Toppserien 2022

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2022

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 12 av Toppserien 2022, møttes LSK Kvinner og Stabæk:


LSK Kvinner (2) vs Stabæk (0)


Mål LSK Kvinner: Fiona Helen Worts 12 min
Andrea Wilmann 14 min


Det ble kanskje ikke helt overraskende seier til LSK Kvinner i denne kampen, men selv om de vinner er det et poeng som skiller disse 2 lagene fra hverandre før kampene i helgen. Det hele startet etter 12 spilte minutter når Fiona Helen Worts setter inn 1-0 for hjemmelaget LSK Kvinner, og LSK Kvinner hadde i denne perioden 2 effektive minutter hvor begge målene kom, for etter 14 spilte minutter øker LSK Kvinner og Andrea Wilmann ledelsen til 2-0, flere mål blir det utrolig nok ikke i denne kampen. LSK Kvinner skal til Sofiemyr stadion og møtte Kolbotn der i neste runde, det er akkurat nå 5 poeng som siller de to lagnee (Kolbotn med 10 poeng og LSK Kvinner med 15 poeng), Stabæk skal ta imot ett av lagene som har slitt i det siste nemlig Avaldsnes begge disse kampene spille søndag 05/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 12 av Toppserien 2022, møttes Avaldsnes og Brann:


Avaldsnes (1) vs Brann (2)


Mål Avaldsnes: Cille Nilsen 19 min

Mål Brann: Elisabeth Terland 38 min
Tuva Hansen 92 min


Det endte med Brann serier til slutt, men Avaldsnes var veldig nære et poeng hjemme mot Brann i denne kampen. Cille Nilsen sender Avaldsnes til himmels og i ledelsen etter bare 19 minutters spill, men etter 38 minutters spill utligner Brann og Elisabeth Terland til 1-1, det så altså lenge ut til at det skulle ende med 1-1 og poeng deling, men Tuva Hansen og Brann ville det annerledes for etter 92 spilte minutter og på overtid skårer Tuva Hansen og sender Brann i ledelsen 2-1 som da til slutt blir sluttresultatet. Avaldsnes skal til Nadderud og møtte Stabæk der, mens Brann tar imot Vålerenga på Brann stadion, begge kampene spilles søndag 05/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

De 2 siste kommer litt senere i dag/kveld det gjør også lenkene til tabeller og Statistikk.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 12 av Toppserien 2022, møttes Røa og Arna-Bjørnar:


Røa (2) vs Arna-Bjørnar (2)


Mål Røa: Nadia Ryan Pinto 1 min
Tuva Lotte Leschbrandt Espås 68 min

Mål Arna-Bjørnar: Karoline Heimvik Haugland 12 min
Karoline Heimvik Haugland 63 min


Det endte med uavgjort og 2-2 mellom bunnlagene Røa og Arna-Bjørnar da lagene møttes på Røa kunstgress i helgen. Det hele startet etter bare et minutt spill, da Nadia Ryan Pinto ga hjemmelaget Røa ledelsen, 11 minutter senere utligner Arna-Bjørnar til 1-1 ved Karoline Heimvik Haugland, det var også pause resultatet. Etter pause gikk det en stund før vi fikk mål igjen, men etter 63 spilte minutter skårer Arna-Bjørnar og Karoline Heimvik Haugland igjen og 2-1 til gjestene, men 5 minutter senere utligner Røa og Tuva Lotte Leschbrandt Espås til 2-2, flere mål blir det ikke i denne kampen. Røa skal møtte Lyn borte på Kringsjå til helgen, mens Arna-Bjørnar tar imot Rosenborg til dyst i Bergen, begge kampene spilles søndag 05/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 12 av Toppserien 2022, møttes Kolbotn og Lyn:


Kolbotn (0) vs Lyn (1)


Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 17 min


Det endte med Lyn serier da de to Oslo-lagene Kolbotn og Lyn møttes på Sofiemyr stadion på søndag. Det var gjestene Lyn som vant til slutt, det hele startet og sluttet i forhold til målene etter 17 minutters spill da sendte Anna Nerland Aahjem Lyn i ledelsen og det ble altså kampens eneste mål. Kolbotn skal spille en ny hjemmekamp på Sofiemyr stadion søndag 05/06-22, mens Lyn tar imot Røa til dyst på Kringsjå også den kampen spille søndag 05/06-22.


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Før kamprapporter for helgen kommer på fredag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oversikt over alle kampene som spilles i runde 13 av Toppserien 2022:
Søndag 05/06-22:
Arna-Bjørnar vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Kolbotn vs LSK Kvinner 15:00 (DIREKTESPORT)
Lyn vs Røa 15:00 (DIREKTESPORT)
Stabæk vs Avaldsnes 15:00 (DIREKTESPORT)
Brann vs Vålerenga 16:00 (NRK 1 og nrk.no)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Over 6000 solgte billetter, og stor kamp på Brann stadion:


Da er det altså klart for serierunde 13 av Toppserien 2022 og i den første kampen møttes Kolbotn og LSK Kvinner:


Kolbotn vs LSK Kvinner
Sted: Sofiemyr stadion
Runde: 13
Dag: søndag
Dato: 05/06-22
Dommer: Emilie Rodahl Torkelsen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 1: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
Ass.dommer 2: Steffen Nathaniel Dahl (Greåker IF)
4. dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Kolbotn og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Sofiemyr


Det er altså Kolbotn som tar imot LSK Kvinner i den første kampen i runde 13 av Toppserien 2022 og jeg tror kanskje at det kan bli jevnere en det ville vært i utgangspunktet, men holder kanskje en knapp på LSK Kvinner, men de må nok virkelig kjempe for alle poengene, for tviler litt på at de får noe gratis. Kolbotn kan henge seg på i kampen om fjerdeplassen om de slår LSK, men med tap søndag vil luka opp til topp fire bli stor. LSK ligger på femteplass før denne runden og trenger tre poeng for å henge med Lyn på plassen foran.
Kolbotn og LSK (Team Strømmen, Setskog/Høland) hatt møttes 62 ganger i serie og cup siden 1995 og har 28 seire hver. Seks kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i LSK-hallen i mars vant LSK 3-2. I fjor vant LSK 2-1 på Sofiemyr og 5-2 i LSK-hallen.


Oddsen for kampen mellom Kolbotn og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 4.00
U: 3.85
B: 1.65
Det er ingen tvil og at gjestene LSK Kvinner er litt mer favoritter i denne kampen enn Kolbotn, men kampen skal jo som vanlig spilles først.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre jun 03, 2022 4:30 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 13 av Toppserien 2022, møttes Stabæk og Avaldsnes:

Stabæk vs Avaldsnes
Sted: Nadderud stadion
Runde: 13
Dag: søndag
Dato: 05/06-22
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: André Fjeldheim (Borre IF)
4. dommer: Mohammad Hafezi (Reinsvoll IF)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... m/Nadderud


Det er altså Stabæk som tar imot bunnlaget Avaldsnes og John Arne Riise. En kamp jeg tror Stabæk kanskje kommer til å vinne. 7 poeng er det imellom disse 2 lagene, (Stabæk 14 poeng og Avaldsnes 7 poeng). Stabæk er med i kampen om en plass blant de fire beste. Laget fra Nadderud har tapt for Vålerenga og LSK i de to siste kampene, men hadde fire seire på fem kamper før det. Avaldsnes ligger nest sist i Toppserien, men tapte knepent 1-2 for serieleder Brann sist helg.
Lagene har møttes 19 ganger i serie og cup siden 2013. Stabæk har syv seire, Avaldsnes seks. Seks kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes på Karmøy i mai vant Stabæk 1-0. I fjor endte det 1-1 på Karmøy før Stabæk vant 2-1 på Nadderud.

Oddsen for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.70
B: 5.40
Det er ingen tvil og at hjemmelaget Stabæk er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal jo som vanlig spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 13 av Toppserien 2022, møttes Arna-Bjørnar og Rosenborg:

Arna-Bjørnar vs Rosenborg
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 13
Dag: søndag
Dato: 05/06-22
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Bjørn Tore Warland Idsø (Baune, SK)
Ass.dommer 2: Christoffer Tveit (Bergen Nord, FK - Fotball)
4. dommer: Magnus Drag Lysø (Rørvik IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna


Det er Arna-Bjørnar som tar imot laget som ligger på tredje plass nå, nemlig Rosenborg. Jeg tror Rosenborg kommer til å bli forsterke i denne kampen. Etter to stortap mot Vålerenga og Kolbotn, spilte Arna-Bjørnar 2-2 borte mot Røa i Oslo sist helg. Søndag møter de Rosenborg som med seier har muligheten til å knappe inn på forspranget til Brann og Vålerenga på plassene foran i og med at de to topplagene møtes i Bergen. Sist helg var trønderne nærmest seieren da det endte 1-1 borte mot Vålerenga.
Arna-Bjørnar og Rosenborg (Trondheims-Ørn) har møttes 55 ganger i serie og cup siden 1997. Rosenborg (Trondheims-Ørn har 23 seire, Arna-Bjørnar 21. 11 kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Trondheim i april vant Rosenborg 4-1. I fjor vant trønderne 2-0 i Bergen og 7-1 i Trondheim.




Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Rosenborg ser slik ut:
H: 11.00
U: 7.80
B: 1.12
Det er ingen tvil og at gjestene Rosenborg er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal jo som vanlig spilles først.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre jun 03, 2022 5:01 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 13 av Toppserien 2022, møttes Lyn og Røa:

Lyn vs Røa
Sted: Krongsjå kunstgress
Runde: 13
Dag: søndag
Dato: 05/06-22
Dommer: Cecilie Frøyland (Frøyland IL)
Ass.dommer 1: Linda Andresen (Hauerseter)
Ass.dommer 2: Thanh Tan Tran (Huk FK)
4. dommer: Maren Hatletvedt (Fana Fotball)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Kringsjå


Det er altså formlaget Lyn som tar imot bunnlaget Røa, jeg tror nok at Lyn kommer til å vinne denne kampen. Det er 16 poeng som skiller disse 2 lagene i favør Lyn, (Lyn har 18 poeng, mens Røa har 2 poeng). Formlaget Lyn har ikke tapt siden de møtte serieleder Brann i slutten av april og ligger på fjerdeplass i Toppserien, tre poeng foran LSK. Røa ligger sist, men fikk med seg sesongens andre poeng da de spilte 2-2 hjemme mot Arna-Bjørnar sist helg.
Lagene har møttes åtte ganger i serie og cup siden 2013. Lyn har fire seire, Røa to. To kamper har endt uavgjort. Da lagene møtte på Røabanen i mai vant Lyn 2-0. Da lagene møttes i Toppserien for to år siden endte det 1-1 på Kringsjå før Lyn vant 3-1 på Røabanen.

Oddsen for kampen mellom Lyn og Røa ser slik ut:
H: 1.25
U: 5.40
B: 8.00
Det er ingen tvil og at hjemmelaget Lyn er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal jo som vanlig spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 13 av Toppserien 2022, møttes Brann og Vålerenga:

Brann vs Vålerenga
Sted: Brann stadion
Runde: 13
Dag: søndag
Dato: 05/06-22
Dommer: Henrikke Holm Nervik (Trygg/Lade, SK)
Ass.dommer 1: Monica Brun Løkkeberg (Freidig, SPK)
Ass.dommer 2: Line Cathrine Nymoen (Kolstad Fotball)
4. dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Klokkeslett: 16:00
Kanal: NRK 1 og nrk.no


Værmelding for kampen mellom Brann og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion

Det er altså solgt over 6000 billetter til denne godbiten av en fotballkamp, når serieleder Brann tar imot, serietoer Vålerenga til dyst på Brann stadion. Dette kommer nok til å bli en jevn kamp, men skal jeg tippe seier i denne kampen må det bli til Brann. Både Brann og Vålerenga er ubeseirede denne sesongen, men Brann, som har spilt én kamp mer, leder serien fem poeng foran Vålerenga.
Brann (Sandviken) og Vålerenga har møttes 25 ganger i serie og cup siden 2003. Brann (Sandviken) har 12 seire, Vålerenga syv. Seks kamper har endt uavgjort. Da lagene møttes i Oslo for en måned siden endte det 1-1. I fjor vant Sandviken begge kampene i Toppserien, 3-0 hjemme og 1-0 borte, før Vålerenga vant 2-1 i cupfinalen.


Oddsen for kampen mellom Brann og Vålerenga ser slik ut:
H: 2.30
U: 3.45
B: 2.55
Det er meget jevnt ifølge oddsen også, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

chatin

Legg inn av chatin »

Visstnok full splid innad i LSK Kvinner. I følge Romerikes Blad skal klubben skal ha terminert kontrakten med det som omtales som ¨to av lagets beste og viktigste spillere¨. Det skal være to spillere det også er stor interesse for både i utlandet og hos konkurrenter i Norge. Avisen melder at det skal ha vært en konflikt over lengre tid, som skal ha eskalert den siste tiden. Folk i og rundt klubben skal være svært bekymret over utviklingen og frykter en spillerflukt.

Virker som det som har vært den suverent beste klubben på kvinnesiden i Norge det siste tiåret, nå er i store problemer. Virker også som en veldig merkelig avgjørelse å terminere med to spillere som det er interesse på som de kunne solgt og fått penger for i sommer.

Blir fort skikkelig spenning om den fjerde og siste sluttspillplassen fremover. Stabæk og Lyn øyner nok virkelig muligheten nå.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Malin Brenn og Camilla Linberg som er spillerne (sistnevnte var den første jeg tenkte på). Linberg har vært skadet, og kun vært med I de siste tre kampene, mens Brenn har vært fast i forsvaret. At stallen alt er liten gjør det kanskje verst, og også om det er så stor uro som det gis inntrykk av. At LSK hadde kunnet få millionbeløp på disse to har jeg dog ingen tro på. Spennende å se hvordan det setter sitt preg på morgendagens kamp mot Kolbotn. Regnet den som åpen i utgangspunktet. Merk ellers at LSK på de fire kampene etter at Fiskerstrand ble skadet kun har sluppet inn et mål!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

One Tree Hill go skrev: fre jun 03, 2022 5:02 pm Det er altså solgt over 6000 billetter til denne godbiten av en fotballkamp, når serieleder Brann tar imot, serietoer Vålerenga til dyst på Brann stadion.
Over 8000 nå. Jeg må si jeg er ekstremt imponert, hadde aldri trodd de skulle klare å trekke så mange. Supportermiljøet rundt Brann fortjener masse skryt for å være så positive til integreringen av kvinnelaget. Jeg hadde trodd det skulle bli en del negativitet, fordi sånn er noen, men det er tilsynelatende utelukkende positivitet og støtte.

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: lør jun 04, 2022 1:06 pm At LSK hadde kunnet få millionbeløp på disse to har jeg dog ingen tro på.
Nei det tror ikke jeg heller, det får stå for journalistens regning. Men de går nok glipp av flere hundre tusen, samt gir konkurrentene mulighet til å styrke seg gratis og det er jo ikke heldig for klubben. Skal man tippe at Tuva Hansen gjør et så bra EM at hun blir solgt fra Brann og Malin Brenn hentes inn som erstatter. Vanskelig å si hvor Linberg kan ende opp, ingen hemmelighet at Vålerenga var veldig interessert sist.

chatin

Legg inn av chatin »

Tjaaah skrev: lør jun 04, 2022 5:39 pm
One Tree Hill go skrev: fre jun 03, 2022 5:02 pm Det er altså solgt over 6000 billetter til denne godbiten av en fotballkamp, når serieleder Brann tar imot, serietoer Vålerenga til dyst på Brann stadion.
Over 8000 nå. Jeg må si jeg er ekstremt imponert, hadde aldri trodd de skulle klare å trekke så mange. Supportermiljøet rundt Brann fortjener masse skryt for å være så positive til integreringen av kvinnelaget. Jeg hadde trodd det skulle bli en del negativitet, fordi sånn er noen, men det er tilsynelatende utelukkende positivitet og støtte.
Absolutt imponerende, vært et bra snitt på Stemmemyren også. Får håpe at mange fortsetter å støtte laget og at det ikke bare er nå helt i startfasen at det er gøy og at de fleste er borte om en sesong eller to.

Brann setter tilskuerrekord denne helgen, neste helg skal Rosenborg prøve å slå den rekorden igjen. Må innrømme at jeg ikke har like tro på det, virker ikke som at RBK har fått like bra oppslutning rundt kvinnelaget som det Brann har klart.

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

RBK vil jo ikke oppgi hvor mange billetter de gar solgt, barnslig.

lund

Legg inn av lund »

Amalie Eikeland linkes jo hjem nå. Var nettopp en reportasje med henne, Maren Mjelde og Vilde Bø Risa utenfor Stadion. Bø Risa har jo også sagt at hun skal hjem sammen med Andreas Vindheim etter hvert. Nå signerte riktig nok nettopp Maren Mjelde ny kontrakt med Chelsea (men har jo vært skadeplaget og er litt opp i årene), men hadde vært rått å få hjem alle tre.

For øvrig oppe i nesten 10 000 solgte nå.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: lør jun 04, 2022 9:02 pm
sexxes skrev: lør jun 04, 2022 1:06 pm At LSK hadde kunnet få millionbeløp på disse to har jeg dog ingen tro på.
Nei det tror ikke jeg heller, det får stå for journalistens regning. Men de går nok glipp av flere hundre tusen, samt gir konkurrentene mulighet til å styrke seg gratis og det er jo ikke heldig for klubben. Skal man tippe at Tuva Hansen gjør et så bra EM at hun blir solgt fra Brann og Malin Brenn hentes inn som erstatter. Vanskelig å si hvor Linberg kan ende opp, ingen hemmelighet at Vålerenga var veldig interessert sist.
Linberg kan være en fantastisk spiller, men ikke nødvendigvis den enkleste å ha med å gjøre?

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: lør jun 04, 2022 10:52 pm
chatin skrev: lør jun 04, 2022 9:02 pm
sexxes skrev: lør jun 04, 2022 1:06 pm At LSK hadde kunnet få millionbeløp på disse to har jeg dog ingen tro på.
Nei det tror ikke jeg heller, det får stå for journalistens regning. Men de går nok glipp av flere hundre tusen, samt gir konkurrentene mulighet til å styrke seg gratis og det er jo ikke heldig for klubben. Skal man tippe at Tuva Hansen gjør et så bra EM at hun blir solgt fra Brann og Malin Brenn hentes inn som erstatter. Vanskelig å si hvor Linberg kan ende opp, ingen hemmelighet at Vålerenga var veldig interessert sist.
Linberg kan være en fantastisk spiller, men ikke nødvendigvis den enkleste å ha med å gjøre?
Det vet jeg ikke noe om foruten de ryktene som har vært rundt konflikten i LSK nå, men om hun er i en klubb og et lag som fungerer er det kanskje enklere å få det beste ut av henne. Hadde én veldig god sesong i Lyn og var god i LSK før skaden, vil tro de beste klubbene vil vurdere å hente henne. Usikker på hvor gira min klubb Vålerenga er akkurat nå, da man har to-tre av samme spillertypen allerede i stallen.

chatin

Legg inn av chatin »

lund skrev: lør jun 04, 2022 9:40 pm Amalie Eikeland linkes jo hjem nå. Var nettopp en reportasje med henne, Maren Mjelde og Vilde Bø Risa utenfor Stadion. Bø Risa har jo også sagt at hun skal hjem sammen med Andreas Vindheim etter hvert. Nå signerte riktig nok nettopp Maren Mjelde ny kontrakt med Chelsea (men har jo vært skadeplaget og er litt opp i årene), men hadde vært rått å få hjem alle tre.
Brann har nok et godt grunnlag for mange gode år fremover med diverse bergensere som spiller utenbys og utenlands akkurat nå som nok helt sikkert ønsker seg hjem på et tidspunkt og å spille for Brann. Samtidig har man talentfabrikken Arna-Bjørnar som man kan rekruttere store talenter fra lokalt.

Men er nok flere av Brann-spillerne som kommer til å være sterkt ønsket av utenlandske klubber også fremover. Så de er avhengig av å fylle på. Tuva Hansen, Lisa Naalsund og Elisabeth Terland er spillere det fort kommer interesse på allerede i sommer, i alle fall om de gjør et godt EM. Regner med Brann har 7-8 spillere som skal til EM i sommer og da blir det fort mer oppmerksomhet fra utlandet.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Brenn i startoppstillingen til LSK, mens Linberg ikke er i troppen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

stikkpillen skrev: lør jun 04, 2022 9:31 pm RBK vil jo ikke oppgi hvor mange billetter de gar solgt, barnslig.

Det er vel mest for å bygge opp spenningen, og ikke minst fordi man må skille ut kjøpte billetter med andre billetter også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seier til Brann i rekordkamp også Rosenborg fortsetter å vinne:


Da er serierunde 13 av Toppserien 2022 ferdig spilt, det var mange fine kamper denne runden også, i den første kampen møtte Arna-Bjørnar og Rosenborg:


Arna-Bjørnar (2) vs Rosenborg (4)


Mål Arna-Bjørnar: Mina Bell Folland 80 min
Linnea Sælen 87 min
Mål Rosenborg: Anna Langås Jøsendal 9 min
Emilie Nautnes 20 min
Emilie Nautnes 24 min
Emilie Marie Joramo 35 min


Det ble en meget solid seier til gjestene fra Trondheim og Rosenborg, jeg trodde jo også at de skulle vinne på forhånd og Rosenborg innfridde forventningene. Det hele startet etter bare 9 minutters spill da Anna Langås Jøsendal sendte gjestene Rosenborg i ledelsen 1-0, etter 20 minutters spill er det Emilie Nautnes sin tur til å øke ledelsen for Rosenborg til 2-0, før Emilie Nautnes er på farten igjen 4 minutter senere og øker ledelsen til 3-0 for Rosenborg, etter 35 spilte minutter er det en annen Emilie sin tur til å finne nettmaskene, når Emilie Marie Joramo øker ledelsen til Rosenborg ytterligere tikl 4-0. En litt svakere andre omgang kanskje av Rosenborg, men Arna-Bjørnar prøver å komme tilbake, det er bare det at de får det første reduserings målet litt for seint, for etter 80 slite minutter reduserer Arna-Bjørnar og Linnea Sælen til 4-1, 7 minutter senere reduserer Arna-Bjørnar og Mina Bell Folland nok en gang til 4-2. Arna-Bjørnar skal til LSK-hallen og møtte LSK Kvinner der i neste runde som spilles på søndag 12/06-22, mens Rosenborg får besøk av Brann i neste rundes hovedkamp på NRK og på Lerkendal stadion, den kampen spilles også søndag 12/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 13 av Toppserien 2022 møttes Kolbotn og LSK Kvinner:


Kolbotn (2) vs LSK Kvinner (1)


Mål Kolbotn: Ingvild Byrøygard Kvernvolden 9 min
Fanny Alice Tess Lång 34 min
Mål LSK Kvinner: Fiona Helen Worts 52 min


LSK Kvinners svake form fortsetter også når de møter Kolbotn borte på Sofiemyr stadion, jeg trodde kanskje at det svake spillet skulle snu snart for LSK Kvinner, men det ser ikke slik ut. Allerede etter 9 spilte minutter haver LSK Kvinner bakpå, når Ingvild Byrøygard Kvernvolden sender hjemmelaget Kolbotn i ledelsen 1-0, etter 34 spilte er det Fanny Alice Tess Lång som dobler ledelsen til Kolbotn til 2-0, det er også pauseresultatet, etter hvilen får LSK Kvinner en tidlig redusering til2-1 etter 52 spilte minutter ved Fiona Helen Worts, men flere mål blir det ikke i denne kampen som dermed ender med 2-1 seier til Kolbotn. Kolbotn skal ta turen til Karmøy og Avaldsnes i neste runde som spilles søndag 12/06-22, mens LSK Kvinner får altså besøk av Arna-Bjørnar i LSK-hallen, som også spille søndag 12/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 13 av Toppserien 2022 møttes Stabæk og Avaldsnes:


Stabæk (2) vs Avaldsnes (0)


Mål Stabæk: Andrea Anderdal 15 min
Justine Kvaleng Kjelland 47 min


Avaldsnes sin dårlige form fortsetter også mot Stabæk, når de taper 2-0 på Nadderud stadion mot Bærumslaget. Det hele startet etter et kvarters spill når Andrea Anderdal sette inn 1-0 for hjemmelaget Stabæk, det er også pauseresultatet. Etter hvilen øker Justine Kvaleng Kjelland og Stabæk til 2-0 etter 47 mniutters spill, flere mål blir det ikke i den ne kampen. Stabæk vinner fortjent 2-0 og skal møte tabellnabo Lyn på Kringsjå søndag 12/06-22, mens Avaldsnes tar imot Kolbotn til dyst på Karmøy, som også spilles 12/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 13 av Toppserien 2022 møttes Lyn og Røa:


Lyn (3) vs Røa (1)


Mål Lyn: Iselin Sandnes Olsen 27 min
Kamilla Melgård 35 min
Anna Nerland Aahjem 55 min


Mål: Røa: Tuva Lotte Leschbrandt Espås 59 min


Røa fortsetter også å vise at de sliter i årets Toppserien, mens Lyn fortsetter å vise sin gode form, når hjemmelaget Lyn vinner 3-1 mot bunnlaget Røa. Det første målet kom etter 27 minutters spill, da satte Iselin Sandnes Olsen inn 1-0 for hjemmelaget Lyn, etter 35 spilte minutter dobler Lyn og Kamilla Melgård ledelsen til 2-0 for hjemmelaget Lyn, som også er pauseresultatet. Etter hvilen og etter 55 spilte minutter øker Lyn og Anna Nerland Aahjem ledelsen til 3-0, 4 minutter senere reduserer Røa og Tuva Lotte Leschbrandt Espås til 3-1, men flere mål blir det ikke i denne kampen. Lyn har nok en hjemme kamp i neste runde søndag 12/06-22, da kommer tabellnabo Stabæk på besøk, mens Røa tar imot Vålerenga til dyst på Røa kunstgress, den spille også søndag 12/06-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 13 av Toppserien 2022 møttes Brann og Vålerenga:


Brann (1) vs Vålerenga (0)


Mål Brann: Cecilie Redisch Kvamme 22 min


Avgjørelsen kommer tidlig i rekordkampen mellom hjemmelaget Brann og gjestene Vålerenga på Brann stadion, det var i utgangspunktet ingen tvil om at Brann var det beste laget i kampen og hadde mange store sjanser til å skåre både 2 og 3 mål til i kampen, men det ender med 1-0 til hjemmelaget Brann. Målet som blir avgjørende når det settes norsk publikumsrekord i en kvinne fotballkamp kommer etter 22 minutters spill ved Cecilie Redisch Kvamme som får æren av å skåre kampens eneste mål. Brann skal til Trondheim og møte Rosenborg, et Rosenborglag som håper på å slå rekorden til Brann naturligvis som selvfølgelig blir runde 14`s hovedkamp på NRK søndag 12/06-22, mens Vålerenga skal ta turen til Røa kunstgress og møte bunnlaget Røa der, den kampen spilles også 12/06-22.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»