Toppserien 2022

Svar
chatin

Re: Toppserien 2022

Legg inn av chatin »

Rosenborg slår Vålerenga fullt fortjent, så ut som Enga trenger en ferie nå. Årsverste i dag av de kongeblå, regner med det blir noen forsterkninger i løpet av sommeren. Viser at de fortsatt ikke er helt på nivå med de andre topplagene innbyrdes.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg nærmer seg Brann etter seier i storkampen på Koteng Arena og Stabæk vinner mot LSK Kvinner:


Da er de siste 4 kampene i runde 9 av Toppserien 2022 ferdig spilt og i den første kampen Møttes Arna-Bjørnar og Røa:


Arna-Bjørnar (2) vs Røa (1)


Mål Arna-Bjørnar: Yuuka Kurosaki 8 min
Marija Aleksic 30 min

Mål Røa: Emma Iversen 13 min


Det blir kanskje ikke helt overraskende sier for hjemme laget Arna-Bjørnar i denne kampen, det første målet kom etter 8 minutters spill ved Yuuka Kurosaki som gir Arna-Bjørnar ledelsen 1-0, etter 13 spilte minutter utligner Røa til 1-1 ved Emma Iversen, før Marija Aleksic sender Arna-Bjørnar tilbake i ledelsen til 2-1 etter 30 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Arna-Bjørnar skal møte serieleder Brann onsdag 03/08-22, mens Røa til Trondheim for å møte Rosenborg på Koteng Arena lørdag 06/08-22.

Resten av etterkamprapportene og lenkene til tabeller og statistikk kommer i morgen.
Sist redigert av One Tree Hill go den man jun 20, 2022 8:27 pm, redigert 2 ganger totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

lund skrev: søn jun 12, 2022 5:58 pm Ellers må man vel kunne si at det var en litt svak kamp man fikk servert. Rosenborg minner mye om herrelaget i dag. Ikke veldig gode i etablert og sliter generelt ganske mye med pasningssikkerheten. Brann rimelig dominerende i banespillet, men svak presisjon i siste fasen og de beste (som Naalsund og Terland) spiller ikke opp mot sitt beste. Da fortjener man heller ikke å vinne. Så skal Rosenborg få skryt for at de var gode defensivt, og spesielt Jøsendal spilte en veldig god kamp.
Kan ikke helt skjønne hva du mener, du har selvsagt rett i å mene det, men hvis du synes at de minner mye om herrelaget i kampen mot Brann, tror jeg ikke helt at du så kampen på samme måte som meg, Rosenborg hadde full kontroll mot Brann, ja Brann har noen sjanser, men Rosenborg er meget offensive også og skaper flere sjanser, enn det herrelaget har gjort i mange av sine kamper, Anna Jøsendal er en god spille og spiller som du sier en veldig god kamp, men hun og resten spille like mye fremover som bak over, defensive er det jo viktig å være, men Rosenborg vinner velfortjent og kunne så absolutt skåret både en og to ganger til minst.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen av de 4 resterende kampene av runde 9 av Toppserien 2022, møttes Lyn og Kolbotn:


Lyn (1) vs Kolbotn (1)


Mål Lyn: Emilie Raaum Closs 25 min

Mål Kolbotn: Sarah Dyrehauge Hansen 41 min


Det ble en veldig jevn kamp som jeg trodde det skulle bli, og med 1-1 og poengdeling mellom tabellnaboene, hvor det da altså fortsatt er fem poengs forskjell i favør Lyn (Lyn har nå 22 poeng, mens Kolbotn har nå 17 poeng). Det førstemålet kom etter 25 minutters spill da Emilie Raaum Closs sendte Lyn i ledelsen, før Kolbotn utlignet ved Sarah Dyrehauge Hansen etter 41 spilte minutter, det ble også da både pause og slutt resultatet, for flere mål blir det ikke i denne kampen. Lyn skal møte Brann i Bergen i runde 15 av Toppserien 2022, søndag 07/08-22, mens Kolbotn skal til Nadderud stadion og spille mot Stabæk der lørdag 06/08-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje og nest siste kampen av de 4 resterende kampene av runde 9 av Toppserien 2022, møttes Stabæk og LSK Kvinner:


Stabæk (3) vs LSK Kvinner (1)


Mål Stabæk: Melissa Linn Berman Bjånesøy 18 min
Andrea Anderdal 54 min
Selma Pettersen 71 min
Må LSK Kvinner: Emma Stølen Godø 77 min


Det var ingen tvil om at Stabæk var det beste laget i denne kampen også ifølge sluttresultatet, og det var heller ingen bombe at det ble sånn, etter formen som LSK Kvinner har vist i den siste tiden. Det første målet i kampen kommer etter 18 minutters spill da Melissa Linn Berman Bjånesøy ga hjemmelaget Stabæk ledelsen 1-0, før det var pauseresultatet, etter hvilen dobler Stabæk o g Andrea Anderdal ledelsen til 2-0 det kom etter 54 minutters spill, før Selma Pettersen øker ledelsen til 3-0 etter 71 spilte minutter for Stabæk, etter 77 minutters spill reduserer Emma Stølen Godø til 3-1 for LSK Kviner, men til ingen nytte, for flere mål blir det ikke i denne kampen, Stabæk skal ta imot Kolbotn på Nadderud stadion lørdag 06/08-22, mens LSK Kvinner skal ta turen til Intility Arena for å møtte Vålerenga der, den kampen spilles også lørdag 06/08-22.

får se om den siste kommer i dag eller i morgen og det samme med lenkene til tabellene og statistikk.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og siste kampen av de 4 resterende kampene av runde 9 av Toppserien 2022, møttes Rosenborg og Vålerenga:


Rosenborg (2) vs Vålerenga (0)


Mål Rosenborg: Cesilie Andreassen 10 min
Selma Sol Magnusdottir 39 min


Det ble gult kort til Rosenborgshovedtrener etter 35 minutters spill for en kommentar litt tidligere.

Rødt kort: Ingibjörg Sigurdardottir 90 min


Det ble ikke helt overraskende seier til hjemmelaget Rosenborg som dermed tar innpå serieleder Brann og inntar andreplassen i det det blir en liten pause og ferie for de spillerne som ikke skal på noen form for landslagssamling fra Toppserien. Det første målet kom etter bare 10 spilte minutter, da Cesilie Andreassen sendte hjemmelaget Rosenborg i ledelsen 1-0, så får hovedtrener for Rosenborg Steinar Lein gult kort etter 35 spilte minutter pga. en kommentar litt tidligere, før Rosenborg først får et mål annullert for offside etter 38 minutters spill cirka fra Selma Sol Magnusdottir, like etterpå får Selma Sol Magnusdottir endelig målet sitt da hun dobler ledelsen til Rosenborg til 2-0, flere mål blir det ikke i denne kampen, men eter 90 spilte minutter cirka får Vålerengas Ingibjörg Sigurdardottir rødt kort etter å ha kommet for seint inn i en duell med Rosenborgs keeper Rugile Rulyte, som måtte inn etter 79 minutters spill av kampen etter at Lene Christensen må ut med skade, det kunne ha gått verre med Rugile Rulyte også, hvis Ingibjörg Sigurdardottir hadde truffet foten enda mer. Rosen borg får besøk av Røa og Geir Nordby lørdag 06/08-22, mens Vålerenga får besøk av LSK Kvinner, den kampen spilles også lørdag 06/-08-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabell og statistikk finner dere på følgende sider blant annet:

Tabell:
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181688
https://vglive.no/turnering/toppserien/78
https://www.altomfotball.no/element.do? ... lUrl=false
https://resultater.nrk.no/fotball/1/tur ... 022/tabell

Statistikk::
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... statistikk
https://vglive.no/turnering/toppserien/ ... statistikk
https://www.altomfotball.no/element.do? ... lUrl=false
https://resultater.nrk.no/fotball/1/tur ... statistikk


På fredag er det trekning til CL-kvalifisering, da får vi vite hvem som møter hvem i minitureringene, jeg kommer til å legge det ut så fort det er klar på fredag tenker jeg, i hvert fall på fredag ettermiddag/kveld, sånn at dere vet det. Trekningen starter 13:00 og sendes på UEFA sin hjemmeside:

https://www.uefa.tv/competition/UWCL
Sist redigert av One Tree Hill go den tir jun 21, 2022 6:58 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

One Tree Hill go skrev: man jun 20, 2022 8:26 pm
lund skrev: søn jun 12, 2022 5:58 pm Ellers må man vel kunne si at det var en litt svak kamp man fikk servert. Rosenborg minner mye om herrelaget i dag. Ikke veldig gode i etablert og sliter generelt ganske mye med pasningssikkerheten. Brann rimelig dominerende i banespillet, men svak presisjon i siste fasen og de beste (som Naalsund og Terland) spiller ikke opp mot sitt beste. Da fortjener man heller ikke å vinne. Så skal Rosenborg få skryt for at de var gode defensivt, og spesielt Jøsendal spilte en veldig god kamp.
Kan ikke helt skjønne hva du mener, du har selvsagt rett i å mene det, men hvis du synes at de minner mye om herrelaget i kampen mot Brann, tror jeg ikke helt at du så kampen på samme måte som meg, Rosenborg hadde full kontroll mot Brann, ja Brann har noen sjanser, men Rosenborg er meget offensive også og skaper flere sjanser, enn det herrelaget har gjort i mange av sine kamper, Anna Jøsendal er en god spille og spiller som du sier en veldig god kamp, men hun og resten spille like mye fremover som bak over, defensive er det jo viktig å være, men Rosenborg vinner velfortjent og kunne så absolutt skåret både en og to ganger til minst.
Slikt får man gjerne av en bergenser som har fulgt laget sitt på vglive ;) Ikke første gang, og neppe siste.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Hei!! Har laget en egen tråd for Champions League for kvinner her er lenken:
viewtopic.php?p=747670&hilit=Champions+league#p747670

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Slik spilles for øvrig kvartfinalene i NM for kvinner 2022:
Onsdag 24/08-22:
Brann vs LSK Kvinner 18:00
Kolbotn vs Lyn 18:00
Stabæk Avaldsnes 18:00
Rosenborg vs Vålerenga 20:00

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann overlegene borte mot byrival Arna-Bjørnar:

I går ble det spilt en kamp som jeg rett og slett hadde glemt av og ikke tenkt på, for runde 17 av Toppserien 2022, der møttes Arna-Bjørnar og Brann:

Arna-Bjørnar (0) vs Brann (6)

Mål Brann: Nora Eide Lie 7 min
Therese Sessy Åsland 23 min
Signe Gaupset 33 min
Maria Dybwad Brochmann 40 min
Rakel Engesvik 49 min
Therese Sessy Åsland 64 min

Det var ingen tvil om at Brann var det beste laget når Arna-Bjørnar var motstander i byderbyet i går, Brann vant fortjent 6-0 og tar dermed 3 viktige poeng i forhold til sluttspills delen som snart skal i gang. Det hele startet etter 7 minutters spill da skårer Brann og Nora Eide Lie 1-0 for Brann, etter 23 spilte minutter legger Therese Sessy Åsland på til 2-0 til Brann, med sitt første mål for dagen, før Signe Gaupset legger på til 3-0 etter 33 spilte minutter, og 5 minutter før ordinærtid i første omgang er det Maria Dybwad Brochmannsom øker ledelsen til 4-0, andre omgang er 4 minutter gammel når Rakel Engesvik legger på til 5-0 for Brann før Therese Sessy Åsland skårer sitt andre for dagen til 6-0 for brann etter 64 spilte minutter. Brann er nå 5 poeng foran Rosenborg etter 15 spilte kamper, Rosenborg skal møtte Røa på lørdag hjemme på Koteng Arena. Brann sin neste kamp er søndag 07/08-22, hjemme mot Lyn. Før kamp rapportene kommer i morgen ettermiddag/kveld for helgens kamper.

Igjen så beklager jeg at jeg ikke husket helt at det var Toppseriekamp i går.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oversikt over alle kampene som spilles i runde 15 av Toppserien 2022:
lørdag 06/08-22:
Stabæk vs Kolbotn 15:00 (DIREKTESPORT)
Rosenborg vs Røa 15:00 (DIREKTESPORT)
Vålerenga vs LSK Kvinner 17:00 (NRK 1 og nrk.no/tv)

Søndag 07/08-22
Arna-Bjørnar vs Avaldsnes 15:00 (DIREKTESPORT)
Brann vs Lyn 15:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga tar imot et hardt presset LSK Kvinner:


Det er altså klar for høstdelen av Toppserien 2022, selv om Arna-Bjørnar og Brann åpnet høstdelen av sesongen med kamp i runde 17 på onsdag, likevel er det full runde i helge og i den første kampen av runde 15 i Toppserien 2022 møttes Stabæk og Kolbotn:


Stabæk vs Kolbotn
Sted: Nadderud stadion
Runde: 15
Dag: lørdag
Dato: 06/08-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Edvard Helgerud (Rustad Abildsø Sportsklubb)
Ass.dommer 2: André Fjeldheim (Borre IF)
4. dommer: Arion Shaqiri (Rælingen)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for kampen mellom Stabæk og Kolbotn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... m/Nadderud


Det er altså klar for høstdelen av Toppseriesesongen 2022 og i den første kampen møttes altså Stabæk og Kolbotn hverandre til dyst, dette er en kamp som fort kan bli jevn og spennende, men tror kanskje hjemmelaget blir forsterke likevel. Både Stabæk og Kolbotn er med i kampen om en plass i sluttspillet. Stabæk, som har spilt én kamp mer enn Kolbotn, ligger best an og har fjerdeplassen før grunnspillet avsluttes i august. Kolbotn ligger seks poeng bak, men kan halvere avstanden med seier på Nadderud lørdag.
Stabæk (Asker) og Kolbotn har møttes 56 ganger i serie og cup siden 1995. Stabæk (Asker) har 25 seire, Kolbotn 21. 10 kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på KFUM Arena i april endte det 1-1. I fjor vant lagene hver sin bortekamp. Stabæk vant 2-1 på Sofiemyr i juni før Kolbotn vant 1-0 på Nadderud to måneder senere.


Oddsen for kampen mellom Stabæk og Kolbotn ser slik ut:
H: 2.10
U: 3.65
B: 2.75

Det er ganske så jevnt ifølge oddsen også, men med da en liten fordel Stabæk, men kampen skal som vanlig spilles først også da.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre aug 05, 2022 5:03 pm, redigert 2 ganger totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen av runde 15 i Toppserien 2022 møttes Rosenborg og Røa:


Rosenborg vs Røa
Sted: Koteng Arena
Runde: 15
Dag: lørdag
Dato: 06/08-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Ole Johnny Løfald (Rindal IL)
Ass.dommer 2: Karl-Edvard Gundersen Brendskag (Dahle IL)
4. dommer: Mats Thorsø Hansen (Charlottenlund Sportsklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg


Rosenborg er klare for å starte høstsesongen, med hjemmekamp mot bunnlaget Røa og alt annet enn 3 poeng er uakseptabelt for Rosenborg, som for øvrig har signert Sara Iren Lindbak Hørte i det siste, jeg tror nok at Rosenborg blir forsterke mot Geir Nordbys Røa. Rosenborg kjemper med Vålerenga om andreplassen i grunnspillet, men kan også utfordre Brann i kampen om førsteplassen om serielederen feiler i innspurten. Røa, som ligger sist med to poeng, jakter fortsatt sin første seier for sesongen.
Rosenborg (Trondheims-Ørn) og Røa har møttes 47 ganger i serie og cup siden 2001. Røa har 27 seire, Rosenborg (Trondheims-Ørn) 15. Fem kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Røabanen i april vant Rosenborg 3-0. For to år siden vant trønderne begge kampene, først 3-2 i Oslo, så 2-0 i Trondheim.


Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Røa finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

Grunnen til at jeg ikke skriver opp denne oddsen er fordi hjemmelaget Rosenborg ikke står oppført med noen odds ennå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen av runde 15 i Toppserien 2022 møttes Vålerenga og LSK Kvinner:


Vålerenga vs LSK Kvinner
Sted: Intility Arena
Runde: 15
Dag: lørdag
Dato: 06/08-22
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Sander Magdalon Bråten Johannessen (Randesund IL)
Klokkeslett: 17:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Vålerenga og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena

Det ville vært en mye jevnere kamp dette til vanlig enn det det fort kan bli, Når Vålerenga tar imot LSK kvinner til dyst i denne runden hovedkamp på NRK, men jeg tror nok at Vålerenga vil være bedre enn LSK Kvinner i morgen.
Vålerenga kjemper med Rosenborg om andreplassen i grunnspillet og er fortsatt ikke helt ute av kampen om førsteplassen. LSK trenger en sterk sluttspurt for å sikre seg en plass blant de fire beste. Avstanden opp til Stabæk på fjerdeplass, som har spilt én kamp mer, er fem poeng, mens Lyn på femteplass er fire poeng foran LSK.
Vålerenga og LSK Kvinner (Team Strømmen) har møttes 28 ganger i serie og cup siden 2002. LSK Kvinner (Team Strømmen) har 19 seire, Vålerenga seks. Tre kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i LSK-hallen i april vant Vålerenga 3-0. I fjor spilte lagene 1-1 i LSK-hallen før Vålerenga vant 2-1 på Intility Arena.


Oddsen for kampen mellom Vålerenga og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.70
B: 5.40


Det er ingen tvil om at Vålerenga er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles først også da.
Det kan hende før kamp rapportene for søndagens 2 kamper ikke kommer før på søndag morgen, eller litt senere i kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen av runde 15 i Toppserien 2022 møttes Arna-Bjørnar og Avaldsnes:


Arna-Bjørnar vs Avaldsnes
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 15
Dag: søndag
Dato: 07/08-22
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Ass.dommer 2: Daniel Fagerlid Andreasson (Os Turnforening)
4. dommer: Anders Bjerk Hansen (Bjarg IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna


Det er altså 2 kamper som spilles på søndag denne helgen og i den første av de 2 og i den fjerde og nest siste kampen i helgen møttes Arna-Bjørnar og Avaldsnes i Bergen og på Arna Idrettspark. Jeg tror det kan bli en jevn kamp, men hvis jeg skal tippe en vinner vil jeg si Arna-Bjørnar. Arna-Bjørnar, som startet den siste delen av sesongen med 0-6-tap for serieleder Brann onsdag, ligger tre poeng foran Avaldsnes før lagene møtes søndag.
Lagene har møttes 25 ganger i serie og cup siden 2010. Avaldsnes har 16 seire, Arna-Bjørnar åtte. Én kamp har endt uavgjort. Da lagene møttes på Karmøy i april vant Arna-Bjørnar 3-0. I fjor vant bergenserne 3-0 hjemme og 3-1 borte i Toppserien mens Avaldsnes vant 4-0 da lagene møttes i 3. runde i NM på Karmøy.



Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Avaldsnes ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.55
B: 2.35

Det er ingen tvil om at det er jevnt ifølge oddsen, men her er faktisk Avaldsnes så vidt foran Arna-Bjørnar, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen av runde 15 i Toppserien 2022 møttes Brann og Lyn:


Brann vs Lyn
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 15
Dag: søndag
Dato: 07/08-22
Dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Ass.dommer 1: Rezvan Warmely (Hovding, TIL)
Ass.dommer 2: Ruben Føllesdal (Flaktveit Idrettsklubb)
4. dommer: Mattias Gripsgård Sakstad (Flaktveit Idrettsklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Brann og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Sandviken


I den andre av de to kampene som spilles på søndag og i den femte og siste kampen i helgen, møttes altså Brann og Lyn til dyst i Bergen. Dette er en kamp jeg tror bergenserne vil vinne, rett og slett fordi de er et bedre lang, men de har miste Terland til Brighton & Hove Albion, men fått hentet inn australske Tameka Yallop, så vi får se hvordan det går. Brann, som vant 6-0 i byderbyet mot Arna-Bjørnar onsdag, har stø kurs mot seier i grunnspillet. Lyn hadde en god vårsesong, men må avslutte sterkt for å sikre seg en plass blant de fire beste. Oslo-laget ligger på femteplass før grunnspillet avsluttes, ett poeng bak Stabæk som har spilt én kamp mer.
Brann (Sandviken) og Lyn har møttes 11 ganger i Toppserien og 1. divisjon siden 2014. Brann (Sandviken) har åtte seire, Lyn én. To kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Kringsjå i april vant Brann 2-0. I fjor vant bergenserne 5-0 i Bergen og 2-1 i Oslo.



Oddsen for kampen mellom Brann og Lyn ser slik ut:
H: 1.10
U: 8.35
B: 11.50

Det er ingen tvil om at Brann er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp rapporter kommer nok på torsdag, jeg er bortreist fra mandag til onsdag.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.

Mer tydelig tegn på at dette sluttspillet må skrotes til neste sesong er det vel knapt mulig å få.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Veldig bra. Hvis de får så og si tomme tribuner under sluttspillet så er jo det det motsatte av det de som fant opp dette tullet ønsket.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Centrist skrev: tir aug 09, 2022 12:21 pm Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.

Mer tydelig tegn på at dette sluttspillet må skrotes til neste sesong er det vel knapt mulig å få.
Veldig kledelig, klapp på ryggen til disse supporterne.
Håper virkelig sluttspillet går for nesten tomme tribuner, og ikke følges hjemmefra på skjermen heller.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Hadde jo vært flott om lagene hang seg på. Ser for meg lag A ta avspark, og spillerne slår ballen frem og tilbake mellom seg i 45 minutter. I 2. omgang gjør lag B det samme.

Nå tror jeg nok ikke dette vil skje. Man er kanskje redd for at det får konsekvenser, og lag kjemper jo om E-cup bla. I bunnen av 1. divisjon er det dessuten to lag som trenger alle de poengene de kan få.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

sexxes skrev: tir aug 09, 2022 1:31 pm Hadde jo vært flott om lagene hang seg på. Ser for meg lag A ta avspark, og spillerne slår ballen frem og tilbake mellom seg i 45 minutter. I 2. omgang gjør lag B det samme.

Nå tror jeg nok ikke dette vil skje. Man er kanskje redd for at det får konsekvenser, og lag kjemper jo om E-cup bla. I bunnen av 1. divisjon er det dessuten to lag som trenger alle de poengene de kan få.
Blir ikke alle stilt på 0 poeng for bunn 6 i Toppserien og topp 2 i 1.divisjon?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 3:13 pm
sexxes skrev: tir aug 09, 2022 1:31 pm Hadde jo vært flott om lagene hang seg på. Ser for meg lag A ta avspark, og spillerne slår ballen frem og tilbake mellom seg i 45 minutter. I 2. omgang gjør lag B det samme.

Nå tror jeg nok ikke dette vil skje. Man er kanskje redd for at det får konsekvenser, og lag kjemper jo om E-cup bla. I bunnen av 1. divisjon er det dessuten to lag som trenger alle de poengene de kan få.
Blir ikke alle stilt på 0 poeng for bunn 6 i Toppserien og topp 2 i 1.divisjon?
Bunnlagene får ikke med seg poeng fra grunnspillet. Alle starter med null poeng når sluttspillet starter.
Bare topplagene tar med seg poeng

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 3:15 pm
Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 3:13 pm
sexxes skrev: tir aug 09, 2022 1:31 pm Hadde jo vært flott om lagene hang seg på. Ser for meg lag A ta avspark, og spillerne slår ballen frem og tilbake mellom seg i 45 minutter. I 2. omgang gjør lag B det samme.

Nå tror jeg nok ikke dette vil skje. Man er kanskje redd for at det får konsekvenser, og lag kjemper jo om E-cup bla. I bunnen av 1. divisjon er det dessuten to lag som trenger alle de poengene de kan få.
Blir ikke alle stilt på 0 poeng for bunn 6 i Toppserien og topp 2 i 1.divisjon?
Bunnlagene får ikke med seg poeng fra grunnspillet. Alle starter med null poeng når sluttspillet starter.
Bare topplagene tar med seg poeng
Så de som ligger sist etter grunnspillet de har ikke noe handikap i forhold til de andre i samme sluttspill?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 3:18 pm
Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 3:15 pm
Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 3:13 pm

Blir ikke alle stilt på 0 poeng for bunn 6 i Toppserien og topp 2 i 1.divisjon?
Bunnlagene får ikke med seg poeng fra grunnspillet. Alle starter med null poeng når sluttspillet starter.
Bare topplagene tar med seg poeng
Så de som ligger sist etter grunnspillet de har ikke noe handikap i forhold til de andre i samme sluttspill?
Håper denne dritten blir kastet etter inneværende sesong.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Henningsen skrev: tir aug 09, 2022 3:15 pm
Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 3:13 pm
sexxes skrev: tir aug 09, 2022 1:31 pm Hadde jo vært flott om lagene hang seg på. Ser for meg lag A ta avspark, og spillerne slår ballen frem og tilbake mellom seg i 45 minutter. I 2. omgang gjør lag B det samme.

Nå tror jeg nok ikke dette vil skje. Man er kanskje redd for at det får konsekvenser, og lag kjemper jo om E-cup bla. I bunnen av 1. divisjon er det dessuten to lag som trenger alle de poengene de kan få.
Blir ikke alle stilt på 0 poeng for bunn 6 i Toppserien og topp 2 i 1.divisjon?
Bunnlagene får ikke med seg poeng fra grunnspillet. Alle starter med null poeng når sluttspillet starter.
Bare topplagene tar med seg poeng
Topplagene får egentlig ikke med seg poeng de heller, men de starter med et antall poeng som avgjøres av plasseringen i grunnspillet.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

seriemester2013 skrev: tir aug 09, 2022 1:08 pm
Centrist skrev: tir aug 09, 2022 12:21 pm Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.

Mer tydelig tegn på at dette sluttspillet må skrotes til neste sesong er det vel knapt mulig å få.
Veldig kledelig, klapp på ryggen til disse supporterne.
Håper virkelig sluttspillet går for nesten tomme tribuner, og ikke følges hjemmefra på skjermen heller.
Det er strålende. Så får vi se hvordan dette går. Det er vel ikke helt utenkelig at NFF tenker seg at det vil "gå seg til" etter noen år. I så fall håper jeg disse grupperingene er sta nok til å fortsette aksjonen til dette tøyseopplegget er en saga blott.

TWU

Legg inn av TWU »

Centrist skrev: tir aug 09, 2022 12:21 pm Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.

Mer tydelig tegn på at dette sluttspillet må skrotes til neste sesong er det vel knapt mulig å få.
Man skulle jo tro at det var tydelig nok da de spurte over 100 spillere i Toppserien, og EN eneste spiller var positiv til sluttspillmodellen…

Men spillere og supportere er nok ikke viktige meningsytrere i en slik prestisjesak som sluttspillmodellen er. Mange i NFF som har siklet i mange år etter å innføre idiotiske modeller som ingen forstår noe av.

Jugendstil

Legg inn av Jugendstil »

TWU skrev: tir aug 09, 2022 3:38 pm
Centrist skrev: tir aug 09, 2022 12:21 pm Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.

Mer tydelig tegn på at dette sluttspillet må skrotes til neste sesong er det vel knapt mulig å få.
Man skulle jo tro at det var tydelig nok da de spurte over 100 spillere i Toppserien, og EN eneste spiller var positiv til sluttspillmodellen…

Men spillere og supportere er nok ikke viktige meningsytrere i en slik prestisjesak som sluttspillmodellen er. Mange i NFF som har siklet i mange år etter å innføre idiotiske modeller som ingen forstår noe av.
Håper bare at de har litt ydmykhet å gir oss vanlig sesong neste år. For jeg føler at Kvinnefotballen er på vei oppover og dette systemet ødelegger alt.
La serien være SERIEN.
Gir null mening at lag skal kunne rykke opp midt i en sesong for å møte halvparten av toppserie lagene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»