Ski Classics sesongen 2021/22

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Ski Classics sesongen 2021/22

Legg inn av netrebske »

Neptun skrev: lør mar 19, 2022 3:02 pm
netrebske skrev: lør mar 19, 2022 1:00 pm
Nordlys skrev: lør mar 19, 2022 10:10 am Han utegående reporteren (bokstavelig talt) til NRK henger på tetgruppa til damene sammen med tre andre menn og presterer å omtale dem som buljongløpere :lol:
Dem stattet vel et kvarter foran jentene, det gjorde i alle fall Nygaard og co. Hyggelig for Astrid Øyre Slind å endelig slå jevngamle Therese Johaug. :)
Ja, hun gjorde vel aldri det i langrenn.
Jeg skjønner ikke alle som trodde det skulle være enkelt for en langrennsløper å slå årets suverene vinner i Vasaloppet (ny løyperekord).
Staking er en helt annen idrett enn langrenn og krever store mengder spesifikk trening på akkurat dette. At Johaug blir slått med kun ett sekund av den beste stakeren er en stor prestasjon og forteller at det skal ikke mye til for Johaug å bli best i dette også.
Kanskje fordi Johaug har løyperekorden i Birken?
Tror nok Johaug hadde vært lengre bak med smøring i dag, når vi ser på hvor langt bak dem som gikk på smurte ski, mye lengre bak Johaug enn normalt.

Number4

Legg inn av Number4 »

10km igjen til mål og Slind leder med 4 minutter! Snakk om å være i form.

Number4

Legg inn av Number4 »

09.50 på NRK1 - Reistadløpet. Dessverre så har Johaug meldt forfall.

Bilde

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Krevende forhold og mye snø. Jeg gikk løypa på torsdag. Da var det drømmeføre på trikkeskinner i solskinn.

Number4

Legg inn av Number4 »

Ebba tråkker til i snøføyka, spennende å se om det holder.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Må si jeg storkoser meg med disse løpene, herlig stemning blant gutta i bua også

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

toetoe skrev: lør apr 02, 2022 12:16 pm Må si jeg storkoser meg med disse løpene, herlig stemning blant gutta i bua også
Kunne fint klart meg ute Torgeir Bjørn som dessverre har sneket seg med. Men ellers er jeg veldig enig. Dette er herlig langrenn!

toetoe

Legg inn av toetoe »

Bjørn har et glimt i øyet i disse rennene han av en eller annen grunn ikke har i andre renn, kanskje litt mer avslappet?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Var litt stake i det løpet til Bjørgen på slutten, det skal sies.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Nyenget i mål på 2.17t 🥇

Seier til smurte ski.

Number4

Legg inn av Number4 »

toetoe skrev: lør apr 02, 2022 12:16 pm Må si jeg storkoser meg med disse løpene
Herlig renn i dag, skikkelig vinter og store prestasjoner i føyka. Stor idrett av både Nyenget og Ebba, pluss at jeg slutter aldri og bli imponert over Gjerdalen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Det går ikke så bra med stakerne i langrenn.
Alle langløp burde være reelle skirenn, ikke som nå ... de mislykkedes party som opplever en ny vår i karrieren etter iherdig staketrening.
Kjekt at søt-Ebba vinner. Hun fortjener en opptur.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: lør apr 02, 2022 1:06 pm Det går ikke så bra med stakerne i langrenn.
Alle langløp burde være reelle skirenn, ikke som nå ... de mislykkedes party som opplever en ny vår i karrieren etter iherdig staketrening.
Kjekt at søt-Ebba vinner. Hun fortjener en opptur.
Det er vel greit at det er en blanding. Kan ikke si at Vasaloppet ikke er et reelt skirenn.

Men det kunne godt vært litt mer variasjon. Spesielt løpene ned i Mellom-Europa og Alpene er litt for lette i mine øyne. Det er f.eks et paradoks at La Diagonela som går midt inne i et av Europas flotteste fjellområder er såpass lett som det er.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

toetoe skrev: lør apr 02, 2022 12:23 pm Bjørn har et glimt i øyet i disse rennene han av en eller annen grunn ikke har i andre renn, kanskje litt mer avslappet?
Denne vinteren spesielt har fått meg til å akseptere også T. Bjørn. (dog ikke Morten Stenberg og Ole Rolfsrud, der går grensen)
Det er en fryd å se langrenn uten 10 minutter lange reklameavbrekk - og høre på elendige kommentarer fra personer som ikke er interessert i langrenn. Som TV2 Marius Skjelbæk.

Rekkefølgen min er:

1) NrK
.
.
.
.
.
.
2) NENT (TV3)
.
.
3) TV2
.
.
4) Discovery (ødela hele OL med reklame i konkurransene)

Number4

Legg inn av Number4 »

Neptun skrev: lør apr 02, 2022 2:12 pm
Rekkefølgen min er
I dag fulgte jeg sendingen på SVT1 med Jakob Hård. Ikke fordi de er bedre, men jeg slipper kaklingen til Bjørn i et sett. Det hele er bare mer avslappet og godt for øret!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Number4 skrev: lør apr 02, 2022 2:38 pm
Neptun skrev: lør apr 02, 2022 2:12 pm
Rekkefølgen min er
I dag fulgte jeg sendingen på SVT1 med Jakob Hård. Ikke fordi de er bedre, men jeg slipper kaklingen til Bjørn i et sett. Det hele er bare mer avslappet og godt for øret!
Ikke bare er Bjørn slitsom, men han er jo også nesten allstedsnærværende. Er det ei helg uten vanlig langrenn, så kan man garantere at han har lurt seg med inn som kommentator på langløp. For noen år siden husker jeg til og med at han var med var i skiskyting ei helg det ikke var langrenn. Har tydeligvis jævlig ivrig etter å kommentere et eller annet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»