Skrekktall for regjeringen

Svar
TheBaseline

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av TheBaseline »

Ikke rart de sliter på meningsmålinger. Greit nok at de har "arvet" en del problemer fra tidligere regjering, som strømprisen (selv om AP var med på å vedta ACER). Problemet med regjeringen er at de virker tafatte med koronahåndteringen. Det er for mye usikkerhet og for mye fram og tilbake. Synes forrige regjering var mye klarere. I tillegg er løsningen for strømprisene patetisk. 80 % over 70 øre, som vil utgjøre ca 20 % av regningen. I tillegg har borettslag og bedrifter fortsatt ikke fått støtte. Næringslivet går under og AP bryr seg ikke. Absolutt patetisk. Og jeg stemte på denne regjeringen, men aldri igjen. Neste gang stemmer jeg heller Rødt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orakelet skrev: lør jan 22, 2022 8:57 am
Orakelet skrev: lør jan 22, 2022 8:56 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 12:08 am

Hvem påstår at han nekter å svare på det?
Er ikke det hele poenget til Resett; at han nekter å svare på om han har det? Skal sies at jeg er ingen Resett-leser og jeg har kun sett en artikkel om dette (søkt opp etter at jeg så denne tråden) så hvis det er flere artikler har jeg ikke lest alle.

Personlig blir jeg ikke skeptisk til noen fordi de er fra Iran, men jeg kan bli skeptisk til folk som prøver å skjule ting.
Det er sånn resett o.l funker. Han har et utenlandsk navn, og har en maktposisjon i samfunnet, det faller disse hardt for brystet, og da kjører de på med konspirasjonsteoriene og skal så tvil og splid hos folk. Det er ikke et seriøst og etterrettelig medie å hente informasjon fra. Ta det du leser der med en stor klype salt. Der er det høyreekstrem konspirasjonsteori som gjelder.

Om han hadde nektet å svare på det, så er jo det ganske enkel sak og nøste opp i om stemmer, og det vet han selv også. Mulig han har sagt ingen kommentar eller at han ikke vil snakke med resett om dette siden han vet hva de er, og da er det nok for dem til å lage en sak ut av det. Nei, som så mye annet de skriver, så må de lenger ut på jorde med dette. De har ingen troverdighet hos meg.
Man må være sterkt kritisk til hva man leser hos den type "media"

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin.
Dette er iallefall dagens mest brunsvidde. Faen for en idiot.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Folk_flesk skrev: lør jan 22, 2022 11:06 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin.
Dette er iallefall dagens mest brunsvidde. Faen for en idiot.
Obama selv kunne ikke begripe hvorfor han fikk nobelprisen og hvilken egenskaper mener du at Gharakani har fremfor noen som helst andre?

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Brunsvidd? Jeg støttet SVs Chaudry sin posisjon i sine dager, men han lente seg så mye mot høyre at han fikk partipisken til SV og ble fjernet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:11 am
Folk_flesk skrev: lør jan 22, 2022 11:06 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin.
Dette er iallefall dagens mest brunsvidde. Faen for en idiot.
Obama selv kunne ikke begripe hvorfor han fikk nobelprisen og hvilken egenskaper mener du at Gharakani har fremfor noen som helst andre?
Obama fikk fredsprisen fordi han signaliserte et brudd med Bush-administrasjonens destruktive utenrikspolitikk. Han hadde ikke gjort noe annet og derfor skjønte han forståelig nok ikke hvorfor han skulle påprakkes Nobelprisen.

Hadde du hatt hukommelse over en middels gullfisk så hadde du også husket at Eva Kristin Hansen var uttenkt som Stortingspresident og at Gharakhani kom inn som en nødløsning pga fadesene hennes.

Det er fullstendig lavmål og politisk analfabetisme av deg å forklare begge disse sakene med " hudfarge".

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Er det nobelprisgrunnlag i det å bryte med Bush 🙂 og jeg er sikker på at det var statistisk sett flere gode kandidater til nødløsningen dems.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.
På tide å krype tilbake til den brunsvidde hula si nå ja, om det er holdningen.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:29 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.
På tide å krype tilbake til den brunsvidde hula si nå ja, om det er holdningen.
Duh, jeg har fremsnakket Chaudry, Tadjic og en utenlandsk høyrekvinne, som jeg ikke husker navnet på med gullfiskhjernen min, så jeg har mitt på det tørre. Motivasjonen til til noen utnevnelse av AP og tidligere AP statsminister er vel mer vaklende.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.
Herregud, for en holdning du har. Hva har hudfargen med disse sakene å gjøre? Virker som du sliter med mindreverdighetskomplekser.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

pfrog567 skrev: lør jan 22, 2022 11:34 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.
Herregud, for en holdning du har. Hva har hudfargen med disse sakene å gjøre? Virker som du sliter med mindreverdighetskomplekser.
Du verden, det også 🙂

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:33 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:29 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:02 am Han fikk vel jobben pga hudfargen, slik Obama fikk nobelpris for hudfargen sin. Jeg kan ikke se en eneste grunn ellers til at Gharakani skulle være bedre kvalifisert enn noen som helst andre. Kjønnskvotering i samfunnet er ferdig, nå er dette den nye linja, utseendet.
På tide å krype tilbake til den brunsvidde hula si nå ja, om det er holdningen.
Duh, jeg har fremsnakket Chaudry, Tadjic og en utenlandsk høyrekvinne, som jeg ikke husker navnet på med gullfiskhjernen min, så jeg har mitt på det tørre. Motivasjonen til til noen utnevnelse av AP og tidligere AP statsminister er vel mer vaklende.
Det var du som kom med at hudfargen var hans kvalifikasjon...
Da får du noen velfortjente kommentarer tilbake.
Det er en idiotisk ting å komme trekkende med.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:37 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:33 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:29 am

På tide å krype tilbake til den brunsvidde hula si nå ja, om det er holdningen.
Duh, jeg har fremsnakket Chaudry, Tadjic og en utenlandsk høyrekvinne, som jeg ikke husker navnet på med gullfiskhjernen min, så jeg har mitt på det tørre. Motivasjonen til til noen utnevnelse av AP og tidligere AP statsminister er vel mer vaklende.
Det var du som kom med at hudfargen var hans kvalifikasjon...
Da får du noen velfortjente kommentarer tilbake.
Det er en idiotisk ting å komme trekkende med.
Ikke at det er hans kvalifikasjon, men ble hans fortrinn. Jeg syntes det ser slik ut, både ved utnevnelsen av stortingspresidenten og Obama nobelpris om jeg nå er idiot eller ikke.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:45 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:37 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:33 am

Duh, jeg har fremsnakket Chaudry, Tadjic og en utenlandsk høyrekvinne, som jeg ikke husker navnet på med gullfiskhjernen min, så jeg har mitt på det tørre. Motivasjonen til til noen utnevnelse av AP og tidligere AP statsminister er vel mer vaklende.
Det var du som kom med at hudfargen var hans kvalifikasjon...
Da får du noen velfortjente kommentarer tilbake.
Det er en idiotisk ting å komme trekkende med.
Ikke at det er hans kvalifikasjon, men ble hans fortrinn. Jeg syntes det ser slik ut, både ved utnevnelsen av stortingspresidenten og Obama nobelpris om jeg nå er idiot eller ikke.
Ja akkurat, du sa han fikk jobben pga hudfargen sin, og når det er holdningen din, så må du regne med å få noen velfortjente kommentarer om den.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:47 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:45 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:37 am

Det var du som kom med at hudfargen var hans kvalifikasjon...
Da får du noen velfortjente kommentarer tilbake.
Det er en idiotisk ting å komme trekkende med.
Ikke at det er hans kvalifikasjon, men ble hans fortrinn. Jeg syntes det ser slik ut, både ved utnevnelsen av stortingspresidenten og Obama nobelpris om jeg nå er idiot eller ikke.
Ja akkurat, du sa han fikk jobben pga hudfargen sin, og når det er holdningen din, så må du regne med å få noen velfortjente kommentarer om den.
Greit nok det, det jeg mener trenger ikke være noe konspiratorisk eller rasistisk, det kan liksåvel være at utnevnelsen har vært symbolsk. Noe som ikke er uvanlig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:53 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:47 am
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:45 am

Ikke at det er hans kvalifikasjon, men ble hans fortrinn. Jeg syntes det ser slik ut, både ved utnevnelsen av stortingspresidenten og Obama nobelpris om jeg nå er idiot eller ikke.
Ja akkurat, du sa han fikk jobben pga hudfargen sin, og når det er holdningen din, så må du regne med å få noen velfortjente kommentarer om den.
Greit nok det, det jeg mener trenger ikke være noe konspiratorisk eller rasistisk, det kan liksåvel være at utnevnelsen har vært symbolsk. Noe som ikke er uvanlig.
På meg, og sikkert en god del andre, virker det som du slenger ut ubegrunnete påstander om at ulike folk du ikke liker har kommet seg opp pga hudfarge. Det er helt klart et slag under beltestedet, og det virker som du er alene om å ikke innse dette.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Folk_flesk skrev: lør jan 22, 2022 12:54 pm
Optimist1 skrev: lør jan 22, 2022 11:53 am
Henningsen skrev: lør jan 22, 2022 11:47 am

Ja akkurat, du sa han fikk jobben pga hudfargen sin, og når det er holdningen din, så må du regne med å få noen velfortjente kommentarer om den.
Greit nok det, det jeg mener trenger ikke være noe konspiratorisk eller rasistisk, det kan liksåvel være at utnevnelsen har vært symbolsk. Noe som ikke er uvanlig.
På meg, og sikkert en god del andre, virker det som du slenger ut ubegrunnete påstander om at ulike folk du ikke liker har kommet seg opp pga hudfarge. Det er helt klart et slag under beltestedet, og det virker som du er alene om å ikke innse dette.
Jeg tror du tolker litt mye i det. Ubegrunnet vil det selvfølgelig være, det er ingen som har offentliggjort at det har vært en symbolsk handling å først utnevne en kvinne, som ikke hadde vært ryddig nok for så erstatte det med en farget person. Jeg kan ta dundrende feil, det er ikke slik at hver tanke jeg får nødvendigvis er riktig. Da hadde jeg vært en faktarobot, og det er jeg ikke 🙂, for meg ser det ut som om det har vært tanken med utnevnelsen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tipper det at Støre setter sin prestisje i å samarbeide med Taliban ikke kommer til å hjelpe på oppslutningen, nå er ikke utenrikspolitikk det folk bryr seg mest om - men dette har virkelig vært et shitshow og det er vanskelig at det er noe annet enn Støre sitt ego som har ført til det her.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

GoingKronos skrev: man jan 24, 2022 5:34 pm Tipper det at Støre setter sin prestisje i å samarbeide med Taliban ikke kommer til å hjelpe på oppslutningen, nå er ikke utenrikspolitikk det folk bryr seg mest om - men dette har virkelig vært et shitshow og det er vanskelig at det er noe annet enn Støre sitt ego som har ført til det her.
"Samarbeide". At foregående regjering hadde to "samarbeid" er liksom greit? Det er per i dag viktigere å ha samtaler med Taliban.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå begynner Sp-ordførere å uttryke frykt for at de taper stemmer på Taliban-samtalene... Utenrikspolitikk og internasjonalt samarbeid er nok ikke det kjernevelgerne i dette partiet har stemt frem denne regjeringen på, nei.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

GoingKronos skrev: man jan 24, 2022 5:34 pm Tipper det at Støre setter sin prestisje i å samarbeide med Taliban ikke kommer til å hjelpe på oppslutningen, nå er ikke utenrikspolitikk det folk bryr seg mest om - men dette har virkelig vært et shitshow og det er vanskelig at det er noe annet enn Støre sitt ego som har ført til det her.
Dette er dessverre nok et eksempel på norske politikere som prøver å gjøre seg relevante for verden. Og ikke minst et UD med komplekser.

Tenk så deilig det hadde vært å ha politikere som faktisk prioriterte Norge og nordmenn.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Rødt med 9.5% på en meningsmåling. 4 største parti i Norge. Nærmer seg nå.

https://www.vl.no/nyheter/2022/01/26/sj ... 9EpQNyZEdk

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 7:55 pm Rødt med 9.5% på en meningsmåling. 4 største parti i Norge. Nærmer seg nå.

https://www.vl.no/nyheter/2022/01/26/sj ... 9EpQNyZEdk
Det er i hvert fall et tegn på at mange er misfornøyd med styre og stell her til lands.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 7:55 pm Rødt med 9.5% på en meningsmåling. 4 største parti i Norge. Nærmer seg nå.

https://www.vl.no/nyheter/2022/01/26/sj ... 9EpQNyZEdk
Dersom regjeringen ikke begynner å levere relativt raskt, så vil dette bare være begynnelsen. Rødt vil fosse frem.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Nye skrekktall for regjeringen. Dårligste start på 25 år:

https://www.dagbladet.no/nyheter/darlig ... r/75237693

Blir spennende å se hvor mange måneder de overlever. SV og Rødt sin fremgang viser hvor stor "kostnad" det er knyttet til å være del av denne regjeringen og hvis SP ønsker å være over sperregrensen ved neste valg må de snart ta noen grep.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nå har kommunalministeren havnet i grøfta....

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Men blir det bedre ved å bytte nå.
Mye av årsakene til problemene kan tilskrives forrige regjering.
Frp kritiserer regjeringen for ting de selv var med på å sette i gang.
Sitat fra dagbledet v/høyres representant
"- For Høyre gir det motivasjon til å fortsette å tvinge fram bedre løsninger for både folk og bedrifter." Ha ha, hvor fjern kan man bli. Rart de ikke blir straffet hardere i meningsmålingen.

Kan ikke si jeg er imponert over hva forrige regjering har fåttt til, og nåværende regjering gikk på trynet i dørstokken. Hva blir da alternativet?

For min del så står de alle til stryk. Jeg er skuffet over politikerne generelt. De har mistet all respekt fra meg.
Er dette noe det blir mer av når vi nå får heltids politikere som er oppfostret i politikken uten noen erfaringer fra "utsiden"
Jeg frykter egentlig at tendensen blir værre og værre og at politikerne jobber mer for seg og sitt og at avstanden til "normale" folk blir større og større. Og beslutningene blir dårligere for "folk flest"
Og når de alle har prøvd og feilet, hva da..?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Henningsen skrev: tor jan 27, 2022 9:23 pm Men blir det bedre ved å bytte nå.
Mye av årsakene til problemene kan tilskrives forrige regjering.
I tilfelle "well played" av Erna. Ved å plassere inkompetente statsråder og en statsminister på "gjemmekontor" har hun i praksis sikret seg valgseier ved neste valg.

Men hvorfor skjønner ikke AP hva som skjer? Hvorfor får de inkompetente "dobbeltagentene" fortsette?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Ap-stortingsrepresentant til fengsel:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... rs-fengsel

Jeg vet ikke hvordan Erna gjorde dette, men hun har tydeligvis slått til igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»