Generell diskusjon om corona

Låst
Hardy-guttene

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Hardy-guttene »

HNilsen skrev: tor nov 25, 2021 11:06 am
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 12:44 am
HNilsen skrev: ons nov 24, 2021 10:52 am Hardy-gutten har da mange interessante betraktninger. F.eks. at kravene til munnbind må være de samme i bussen som i operasjonsstua. Ellers blir kirurgen forvirret.
Ptro! Det har jeg aldri sagt.
Det jeg sa var at hvis munnbind har effekt på sykehuset, så har det effekt på bussen også. Og hvis munnbind ikke har effekt, så burde Nilsen med venner fortelle leger og sykepleiere at det er unødvendig å bruke. Kirurgiske munnbind som brukes på sykehus er ikke magiske og med annen effekt enn kirurgiske munnbind som selges over disk. Jeg forklarte også om smittestoffers virulens, utgangsport, smittevei, inngangsport, etc.
Men hvorfor stoppe ved munnbind, da? Hvorfor har du akkurat blinket deg ut munnbind blant mange andre gode smitteverntiltak som er innført på sykehusene? Hvis engangs operasjonstøy har effekt i operasjonsstua, så har det vel også effekt på bussen?
Fordi blant annet Nilsen har skrevet titalls, hvis ikke hundrevis, av innlegg om munnbind og deres påstått manglende effekt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

KongOlav2 skrev: tor nov 25, 2021 1:45 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 1:25 pm Favorittgjengen vår er ute med ny kronikk og skriker om nasjonale tiltak nå!

https://www.dagbladet.no/meninger/nasjo ... a/74739179


Her er de alle samlet på en fjøl: Kvåle, Klein, Andersen, Svanæs, m.fl.
Dronninga selv mangler da. Er hun for opptatt med Twitter-kontoen sin?

Svanæs er en kuriøs karakter. Han er eneste ikke-medisiner som har kommet seg inn i denne gjengen det siste året. Og har kanskje vært den fremste støttespilleren til Nyborg. Han er jo også primus motor bak både egen nettside og facebookside som med alt mulig av gnåling og kritikk rundt coronapolitikken.
--- Det mangler enda en,klarer du å finne ut hvem?
(jeg lurer jo på hvordan Nyborg og vedkommende reagerer når FB-gjengen har skrevet et innlegg uten at alle fikk være med......)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

MacanT skrev: tor nov 25, 2021 2:23 pm
Uff ja, forferdelige greier at man prøver å gjøre best mulig ut av situasjonen vi har havnet i. Men det er jo morsomt å se at man tydeligvis er så interessant at de prektige må nevne en i annethvert innlegg :D
Du mener å først være tilhenger av alle mulige innføringer av tiltak samme hvor mye det rammer andre, og deretter være stor tilhenger av vaksinepass og bli pottesur fordi en risikerer å bli skjøvet litt lenger bakover i vaksinekøen, er det samme som å "prøve å gjøre best mulig ut av situasjonen"? Da snakker vi om virkelighetsforståelse på komiske-Ali nivå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: tor nov 25, 2021 2:24 pm
--- Det mangler enda en,klarer du å finne ut hvem?
(jeg lurer jo på hvordan Nyborg og vedkommende reagerer når FB-gjengen har skrevet et innlegg uten at alle fikk være med......)
Nei, hvem mangler utenom Nyborg? Som var den jeg henviste til når jeg skrev "dronninga selv".

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

KongOlav2 skrev: tor nov 25, 2021 2:26 pm
TerryMcDermott skrev: tor nov 25, 2021 2:24 pm
--- Det mangler enda en,klarer du å finne ut hvem?
(jeg lurer jo på hvordan Nyborg og vedkommende reagerer når FB-gjengen har skrevet et innlegg uten at alle fikk være med......)
Nei, hvem mangler utenom Nyborg? Som var den jeg henviste til når jeg skrev "dronninga selv".
--- Stikkord: reiseklinikken

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Champis skrev: tor nov 25, 2021 11:37 am
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 12:44 am
HNilsen skrev: ons nov 24, 2021 10:52 am Hardy-gutten har da mange interessante betraktninger. F.eks. at kravene til munnbind må være de samme i bussen som i operasjonsstua. Ellers blir kirurgen forvirret.
Ptro! Det har jeg aldri sagt.
Det jeg sa var at hvis munnbind har effekt på sykehuset, så har det effekt på bussen også. Og hvis munnbind ikke har effekt, så burde Nilsen med venner fortelle leger og sykepleiere at det er unødvendig å bruke. Kirurgiske munnbind som brukes på sykehus er ikke magiske og med annen effekt enn kirurgiske munnbind som selges over disk. Jeg forklarte også om smittestoffers virulens, utgangsport, smittevei, inngangsport, etc.
Dette er så fordummende at hjelpes! Så hvis munnbind ikke har særlig effelt på bussen, så bør legene fortelles at de ikke burde bruke det på sykehuset? Mener du at det er samme risikobilde i de to situasjonene? Eller bare gjør du deg dum?
Praktisk og logisk sans. Enten har munnbind effekt eller så har de ikke effekt. Det er ingen som har påstått at munnbind stopper smittespredning, men at de bremser smittespredning.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 2:21 pm
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:20 pm
Champis skrev: tor nov 25, 2021 11:39 am Hvordan klarer du å sammenligne sultkatastrofer og flomkatastrofer med det man helt bevisst holder på med i Australia???
Det er ille og det er langt unna. At man ikke skal tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv er en god leveregel, men det er en veldig opphaussing av slike ting fra dem som motstandere av forskjellige ting. Det er også en veldig opphaussing av andre ting fra dem som er tilhengere av andre ting, bare så det er sagt.
Syns du Australia i dag framstår som et liberalt demokrati?
For å være ærlig så driter jeg i hva som skjer i Australia.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:28 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 2:21 pm
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:20 pm
Det er ille og det er langt unna. At man ikke skal tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv er en god leveregel, men det er en veldig opphaussing av slike ting fra dem som motstandere av forskjellige ting. Det er også en veldig opphaussing av andre ting fra dem som er tilhengere av andre ting, bare så det er sagt.
Syns du Australia i dag framstår som et liberalt demokrati?
For å være ærlig så driter jeg i hva som skjer i Australia.
Du tror Norge er upåvirket av politiske strømninger hos sine allierte?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

KongOlav2 skrev: tor nov 25, 2021 2:25 pm Da snakker vi om virkelighetsforståelse på komiske-Ali nivå.
Takk i like måte.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: tor nov 25, 2021 2:26 pm
--- Stikkord: reiseklinikken
Ah. Gunnar Hasle ja. Men føler han er blant de minst markante av disse. Det er Nyborg, Andersen, Svanæs i første rekke og sekundært Klein og Gilbert. Synes egentlig Svanæs er den mest usmakelige. Resten er i det minste medisinere og har en viss tyngde faglig når de argumenterer. IT-professoren Svanæs har imidlertid opphøyd seg selv til ekspert siden mars 2020 og vært en av de fremste forkjemperne for mest mulig tiltak samtidig som han blir sitert i media mer eller mindre hele tiden.

basillen

Legg inn av basillen »

Litt morsomt at Belgia liksom skal belære Norge om hvordan vi kan begrense smitte når Belgia har hatt helt forferdelige smittetall sammenlignet med Norge gjennom hele pandemien:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y4 ... -paa-alvor

Nå for tiden har sågar Belgia smittetall som er cirka tre ganger så store som Norge hvis man justerer for folketall.
Sist redigert av basillen den tor nov 25, 2021 2:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:27 pm
Champis skrev: tor nov 25, 2021 11:37 am
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 12:44 am
Ptro! Det har jeg aldri sagt.
Det jeg sa var at hvis munnbind har effekt på sykehuset, så har det effekt på bussen også. Og hvis munnbind ikke har effekt, så burde Nilsen med venner fortelle leger og sykepleiere at det er unødvendig å bruke. Kirurgiske munnbind som brukes på sykehus er ikke magiske og med annen effekt enn kirurgiske munnbind som selges over disk. Jeg forklarte også om smittestoffers virulens, utgangsport, smittevei, inngangsport, etc.
Dette er så fordummende at hjelpes! Så hvis munnbind ikke har særlig effelt på bussen, så bør legene fortelles at de ikke burde bruke det på sykehuset? Mener du at det er samme risikobilde i de to situasjonene? Eller bare gjør du deg dum?
Praktisk og logisk sans. Enten har munnbind effekt eller så har de ikke effekt. Det er ingen som har påstått at munnbind stopper smittespredning, men at de bremser smittespredning.
Blir som å si at siden byggeplass-arbeidere bruker hjelm, så kan man påby alle å bruke hjelm. For hvis det ikke har effekt når man er ute og går på gaten, så har det ikke effekt på byggeplassen heller. Kirurgiske munnbind beskytter veldig godt mot spredning av bakterier og mindre godt mot spredning av virus. I munnen har du millioner av bakterier som er helt ufarlig i munnen din, men som kan være farlig hvis de havner inn i et åpent sår hos noen som ligger på operasjonsbordet. Munnbind beskytter mot dette. Det betyr ikke at det beskytter godt mot korona. Det forutsetter både korrekt bruk, og situasjoner der man ellers ville hatt høy smitterisiko. Slik som når du står over noen som er skåret åpen og er en kirurg med mange års erfaring og trening innen smittevern.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor nov 25, 2021 2:34 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

MacanT skrev: tor nov 25, 2021 2:31 pm Takk i like måte.
Det er ikke jeg som har oppvist dobbeltmoralisme og egoisme i ypperste klasse her. Du var sterkt for tiltak så lenge du selv var bekymret. Så er du kjempetilhenger av vaksinepass fordi det gir deg selv fordeler på et tidlig tidspunkt, mens svært mange i befolkningen kunne måtte vente lenge på dette. Deretter blir du pottesur når det var noen som kunne bli flyttet foran deg i køen. Jeg klarer ikke å komme på særlig bedre eksempler på massiv egoisme.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Litt morsomt at Belgia liksom skal belære Norge om hvordan vi kan begrense smitte når Belgia har hatt helt forferdelige smittetall sammenlignet med Norge gjennom hele pandemien:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y4 ... -paa-alvor

Nå for tiden har sågar Belgia smittetall som er cirka tre ganger så store som Norge hvis man justerer for folketall.


Godt mulig det virker. Men vi snakker om et land som er på størrelse med gamle Oppland fylke og som har skviset inn 12 millioner innbyggere her . Og som har så langt hatt dobbelt så mange smittetilfeller pr innbygger som Sverige og bare siste mnd over 300 000 nye tilfeller. Jeg kan ikke akkurat se at de 2 landene har så veldig mye til felles og heller ikke at Belgia med sine smittetall kan vise til at dette så langt fungerer så veldig bra.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y4 ... -paa-alvor

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: tor nov 25, 2021 2:36 pm Godt mulig det virker. Men vi snakker om et land som er på størrelse med gamle Oppland fylke og som har skviset inn 12 millioner innbyggere her . Og som har så langt hatt dobbelt så mange smittetilfeller pr innbygger som Sverige og bare siste mnd over 300 000 nye tilfeller. Jeg kan ikke akkurat se at de 2 landene har så veldig mye til felles og heller ikke at Belgia med sine smittetall kan vise til at dette så langt fungerer så veldig bra.
Nettopp.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

William_S skrev: tor nov 25, 2021 1:58 pm
Morromann skrev: tor nov 25, 2021 1:46 pm Hvordan er det i hovedstaden nå, eller Raymondiania som man også kan kalle det? Følger folk lojalt og servilt munnbindanbefalingen eller gir folk f*en som de burde? Jeg har ikke vært der ennå men skal snart og kommer IKKE til å ta med noe munnbind. Og jeg er godt forberedt på ordveksling med alle Karens som står der klar med kjefetemsella si bak munnbindet.

Noen updates? Regner med at det er mange i Oslo her.
Var i butikken i sted - var få med munnbind bortsett fra et par ansatte. Men akkurat de par ansatte på den butikken har brukt munnbind hele tiden selv i sommer. De andre ansatte går uten munnbind, så mer inntrykk av at munnbindet er mer eget valg og ikke noe som er pålagt fra sjefen. Og akkurat det får være helt greit, folk får velge selv.
Det er enda godt å høre. Men - som vi vet - vi lever tross alt i Groundhog Day - når herskerne ikke får viljen sin kommer påbudene. Som et aporopos startet tvangsevakueringen i Finmark under krigen med en oppfordring om firivllig evakuering. Det var en flopp og vi vet jo hva nazistene gjorde for å tvinge gjennom viljen sin. Når folk ikke gjør som herskerne sier med en anbefaling kommer tvangen.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 2:34 pm Blir som å si at siden byggeplass-arbeidere bruker hjelm, så kan man påby alle å bruke hjelm. For hvis det ikke har effekt når man er ute og går på gaten, så har det ikke effekt på byggeplassen heller. Kirurgiske munnbind beskytter veldig godt mot spredning av bakterier og mindre godt mot spredning av virus. I munnen har du millioner av bakterier som er helt ufarlig i munnen din, men som kan være farlig hvis de havner inn i et åpent sår hos noen som ligger på operasjonsbordet. Munnbind beskytter mot dette. Det betyr ikke at det beskytter godt mot korona. Det forutsetter både korrekt bruk, og situasjoner der man ellers ville hatt høy smitterisiko. Slik som når du står over noen som er skåret åpen og er en kirurg med mange års erfaring og trening innen smittevern.
Hodeskader er ikke smittsomt. Ikke bare opererende kirurger bruker munnbind.

Centrist

Legg inn av Centrist »

KongOlav2 skrev: tor nov 25, 2021 2:32 pm Ah. Gunnar Hasle ja. Men føler han er blant de minst markante av disse. Det er Nyborg, Andersen, Svanæs i første rekke og sekundært Klein og Gilbert. Synes egentlig Svanæs er den mest usmakelige. Resten er i det minste medisinere og har en viss tyngde faglig når de argumenterer. IT-professoren Svanæs har imidlertid opphøyd seg selv til ekspert siden mars 2020 og vært en av de fremste forkjemperne for mest mulig tiltak samtidig som han blir sitert i media mer eller mindre hele tiden.
Absolutt. Selv om Nyborg tendenserer til offerrollen vel ofte, så er kronikkene hennes saklige. De andre sine kronikker er også saklige, selv om det skinner lett igjennom hva målet er og hvordan de ser på covid-19. Svanæs derimot er en usmakelig arrogant ikke-relevant person som nedskriver kompetansen hele FHI sitter på. Hadde lite respekt for fyren før 2. september, men dette tok kaka: FHI er "enten (1) inkompetente, (2) mangler faglig integritet, eller (3) har en skjult agenda."

Han kan sikkert mye om informatikk (computer science), men klarer ikke annet enn å synes synd på studentene som har han som foreleser på NTNU.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TerryMcDermott skrev: tor nov 25, 2021 2:24 pm
KongOlav2 skrev: tor nov 25, 2021 1:45 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 1:25 pm Favorittgjengen vår er ute med ny kronikk og skriker om nasjonale tiltak nå!

https://www.dagbladet.no/meninger/nasjo ... a/74739179


Her er de alle samlet på en fjøl: Kvåle, Klein, Andersen, Svanæs, m.fl.
Dronninga selv mangler da. Er hun for opptatt med Twitter-kontoen sin?

Svanæs er en kuriøs karakter. Han er eneste ikke-medisiner som har kommet seg inn i denne gjengen det siste året. Og har kanskje vært den fremste støttespilleren til Nyborg. Han er jo også primus motor bak både egen nettside og facebookside som med alt mulig av gnåling og kritikk rundt coronapolitikken.
--- Det mangler enda en,klarer du å finne ut hvem?
(jeg lurer jo på hvordan Nyborg og vedkommende reagerer når FB-gjengen har skrevet et innlegg uten at alle fikk være med......)
Hvorfor får ikke Steinar Westin være med lenger? Har han kommet for nær Svanæs' bedre halvdel?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:40 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 2:34 pm Blir som å si at siden byggeplass-arbeidere bruker hjelm, så kan man påby alle å bruke hjelm. For hvis det ikke har effekt når man er ute og går på gaten, så har det ikke effekt på byggeplassen heller. Kirurgiske munnbind beskytter veldig godt mot spredning av bakterier og mindre godt mot spredning av virus. I munnen har du millioner av bakterier som er helt ufarlig i munnen din, men som kan være farlig hvis de havner inn i et åpent sår hos noen som ligger på operasjonsbordet. Munnbind beskytter mot dette. Det betyr ikke at det beskytter godt mot korona. Det forutsetter både korrekt bruk, og situasjoner der man ellers ville hatt høy smitterisiko. Slik som når du står over noen som er skåret åpen og er en kirurg med mange års erfaring og trening innen smittevern.
Hodeskader er ikke smittsomt. Ikke bare opererende kirurger bruker munnbind.
Hva så?

Nei, og det er ikke bare operasjonspasienter som er utsatt for bakteriell smitte. Bakteriell smitte er faktisk en ganske vanlig komplikasjon og dødsårsak på sykehus. Til tross for munnbindbruk.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Morromann skrev: tor nov 25, 2021 12:02 pm Får lyst til å rømme til skogs og slå meg ned i et lite hus langt der inne. Jeg vil ikke tilbringe særlig mer tid i "the new normal".
The sigma male's way of life! Gjør din egen greie. Røkla er svake sauer, konforme og føyelige, som lar seg lede til hva som helst.

Queenie

Legg inn av Queenie »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Queenie skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?
Pytt pytt, de ofret seg for en god sak! Det er en smule ufint at disse skal syte over slikt småtteri. Vi er tross alt i en livsfarlig global pandemi! I følge en dame på NRK vil nordmenn dø som fluer. Derfor ytterst viktig at alle nå lar seg injisere med en eksperimentell vaksine, som ingen aner konsekvensene av.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

Queenie skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?
Typisk sett vil vel en lege her anbefale de med slike plager å ikke ta en oppfriskningsdose. Noe som burde være uproblematisk, all den tid man er godt beskyttet etter f.eks. to doser med en mRNA-vaksine (og 1 eller 2 doser med en vektorvaksine).

Problemet her kommer jo først når samfunnet, i dag illustrert med EU, leker med tanker om å utestenge / gjøre ting betydelig mer komplisert for deg hvis du skulle mangle en slik dose.

I det store og hele, hvis vi først skulle gå ned disse skumle veiene, så burde det jo vært en åpning i koronasertifikatet til at en lege kunne attestere for deg at du ikke er en god kandidat for vaksinen og så var det automatisk grønt.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Enhanced skrev: tor nov 25, 2021 3:11 pm
Queenie skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?
Problemet her kommer jo først når samfunnet, i dag illustrert med EU, leker med tanker om å utestenge / gjøre ting betydelig mer komplisert for deg hvis du skulle mangle en slik dose.
Du tror at det er det største problemet for disse kvinnene... :roll:

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:28 pm
Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 2:21 pm
Hardy-guttene skrev: tor nov 25, 2021 2:20 pm
Det er ille og det er langt unna. At man ikke skal tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv er en god leveregel, men det er en veldig opphaussing av slike ting fra dem som motstandere av forskjellige ting. Det er også en veldig opphaussing av andre ting fra dem som er tilhengere av andre ting, bare så det er sagt.
Syns du Australia i dag framstår som et liberalt demokrati?
For å være ærlig så driter jeg i hva som skjer i Australia.
Det er fint at masken kommer av flere og flere av dere.
Å støtte tyranni andre steder åpner opp for det samme hjemme. Men det er vel du og andre altfor korttenkt til å forstå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

145 av dem er klassifisert som alvorlige. Det er jo trist for dem, men jeg ville ikke droppet vaksinen av den grunn. Er vel flere kvinner i den alderen som har vært innlagt med Covid-19.

basillen

Legg inn av basillen »

"Vær så snill å gi oss tiltak! Please! Vi trygler på våre knær!"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R ... ronatiltak

Queenie

Legg inn av Queenie »

Enhanced skrev: tor nov 25, 2021 3:11 pm
Queenie skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?
Typisk sett vil vel en lege her anbefale de med slike plager å ikke ta en oppfriskningsdose. Noe som burde være uproblematisk, all den tid man er godt beskyttet etter f.eks. to doser med en mRNA-vaksine (og 1 eller 2 doser med en vektorvaksine).

Problemet her kommer jo først når samfunnet, i dag illustrert med EU, leker med tanker om å utestenge / gjøre ting betydelig mer komplisert for deg hvis du skulle mangle en slik dose.

I det store og hele, hvis vi først skulle gå ned disse skumle veiene, så burde det jo vært en åpning i koronasertifikatet til at en lege kunne attestere for deg at du ikke er en god kandidat for vaksinen og så var det automatisk grønt.
Det burde aldri vært noe krav, aller minst for mennesker under 50 som de facto ikke er i risikosonen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 3:15 pm
Enhanced skrev: tor nov 25, 2021 3:11 pm
Queenie skrev: tor nov 25, 2021 3:03 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... er-vaksine

Hvem i fertil alder ønsker å utsette seg for dette?
Problemet her kommer jo først når samfunnet, i dag illustrert med EU, leker med tanker om å utestenge / gjøre ting betydelig mer komplisert for deg hvis du skulle mangle en slik dose.
Du tror at det er det største problemet for disse kvinnene... :roll:
:lol: 👍🏻

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»