OBOS-Ligaen 2022

Svar
Citano

OBOS-Ligaen 2022

Legg inn av Citano »

Bilde
(grønn = opprykk fra 2.div/PostNord, rød = nedrykk fra Eliteserien ------ 2021-plasseringer i høyre kolonne)


Etter en sinnsyk kvalikkfinale som avsluttet 2021-sesongen i norsk fotball, så vet vi nå de 16 lagene som blir del av nivå 2 i norsk fotball: OBOS-ligaen 2022.
Bingoligaen leverte til de grader i 2021 og med disse 16 lagene i 2022 sesongen så tror jeg vi kommer til å få nok en sesong med masse galskap.

Veldig mange sterke lag som kan kjempe om opprykket her.
Kan bli veldig tett og jevnt helt i toppen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Raufoss kan vel fort bli sendt ned?

TWU

Legg inn av TWU »

E det her det skjer??

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Fin liga. Brann og FFK rykker opp. Mjøndalen og Start rykker ned.

Citano

Legg inn av Citano »

Tror Grorud uten Oscar Aga skal slite stort, med mindre de finner nok en spissjuvel som kan erstatte han.
Ikke en umulig oppgave men skal nok litt til med tanke på hvor mange mål han putta for Grorud.

TWU

Legg inn av TWU »

Elvebakken skrev: ons des 15, 2021 11:03 pm Fin liga. Brann og FFK rykker opp. Mjøndalen og Start rykker ned.
Mjøndalen har allerede 6 poeng i lommen, så det skal godt gjøres å rykke ned

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Blir en knalltøff OBOS 2022, med flere lag som er kandidater til direkte opprykk. Tror ikke Brann vil rykke opp i 2022 hvis de gjør som i 2015.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Jeg er klar! Det her blir middels! Woho! OBOS!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Det viktigste spørsmålet er: hvilken kamp skal få æren av å bli "El patetico/el kaosklubbio" eller lignende? Brann- Start, eller må FFK også medregnes her? Min powerranking på norges stussligste lag pdd er:

Start
Brann
FFK

FFK har tross alt levert topp, topp internasjonal kvalitet på sine stusselige prestasjoner intil nylig, men har hatt en oppsving siste år så de ligger pdd. sist. Start leder, men Brann er helt oppe i ryggen etter gårsdagens forestilling som fikk mirakelet på Åråsen til å minne om en episode med "Deg gylne hale".

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Flott at Skeid er oppe igjen, det hadde jeg faktisk ikke fått med meg.
Veldig oversiktlig visning av lagene i OBOS 2022 Citano

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Yourexperiencemaydif skrev: tor des 16, 2021 9:27 am Det viktigste spørsmålet er: hvilken kamp skal få æren av å bli "El patetico/el kaosklubbio" eller lignende? Brann- Start, eller må FFK også medregnes her? Min powerranking på norges stussligste lag pdd er:

Start
Brann
FFK

FFK har tross alt levert topp, topp internasjonal kvalitet på sine stusselige prestasjoner intil nylig, men har hatt en oppsving siste år så de ligger pdd. sist. Start leder, men Brann er helt oppe i ryggen etter gårsdagens forestilling som fikk mirakelet på Åråsen til å minne om en episode med "Deg gylne hale".
3050, tenk så gøy om de hadde misset totalt og gått ned en divisjon til etter alt de har satset på stadion de senere årene

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Dette blir et herlig kaos!

Så mange lag med lang historie og ambisjoner, det må bli heftig!

Everenga

Legg inn av Everenga »

seriemester2013 skrev: tor des 16, 2021 9:35 am
Yourexperiencemaydif skrev: tor des 16, 2021 9:27 am Det viktigste spørsmålet er: hvilken kamp skal få æren av å bli "El patetico/el kaosklubbio" eller lignende? Brann- Start, eller må FFK også medregnes her? Min powerranking på norges stussligste lag pdd er:

Start
Brann
FFK

FFK har tross alt levert topp, topp internasjonal kvalitet på sine stusselige prestasjoner intil nylig, men har hatt en oppsving siste år så de ligger pdd. sist. Start leder, men Brann er helt oppe i ryggen etter gårsdagens forestilling som fikk mirakelet på Åråsen til å minne om en episode med "Deg gylne hale".
3050, tenk så gøy om de hadde misset totalt og gått ned en divisjon til etter alt de har satset på stadion de senere årene
Men er det et stadion eller et borettslag? For å sitere min kone som gikk forbi da jeg så fotballrunden en kveld: Are those people watching from their own fucking balcony?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

seriemester2013 skrev: tor des 16, 2021 9:35 am
Yourexperiencemaydif skrev: tor des 16, 2021 9:27 am Det viktigste spørsmålet er: hvilken kamp skal få æren av å bli "El patetico/el kaosklubbio" eller lignende? Brann- Start, eller må FFK også medregnes her? Min powerranking på norges stussligste lag pdd er:

Start
Brann
FFK

FFK har tross alt levert topp, topp internasjonal kvalitet på sine stusselige prestasjoner intil nylig, men har hatt en oppsving siste år så de ligger pdd. sist. Start leder, men Brann er helt oppe i ryggen etter gårsdagens forestilling som fikk mirakelet på Åråsen til å minne om en episode med "Deg gylne hale".
3050, tenk så gøy om de hadde misset totalt og gått ned en divisjon til etter alt de har satset på stadion de senere årene
1: Du har åpenbart ingenting å gjøre i denne særdeles eksklusive tråden.
2: Mjøndalen er en klubb som åpenbart har prestert over evne i årevis.
3: Dersom du likevel insisterer på å trampe inn i OBOSstua vår med de skitne Eliteserieskoene dine bør slike innlegg unngås i framtiden. Dette er ikke uberkomersielle ES. Dette er den beinharde OBOSligaen hvor ekte fotballconnoisseurer møtes for å nyte fotball som er ubehagelig ekte.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Yourexperiencemaydif skrev: tor des 16, 2021 10:19 am 1: Du har åpenbart ingenting å gjøre i denne særdeles eksklusive tråden.
2: Mjøndalen er en klubb som åpenbart har prestert over evne i årevis.
3: Dersom du likevel insisterer på å trampe inn i OBOSstua vår med de skitne Eliteserieskoene dine bør slike innlegg unngås i framtiden. Dette er ikke uberkomersielle ES. Dette er den beinharde OBOSligaen hvor ekte fotballconnoisseurer møtes for å nyte fotball som er ubehagelig ekte.
Sorry, beklager at det er lenge siden vi var nede, men så nære vi har vært de siste årene på å rykke ned har jeg følt meg nært dere på alle måter.
Håper å holde meg unna i 2023 også

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Citano skrev: ons des 15, 2021 11:03 pm Tror Grorud uten Oscar Aga skal slite stort, med mindre de finner nok en spissjuvel som kan erstatte han.
Ikke en umulig oppgave men skal nok litt til med tanke på hvor mange mål han putta for Grorud.
De har hentet toppscoreren til Asker - Didrik Sereba
Om han klarer å følge opp Aga gjenstår å se.

lsklars

Legg inn av lsklars »

1. Brann
2. Stabæk
3. FFK
4. Mjøndalen
5. Sogndal
6. Start
7. Ulf
8. KFUM
9. Åsane
10. Ranheim
11. Bryne
12. Kongsvinger
13. Raufoss
14. Grorud
15. Skeid
16. Blink

TWU

Legg inn av TWU »

seriemester2013 skrev: tor des 16, 2021 10:32 am
Yourexperiencemaydif skrev: tor des 16, 2021 10:19 am 1: Du har åpenbart ingenting å gjøre i denne særdeles eksklusive tråden.
2: Mjøndalen er en klubb som åpenbart har prestert over evne i årevis.
3: Dersom du likevel insisterer på å trampe inn i OBOSstua vår med de skitne Eliteserieskoene dine bør slike innlegg unngås i framtiden. Dette er ikke uberkomersielle ES. Dette er den beinharde OBOSligaen hvor ekte fotballconnoisseurer møtes for å nyte fotball som er ubehagelig ekte.
Sorry, beklager at det er lenge siden vi var nede, men så nære vi har vært de siste årene på å rykke ned har jeg følt meg nært dere på alle måter.
Håper å holde meg unna i 2023 også
Husj - ut med seg. La oss ekte Obos-tilhørere være alene her inne.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Ale skrev: ons des 15, 2021 10:52 pm Brann vinner nok divisjonen. FFK kan bli alt fra 2-6. plass.

Regner med Ismaheel blir solgt. Viktig å bruke pengene riktig.
Brann har jevnt over vært det svakeste laget i Eliteserien i år, bortsett fra en liten krampetrekning i august/september, de skal gjøre 'endel' riktig i vinter for å være en soleklar kandidat til å vinne divisjonen og når gjorde de sist 'endel' riktig????

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er vel fire som peker seg ut i bunnstriden, Grorud, Stjørdals/Blink, Raufoss og Skeid. Muligens Bryne også, hvordan ny trener slår ut er ikke lett å si.

Brann rykker opp, og så er det mange som kjemper om den andre opprykksplassen. Det er 7-8 lag som kan ta den, utenom de 5 nevnte så er det vel bare Kongsvinger jeg ikke kan se for meg klare opprykk - selv om de var veldig imponerende i 2.divisjon.

16.mai med Tore Andre Flo på Brann Stadion er bare å få på.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Fontolan skrev: tor des 16, 2021 10:56 am
Ale skrev: ons des 15, 2021 10:52 pm Brann vinner nok divisjonen. FFK kan bli alt fra 2-6. plass.

Regner med Ismaheel blir solgt. Viktig å bruke pengene riktig.
Brann har jevnt over vært det svakeste laget i Eliteserien i år, bortsett fra en liten krampetrekning i august/september, de skal gjøre 'endel' riktig i vinter for å være en soleklar kandidat til å vinne divisjonen og når gjorde de sist 'endel' riktig????
Brann trenger ikke gjøre så veldig mye annet enn å holde på de beste unge spillerne sine for å parademarsjere opp igjen. Spent på Stabæk som jeg tror kan gå begge veier. FFK kommer til å være en kandidat for den andre opprykksplassen sammen med Mjøndalen som vel ikke kommer til å bli loppet for spillere siden de ikke har noen som noen vil ha. Start aner jeg ikke hva driver med.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Everenga skrev: tor des 16, 2021 11:18 am

Brann trenger ikke gjøre så veldig mye annet enn å holde på de beste unge spillerne sine for å parademarsjere opp igjen.
Hallo i luken, det er Brann det er tale om.

TWU

Legg inn av TWU »

Boccherini skrev: tor des 16, 2021 11:19 am
Everenga skrev: tor des 16, 2021 11:18 am

Brann trenger ikke gjøre så veldig mye annet enn å holde på de beste unge spillerne sine for å parademarsjere opp igjen.
Hallo i luken, det er Brann det er tale om.
Vi slipper Levanger borte denne gangen da, det er da noe.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Begynner ikke nivået på OBOS å bli ganske solid nå, sånn sammenlignet med tilsvarende i mange andre land? Start, Ranheim, Fredrikstad, Sogndal, Brann, Sandnes Ulf, Mjøndalen og Stabæk.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

TWU skrev: tor des 16, 2021 11:24 am Vi slipper Levanger borte denne gangen da, det er da noe.
Stjørdals-Blink kan bli en lei nøtt.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Stialex skrev: tor des 16, 2021 11:25 am Begynner ikke nivået på OBOS å bli ganske solid nå, sånn sammenlignet med tilsvarende i mange andre land? Start, Ranheim, Fredrikstad, Sogndal, Brann, Sandnes Ulf, Mjøndalen og Stabæk.
La oss nå ikke ta helt av.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

1. Fredrikstad
2. Stabæk
3. Brann
4. Start
5. Sogndal
6. Mjøndalen
7. Sandnes Ulf
8. Åsane
9. Kongsvinger
10. KFUM
11. Ranheim
12. Bryne
13. Raufoss
14. Skeid
15. Blink
16. Grorud

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

SuperGunners10 skrev: tor des 16, 2021 11:34 am 1. Fredrikstad
2. Stabæk
3. Brann
4. Start
5. Sogndal
6. Mjøndalen
7. Sandnes Ulf
8. Åsane
9. Kongsvinger
10. KFUM
11. Ranheim
12. Bryne
13. Raufoss
14. Skeid
15. Blink
16. Grorud
Mange som er enige i hvordan tabellen deles, tipper alle tar feil.

lund

Legg inn av lund »

Hvis Fredrikstad selger Ishmaeel, har jeg litt vanskelig for å se de rykker rett opp egentlig. Da må de forsterke seg en del i forsvaret, for det er virkelig ikke mye å skryte av. De to største jokerne her er vel Stabæk og Start. Begge har vel litt midler til å forsterke seg, og det blir spennende å se om spillerne begynner å ta stilen til Tjelmeland etter hvert eller om de ikke er gode nok.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hvordan står det egentlig til med finansene i plankebyen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»