Seiling under Sommer-OL 2020

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: Seiling under Sommer-OL 2020

Legg inn av Zanick »

Bronsje

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Dårlig avslutning av Tomasgaard, men det ble bronse. :-)

Edit: Hvorfor driver kommentatorene og regner etter målgang? Sammenlagtresultatet var jo klart idet de krysset mållinja. Var bare å følge med på liveoppdateringen på OL-sidene, det, dersom de ikke hadde kontroll selv.
Sist redigert av Tullin_Thams den søn aug 01, 2021 8:10 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hvem skulle trodd at seiling skulle bli så spennende??
Grattis med bronse!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

lok1 skrev: ons jul 21, 2021 10:43 pm Hermann Tomasgaard i laser er kanskje den herreseileren jeg har mest tro på. Ble nummer seks i VM i fjor, men det skal sies at dette var like før pandemien brøt ut, så ikke alle var med i mesterskapet i Australia. Har også noen andre fine resultater de siste årene, blant annet en kruttsterk verdenscupseier i januar 2019. Kan overraske han her!
Noen som satt noen kronasjer på medalje?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Herlig. Og tyskerens glede over Hermans medalje var idrett på sitt beste.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Grattis med bronse! Deilig med en medalje man ikke hadde regnet så mye med også :)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Moro å våkne til en medalje i seiling! Kjipt at han ikke fikk sølv, men i motsetning til skytteren vår som også lå på andreplass, ble det i hvert fall en medalje, og ikke den kjipe fjerdeplassen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ser nå at Sverige og Danmark vant gull og sølv i seiling. Vi er dermed dårligst i Skandinavia på seiling. Kjipt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TheBaseline skrev: søn aug 01, 2021 11:22 am Ser nå at Sverige og Danmark vant gull og sølv i seiling. Vi er dermed dårligst i Skandinavia på seiling. Kjipt.
Det var bra du slapp å være glad så lenge.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fantastisk bronse. Nå mangler vi kun 2 medalje for å slå OL i 2012 og 2016 i antall medaljer :)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

ms_8 skrev: søn aug 01, 2021 12:04 pm Fantastisk bronse. Nå mangler vi kun 2 medalje for å slå OL i 2012 og 2016 i antall medaljer :)
Bare så synd Sverige og Danmark har gått forbi oss på medaljestatistikken. Et lite skår i gleden der. Og Danmark vinner 100 % gull i håndball for herrer. Skal bli svært vanskelig å slå de i antall medaljer og/eller antall gull.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 9:08 am
Trehjulssykkel skrev: tor jul 29, 2021 2:21 am Deilig å tenke på at Paris bare er 3 år unna også. Innen den tid kan vi fort ha enda flere medaljekandidater enn det vi hadde inn mot dette OL. Ingebritsen/Warholm/Blummenfeldt/Mol&Sørum/Christiansen i sin prime og flere up and coming i svømming og roing. I tillegg til alle seilerne som stort sett er unge folk på vei opp.

I tillegg til normaltid på døgnet, med publikum og kort vei fra Norge (så mulighet for mange norske tilskuere). Er egentlig bare å glede seg til Paris. Jeg spår tidenes norske OL (i moderne tid) om 3 år.
Aller først vil jeg si at Mol og Sørum tapte de siste turneringene før OL, og viser dermed en nedadgående formkurve, noe vi også har sett i OL. De har virkelig ikke overbevist med sitt spill. De har rett og slett spilt dårlig og tapte i to sett mot Russland. Blir svært overrasket om de vinner medalje. Motstanderne deres har funnet ut hvordan de skal slå de, så jeg spår at det blir vanskelig framover. Håndballgutta er et annet norsk lag som sliter i OL. Jeg har egentlig fraskrevet begge som medaljekandidater. Nå er de i beste fall outsidere.

Vedrørende OL i Paris: Skal ikke mye til for å slå dette OL. Tokyo lukter et nytt fiasko-OL lang vei. Få av våre gullfavoritter har prestert. Etter en uke står vi igjen med bare et gull og et sølv. Dette OL vil ende med en marginalt bedre prestasjon enn Rio, som ikke er mye å skryte av.

Dersom vi ønsker å gjøre det bedre i Paris må vi satse på de unge. Det holder ikke å holde igjen de eldste. Nå ser vi hvordan det gikk i roing. Tufte er 45 år og feilet. Borch er 31 år og misset gullet. Jeg tror de må gi fra seg stafettpinnen. Den norske olympiske komite må satse på yngre utøvere. Og de må bevilge mer penger. De må ta noen av millionene fra vinter-OL og gi til sommer-OL. Drittlei av at vi ALLTID overpresterer i vinter-OL og alltid underpresterer i sommer-OL.
«Få av gullfavorittene har prestert» Jeg vet ikke hvor mange gullfavoritter du hadde før start, men synes da Warholm har prestert så langt. Håndballdamene er også i rute. Flere gullfavoritter er det vel ikke. Som du selv sier, sandvolleyballherrene har ikke vunnet så mye før OL, og er ingen gullfavoritt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Blir bedre enn de to siste OL. Perioden 00-08 var jo meget bra (04 pga antall gull). Ellers må vi vel tilbake til Antwerpen og Paris (20 og 24), som er bedre enn årets fiasko OL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»