OBOS-Ligaen 2022

Svar
Sodajr

Re: OBOS-Ligaen 2022

Legg inn av Sodajr »

BRAUT BRUNES x2 :D

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ranheim 1-2 på straffe

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Denne gangen må vel Skeid klare det?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

HÆLVETE!!!!!!!!!!!!!!!

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Fryktelig synd at man på dommerskolen ikke har hatt et kurs slik at de kan lære seg klokken og evt å telle.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

En bra dag for Oslo-lagene.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Dette Kongsvinger-laget har ingenting å tilby.
Det er rett og slett vanskelig å se hva de prøver på.

Velkommen til Brann på torsdag. Jeg spår allerede nå en enkel 0-3 seier til bergenserne.

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: man mai 23, 2022 5:54 pm
Tinkler skrev: søn mai 22, 2022 4:48 pm To raske av Normann Hansen ser jeg. Beste offensive spilleren i Stabæk etter min mening. Bedre enn Edvardsen.
Måten Stabæk spiller fotball på kler hverken KNH eller Edvardsen spesielt godt, men kanskje Edvardsen minst. Edvardsen - har heller ikke vært like sharp etter at han kom tilbake fra skade i fjor.

Men nå har vi stort sett møtt lag på nedre halvdel - når vi nå fremover kommer opp mot de andre utfordrerne om opprykket kan det paradoksalt nok bli bedre arbeidsforhold for disse to - gitt at motstanderne er interessert i å forsøke å styre matchene…

Jeg synes det virker som Stabæk har prøvd å lage et klima for disse ved å ligge litt kontrollert i presset sitt for å få kontringsrom, så jeg er ikke helt enig i at det ikke kler dem sånn som de spiller. At de to ikke er noen rene spisstyper, er noe annet. Men de har hvert fall bidratt med en del mål og assists til nå. Så er det først og fremst hjemmekampene og baneforholdene som har passet de to aller minst - hvert fall fram til nå. Enig i at de to muligens vil få enda bedre arbeidsbetingelser mot bedre motstand. I de kampene er det en del defensive spillere som vil få testet seg i litt større grad enn fram til nå.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: man mai 23, 2022 7:57 pm Fryktelig synd at man på dommerskolen ikke har hatt et kurs slik at de kan lære seg klokken og evt å telle.
?

Champis

Legg inn av Champis »

Jatilnei. skrev: man mai 23, 2022 8:15 pm Dette Kongsvinger-laget har ingenting å tilby.
Det er rett og slett vanskelig å se hva de prøver på.

Velkommen til Brann på torsdag. Jeg spår allerede nå en enkel 0-3 seier til bergenserne.

Synes ikke Kongsvinger har sett så verst ut. Mtp. å være med i toppen, så er det selvsagt litt unna, men det er vel ikke målet heller. Tror uansett de klarer plassen med god margin.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

lsklars skrev: man mai 23, 2022 6:53 pm Men Sandnes bygde jo ny stadion for å fylle tribunene!?
Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am
lsklars skrev: man mai 23, 2022 6:53 pm Men Sandnes bygde jo ny stadion for å fylle tribunene!?
Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Jeg tenker det blir slik neste år også. VAR kommer i Eliteserien og da blir det ikke nok dommere til å betjene både Eliteserien, OBOS og VAR samtidig. Så de fleste OBOS-kampene vil sånn sett gå på mandager.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Korgutt skrev: tir mai 24, 2022 8:51 am
4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am
lsklars skrev: man mai 23, 2022 6:53 pm Men Sandnes bygde jo ny stadion for å fylle tribunene!?
Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Jeg tenker det blir slik neste år også. VAR kommer i Eliteserien og da blir det ikke nok dommere til å betjene både Eliteserien, OBOS og VAR samtidig. Så de fleste OBOS-kampene vil sånn sett gå på mandager.
Stygt redd for det ja. Det er kanon bra at de spiller på en annen dag en Eliteserien, men mandagen... Fotball bør så langt det lar seg gjøre, spilles i helgen.

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:54 am
Korgutt skrev: tir mai 24, 2022 8:51 am
4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am

Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Jeg tenker det blir slik neste år også. VAR kommer i Eliteserien og da blir det ikke nok dommere til å betjene både Eliteserien, OBOS og VAR samtidig. Så de fleste OBOS-kampene vil sånn sett gå på mandager.
Stygt redd for det ja. Det er kanon bra at de spiller på en annen dag en Eliteserien, men mandagen... Fotball bør så langt det lar seg gjøre, spilles i helgen.
Enig! Det bra med en egen dag, men ikke mandager. Det er nesten ikke unger til stede på mandagskampene da disse er opptatt med treninger og kamper for sine aldersbestemte lag.
Norsk fotball trenger å rekruttere yngre supportere og da er mandagskamper veldig lite gunstig.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Kent Håvard Eriksen sin kontrakt med MIF er er ternminert og nå legger spissen skoene på hylla.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lørdager og søndager a? Sist jeg sjekka er helg en Lørdag

Faen idiotiske NFF pamaper som ikke kan noe

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Champis skrev: tir mai 24, 2022 1:39 am
Real-_- skrev: man mai 23, 2022 7:57 pm Fryktelig synd at man på dommerskolen ikke har hatt et kurs slik at de kan lære seg klokken og evt å telle.
?
Sikkert mye i andre kamper, men såg Ranheim hvor dommer blåser frispark etter 3.30 av de minimum 5min han har lagt til. Pga vind, sette opp mur og mål så setter han vel igang ca 96 og blåser så av 10-12 sek etterpå. Mao 3,40 og ikke 5 min overtid. Og da har jeg ikke tatt med andre situasjoner der Start drøyer osv.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Bare tull. Sandnes Ulf har da aldri hatt spesielt mange tilskuere på kampene sine, og flere kamper i OBOS-ligaen før de bygget nytt stadion ble spilt for en snaut håndfull folk på hjemmebane.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

obban skrev: tir mai 24, 2022 9:04 am Enig! Det bra med en egen dag, men ikke mandager. Det er nesten ikke unger til stede på mandagskampene da disse er opptatt med treninger og kamper for sine aldersbestemte lag.
Pussig nok har vi i Skeid hatt meget gode tilskuertall på våre hjemmekamper hittil. Selv gårsdagens kamp mot et lite attraktivt lag i Stjørdals-Blink ble spilt for over 800 tilskuere, og det var flere kids i Skeidtøy tilstede på denne kampen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

obban skrev: tir mai 24, 2022 9:04 am
4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:54 am
Korgutt skrev: tir mai 24, 2022 8:51 am

Jeg tenker det blir slik neste år også. VAR kommer i Eliteserien og da blir det ikke nok dommere til å betjene både Eliteserien, OBOS og VAR samtidig. Så de fleste OBOS-kampene vil sånn sett gå på mandager.
Stygt redd for det ja. Det er kanon bra at de spiller på en annen dag en Eliteserien, men mandagen... Fotball bør så langt det lar seg gjøre, spilles i helgen.
Enig! Det bra med en egen dag, men ikke mandager. Det er nesten ikke unger til stede på mandagskampene da disse er opptatt med treninger og kamper for sine aldersbestemte lag.
Norsk fotball trenger å rekruttere yngre supportere og da er mandagskamper veldig lite gunstig.
De aller fleste som vil gå på kamp er enige. Men virker som om det er sofasupporterne de bryr seg om...

Så langt er det vel bare Brynesupporterne som har vist noe motstand mot dette, kanskje noen andre og bør gjøre noe?

obban

Legg inn av obban »

Lilleborg skrev: tir mai 24, 2022 12:48 pm
4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Bare tull. Sandnes Ulf har da aldri hatt spesielt mange tilskuere på kampene sine, og flere kamper i OBOS-ligaen før de bygget nytt stadion ble spilt for en snaut håndfull folk på hjemmebane.
Ja, tilskuersnittet kunne helt klart vært bedre i Sandnes, men det har aldri vært en snau håndfull på noen kamp hvor jeg har vært tilstede (og det er ganske mange).
Det var over 4000 tilskuere på åpningskampen denne sesongen og i 2021 var det kun Ålesund, Fredrikstad og HamKam som hadde flere tilskuere på sine OBOS kamper.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Ideelt sett skulle jeg ønske et slikt oppsett:

Fredag: 6 OBOS kamper på kvelden typ kl. 19.00
Lørdag: De 2 resterende OBOS kampene (hovedkampene) og 2 Eliteserie kamper strekt utover dagen med kampstart kl.14,16,18 og 20.00
Søndag: De 6 resterende Eliteserie kampene

Kanskje det bare er meg, men liker at vi da også får en typ aperitif på fredagen, forrett på lørdagen og hovedretten søndag.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lørdag 16:00 hadde vært knall for Obos

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Champis skrev: tir mai 24, 2022 1:37 am
Fontolan skrev: man mai 23, 2022 5:54 pm
Tinkler skrev: søn mai 22, 2022 4:48 pm To raske av Normann Hansen ser jeg. Beste offensive spilleren i Stabæk etter min mening. Bedre enn Edvardsen.
Måten Stabæk spiller fotball på kler hverken KNH eller Edvardsen spesielt godt, men kanskje Edvardsen minst. Edvardsen - har heller ikke vært like sharp etter at han kom tilbake fra skade i fjor.

Men nå har vi stort sett møtt lag på nedre halvdel - når vi nå fremover kommer opp mot de andre utfordrerne om opprykket kan det paradoksalt nok bli bedre arbeidsforhold for disse to - gitt at motstanderne er interessert i å forsøke å styre matchene…

Jeg synes det virker som Stabæk har prøvd å lage et klima for disse ved å ligge litt kontrollert i presset sitt for å få kontringsrom, så jeg er ikke helt enig i at det ikke kler dem sånn som de spiller. At de to ikke er noen rene spisstyper, er noe annet. Men de har hvert fall bidratt med en del mål og assists til nå. Så er det først og fremst hjemmekampene og baneforholdene som har passet de to aller minst - hvert fall fram til nå. Enig i at de to muligens vil få enda bedre arbeidsbetingelser mot bedre motstand. I de kampene er det en del defensive spillere som vil få testet seg i litt større grad enn fram til nå.
Nja - vi bygger opp spillet for langsomt, slik at vi blir stangende mot etablert forsvar, vi står også gjerne litt høyt i banene og komprimerer motstanderen så det ikke blir bakrom for disse å jobbe med. Pasningsspillet er som vi har vært inne på før for langsomt og upresist til å skape ubalanse og gjennombrudd.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Lilleborg skrev: tir mai 24, 2022 12:48 pm
4pLaY skrev: tir mai 24, 2022 8:09 am Klubben selv mener de taper mye på disse mandags kampene.
Bare tull. Sandnes Ulf har da aldri hatt spesielt mange tilskuere på kampene sine, og flere kamper i OBOS-ligaen før de bygget nytt stadion ble spilt for en snaut håndfull folk på hjemmebane.
Tror jeg vet hva vi har hatt, jeg har vært fast inventar siden midten av 2000 tallet, dog mye mindre de siste årene. Forøvrig er det bare bullshit du kommer med her, "en håndfull" du liksom. Selv i postnord hadde vi mer en det etterhvert.

Vi har ikke hatt mange nei, sizen på byen tatt i betraktning, men det har helt klart vært perioder med mer (når klubben har gjort det bedre).

Uansett, det jeg sa var at klubben mener de taper på mandags kamper, sier seg selv at det stemmer. Jeg kjenner ingen som orker dra på kamp etter jobb en mandag, dette er folk som er middels interessert i fotball med barn osv.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

På torsdag må alle her inne som har hjemmekamp komme seg på kamp! Da er det ingen unskyldninger.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Soccermannen skrev: tir mai 24, 2022 7:28 pm På torsdag må alle her inne som har hjemmekamp komme seg på kamp! Da er det ingen unskyldninger.
Selv er laget mitt i Eliteserien men jeg kan love deg at jeg er på plass i Sarpsborg klokken 2000 på torsdag kveld. For å heie på Molde.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: tir mai 24, 2022 12:48 pm
Champis skrev: tir mai 24, 2022 1:39 am
Real-_- skrev: man mai 23, 2022 7:57 pm Fryktelig synd at man på dommerskolen ikke har hatt et kurs slik at de kan lære seg klokken og evt å telle.
?
Sikkert mye i andre kamper, men såg Ranheim hvor dommer blåser frispark etter 3.30 av de minimum 5min han har lagt til. Pga vind, sette opp mur og mål så setter han vel igang ca 96 og blåser så av 10-12 sek etterpå. Mao 3,40 og ikke 5 min overtid. Og da har jeg ikke tatt med andre situasjoner der Start drøyer osv.

Kunne kanskje vært lagt til noe sekunder pga. vinden, men det er ikke sånn at det skal legges til fordi det blir dømt straffe, frispark, innkast, gult kort eller rødt kort. Alt det der er en del av spillet. Skulle man lagt til for alle stopp i spillet, så måtte man lagt til 15-20 min i hver omgang.

Champis

Legg inn av Champis »

Mr.Meep skrev: tir mai 24, 2022 6:26 pm Lørdag 16:00 hadde vært knall for Obos

Blir veldig overrasket hvis man setter opp en hel runde med eliteserie eller obos fast på samme tidspunkt som PL-runden.

Champis

Legg inn av Champis »

Fontolan skrev: tir mai 24, 2022 6:56 pm
Champis skrev: tir mai 24, 2022 1:37 am
Fontolan skrev: man mai 23, 2022 5:54 pm

Måten Stabæk spiller fotball på kler hverken KNH eller Edvardsen spesielt godt, men kanskje Edvardsen minst. Edvardsen - har heller ikke vært like sharp etter at han kom tilbake fra skade i fjor.

Men nå har vi stort sett møtt lag på nedre halvdel - når vi nå fremover kommer opp mot de andre utfordrerne om opprykket kan det paradoksalt nok bli bedre arbeidsforhold for disse to - gitt at motstanderne er interessert i å forsøke å styre matchene…

Jeg synes det virker som Stabæk har prøvd å lage et klima for disse ved å ligge litt kontrollert i presset sitt for å få kontringsrom, så jeg er ikke helt enig i at det ikke kler dem sånn som de spiller. At de to ikke er noen rene spisstyper, er noe annet. Men de har hvert fall bidratt med en del mål og assists til nå. Så er det først og fremst hjemmekampene og baneforholdene som har passet de to aller minst - hvert fall fram til nå. Enig i at de to muligens vil få enda bedre arbeidsbetingelser mot bedre motstand. I de kampene er det en del defensive spillere som vil få testet seg i litt større grad enn fram til nå.
Nja - vi bygger opp spillet for langsomt, slik at vi blir stangende mot etablert forsvar, vi står også gjerne litt høyt i banene og komprimerer motstanderen så det ikke blir bakrom for disse å jobbe med. Pasningsspillet er som vi har vært inne på før for langsomt og upresist til å skape ubalanse og gjennombrudd.

Da ser vi det fullstendig ulikt. Stabæk - Grorud så jeg i reprise, og der er det Grorud som er det mest spillende laget, og fikk mest utbytte av dette. I den kampen var det mye mer direkte fra Stabæk, hvor man prøver å finne frontspillerne ganske raskt ofte - som igjen fører til at spillet blir veldig ukontrollert og med mye balltap. Å skulle øke balltempoet, som du snakker om, må alltid stå i stil med ferdighetene. Det går tross alt altfor fort generelt i OBOS, som gjør at kvaliteten blir lavere.

Hvis du tar utgangspunkt i at mange lag, og kanskje alle man har møtt til nå, gjerne vil være i balanse mot Stabæk hele veien, og gjerne vil at Stabæk skal spille en del mot etablert. Stabæk blir er førende laget i mange perioder i mange kamper, og da betyr det selvsagt at totalen gjør at et blir mye spill mot etablert. Sånn jeg leser en del kritikere av lag som ofte styrer spill, er at de synes det får for treigt, for lite framover etc. Hva mener du man skal gjøre? Jeg føler at veldig mange etterlyser at disse lagene bare skal spille mer pasninger framover, som selvsagt er mye enklere å gjøre når man baserer spillet sitt på kontringer. Dvs, det er alltid enkelt å spille framover, men mot da blir det også veldig ukontrollert.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»