Volleyball under Sommer-OL 2020

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Volleyball under Sommer-OL 2020

Legg inn av seriemester2013 »

10 blokkeringer frs Mol i semifinalennalen, kjempesmacher av Sørum, for noen gutter!! Å utklssse Latvia over to sett er imponerende

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Meget god kamp av Norge. Samstundes passer Latvia oss veldig godt. Eit lag med middels server og heller ingen stor blokker.

Uansett Norge spelet meget bra og nå er det absolutt ein god gullsjans her

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Helvetes discovery. Glemte jo av kampen så skal sette på sendingen på etterskudd. Kun 1 valg; se direkte. OK. Holder for skjermen og skal spole meg bakover. Det går ikke. Gløtter opp. Norge jubler for seier. Gleden forsvant.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Finalen går klokken 04:30 på lørdag. Helvete.

lund

Legg inn av lund »

Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lund skrev: tor aug 05, 2021 2:53 pm Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.
Hvis de kommer seg dit? De har allerede vunnet semien og er videre til finalen.

lund

Legg inn av lund »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor aug 05, 2021 2:53 pm Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.
Hvis de kommer seg dit? De har allerede vunnet semien og er videre til finalen.
Håndballfinalen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lund skrev: tor aug 05, 2021 2:58 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor aug 05, 2021 2:53 pm Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.
Hvis de kommer seg dit? De har allerede vunnet semien og er videre til finalen.
Håndballfinalen.
Men hvorfor snakker du om håndballfinalen på volleyballforumet? Ikke rart folk blir forvirra... lol.

janesaj

Legg inn av janesaj »

lund skrev: tor aug 05, 2021 2:58 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor aug 05, 2021 2:53 pm Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.
Hvis de kommer seg dit? De har allerede vunnet semien og er videre til finalen.
Håndballfinalen.
Trodde også du mente sandvolleyfinalen et øyeblikk, inntil jeg skjønte (egentlig litt for sent) at det måtte være håndball du siktet til og slettet innlegget :D

Får se om jeg greier å holde meg våken denne gangen...
Sist redigert av janesaj den tor aug 05, 2021 3:02 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

lund skrev: tor aug 05, 2021 2:58 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor aug 05, 2021 2:53 pm Finalen på søndag (hvis de kommer seg dit) går vel klokken 08 eller noe. Merker at OL i Paris nok kommer til å bli dobbelt så gøy med mer "normale" tider.
Hvis de kommer seg dit? De har allerede vunnet semien og er videre til finalen.
Håndballfinalen.
Hvorfor prater du om håndballfinalen i en volleyball-tråd? Og det uten å spesifisere at det er håndball du pratet om?

lund

Legg inn av lund »

Ja, poenget var at finalene går på sånne tidspunkt når man er litt trøtt og jævlig. Det slipper man heldigvis i Paris :)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

janesaj skrev: tor aug 05, 2021 2:51 pm Finalen går klokken 04:30 på lørdag. Helvete.
Da er jeg tilbake på jobb, og det er kanskje like greit. Evt. mulig at den vises på DR1 eller DR2?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

sexxes skrev: tor aug 05, 2021 3:28 pm Da er jeg tilbake på jobb, og det er kanskje like greit. Evt. mulig at den vises på DR1 eller DR2?
Har ikke Discovery OL-rettighetene i hele Europa da?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ulfarne skrev: tor aug 05, 2021 3:49 pm
sexxes skrev: tor aug 05, 2021 3:28 pm Da er jeg tilbake på jobb, og det er kanskje like greit. Evt. mulig at den vises på DR1 eller DR2?
Har ikke Discovery OL-rettighetene i hele Europa da?
Nei.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Høres ikke bra ut. Jeg har også en dårlig følelse, men nå er de i det minste sikret en medalje.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 3:53 pm Jeg har også en dårlig følelse
Sjokkert :o :shock:

Jeg tror det er rimelig 50-50. Våre gutter har spilt seg voldsomt opp i turneringen og har sett knivskarpe ut de siste par kampene. Kan bli en rysare av en finale. Men man må selvfølgelig opprettholde det nivået og holde hodet kaldt også i finalen, ellers blir det naturlig nok vanskelig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: tor aug 05, 2021 3:59 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 3:53 pm Jeg har også en dårlig følelse
Sjokkert :o :shock:

Jeg tror det er rimelig 50-50. Våre gutter har spilt seg voldsomt opp i turneringen og har sett knivskarpe ut de siste par kampene. Kan bli en rysare av en finale.
Det kan vi i hvert fall være enig i :) Det blir en spennende finale. Gutta har uansett tatt sølv, noe som er bra. Selvfølgelig er det kjipt hvis gullet glipper, men på den lyse siden har de nådd en OL-finale og tatt OL-medalje.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Det var tyskerne som spilte totalt over evne som slo Mol/Sørum i semien i VM 2019, men det stemmer at russerne slo dem i verdensfinalen senere det året.
Så skal vi heller ikke glemme at Mol/Sørum satte dem på plass i EM finalen ifjor

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

LBJ91 skrev: tor aug 05, 2021 5:08 pm
Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Det var tyskerne som spilte totalt over evne som slo Mol/Sørum i semien i VM 2019, men det stemmer at russerne slo dem i verdensfinalen senere det året.
Så skal vi heller ikke glemme at Mol/Sørum satte dem på plass i EM finalen ifjor
Ja, det stemmer jo. Husket ikke helt riktig. 2019 føles som evigheter siden. Takk! Nå er jeg litt mer optimistisk. :D

startelver

Legg inn av startelver »

Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Men i alle dager, trodde Qatar var de store favorittene?

Hva er det disse russerne er laget av ? Er de ranket høyt oppe?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 5:34 pm Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.
Du har fått med deg at Norge har møtt det andre russiske laget to ganger i denne turneringen? Hvorfor du fokuserer på tapet i gruppespillet og ikke seieren i kvartfinalen er jo noe merkelig. Russerne var like høye i kvartfinalen.
Kan det være fordi du var sikker på at Norge ville tape kvartfinalen fordi de hadde tapt mot dem tidligere? Og prøver å fortrenge dette?

Lagene i finalen er jevngode og det er de med best dagsform som vinner. Det som bekymrer litt er at Christian Sørum innrømmer å slite med søvnen i Tokyo og følte seg sliten i semifinalen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: tor aug 05, 2021 5:49 pm
TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 5:34 pm Hørte på ekspertene på TVNorge i sta. De sa at russerne er sterke, og var overbevisende mot Qatar. Men de nevnte også at russerne likner litt på de russerne Norge allerede møtte i gruppespillet ved blant annet å ha to høye spillere (kanskje ikke godt nytt siden de tapte den kampen, men Norge spiller bedre nå enn i gruppespillet). Ekspertene nevnte imidlertid at Mol og Sørum spiller veldig bra, og at de i tillegg er taktisk gode, at de til og med er gode på å se hva som funker og eventuelt skifte taktikk underveis. Ekspertene nevnte også at russerne har en liten svakhet i spillet sitt, og at de håper Mol og Sørum kan utnytte den. Fikk ikke med meg hva svakheten var, men får håpe det stemmer.
Du har fått med deg at Norge har møtt det andre russiske laget to ganger i denne turneringen? Hvorfor du fokuserer på tapet i gruppespillet og ikke seieren i kvartfinalen er jo noe merkelig. Russerne var like høye i kvartfinalen.
Kan det være fordi du var sikker på at Norge ville tape kvartfinalen fordi de hadde tapt mot dem tidligere? Og prøver å fortrenge dette?

Lagene i finalen er jevngode og det er de med best dagsform som vinner. Det som bekymrer litt er at Christian Sørum innrømmer å slite med søvnen i Tokyo og følte seg sliten i semifinalen.
Du har helt rett. De vant over russerne i kvarten. Glemte det i farten. Men som jeg også sa har jo formen forbedret seg gjennom turneringen. Jeg støtter det du sier om at Christian Sørum sier han er sliten. Det skaper litt bekymring. Men man må huske på at de har hatt to kamper på to dager. Sikkert ikke så rart å bli sliten da. Får håpe han får mulighet til å slappe av nok før finalen, samle krefter og sette inn det siste støtet i finalen.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

startelver skrev: tor aug 05, 2021 5:32 pm
Troygirl skrev: tor aug 05, 2021 3:46 pm Da møter Mol/Sørum de russiske verdensmesterne i finalen. Litt synd, for de tapte mot dem i VM i 2019 og i verdensfinalen i Roma i 2019. Har litt dårlig følelse før den kampen. Russerne var imponerende mot Qatar, som har vært fantastisk gode i år.
Men i alle dager, trodde Qatar var de store favorittene?

Hva er det disse russerne er laget av ? Er de ranket høyt oppe?
Det er generelt veldig lite som skiller topplagene, dagsform avgjør mye og alle er kapable til å slå alle.
Det er det som gjør dominansen til Mol/Sørum de 3 siste årene så vanvittig imponerende

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Tror det er bra at finalen spilles på kvelden hvis det stemmer at de er slitne og/eller sliter med å sove. Da kan de i hvert fall sove litt på dagen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: tor aug 05, 2021 8:14 pm Tror det er bra at finalen spilles på kvelden hvis det stemmer at de er slitne og/eller sliter med å sove. Da kan de i hvert fall sove litt på dagen.
Finalen spilles 11:30 japansk tid.

Bolle

Legg inn av Bolle »

janesaj skrev: tor aug 05, 2021 8:19 pm Finalen spilles 11:30 japansk tid.
Kan det være noe mulighet for at tidspunktet blir endret, slik som med fotballfinalen?
Både Norge og ROC ville vel heller ønsket senere kampstart

Bolle

Legg inn av Bolle »

Folk_flesk skrev: ons aug 04, 2021 8:58 pm Har fulgt med litt på den egentlige volleyballen. Dvs den som spilles innendørs med flere spillere og som har langt mer prestisje og status enn sandvolleyball.
Jeg har også fulgt med på en del kamper. Kanskje en upopulær mening, men jeg vil påstå at klassisk volleyball er mye mer spennende å se på enn beach volleyball.

Det er mye mer taktikk og strategi involvert, og i tillegg er ballvekslingene ofte mye lengre og mer intense. Sjeldent et poeng i beach volleyball inneholder mer enn to, max tre, ballvekslinger.

Så håper at det vil bli vist mer volleyball av høy kvalitet på norsk TV også etter OL

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nvm... ser de skal spille kl.11:30, ikke kveldskamp slik jeg først trodde. Ikke alltid lett med tidssoner. Er uansett ikke den første kampen, det er bronsekampen som starter kl. 10. Uansett har de hele morgendagen til å slappe av, sove og få restituert seg. Så får det gå som det går på lørdag. Blir spennende!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»