Skrekktall for regjeringen

Svar
Harduetforslag

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av Harduetforslag »

Det eneste som mangler nå er jo at Rogaland begynner å sutre fordi Tajik ikke ligger an til å returnere som nestleder og at man skaper større splid.

I utgangspunktet synes jeg det er passe drøyt at Tajik i det hele tatt ble lansert i en slik rolle, når man ser på hva hun faktisk har gjort så burde jo AP være alt annet enn interessert i å ha henne i en slik rolle. Ideelt sett burde hun forsvunnet ut av partiet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

izzet2015 skrev: ons mar 01, 2023 10:15 am
Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 3:43 pm
MRSA skrev: ons feb 22, 2023 3:25 pm

Som andre har skreve før, han er for misslikt blant AP sine medlemer og veljarar.
Giske er en slags helt på svært begrensete geografiske områder. Er du mann fra Trøndelag, 50-60, små-frustrert og drikker store mengder øl, så er det en ganske stor sjanse for at du liker Giske.
Det er nok flere som støtter Giske , har stor oppslutning i laget sitt. Det høres ut på enkelte at Giske har gjort noe som ikke er bra, han er ikke dømt for noe så dette blir bare oppspinn og woke. Det er ikke bare i Trondheim han er populær, det gjelder hele landet. Han er likt av mange av medlemmene i AP!
Var vel Mark Twain som en gang sa "Ryktene om min død er sterkt overdrevet".

Kan vel omformulere den til "Ryktene om Giskes popularitet er sterkt overdrevet".

På tide med noe nytt? Ja, takk.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ser Tonje Brenna sender stikk mot Trond Giske, hun og Hoem blir aldri ferdig med denne saken. Liker ikke at Giske er så populær, det må svi for damene.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

izzet2015 skrev: tor mar 02, 2023 12:12 pm Ser Tonje Brenna sender stikk mot Trond Giske, hun og Hoem blir aldri ferdig med denne saken. Liker ikke at Giske er så populær, det må svi for damene.
Helt som ventet av Brenna, det er slik hun er. Og Støre sa han ville ha en samlende ledelse :lol:

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Nå virker det som om mange i Rogaland vil bygge opp andre enn Tajik for å være sine "stjerner", samtidig så tror jeg 20-20% i Støre vs Giske egentlig sier sitt om at AP pdd ikke har gode lederkandidater overhodet. Hadde de hatt noen av Stoltenberg sitt kaliber å ta av så ville vedkommende hatt 90%.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

ehall skrev: tor mar 02, 2023 7:09 pm
izzet2015 skrev: tor mar 02, 2023 12:12 pm Ser Tonje Brenna sender stikk mot Trond Giske, hun og Hoem blir aldri ferdig med denne saken. Liker ikke at Giske er så populær, det må svi for damene.
Helt som ventet av Brenna, det er slik hun er. Og Støre sa han ville ha en samlende ledelse :lol:
Får håpe de fortsetter på denne måten helt frem til valget i 2025, intet hadde vært bedre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MacanT skrev: tor mar 02, 2023 8:07 pm
ehall skrev: tor mar 02, 2023 7:09 pm
izzet2015 skrev: tor mar 02, 2023 12:12 pm Ser Tonje Brenna sender stikk mot Trond Giske, hun og Hoem blir aldri ferdig med denne saken. Liker ikke at Giske er så populær, det må svi for damene.
Helt som ventet av Brenna, det er slik hun er. Og Støre sa han ville ha en samlende ledelse :lol:
Får håpe de fortsetter på denne måten helt frem til valget i 2025, intet hadde vært bedre.
Ja, Ulf Kristersson kommer neppe til å vare altfor lenge i ditt fedreland, så da får du bare håpe på at du får et plaster på såret her om noen år.

FROG

Legg inn av FROG »

izzet2015 skrev: ons mar 01, 2023 9:09 am Håper ikke Tonje Brenna blir nestleder. Hun er lik Astrid Hoem. Og forfekter Giske hat. Giske er så populær at han har like stor oppslutning som Støre..Han må være rett mann.
Håper hun blir nestleder, og blir med på å begrave AP! Jeg er stolt av en ting, jeg har aldri stemt AP noen gang i mitt liv. Så tror jeg ikke at AP sin nedgang hjelper noe som helst. Høyre og de andre partiene står stort sett for akkurat for den samme politikken i Stortinget uansett.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Folk_flesk skrev: tor mar 02, 2023 9:33 pm
MacanT skrev: tor mar 02, 2023 8:07 pm
ehall skrev: tor mar 02, 2023 7:09 pm

Helt som ventet av Brenna, det er slik hun er. Og Støre sa han ville ha en samlende ledelse :lol:
Får håpe de fortsetter på denne måten helt frem til valget i 2025, intet hadde vært bedre.
Ja, Ulf Kristersson kommer neppe til å vare altfor lenge i ditt fedreland, så da får du bare håpe på at du får et plaster på såret her om noen år.
ZZZZzzz

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Skjønner godt de vil ha bort Stenseng, men hente Pedersen tilbake. Knapt mulig å kommer lengre unna ny energi og fornyelse.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Ap med 15,5 … altså.. ?

https://www.nettavisen.no/nyheter/enorm ... -95-960859

Hva skal man si..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Oi, er det håp for flertall med H og Frp?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Scuderia skrev: ons mar 08, 2023 3:18 pm Ap med 15,5 … altså.. ?

https://www.nettavisen.no/nyheter/enorm ... -95-960859

Hva skal man si..
Høyre har i følge denne målingen nådd Jaglands 36.9%.

Nå er nok dette en outlier riktignok.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Scuderia skrev: ons mar 08, 2023 3:18 pm Ap med 15,5 … altså.. ?

https://www.nettavisen.no/nyheter/enorm ... -95-960859

Hva skal man si..
Tja. Enda eit svar på at folk føler det er stor avstand mellom det regjeringa forteller og det folk opplever. Så skal det seiast at Høgre får det veldig lett med å være stille i dørene og la AP/Regjeringa ødelegge for seg sjølv.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er jo 8. mars i dag - Hadia Tajik var ute i går og advarte mot at likestillingen går i revers med Høyre ved makta, så da strømmer nok folk til Ap igjen....

Akk, ja - skal ikke være enkelt for Ap dette. Samtidig er det klart at Høyre har klart å brede seg ut som et "folkeparti" med tallene som oppnås nå om dagen...

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Dette er jo strålende tall. MDG På 2.4 også!

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Scuderia skrev: tor feb 23, 2023 6:53 pm
Er du kvinne fra Oslo, 30-40, seksuelt-frustrert og drikker store mengder kaffe-latte så er det en ganske stor sjanse for at du liker Tajik.
Jeg tror Tajik er altfor moderat for disse.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 3:43 pm
Giske er en slags helt på svært begrensete geografiske områder. Er du mann fra Trøndelag, 50-60, små-frustrert og drikker store mengder øl, så er det en ganske stor sjanse for at du liker Giske.
Jeg trodde ærlig talt du tilhørte denne kategorien :lol: Og det er ikke negativt ment, egentlig.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fosen-saken har nok ikke hjulpet regjeringen, det bare styrker bildet av en svak og inkompetent regjering - uavhengig av hvilken side man står på i den saken.

De kan leke så mye stolleken dem vil i Ap, det er til slutt Støre som er problemet uansett.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Rent flertall for H+FRP ved neste stortingsvalg?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 3:42 pm Rent flertall for H+FRP ved neste stortingsvalg?
Eller kanskje det blir det for H+V+Krf? 46% i den målinga og to mandat unna.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JauKaninen skrev: ons mar 08, 2023 3:41 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 3:43 pm
Giske er en slags helt på svært begrensete geografiske områder. Er du mann fra Trøndelag, 50-60, små-frustrert og drikker store mengder øl, så er det en ganske stor sjanse for at du liker Giske.
Jeg trodde ærlig talt du tilhørte denne kategorien :lol: Og det er ikke negativt ment, egentlig.
Tilhører ikke denne gruppa bortsett fra det med Trøndelag og ølen. Og jeg liker heller ikke Giske.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Tenk om Giske skulle forsøke seg på nytt parti. Kan vi risikere at gamle AP havner under sperregrensen!!??

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Tipper det ville ha skjedd med hvilken som helst i regjeringsposisjon nå, Solberg hadde vel ligget og vaket under 20% hun også, det tror nå jeg da, dette landet er såpass spesielt at vi ikke kan sammenligne oss med feks Danmark, dumme meg

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

GoingKronos skrev: ons mar 08, 2023 3:45 pm
VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 3:42 pm Rent flertall for H+FRP ved neste stortingsvalg?
Eller kanskje det blir det for H+V+Krf? 46% i den målinga og to mandat unna.
Ja, kanskje like sannsynlig det. Frp har vel gått ett skritt til høyre med Listhaug.
Da kan det jo bli scenario som man hadde for noen år siden at høyrevelgere stemmer taktisk for å få V og/eller KRF over sperregrensa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 2:50 pm Skal det ikke være to nestledere? Hvorfor dumper de ikke den intetsigende Bjørnar Skjæran og setter inn Brenna og Tajik som nestledere? Samme hva man synes om Tajik så er hun en langt dyktigere politiker enn Mr Anonymous Nordlænding.
Man setter ikke en kriminell med null troverdighet i en sånn posisjon.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 3:57 pm Tipper det ville ha skjedd med hvilken som helst i regjeringsposisjon nå, Solberg hadde vel ligget og vaket under 20% hun også, det tror nå jeg da, dette landet er såpass spesielt at vi ikke kan sammenligne oss med feks Danmark, dumme meg
Mulig det. Men AP har jo gjort det meste galt.
De kom jo utrolig skjevt ut med at de ikke oppfylte noen av valgsakene mot de litt svare i samfunnet, som feriepenger på arbeidsavklaringspenger og det lange lista som SV måtte hjelpe de til for å få innført.

Nå er vel det for sent til og bli fanget opp av målingen og mulig det ikke akkurat er noe som gjør at man får velgerflukt, men nedleggelse av Flytoget som norges beste? merkevare hører heller ikke ut som noe man får fryktelig mange stemmer av.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: ons mar 08, 2023 3:53 pm
Tilhører ikke denne gruppa bortsett fra det med Trøndelag og ølen. Og jeg liker heller ikke Giske.
Roger that :D

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: tir feb 14, 2023 7:10 pm
Justice 97 skrev: tir feb 14, 2023 4:34 pm
Det er jo hysterisk. Hadde sett likt eller verre ut med Erna som statsminister. Skremmende å se hvor mange idioter som bor i Norge.
Kan bare være glad du ikke er en av dem da.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jeg trur AP vil slite til både Giske og Tajik er ute av bildet. Begge trur jeg vil kunne være spøkelser i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år fremover.
Spesielt Giske, men også i høyeste grad Tajik.

Jeg trur det må helt nye koster til. Støre også ut.
Så evnt. Brenna og noen litt mer gammeldagse AP-folk som også har jobbet på gølvet :-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»