Toppserien 2022

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Toppserien 2022

Legg inn av sexxes »

TWU skrev: søn aug 21, 2022 8:19 pm Litt motsatt fra forrige kamp. Rosenborg sløser med sjanser men sikrer 1-0 og avansement, mens Brann leker seg videre.

To norske lag i CL-playoff
Brann bør ha bra muligheter på å komme seg videre. Av de syv seedet lagene er det ingen som er umulige, men unngår gjerne Rosengård og Juventus. I den andre enden kan man faktisk få albansk motstand.

Rosenborg får det nok tøffere, men Sparta Praha skal man ta. Real Madrid er vel heller ikke umulige. Paris St. Germain eller Bayern München, så er nok avansement svært lite sannsynlig.

Spania er eneste nasjon som fortsatt har med tre lag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Da er de tre siste kampene i runde 17 av Toppserien ferdig spilt for denne gang og i den første kampen møttes Vålerenga og Lyn:

Vålerenga (2) vs Lyn (0)

Mål Vålerenga: Dejana Stefanovic 21 min
Olaug Tvedten 31 min


Gult kort: Mason Mark Minister (Assistenttrener Lyn)

Det var ingen overraskelse at Vålerenga vinner denne kampen og avgjørelsen kommer før pause også. Kampens første mål kommer etter 21 spilte minutter når Dejana Stefanovic sender hjemmelaget Vålerenga opp i en 1-0 ledelse, 10 minutter senere dobler Vålerenga ledelsen til 2-0 ved Olaug Tvedten, flere mål blir det ikke i denne kampen og hjemmelaget Vålerenga tar alle 3 poengene i denne kampen. Vålerengas neste kamp er kvartfinalen i NM borte mot Rosenborg allerede i morgen onsdag, mens skal spille borte mot Kolbotn i sin kvartfinale i NM også i morgen onsdag.

Førkamprapportene for alle de 4 kvartfinalene kommer sener i dag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den nest siste kampen i runde 17 av Toppserien 2022, møttes LSK Kvinner og Avaldsnes:

LSK Kvinner (1) vs Avaldsnes (2)

Mål LSK Kvinner: Emma Stølen Godø 73 min
Mål Avaldsnes: Ida Mortensen Natvik 40 min
Hanna Dahl 88 min

Rødt kort: Moa Jahmekya Edrud (LSK Kvinner)

Det ble en nok så overraskende borte seier til Avaldsnes i LSK-hallen, men det tok litt tid før det første målet kom, men etter 40 spilte minutter sender Ida Mortensen Natvik, Avaldsnes i ledelsen 1-0, det er også pauseresultatet, etter 73 spilte minutter utligner LSK Kvinner ved Emma Stølen Godø og det står 1-1, det ser ut til at det skal ende 1-1 i LSK-hallen men 3 minutter før ordinær er over, får LSK Kvinners keeper Moa Jahmekya Edrud rødt kort, minuttet sener skårer Avaldsnes og Hanna Dahl seiersmålet til 2-1 og laget fra Karmøy tar med seg alle de 3 poengene hjem igjen. LSK Kvinner skal møtte Brann på Stemme myren 2 ganger nå på 4 dager først i NM i morgen og så i Siste kamp i grunnspillet, mens Avaldsnes møter Stabæk i morgen i NM og kvartfinale på Nadderud stadion.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: tir aug 23, 2022 8:47 am I den nest siste kampen i runde 17 av Toppserien 2022, møttes LSK Kvinner og Avaldsnes:

LSK Kvinner (1) vs Avaldsnes (2)

Mål LSK Kvinner: Emma Stølen Godø 73 min
Mål Avaldsnes: Ida Mortensen Natvik 40 min
Hanna Dahl 88 min

Rødt kort: Moa Jahmekya Edrud (LSK Kvinner)

Det ble en nok så overraskende borte seier til Avaldsnes i LSK-hallen, men det tok litt tid før det første målet kom, men etter 40 spilte minutter sender Ida Mortensen Natvik, Avaldsnes i ledelsen 1-0, det er også pauseresultatet, etter 73 spilte minutter utligner LSK Kvinner ved Emma Stølen Godø og det står 1-1, det ser ut til at det skal ende 1-1 i LSK-hallen men 3 minutter før ordinær er over, får LSK Kvinners keeper Moa Jahmekya Edrud rødt kort, minuttet sener skårer Avaldsnes og Hanna Dahl seiersmålet til 2-1 og laget fra Karmøy tar med seg alle de 3 poengene hjem igjen. LSK Kvinner skal møtte Brann på Stemme myren 2 ganger nå på 4 dager først i NM i morgen og så i Siste kamp i grunnspillet, mens Avaldsnes møter Stabæk i morgen i NM og kvartfinale på Nadderud stadion.
LSK skal ha lagt inn protest.

lund

Legg inn av lund »

Når jeg leser dette intervjuet med Bøe Risa må jeg si jeg nesten blir litt skremt. Håper ikke dette er gjengs holdning.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/G3zAO ... dette-svir

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den siste kampen i runde 17 av Toppserien 2022, møttes Røa og Kolbotn:

Røa (1) vs Kolbotn (4)

Mål Røa: Ragne Hagen Svastuen 47 min
Mål Kolbotn: Tonje Pedersen (straffe) 1 min
Lena Soleng Hansen 45 min
Tonje Pedersen 81 min
Sarah Dyrehauge Hansen 90 min

Det ble en ganske grei seier for gjestene Kolbotn, og det ble en pangåpning på kampen for etter bare ett minutt spilt får Kolbotn straffespark, den tar Tonje Pedersen og hun sender gjestene Kolbotn i ledelsen 1-0, rett før pause dobler Kolbotn og Lena Soleng Hansen ledelsen til 2-0, det er altså pauseresultatet også, etter 47 spilte minutter reduserer Røa til 2-1 ved Ragne Hagen Svastuen, det er resultatet helt til det er slit 81 minutter, da setter Tonje Pedersen inn sitt andre for dagen og Kolbotns tredje for dagen, og 3-1 til gjestene, det ser ut til at det skal ende 3-1 til gjestene Kolbotn, men etter 90 spilte minutter øker Kolbotn og Sarah Dryehauge Hansen ledelsen til 4-1. Røa er slått ut av cupen, og spiller ikke kamp før til helge når siste kamp i grunnspillet skal spilles, da møter de Avaldsnes borte, Kolbotn på sin side skal spille NM kvartfinale i morgen hjemme på Sofiemyr mot Lyn.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Thorisdottir ut, og Bratberg Lund inn er kanskje det man har ventet mest på.

Østenstad også spennende. Hele syv spillere uten landskamper i troppen.

Er også spent på keeperplassen om Pettersen ikke blir klar. Personlig er jeg ikke i tvil om hvem som er best av de to keeperne som nå er i troppen.

TWU

Legg inn av TWU »

En håndfull navn jeg aldri har hørt om, men Hege Riise har nok bedre kontroll enn meg her ja.

Var nok viktig å komme med noen endringer, og de som er utelatt er vel ikke akkurat spillere som har vist enorme prestasjoner på landslaget de siste årene…

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

NM 2022, kvartfinaler:
Her er en oversikt over de 4 kvartfinalene som skal spilles i NM:

Onsdag 24/08-22:
Rosenborg vs Vålerenga 18:00 (NRK 2, nrk.no/tv og NRK Radio)
Kolbotn vs Lyn 18:00 (DIREKTESPORT)
Stabæk vs Avaldsnes 18:00 DIREKTESPORT)
Brann vs LSK Kvinner 18:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann mot LSK Kvinner og Rosenborg mot Vålerenga 2 godbiter i kvartfinalene i NM 2022:


Da er det altså klart for kvartfinaler i NM for kvinner 2022, og alle de 4 kampene spilles i morgen onsdag 24/08-22 kløkken 18:00, i den første kampen møttes Kolbotn og Lyn:


Kolbotn vs Lyn
Sted: Sofiemyr stadion
Runde: Kvartfinale
Dag: Onsdag
Dato: 24/08.22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Aylin Kalak (Høybråten og Stovner IL)
4. dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Klokkeslett: 18:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Kolbotn og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Sofiemyr

Det er altså kvartfinaler som står på programmet i NM nå på onsdag, og i den første kampen møttes altså Kolbotn og Lyn hverandre. Dette kan bli en jevn og spennende kamp, og vanskelig å tippe en vinner i. Kolbotn har slått ut lag som Grei og Medkila, mens Lyn har slått ut lag som Ullensaker/Kisa og TIL 2020.

Oddsen for kampen mellom Kolbotn og Lyn ser slik ut:
H: 2.10
U: 3.65
B: 2.75

Det er ganske jevnt i denne kampen ifølge oddsen, men med en liten fordel til hjemmelaget Kolbotn, men kampen skal spilles først også da.


I den andre kampen i kvartfinalene i NM 2022 møttes Brann og LSK Kvinner:


Brann vs LSK Kvinner
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: kvartfinale
Dag: onsdag
Dato: 24/08-22
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Klokkeslett: 18:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Brann og LSK Kvinner fonner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Sandviken

Det er altså Brann som tar imot LSK Kvinner til den andre kvartfinalen i NM 2022, jeg tror nok at hjemme laget blir for sterke i denne kampen, men den skal spilles. Brann har slått ut lag som Loddefjord og Arna-Bjørnar, mens LSK Kvinner har slått ut lag som Tynset og Øvrevoll Hosle.

Oddsen for kampen mellom Brann og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 1.20
U: 6.10
B: 8.65

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.


I den tredje og nest siste kampen i kvartfinalene i NM 2022, møttes Stabæk og Avaldsnes:


Stabæk vs Avaldsnes
Sted: Nadderud stadion
Runde: kvartfinale
Dag: onsdag
Dato: 24/08-22
Dommer: Mohammad Hafezi (Reinsvoll IF)
Ass.dommer 1: Linda Andresen (Hauerseter)
Ass.dommer 2: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
4. dommer: Morten Andersen-Gott (Øvrevoll Hosle IL)
Klokkeslett: 18:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... de%20skole

Det er altså Stabæk som tar imot Avaldsnes til den tredje og nest siste kvartfinalen i årets NM for kvinner og jeg tror det fort kan bli Stabæk som tekker det lengste strået, men vi får vente å se. Stabæk har slått ut lag som Odd og Røa, mens Avaldsnes har slått ut lag som Viking og Klepp.

Oddsen for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.35
U: 4.90
B: 6.00

Det er ingen tvil om at Stabæk er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.



I den fjerde og siste kampen i kvartfinalene i NM 2022, møtes Rosenborg og Vålerenga:


Rosenborg vs Vålerenga
Sted: Koteng Arena
Runde: kvartfinale
Dag: onsdag
Dato: 24/08-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Helle Reiten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Nathalie Støfringshaug (Verdal IL)
4. dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Klokkeslett: 18:00
Kanal: NRK 2, nrk.no/tv og NRK Radio


Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg


Det er altså serietoer Rosenborg som tar imot serietreer Vålerenga til den fjerde og siste kvartfinalen i årets NM, Rosenborg er i bra form etter kvalik til CL, men Vålerenga er i god form de også. Rosenborg har slått ut lag som KIL/Hemne og AaFK Fortuna, mens Vålerenga har slått ut lag som Fart og Amazon Grimstad. Jeg tør neste ikke tippe noen vinner i denne kampen heller.


Oddsen i kampen mellom Rosenborg og Vålerenga ser slik ut:
H: 2.05
U: 3.65
B: 2.85


Det er ingen tvil om at det er jevnt ifølge oddsen, men Rosenborg litt mer favoritter enn Vålerenga, men kampen skal spilles først også da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Hjemmeseier i alle kampene.
Brann-LSK kvinner 6-0
Kolbotn- Lyn 1-0
Stabæk-Avaldsnes 1-0
Rosenborg-Vålerenga 3-2

Semifinalene blir slik:

Kolbotn-Brann
Stabæk-Rosenborg

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Virker som det kun er fargen på draktene igjen av LSK Kvinner.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann og Rosenborg videre i cupen:

Da er kvartfinalene i årets NM ferdig spilt og i den første kampen møttes Brann og LSK Kvinner:

Brann (6) vs LSK Kvinner (0)

Mål Brann: Tuva Hansen 2 min
Tameka Yallop 9 min
Ingrid Østervold Stenevik 14 min
Svava Ros Gudmundsdottir 35 min
Svava Ros Gudmundsdottir 63 min
Maria Dybwad Brochmann 73 min

Det var ingen tvil om at Brann skulle vinne denne kampen og det første målet i kampen kom etter bare ett minutt spill, da setter Tuva Hansen1-0 for Brann, etter 9 minutter silt dobler Brann ledelsen ved Tameka Yallop til 2-0, etter 14 minutter silt øker Brann ledelsen til 3-0 ved Ingrid Østervold Stenevik, før Svava Ros Gudmundsdottir setter inn sitt første mål for dagen etter 35 spilte minutter og 4-0 til Brann, det er også pauseresultatet, etter pause får Brann 2 mål til, først skårer Svava Ros Gudmundsdottir sitt andre for dagen etter 63 minutter spilt til 5-0 for Brann, før Maria Dybwad Brochmann avslutter målfesten til 6-0 til Brann etter 73 spilte minutter, flere mål blir det altså ikke i denne kampen. Brann går altså videre til semifinale og møter Kolbotn der, mens neste kamp for Begge lag er ett nytt oppgjør til helgen i Bergen mellom Brann og LSK Kvinner, så LSK Kvinner får en ny mulig het til å slå Brann i Bergen på søndag.

I den andre kampen i kvartfinalene i NM, møttes Kolbotn og Lyn:

Kolbotn (1) vs Lyn (0)

Mål Kolbotn: Julie Elise Hoff Klæboe 74 min

Det var ganske jevnt resultatmessig en god stund, og med 0-0 til pause kunne det jo bli en interessant andre omgang, emn hjemmelaget Kolbotn ville ting annerledes for etter 74 spilte minutter skårer Julie Elise Hoff Klæboe 1-0 målet til Kolbotn, flere mål blir det ikke i denne kampen, Kolbotn møter Brann i semifinale i cupen, men først er det hjemmekamp mot Vålerenga i siste kamp i grunnspillet på søndag.

I den tredje og nest siste kampen i kvartfinalene i årets NM, møttes Stabæk og Avaldsnes:

Stabæk (1) vs Avaldsnes (0)

Mål Stabæk: Kim Maria Sundlöv 88 min

Det ble en enda mer jevn kamp mellom Stabæk og Avaldsnes på Nadderud, men med 2 minutter igjen av ordinærtid setter Kim Maria Sundlöv inn kampens eneste mål og 1-0 til Stabæk, som tar seg videre til en semifinale, hvor de møter Rosenborg på Nadderud, men først skal de møtte Arna-Bjørnar i den siste grunnspillkampen i årets Toppserie, den spilles også på Nadderud, mens Avaldsnes møter Røa hjemme i den den siste grunnspillkampen i årets Toppserie.


I den fjerde og siste kampen av årets kvartfinaler i årets NM, møttes Rosenborg og Vålerenga:

Rosenborg (3) vs Vålerenga (2)

Mål Rosenborg: Celine Emilie Nergård 16 min
Sara Kanutte Sørensen Fornes 22 min
Sara Iren Lindbak Hørte 71 min

Mål Vålerenga: Janni Bøgild Thomsen 30 min
Thea Bjelde 61 min

Det ble kanskje litt for jevnt ifølge Rosenborg fansen, men det er jo Rosenborg som går opp i ledelsen 1-0 etter 16 minutter spilt ved Celine Emilie Nergård, før Sara Kanutte Sørensen Fornes setter in 2-0 til Rosenborg etter 22 spilte minutter, etter 30 spilte minutter reduserer Vålerenga til 2-1 ved Janni Bøglid Thomsen, det er også pauseresultatet, i andre omgang setter Vålerenga inn støttet igjen og utligner etter 61 spilte minutter ved Thea Bjelde, men Rosenborg kommer tilbake igjen og Sara Iren Lindbak Hørte setter inn 3-2 til Rosenborg etter 71 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen og Rosenborg er videre til Semifinale borte mot Stabæk på Naddreud, men før den tid skal Rosenborg møtte Lyn borte på Kringsjå kunstgress i den siste grunnspillkampen i Toppserien , mens Vålerenga skal møtte Kolbotn på Sofiemyr stadion i den siste grunnspillkampen i Toppserien.

Semifinalene spilles slik:
Kolbotn vs Brann
Stabæk vs Rosenborg

Før kamp rapportene for kampene på søndag kommer i morgen tidlig/formiddag.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

At du klarer å skrive at Stabæk-Avaldsnes var en jevn kamp er helt utrolig. Hadde Avaldsnes et skudd på mål? Og hvor mange 100%-sjanser misbrukte Stabæk? Bare Bjånesøy alene hadde fem! Har du i det hele tatt sett kampen, eller lest om den i media?

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oversikt over alle kampene som spilles i runde 18 og siste runde av grunnspillet i Toppserien 2022:
Søndag 28/08-22:
Kolbotn vs Vålerenga 15:00 (DIREKTESPORT)
Lyn vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Stabæk vs Arna-Bjørnar 15:00 (DIREKTESPORT)
Brann vs LSK Kvinner 15:00 (NRK 1 og nrk.no/tv)
Avaldsnes vs Røa 15:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: fre aug 26, 2022 8:12 pm At du klarer å skrive at Stabæk-Avaldsnes var en jevn kamp er helt utrolig. Hadde Avaldsnes et skudd på mål? Og hvor mange 100%-sjanser misbrukte Stabæk? Bare Bjånesøy alene hadde fem! Har du i det hele tatt sett kampen, eller lest om den i media?
Beklager det veldig, men jeg sikter bare til at Stabæk klarer bare å vinne med 1-0, selvsagt er Avaldsnes et dårligere lag enn Stabæk på alle måter i både kampen og generelt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Kan bli noen morsomme opp gjør når grunnspillet i Toppserien 2022 skal spilles ferdig, med 4 lag som kjemper om topp 4:


Da er det altså klart for de siste og avgjørende kampene i runde 18 i Toppserien 2022 og grunnspillet, i første kamp møttes Kolbotn og Vålerenga:

Kolbotn vs Vålerenga
Sted: Sofiemyr stadion
Runde: 18
Dag. Søndag
Dato: 28/08-22
Dommer: Emilie Rodahl Torkelsen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 1: Monica Brun Løkkeberg (Freidig, SPK)
Ass.dommer 2: Helle Reiten (Sjetne IL)
4. dommer: Jonas Johnsen (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Kolbotn og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Sofiemyr


Det blir en spennende avslutting på grunnspillet i Toppserien2022, og alle kamper starter samtidig slik at ingen kan spille på resultat, det gjelder spesielt de 4 lagene som kjemper om den siste topp 4 plassen. Vålerenga er allerede klare for sluttspillet med topp 4, mens Kolbotn er et av de 4 lagene som kjemper om den siste plassen i topp 4. Jeg tror nok at Kolbotn vil gjøre alt for å vinne denne kampen. Kolbotn ligger ett poeng bak Stabæk i kampen om fjerdeplassen. Avhengig av resultatene i de andre kampene kan både seier og uavgjort holde til en topp fire-plassering. Vålerenga er sikret en plass blant de tre beste, men kan klatre opp på tredjeplass med seier mot Kolbotn om Rosenborg samtidig feiler borte mot Lyn.
Lagene har møttes 24 ganger i serie og cup siden 2006. Vålerenga har 11 seire, Kolbotn ni. Fire kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Valle i april vant Vålerenga 2-0. I fjor møttes lagene tre ganger og Vålerenga vant alle kampene, først 2-1 borte og 3-0 hjemme i Toppserien så 3-1 på Sofiemyr i kvartfinalen i NM.


Oddsen forkampen mellom Kolbotn og Vålerenga ser slik ut:
H: 8.50
U: 5.10
B: 1.25


Det er ingen tvil om at det selvsagt er gjestene Vålerenga som er favoritter i denne kampen ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.



I den andre kampen i runde 18 av Toppserien 2022, møttes Lyn og Rosenborg:

Lyn vs Rosenborg
Sted: Kringsjå kunstgress
Runde: 18
Dag: søndag
Dato: 28/08-22
Dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
4. dommer: Arion Shaqiri (Rælingen)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Kringsjå


Det ert altså Lyn som tar imot et annet lag som er klare for sluttspillet, nemlig Rosenborg, men Lyn er selv bant de 4 lagene som kjemper om topp 4. Jeg tror nok at det blir Rosenborg som blir sterkest i denne kampen, men vi får vente å se. Lyn ligger ett poeng bak Stabæk og har dårligere målforskjell enn laget fra Nadderud og må derfor slå Rosenborg for å ha mulighet for en plass i topp fire-sluttspillet. Rosenborg har grepet om andreplassen, men kan bli forbigått at Vålerenga med tap på Kringsjå. Trønderne kan også ende med samme poengsum som serieleder Brann, men bergenserne har 11 plussmål mer enn laget fra Trondheim.
Lyn og Rosenborg (Trondheims-Ørn) har møttes ni ganger i Toppserien siden 2018. Rosenborg (Trondheims-Ørn) har seks seire, Lyn én. To kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Trondheim i mai vant Lyn 1-0. I fjor vant trønderne 2-1 borte og 3-2 hjemme.


Oddsen for kampen mellom Lyn og Rosenborg ser slik ut:
H: 12.00
U: 8.20
B: 1.10


Det er ingen tvil om at gjestene Rosenborg er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal som vanlig spilles også da.



I den tredje kampen i runde 18 av Toppserien 2022, møttes Stabæk og Arna-Bjørnar:

Stabæk vs Arna-Bjørnar
Sted: Naddreud stadion
Dag: søndag
Dato: 28/08-22
Dommer: Henrikke Holm Nervik (Trygg/Lade, SK)
Ass.dommer 1: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
Ass.dommer 2: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
4. dommer: Brage Nygård (Salangen IF Fotball)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Stabæk og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... de%20skole


Det kan bli en enkel prosess i avgjørelsen av topp 4, dersom Stabæk vinner måt Arna-Bjørnar, for som sagt alt Stabæk trenger å gjører er å vinne kampen mot Arna-Bjørnar, så er det de som tar den siste plassen i topp 4. Jeg tror at Stabæk fort blir for streke i denne kampen. Stabæk har grepet om fjerdeplassen før den siste runden i grunnspillet og tar som sagt den siste plassen i topp fire-sluttspillet med seier søndag. Også uavgjort eller tap kan holde avhengig av hva som skjer i de andre kampene. Arna-Bjørnar ligger på åttendeplass og blir liggende der uansett resultat søndag.
Arna-Bjørnar og Stabæk (Asker) har møttes 50 ganger i serie og cup siden 1997. Stabæk (Asker) har 27 seire, Arna-Bjørnar ni. 14 kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Bergen i april vant Stabæk 2-1. I fjor vant Arna-Bjørnar begge kampene, først 3-0 borte så 1-0 hjemme.


Oddsen for kampen mellom Stabæk og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.35
U: 4.80
B: 6.10


Det er ingen tvil om at Stabæk er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles også da.


I den fjerde og nest siste kampen i runde 18 av Toppserien 2022, møttes Avaldsnes og Røa:

Avaldsnes vs Røa
Sted: Avaldsnes 1
Dag: søndag
Dato: 28/08-22
Dommer: Ola Kellerhals (Vaulen IL- fotball)
Ass.dommer 1: Bjørn Reidar Klingenberg Schaal (Forus og Gausel Idrettslag)
Ass.dommer 2: Marius Clarholm (Viking FK)
4. dommer: Amir Ajjour (Fotballklubben Vidar)
Klokkeslett: 15 00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes

Det er ingen av de 2 lagene som kan være med å kjempe om topp 4 i år, for både Avaldsnes og Røa skal spille kvalifiseringsspill i år, jeg tror kanskje at hjemmelaget Avaldsnes blir for sterke i denne kampen, men vi får vente å se. De to bunnlagene møtes på Karmøy. Avaldsnes kommer fra en sterk borteseier mot LSK mens Røa fortsatt jakter sesongens første seier.
Lagene har møttes 18 ganger i serie og cup siden 2013. Avaldsnes har ti seire, Røa fire. Fire kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Oslo i april vant Avaldsnes 2-0. For to år siden vant Avaldsnes 1-0 borte og 4-0 hjemme.


Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Røa ser slik ut:
H: 1.60
U: 4.00
B: 4.20


Det er ingen tvil om at det er hjemmelaget Avaldsnes som er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.


I den femte og siste kampen i runde 18 av Toppserien 2022, møttes Brann og LSK Kvinner:

Brann vs LSK Kvinner
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 18
Dag. Søndag
Dato: 28/08-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Bjørn Tore Warland Idsø (Baune, SK)
Ass.dommer 2: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
4. dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Klokkeslett: 15.00
Kanal: NRK 1 og nrk.no/tv


Værmelding for kampen mellom Brann og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Sandviken


Det er altså allerede sluttspill klare Brann som tar imot det siste laget som kjemper om den siste topp 4 plasseringen, men jeg tror nok at Brann blir for sterke i denne kampen, spesielt med tanke på det som skjedde på onsdag da de to møttes i Bergen i kvartfinalen i NM. Brann har mer eller mindre sikret førsteplassen før den siste runden. Rosenborg kan komme opp på samme poengsum som bergenserne, men Brann har 11 plussmål mer enn dem. LSK Kvinner tapte hjemme for Avaldsnes i forrige runde og har det dårligste utgangspunktet av de fire lagene som kjemper om fjerdeplassen. Det tidligere storlaget må vinne i Bergen for å ha en mulighet til å ta en plass sluttspill med de beste lagene.
Brann (Sandviken) og LSK Kvinner (Setskog/Høland / Team Strømmen) har møttes 50 ganger i serie og cup siden 1994. LSK Kvinner (Setskog/Høland / Team Strømmen) har 30 seire, Brann (Sandviken) 13. Syv kamper har endt uavgjort. Lagene møttes sist i kvartfinalen i NM tidligere i denne uka. Da vant Brann 6-0. Da lagene møttes i LSK-hallen i Toppserien i april vant Brann 1-0. I fjor vant bergenserne 4-1 hjemme og 2-0 borte i Toppserien. I semifinalen i NM vant Sandviken 2-0 i LSK-hallen.


Oddsen for kampen mellom Brann og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 1.08
U: 9.00
B: 13.00


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal jo kampen spilles først også da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Å satse en slant på Kolbotn er kanskje ikke så dumt. Kjemper jo om fjerdeplassen, og om det skulle komme tidlige scoringer for Rosenborg mot Lyn mister kanskje Vålerenga litt motivasjon. Ellers verdt å merke seg at Lyn vant borte mot Rosenborg, så 12 i odds virker høyt. Mulig at det legges vekt på at Lyn har gitt inntrykk av at de heller vil vinne nedrykksluttspillet enn å bli tre eller fire i mesterskapsluttspillet.

De andre kampene virker oddsen mer korrekt, skjønt 1,08 på Brann kan nesten virke litt høy.

BrannSeriemester07

Legg inn av BrannSeriemester07 »

Brann seriemestere 8-) 8-) Obos-kvalitet på resten!

TWU

Legg inn av TWU »

Var en liten skandale den straffen Brann fikk når de gjorde 2-2. Siden Kolbotn holdt unna og ikke minst Stabæk snudde, så fikk det liten betydning. Brann-laget var svake i denne kampen, men holdt til et poeng og seriegull.

dzk

Legg inn av dzk »

Er det nå hypercubeish sluttspillet begynner ?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Gratulerer så mye med seriegull til Sandviken!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skal sies at når det først er sluttspill er det ganske mye behageligere å være i det for topp 4, og for Stabæks del nå kun fire poeng unna CL istedenfor 14!

TWU

Legg inn av TWU »

Opp fra første divisjon kommer Tromsø og Åsane, som etter å ha nesten rotet bort topp 2 tok seg nok sammen igjen på slutten.

Røa tror jeg blir et nummer for liten, så får vi se om en av disse to lagene kommer seg over Avaldsnes.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TWU skrev: søn aug 28, 2022 8:25 pm Opp fra første divisjon kommer Tromsø og Åsane, som etter å ha nesten rotet bort topp 2 tok seg nok sammen igjen på slutten.

Røa tror jeg blir et nummer for liten, så får vi se om en av disse to lagene kommer seg over Avaldsnes.
Avaldsnes kommer vel til å forsterke laget før sluttspillet? Og alle stiller på 0 poeng. Glem hvordan den tabellen ser ut nå. Her kommer det til å bli endringer.

TWU

Legg inn av TWU »

Korgutt skrev: søn aug 28, 2022 8:29 pm
Avaldsnes kommer vel til å forsterke laget før sluttspillet? Og alle stiller på 0 poeng. Glem hvordan den tabellen ser ut nå. Her kommer det til å bli endringer.
Mistet spilleren som stort sett var det de hadde å komme med, usikker på hvor mye de klarer å forsterke..? Riise som ikke akkurat oser klasse på benken (så ærlig må man være). Men kan godt klare å fornye plassen, er i tvil om kvaliteten til de som kommer opp er god nok.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp rapportene kommer i morgen sammen med hvordan sluttspillet og kvalifiseringsspillet blir spilt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: man aug 29, 2022 2:32 pm Etter kamp rapportene kommer i morgen sammen med hvordan sluttspillet og kvalifiseringsspillet blir spilt.
Da har du en stor jobb foran deg!

jakral

Legg inn av jakral »

Den er så pinlig den boikotten som flere av landets største supporterklubber har skrevet under på i forbindelse med det nye medaljesluttspillet. Man skulle nesten tro at de hadde vært tribuneslitere i Toppserien i årevis. Bortsett fra deler av Bataljonen til Brann, så har vel øvrige supportergrupper aldri organisert noe som helst i Toppserien? Man boikotter altså noe man aldri bruker tid på uansett.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

jakral skrev: man aug 29, 2022 5:26 pm Den er så pinlig den boikotten som flere av landets største supporterklubber har skrevet under på i forbindelse med det nye medaljesluttspillet. Man skulle nesten tro at de hadde vært tribuneslitere i Toppserien i årevis. Bortsett fra deler av Bataljonen til Brann, så har vel øvrige supportergrupper aldri organisert noe som helst i Toppserien? Man boikotter altså noe man aldri bruker tid på uansett.
Det stemmer ikke. Både Stabæk, Vålerenga og LSK Kvinner har stilt med vel så mye som det Brann har til nå. Om Brann klarer å holde det gående med supportere i mer enn tre-fire sesonger overgår man selvsagt disse. Arna Bjørnar hadde også noe på gang en sesong, og Lyn stiller i det minste med tromme. Skal dog innrømme at den beste fansen Vålerenga hadde var mens de var i 2. divisjon. Manglende kontroll av alkohol blant publikum var muligens en årsak.

Selv kommer jeg til å dra på kampene for jeg ser jo treningskampene også, men stiller muligens i sivil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»