VM i hurtig og lynsjakk 2021

Svar
VivaLV

Re: VM i hurtig og lynsjakk 2021

Legg inn av VivaLV »

Husker jeg regnet ut kvalitet på skjemaer i gode gamle dager. Mulig jeg også satt opp partiene i en turnering.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Hva var brukernavnet til Alex Rosén igjen?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Salem-Dudin spiller enda. 50 trekk regelen slår inn hvert øyeblikk.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20211226-223638_Chrome.jpg
Han er helt der oppe 👍

Tari 2,5
Holm 2
Christiansen 2

TWU

Legg inn av TWU »

Hvordan regner de plassering med poenglikhet? Er det både ranking fra lav til høy, og antall med svarte brikker?

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Det ble Carlsen mot Jobava, Carlsen med svarte brikker.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

TWU skrev: søn des 26, 2021 11:05 pm Hvordan regner de plassering med poenglikhet? Er det både ranking fra lav til høy, og antall med svarte brikker?
Forskjellige turneringer kan bruke forskjellige systemer. Husker jeg i sin tid regnet ut dette manuelt på turneringer!
Så enkelte ganger kan man se de lister opp forskjellige kvalitetsberegninger ved poenglikhet.
Men kort sagt så er jo de fleste basert på at man får godskrevet de poengene som motstanderne får.

Så de som f.eks. har spilt mot Karjakin som foreløpig har gjort en dårlig turnering, vil få dårligere kvalitet.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ser at de bruker Buchholz Cut 1. Da ser man bort i fra den personen med lavest score. Så hvis man er uheldig å møter Karjakin (SIC!) så kan man trekke fra han hvis han ender opp med å være den lavest rangerte spilleren man har spilt mot.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Uansett ble det vel nevnt noe med omspill. Men usikker på om omspillet bare gjelder de 2 med best kvalitet (hvis poenglikhet), eller alle som har like mange poeng.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Da kan det bli Nepo i neste parti. Spennende :-)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Alireza neste
Magnus seint ute et dårlig tegn :(

hu4rolls

Legg inn av hu4rolls »

Bortsett fra Bae, er virkelig disse tre andre fjottene i studio det beste nrk kan komme opp med, i noen av de mest sette sportssendingene i løpet av året? Jeg skjønner at sendingene ikke er lagd for meg, men det får da være grenser. Ikke er de morsomme, ikke er de interessante, ikke har de innsikt når det kommer til sjakk.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Alireza hadde ikke en sjanse :)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Alireza er oppskrytt. Så jo nesten ut som han satte seg selv i gaffelposisjon.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Ganske synlig at Firouzja (inntil videre) er klart svakere i hurtigsjakk enn klassisk og lyn

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

hu4rolls skrev: man des 27, 2021 5:02 pm Bortsett fra Bae, er virkelig disse tre andre fjottene i studio det beste nrk kan komme opp med, i noen av de mest sette sportssendingene i løpet av året? Jeg skjønner at sendingene ikke er lagd for meg, men det får da være grenser. Ikke er de morsomme, ikke er de interessante, ikke har de innsikt når det kommer til sjakk.
Litt som deg altså.

hu4rolls

Legg inn av hu4rolls »

hu4rolls skrev: man des 27, 2021 5:02 pm Bortsett fra Bae, er virkelig disse tre andre fjottene i studio det beste nrk kan komme opp med, i noen av de mest sette sportssendingene i løpet av året? Jeg skjønner at sendingene ikke er lagd for meg, men det får da være grenser. Ikke er de morsomme, ikke er de interessante, ikke har de innsikt når det kommer til sjakk.
De var faktisk fem totalt ja. Fjottene jeg refererte til er programleder, Røneid og politikeren.

hu4rolls

Legg inn av hu4rolls »

oddvar_kjempebra skrev: man des 27, 2021 5:07 pm
hu4rolls skrev: man des 27, 2021 5:02 pm Bortsett fra Bae, er virkelig disse tre andre fjottene i studio det beste nrk kan komme opp med, i noen av de mest sette sportssendingene i løpet av året? Jeg skjønner at sendingene ikke er lagd for meg, men det får da være grenser. Ikke er de morsomme, ikke er de interessante, ikke har de innsikt når det kommer til sjakk.
Litt som deg altså.
Nettopp. Jeg har ingenting der å gjøre, akkurat som dem.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

JaktFalk79 skrev: man des 27, 2021 5:08 pm
hu4rolls skrev: man des 27, 2021 5:02 pm Bortsett fra Bae, er virkelig disse tre andre fjottene i studio det beste nrk kan komme opp med, i noen av de mest sette sportssendingene i løpet av året? Jeg skjønner at sendingene ikke er lagd for meg, men det får da være grenser. Ikke er de morsomme, ikke er de interessante, ikke har de innsikt når det kommer til sjakk.
NRK har bestemt seg for at det er god TV å avbryte avgjørende situasjoner for å vise bilder av sjakkbrikker lagd av pepperkakedeig. Brikkene er selvsagt lagd bare for å komme på TV. Av NRKs mønsterseer som ikke forstår noe særlig av sjakk.

Det mangler en sidekick ala Hammer eller Lahlum som kan fordype seg ned i partiet og trekkene. Bae virker ikke til å ha kunnskap eller datakraft nok til å forstå utviklingen i ulike trekk.
NRK har oppdaget at dette gir flere seere. Det er farlig å overvurdere mennesker.

hu4rolls

Legg inn av hu4rolls »

JaktFalk79 skrev: man des 27, 2021 5:08 pm NRK har bestemt seg for at det er god TV å avbryte avgjørende situasjoner for å vise bilder av sjakkbrikker lagd av pepperkakedeig. Brikkene er selvsagt lagd bare for å komme på TV. Av NRKs mønsterseer som ikke forstår noe særlig av sjakk.
Det er til å rive seg i håret av. I det ene øyeblikket er alle enige om at dette er så spennende, aiaiai nå kan alt skje, før de i neste øyeblikk avbryter partiet for håpløse twitter-meldinger og bilder ala det som du sier. Det er noe så falskt over hele greia.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Det her er en stilling Magnus verst av alt kan vinne.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PowersIave skrev: man des 27, 2021 6:22 pm Det her er en stilling Magnus verst av alt kan vinne.
Da håper man på en svakhet, bukk eller sedvanlig tidsnød for AG.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tari og Christiansen på 4

Holm 3,5

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ouff pinlig sjakkvideo sang på nrk

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Det der var en viktig skalp å slå, herlig Carlsen! :)
Sist redigert av sertono den man des 27, 2021 7:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Dæmn Carlsen👀

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

GM Artemiev slo GM Christiansen

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

IM Holm slo GM Jumabayev

IM Vastrukhin remis mot GM Tari

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Fy faen nrk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

hu4rolls skrev: man des 27, 2021 5:13 pm
Det er til å rive seg i håret av. I det ene øyeblikket er alle enige om at dette er så spennende, aiaiai nå kan alt skje, før de i neste øyeblikk avbryter partiet for håpløse twitter-meldinger og bilder ala det som du sier. Det er noe så falskt over hele greia.
NRK er blitt mestere i å undervurdere seerne. Forhåpentligvis, ihvertfall. Min frykt er at mange av seerne ikke er spesielt interessert i spillet og trenger dette "fyllet", de vil bare følge med på om Magnus vinner / hvordan han ligger ann og synes dette er så koselig og flott.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»