Skrekktall for regjeringen

Svar
GoingKronos

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av GoingKronos »

Vedum er nok ferdig som partileder etter valget neste høst, om han ikke klarer å snu skuta før den tid.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Justice 97 skrev: man sep 05, 2022 9:54 pm Vedum og SP er avkledd og avslørt. Trygve er langt utenfor sin liga i rollen som finansminister, og ble Støres bitch etter at SP fikk det som de ville i bondeoppgjøret. Smart taktisk av Støre, som nå har balletak på finansministeren.




Jeg vet ikke helt hva du mener med "avkledd og avslørt", men saken er at vi har den beste finansminister vi kunne fått i den økonomiske situasjonen landet er i. Fordi han klarer å stå imot press om å øse ut penger i øst og vest og heller sørger for at renta ikke løper løpsk, slik den gjorde på slutten av åttitallet.
Vedum har også fulgt opp sine valgløfter, så kritikken er mer enn jeg skjønner.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: man sep 05, 2022 11:04 pm Vedum er nok ferdig som partileder etter valget neste høst, om han ikke klarer å snu skuta før den tid.
Det jeg synes er interessant er at SV som regjeringens støtteparti holder seg greit på målingene. Og Rødt har all grunn til å være fornøyde med hvordan de måles for øyeblikket. Jeg tror det nok var klokt av SV å holde seg utenfor den smørja av en AP og SP regjering. De har jo smertelig erfaring med å dale faretruende nært sperregrensa etter regjeringsdeltakelse med de to. Vedum ville jo heller ikke ha SV i utgangspunktet heller så.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

William_S skrev: man sep 05, 2022 11:30 pm
GoingKronos skrev: man sep 05, 2022 11:04 pm Vedum er nok ferdig som partileder etter valget neste høst, om han ikke klarer å snu skuta før den tid.
Det jeg synes er interessant er at SV som regjeringens støtteparti holder seg greit på målingene. Og Rødt har all grunn til å være fornøyde med hvordan de måles for øyeblikket. Jeg tror det nok var klokt av SV å holde seg utenfor den smørja av en AP og SP regjering. De har jo smertelig erfaring med å dale faretruende nært sperregrensa etter regjeringsdeltakelse med de to. Vedum ville jo heller ikke ha SV i utgangspunktet heller så.
SV blir nok ikkje holdt ansvarleg på samme måte som SP når dei ikkje sitt i regjering. For SP er nedgangen enorm. Partiet har gått frå å være over 20% på slutten av 2020 til å falle ned på 5-6 %

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Justice 97 skrev: man sep 05, 2022 9:54 pm Vedum og SP er avkledd og avslørt. Trygve er langt utenfor sin liga i rollen som finansminister, og ble Støres bitch etter at SP fikk det som de ville i bondeoppgjøret. Smart taktisk av Støre, som nå har balletak på finansministeren.
Interessant betraktning. Og helt åpenbart så er det ikke nok å "levere" tilstrekkelig med subsidier til bøndene for at Sp skal holde seg. Jeg har ingenting imot at særinteressepartiene Sp og KrF havner langt ned... Men samtidig kan man være litt bekymret for folks enkle partivalg... At folk hopper på og av som fluer og bytter parti i hytt og pine. Ja - jeg har til og med hørt av folk stemmer Rødt fordi de vil ha lavere strømpriser. Slik er det blitt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er valg om tre år. Først da skal folket bytte regjering. Dersom noen er troverdige når de får folket til å tro det skal bli bedre.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Problemet til SP, og grunnen til at de straffes hardere enn både SV og til dels AP, er jo hva de vant på i utgangspunktet. SP fisket i et vann med stappmette fisker som var rike og late. Det de vant på var at noen ikke likte at navnet på fylket deres skulle endres eller en innbilt frykt for at flytting av et skattekontor de aldri besøker skulle rasere hele livet deres. Renta var lav, lønningene høye, ledigheten lav og alt var egentlig relativt greit. Rom for forbedringer? Absolutt, men livet var godt for de aller fleste.

Hva skjer når du har mye og det meste er greit? Små problemer blir store. Noen begynte å tenke at det var ugreit at lensmannskontoret man besøker hvert femte år for nytt pass ikke skulle være på hjørnet, og at navnet på fylket endres var jo ikke greit osv. SP kjørte knallhardt på dette. Sentralisering er skummelt må vite! Og så vant de valget og fikk en krig, økte priser og energipriser i vill gallopp i fanget. Folket opplever plutselig nedturer, reele nedturer, for første gang på over 30 år renner det ikke bare mer og mer penger inn på kontoene til folk. Og hva skjer? Folk vil ha konkrete løsninger på de reele problemene, mens SP brukte lang tid på å fortsatt dele opp fylker og åpne skoler ingen vil gå på. Folk gir bang i dette, for nå er det kommet ordentlige utfordringer på bordet og uvesentlighetene nordmenn brydde seg SÅ mye om for et drøyt år siden er endelig blitt det de burde ha vært hele veien, uvesentlig. Men SP har ingen svar på annet enn uvesentligheter, dessverre måtte vi møte ekte utfordringer før folk skjønte det.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

fargerik skrev: tir sep 06, 2022 8:37 am Det er valg om tre år. Først da skal folket bytte regjering. Dersom noen er troverdige når de får folket til å tro det skal bli bedre.
Stem for demokrati og stem mot partidiktatur. Stem blankt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

TrondLFC skrev: tir sep 06, 2022 2:53 pm
fargerik skrev: tir sep 06, 2022 8:37 am Det er valg om tre år. Først da skal folket bytte regjering. Dersom noen er troverdige når de får folket til å tro det skal bli bedre.
Stem for demokrati og stem mot partidiktatur. Stem blankt.
Kanskje.
Foreløpig plan for det kommende kommunevalget er å bli i soffan og la andre stemme.
Kanskje stille opp pg stemme blankt ved neste stortingsvalg......tja.....kan godt tenkes at det er like lett å holde seg i soffan. De har flyttet stemmelokalet så føkkings langt vekk herifra at det blir strabasiøst å komme dit og tilbake uten bussforbindelse (ja, de har lagt ned bussruta her)......og når man heller ikke har bil frister i grunnen soffan mer.
Kanskje det hadde vært en idè å la oss gamlinger stemme på internett?

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

fargerik skrev: tir sep 06, 2022 3:37 pm
TrondLFC skrev: tir sep 06, 2022 2:53 pm
fargerik skrev: tir sep 06, 2022 8:37 am Det er valg om tre år. Først da skal folket bytte regjering. Dersom noen er troverdige når de får folket til å tro det skal bli bedre.
Stem for demokrati og stem mot partidiktatur. Stem blankt.
Kanskje det hadde vært en idè å la oss gamlinger stemme på internett?
Ja, og med kodebrikke så burde jo det være sikkert nok! :D

(Beklager, kunne ikke dy meg fargerik...)

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 8:35 am
Justice 97 skrev: man sep 05, 2022 9:54 pm Vedum og SP er avkledd og avslørt. Trygve er langt utenfor sin liga i rollen som finansminister, og ble Støres bitch etter at SP fikk det som de ville i bondeoppgjøret. Smart taktisk av Støre, som nå har balletak på finansministeren.
Men samtidig kan man være litt bekymret for folks enkle partivalg... At folk hopper på og av som fluer og bytter parti i hytt og pine. Ja - jeg har til og med hørt av folk stemmer Rødt fordi de vil ha lavere strømpriser. Slik er det blitt.
Vel, jeg synes det er flott, jeg, at folk bytter parti når de ikke er fornøyde med det partiet de stemte på foretar seg. Det er den måte vi kan si fra på, og det er mye bedre enn slik det var før hvor folk, satt på spissen, i stor grad stemte det samme i valg etter valg hele livet, og det samme som foreldrene og besteforeldrene osv. før dem, samme hva politikerne de stemte på fant på av dumheter.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Sisyfos skrev: tir sep 06, 2022 4:46 pm
DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 8:35 am
Justice 97 skrev: man sep 05, 2022 9:54 pm Vedum og SP er avkledd og avslørt. Trygve er langt utenfor sin liga i rollen som finansminister, og ble Støres bitch etter at SP fikk det som de ville i bondeoppgjøret. Smart taktisk av Støre, som nå har balletak på finansministeren.
Men samtidig kan man være litt bekymret for folks enkle partivalg... At folk hopper på og av som fluer og bytter parti i hytt og pine. Ja - jeg har til og med hørt av folk stemmer Rødt fordi de vil ha lavere strømpriser. Slik er det blitt.
Vel, jeg synes det er flott, jeg, at folk bytter parti når de ikke er fornøyde med det partiet de stemte på foretar seg. Det er den måte vi kan si fra på, og det er mye bedre enn slik det var før hvor folk, satt på spissen, i stor grad stemte det samme i valg etter valg hele livet, og det samme som foreldrene og besteforeldrene osv. før dem, samme hva politikerne de stemte på fant på av dumheter.
Det viser at folk lett lar seg lure av fine ord og populisme var de som ikke styrer. Dette er gjerne folk som syns andre er idioter også.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: tir sep 06, 2022 4:50 pm
Sisyfos skrev: tir sep 06, 2022 4:46 pm
DoktorS skrev: tir sep 06, 2022 8:35 am
Men samtidig kan man være litt bekymret for folks enkle partivalg... At folk hopper på og av som fluer og bytter parti i hytt og pine. Ja - jeg har til og med hørt av folk stemmer Rødt fordi de vil ha lavere strømpriser. Slik er det blitt.
Vel, jeg synes det er flott, jeg, at folk bytter parti når de ikke er fornøyde med det partiet de stemte på foretar seg. Det er den måte vi kan si fra på, og det er mye bedre enn slik det var før hvor folk, satt på spissen, i stor grad stemte det samme i valg etter valg hele livet, og det samme som foreldrene og besteforeldrene osv. før dem, samme hva politikerne de stemte på fant på av dumheter.
Det viser at folk lett lar seg lure av fine ord og populisme var de som ikke styrer. Dette er gjerne folk som syns andre er idioter også.
Personlig er jeg ganske lunken til alle som skriker i fistel uten å legge frem et alternativ som vil fikse alt.
Det er så jævlig lett å klage.
Det er ikke like lett å ta ansvar og presentere en full pakke som gjør alt bra igjen.
Vi har en opposisjon som spriker i alle retninger og har forskjellige poenger de bruker for å kritisere, for slik vinner de oppslutning på meningsmålingene.
De priser seg nok lykkelig over å ikke ha noe som helst ansvar akkurat nå.
Erna kan stille mistillitsforslag og kaste Jonas, sett i gang.
Lykke til, Erna.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: tir sep 06, 2022 5:02 pm
Solvgutt1 skrev: tir sep 06, 2022 4:50 pm
Sisyfos skrev: tir sep 06, 2022 4:46 pm

Vel, jeg synes det er flott, jeg, at folk bytter parti når de ikke er fornøyde med det partiet de stemte på foretar seg. Det er den måte vi kan si fra på, og det er mye bedre enn slik det var før hvor folk, satt på spissen, i stor grad stemte det samme i valg etter valg hele livet, og det samme som foreldrene og besteforeldrene osv. før dem, samme hva politikerne de stemte på fant på av dumheter.
Det viser at folk lett lar seg lure av fine ord og populisme var de som ikke styrer. Dette er gjerne folk som syns andre er idioter også.
Personlig er jeg ganske lunken til alle som skriker i fistel uten å legge frem et alternativ som vil fikse alt.
Det er så jævlig lett å klage.
Det er ikke like lett å ta ansvar og presentere en full pakke som gjør alt bra igjen.
Vi har en opposisjon som spriker i alle retninger og har forskjellige poenger de bruker for å kritisere, for slik vinner de oppslutning på meningsmålingene.
De priser seg nok lykkelig over å ikke ha noe som helst ansvar akkurat nå.
Erna kan stille mistillitsforslag og kaste Jonas, sett i gang.
Lykke til, Erna.
Hvorfor skal Erna stille mistillitsforslag? Noe flertall har ikke Erna bak seg før etter eventuelt neste stortingsvalg, og det er da best å bare fungere som opposisjonspolitiker til den sittende regjeringen, akkurat som Støre og Vedum gjorde når Erna regjerte, og tjente godt på det da, riktignok med Støre med samme taktikk som Erna, litt mer rolig, mens Vedum kjørte samme linja som populistene i Rødt og Frp.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skrekktallene fortsetter.... nå også på NRK/Aftenposten....

https://www.nrk.no/norge/det-luraste-ho ... 1.16093128

Ap og Sp til sammen er mindre enn Høyre i denne målingen. Frp går litt tilbake her, litt overraskende. Nå bare venter jeg på en måling som viser at Venstre har passert Sp...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Canucks skrev: tir sep 06, 2022 5:32 pm
fargerik skrev: tir sep 06, 2022 5:02 pm
Solvgutt1 skrev: tir sep 06, 2022 4:50 pm
Det viser at folk lett lar seg lure av fine ord og populisme var de som ikke styrer. Dette er gjerne folk som syns andre er idioter også.
Personlig er jeg ganske lunken til alle som skriker i fistel uten å legge frem et alternativ som vil fikse alt.
Det er så jævlig lett å klage.
Det er ikke like lett å ta ansvar og presentere en full pakke som gjør alt bra igjen.
Vi har en opposisjon som spriker i alle retninger og har forskjellige poenger de bruker for å kritisere, for slik vinner de oppslutning på meningsmålingene.
De priser seg nok lykkelig over å ikke ha noe som helst ansvar akkurat nå.
Erna kan stille mistillitsforslag og kaste Jonas, sett i gang.
Lykke til, Erna.
Hvorfor skal Erna stille mistillitsforslag? Noe flertall har ikke Erna bak seg før etter eventuelt neste stortingsvalg, og det er da best å bare fungere som opposisjonspolitiker til den sittende regjeringen, akkurat som Støre og Vedum gjorde når Erna regjerte, og tjente godt på det da, riktignok med Støre med samme taktikk som Erna, litt mer rolig, mens Vedum kjørte samme linja som populistene i Rødt og Frp.
Hvorfor???
Høyre og FrP har flertall sammen med Venstre, og kan kaste regjeringen og overta ansvaret. Det er faktisk mulig. Da må de stille mistillitsforslag.

Men ja, hvorfor skulle de overta ansvaret når de ikke har en føkkings PØKK av løsning på de problemene Norge, Europa og verden har nå?
Det tryggeste Erna kan gjøre, er nok å fortsette å sitte stillest mulig i båten og fortsette å kritisere.
Erna kan ikke endre noe som helst, det vet alle.
Bortsett fra en drøss med tomsinger som tror dagens regjering er verre enn alternativet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Høyre er altså nå jevnstore med Ap+Sp+Sv - det var ikke mange som hadde trodd for et år siden.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: tir sep 06, 2022 6:07 pm
Canucks skrev: tir sep 06, 2022 5:32 pm
fargerik skrev: tir sep 06, 2022 5:02 pm
Personlig er jeg ganske lunken til alle som skriker i fistel uten å legge frem et alternativ som vil fikse alt.
Det er så jævlig lett å klage.
Det er ikke like lett å ta ansvar og presentere en full pakke som gjør alt bra igjen.
Vi har en opposisjon som spriker i alle retninger og har forskjellige poenger de bruker for å kritisere, for slik vinner de oppslutning på meningsmålingene.
De priser seg nok lykkelig over å ikke ha noe som helst ansvar akkurat nå.
Erna kan stille mistillitsforslag og kaste Jonas, sett i gang.
Lykke til, Erna.
Hvorfor skal Erna stille mistillitsforslag? Noe flertall har ikke Erna bak seg før etter eventuelt neste stortingsvalg, og det er da best å bare fungere som opposisjonspolitiker til den sittende regjeringen, akkurat som Støre og Vedum gjorde når Erna regjerte, og tjente godt på det da, riktignok med Støre med samme taktikk som Erna, litt mer rolig, mens Vedum kjørte samme linja som populistene i Rødt og Frp.
Hvorfor???
Høyre og FrP har flertall sammen med Venstre, og kan kaste regjeringen og overta ansvaret. Det er faktisk mulig. Da må de stille mistillitsforslag.

Men ja, hvorfor skulle de overta ansvaret når de ikke har en føkkings PØKK av løsning på de problemene Norge, Europa og verden har nå?
Det tryggeste Erna kan gjøre, er nok å fortsette å sitte stillest mulig i båten og fortsette å kritisere.
Erna kan ikke endre noe som helst, det vet alle.
Bortsett fra en drøss med tomsinger som tror dagens regjering er verre enn alternativet.
Nei, Høyre,Frp og Venstre har ikke flertall, de er avhengig av støtte fra partier som Rødt som aldri vil støtte en slik regjering. Er en ting og ha flertall på en meningsmåling, men det er ikke valg før om 3 år, og før det også et lokalvalg, som nok er hvor de fleste har fokuset sitt i første omgang med lokalvalget.

Så da er selvsagt ikke resten av det du sier veldig relevant heller, når flertallet sitter på sentrum-venstre på tinget, og ikke sentrum-høyre, og derfor fullstendig urealistisk at Erna vil prøve å felle en regjering for å innlede en mindretallsregjering som hun aldri vil få støtte for på tinget uansett.

guru

Legg inn av guru »

SP under sperregrensen på siste måling......

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-673755

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

guru skrev: tir sep 27, 2022 2:00 pm SP under sperregrensen på siste måling......

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-673755
Flott, håper de synker enda dypere.

Også hyggelig å se at MDG nå er langt under sperregrensen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

MacanT skrev: tir sep 27, 2022 2:12 pm
guru skrev: tir sep 27, 2022 2:00 pm SP under sperregrensen på siste måling......

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-673755
Flott, håper de synker enda dypere.

Også hyggelig å se at MDG nå er langt under sperregrensen.
Og det er fremdeles over tre år til neste stortingsvalg.
Dersom Høyre hadde hatt makt nå, sammen med sine støttepartier (hvem det skulle være) ville de falt på meningsmålingene, men de ville også hatt gleden av å fortsette å ha makt i enda litt over tre år.
Vi er litt i ventemodus, nå.
Det vil garantert bli full fyr i debatten når statsbudsjettet offentliggjøres, og det er jo rett rundt hjørnet.
Det er ikke lenge til 6. oktober.
Sist redigert av fargerik den tir sep 27, 2022 2:46 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Helt ufatteleg å sjå SP om dagen. Partiet som for 1 til 2 år sidan låg an til å kjempe om å få statsministeren. Er i dag på målinger som dei hadde på det verste etter sist gang i regjeringa. Dersom Senterpartiet ikkje snart klarer å snu dette, så kan ordførarpartiet oppleve tidenes blåmandag neste år.

I mellomtida er Vedum rimeleg usynleg og får Kristin Halvorsen og Siv Jensen regjeringstid til å bli ein stor suksess. Det er ganske spesielt etter 1 år med makten

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

fargerik skrev: tir sep 27, 2022 2:43 pm
MacanT skrev: tir sep 27, 2022 2:12 pm
guru skrev: tir sep 27, 2022 2:00 pm SP under sperregrensen på siste måling......

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-673755
Flott, håper de synker enda dypere.

Også hyggelig å se at MDG nå er langt under sperregrensen.
Og det er fremdeles over tre år til neste stortingsvalg.
Dersom Høyre hadde hatt makt nå, sammen med sine støttepartier (hvem det skulle være) ville de falt på meningsmålingene, men de ville også hatt gleden av å fortsette å ha makt i enda litt over tre år.
Vi er litt i ventemodus, nå.
Det vil garantert bli full fyr i debatten når statsbudsjettet offentliggjøres, og det er jo rett rundt hjørnet.
Det er ikke lenge til 6. oktober.
Jeg gruer meg til å se neste statsbudsjett, som garantert vil bety maaange tusen mere i skatt på meg neste år :(

fargerik

Legg inn av fargerik »

MacanT skrev: tir sep 27, 2022 3:01 pm
fargerik skrev: tir sep 27, 2022 2:43 pm
MacanT skrev: tir sep 27, 2022 2:12 pm
Flott, håper de synker enda dypere.

Også hyggelig å se at MDG nå er langt under sperregrensen.
Og det er fremdeles over tre år til neste stortingsvalg.
Dersom Høyre hadde hatt makt nå, sammen med sine støttepartier (hvem det skulle være) ville de falt på meningsmålingene, men de ville også hatt gleden av å fortsette å ha makt i enda litt over tre år.
Vi er litt i ventemodus, nå.
Det vil garantert bli full fyr i debatten når statsbudsjettet offentliggjøres, og det er jo rett rundt hjørnet.
Det er ikke lenge til 6. oktober.
Jeg gruer meg til å se neste statsbudsjett, som garantert vil bety maaange tusen mere i skatt på meg neste år :(
Det betyr vel at du har rygg til å bære en tyngre bør enn meg som er pensjonist, det?
Jeg satser på at du skal sponse min kone, som har minste uføretrygd.
På forhånd takk.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

guru skrev: tir sep 27, 2022 2:00 pm SP under sperregrensen på siste måling......

https://www.nettavisen.no/norsk-politik ... -95-673755
Synd at KrF er over sperregrensen på samme målingen, men SP under er gledelig, måtte de fortsette og bli der, og gjerne dra med KrF tilbake der under sperregrensen. De to verste partiene på tinget.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Snart er alle ordene brukt opp", for å sitere kong Harald - nå er det de politiske kommentatorene som sliter med å finne ord som ikke er brukt opp om Sps ekstreme fall. Det er under ett år til neste valg, og trøsten for Sp er nok at de nok ikke går så forskrekkelig mye ned i kommunevalget...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Blir spennende å se hvem som blir ny leder i Senterpartiet etter valget neste høst, det dårligste lokalvalget SP har hatt var 3,9% og det var rett etter krigen da partiet ikke akkurat hadde det beste ryktet.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

fargerik skrev: tir sep 27, 2022 3:04 pm
MacanT skrev: tir sep 27, 2022 3:01 pm
fargerik skrev: tir sep 27, 2022 2:43 pm
Og det er fremdeles over tre år til neste stortingsvalg.
Dersom Høyre hadde hatt makt nå, sammen med sine støttepartier (hvem det skulle være) ville de falt på meningsmålingene, men de ville også hatt gleden av å fortsette å ha makt i enda litt over tre år.
Vi er litt i ventemodus, nå.
Det vil garantert bli full fyr i debatten når statsbudsjettet offentliggjøres, og det er jo rett rundt hjørnet.
Det er ikke lenge til 6. oktober.
Jeg gruer meg til å se neste statsbudsjett, som garantert vil bety maaange tusen mere i skatt på meg neste år :(
Det betyr vel at du har rygg til å bære en tyngre bør enn meg som er pensjonist, det?
Jeg satser på at du skal sponse min kone, som har minste uføretrygd.
På forhånd takk.
Jeg er også pensjonist og det er tragisk å se at misunnelsesskatten spiser opp stadig mer av pensjonen. Allerede nå i år kom det til et punkt der det ville svart seg å flytte tilbake til Sverige skattemessig sett. I tillegg ville bolig, bil og levekostnader være langt lavere der borte.

Hva gjelder kona di så har jeg allerede sponset med gud vet hvor mange millioner i løpet av mine 40 yrkesaktive år her i Norge ;)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

MacanT skrev: tir sep 27, 2022 4:52 pm
fargerik skrev: tir sep 27, 2022 3:04 pm
MacanT skrev: tir sep 27, 2022 3:01 pm
Jeg gruer meg til å se neste statsbudsjett, som garantert vil bety maaange tusen mere i skatt på meg neste år :(
Det betyr vel at du har rygg til å bære en tyngre bør enn meg som er pensjonist, det?
Jeg satser på at du skal sponse min kone, som har minste uføretrygd.
På forhånd takk.
Jeg er også pensjonist og det er tragisk å se at misunnelsesskatten spiser opp stadig mer av pensjonen. Allerede nå i år kom det til et punkt der det ville svart seg å flytte tilbake til Sverige skattemessig sett. I tillegg ville bolig, bil og levekostnader være langt lavere der borte.

Hva gjelder kona di så har jeg allerede sponset med gud vet hvor mange millioner i løpet av mine 40 yrkesaktive år her i Norge ;)
Jeg syns du burde flytte "hjem" jeg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tvungen lønnsnemd er nok en trøkk for Ap, en del kjernevelgere mener at regjeringen med det tukler med streikeretten. Samtidig har streiken vart lenge og mange foreldre syns nok regjeringen ventet for lenge og lot elevene miste for mye undervisning.

Men før eller senere vil jo denne regjeringen få en god nyhet eller håndtere en sak på en måte som folk er fornøyd med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»