WC langrenn, Dresden (18/12-19/12)

Svar
lund

Re: WC langrenn, Dresden (18/12-19/12)

Legg inn av lund »

Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:09 am Bolsjunov lever farlig.
Skjønner ikke hvorfor han går i dag egentlig. Er jo ikke god nok til at det vil monne i V-cup sammenlagt (tviler på at han kommer på pallen i dag) spesielt ikke med den formen han har vist. Skal han ha noen sjanse på V-cup sammenlagt, bør han helst vinne Tour de Ski og da kan jeg ikke skjønne at dette skal være en optimal oppladning.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:02 am
george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 9:49 am
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 9:44 am Quintin er jo en sensasjon her. Var nummer 39 i dette rennet i fjor. Har bare noen få renn med verdenscuppoeng totalt, men har gjort det bra nivået under WC. 23 år gammel. Ei å følge med på, kanskje.
Husker hun var bra med på sprinten i U23-VM for noen år siden. Mener å huske at hun var i finalen da det gikk i Tyskland og Ribom vant.
Mer eller mindre ren skøytesprintspesialist slik jeg har forstått det.
Nja, ser hun har noen greie resultater i klassisk også, og hun har faktisk vunnet et FIS-renn på 10 km, så ingen ren sprinter. Ikke helt utenkelig at hun kan gjøre det ok i Tour de Ski om hun deltar der. Faller kanskje av til slutt, men noen gode enkeltresultater kan hun kanskje diske opp med. I tillegg til her i Dresden, altså.
Måtte sjekke opp denne seieren, ikke noe særlig nivå der. I år har hun gått to distanserenn, ca 2 min bak Claudel på 10 fri i Alpen Cup og 2:45 bak Frida på Lillehammer. I fjor hadde hun heller ingenting å vise til på distanse. Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne ta VC poeng på distanserenn med det første.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

lund skrev: lør des 18, 2021 10:14 am
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:09 am Bolsjunov lever farlig.
Skjønner ikke hvorfor han går i dag egentlig. Er jo ikke god nok til at det vil monne i V-cup sammenlagt (tviler på at han kommer på pallen i dag) spesielt ikke med den formen han har vist. Skal han ha noen sjanse på V-cup sammenlagt, bør han helst vinne Tour de Ski og da kan jeg ikke skjønne at dette skal være en optimal oppladning.
Bolshunov var jo i finalen her i fjor. Det rennet var en del av en ganske vellykket TDS-oppladning også ;)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 10:16 am
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:02 am
george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 9:49 am
Husker hun var bra med på sprinten i U23-VM for noen år siden. Mener å huske at hun var i finalen da det gikk i Tyskland og Ribom vant.
Mer eller mindre ren skøytesprintspesialist slik jeg har forstått det.
Nja, ser hun har noen greie resultater i klassisk også, og hun har faktisk vunnet et FIS-renn på 10 km, så ingen ren sprinter. Ikke helt utenkelig at hun kan gjøre det ok i Tour de Ski om hun deltar der. Faller kanskje av til slutt, men noen gode enkeltresultater kan hun kanskje diske opp med. I tillegg til her i Dresden, altså.
Måtte sjekke opp denne seieren, ikke noe særlig nivå der. I år har hun gått to distanserenn, ca 2 min bak Claudel på 10 fri i Alpen Cup og 2:45 bak Frida på Lillehammer. I fjor hadde hun heller ingenting å vise til på distanse. Jeg kan ikke skjønne hvordan hun skal kunne ta VC poeng på distanserenn med det første.
Men husk at hun aldri har vært nummer to i en prolog i WC heller, så mulig hun har fått et skikkelig løft inn mot sesongen. Og i TdS er det vel ikke unormalt at mellomeuropeerne gjør det ok, og i år vil det i tillegg være en del som står over TdS pga. OL-sesong. Jeg tipper vi får se henne der og at hun tar noen poeng.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 10:17 am
lund skrev: lør des 18, 2021 10:14 am
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:09 am Bolsjunov lever farlig.
Skjønner ikke hvorfor han går i dag egentlig. Er jo ikke god nok til at det vil monne i V-cup sammenlagt (tviler på at han kommer på pallen i dag) spesielt ikke med den formen han har vist. Skal han ha noen sjanse på V-cup sammenlagt, bør han helst vinne Tour de Ski og da kan jeg ikke skjønne at dette skal være en optimal oppladning.
Bolshunov var jo i finalen her i fjor. Det rennet var en del av en ganske vellykket TDS-oppladning også ;)
... men virker ikke å være i samme form så langt i år, det må sies.

lund

Legg inn av lund »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 10:17 am
lund skrev: lør des 18, 2021 10:14 am
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:09 am Bolsjunov lever farlig.
Skjønner ikke hvorfor han går i dag egentlig. Er jo ikke god nok til at det vil monne i V-cup sammenlagt (tviler på at han kommer på pallen i dag) spesielt ikke med den formen han har vist. Skal han ha noen sjanse på V-cup sammenlagt, bør han helst vinne Tour de Ski og da kan jeg ikke skjønne at dette skal være en optimal oppladning.
Bolshunov var jo i finalen her i fjor. Det rennet var en del av en ganske vellykket TDS-oppladning også ;)
Da var jo ikke nordmennene på start. Verken der eller i Tour de Ski. Ei heller hadde han noen konkurranse om V-cup sammenlagt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Begynner å bli alvorlig isete i målområdet og veldig sporete i noen av svingene. Regner med at de vil gjøre en liten prepareringsjobb før heatene, ellers blir det knall og fall over en lav sko her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 10:23 am Begynner å bli alvorlig isete i målområdet og veldig sporete i noen av svingene. Regner med at de vil gjøre en liten prepareringsjobb før heatene, ellers blir det knall og fall over en lav sko her.
Tok ca. ti sekunder og så gikk Chautemps noe alvorlig på trynet rett etter målstreken.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Der røyk Bolser`n gitt

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Slått ut Vili Crv. For en helt!

Number4

Legg inn av Number4 »

Faens svenske!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hva er det Sundling driver med? stopper hele feltet inn i svingen :@

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Bunnsolid av Taugbøl.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Snart på tide å kutte bort Dresden fra kalenderen? Totalt bingo hvert år, lite tilskuere og på en stripe av snø i en park hver gang.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hva skjedde med heat 2? Ser ikke noen resultater fra det heatet på live-oppdateringene (jeg ser på alpint nå).

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Real-_- skrev: lør des 18, 2021 12:06 pm Snart på tide å kutte bort Dresden fra kalenderen? Totalt bingo hvert år, lite tilskuere og på en stripe av snø i en park hver gang.
Veldig uenig i «totalt bingo»

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 12:10 pm Hva skjedde med heat 2? Ser ikke noen resultater fra det heatet på live-oppdateringene (jeg ser på alpint nå).
Pellegrino foran Helland Larsen. Svake tider.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 12:12 pm
Skraevadottir skrev: lør des 18, 2021 12:10 pm Hva skjedde med heat 2? Ser ikke noen resultater fra det heatet på live-oppdateringene (jeg ser på alpint nå).
Pellegrino foran Helland Larsen. Svake tider.
Ja, kom opp nå. RImelig god heat-løper, Helland Larsen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Real-_- skrev: lør des 18, 2021 12:06 pm Snart på tide å kutte bort Dresden fra kalenderen? Totalt bingo hvert år, lite tilskuere og på en stripe av snø i en park hver gang.
Er allerede fjernet fra kalenderen for neste år (eller året etter det)

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

tartaglia2 skrev: lør des 18, 2021 12:15 pm
Real-_- skrev: lør des 18, 2021 12:06 pm Snart på tide å kutte bort Dresden fra kalenderen? Totalt bingo hvert år, lite tilskuere og på en stripe av snø i en park hver gang.
Er allerede fjernet fra kalenderen for neste år (eller året etter det)
Har det kommet endelig oppsett for neste sesong? Jeg har bare sett denne:
https://assets.fis-ski.com/image/upload ... 023-25.pdf

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Lol, det så nesten ut som Dahlqvist valgte midtsporet på oppløpet for å hindre Sundling.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Sverige vs Norge vs Slovenia i finalen

janesaj

Legg inn av janesaj »

Er vel første WC-finalen til Myhrvold. Artig!

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 12:22 pm
tartaglia2 skrev: lør des 18, 2021 12:15 pm
Real-_- skrev: lør des 18, 2021 12:06 pm Snart på tide å kutte bort Dresden fra kalenderen? Totalt bingo hvert år, lite tilskuere og på en stripe av snø i en park hver gang.
Er allerede fjernet fra kalenderen for neste år (eller året etter det)
Har det kommet endelig oppsett for neste sesong? Jeg har bare sett denne:
https://assets.fis-ski.com/image/upload ... 023-25.pdf
Var en nyhetssak om at Dresden ikke skulle videreføres som årlig WC-renn, mulig det blir annethbert år. Mener som sagt at det er av programmet for neste år.

Edit: Fant lenke til saken.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: lør des 18, 2021 12:31 pm Er vel første WC-finalen til Myhrvold. Artig!
Veldig morsomt med både henne og Skistad til finalen. Syns Myhrvold løste semifinalen sin veldig bra. God søknad om å få være med i TdS

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

tartaglia2 skrev: lør des 18, 2021 12:32 pm
george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 12:22 pm
tartaglia2 skrev: lør des 18, 2021 12:15 pm

Er allerede fjernet fra kalenderen for neste år (eller året etter det)
Har det kommet endelig oppsett for neste sesong? Jeg har bare sett denne:
https://assets.fis-ski.com/image/upload ... 023-25.pdf
Var en nyhetssak om at Dresden ikke skulle videreføres som årlig WC-renn, mulig det blir annethbert år. Mener som sagt at det er av programmet for neste år.

Edit: Fant lenke til saken.
Takk.
Ser man på draftet for neste sesong er det vel mye som tyder på at det blir en sprinthelg etter Tour de ski, gitt at det er lagt opp til 3 konkurranser de to påfølgende helgene. Sånn sett hadde jo Dresden passet fint inn, men det finnes nok flere andre gode kandidater til sprinthelg.

Spennende med bysprint i Tallinn på slutten av sesongen.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Disse resultatene gjør ting fryktelig vanskelig for OL-uttaket vel? Kun 1 av disse gutta får plass i TdS, og er du ikke med der kommer du vel ikke til OL?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Spørs om ikke dette er det siste vi ser av Finn i WC, med tanke på hvor hard kamp det er om plassene i det norske laget.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

toetoe skrev: lør des 18, 2021 12:42 pm Disse resultatene gjør ting fryktelig vanskelig for OL-uttaket vel? Kun 1 av disse gutta får plass i TdS, og er du ikke med der kommer du vel ikke til OL?
Taugbøl har sett klart best ut i dag og han er også den som ligger best an før i dag, så Northug eller Skar må nok vinne for å passere Taugbøl med tanke på TDS.

Number4

Legg inn av Number4 »

george_hincapie skrev: lør des 18, 2021 12:42 pm Spørs om ikke dette er det siste vi ser av Finn i WC, med tanke på hvor hard kamp det er om plassene i det norske laget.
Trist i så fall. Hvem kan glemme team-sprinten i Falun og ikke minst siste etappen hans i Lahti.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»