Svømming under Sommer-OL 2020

Svar
LBJ91

Re: Svømming under Sommer-OL 2020

Legg inn av LBJ91 »

Finke er jo helt vill i avslutningen på de lengste distansene. Northugsk

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Ja, nok en fantastisk avslutning av amerikaneren. Den siste 50-meteren var jo helt vill. Spennende avslutning, med fire mann som kjempet om seieren. Paltrinieri falt jo gradvis litt av, og hadde vel egentlig ikke sjanse på gull med et par hundre meter igjen.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Herlig duell mellom Australia og USA på damenes medley stafett. McKeon ender opp som OL dronningen av bassenget med 4 gull

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

For øvrig lurer jeg på hva amerikanerne tenkte på mixedstafetten (selvsagt tullete med alle disse mixedøvelsene), da de valgte å bruke en kvinne (Jacoby) på bryst og en mann på fri (Dressel). Må jo bruke en mann på den etappen som tar lengst tid, det er jo der forskjellen mellom kjønnene er størst.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Tullin_Thams skrev: søn aug 01, 2021 4:32 am For øvrig lurer jeg på hva amerikanerne tenkte på mixedstafetten (selvsagt tullete med alle disse mixedøvelsene), da de valgte å bruke en kvinne (Jacoby) på bryst og en mann på fri (Dressel). Må jo bruke en mann på den etappen som tar lengst tid, det er jo der forskjellen mellom kjønnene er størst.
De tabbet som ut der. De burde hatt Dressel på fly og en dame på fri. Da hadde de minst tatt sølv og mest sannsynlig gull

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

LBJ91 skrev: søn aug 01, 2021 4:41 am De tabbet som ut der. De burde hatt Dressel på fly og en dame på fri. Da hadde de minst tatt sølv og mest sannsynlig gull
Nettopp. Og nå medleystafett for menn!

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Og verdensrekord ble det også! Dressels femte gull i dette OL.

Edit: Svært gøy med Italia på tredjeplass. Tipper ms_8 er fornøyd. :-)
Sist redigert av Tullin_Thams den søn aug 01, 2021 4:54 am, redigert 1 gang totalt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Ny verdensrekord og Dressels femte gull, kun ett dårlig lagoppsett i går unna de spådde 6

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Blir nok en Laureus-nominasjon på Dressel neste år, tenker jeg. Dette er jo Phelps-tilstander. Ellers flere andre utøvere med to individuelle gull (Finke, Ledecky, Rylov, McKeon, Titmus, muligens også noen jeg har glemt), så det er mange konger og dronninger i bassenget i dette OL-et.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Tullin_Thams skrev: søn aug 01, 2021 4:32 am For øvrig lurer jeg på hva amerikanerne tenkte på mixedstafetten (selvsagt tullete med alle disse mixedøvelsene), da de valgte å bruke en kvinne (Jacoby) på bryst og en mann på fri (Dressel). Må jo bruke en mann på den etappen som tar lengst tid, det er jo der forskjellen mellom kjønnene er størst.
Ja, jeg sjekket splittene etterpå. Dressel svømte omtrent 5 sek fortere enn den britiske damen på fri. Dog svømte Peaty rett over 8,0 sek fortere enn Jacoby gjorde på bryst.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tullin_Thams skrev: søn aug 01, 2021 4:51 am Og verdensrekord ble det også! Dressels femte gull i dette OL.

Edit: Svært gøy med Italia på tredjeplass. Tipper ms_8 er fornøyd. :-)
Ja veldig fornøgd. Sjølv om det var ein stor skuffelse at Paltrinieri kun vart nr 4 på 1500 meter. Ellers veldig fornøgd at Sjøstrøm fekk sølv på 50 m og Blume fekk bronse. Slik at Europa fekk 4 medalje blant damene. Håper Europa får meir å juble for i neste OL

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Da har Sverige gått forbi oss i medaljer.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Wellbrock sikrer tysk gull på 10 km havsvømming. Smakte nok godt etter et magert OL for de tyske svømmerne. Bronse til Paltrinieri.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

[quote=sertono post_id=12145 time=1627295769
Liker Stig Moen godt, men savner litt Per Irgens. Ingen kan slå radarparet Irgens/Pedersen når de holdt på, det var en fryd å høre på.
[/quote]

Kom over dette minneordet på fvn.no (ser ut som at det er en åpen sak) https://www.fvn.no/lokalsporten/i/mrM4K ... -til-minne

Kort fortalt- så døde Per Irgens på mandag- nær 79 år gammel :(

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

JODDEMM skrev: Kom over dette minneordet på fvn.no (ser ut som at det er en åpen sak) https://www.fvn.no/lokalsporten/i/mrM4K ... -til-minne

Kort fortalt- så døde Per Irgens på mandag- nær 79 år gammel :(
Takker for linken. RIP Irgens. :cry:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»