Skrekktall for regjeringen

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: fre nov 11, 2022 9:13 pm Det blir nok av industri og et godt næringsliv også med Rødt.
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Tullekoppen skrev: fre nov 11, 2022 7:32 pm
jrza59 skrev: fre nov 11, 2022 1:57 pm Tror jeg stemmer blankt neste Stortingsvalg 😅
Skjønner deg godt. Jeg er egentlig sosialdemokrat, men verken tidligere eller nå kommer jeg til å stemme på et parti som vil sørge for at Støre blir statsminister. Må jeg det tror jeg det blir Rødt, selv om jeg også er uenig i Nato-synet og syns retorikken med å "ta de rike" går langt over streken.
Videre vil jeg egentlig ikke stemme på et part som er for EU - og da skjønner vel alle at jeg sliter....
Rødt kommer aldri til å gå ut av NATO mot folkets vilje. Ikke engang om de fikk 50% oppslutning.
Det er slike saker det blir folkeavstemninge av.
Kanskje ikke akkurat NATO, siden akkurat den står så sterkt hos folket.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

TheBaseline skrev: fre nov 11, 2022 9:13 pm Det blir nok av industri og et godt næringsliv også med Rødt.
:lol: :lol: :lol: x2

Vriompeis

Legg inn av Vriompeis »

ehall skrev: fre nov 11, 2022 10:01 pm
TheBaseline skrev: fre nov 11, 2022 9:13 pm Det blir nok av industri og et godt næringsliv også med Rødt.
:lol: :lol: :lol: x2
X3 :)

Synes hu hjernedøde AUF lederen illustrerer problemene til AP ganske bra når hun hyller ekstrem skatten på lakse oppdrett uten noe form for konsekvens sjekk, samtidig som AP ordførere i oppdrettskommuner kaller regjeringen arrogant når de nekter å lytte på konsekvens og viser ingen vilje til justeringer.
Samtidig skal middelklassen og fattige folk få mindre å rytte med mens regjeringen har 30 milliarder til elektrifisering av sokkel, milliarder av penger til en idiotisk batteri fabrikk og pøse ut 100 vis av milioner på å splitte fylker og kommuner,.
Samtidig utsettes prosjekter som betyr noe for hverdagen til folk.
Dette er eksempler på politikk som skaper politiker forakt.
Mennesker i Norge er ikke like dumme som Amerikanere som blå nekter å ta en vaksine fordi en eller annen bivirkning kan komme, men de krever fri tilgang til våpen som dreper og skader mer mennesker på ett år enn hva vaksiner gjør på 100 år.

AP er død uten Giske

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vriompeis skrev: lør nov 12, 2022 12:15 am
ehall skrev: fre nov 11, 2022 10:01 pm
TheBaseline skrev: fre nov 11, 2022 9:13 pm Det blir nok av industri og et godt næringsliv også med Rødt.
:lol: :lol: :lol: x2
X3 :)

Synes hu hjernedøde AUF lederen illustrerer problemene til AP ganske bra når hun hyller ekstrem skatten på lakse oppdrett uten noe form for konsekvens sjekk, samtidig som AP ordførere i oppdrettskommuner kaller regjeringen arrogant når de nekter å lytte på konsekvens og viser ingen vilje til justeringer.
Samtidig skal middelklassen og fattige folk få mindre å rytte med mens regjeringen har 30 milliarder til elektrifisering av sokkel, milliarder av penger til en idiotisk batteri fabrikk og pøse ut 100 vis av milioner på å splitte fylker og kommuner,.
Samtidig utsettes prosjekter som betyr noe for hverdagen til folk.
Dette er eksempler på politikk som skaper politiker forakt.
Mennesker i Norge er ikke like dumme som Amerikanere som blå nekter å ta en vaksine fordi en eller annen bivirkning kan komme, men de krever fri tilgang til våpen som dreper og skader mer mennesker på ett år enn hva vaksiner gjør på 100 år.

AP er død uten Giske
Sosialisten som styrer AUF nå er selvfølgelig enig i alle forslag å suge penger ut av folk, om det er rike eller fattige.

Regjeringen sløser enormt med penger, selv om de sier det er et «stramt» budsjett. Men en ting er jeg faktisk enig, det er å dele opp regionene. Bor i Viken og ingen ting er mer meningsløst en dette gigant «fylke», Pengene sløses bort i øst og vest, da kan de også sløse det bort på noe som betyr noe, oppløse regionene.

Jeg kan ikke utstå politikken til Giske og ville aldri stemt på ham, men han er en av de få sympatiske AP politikere.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Vriompeis skrev: lør nov 12, 2022 12:15 am

Synes hu hjernedøde AUF lederen illustrerer problemene til AP ganske bra når hun hyller ekstrem skatten på lakse oppdrett uten noe form for konsekvens sjekk
Nå er jo dette et kjennetegn man ofte ser hos de utover på venstresiden. Økte og nye skatter og avgifter er løsningen på alt. Gjennomtenkt trenger det slett ikke være.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Vriompeis skrev: lør nov 12, 2022 12:15 am
ehall skrev: fre nov 11, 2022 10:01 pm
TheBaseline skrev: fre nov 11, 2022 9:13 pm Det blir nok av industri og et godt næringsliv også med Rødt.
:lol: :lol: :lol: x2
X3 :)

Synes hu hjernedøde AUF lederen illustrerer problemene til AP ganske bra når hun hyller ekstrem skatten på lakse oppdrett uten noe form for konsekvens sjekk, samtidig som AP ordførere i oppdrettskommuner kaller regjeringen arrogant når de nekter å lytte på konsekvens og viser ingen vilje til justeringer.
Samtidig skal middelklassen og fattige folk få mindre å rytte med mens regjeringen har 30 milliarder til elektrifisering av sokkel, milliarder av penger til en idiotisk batteri fabrikk og pøse ut 100 vis av milioner på å splitte fylker og kommuner,.
Samtidig utsettes prosjekter som betyr noe for hverdagen til folk.
Dette er eksempler på politikk som skaper politiker forakt.
Mennesker i Norge er ikke like dumme som Amerikanere som blå nekter å ta en vaksine fordi en eller annen bivirkning kan komme, men de krever fri tilgang til våpen som dreper og skader mer mennesker på ett år enn hva vaksiner gjør på 100 år.

AP er død uten Giske
Godt vi har frie valg her i Norge. Jeg lar meg ikke overtale av noen anonyme brukere på nett. Jeg er for en sterk velferdstat og imot privatisering. Kommer aldri til å stemme Høyre eller noen partier på høyresiden. Egentlig mener jeg AP i sin opprinnelige form er perfekt, de er venstre-sentrum, som gjør at velferdsstaten blir bevart samtidig som man har et sterkt næringsliv, men fordi AP har en stor boner for EU kan jeg ikke fortsette å stemme på partiet. Støre er en arrogant drittsekk som ikke har bakkekontakt i det hele tatt. Han nekter å høre på nordmenn som ønsker makspris på strøm. Nordmenn har fått det mye verre med AP i regjering, uten at de ser ut til å bry seg. Anyways, kommer aldri til å stemme AP igjen så lenge Støre er leder og nekter å gjøre noe med strømprisen. Stemmer aldri SP heller, de gir milliarder til bønder men kan ikke gi en krone til vanlige folk. Da står jeg igjen med SV eller Rødt. Har ikke helt bestemt meg, men sannsynligvis blir det Rødt neste gang.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

It's happening! :D

INP på forsiden av Klassekampen.
Screenshot_20221112_121813.jpg

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Mangedoblede strømpriser, 50% dyrere drivstoffpriser (i det langstrakte oljelandet Norge), galopperende matpriser, renteoppgang som følge av den politisk bestemte prisstigningen, økte skatter og avgifter. Generell dyrtid for husholdninger og ikke minst næringslivet gjør at denne regjeringen er den verste vi har sett i moderne tid for folk flest og næringslivet.
Dette samtidig med at statskassen renner over av milliarder fra strøm og olje/gassalg. Søkkrik stat har betydd stadig mindre å rutte med for folket!

Støre og APs kalde reaksjon på at bedrifter knekker nakken av strømpriser og andre utgifter - har vært "det må vi leve med" og "neste spørsmål takk".
Støre er ikke en statsminster for Norge, han er globalist og setter alltid EU og andre lands hensyn før Norge og nordmenn. AP er såvisst ikke arbeidernes parti på noen måter, de er arbeidernes motpart. Når skal arbeiderne skjønne dette?

Tragisk at APs tapte velgere strømmer til Ernas Høyre som vil ha enda flere kabler til Europa og enda mer globalisme.
Og dette er problemstillingen, selv om den ikke burde være det - folk setter seg ikke inn i politiske saker som i høyeste grad burde angå dem. Det er fremdeles stortingsflertallet som bestemmer, derfor må de stemme på partier som stemmer mest mulig overens med den politikken og verdivalgene de vil ha.
Folk flest i Norge tenker ikke, de overlater til politikere som Støre og Erna å tenke for dem - mene hva som er best for dem.

Undres på hva dette paret med 8500,- (!!) i månedlige avgifter til bompenger stemmer på?
https://www.vg.no/nyheter/i/3EM0Q0/fami ... 500-kroner

Om de stemmer på et bompengeparti så synes jeg ikke synd på dem. Man høster som man sår.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Neptun skrev: lør nov 12, 2022 12:41 pm Mangedoblede strømpriser, 50% dyrere drivstoffpriser (i det langstrakte oljelandet Norge), galopperende matpriser, renteoppgang som følge av den politisk bestemte prisstigningen, økte skatter og avgifter. Generell dyrtid for husholdninger og ikke minst næringslivet gjør at denne regjeringen er den verste vi har sett i moderne tid for folk flest og næringslivet.
Dette samtidig med at statskassen renner over av milliarder fra strøm og olje/gassalg. Søkkrik stat har betydd stadig mindre å rutte med for folket!

Støre og APs kalde reaksjon på at bedrifter knekker nakken av strømpriser og andre utgifter - har vært "det må vi leve med" og "neste spørsmål takk".
Støre er ikke en statsminster for Norge, han er globalist og setter alltid EU og andre lands hensyn før Norge og nordmenn. AP er såvisst ikke arbeidernes parti på noen måter, de er arbeidernes motpart. Når skal arbeiderne skjønne dette?

Tragisk at APs tapte velgere strømmer til Ernas Høyre som vil ha enda flere kabler til Europa og enda mer globalisme.
Og dette er problemstillingen, selv om den ikke burde være det - folk setter seg ikke inn i politiske saker som i høyeste grad burde angå dem. Det er fremdeles stortingsflertallet som bestemmer, derfor må de stemme på partier som stemmer mest mulig overens med den politikken og verdivalgene de vil ha.
Folk flest i Norge tenker ikke, de overlater til politikere som Støre og Erna å tenke for dem - mene hva som er best for dem.

Undres på hva dette paret med 8500,- (!!) i månedlige avgifter til bompenger stemmer på?
https://www.vg.no/nyheter/i/3EM0Q0/fami ... 500-kroner

Om de stemmer på et bompengeparti så synes jeg ikke synd på dem. Man høster som man sår.
Akkurat det; hvem kan vi vender oss mot? Nå forstår vi hvorfor opptøymennene i Chile gikk berserk og deretter bli apatisk i slutten i 2019; uansett hvor man vendt seg mot til høyre og til venstre finnes det ikke alternativer. Ingen av partiene er bedre. Ap har mistet det. Sp er på randen av døden. Høyre er uærlighet i eksistens. Frp er en skrytepave uten innhold. KrF er blitt meningsløst. Venstre er for liberalt. SV er for radikalt. Rødt for ekstremt. Og de mange mindre partiene kan ikke når opp til de store partiene.

Lokalvalgene i det neste året kan bli et stort sjokk, og fra Danmark og flere andre land er det latt merke til at de typiske "etableringspartiene" som i tiår etter tiår hadde etablert regjering, avløses av mange partier som deretter inngår samarbeid for å danne deres blokker. Dette kan bli den politiske Norges fremtid, Ap og Høyre vil forsvinne helt. Det er hva som skjer når politikerne ignorerer folket til fordel for disses egne ambisjoner som Støres EU-iver og Solbergs besettelse om nyliberalistisk omformning av Norge, også innenfor stat og samfunn.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Investor

Legg inn av Investor »

Klart de har tro på politikken, noe annet ville vært helt katastrofalt å si.
Da ville de indirekte sagt at det i stedet er HØYRESIDEN som har den beste politikken, og det ville skapt sjokkbølger.
Derfor tviholder de på sin egne løsninger, selv om de nå viser seg å skape store problemer!
Nei, få tilbake Erna, hu er stjerna!
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/r ... -vi-foerer

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Investor skrev: man nov 14, 2022 2:33 pm Klart de har tro på politikken, noe annet ville vært helt katastrofalt å si.
Da ville de indirekte sagt at det i stedet er HØYRESIDEN som har den beste politikken, og det ville skapt sjokkbølger.
Derfor tviholder de på sin egne løsninger, selv om de nå viser seg å skape store problemer!
Nei, få tilbake Erna, hu er stjerna!
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/r ... -vi-foerer
Du vil ha høg straumpris og høge drivstoffprisar ser eg.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Vriompeis skrev: lør nov 12, 2022 12:15 am
Synes hu hjernedøde AUF lederen illustrerer problemene til AP ganske bra når hun hyller ekstrem skatten på lakse oppdrett uten noe form for konsekvens sjekk
jeg trodde nok at alle nå hadde fått med seg at utredningen om "lakseskatt" ble bestilt og laget under foregående regjering, de hadde imidlertid ikke baller til gjennomføring

sånn går det når man som politiker har gjort seg avhengig av pengegaver fra de rikeste av de rike

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Varulv2468 skrev: lør nov 12, 2022 9:24 pm


Rødt for ekstremt.
Politikerne sin oppgave er å styre landet, mens stortinget er landets lovgivende forsamling.

Jeg mener at politikere og partier som fritt gir makten fra seg til utlandet og bruker stortinget som kopimaskin for utenlandsk styre av Norge er de mest ekstreme.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Nå gjør Gro comeback, da blir alt så mye bedre.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Harduetforslag skrev: ons nov 16, 2022 11:30 am Nå gjør Gro comeback, da blir alt så mye bedre.
Å gud fader i helvete. Ap er desperate, nå skal de forsøke å male et glansbilde av Ap.

Tiden for de gamle styringspartiene er over, de har glemt hvem det er de jobber for.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Harduetforslag skrev: ons nov 16, 2022 11:30 am Nå gjør Gro comeback, da blir alt så mye bedre.
Biden++, sheempe bra vettu

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Jo flere AP sender i NAV kø, jo lavere synker de på målingene. Ingen har lengre tro på Støre som har utredning og utvalg som det eneste virkemiddelet. Å gjøre noe er ikke i hans politiske verktøykasse.

Og SP, jo bønder stemmer på de fortsatt, men hvor mange er de?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: ons nov 16, 2022 11:30 pm "Vi må bli bedre på å få fram våre politiske tiltak for å møte denne krisen, sier Aps partisekretær, Kjersti Stenseng"
Er det mulig :lol: . Kan hun ikke bare si hvilke politiske tiltak de gjør? Eller nei, er ingen så det er en smule vanskelig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Justice 97 skrev: ons nov 16, 2022 11:30 pm Nå er det vel disse politiske tiltakene som har ført dem ut i det uføret de er i. Men for all del, bare fortsett :lol:

"Vi må bli bedre på å få fram våre politiske tiltak for å møte denne krisen, sier Aps partisekretær, Kjersti Stenseng"
De får fortsette som de turer, tallene er lystig lesning for min del

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ehall skrev: ons nov 16, 2022 11:24 pm Jo flere AP sender i NAV kø, jo lavere synker de på målingene. Ingen har lengre tro på Støre som har utredning og utvalg som det eneste virkemiddelet. Å gjøre noe er ikke i hans politiske verktøykasse.

Og SP, jo bønder stemmer på de fortsatt, men hvor mange er de?
Det trykkes bilder hver dag av vanlige folk (i jobb) i lange køer for å få utlevert mat.
Var det dette de så for seg når de krevde venstredreining og Støre som statsminister?

Og dette samtidig som milliardene flommer inn i statskassen grunnet strøm, olje -og gassinntekter så høye at bedriftene ikke har råd til å drive, så de må stenge ned.
Renten går også opp grunnet den styrte prisøkningen - og rammer husholdningene med kraftig redusert kjøpekraft på toppen av prisøkningen, derav matkøer.
Godt jobbet!

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Justice 97 skrev: ons nov 16, 2022 10:14 pm Ny måling, ny rekord.

Ny brutal måling: Ap har aldri vært målt lavere. Etter sjokkmålingen i forrige uke på 16,9 prosent, går Arbeiderpartiet ytterligere tilbake i Nettavisens novembermåling fra Sentio. Det til en rekordlav oppslutning på 16,7 prosent, en historisk bunnotering for partiet.
Det eneste som er sjokkerende er at 16,7 % fortsatt stemmer på Ap.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Dobbeltpost. Sorry.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Justice 97 skrev: ons nov 16, 2022 10:14 pm Ny måling, ny rekord.

Ny brutal måling: Ap har aldri vært målt lavere. Etter sjokkmålingen i forrige uke på 16,9 prosent, går Arbeiderpartiet ytterligere tilbake i Nettavisens novembermåling fra Sentio. Det til en rekordlav oppslutning på 16,7 prosent, en historisk bunnotering for partiet.

– Aldri har vi siden oppstarten i oktober 1997 målt partiet så lavt, sier Sentios administrerende direktør Arve Østgaard til Nettavisen.

Arbeiderpartiet går tilbake 1,4 prosentpoeng fra oktober, og velgerflukten fortsetter dermed med full styrke. Samtidig faller også Aps regjeringskamerat Senterpartiet videre, og nærmer seg sperregrensen med 4,5 prosent.
Også godt å se at Rødt har falt tilbake til rett over sperregrensen.

Hadde det ikke vært for at mange naive folk bet på kommunistenes populistiske agn hadde de aldri kommet over sperregrensen ved forrige valg.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

MRSA skrev: man nov 14, 2022 5:17 pm Du vil ha høg straumpris og høge drivstoffprisar ser eg.
Det er jo med rødgrønn regjering det har skjedd?

- Ja til partiet som fiser folk i trynet, sier mann som synes det lukter vondt overalt for tiden.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: ons nov 16, 2022 11:24 pm Jo flere AP sender i NAV kø, jo lavere synker de på målingene.
virkeligheten slik vi andre kjenner den er det motsatte, det har knapt vært fler i arbeid, kanskje smart å orientere seg i verden via andre kanaler enn ekkokamrene

ulefos

Legg inn av ulefos »

SanctusUnum skrev: fre nov 18, 2022 4:58 am Det er jo med rødgrønn regjering det har skjedd?
ville strømprisen vært lavere med Høyre/FRP i regjering?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

ulefos skrev: fre nov 18, 2022 7:44 am
SanctusUnum skrev: fre nov 18, 2022 4:58 am Det er jo med rødgrønn regjering det har skjedd?
ville strømprisen vært lavere med Høyre/FRP i regjering?
Niks, regner med at du har hørt frasen om den røde og blå tannkosten, og tannlegen...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»