VM i hurtig og lynsjakk 2021

Svar
TheBaseline

Re: VM i hurtig og lynsjakk 2021

Legg inn av TheBaseline »

lok1 skrev: tor des 30, 2021 2:14 pm Tror dere NRK på noen som helst måte kommer til å evaluere det journalistiske arbeidet rundt sjakk-VM? Her fordømmer journalisten alle som ikke går med munnbind, fotografen filmer og zoomer inn på folk inn på folk uten munnbind, og så intervjuer en norsk spiller uten munnbind. Hva er det som foregår...
Omg :lol:

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 2:29 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:28 pm
VivaLV skrev: tor des 30, 2021 2:11 pm Var vel ganske naivt hvis man ikke trudde at det ville være en eller flere blandt 250++ spillere som hadde corona.
Derfor munnbind og håndsprit skulle vært obligatorisk.
Jada. Ikke uenig i det. Men kan smitte selv om man bruker munnbind. Trur daglig testing ville vært det viktigste.
Det er mindre poeng med daglig test om man ikke overholder smitteverntiltakene. Test og tiltak har ulik funksjon.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Utsatt i nye 30 min

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

30 nye minutt!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kan vi ikke få ett parti av Ole da, så vi kan se hvor dårlig (evnt. bra han har blitt).

Centrist

Legg inn av Centrist »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:30 pm
Intervallhall skrev: tor des 30, 2021 2:13 pm Dette er et ekstremt useriøst arrangement.
Jepp. De har ikke tatt smittevernet seriøst i det hele tatt.
Reflekterer bare hvordan Polen håndterer covid-19 per nå ut i fra min forståelse. Kan fungere når det omhandler et stort land, men på et prestisjefullt arrangement, not so much.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hæ?? Har de flere enn en journalist der nede, og så er det Hans Solbakken som er i monitor? Han her kunne jo engelsk!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Intervallhall skrev: tor des 30, 2021 2:32 pm Se på Dubov!
Han holdt god forskriftsmessig avstand, da er det verre med reporteren nå som står tett opptil intervjuobjektet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 2:20 pm Spillebrettet er jo enting. Men det er jo kø for å se spillelistene, inn/ut av lokalet, toaletter og vel også noen spiseområder, buss fra/til arrangementet.
Mulig superspreder situasjon her.
Jepp. Og ingen bruker munnbind mens de spiller sjakk og ingen bruker håndsprit før og etter partiene. Veldig merkelig. Munnbind og sprit burde vært obligatorisk.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Det var bare et tidsspørsmål før dette skjedde. Kan fort bli en superspreder dette her

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kan vi ikke få et hurtigsjakk parti mellom Grønn og Bae? De er vel ganske jevne i nivå?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

hva feiler det han med micen? hehe han tar ikke et nei for et nei. så det også i sted når de 2 damene skulle telle et eller annet.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Innpåsliten noksagt med mikrofon og mangelfulle språkkunnskaper. Akkurat hva man trenger i en kaotisk situasjon.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Han julegrisen mangler jo bare et lag marsipan, så er det mulig å ta en bit.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 2:24 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:22 pm Elendig opplegg. Hvorfor er ikke munnbind påbudt under spilling? Er ikke rart folk blir smittet.
Munnbind er enting. Men jeg syntes det er daglig testing som er det viktige.
Selvfølgelig. Men alt er en del av en større helhet. Alle smitteverntiltak er like viktige. Burde vært munnbind, håndsprit og daglig testing. Alt burde vært obligatorisk. Ikke frivillig.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ok alle nærkontakter skal testes

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

GoingKronos skrev: tor des 30, 2021 2:36 pm Kan vi ikke få et hurtigsjakk parti mellom Grønn og Bae? De er vel ganske jevne i nivå?
enig

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:26 pm
GoingKronos skrev: tor des 30, 2021 2:19 pm
lok1 skrev: tor des 30, 2021 2:14 pm Tror dere NRK på noen som helst måte kommer til å evaluere det journalistiske arbeidet rundt sjakk-VM?
De vil vel se på seertallene og så skryte av samtlige for fantastisk innsats.
Ikke helt sånn det fungerer, de gjør hele tiden vurdering av sendingene. Men seertall er selvfølgelig en viktig del av det hele, om de har en halv million seere så sier de ikke akkurat opp folk fordi vi, en håndfull grinebitere i et avsides hjørne av internett, gremmes over enkelte ting.
Poenget er at folk ser på sjakk uansett hvem som er programleder. De vil bare se Magnus og de andre norske spillerne. Så jeg tror det skal ganske mye til før haten mot twittermeldinger skal gjøre store utslag i seertall, lol.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Intervallhall skrev: tor des 30, 2021 2:27 pm Svensken er en bra mann.
Ja, han virker veldig sympatisk :)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Da ser det ut til at man fortsetter.
Baes spørsmål på slutten var jo tullete. Selvsagt kan man ikke være helt sikker på at noen i feltet ikke har corona. Det er jo hele tiden snakk om å minimiere risikoen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Centrist skrev: tor des 30, 2021 2:36 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:30 pm
Intervallhall skrev: tor des 30, 2021 2:13 pm Dette er et ekstremt useriøst arrangement.
Jepp. De har ikke tatt smittevernet seriøst i det hele tatt.
Reflekterer bare hvordan Polen håndterer covid-19 per nå ut i fra min forståelse. Kan fungere når det omhandler et stort land, men på et prestisjefullt arrangement, not so much.
Jobber med polakker. Er jo blodrøde smittetall i Polen nå, men de er ikke alene. Er blodrøde tall i hele Europa. Så man kan ikke akkurat dømme ut fra dette.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:45 pm
Centrist skrev: tor des 30, 2021 2:36 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:30 pm
Jepp. De har ikke tatt smittevernet seriøst i det hele tatt.
Reflekterer bare hvordan Polen håndterer covid-19 per nå ut i fra min forståelse. Kan fungere når det omhandler et stort land, men på et prestisjefullt arrangement, not so much.
Jobber med polakker. Er jo blodrøde smittetall i Polen nå, men de er ikke alene. Er blodrøde tall i hele Europa. Så man kan ikke akkurat dømme ut fra dette.
Jeg også ville i seg selv ikke bli etterpåklok. Som sagt har jo forskjellige land forskjellige tilnærminger. England har jo fulle tribuner selv om de også har blodrøde tall.
MEN daglig test burde være enkelt å få til og da luke bort de fleste som har corona.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:38 pm Innpåsliten noksagt med mikrofon og mangelfulle språkkunnskaper. Akkurat hva man trenger i en kaotisk situasjon.
Ikke rart folk blir irriterte av en masete person som pusher en mikrofon i trynet ditt. Huff... blir bare kleint.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:42 pm
Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:26 pm
GoingKronos skrev: tor des 30, 2021 2:19 pm

De vil vel se på seertallene og så skryte av samtlige for fantastisk innsats.
Ikke helt sånn det fungerer, de gjør hele tiden vurdering av sendingene. Men seertall er selvfølgelig en viktig del av det hele, om de har en halv million seere så sier de ikke akkurat opp folk fordi vi, en håndfull grinebitere i et avsides hjørne av internett, gremmes over enkelte ting.
Poenget er at folk ser på sjakk uansett hvem som er programleder. De vil bare se Magnus og de andre norske spillerne. Så jeg tror det skal ganske mye til før haten mot twittermeldinger skal gjøre store utslag i seertall, lol.
Som jeg har sagt før, så er disse sendingene ikke sjakksendinger. De er lett familieunderholdning, og legges opp deretter. Med spenning, norske utøvere og god stemning i studio er jeg helt enig. Da driter folk i hvem som er programleder, eller at det ikke er dypere analyser av stillingen. Det er ikke det de er der for å se. I det perspektivet er kanalens frittgående i Polen ikke så ille. Han skaper underholdning, eller "god tv" som det heter for tiden.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VivaLV skrev: tor des 30, 2021 2:46 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:45 pm
Centrist skrev: tor des 30, 2021 2:36 pm

Reflekterer bare hvordan Polen håndterer covid-19 per nå ut i fra min forståelse. Kan fungere når det omhandler et stort land, men på et prestisjefullt arrangement, not so much.
Jobber med polakker. Er jo blodrøde smittetall i Polen nå, men de er ikke alene. Er blodrøde tall i hele Europa. Så man kan ikke akkurat dømme ut fra dette.
Jeg også ville i seg selv ikke bli etterpåklok. Som sagt har jo forskjellige land forskjellige tilnærminger. England har jo fulle tribuner selv om de også har blodrøde tall.
MEN daglig test burde være enkelt å få til og da luke bort de fleste som har corona.
Enig. Er jo en skandale hvis det stemmer at testingen er frivillig. Den skulle selvfølgelig ha vært obligatorisk.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:46 pm
Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:38 pm Innpåsliten noksagt med mikrofon og mangelfulle språkkunnskaper. Akkurat hva man trenger i en kaotisk situasjon.
Ikke rart folk blir irriterte av en masete person som pusher en mikrofon i trynet ditt. Huff... blir bare kleint.
Skuffet over at et av matt/patt-spørsmålene ikke har spurt om ja/nei til at han får seg en på trynet i løpet av sendingen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:47 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:42 pm
Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:26 pm

Ikke helt sånn det fungerer, de gjør hele tiden vurdering av sendingene. Men seertall er selvfølgelig en viktig del av det hele, om de har en halv million seere så sier de ikke akkurat opp folk fordi vi, en håndfull grinebitere i et avsides hjørne av internett, gremmes over enkelte ting.
Poenget er at folk ser på sjakk uansett hvem som er programleder. De vil bare se Magnus og de andre norske spillerne. Så jeg tror det skal ganske mye til før haten mot twittermeldinger skal gjøre store utslag i seertall, lol.
Som jeg har sagt før, så er disse sendingene ikke sjakksendinger. De er lett familieunderholdning, og legges opp deretter. Med spenning, norske utøvere og god stemning i studio er jeg helt enig. Da driter folk i hvem som er programleder, eller at det ikke er dypere analyser av stillingen. Det er ikke det de er der for å se. I det perspektivet er kanalens frittgående i Polen ikke så ille. Han skaper underholdning, eller "god tv" som det heter for tiden.
Enig ifht. sendingen, men han reporteren er skandale. Det trur jeg også de fleste ellers også syntes.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:48 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:46 pm
Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:38 pm Innpåsliten noksagt med mikrofon og mangelfulle språkkunnskaper. Akkurat hva man trenger i en kaotisk situasjon.
Ikke rart folk blir irriterte av en masete person som pusher en mikrofon i trynet ditt. Huff... blir bare kleint.
Skuffet over at et av matt/patt-spørsmålene ikke har spurt om ja/nei til at han får seg en på trynet i løpet av sendingen.
Det er jo motsatt. Han ga jo en av spillerne på trynet med ett uhell (en album dog).

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:47 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 2:42 pm
Brezjnev skrev: tor des 30, 2021 2:26 pm

Ikke helt sånn det fungerer, de gjør hele tiden vurdering av sendingene. Men seertall er selvfølgelig en viktig del av det hele, om de har en halv million seere så sier de ikke akkurat opp folk fordi vi, en håndfull grinebitere i et avsides hjørne av internett, gremmes over enkelte ting.
Poenget er at folk ser på sjakk uansett hvem som er programleder. De vil bare se Magnus og de andre norske spillerne. Så jeg tror det skal ganske mye til før haten mot twittermeldinger skal gjøre store utslag i seertall, lol.
Som jeg har sagt før, så er disse sendingene ikke sjakksendinger. De er lett familieunderholdning, og legges opp deretter. Med spenning, norske utøvere og god stemning i studio er jeg helt enig. Da driter folk i hvem som er programleder, eller at det ikke er dypere analyser av stillingen. Det er ikke det de er der for å se. I det perspektivet er kanalens frittgående i Polen ikke så ille. Han skaper underholdning, eller "god tv" som det heter for tiden.
Godt poeng. Det er familieunderholdning. Men jeg skjønner at de som er interessert i sjakken kan bli irritert av all praten utenom.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Først ble super-g avlyst og nå kanskje sjakken. Drittdag :(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»