Generell diskusjon om corona

Låst
Queenie

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Queenie »

Germania skrev: fre okt 15, 2021 5:58 pm
Queenie skrev: fre okt 15, 2021 5:39 pm
Germania skrev: fre okt 15, 2021 5:28 pm

Eller ikke.

https://jamesfetzer.org/2021/08/bombshe ... ent-noise/
Jo det har det. Å isolere bakterier er noe ganske annet enn å isolere virus, det har man klart en god stund nå. Dette baserer seg på Koch sine utdaterte teorier om mikrobiologi som først og fremst er basert på viten om bakterier og hvordan disse kulturene dyrkes.
Og hele genomet har blitt kartlagt, opptil flere ganger. Det er også derfor man kan følge utbredelsen av virus og kartlegge varianter og mutasjoner, da bruker man hele genomet. Man kan godt være kritiske til testene og testhysteriet, men covid-19 eksisterer og er ikke influensa. Faktisk veldig annerledes på mange måter, ikke så overraskende siden det skyldes en lab-leak. At det ikke ble en influensasesong skyldes først og fremst at det ikke har vært vilkår for å spre viruset, men det er heller ikke et problem. Morsomt med debattantene her som tror man blir dødssyke fordi influensaen ikke kom i fjor, influensa har ikke bitt på meg på årevis og gjør neppe det i år heller.
Jeg hører leger og eksperter si begge deler. Da lander jeg på motsatt side av dem som jeg stoler minst på. At influensa har "forsvunnet" er for meg egentlig bevis nok. Det er ikke sånn smitte fungerer.
Du kan finne "bevis" for alt, det betyr ikke at det stemmer.

Covid-19 eksisterer, men det er ikke farlig for folk flest. Fryktpropagandamaskinen som har rullet rundt i verden i snart 2 år er det mest alvorlige ved alt dette, ikke de vitenskapelige bevisene.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: fre okt 15, 2021 5:59 pm
SirOwen skrev: fre okt 15, 2021 4:32 pm
SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 1:09 am
"Det var tungt å sitte så alene med en så skjellsettende innsikt" -Nyborg.
Et slikt utsagn burde i seg selv kvalifisere til tvungen psykiatrisk behandling. Om ikke det, så ihvertfall at hun blir utelukket fra enhver form for debatt om dette (og sannsynligvis) andre temaer.

Verste jeg har hørt siden pappaen til Pippi Langstrømpe ble PK-sensurert.
Var det hun eksperten som ble intervjuet og sa 150 000 nordmenn kom til å dø av corona?
Episk.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Queenie skrev: fre okt 15, 2021 6:01 pm Du kan finne "bevis" for alt, det betyr ikke at det stemmer.

Covid-19 eksisterer, men det er ikke farlig for folk flest. Fryktpropagandamaskinen som har rullet rundt i verden i snart 2 år er det mest alvorlige ved alt dette, ikke de vitenskapelige bevisene.
Nettopp, så hvordan avgjøre hva som er sant? Jeg velger de som har minst grunn til å lyve. At dette har blitt til en fryktpsykose bør jo si litt om redeligheten hos myndighetene og diverse vitenskapsmenn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: fre okt 15, 2021 5:59 pm
SirOwen skrev: fre okt 15, 2021 4:32 pm
SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 1:09 am
"Det var tungt å sitte så alene med en så skjellsettende innsikt" -Nyborg.
Et slikt utsagn burde i seg selv kvalifisere til tvungen psykiatrisk behandling. Om ikke det, så ihvertfall at hun blir utelukket fra enhver form for debatt om dette (og sannsynligvis) andre temaer.

Verste jeg har hørt siden pappaen til Pippi Langstrømpe ble PK-sensurert.
Var det hun eksperten som ble intervjuet og sa 150 000 nordmenn kom til å dø av corona?
Korrekt.

Tipper hun får rett.

Sånn ca i år 2895.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Germania skrev: fre okt 15, 2021 6:04 pm
Queenie skrev: fre okt 15, 2021 6:01 pm Du kan finne "bevis" for alt, det betyr ikke at det stemmer.

Covid-19 eksisterer, men det er ikke farlig for folk flest. Fryktpropagandamaskinen som har rullet rundt i verden i snart 2 år er det mest alvorlige ved alt dette, ikke de vitenskapelige bevisene.
Nettopp, så hvordan avgjøre hva som er sant? Jeg velger de som har minst grunn til å lyve. At dette har blitt til en fryktpsykose bør jo si litt om redeligheten hos myndighetene og diverse vitenskapsmenn.
Alle har motiver, det kan være så enkelt som å få treff på en nettside eller anerkjennelse. Å selge inn alternative teorier er veldig enkelt, mye er direkte humbug. Det sagt så kan det være det samme fra myndighetene, det er ikke så lett å finne kredibel informasjon alltid.

Ja og det siste er jeg veldig kritisk til.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

MatsEn89 skrev: fre okt 15, 2021 4:47 pm
I Finland er antallet innleggelser økende og snart 200. I Skottland var antallet innleggelser 800 for 3 uker siden.

Like land som Norge på de fleste parametere.

Andel vaksinerte på sykehus er vel rundt 35 prosent.

Ser man på 65+ er de høyt representert nå i Norge på sykehus med stigende kurve.

Kommer det oppfriskningsdoser til dem? Det finnes ikke doser til dem ennå. Kommer de i tide?
Er det stigende kurve på innleggelser her i Norge? Pr i dag, så er det 95 innlagte. Det har jo ligget rundt ca 100 i flere uker nå.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

William_S skrev: fre okt 15, 2021 5:40 pm Akkurat hva gjelder gjenåpning synes jeg de skandinaviske landene fortjener ros, ser ikke behov for vaksinepass osv. Så begynte dominobrikkene å falle for munnbindpåbudet i luftfarten og. Bra!
Enig med deg. Godt vi slipper dette maset om vaksinepass for å bevege oss fritt ute i samfunnet.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

basillen skrev: fre okt 15, 2021 1:58 pm
Idiomatisk skrev: fre okt 15, 2021 1:38 pm Italia innfører helediktatur fredag 15.10.2021

Fra og med i dag må du ha vaksinepass for å ha rettigheter i Italia. Du mister altså retten til å jobbe, gå på kjøpesenter, butikken, restaurant, kino ja alt uten covid-vaksine eller negativ test

Det ventes millioner av mennesker i protester denne helgen, 30% av italias arbeidsstyrke er IKKE vaksinert

DETTE ENDER IKKE GODT

https://www.politico.eu/article/italy-a ... -passport/
Jøss. Hvem skulle trodd at det å innføre helseapartheid ved å segregere befolkningen i parallelsamfunn kunne ende ille? Segregering har jo funket så fint opp gjennom hele historien ellers.
Jeg har en prediksjon. Den går noe sånn som det her: Om ikke lenge vil vi se “forskning” som viser at det er flere arbeidsløse som dør av covid enn ikke-arbeidsløse.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

pfrog567 skrev: ons okt 06, 2021 10:09 am
Leif_8 skrev: ons okt 06, 2021 12:53 am
Det er essensielt å spise,drikke og puste dette, som holder immunforsvaret vitalt.

Like vitalt er det, at kroppen får lov til å kvitte seg med avfalstoffene. Din utpust er således en del av din "avføring".

Ansiktsbleie blir således sykdomsfremkallende 👎
Du skriver mye rart her inne, Leifen :) Men sant det du skriver her.


Ok. Fint å få ok respons på deler av postulering 😁

Det du er enig i, burde være selvskreven/selvsagt, dog "pharma" synes å divergere.

Det "rare" jeg postulerer/forfatter, håper jeg at jeg tar feil i...Tror det egentlig ikke 😎

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

NoDabForYou skrev: ons okt 13, 2021 12:44 pm
Leif_8 skrev: ons okt 13, 2021 11:14 am

Ja, da ser det ut til at det medisinske miljøet i vest Skottland blir tatt "helt på senga" pga mysterisk 25% økning i antall hjerteinfarkt.

Antagelig klør de seg til blods, i hodet

https://www.thetimes.co.uk/article/myst ... -m253drrnf
Sannsynligvis er årsaken alt for mye rødt kjøtt, eller overdreven maskulinitet.


Hehe, spesielt maskulinitet gir nok hjerteinfarkt 😁

Sannheten er nok nærmere, at om skribenten i TheTimes.co.uk hadde dratt "corona relasjon" i artikkelen, så hadde vedkommende blitt sensurert/ekskludert.

Virker som enkelte individer innenfor"snakkeklassen" endelig begynner å våkne 😁

Har tidligere linket til en "audio fil" hvor det påstås at immunforsvaret desimeres ved gjentatte "vaksineringer"... Noen har sett på data fra UK PHE Vaccine Surveillance Report = 40-70 år dobbelvaksinerte har mistet 40% av sitt immunforsvar sammenlignet med uvaksinerte.

Deres immunforsvar reduseres med ca 5% pr uke.

Hvis trenden fortsetter, vil 30-50 åringer ha 100% reduksjon av immunforsvaret innen jul/desember og alle dobbeltvaksinerte over 30år, vil ha tappt immunforsvaret totalt innen mars, neste år.


Link:
https://theexpose.uk/2021/10/10/compari ... kh_cH41bCQ



Troende bør vurdere å sette av tid til å be, andre gøre opp mellomhavende, spør du meg😁😁👍

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

pfrog567 skrev: fre okt 15, 2021 7:56 pm
MatsEn89 skrev: fre okt 15, 2021 4:47 pm
I Finland er antallet innleggelser økende og snart 200. I Skottland var antallet innleggelser 800 for 3 uker siden.

Like land som Norge på de fleste parametere.

Andel vaksinerte på sykehus er vel rundt 35 prosent.

Ser man på 65+ er de høyt representert nå i Norge på sykehus med stigende kurve.

Kommer det oppfriskningsdoser til dem? Det finnes ikke doser til dem ennå. Kommer de i tide?
Er det stigende kurve på innleggelser her i Norge? Pr i dag, så er det 95 innlagte. Det har jo ligget rundt ca 100 i flere uker nå.
Det har gått bra i noen uker. Ingen stigende kurve. Riktig, Riktig.

Champis

Legg inn av Champis »

Idiomatisk skrev: fre okt 15, 2021 1:38 pm Italia innfører helediktatur fredag 15.10.2021

Fra og med i dag må du ha vaksinepass for å ha rettigheter i Italia. Du mister altså retten til å jobbe, gå på kjøpesenter, butikken, restaurant, kino ja alt uten covid-vaksine eller negativ test

Det ventes millioner av mennesker i protester denne helgen, 30% av italias arbeidsstyrke er IKKE vaksinert

DETTE ENDER IKKE GODT

https://www.politico.eu/article/italy-a ... -passport/

Det er helt riktig, dette ender ikke godt! Det viser hvor mye dette viruset har satt seg på hjernen til verdens befolkning og spesielt de ulike lands ledere. Korona ser dessverre ut til å være svært ødeleggende for verden på mange andre måter enn kun de som har blitt syke og gått bort av viruset.

Rett og slett helt ufattelig at ikke flere rundt om i verden ser galskapen i dette!

Champis

Legg inn av Champis »

Daniel skrev: fre okt 15, 2021 1:41 pm
Queenie skrev: fre okt 15, 2021 12:29 pm Hehe. Omtale av Nakstad sin bok:

Han ga den terningkast tre, og beskriver Nakstad som en forfatter med «en svakhet for store ord».

- Han har heller ikke tid til å vente på andres vurdering av sin innsats, men er like raus med selvrosen som han er streng mot meningsmotstandere. I omtalene av kritikerne av helsetoppenes bruk av smittevernloven, blir han både krass og nedlatende.


Svakhet for store ord og ikke minst seg selv, kan vi vel si.
Jeg tenker at hans seneste sceneopptreden sammen med selveste Nyborg, en forestilling som ingen av relevans ønsket å være bekjent med, var et slags riktig og betegnende avslutning på kapittel Nakstad.

Så er allikevel personen Nakstad underordnet her, problemet oppstår selvsagt når man samler makt og innflytelse hos enkeltpersoner, som i tillegg ikke ønsker å bli motsagt og som har et meget ensidig problemfokus, og deretter helteerklærer dem, i en situasjon der man bør spre innflytelse og makt på så mange som overhodet mulig, for å ivareta andre hensyn.

Den største svakheten er i mine øyne den tilsynelatende totalt fraværende interessen av å reflektere omkring bruk av tvang, påbud og makt for å få bukt med en sykdom. Jeg har aldri hørt et ord om refleksjon omkring fullmakter, smittevernlov, eller fadesen omkring portforbud som jeg er sikker på at irriterte administrasjonen i HDir helt enormt. Her er det bare "mer, mer, mer" som er løsningen, og sutring over at "kraftpakkene" ikke ble lansert - som om noen trenger flere tiltak i et land der flere drukna ombord på Blücher enn av halvannet år med pandemi, for å skyte en liten torpedo mot metaforen til hans nye fagfelle Gunhild Nyborg.

Aldri mer 12. mars!

Fantastisk skrevet!

Champis

Legg inn av Champis »

SlimWhitman skrev: fre okt 15, 2021 9:18 pm
basillen skrev: fre okt 15, 2021 1:58 pm
Idiomatisk skrev: fre okt 15, 2021 1:38 pm Italia innfører helediktatur fredag 15.10.2021

Fra og med i dag må du ha vaksinepass for å ha rettigheter i Italia. Du mister altså retten til å jobbe, gå på kjøpesenter, butikken, restaurant, kino ja alt uten covid-vaksine eller negativ test

Det ventes millioner av mennesker i protester denne helgen, 30% av italias arbeidsstyrke er IKKE vaksinert

DETTE ENDER IKKE GODT

https://www.politico.eu/article/italy-a ... -passport/
Jøss. Hvem skulle trodd at det å innføre helseapartheid ved å segregere befolkningen i parallelsamfunn kunne ende ille? Segregering har jo funket så fint opp gjennom hele historien ellers.
Jeg har en prediksjon. Den går noe sånn som det her: Om ikke lenge vil vi se “forskning” som viser at det er flere arbeidsløse som dør av covid enn ikke-arbeidsløse.

Eller (skrekk og gru): "studier viser at Italia denne vinteren har fått kontroll på smitten og antall innleggelser p.g.a. vaksinepassreglene". Så da er det bare for resten av landene å følge på....

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg var på kino og så James Bond forleden, kinosalen var smekkfull , og jeg var omringet av fremmede mennesker, det var også noen som hostet ganske høyt. Skal bli spennende å se om vaksinen "kicker inn" og sørger for en mild sykdom. Det var faktisk noen som brukte munnbind,

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

startelver skrev: lør okt 16, 2021 12:19 am Jeg var på kino og så James Bond forleden, kinosalen var smekkfull , og jeg var omringet av fremmede mennesker, det var også noen som hostet ganske høyt. Skal bli spennende å se om vaksinen "kicker inn" og sørger for en mild sykdom. Det var faktisk noen som brukte munnbind,
Har vært forkjølet en uke nå. Er nok helt sikkert litt covid som immunforsvaret har kicket på, og håndterer helt greit

Queenie

Legg inn av Queenie »

Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Dette må være Sverige? :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

NoDabForYou skrev: lør okt 16, 2021 8:35 am
Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Dette må være Sverige? :lol:
Øst-Europa.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

startelver skrev: lør okt 16, 2021 12:19 amJeg var på kino og så James Bond forleden, kinosalen var smekkfull , og jeg var omringet av fremmede mennesker, det var også noen som hostet ganske høyt. Skal bli spennende å se om vaksinen "kicker inn" og sørger for en mild sykdom. Det var faktisk noen som brukte munnbind,
Eventuelt kan det faktisk være slik at samling av store folkemengder innendørs ikke er disse superspreder-eventene som diverse helsetopper og forskere ønsker å få oss til tro på?

World Series of Poker foregår i disse tider i Las Vegas i USA. Riktignok med en håpløs regel om at alle deltakere må være vaksinerte, men de trenger ikke bruke masker når de spiller poker. Tusenvis av mennesker samlet i de samme lokalene i ukesvis nå, som alle tar på de samme pokerchipsene og de samme kortene. Hva har skjedd? Jo - absolutt ingenting. Ingen 'Delta-utbrudd' eller annet tull som har med korona å gjøre.

Selv om alle spillere må være vaksinerte for å delta, så kan jeg legge til at dette ikke er et krav for dealerne (de som deler kortene ut). Så her har vi altså en blanding av stort sett vaksinerte, og noen uvaksinerte, som alle puster inn samme luft i 10 timer daglig, og som alle tar på de samme tingene, og ingenting dramatisk har skjedd. Som forventet (for meg personlig).

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Dei treng ikkje bruke maske når dei sitter med bordet, men ellers skal alle tilstede bruke maske inkludert dealerane.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

MRSA skrev: lør okt 16, 2021 2:35 pm Dei treng ikkje bruke maske når dei sitter med bordet, men ellers skal alle tilstede bruke maske inkludert dealerane.
Korona er jo endelig ferdig nå. Kom meg gjennom korona uten å få korona til tross for at jeg var mye sosial, aldri brukte maske og skippet å vaksinere meg. Kanskje jeg var naturlig immun?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 3:08 pm
MRSA skrev: lør okt 16, 2021 2:35 pm Dei treng ikkje bruke maske når dei sitter med bordet, men ellers skal alle tilstede bruke maske inkludert dealerane.
Korona er jo endelig ferdig nå. Kom meg gjennom korona uten å få korona til tross for at jeg var mye sosial, aldri brukte maske og skippet å vaksinere meg. Kanskje jeg var naturlig immun?
Ferdig? :lol: Vi skal nok få denne dritten alle mann.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Det er vel mer fordi at det er vaksineskepsis i mange av de landene at de ikke blir vaksinert. Aldri hørt om noe land som ikke vaksinerer folk pga underliggende sykdommer. Det er jo motsatt. Igjen så trumfer vitenskapen idiotene, og resultatet blir en naturlig utvelgelse.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Queenie skrev: lør okt 16, 2021 3:12 pm
Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 3:08 pm
MRSA skrev: lør okt 16, 2021 2:35 pm Dei treng ikkje bruke maske når dei sitter med bordet, men ellers skal alle tilstede bruke maske inkludert dealerane.
Korona er jo endelig ferdig nå. Kom meg gjennom korona uten å få korona til tross for at jeg var mye sosial, aldri brukte maske og skippet å vaksinere meg. Kanskje jeg var naturlig immun?
Ferdig? :lol: Vi skal nok få denne dritten alle mann.
Går fint det også. Takler nok denne influensaforkjølelsen helt fint

startelver

Legg inn av startelver »

BigWhale skrev: lør okt 16, 2021 12:55 pm
startelver skrev: lør okt 16, 2021 12:19 amJeg var på kino og så James Bond forleden, kinosalen var smekkfull , og jeg var omringet av fremmede mennesker, det var også noen som hostet ganske høyt. Skal bli spennende å se om vaksinen "kicker inn" og sørger for en mild sykdom. Det var faktisk noen som brukte munnbind,
Eventuelt kan det faktisk være slik at samling av store folkemengder innendørs ikke er disse superspreder-eventene som diverse helsetopper og forskere ønsker å få oss til tro på?

World Series of Poker foregår i disse tider i Las Vegas i USA. Riktignok med en håpløs regel om at alle deltakere må være vaksinerte, men de trenger ikke bruke masker når de spiller poker. Tusenvis av mennesker samlet i de samme lokalene i ukesvis nå, som alle tar på de samme pokerchipsene og de samme kortene. Hva har skjedd? Jo - absolutt ingenting. Ingen 'Delta-utbrudd' eller annet tull som har med korona å gjøre.

Selv om alle spillere må være vaksinerte for å delta, så kan jeg legge til at dette ikke er et krav for dealerne (de som deler kortene ut). Så her har vi altså en blanding av stort sett vaksinerte, og noen uvaksinerte, som alle puster inn samme luft i 10 timer daglig, og som alle tar på de samme tingene, og ingenting dramatisk har skjedd. Som forventet (for meg personlig).
Det stemmer det, jeg ser på Vloggen til Daniiel Negreanu, og der ser vi at de bruker maske når de forflytter seg inne i WSOP-lokalet, men når de setter seg ned er det av med masken, merkelige greier, ser ikke poenget.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Fernandovonarb skrev: lør okt 16, 2021 3:19 pm
Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Det er vel mer fordi at det er vaksineskepsis i mange av de landene at de ikke blir vaksinert. Aldri hørt om noe land som ikke vaksinerer folk pga underliggende sykdommer. Det er jo motsatt. Igjen så trumfer vitenskapen idiotene, og resultatet blir en naturlig utvelgelse.
Å være skeptisk til eksperimentelle vaksiner er sunt. Tipper de som kjente de som døde av Astra vaksinen skulle ønske at de var skeptiske

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 3:29 pm
Fernandovonarb skrev: lør okt 16, 2021 3:19 pm
Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Det er vel mer fordi at det er vaksineskepsis i mange av de landene at de ikke blir vaksinert. Aldri hørt om noe land som ikke vaksinerer folk pga underliggende sykdommer. Det er jo motsatt. Igjen så trumfer vitenskapen idiotene, og resultatet blir en naturlig utvelgelse.
Å være skeptisk til eksperimentelle vaksiner er sunt. Tipper de som kjente de som døde av Astra vaksinen skulle ønske at de var skeptiske
Definitivt. Men at mennesker over 65 som attpåtil er i risikosonen ikke tar vaksinen er i beste fall dumskap.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 3:29 pm
Fernandovonarb skrev: lør okt 16, 2021 3:19 pm
Queenie skrev: lør okt 16, 2021 8:33 am Snakket med venninne i utlandet i natt, hun har nettopp mistet fem slektninger til covid. Alle over 65 og de fleste hadde underliggende sykdom som hjertesykdom, diabetes mm. Ingen var vaksinert da de ikke vaksinerer noen i risikogruppene der. Det popper opp covid-gravplasser og de fylles opp på no time. Der kaller de det bare for pesten.

Vi er heldige på mange måter her, ikke ser vi slike tall og ikke tvinges vi til noe.
Det er vel mer fordi at det er vaksineskepsis i mange av de landene at de ikke blir vaksinert. Aldri hørt om noe land som ikke vaksinerer folk pga underliggende sykdommer. Det er jo motsatt. Igjen så trumfer vitenskapen idiotene, og resultatet blir en naturlig utvelgelse.
Å være skeptisk til eksperimentelle vaksiner er sunt. Tipper de som kjente de som døde av Astra vaksinen skulle ønske at de var skeptiske
Tror du de 5 slektningene til venninnen til queenie ønsket de var skeptiske?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Fernandovonarb skrev: lør okt 16, 2021 3:31 pm
Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 3:29 pm
Fernandovonarb skrev: lør okt 16, 2021 3:19 pm

Det er vel mer fordi at det er vaksineskepsis i mange av de landene at de ikke blir vaksinert. Aldri hørt om noe land som ikke vaksinerer folk pga underliggende sykdommer. Det er jo motsatt. Igjen så trumfer vitenskapen idiotene, og resultatet blir en naturlig utvelgelse.
Å være skeptisk til eksperimentelle vaksiner er sunt. Tipper de som kjente de som døde av Astra vaksinen skulle ønske at de var skeptiske
Tror du de 5 slektningene til venninnen til queenie ønsket de var skeptiske?
Du får misforstå meg riktig. Glad folk har vaksinert seg så ting kunne åpne opp, men skjønner godt at enkelte folk ved god helse ikke vaksinerer seg eller avventer. De vil uansett takle en eventuell koronasykdom bra. Enten man vil det eller ei, så er jo disse vaksinene eksperimentelle

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»