Generell diskusjon om corona

Låst
Winnowill

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Winnowill »

Germania skrev: tir jan 18, 2022 7:42 pm
Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:33 pm Hvis du ikke tåler motsetningen mellom det du skrev og at jeg påpekte at du hadde vært i fengsel så bør du kanskje revurdere å være på et debattforum.

Og kanskje tenke lenger enn som så at ukjente folk på et forum som har ingen forutsetninger for å vite hva eller hvem du er, faktisk hater deg for to interaksjoner i to tråder.
Dere liker ikke menn som nekter å føye seg, såpass har jeg fått med meg. I det minste, så lenge andre menn ikke følger etter. Ledere som stikker seg ut er dere jo ekstremt forelsket i. Så det er vel det jeg mangler.

Ja, skal man gjøre noe skikkelig så må man nesten gjøre det selv i denne verden.
Hvor er Gloriana når man trenger henne/han/hen/dem?
Sorry, jeg er ikke flink med incels så det får noen andre kommentere.

Deila

Legg inn av Deila »

Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:48 pm
Germania skrev: tir jan 18, 2022 7:42 pm
Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:33 pm Hvis du ikke tåler motsetningen mellom det du skrev og at jeg påpekte at du hadde vært i fengsel så bør du kanskje revurdere å være på et debattforum.

Og kanskje tenke lenger enn som så at ukjente folk på et forum som har ingen forutsetninger for å vite hva eller hvem du er, faktisk hater deg for to interaksjoner i to tråder.
Dere liker ikke menn som nekter å føye seg, såpass har jeg fått med meg. I det minste, så lenge andre menn ikke følger etter. Ledere som stikker seg ut er dere jo ekstremt forelsket i. Så det er vel det jeg mangler.

Ja, skal man gjøre noe skikkelig så må man nesten gjøre det selv i denne verden.
Hvor er Gloriana når man trenger henne/han/hen/dem?
Sorry, jeg er ikke flink med incels så det får noen andre kommentere.
Gloriana og Germania er vel samme bruker/person?

basillen

Legg inn av basillen »

NoDabForYou skrev: tir jan 18, 2022 7:47 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 7:40 pm
WHO er kjøpt og betalt av Kina. Mer er det ikke å si om den saken. De har omtrent like mye kredibilitet som SAGE.
Er ikke dette en konspirasjonsteori?
Tja:

https://www.youtube.com/watch?v=m-lfD9Oajec

https://www.youtube.com/watch?v=UlCYFh8U2xM

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Deila skrev: tir jan 18, 2022 7:54 pm
Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:48 pm
Germania skrev: tir jan 18, 2022 7:42 pm

Dere liker ikke menn som nekter å føye seg, såpass har jeg fått med meg. I det minste, så lenge andre menn ikke følger etter. Ledere som stikker seg ut er dere jo ekstremt forelsket i. Så det er vel det jeg mangler.

Ja, skal man gjøre noe skikkelig så må man nesten gjøre det selv i denne verden.
Hvor er Gloriana når man trenger henne/han/hen/dem?
Sorry, jeg er ikke flink med incels så det får noen andre kommentere.
Gloriana og Germania er vel samme bruker/person?
G og sine aliaser ble slettet. Hvis nyoppstått så er det humor på stort nivå 😂

anbessa

Legg inn av anbessa »

Maxus5 skrev: tir jan 18, 2022 2:46 pm ansiktsnaturist
God kandidat til årets nyord i 2022.

Deila

Legg inn av Deila »

Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:56 pm
Deila skrev: tir jan 18, 2022 7:54 pm
Fringegirl skrev: tir jan 18, 2022 7:48 pm

Hvor er Gloriana når man trenger henne/han/hen/dem?
Sorry, jeg er ikke flink med incels så det får noen andre kommentere.
Gloriana og Germania er vel samme bruker/person?
G og sine aliaser ble slettet. Hvis nyoppstått så er det humor på stort nivå 😂
Likhetene er jo i hvert fall slående.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gloriana er nok her med et mer kongelig navn.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 8:22 pm Gloriana er nok her med et mer kongelig navn.
Har tatt for gitt at det og Germania er samme person.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Funkhouser skrev: tir jan 18, 2022 8:24 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 8:22 pm Gloriana er nok her med et mer kongelig navn.
Har tatt for gitt at det og Germania er samme person.
Altså. Gloriana er en dame, som liker "ekte menn". Dette er Gloriana: https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?p ... ex#p198376

Men nok om det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Vet ikke om denne er kommentert her, men FHI anslår at risikoen for innleggelse ved omikron-smitte er 0,2%
https://www.tv2.no/nyheter/14491765/

Det vil si en vesentlig lavere risiko enn en vanlig sesonginfluensa, der rundt 0,5% av de som smittes blir innlagt.

Hvis det tallet stemmer, så har man også et makstak på koronainnlagte på 10.000. Det forutsetter at hele landet smittes samtidig.

I Danmark er 3,5% av de koronainnlagte innlagt med respirator(helt sinnsykt lav andel, I must add). Hvis man antar at andelen i Norge blir tre ganger så høy, av en eller annen grunn. Så vil maksimalt 1000 koronapasienter få behov for respiratorbehandling. Hvis alle blir smittet. Hvis vi får samme andel som Danmark, så vil maksimalt 350 trenge respirator.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ
D-kjendis Øygunn fra Farmen er coronasmittet. Dagbladet, altså...

Bilde

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 7:55 pm
NoDabForYou skrev: tir jan 18, 2022 7:47 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 7:40 pm
WHO er kjøpt og betalt av Kina. Mer er det ikke å si om den saken. De har omtrent like mye kredibilitet som SAGE.
Er ikke dette en konspirasjonsteori?
Tja:

https://www.youtube.com/watch?v=m-lfD9Oajec

https://www.youtube.com/watch?v=UlCYFh8U2xM
Altså, jeg er overhodet ikke i tvil om at har rett, men det er den typen påstander jeg får huden full for å poste. Spesielt fra konsensuskonger som bare ser navlelo.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 7:40 pm
Germania skrev: tir jan 18, 2022 6:07 pm
Knaxern skrev: tir jan 18, 2022 5:47 pm Denne pandemien er over, og i løpet av februar burde samfunnet gå tilbake helt som det var før mars 2020.
Ikke håp for tidlig:

Bilde

Jeg tror alle forstår at så lenge WHO fortsetter å holde fingeren på knappen så er det null sjanse for å lille Norge skal snakke imot vinden og gå sine egne veier.
Dette er vel det samme WHO som for temmelig nøyaktig to år siden påstod at det ikke var bevis for menneske-til-menneske spredning av coronaviruset.

WHO er kjøpt og betalt av Kina. Mer er det ikke å si om den saken. De har omtrent like mye kredibilitet som SAGE.
Som ble enda mer tydelig med den misvisende tweeten i januar 2020 hvor de igjennom Kina hevdet at viruset ikke smittet mellom mennesker.


Deila

Legg inn av Deila »

Knaxern skrev: tir jan 18, 2022 5:47 pm Denne pandemien er over, og i løpet av februar burde samfunnet gå tilbake helt som det var før mars 2020.
Burde ja, men tror det i beste fall er ønsketenking. Tror det blir mye mas om korona og restriksjoner også gjennom 2022.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

He-he, likte forklaringen hans etterpå: "Det er viktig å ta debatten".

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

https://nyheder.tv2.dk/2022-01-18-her-e ... itten-loes

Danskene kjører også med en "Derfor er omikron farlig, selv om det ikke er farlig"-artikkel. De fokuserer mer på samfunnskonsekvensene istedenfor å fjase om at "long covid", "du kan bli alvorlig syk" og sånt piss som Nakstad kom med. Reagerer på den siste grunnen da.

"4. Vi ved ikke nok om, hvordan Omikron vil opføre sig i Danmark
Data fra stadigt flere studier viser, at Omikron forårsager mildere sygdomsforløb – både hos unge og ældre.

Et studie fra USA viser for eksempel, at risikoen for at dø med Omikron-varianten er 90 procent mindre end med Delta. Det skyldes, at Omikron er mildere en Delta, men også at vaccinen beskytter mod alvorlig sygdom"

Jeg gadd ikke ta med alt, men syns de to første avsnittene var rare begge to. For det første så burde man vel vite hvordan omikron oppfører seg i Danmark nå? De har hatt en halv million smittetilfeller i landet siden omikron ble dominerende. Sannsynligvis har sånn 95% av disse vært omikron. Det betyr at de snart, trolig allerede egentlig, har hatt flere tilfeller av omikron enn noen annen variant. På bare en måned.

Den andre er jo også sær. Nei, at omikron gir 90% lavere sannsynlighet for død enn Delta(sannsynligvis mye lavere, men dog. Logikken her jeg reagerer på) skyldes selvfølgelig ikke at vaksinene beskytter mot alvorlig sykdom. For vaksinene beskytter mot alvorlig sykdom fra Delta også. Sannsynligvis er de enda mer effektive mot Delta enn omikron til og med.

basillen

Legg inn av basillen »

Etter å ha stort sett gått på tur i naturområder de siste dagene endte jeg i dag opp med å gå forbi en barnehage hvor jeg observerte at folk hentet ungene sine utendørs med munnbind på. Det er først nå som vi gjennomgår tidenes mest antiklimatiske sykdomsforløp her i husstanden at jeg virkelig innser hvor absurd latterlig det er å se alle disse menneskene dasse rundt med munnbind. For hva liksom?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Beijing har fått sitt første tilfelle av omikron....via posten
https://www.nytimes.com/live/2022/01/18 ... l-olympics

Direktøren

Legg inn av Direktøren »

https://www.bt.no/sport/i/wO533A/myndig ... -at-det-ka

Holder åpent selv om myndighetene sier de skal holde koronastengt.

Skulle bare mangle. Hvorfor skal gokart og andre være stengt, mens bowling etc får holde åpent?

basillen

Legg inn av basillen »

FRYKT! FRYKT! FRYKT!!! Hilsen Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/frykte ... a/75152744

Her argumenteres det også mye for at vi må fortsette med tiltakene for å begrense spredningen av influensa.

Sitat:

"Influensaens tilbakekomst kan være starten på en uvanlig lang influensasesong, som kan strekke seg inn mot sommeren, forteller ECDCs influensa-ekspert Pasi Penttinen til Reuters.

- Om vi letter på alle tiltak, er den store bekymringen jeg har for influensa at normale sesongmønstre vil endre seg, fordi det har gått så lang tid med nesten ingen sirkulasjon i den europeiske befolkningen, sier Penttinen."

Dette støtter selvsagt også Steinar Westin:

"Lege og professor i sosialmedisin ved NTNU i Trondheim, Steinar Westin, mener at vi ikke nødvendigvis trenger å frykte en «tvillingpandemi».

- Det ser ut til at vi kan slippe en «tvillingpandemi» i Norge hvis vi fortsatt holder på de viktigste smitteverntiltakene. Det er bare enda en viktig grunn til å ikke slippe taket i tiltakene, sier Westin til Dagbladet."
Sist redigert av basillen den tir jan 18, 2022 10:35 pm, redigert 1 gang totalt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:21 pm Etter å ha stort sett gått på tur i naturområder de siste dagene endte jeg i dag opp med å gå forbi en barnehage hvor jeg observerte at folk hentet ungene sine utendørs med munnbind på. Det er først nå som vi gjennomgår tidenes mest antiklimatiske sykdomsforløp her i husstanden at jeg virkelig innser hvor absurd latterlig det er å se alle disse menneskene dasse rundt med munnbind. For hva liksom?
Blir du ikke lei basillen av å skrive intetsigende innlegg som dette(nei, du er ikke alene om det). Hvorfor bryr du deg om at noen bruker munnbind når de henter sine barn i barnehagen?

Denne tråden har blitt søppeldynga på FD.

basillen

Legg inn av basillen »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:34 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:21 pm Etter å ha stort sett gått på tur i naturområder de siste dagene endte jeg i dag opp med å gå forbi en barnehage hvor jeg observerte at folk hentet ungene sine utendørs med munnbind på. Det er først nå som vi gjennomgår tidenes mest antiklimatiske sykdomsforløp her i husstanden at jeg virkelig innser hvor absurd latterlig det er å se alle disse menneskene dasse rundt med munnbind. For hva liksom?
Blir du ikke lei basillen av å skrive intetsigende innlegg som dette(nei, du er ikke alene om det). Hvorfor bryr du deg om at noen bruker munnbind når de henter sine barn i barnehagen?

Denne tråden har blitt søppeldynga på FD.
Du bidrar i hvert fall ikke til å heve kvaliteten her inne. Tvert i mot er du en av dem som trekker kvaliteten betraktelig ned.

For øvrig tipper jeg at hovedgrunnen til at du refererer til dette som "søppeldynga på FD" primært er fordi du ikke er enig i synet mange av de som debatterer her inne forfekter. Jeg vil påstå at flere av debattantene her inne faktisk skriver gode, informative og velformulerte innlegg som tar opp mange viktige poenger både innenfor de juridiske, vitenskapelige og samfunnsmessige faktorene som preger pandemien og pandemihåndteringen.
Sist redigert av basillen den tir jan 18, 2022 10:42 pm, redigert 1 gang totalt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:36 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:34 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:21 pm Etter å ha stort sett gått på tur i naturområder de siste dagene endte jeg i dag opp med å gå forbi en barnehage hvor jeg observerte at folk hentet ungene sine utendørs med munnbind på. Det er først nå som vi gjennomgår tidenes mest antiklimatiske sykdomsforløp her i husstanden at jeg virkelig innser hvor absurd latterlig det er å se alle disse menneskene dasse rundt med munnbind. For hva liksom?
Blir du ikke lei basillen av å skrive intetsigende innlegg som dette(nei, du er ikke alene om det). Hvorfor bryr du deg om at noen bruker munnbind når de henter sine barn i barnehagen?

Denne tråden har blitt søppeldynga på FD.
Du bidrar i hvert fall ikke til å heve kvaliteten her inne. Tvert i mot er du en av dem som trekker kvaliteten betraktelig ned.
Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:36 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:34 pm

Blir du ikke lei basillen av å skrive intetsigende innlegg som dette(nei, du er ikke alene om det). Hvorfor bryr du deg om at noen bruker munnbind når de henter sine barn i barnehagen?

Denne tråden har blitt søppeldynga på FD.
Du bidrar i hvert fall ikke til å heve kvaliteten her inne. Tvert i mot er du en av dem som trekker kvaliteten betraktelig ned.
Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.
Hva tenker du om å holde på tiltak for å begrense spredningen av influensa?

basillen

Legg inn av basillen »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:36 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:34 pm

Blir du ikke lei basillen av å skrive intetsigende innlegg som dette(nei, du er ikke alene om det). Hvorfor bryr du deg om at noen bruker munnbind når de henter sine barn i barnehagen?

Denne tråden har blitt søppeldynga på FD.
Du bidrar i hvert fall ikke til å heve kvaliteten her inne. Tvert i mot er du en av dem som trekker kvaliteten betraktelig ned.
Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.
Jeg synter ikke over at de bruker munnbind. De må gjerne bruke dem for mitt vedkommende. Jeg synes bare det ser fullstendig løk ut. Og som jeg skrev i mitt redigerte innlegg tipper jeg at hovedgrunnen til at du refererer til dette som "søppeldynga på FD" primært er fordi du ikke er enig i synet mange av de som debatterer her inne forfekter. Jeg vil påstå at flere av debattantene her inne faktisk skriver gode, informative og velformulerte innlegg som tar opp mange viktige poenger både innenfor de juridiske, vitenskapelige og samfunnsmessige faktorene som preger pandemien og pandemihåndteringen.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:36 pm

Du bidrar i hvert fall ikke til å heve kvaliteten her inne. Tvert i mot er du en av dem som trekker kvaliteten betraktelig ned.
Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.
Hva tenker du om å holde på tiltak for å begrense spredningen av influensa?
Jeg synes vi bør lette på så mange tiltak som er mulig, og at regjeringen bør lage en plan for hvor mange tiltak det kan lettes på uten at helsevesenet kollapser.

Deila

Legg inn av Deila »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:47 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm

Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.
Hva tenker du om å holde på tiltak for å begrense spredningen av influensa?
Jeg synes vi bør lette på så mange tiltak som er mulig, og at regjeringen bør lage en plan for hvor mange tiltak det kan lettes på uten at helsevesenet kollapser.
Argumentet nå er tydeligvis at vi må holde på tiltak slik at sykefraværet ikke blir for høyt. At intensivkapasiteten skal trues er ikke lenger en bekymring hva gjelder Omikron..

https://www.tv2.no/nyheter/14502409/

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:47 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm

Ha, ha. Skummet du gjennom mine innlegg i denne tråden? Eller skyter du fra hofta?

Hele hylekoret her står jo på repeat. Å "syte" om at andre bruker munnbind er så tidlig 2021.
Hva tenker du om å holde på tiltak for å begrense spredningen av influensa?
Jeg synes vi bør lette på så mange tiltak som er mulig, og at regjeringen bør lage en plan for hvor mange tiltak det kan lettes på uten at helsevesenet kollapser.
Man kan nok fjerne alle tiltak uten at helsevesenet kollapser. Men det virker ikke å være bekymringen lenger.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:52 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:47 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:42 pm
Hva tenker du om å holde på tiltak for å begrense spredningen av influensa?
Jeg synes vi bør lette på så mange tiltak som er mulig, og at regjeringen bør lage en plan for hvor mange tiltak det kan lettes på uten at helsevesenet kollapser.
Man kan nok fjerne alle tiltak uten at helsevesenet kollapser. Men det virker ikke å være bekymringen lenger.
Jeg er ingen akspert, så vet jeg ikke om det er tilfellet. Men jeg ønsker et skifte fra å ha fokus på å innføre tiltak, til å fjerne de. Det går greit i dag, så hvorfor ikke prøve fjerne noe tiltak å se hvordan det går.
Sist redigert av InternalExile den tir jan 18, 2022 10:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»