OBOS-Ligaen 2022

Svar
lund

Re: OBOS-Ligaen 2022

Legg inn av lund »

Korgutt skrev: søn okt 09, 2022 2:41 pm Noe som får meg til å lure på om KFUM syns det er mer enn greitt med et par ekstra kvalifiseringskamper etter at serien er avsluttet. Begynner å lure på om viljen er tilstede for et direkte opprykk. På meg virker det som at de gjør hva de kan for å unngå 2.plassen i ligaen.
Har vel også fått litt godt betalt i år. Rent spillemessig har nok både Stabæk og Start vært (en del) bedre enn dem. Overprestering varer ikke alltid evig.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

DEN var viktig å få like før pause 👍

Da kan vi fortsatt ha et berettiget håp om å snu helt om på dette!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Julius sangen på stadion den dag i dag faktisk

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

seriemester2013 skrev: søn okt 09, 2022 2:45 pm
Sportslig skrev: søn okt 09, 2022 2:42 pm Hva er greia med Start? Hver gang de øyner muligheten til at noe bra kan skje, så svikter de igjen. Skjer alltid. Selv om laget skifter ut alle spillerne, og får inn unge spennende spillere, så sviktes det i avgjørende situasjoner. Nå blir det nesten umulig å klare topp 2, og via en kvalik kommer det selfølgelig til å skjære seg på nytt. De som holder med Start må ha det helt grusomt. Positivitet og moral i laget forrige helg, er forvandlet til en hjelpeløs gjeng uten håp denne helgen. Som alltid.
Og motsatt, hva er greia med Skeid?
De spiller ofte for god fotball til å rykke ned, likevel ligger de utsatt til
Ja, og der ser vi problemet til Skeid. De kan gå til pause med en komfortabel ledelse. Men selvfølgelig slipper de inn rett før pause, og momentum er i favør Start. Skeid har hatt mange dårlige opplevelser i år, og de har en tendens til å tape jevne kamper med 1 mål. Spillemessig bør de være gode nok til å holde seg i år. Gir de uansett gode sjanser i en playoff.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Skeid ledet alt for mange kamper til å kun ha vunnet 7 kamper i år.

Frykter jo at det skal ryke nok en gang i dag.
Sist redigert av ElGuaje den søn okt 09, 2022 2:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Holtan ja. En herlig spiller og person, kan redde oss igjen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ja! Hickson!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Skeid 3-1 blæ

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lå ikke akkurat et Skeid mål i lufta, men jammen var det dem som øket ledelsen

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hadde vært fantastisk om Skeid kom seg foran gampelaget fra Jæren.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Jeg orker ikke..hold ut

Corvus

Legg inn av Corvus »

Sportslig skrev: søn okt 09, 2022 2:51 pm
seriemester2013 skrev: søn okt 09, 2022 2:45 pm
Sportslig skrev: søn okt 09, 2022 2:42 pm Hva er greia med Start? Hver gang de øyner muligheten til at noe bra kan skje, så svikter de igjen. Skjer alltid. Selv om laget skifter ut alle spillerne, og får inn unge spennende spillere, så sviktes det i avgjørende situasjoner. Nå blir det nesten umulig å klare topp 2, og via en kvalik kommer det selfølgelig til å skjære seg på nytt. De som holder med Start må ha det helt grusomt. Positivitet og moral i laget forrige helg, er forvandlet til en hjelpeløs gjeng uten håp denne helgen. Som alltid.
Og motsatt, hva er greia med Skeid?
De spiller ofte for god fotball til å rykke ned, likevel ligger de utsatt til
Ja, og der ser vi problemet til Skeid. De kan gå til pause med en komfortabel ledelse. Men selvfølgelig slipper de inn rett før pause, og momentum er i favør Start. Skeid har hatt mange dårlige opplevelser i år, og de har en tendens til å tape jevne kamper med 1 mål. Spillemessig bør de være gode nok til å holde seg i år. Gir de uansett gode sjanser i en playoff.
På den annen side har Start både ledet mange kamper denne sesongen, og spilt veldig bra i store deler av mange kamper uten å ende opp med 3p, de er som vanlig helt uforutsigbare og kan glatt tape mot hvem som helst.
Hjelper heller ikke at man har en ræva personalpolitikk som går ut på å på tynt grunnlag utestenge en av de beste spillerne

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Jada! Deilig Skeid

lund

Legg inn av lund »

Crabsen skrev: søn okt 09, 2022 3:54 pm Jada! Deilig Skeid
Gratulerer med opprykk.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

lund skrev: søn okt 09, 2022 3:57 pm
Crabsen skrev: søn okt 09, 2022 3:54 pm Jada! Deilig Skeid
Gratulerer med opprykk.
Jeg spretter faen ikke champisen enda, men takk. Seier mot Kåffa i morgen nå så kan vi avgjøre det hjemme mot Ranheim neste helg, det hadde vært ekstremt deilig før potensielle bananskall som Sandnes borte og Mjøndalen hjemme

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Deilig!

Nå får fader meg FFK gjøre jobben imorgen, Ale..

Citano

Legg inn av Citano »

Skeid sin seier gjør at både Grorud og Stjørdals-Blink rykker ned.
Dette med at Sogndal smadret i stykker Blink på hjemmebane.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Obos er konge. Det er for sent å angre nå, Brann. Det blir ikke noe opprykk på dere neste år.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Ale skrev: søn okt 09, 2022 4:01 pm
ElGuaje skrev: søn okt 09, 2022 3:59 pm Deilig!

Nå får fader meg FFK gjøre jobben imorgen, Ale..
Det gjør vi nok. Hjemme på stadion valser vi over Bryne.
Første 40 mot Mjøndalen sist var årsbeste vil jeg påstå. Stor bevegelse og høy intensitet. Vi spilte dem nærmest av banen. I andre var det mystisk nok omvendt. Jenssen reddet oss. Men vi bør vinne i morgen.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Altså den banen på Nordre Åsen. Hvilke mål har den? Virker så jævlig liten.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Elvebakken skrev: søn okt 09, 2022 5:03 pm Altså den banen på Nordre Åsen. Hvilke mål har den? Virker så jævlig liten.
100X64.
Normalen er vel 108X68 tror jeg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Korgutt skrev: søn okt 09, 2022 5:05 pm
Elvebakken skrev: søn okt 09, 2022 5:03 pm Altså den banen på Nordre Åsen. Hvilke mål har den? Virker så jævlig liten.
100X64.
Normalen er vel 108X68 tror jeg.
En ny standard er vel 105*68. I alle fall jo nyere storbaner med dette.

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

Sportslig skrev: søn okt 09, 2022 2:42 pm Hva er greia med Start? Hver gang de øyner muligheten til at noe bra kan skje, så svikter de igjen. Skjer alltid. Selv om laget skifter ut alle spillerne, og får inn unge spennende spillere, så sviktes det i avgjørende situasjoner. Nå blir det nesten umulig å klare topp 2, og via en kvalik kommer det selfølgelig til å skjære seg på nytt. De som holder med Start må ha det helt grusomt. Positivitet og moral i laget forrige helg, er forvandlet til en hjelpeløs gjeng uten håp denne helgen. Som alltid.
Det var ikke kritisk for Start å vinne denne kampen. Stabæk har rett nok hatt en naturstridig effektivitet under Bohinen. De går før eller siden på en smell. Men 5 poeng var uansett for mye å ta igjen. Det som er viktig for Start er å sikre tredjeplassen, og det tror jeg fortsatt skal gå greit.

Jeg hadde vært mer bekymret dersom tapet mot Skeid var fortjent. Men det er vanskelig å vinne mot et lag som har dagen der de scorer på alt av sjanser. xG på FootyStats er 1.19 på Skeid og 1.89 på Start. Start forøvrig med 65% ballbesittelse.

Start spiller OK fotball om dagen. Denne kampen endrer ikke på det. Og Start har solide tradisjoner for å vinne disse Eliteserie-kvalikene. Så jeg er forsiktig optimist.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Spennende kamp for Kongsvinger mot Ranheim i dag. Vinner KIL så er jeg sikker på at vi legger trønderne bak oss for godt denne sesongen.

Samtidig er det et mørkt bakteppe med Gjemselund Stadion som til stadighet er en byggeplass.
Det var kanskje lettere å akseptere et par kamper i Storhallen og heller ta dette som en "eksotisk tvist" sent på sommeren.
Nå viser det seg at det ikke vi spilles mer fotball på Gjemselund i år. Kommune og entrepenør krangler, og store feil og mangler ble oppdaget da det gamle kunstgresset ble rullet vekk.
Igjen sitter en fotballklubb som egentlig ikke får gjort mye med saken.

En eventuelt kvalik blir ikke spilt i Storhallen (naturlig nok) og minner om god høstform, flomlys og god høst-stemning er lagt på hyllen for i år.
Det er selvfølgelig trist for supporterne.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

LeSorcier skrev: søn okt 09, 2022 3:44 pm Hadde vært fantastisk om Skeid kom seg foran gampelaget fra Jæren.
Det begynner å bli ganske sannsynlig hvis ikke Bryne vinner i kveld mot FFK.

Skeid tar nok 3 p borte mot Blink i siste kamp, og kan fort ta minst ett poeng hjemme mot KIL.
Bryne har en av sine vanlige høstsprekker og vil slite med å vinne borte mot FFK og Åsane og hjemme mot MIF.
Har ikke tro på mer enn maks. 2 poeng på disse tre kampene.

Da ender en antagelig opp med at Bryne må ha minst 1 poeng (muligens 3) hjemme mot Sandnes Ulf i siste kamp.
Fortsetter marginene for Sulf i disse lokaloppgjørene, kan det være Judas Berntsen som sender Bryne til kvalik.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Gampelaget fra Jæren i føringen

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Herlig av FFK! 1-1.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

1-2 Baldvinsson

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hva driver FFK med da..

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

ElGuaje skrev: man okt 10, 2022 6:35 pm Hva driver FFK med da..
Filmer seg til straffe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»