- fotball)
Ass.dommer 1: Bjørn Reidar Klingenberg Schaal (Forus og Gausel Idrettslag)
Ass.dommer 2: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
4. dommer: Amir Ajjour (Fotballklubben Vidar)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes


Avaldsnes ligger under streken og må slå Røa for å ha mulighet til å klatre opp til kvalifiseringsplassen. Røa kan ikke rykke dirkete ned, men kan fortsatt ende på kvalifiseringsplassen med tap på Karmøy.
Da lagene møttes i grunnspillet vant Avaldsnes 2-0 i Oslo før det endte 1-1 på Karmøy. Jeg tror det fort kan bli en jevn kamp dette her, det er bare å vente å se.


Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Røa ser Slik ut:
H: 2.20
U: 3.45
B: 2.70

Det er veldig jevnt ifølge oddsen også, men med en bitte liten fordel til hjemmelaget Avaldsnes, men som vanlig så skal jo kampen spilles først også da.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Er det sånn at Kolbotn som ble nummer 5, kun 1 poeng unna å kvalifisere seg for mesterskapssluttspillet, nå rykker ned etter sisteplass i kvalifiseringssluttspillet?

I grunnspillet tok Kolbotn 23 poeng mer enn Røa. I kvalifiseringssluttspillet tok Røa 3 poeng mer enn Kolbotn. Og da berger altså Røa plassen, mens Kolbotn går ned?
Lol, for ett opplegg.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

george_hincapie skrev: søn okt 30, 2022 4:33 pm Er det sånn at Kolbotn som ble nummer 5, kun 1 poeng unna å kvalifisere seg for mesterskapssluttspillet, nå rykker ned etter sisteplass i kvalifiseringssluttspillet?

I grunnspillet tok Kolbotn 23 poeng mer enn Røa. I kvalifiseringssluttspillet tok Røa 3 poeng mer enn Kolbotn. Og da berger altså Røa plassen, mens Kolbotn går ned?
Lol, for ett opplegg.
Helt korrekt. Det viser jo hvor galt dette systemet er. Derfor humret jeg noe over at dette skjedde. Hege Jørgensen , som var en av de største pådriverne for dette representerer Kolbotn!

Jeg er også ganske sikker på at Røa hadde tatt betydelig flere poeng i grunnspillet om det ikke ble nullstilt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er prisene for årets sesong i Toppserien i 1.divisjon:

Årets spiller:
Tuva Hansen (Brann)

Årets gjennombrudd Toppserien:
Mathilde Harviken (Rosenborg)

Årets spiller i 1. divisjon:
Sandra Simonsen (TIL2020)


Årets unge spiller i 1. divisjon:
Ina Birkelund (TIL2020)

Årets trener i 1. divisjon:
Øyvind Tjelde Haga (TIL2020)


Dette er de prisene som er delt ut så langt.


Resten av prisene finner der her:
https://toppserien.no/


Link til rundes lag osv. finner dere her:
https://toppserien.no/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

One Tree Hill go skrev: tir nov 01, 2022 8:25 pm Her er prisene for årets sesong i Toppserien i 1.divisjon:

Årets spiller:
Tuva Hansen (Brann)

Årets gjennombrudd Toppserien:
Mathilde Harviken (Rosenborg)

Årets spiller i 1. divisjon:
Sandra Simonsen (TIL2020)


Årets unge spiller i 1. divisjon:
Ina Birkelund (TIL2020)

Årets trener i 1. divisjon:
Øyvind Tjelde Haga (TIL2020)


Dette er de prisene som er delt ut så langt.


Resten av prisene finner der her:
https://toppserien.no/


Link til rundes lag osv. finner dere her:
https://toppserien.no/
Takk for innsatsen du har gjort med dekning av toppserien!
Bra jobba!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Slår aldri feil med Rune Rudberg (sammen med Enter Sandhurts og Dr. G):
https://www.stabak.no/lag/kvinner/nyhet ... laa-helter

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp fra helgen som var kommer dessverre ført i morgen, de jobbes med nå, men pga. andre ting tar det litt tid

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Henningsen skrev: tir nov 01, 2022 8:27 pm
One Tree Hill go skrev: tir nov 01, 2022 8:25 pm Her er prisene for årets sesong i Toppserien i 1.divisjon:

Årets spiller:
Tuva Hansen (Brann)

Årets gjennombrudd Toppserien:
Mathilde Harviken (Rosenborg)

Årets spiller i 1. divisjon:
Sandra Simonsen (TIL2020)


Årets unge spiller i 1. divisjon:
Ina Birkelund (TIL2020)

Årets trener i 1. divisjon:
Øyvind Tjelde Haga (TIL2020)


Dette er de prisene som er delt ut så langt.


Resten av prisene finner der her:
https://toppserien.no/


Link til rundes lag osv. finner dere her:
https://toppserien.no/
Takk for innsatsen du har gjort med dekning av toppserien!
Bra jobba!

Tusen takk for det, jeg setter pris på at dere synes det, jeg sitter litt å tenker og vurderer om jeg fortsetter med det til neste sesong og år ennå, så får vi se hva som skjer

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

One Tree Hill go skrev: ons nov 02, 2022 9:49 pm Tusen takk for det, jeg setter pris på at dere synes det, jeg sitter litt å tenker og vurderer om jeg fortsetter med det til neste sesong og år ennå, så får vi se hva som skjer
Det ser i hvert fall ut som om det blir gode tider for Toppserien fremover. Brann tiltrekker seg vel en oppmerksomhet kvinnefotballen knapt har sett maken til før. Og forhåpentligvis kan Rbk og VIF følge på, da kan det bli en helt ny verden for flere av lagene. Det har de fortjent, etter så mange år med minimalt oppmøte.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort i Bergen, etterlengtet seier til Rosenborg og Kvalikplass til Avaldsnes:


Da er de siste sluttspill kampene ferdig spilt og i første kamp av to kamper i Topp 4 sluttspillet, møttes Brann og Vålerenga:


Brann (1) vs Vålerenga (1)

Mål Brann: Nora Eide Lie 42 min


Mål Vålerenga: Karina Sævik 50 min



Rødt kort Brann: Ingrid Østervold Stenevik 56 min (2 gule kort)

Rødt kort Vålerenga: Andrine Tomter 69 min (2 gule kort)


Det endte med poengdeling i årets siste sluttspillkamp for Brann Vålerenga, kampens første mål kom etter 42 spilte minutter ved Nora Eide Lie og 1-0 til hjemmelaget Brann, det var også pauseresultatet etter hvilen utligner Vålerenga til 1-1 ved Karina Sævik spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Det blir delt ut 6 gule kort i løpet av de 30 første minuttene, og etter 56 spilte minutter får Ingrid Østervold Stenevik sitt andre gulekort og dermed rødt kort, etter 69 spilte minutter er det Andrine Tomter som får sitt andre gulekort og dermed rødt kort. Brann skal spille sin siste kamp for sesongen på søndag når de skal møtte Stabæk i cupfinalen, mens Vålerenga ikke har flere kamper igjen. Da gjenstår det bare å gratulere Brann med seriegullet og Vålerenga med seriesølvet.





I den andre kampe i siste sluttspillkamp for topp 4 møttes Stabæk og Rosenborg:


Stabæk (1) vs Rosenborg (2)

Mål Stabæk: Iris Omarsdottir 20 min


Mål Rosenborg: Celine Emilie Nergård 66 min
Maria Olsvik 72 min


Det endte til slutt med seier 2-1 til bortelaget Rosenborg, men de lå under til pause, og Rosenborg hadde også en straffebom ved Selma Sol Magnusdottir 74 spilte minutter. Kampens første mål kom etter 20 spilte minutter da satte Stabæk og Iris Omarsdottir inn 1-0, det var altså også pauseresultatet, det tok litt tid før Rosenborg fikk utligningen sin, men etter 66 spilte minutter utligner Rosenborg til 1-1 ved Celine Emilie Nergård, før Maria Olsvik ga Rosenborg ledelsen 2-1 etter 72 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampe, hjemmelaget Stabæk skal møtte Brann i cupfinalen nå på søndag, mens Rosenborg ikke har flere kamper igjen denne sesongen.

Før kamp rapport før cupfinalekampen kommer på fredag.




I den første kampen i siste runde i sluttspillet for 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Kolbotn og Arna-Bjørnar:


Kolbotn (3) vs Arna-Bjørnar (1)

Mål Kolbotn: Martine Trollsås Fenger 6 min
Tonje Pedersen 15 min
Julie Elise Hoff Klæboe 80 min


Mål Arna-Bjørnar: Linnea Sælen 20 min




Det ble en etter lengtet og kanskje overraskende seier for Kolbotn i denne kampen, men til tross for seier er det altså nedrykk til 1.divisjon for Kolbotn, Kampens første mål kommer etter bare 6 spilte minutter, da setter Martine Trollsås Fenger inn 1-0 for Kolbotn, etter 15 spilte minutter dobler Kolbotn og Tonje Pedersen ledelsen til 2-0, men etter 20 spilte minutter reduserer Arna-Bjørnar til 2-1 ved Linnea Sælen, det ser lenge ut til at det skal bli 2-1 ,men etter 80 spilte minutter øker Kolbotn og Julie Elise Hoff Klæboe ledelsen til 3-1, flere mål blir det ikke, dermed er sesongen over for begge lag, og da gjenstår det barr å ønske Kolbotn lykke til i 1.divisjon og gratulere Arna-Bjørnar med plass i Toppserien neste sesong også.



I den andre kampen i siste runde i sluttspillet for 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Lyn og TIL2020:

Lyn (1) vs TIL2020 (1)

Mål Lyn: Kamilla Melgård 22 min


Mål TIL2020: Emma Granlind 52 min



Det endte med uavgjort i både Lyn og TIL2020 sin siste kamp for denne sesongen, kampens første mål kom etter 22 spilte minutter da setter Lyn og Kamilla Melgård in 1-0, det er også pauseresultatet, etter hvilen utligner TIL2020 etter 52 spilte minutter ved Emma Granlind, flere mål blir det ikke, dermed vinner Lyn kvalifiseringssluttspillet, mens TIL rykker ned, jeg gratulerer Lyn med Toppserieplass også neste år og TIL2020 lykke til i 1.ivisjon neste år.

I den tredje og nest siste kampen i siste runde i sluttspillet for 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes LSK Kvinner og Åsane:

LSK Kvinner (2) vs Åsane (0)


Mål LSK Kvinner: Emma Stølen Godø 66 min
Signe Holt Andersen 77 min


Det ble seier til LSK Kvinner til slutt i denne kampen dermed berget de plassen, mens Åsane også blir å finne i Toppserien neste sesong, etter at de sikret plassen forrige runde, det sto 0-0 til pause, kampens første mål kom etter 66 spilte minutter da LSK Kvinner og Emma Stølen Godø gikk opp i 1-0, etter 77 spilte minutter doblet LSK Kvinner og Signe Holt Andersen ledelsen til 2-0, flere mål blir det ikke i denne kampen. Da gjenstår det bare å gratulere både LSK Kvinner og Åsane med Toppserieplass i 2023 sesongen.





I den fjerde og siste kampen i siste runde i sluttspillet for 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon, møttes Avaldsnes og Røa:

Avaldsnes (2) vs Røa (1)

Mål Avaldsnes: Viktoria Sørensen 73 min
Viktoria Sørensen 93 min

Mål Røa: Ragne Hagen Svastuen 2 min


Røa får en kjempestart på kampen, men det ble seier til Avaldsnes til slutt, Kampens første mål kom etter bare 2 minutters spill, da sender Ragne Hagen Svastuen Røa i ledelsen 1-0, det ser ut til at Røa skal vinne og at Avaldsnes skal rykke ned til 1.divisjon, men etter 73 spilte minutter utligner Avaldsnes til 1-1 ved Viktoria Sørensen, men Avaldsnes må ha seier og 3 poeng, og på overtid etter 93 spilte minutter skårer Avaldsnes og Viktoria Sørensen igjen og dermed 2-1, da blir hovedtrener for Avaldsnes John Arne Riise så glad at han stormer inn i midtsirkelen før kampen var blåst av og dermed får han gult kort, han måtte felle noen tårer etter kampen var over også, dermed klarer Røa å beholde plassen i Toppserien og Avaldsnes skal spille kvalifiseringskamper mot Øvrevoll Hosle, den første av 2 kamper i kvalifiseringen spilles på søndag.

Før kamp rapport foran den kampen kommer i morgen.

Dermed ender tabellene slik:
Tabellen for sluttspillet topp 4 ser slik ut etter 6 av 6 kamper:

1. Brann 20 poeng
2. Vålerenga 15 poeng
3. Rosenborg 11 poeng
4. Stabæk 0 poeng


Tabellen for sluttspillet fra og med 5.plassen i Toppserien til og med 2.plassen i 1.divisjon ser slik ut etter 7 av 7 kamper spilte kamper:

1.Lyn 15 poeng
2. Arna-Bjørnar 14 poeng
3. LSK Kvinner 11 poeng
4. Åsane 10 poeng
5. Røa 8 poeng
6. Avaldsnes 7 poeng
7.TIL2020 7 poeng
8. Kolbotn 5 poeng

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Cupfinale og kvalifiseringshelg:

Da er det altså klar for cupfinalen for kvinner på Ullevaal, kampen spilles i morgen (lørdag 05/11-22) og der møttes Brann og Stabæk:


Brann vs Stabæk
Sted: Ullevaal stadion
Tunerenig: NM (cupfinale)
Dag: lørdag
Dato: =5/11-22
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Klokkeslett: 16:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for cupfinalekampen mellom Brann og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion


Det er altså seriemester Brann og seriefirer Stabæk som skal kjempe om å bli Norgesmestere 2022, det store spørsmålet er vel om Stabæk klare å hindre Brann i å ta the doble i år, Brann har slått ut lag Loddefjord, Arna-Bjørnar, LSK Kvinner og Kolbotn på sin vei til cupfinalen 2022, mens Stabæk har slått ut lang som Odd, Røa, Avaldsnes og Rosenborg på sin vei til cupfinalen. Jeg tror nok at «hjemmelaget» Brann fort blir for sterke i denne cupfinalen og vinner den også, vi får bare vente å se.



Oddsen for cupfinalekampen mellom Brann og Stabæk ser slik ut:
H: 1.10
U: 8.65
B: 11.00

Det er ingen tvil om at Brann er favoritter i denne cupfinalekampen også ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles først også da.



Det er altså klart for første av to kvalifiseringskamper til Toppserien på søndag 06/11-22, der møttes Øvrevoll Hosle og Avaldsnes:

Øvrevoll Hosle vs Avaldsnes
Sted: Ferd arena Hosle (kg)
Turnering: Kvalifiseringskamp til Toppserien 2023
Dag: søndag
Dato: 06/11-22
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Elias Egenæs Melgård (Stoppen Sportsklubb )
Ass.dommer 2: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
4. dommer: Mohammad Hafezi (Reinsvoll IF)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kvalifiseringskampen mellom Øvrevoll Hosle og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... m/Øvrevoll

Det er altså klar for første kvalifiseringskamp av to til Toppserien 2023, der møtes Øvrevoll Hosle og Avaldsnes. Jeg tror nok at gjestene Avaldsnes fort kan vinne denne kampen, men vi får bare vente å se.

Oddsen for kvalifiseringskampen mellom Øvrevoll Hosle og Avaldsnes ser slik ut:
H: 4.70
U: 4.30
B: 1.50

Det er ingen tvil om at gjestene Avaldsnes er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Burde jo egentlig være ganske rolig og avslappet før denne kampen med tanke på hvor underdoger man er. Det kan jeg love at jeg ikke er. Både nerver og stemningen er der den skal være før en cupfinale.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

The doble til Brann, og uavgjort i første kvalikkamp:


Da er den første av 2 kvalifiseringskamper til Toppserien 2023 ferdig spilt og der møttes Øvrevoll Hosle og Avaldsnes:

Øvrevoll Hosle (1) vs Avaldsnes (1)


Mål Øvrevoll Hosle: Mari Løyland Vassanyi 87 min

Mål Avaldsnes: Hanna Rake Ellingsen (selvmål) 8 min

Det ender altså 1-1 da Øvrevoll Hosle og Avaldsnes møttes til første av to kamper i kvalifiseringen til Toppserien 2023, etter 8 pilte minutter er Hanna Rake Ellingsen uheldig og setter ballen i eget mål og dermed 1-0 til gjestene Avaldsnes, det er også pauseresultatet, og det ser lenge ut til at det skal ende med 1-0 seier til Avaldsnes, men 3 minutter før fulltid utligner Øvrevoll Hosle til 1-1 ved Mari Løyland Vassanyi, flere mål blir det altså ikke, dermed blir det en meget spennende kamp til helgen i returoppgjøret.


Det ble the doble etter seier i cupfinalekampen for Brann, der møtte de Stabæk:

Brann (3) vs Stabæk (1)


Mål Brann: Nora Eide Lie 31 min
Signe Gaupset 42 min
Signe Gaupset 67 min


Mål Stabæk: Iris Omarsdottir 57 min

Det ble en grei seier til Brann da de tok the doble, da de vant 3-1 i cupfinalen mot Stabæk, kampes første mål kom etter 31 spilte minutter da satte Nora Eide Lie inn 1-0 til Brann, før Signe Gaupset satte inn sitt første mål for dagen etter 42 spilte minutter og 2-0 til Brann, det er også pauseresultatet. Etter hvilen reduserte før Stabæk til 2-1 ved Iris Omarsdottir etter 57 spilte minutter, før Brann øker ledelsen til 3-1 etter 67 spilte minutter ved Signe Gaupset, flere mål blir det ikke i denne kampen. Dermed gjenstår det bare en ting og der er å gratulere Brann med cupgull også og the doble.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»