Toppserien 2022

Svar
chatin

Re: Toppserien 2022

Legg inn av chatin »

lund skrev: tir aug 09, 2022 4:32 pm
Centrist skrev: tir aug 09, 2022 12:21 pm Supportergruppene, med Bataljonen i spissen, melder protest mot sluttspillet. Ingen form for støtte under sluttspillet, mens samtlige grupper vil hylle vinneren av grunnspillet som den reelle vinneren.
Spent på om Vålerenga og Rosenborg vil hive seg på dette. Nå har jo Brann så godt som vunnet grunnspillet (og serien etter den gamle modellen), så sånn sett har de jo alt å tjene på et sluttspill (Brann ville vel sikkert tenkt annerledes om de var i motsatt sko). Vil unektelig føles litt rart om f.eks. Vålerenga som er 7 poeng bak i grunnspillet skulle vinne serien til slutt.
Dette er en felles protest fra Bataljonen, Klanen, Kanarifansen, Stabæk Support og Kjernen. Så er ikke snakk om noe ¨hive seg på dette¨ for Vålerenga og Rosenborg.

https://klanen.no/blogger/nei-til-slutt ... toppserien

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: tir aug 09, 2022 6:44 pm
Korgutt skrev: tir aug 09, 2022 6:33 pm
sexxes skrev: tir aug 09, 2022 6:30 pm Med tanke på at faren til en av Toppseriespillerne var en av pådriverne på å få inn et slikt system på herresiden har jeg jo en mistanke om hvem denne ene spilleren kan være. På den annen side virker hun jo veldig oppegående, men det syntes jeg jo en gang om faren også.
Hvem er denne faren du snakker om?
Uff vil jo egentlig ikke henge han ut, men er Jo Bergsvand. Var faktisk på et møte for oss supportere hvor han prøvde å overbevise oss. Han var forøvrig kollega av min far i sin tid, så har truffet han ved et par anledninger.
Uten at vi trenger å starte noen spekulasjonsdiskusjon om hvem den ene spilleren var, regner jeg med at Guro er såpass selvstendig at hun klarer å stå for sine egne meninger. Har vel heller større tro på at det kanskje f. eks kan være en utenlandsk spiller som kanskje ikke har investert alt for mye i å sette seg inn i systemet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Har Stabæk grunn til å rase her eller er det ingen ting å hisse seg opp over?
https://www.nrk.no/sport/stabaek-raser- ... 1.16062926

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Korgutt skrev: ons aug 10, 2022 5:39 pm Har Stabæk grunn til å rase her eller er det ingen ting å hisse seg opp over?
https://www.nrk.no/sport/stabaek-raser- ... 1.16062926
Ingen ting å hisse seg opp over mener jeg.
De bør ha fokus på seg selv, og å vinne sine kamper så får de ikke gjort stort mer enn det.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Henningsen skrev: ons aug 10, 2022 5:46 pm
Korgutt skrev: ons aug 10, 2022 5:39 pm Har Stabæk grunn til å rase her eller er det ingen ting å hisse seg opp over?
https://www.nrk.no/sport/stabaek-raser- ... 1.16062926
Ingen ting å hisse seg opp over mener jeg.
De bør ha fokus på seg selv, og å vinne sine kamper så får de ikke gjort stort mer enn det.
Stabæk er ok fullstendig klar overalt de må fokusere på seg selv. Lyn kommer uansett til å slå Arna Bjørnar, men mulig de vinner med tre-fire mål mer enn forventet, og det kan fort bli målforskjell som skiller lagene.

chatin

Legg inn av chatin »

Korgutt skrev: ons aug 10, 2022 5:39 pm Har Stabæk grunn til å rase her eller er det ingen ting å hisse seg opp over?
https://www.nrk.no/sport/stabaek-raser- ... 1.16062926
Tenker man heller må gå på ¨systemet¨ enn på motstander. Når Arna-Bjørnar sin pre-season i prinsippet varer fra Januar til slutten av august grunnet det nye seriesystemet så har NFF og TFK lagt opp til saker som dette. Det ble advart før sesongen at man risikerer at klubber spiller med bortimot rene jr. lag i grunnspillet, før de forsterker å setter alle kluter til før sluttspillet. Så lenge grunnspillet er verdiløst for Arna-Bjørnar så må de få gjøre som de vil, så kan man jo diskutere om det er fair play ovenfor de som kjemper om en plass i topp 4.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Dette kunne man nesten forutsett før sesongen startet.
Rett nok ikke at noen legger inn en treningskamp midt i sesongen, men det er like uprofesjonelt som når 2/3.divisjon skal avgjøres av 2. lag til rivaliserende toppklubber, som stort sett topper laget til et par kamper.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann og Rosenborg innfridde, mens det blir kamp om fjerde plassen:

Da er alle kampene i runden 15 av Toppserien 2022 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Arna-Bjørnar og Avaldsnes:

Arna-Bjørnar (2) vs Avaldsnes (1)

Mål Arna-Bjørnar: Linnea Sælen 43 min
Linnéa Solvoll Laupstad 47 min


Mål Avaldsnes: Sydney Anne Blomquist 2 min


Det var Avaldsnes som kom best i gang på Arna Idrettspark i Bergen i lørdagens Toppserieoppgjør, for bare etter 2 spilte minutter sender Sydney Anne Blomquist gjestene Avaldsnes i ledelsen, og det ser ut til at gjestene skal klare å holde ledelsen til pausen, men 2 minutter før ordinærtid i første omgang sitter utligningen for hjemmelaget Arna-Bjørnar og Linnea Sælen og dermed står det 1-1, som også er pauseresultatet. Andre omgang er 2 minutter gammel når Arna-Bjørnar er frempå igjen, denne ganger er det en annen Linnéa som setter ballen bak Avaldsnes keeperen og 2-1 til Avaldsnes ved Linnéa Solvoll Laupstad, flere mål blir det ikke i denne kampen, Arna-Bjørnar skal møtte Lyn borte på Kringsjå til helgen, mens Avaldsnes får besøk av Vålerenga hjemme på Karmøy.

Ser at det kommer i litt skjev rekkefølge dette her, men det får gå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den første kampen som ble spilt i helgen som var møttes, Stabæk og Kolbotn:

Stabæk (0) vs Kolbotn (1)

Mål Kolbotn: Tonje Pedersen 41 min

Det blir ikke mange mål i kampen mellom hjemmelaget Stabæk og gjestene Kolbotn, 4 minutter før ordinærtid i første omgang setter Tonje Pedersen inn kampens eneste mål og 1-0 til gjestene Kolbotn, for som sagt flere mål blir det ikke i denne kampen. Dermed skapes det spenning om fjerde plassen med 4 lag fra LSK med 19 poeng, Kolbotn på 20 poeng, Lyn på 22 poeng og Stabæk på 23 poeng, Stabæk skal møtte serielederne Brann i Bergen og på Stemmemyren kunstgress til helgen, mens Kolbotn før besøk av serietoer Rosenborg på Sofiemyr stadion.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen som ble spilt i helgen som var møttes, Rosenborg og Røa:

Rosenborg (5) vs Røa (0)

Mål Rosenborg: Cesilie Andreassen 5 min
Kristine Minde 11 min
Anna Langås Jøsendal 62 min
Cesilie Andreassen (straffe) 72 min
Selma Sol Magnusdottir 74 min


Langt flere mål blir det i kampen mellom topp og bunn, når Rosenborg og Røa møtte i helgen på Koteng Arena. Det er spilt i bare 5 minutter av kampen da Cesilie Andreassen sender hjemmelaget i ledelsen 1-0, 6 minutter senere er det forsvarsspiller Kristine Minde som er tilbake igjen i fra start for første gang etter å ha vært ute i mammaperm og skade som dobler ledelsen til 2-0 for hjemmelaget Rosenborg, det er også pauseresultatet, Rosenborg skaper sjanser på sjanser i både første og andre omgang, men sliter med å sette ballen i mål, men etter 62 minutters spill kan Rosenborg juble igjen når Anna Langås Jøsendal øker ledelsen til 3-0, 10 minutter senere er det en hands inne i feltet og dommeren peker på straffemerket og dermed straffe for hjemmelaget Rosenborg, den er det Cesilie Andreassen som skal ta og hun er sikker fra straffemerket, og øker ledelsen til 4-0 for Rosenborg og sin andre skåring for dagen, det er i middeltid det siste Cesilie Andreassen gjør før hun blir byttet ut. Med 16 minutter og spille av ordinærtid i kampen kom til slutt skåringen for Selma Sol Magnusdottir etter å ha hatt et skudd i stolpen tidligere i kampen, dermed sårt det 5-0 til Rosenborg, flere mål blir det ikke, selv om det fort kunne ha blitt både 6 og 7-0 til hjemmelaget. Rosenborg skal til Sofiemyr stadion og møtte Kolbotn der til helgen, mens Røa tar imot LSK Kvinner til dyst på Røa Kunstgress.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen som ble spilt i helgen som var møttes, Vålerenga og LSK Kvinner:

Vålerenga (1) vs LSK Kvinner (1)

Mål Vålerenga: Elise Hove Thorsnes (straffe) 90 min

Mål LSK Kvinner: Eva Amanda Johnsson Haahr 27 min


Det så lenge ut til å bli borteseier til LSK Kvinner mot Vålerenga, men Vålerenga ville ting annerledes, men vi får ta det i riktig rekkefølge for etter 27 spilte minutter sender Eva Amanda Johnsson Haahr LSK Kvinner i ledelsen 1-0, det er pauseresultatet og det ser ut som om det skal blir sluttresultatet også, men på overtid i kampen får Vålerenga straffespark og hvem andre en Elise Hove Thorsnes skal ta det, hun er som vanlig sikker og utligner dermed for Vålerenga, flere mål blir det naturlignok ikke i denne kampen. Vålerenga kal ta turen til Karmøy og møtte Avaldsnes der til helgen, mens LSK Kvinner skal til Røa og Røa kunstgress og møtte Røa der.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen som ble spilt i helgen som var møttes, Brann og Lyn:

Brann (4) vs Lyn (0)

Mål Brann: Tameka Yallop 3 min
Therese Sessy Åsland 18 min
Berglind Björg Thorvaldsdottir 42 min
Signe Gaupset 74 min

Det var ingen tvil om at Brann var det beste langet i denne kampen og vinner fortjent 4-0 hjemme i Bergen mot Lyn, det første målet i kampen kom etter bare 3 spilte minutter da Tameka Yallop sendte Brann i ledelsen 1-0, etter 18 spilte minutter dobler Therese Sessy Åsland ledelsen for Brann til 2-0 og 3 minutter før pause øker Brann og Berglind Björg Thorvaldsdottir ledelsen til 3-0 det er også da pauseresultatet, det tar litt tid for Brann å skåre i andre omgang, en 16 minutter før ordinærtid setter Signe Gaupset inn spikeren i kisten og dermed 4-0, flere mål blir det ikke i denne kampen, Brann skal ta i mot Stabæk i neste kamp i Bergen til hengen, mens Lyn skal ta imot et annet bergenslag med Arna-Bjørnar på Kringsjå til helgen.

Før kamp rapportene til hegen kommer i morgen ettermiddag/kveld.


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oversikt over alle kampene som spilles i runde 16 av Toppserien 2022:
Lørdag 13/08-22:
Brann vs Stabæk 17:00 (NRK 1 og nrk.no/tv

Søndag 14/08-22:
Avaldsnes vs Vålerenga 14:00 (DIREKTESPORT)
Kolbotn vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Røa vs LSK Kvinner 15:00 (DIREKTESPORT)
Lyn vs Arna-Bjørnar 15:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk jakter poeng i kampen om topp 4 i Bergen:


Det er altså klart for runde 16 av Toppserien 2022 og det spilles en kamp i morgen (lørdag) og 4 kamper på søndag, i den første kampen møttes Brann og Stabæk:


Brann vs Stabæk
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 16
Dag: lørdag
Dato: 13/08-22
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Christoffer Tveit (Bergen Nord, FK - Fotball)
Ass.dommer 2: Andreas Narud Bjordal (Østsiden Askøy FK)
4. dommer: Cato Systad (Frøya Fotball)
Klokkeslett: 17:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Brann og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Sandviken


Det er altså serieleder Brann som tar imot et av lagene som jakter på topp 4 plassering før sluttspillet nemlig Stabæk, men jeg tror nok at gjestene Stabæk vil få det tøft i Bergen, men jeg tror samtidig at Brann ikke vil få noe gratis i denne kampen heller. Brann vinner grunnspillet med seier hjemme mot Stabæk lørdag. Også uavgjort vil i praksis sikre 1. plassen på grunn av bedre målforskjell enn Rosenborg. Stabæk har den siste sluttspillplassen nå, men avstanden er kort ned til Lyn, Kolbotn og LSK Kvinner, som alle har spilt én kamp mindre, på plassene bak.
Brann (Sandviken) og Stabæk (Asker) har møttes 43 ganger i serie og cup siden 1994. Stabæk (Asker) har 32 seire, Brann (Sandviken) åtte. Tre kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Nadderud i april vant Brann 2-1. I fjor vant bergenserne begge kampene, først 2-1 på Nadderud så 3-0 Bergen.


Oddsen i kampen mellom Brann og Stabæk ser slik ut:
H: 1.06
U: 9.80
B: 14.50


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 16 av Toppserien 2022 og den første av kampene på søndag møttes Avaldsnes og Vålerenga:


Avaldsnes vs Vålerenga
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 16
Dag: søndag
Dato: 14/08-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Nathalie Støfringshaug (Verdal IL)
Ass.dommer 2: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
4. dommer: Aleksander Skjold Vermundsen (Kopervik Idrettslag)
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes


Det er altså Avaldsnes og Vålerenga som møttes til dyst når den første av fire kamper skal spilles på søndag, men jeg tror nok kanskje at Vålerenga vil være sterkest i denne kamoen. Avaldsnes jakter sesongens første hjemmeseier når Vålerenga kommer på besøk til Karmøy. Oslo-laget er ute av kampen om førsteplassen, men er sikret en plass i sluttspillet og kjemper nå med Rosenborg om andreplassen i grunnspillet.
Lagene har møttes 26 ganger i serie og cup siden 2010. Avaldsnes har 13 seire, Vålerenga ni. Fire kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Intility arena i mai vant Vålerenga 6-0. I fjor vant Vålerenga 5-3 i Oslo før det endte 1-1 på Karmøy.


Oddsen i kampen mellom Avaldsnes og Vålerenga ser slik ut:
H: 13.00
U: 8.00
B: 1.10


Det er ingen tvil om at gjestene Vålerenga er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 16 av Toppserien 2022 og den andre av kampene på søndag møttes Kolbotn og Rosenborg:

Kolbotn vs Rosenborg
Sted: Sofiemyr stadion
Runde: 16
Dag: søndag
Dato: 14/08-22
Dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Ass.dommer 1: Steffen Nathaniel Dahl (Greåker IF)
Ass.dommer 2: Torje Andreassen (Bossekop UL)
4. dommer: Brage Nygård (Salangen IF Fotball)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT



Værmelding for kampen mellom Kolbotn og Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Sofiemyr


Det er altså et annet lag som jakter topp 4 som tar imot serietoer Rosenborg tikl dyst nemlig Kolbotn, men jeg tror nok at gjestene fra Trondheim blir for sterke i forhold til hjemmelaget Kolbotn. Kolbotn meldte seg for alvor på i kampen om en plass i sluttspillet da de slo Stabæk på bortebane i forrige runde. Med én kamp mindre spilt er avstanden opp til fjerdeplassen nå tre poeng. Rosenborg har fortsatt en teoretisk mulighet til å vinne grunnspillet, men kjemper først og fremst med Vålerenga om andreplassen når to kamper gjenstår av grunnspillet.
Kolbotn og Rosenborg (Trondheims-Ørn) har møttes 60 ganger i serie og cup siden 1995. Rosenborg (Trondheims-Ørn) har 36 seire, Kolbotn 16. Åtte kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Trondheim i april vant Rosenborg 2-0. I fjor vant trønderne 3-0 hjemme og 2-1 borte.



Oddsen i kampen mellom Kolbotn og Rosenborg ser slik ut:
H: 12.50
U: 8.65
B: 1.09


Det er ingen tvil om at gjestene Rosenborg er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 16 av Toppserien 2022 og den tredje og nest siste av kampene på søndag møttes Røa og LSK Kvinner:

Røa vs LSK Kvinner
Sted: Røa kunstgress
Runde: 16
Dag: søndag
Dato: 14/08-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Elias Egenæs Melgård (Stoppen Sportsklubb )
Ass.dommer 2: Thanh Tan Tran (Huk FK)
4. dommer: Philip George Aarskog (Huk FK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Røa og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa


Det er altså et Røa som sliter som tar imot et av lagene som kjemper om topp 4 nemlig LSK Kvinner og jeg tror nok at gjestene LSK Kvinner nok fort kan bli forsterke i denne kampen. Røa har fortsatt ikke vunnet en kamp i grunnspillet, men tok et av sesongens to poeng i bortemøtet med LSK tidligere i år. LSK trenger en skikkelig sluttspurt for å kapre en plass i sluttspillet. Avstanden opp til fjerdeplassen er nå fire poeng, men LSK har spilt én kamp mindre enn Stabæk.
Røa og LSK Kvinner (Team Strømmen) har møttes 49 ganger i serie og cup siden 2001. LSK Kvinner (Team Strømmen) har 24 seire, Røa 18. Syv kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i LSK-hallen i april endte det 1-1. For to år siden vant LSK 5-1 borte og 2-0 hjemme.



Oddsen i kampen mellom Røa og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 18.00
U: 11.50
B: 1.03


Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 16 av Toppserien 2022 og den fjerde og siste av kampene på søndag møttes Lyn og Arna-Bjørnar:

Lyn vs Arna-Bjørnar
Sted: Kringsjå kunstgress
Runde: 16
Dag: søndag
Dato: 14/08-22
Dommer: Nordisk utveksling (NFFs klubb for ukjent tilhørighet)
Ass.dommer 1: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
Ass.dommer 2: Nordisk utveksling (NFFs klubb for ukjent tilhørighet)
4. dommer: Hakan Catalgøl (Løvenstad)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Kringsjå


Det er altså et annet lag med Lyn som da kjemmer om topp 4 plass til sluttspillet, og jeg tror nok at hjemmelaget Lyn vil bli for sterke i denne kampen.
Lyn er et av fire lag som kjemper om den siste sluttspillplassen. Med én kamp mindre spilt ligger Oslo-laget ett poeng bak Stabæk før helgens kamper. Arna-Bjørnar er ute av kampen om en sluttspillplass, men har vunnet to av de tre siste kampene i Toppserien.
Lagene har møttes ni ganger i Toppserien siden 2018. Arna-Bjørnar har fire seire, Lyn tre. To kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Bergen i mars vant Lyn 2-1. I fjor vant Arna-Bjørnar 3-1 i Bergen før det endte 1-1 i Oslo.



Oddsen i kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.10
U: 8.50
B: 12.00


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Lyner favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp rapporter kommer, fredag om en uke tenker jeg, da kommer før kamp rapporter for de Toppserie kampene som spilles neste helg også, samt en liten oversikt over kampen til finalespillet i CL og resultater fra semifinalene kommer også på fredag.

TWU

Legg inn av TWU »

Ingen som bryr seg om dette sluttspillet uansett, så for alle praktiske formål så sikrer Brann tittelen i morgen. Selv om pokalen må gå via et forbanna sluttspill

lund

Legg inn av lund »

TWU skrev: fre aug 12, 2022 5:18 pm Ingen som bryr seg om dette sluttspillet uansett, så for alle praktiske formål så sikrer Brann tittelen i morgen. Selv om pokalen må gå via et forbanna sluttspill
Vil bli særdeles overrasket om det blir noe sluttspill neste sesong for å si det sånn.

lund

Legg inn av lund »

TWU skrev: fre aug 12, 2022 5:18 pm Ingen som bryr seg om dette sluttspillet uansett, så for alle praktiske formål så sikrer Brann tittelen i morgen. Selv om pokalen må gå via et forbanna sluttspill
Vil bli særdeles overrasket om det blir noe sluttspill neste sesong for å si det sånn.

Benson

Legg inn av Benson »

Litt komisk at eit lag som LSK må spille nedrykksvallik

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

lund skrev: fre aug 12, 2022 5:22 pm
TWU skrev: fre aug 12, 2022 5:18 pm Ingen som bryr seg om dette sluttspillet uansett, så for alle praktiske formål så sikrer Brann tittelen i morgen. Selv om pokalen må gå via et forbanna sluttspill
Vil bli særdeles overrasket om det blir noe sluttspill neste sesong for å si det sånn.
Problemet er å finne et alternativ. Skal man ha 10 lag og 18 kamper som de siste årene, men da 6-7 færre enn i år? Det er vel strengt tatt eneste alternativ hvor ingen? kan si seg dårlig behandlet. Alternativ er tilbake til 12, men da må det gjøres før sesongslutt slik at vinneren av 1. divisjonssluttspillet møter riktig lag. 1. divisjon kan sannsynligvis enklere endres med at flere lag rykker opp fra 2. divisjon, men noe problem med playoff her også muligens. Fire lag opp om ingen rykker ned fra 1. divisjon. 2. divisjon skal jo skrumpes inn, og sikkert noen lag som synes det er greit å beholde plassen.

Det er ellers bare å komme med forslag så lenge sluttspill ikke er med.

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: fre aug 12, 2022 5:36 pm Problemet er å finne et alternativ. Skal man ha 10 lag og 18 kamper som de siste årene, men da 6-7 færre enn i år? Det er vel strengt tatt eneste alternativ hvor ingen? kan si seg dårlig behandlet. Alternativ er tilbake til 12, men da må det gjøres før sesongslutt slik at vinneren av 1. divisjonssluttspillet møter riktig lag. 1. divisjon kan sannsynligvis enklere endres med at flere lag rykker opp fra 2. divisjon, men noe problem med playoff her også muligens. Fire lag opp om ingen rykker ned fra 1. divisjon. 2. divisjon skal jo skrumpes inn, og sikkert noen lag som synes det er greit å beholde plassen.

Det er ellers bare å komme med forslag så lenge sluttspill ikke er med.
Ned til 8 lag og 4 kamper mot hvert lag (28 totalt) er vel nesten mer realistisk enn opp igjen til 12 lag? Sportslig er det kanskje den beste løsningen av alle, men markedsmessig og for interessen er jeg litt mer usikker. Evalueringen av sluttspillet skal vel uansett ikke foregå før etter sesongen, med andre ord 2023-sesongen blir vel fort et overgangsår før en ny modell igjen kan tas i bruk fra 2024.

TWU

Legg inn av TWU »

sexxes skrev: ons aug 10, 2022 6:14 pm Stabæk er ok fullstendig klar overalt de må fokusere på seg selv. Lyn kommer uansett til å slå Arna Bjørnar, men mulig de vinner med tre-fire mål mer enn forventet, og det kan fort bli målforskjell som skiller lagene.
Ble bare 1-1. Tydeligvis hjalp det med litt oppvarming mot Chelsea.

Rosenborg måtte forøvrig ha vunnet med minst 6-7 mål for å håpe på å ta over serietittelen i siste runde. Nå har de 11 mål å ta igjen, selv om Brann skulle prestere å tape mot LSK

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: søn aug 14, 2022 11:40 am
sexxes skrev: fre aug 12, 2022 5:36 pm Problemet er å finne et alternativ. Skal man ha 10 lag og 18 kamper som de siste årene, men da 6-7 færre enn i år? Det er vel strengt tatt eneste alternativ hvor ingen? kan si seg dårlig behandlet. Alternativ er tilbake til 12, men da må det gjøres før sesongslutt slik at vinneren av 1. divisjonssluttspillet møter riktig lag. 1. divisjon kan sannsynligvis enklere endres med at flere lag rykker opp fra 2. divisjon, men noe problem med playoff her også muligens. Fire lag opp om ingen rykker ned fra 1. divisjon. 2. divisjon skal jo skrumpes inn, og sikkert noen lag som synes det er greit å beholde plassen.

Det er ellers bare å komme med forslag så lenge sluttspill ikke er med.
Ned til 8 lag og 4 kamper mot hvert lag (28 totalt) er vel nesten mer realistisk enn opp igjen til 12 lag? Sportslig er det kanskje den beste løsningen av alle, men markedsmessig og for interessen er jeg litt mer usikker. Evalueringen av sluttspillet skal vel uansett ikke foregå før etter sesongen, med andre ord 2023-sesongen blir vel fort et overgangsår før en ny modell igjen kan tas i bruk fra 2024.
Danmark har åtte lag, men med sluttspill med de seks beste. Poengene tas med. Sverige har 14 lag og normal serie. Vet hva jeg foretrekker. Ikke sikker på at Åsane, ØHIL, Tromsø og Aalesund vil gjøre en dårlig figur om det legges til rette for det.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TWU skrev: søn aug 14, 2022 5:01 pm
sexxes skrev: ons aug 10, 2022 6:14 pm Stabæk er ok fullstendig klar overalt de må fokusere på seg selv. Lyn kommer uansett til å slå Arna Bjørnar, men mulig de vinner med tre-fire mål mer enn forventet, og det kan fort bli målforskjell som skiller lagene.
Ble bare 1-1. Tydeligvis hjalp det med litt oppvarming mot Chelsea.

Rosenborg måtte forøvrig ha vunnet med minst 6-7 mål for å håpe på å ta over serietittelen i siste runde. Nå har de 11 mål å ta igjen, selv om Brann skulle prestere å tape mot LSK
Hadde Stabæk holdt mot Brann der hadde man hatt sluttspillplassen helt i egne hender.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Champions League-kval starter for de norske lagene i dag. Brann møter tyrkiske seriemestere ALG Spor (vant 24 av 27 kamper i serie og sluttspill). Serien har ikke startet i Tyrkia ennå, men Brann bør ikke ha noe problemer med å vinne. Varmen kan nok være verre. Kampstart kl 17. Vinner man møter man serbiske Spartak Subotica i avgjørende kamp om avansement til 2. runde. Serberne med wo, og har også fordelen av hjemmebane. Er helt suverene i Serbia, og landslaget slo Tyskland i VM-kval.

Rosenborg møter Breidablik kl 18 på hjemmebane. Breidablik er nummer to I serien på Island. Vinnes kampen møter man hviterussiske Minsk, som slo tsjekkiske Slovacko 2-1. Ikke veldig skremmende, og tror nesten islendingene er tøffere motstand.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»