Skrekktall for regjeringen

Svar
GoingKronos

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av GoingKronos »

VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 3:42 pm Rent flertall for H+FRP ved neste stortingsvalg?
Eller kanskje det blir det for H+V+Krf? 46% i den målinga og to mandat unna.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JauKaninen skrev: ons mar 08, 2023 3:41 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 3:43 pm
Giske er en slags helt på svært begrensete geografiske områder. Er du mann fra Trøndelag, 50-60, små-frustrert og drikker store mengder øl, så er det en ganske stor sjanse for at du liker Giske.
Jeg trodde ærlig talt du tilhørte denne kategorien :lol: Og det er ikke negativt ment, egentlig.
Tilhører ikke denne gruppa bortsett fra det med Trøndelag og ølen. Og jeg liker heller ikke Giske.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Tenk om Giske skulle forsøke seg på nytt parti. Kan vi risikere at gamle AP havner under sperregrensen!!??

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Tipper det ville ha skjedd med hvilken som helst i regjeringsposisjon nå, Solberg hadde vel ligget og vaket under 20% hun også, det tror nå jeg da, dette landet er såpass spesielt at vi ikke kan sammenligne oss med feks Danmark, dumme meg

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

GoingKronos skrev: ons mar 08, 2023 3:45 pm
VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 3:42 pm Rent flertall for H+FRP ved neste stortingsvalg?
Eller kanskje det blir det for H+V+Krf? 46% i den målinga og to mandat unna.
Ja, kanskje like sannsynlig det. Frp har vel gått ett skritt til høyre med Listhaug.
Da kan det jo bli scenario som man hadde for noen år siden at høyrevelgere stemmer taktisk for å få V og/eller KRF over sperregrensa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 2:50 pm Skal det ikke være to nestledere? Hvorfor dumper de ikke den intetsigende Bjørnar Skjæran og setter inn Brenna og Tajik som nestledere? Samme hva man synes om Tajik så er hun en langt dyktigere politiker enn Mr Anonymous Nordlænding.
Man setter ikke en kriminell med null troverdighet i en sånn posisjon.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 3:57 pm Tipper det ville ha skjedd med hvilken som helst i regjeringsposisjon nå, Solberg hadde vel ligget og vaket under 20% hun også, det tror nå jeg da, dette landet er såpass spesielt at vi ikke kan sammenligne oss med feks Danmark, dumme meg
Mulig det. Men AP har jo gjort det meste galt.
De kom jo utrolig skjevt ut med at de ikke oppfylte noen av valgsakene mot de litt svare i samfunnet, som feriepenger på arbeidsavklaringspenger og det lange lista som SV måtte hjelpe de til for å få innført.

Nå er vel det for sent til og bli fanget opp av målingen og mulig det ikke akkurat er noe som gjør at man får velgerflukt, men nedleggelse av Flytoget som norges beste? merkevare hører heller ikke ut som noe man får fryktelig mange stemmer av.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1718

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: ons mar 08, 2023 3:53 pm
Tilhører ikke denne gruppa bortsett fra det med Trøndelag og ølen. Og jeg liker heller ikke Giske.
Roger that :D

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: tir feb 14, 2023 7:10 pm
Justice 97 skrev: tir feb 14, 2023 4:34 pm
Det er jo hysterisk. Hadde sett likt eller verre ut med Erna som statsminister. Skremmende å se hvor mange idioter som bor i Norge.
Kan bare være glad du ikke er en av dem da.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jeg trur AP vil slite til både Giske og Tajik er ute av bildet. Begge trur jeg vil kunne være spøkelser i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år fremover.
Spesielt Giske, men også i høyeste grad Tajik.

Jeg trur det må helt nye koster til. Støre også ut.
Så evnt. Brenna og noen litt mer gammeldagse AP-folk som også har jobbet på gølvet :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Det er jo ett stykke unna USA, men Støre er forøvrig 68 år ved utgangen av neste stortingsperiode hvis AP skulle klare å komme tilbake.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ap 15,5
H 36,9

Noe galt ser det ut som ap gjør. De diskuterer seg imellom ,og grasrota krever fornyelse i ledelsen.
Men de freder jgs.....enda også han bør forstå at han burde vurdere sin stilling.
Borgerlig side får 104 mandater i målingen. 85 mandater er nok til å ha flertall på Stortinget.
36,9 minner meg om noe.....


Dagsavisen nå

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Noe er fryktelig galt ja.
Jeg hadde sans for endel av Oslopolitikerne.
Marit Nybakk og Jan Bøhler. Sistnevnte kanskje en tidlig indikasjon på at det er noe fullstendig galt i partiet.
Anniken Hutfeldt ganske OK. Usikker på om hun er noen Statsministerkandidat.
Gharahkhani er vel kanskje også en kandidat til nestleder etterhvert når han ikke lenger er Stortingspresident.
Dog også usikker på om han er noen Statsministerkandidat.

Som nevnt trur jeg det må nye antikt opp her. Brenna er jo bare 35 år. Mulig kandidat i 2029 selv om jeg også er usikker på om hun er velgermagnet.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Enig at AP kunne løst diverse forskjellige ting annerledes i starten, men i det store og hele er det energikrisen, krigen i Ukraina og prisstigningene som følger av det som er det store problemet, og dei fleste velgerne i dette landet skjønner jo ikke, rentestigning, strømpriser, drivstoffprisen og sammenhengen rundt det, desverre. Erna hadde måtte gjort stort sett det samme hun også, ser for meg at det hadde blitt enda værre for folk flest, altså dei nederst på rangstigen, hun har vel ikke bidratt særlig mot den gruppen tidligere ihvertfall…

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Bjoro33 skrev: ons mar 08, 2023 4:10 pm Ap 15,5
H 36,9

Noe galt ser det ut som ap gjør. De diskuterer seg imellom ,og grasrota krever fornyelse i ledelsen.
Men de freder jgs.....enda også han bør forstå at han burde vurdere sin stilling.
Borgerlig side får 104 mandater i målingen. 85 mandater er nok til å ha flertall på Stortinget.
36,9 minner meg om noe.....


Dagsavisen nå
Ja, det er samme målingen allerede linket til. Det er endel meningsmåling mellom Dagsavisen og FriFagbevegelse og Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).
Men nå som man lukter på under 15, blir 10% neste støttenivå.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 4:18 pm Enig at AP kunne løst diverse forskjellige ting annerledes i starten, men i det store og hele er det energikrisen, krigen i Ukraina og prisstigningene som følger av det som er det store problemet, og dei fleste velgerne i dette landet skjønner jo ikke, rentestigning, strømpriser, drivstoffprisen og sammenhengen rundt det, desverre. Erna hadde måtte gjort stort sett det samme hun også, ser for meg at det hadde blitt enda værre for folk flest, altså dei nederst på rangstigen, hun har vel ikke bidratt særlig mot den gruppen tidligere ihvertfall…
Tja. De kom jo ufattelig feil ut da med viktige symbolsaker som nevnt her:
https://www.nrk.no/norge/enighet-om-sta ... 1.15750443

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 4:18 pm
Bjoro33 skrev: ons mar 08, 2023 4:10 pm Ap 15,5
H 36,9

Noe galt ser det ut som ap gjør. De diskuterer seg imellom ,og grasrota krever fornyelse i ledelsen.
Men de freder jgs.....enda også han bør forstå at han burde vurdere sin stilling.
Borgerlig side får 104 mandater i målingen. 85 mandater er nok til å ha flertall på Stortinget.
36,9 minner meg om noe.....


Dagsavisen nå
Ja, det er samme målingen allerede linket til. Det er endel meningsmåling mellom Dagsavisen og FriFagbevegelse og Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).
Men nå som man lukter på under 15, blir 10% neste støttenivå.
Beklager at jeg ikke hadde fått det med meg at det var linket til tidligere.
Men en gang måtte det jo skje.... at en ting blir nevnt to ganger på dette forum.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Folk skjønner hvem som styrer ja, det er vel stort sett det også, forresten, gleder meg til st Erna og Sylvi skal styre skuta ved neste anledning, så får vi se da, jeg klarer meg uansett. Jeg tenker jo heller det beste hadde vært om Ap og Høyre hadde styrt jeg da, møttes på midten liksom, så hadde vi sluppet disse tullepartiene på både høyre og venstre fløy.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 4:31 pm Folk skjønner hvem som styrer ja, det er vel stort sett det også, forresten, gleder meg til st Erna og Sylvi skal styre skuta ved neste anledning, så får vi se da, jeg klarer meg uansett. Jeg tenker jo heller det beste hadde vært om Ap og Høyre hadde styrt jeg da, møttes på midten liksom, så hadde vi sluppet disse tullepartiene på både høyre og venstre fløy.
Høyre og dagens Arbeiderparti er motpoler mtp handlekraft. Solberg styrte landet tydelig og raskt gjennom pandemien. Jgs styrer landet på en pinlig tafatt måte gjennom krisen verden er i nå.
Han er kvikk når det gjelder å sende penger ut av landet, men ulidelig treg når det gjelder nasjonale problemer.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sa ikke LO at det ikke var aktuelt å bytte ut lederen for AP fordi de va på 20-tallet, men at det kunne vurderes hvis de havnet på 15? Vel... her er vi. Jeg venter spent på ny leder av AP.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/o ... ny-maaling

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Malacay skrev: ons mar 08, 2023 4:22 pm
dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 4:18 pm Enig at AP kunne løst diverse forskjellige ting annerledes i starten, men i det store og hele er det energikrisen, krigen i Ukraina og prisstigningene som følger av det som er det store problemet, og dei fleste velgerne i dette landet skjønner jo ikke, rentestigning, strømpriser, drivstoffprisen og sammenhengen rundt det, desverre. Erna hadde måtte gjort stort sett det samme hun også, ser for meg at det hadde blitt enda værre for folk flest, altså dei nederst på rangstigen, hun har vel ikke bidratt særlig mot den gruppen tidligere ihvertfall…
Ingen vet hva Erna ville gjort, det er uansett helt irrelevant. Det skjer på Ap og SPs vakt, med støtte fra SV. Og da må de fikse problemene. Folk er oppegående nok til å forstå dette.
Jeg er så usikker på hva jeg skal stemme til høsten. Jeg har vurdert Rødt, men så ødela de alt ved å si net til å støtte Ukraina med våpen. De er også imot NATO, som jeg mener er feil. På den andre siden har du SV.... som ikke er med i regjeringen, men er et "støtteparti", og kunne gjort mye mer for å bedre strømstøtten osv. Jeg kommer ALDRI til å stemme på partier på høyresiden eller de i midten, da også de er for mye til høyre for min del. Jeg står mellom fire parti: SP og AP (totalt uaktuelle nå), Rødt og SV. Vi får se hva som skjer fremover, om Rødt endrer mening om våpenstøtte. Hvis ikke blir det SV, men jeg er også dypt skuffet over SV. Det blir som å velge mellom pest eller kolera.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TheBaseline skrev: ons mar 08, 2023 5:03 pm
Malacay skrev: ons mar 08, 2023 4:22 pm
dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 4:18 pm Enig at AP kunne løst diverse forskjellige ting annerledes i starten, men i det store og hele er det energikrisen, krigen i Ukraina og prisstigningene som følger av det som er det store problemet, og dei fleste velgerne i dette landet skjønner jo ikke, rentestigning, strømpriser, drivstoffprisen og sammenhengen rundt det, desverre. Erna hadde måtte gjort stort sett det samme hun også, ser for meg at det hadde blitt enda værre for folk flest, altså dei nederst på rangstigen, hun har vel ikke bidratt særlig mot den gruppen tidligere ihvertfall…
Ingen vet hva Erna ville gjort, det er uansett helt irrelevant. Det skjer på Ap og SPs vakt, med støtte fra SV. Og da må de fikse problemene. Folk er oppegående nok til å forstå dette.
Jeg er så usikker på hva jeg skal stemme til høsten. Jeg har vurdert Rødt, men så ødela de alt ved å si net til å støtte Ukraina med våpen. De er også imot NATO, som jeg mener er feil. På den andre siden har du SV.... som ikke er med i regjeringen, men er et "støtteparti", og kunne gjort mye mer for å bedre strømstøtten osv. Jeg kommer ALDRI til å stemme på partier på høyresiden eller de i midten, da også de er for mye til høyre for min del. Jeg står mellom fire parti: SP og AP (totalt uaktuelle nå), Rødt og SV. Vi får se hva som skjer fremover, om Rødt endrer mening om våpenstøtte. Hvis ikke blir det SV, men jeg er også dypt skuffet over SV. Det blir som å velge mellom pest eller kolera.
Nå er dette et lokalvalg, men om det var nasjonalt så hadde jeg med dine vurderinger valgt SV, for de er et støtteparti, og du ønsker dragning til venstre politisk, og om SV er større så vil de kunne få gjennom mer fra SP og AP av de tingene som du ønsker. Selv så blir det nok en stemme på partiet Venstre for min del mest trolig.

William_S

Legg inn av William_S »

VivaLV skrev: ons mar 08, 2023 4:01 pm
dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 3:57 pm Tipper det ville ha skjedd med hvilken som helst i regjeringsposisjon nå, Solberg hadde vel ligget og vaket under 20% hun også, det tror nå jeg da, dette landet er såpass spesielt at vi ikke kan sammenligne oss med feks Danmark, dumme meg
Mulig det. Men AP har jo gjort det meste galt.
De kom jo utrolig skjevt ut med at de ikke oppfylte noen av valgsakene mot de litt svare i samfunnet, som feriepenger på arbeidsavklaringspenger og det lange lista som SV måtte hjelpe de til for å få innført.

Nå er vel det for sent til og bli fanget opp av målingen og mulig det ikke akkurat er noe som gjør at man får velgerflukt, men nedleggelse av Flytoget som norges beste? merkevare hører heller ikke ut som noe man får fryktelig mange stemmer av.
Tja er det bare meg som synes det er spesielt at to selskaper eid av staten konkurrerer mot hverandre? Egentlig så tar Flytoget opp en masse sporkapasitet med halvtomme tog vest for Oslo. Tenk om Drammenspendlerne til Oslo kunne hoppet på det toget. Det er bedre utnyttelse av infrastrukturen på den måten. Og egentlig burde Vy ta over hele Flytoget, det er ikke noe strengt behov for ekslusive tog for folk som skal ut å fly. Vy og Flytoget bruker omtrent samme tid på strekningen mellom OSL og Oslo S.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jaja, da blir det ny runde med jernkvinnen snart..

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg synes det er mye sannhet i denne tweeten som er skrevet som en spøk.


DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, det er egentlig ganske smått absurd at folk bytter parti sånn over stokk og stein.... Jeg forstår det ikke - dvs, jeg kan forstå at noen ønsker et skrifte, men å hoppe slik folk flest gjør, nei det er litt meningsløst... På den annen side sier det vel litt om at partiene er ganske like.

Ny måling her - her er MDG sågar større enn Sp.... De priser seg nok lykkelige over at tross alt bare er kommunevalg, der tallene jo ser mye bedre ut for bøndene.

https://www.nettavisen.no/meningsmaling ... -95-956790

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

trønderen skrev: ons mar 08, 2023 11:36 pm Jeg synes det er mye sannhet i denne tweeten som er skrevet som en spøk.

Mye klaging over at nordmenn flest er grundig bortskjemt og selvopptatt, men det bare provosere fremfor å "forklare". Strømpriskrisen kunne ha blitt løst ved å stoppe strømeksporten med de nye kablene selv om det vil koste, men Vedum valgt å la EØS-avtalen stå for hugg og Støre ser ut til å ikke evne å gjøre annet enn å trenere og trenere i håp på bedre tider uten anlegg for løsningstenkning. Det hjelper ikke lenge ved på si at alt er verre der ute, fordi regjeringene i disse landene i EU/EØS har ikke hatt samme tillitstap som Støre-Vedum. LO vet ikke hva å gjøre, de fortviles over Aps ufattelige lojalitet mot Støre, Sp mer og mer miste sin egne eksistensgrunnlag enn før, fordi disse vil ikke innse Vedums inkompetanse.

Problemet er strømproduksjonsutgiftene. De er altfor lav for å rettferdiggjøre høye strømprisene i Norge. Alle vet det. Og alle vet hvor viktig strøm er i Norge. Men dette lot til å gå hus forbi disse i regjeringskontorene.

Solberg snakker nå om distrikts-Norge, men det er tydelig at hun forbli løgnaktig, uærlig og lite åpent fordi hadde et stort ansvar for at Støre-Vedum hadde et mandat om å rydde opp akkurat da krisene kom veltende inn pga. Putins invasjon som avslørte for alle hvilken uansvarlig politikk EU hadde fremmet innenfor energi, handel og sikkerhet.

De to mennene må vekk. Om dette fortsette, vil Ap og Sp opphøre med å eksistere som nasjonale partier - nå er det ikke lenge utenkelig med at Ap kan synke ned på 12 % mens Sp kan komme under sperregrensen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

kytec skrev: ons mar 08, 2023 3:59 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 2:50 pm Skal det ikke være to nestledere? Hvorfor dumper de ikke den intetsigende Bjørnar Skjæran og setter inn Brenna og Tajik som nestledere? Samme hva man synes om Tajik så er hun en langt dyktigere politiker enn Mr Anonymous Nordlænding.
Man setter ikke en kriminell med null troverdighet i en sånn posisjon.
Ja kanskje det er det beste AP kan stille med....

De mest dugelige snyter til seg penger, eller tafser i fylla.
Synd partiet har stilt seg slik. Men jeg mener det er de høyere opp i partiet som har feilet mest.

Corvus

Legg inn av Corvus »

dalagubbe skrev: ons mar 08, 2023 4:18 pm Enig at AP kunne løst diverse forskjellige ting annerledes i starten, men i det store og hele er det energikrisen, krigen i Ukraina og prisstigningene som følger av det som er det store problemet, og dei fleste velgerne i dette landet skjønner jo ikke, rentestigning, strømpriser, drivstoffprisen og sammenhengen rundt det, desverre.
Det er vel tvert imot Støre, AP og SP som ikke forstår. Energikrise og krig i Ukraina er det, men populariteten til AP og SP avhenger av hvordan man håndterer det. Og som vi alle kan se er det på en mildt sagt elendig måte.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 2:08 pm Vi kan gratulere regjeringen med flere arbeidsledige, det er vel et mål de har jobbet mot over lengre tid. Job well done.

Salmar legger ned slakteri – 110 mister jobben
Rec sier opp hundre

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»