Generell diskusjon om corona

Låst
SirJames

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av SirJames »

Zaros har forøvrig meldt flytting fra Karlsvogna til den Sørlige Vannslange

Visstnok lavere skattetrykk der

Orlar

Legg inn av Orlar »

basillen skrev: fre okt 28, 2022 7:39 pm
Orlar skrev: fre okt 28, 2022 7:19 pm @basillen
Det er fint du har mindre tillitt til de store nyhetskanalene nå enn tidligere.

mRNA covid vaksinen er et fenomen som går verden rundt. Det er diskusjoner i alle land. Dette har med bl.a. befolkningskontroll å gjøre. I 2050 er det anslått 9 milliarder mennesker på jorda.

Verdens ledere har bestemt seg for å redusere befolkningen på jorda. Hva er alternativet. Drepe oss med vaksiner eller krig. Sterilisere oss. Er de gal nok til å gjøre det. Ja, de er gal nok! De bør egentlig starte med seg selv!!

Ellers er din oppfatning om mine kilde svært spissformulert.
Jeg vil sannsynligvis angre på at jeg bruker tid på dette, men la gå.

Dersom verdens ledere virkelig har bestemt seg for å begå massemord gjennom å drepe oss/sterilisere oss alle, er du da klar over hvor ufattelig mange mennesker som ville vært involvert? Hva er sannsynligheten for at et så stort antall mennesker faktisk vil være villig til å begå en slik ufattelig grusom gjerning? Og hva er sannsynligheten for at absolutt ingen av disse på et tidspunkt tenker "Ehhh, kanskje vi ikke skal gjøre dette?" og faktisk røper "planen" til den generelle befolkningen?
New world order er en agenda. Det er ikke en konspirasjon. Verdens ledere prater relativt åpent om det. De forteller oss sannheten, men de gjør det på en utspekulert og sleip måte. De viser oss glimt av sannheten gjennom hollywood filmer og serier, symboler og tall. Noen ganger fleiper de om det, og bare forteller sannheten.

Eliten og verdens rikeste eier media, banker og de største selskapene i verden. De er under sterk innflytelse av ondskap! De dyrke satan som Gud. Mange er med på ritualer og drikker blod. Alt styres gjennom hemmelige sosiale nettverk. De planlegger flere tiår i slengen. De har teknologi og våptenteknologi mot befolkingen som er helt hinsides. Hvis folket gjør opprør. Da starter de krig. Men det blir de å gjøre uansett. Det blir krig og gift i drikkevann osv. Ser ikke bort fra de tar kraftnettet i Europa nå til vinteren. Og millioner vil frys ihjel og dø av sykdom. Det er bare snakk om tid. Vi kan bare håpe at vi i Norge slipper billigere unna. Og at vi ikke har fått vaksiner som er dødelig. Norge et lite land. Vi er 5 millioner, og fredelig nasjon. Et eksempel for andre land.

Undersøk ting selv. Søk etter sannheten. Den finnes ikke i main stream media, lærebøker og offentlige statistikker. Den må graves etter. Den som leter finner.

basillen

Legg inn av basillen »

Orlar skrev: fre okt 28, 2022 8:31 pm "De viser oss glimt av sannheten gjennom hollywood filmer og serier, symboler og tall."

"De dyrke satan som Gud."

"Mange er med på ritualer og drikker blod."
Jeg visste jeg kom til å angre.

Tror faktisk vi setter strek allerede her.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ad ... O1ce9V9LVI

Man høster som man sår Guldvog og Nakstad..

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Hetfield skrev: fre okt 28, 2022 8:55 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ad ... O1ce9V9LVI

Man høster som man sår Guldvog og Nakstad..
Bare å glemme. Skal ikke vaksinere meg. Hatt korona 2 ganger nå og det var oppskrytte greier. Verre med hangover enn korona

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Maxus5 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am TV 2 Sport melder på Twitter at Erling Braut Haaland har ankommet Tyskland UTEN munnbind !!
1. Hvorfor i all verden gjør TV2 et nummer av at noen ikke bruker munnbind? Sliter de ikke nok med troverdigheten som det er allerede?
2. Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med munnbind? Har aldri skjønt det, og har fortsatt ikke sett ingen bevis for at det er noen poeng.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Orlar skrev: fre okt 28, 2022 8:31 pm
basillen skrev: fre okt 28, 2022 7:39 pm
Orlar skrev: fre okt 28, 2022 7:19 pm @basillen
Det er fint du har mindre tillitt til de store nyhetskanalene nå enn tidligere.

mRNA covid vaksinen er et fenomen som går verden rundt. Det er diskusjoner i alle land. Dette har med bl.a. befolkningskontroll å gjøre. I 2050 er det anslått 9 milliarder mennesker på jorda.

Verdens ledere har bestemt seg for å redusere befolkningen på jorda. Hva er alternativet. Drepe oss med vaksiner eller krig. Sterilisere oss. Er de gal nok til å gjøre det. Ja, de er gal nok! De bør egentlig starte med seg selv!!

Ellers er din oppfatning om mine kilde svært spissformulert.
Jeg vil sannsynligvis angre på at jeg bruker tid på dette, men la gå.

Dersom verdens ledere virkelig har bestemt seg for å begå massemord gjennom å drepe oss/sterilisere oss alle, er du da klar over hvor ufattelig mange mennesker som ville vært involvert? Hva er sannsynligheten for at et så stort antall mennesker faktisk vil være villig til å begå en slik ufattelig grusom gjerning? Og hva er sannsynligheten for at absolutt ingen av disse på et tidspunkt tenker "Ehhh, kanskje vi ikke skal gjøre dette?" og faktisk røper "planen" til den generelle befolkningen?
New world order er en agenda. Det er ikke en konspirasjon. Verdens ledere prater relativt åpent om det. De forteller oss sannheten, men de gjør det på en utspekulert og sleip måte. De viser oss glimt av sannheten gjennom hollywood filmer og serier, symboler og tall. Noen ganger fleiper de om det, og bare forteller sannheten.

Eliten og verdens rikeste eier media, banker og de største selskapene i verden. De er under sterk innflytelse av ondskap! De dyrke satan som Gud. Mange er med på ritualer og drikker blod. Alt styres gjennom hemmelige sosiale nettverk. De planlegger flere tiår i slengen. De har teknologi og våptenteknologi mot befolkingen som er helt hinsides. Hvis folket gjør opprør. Da starter de krig. Men det blir de å gjøre uansett. Det blir krig og gift i drikkevann osv. Ser ikke bort fra de tar kraftnettet i Europa nå til vinteren. Og millioner vil frys ihjel og dø av sykdom. Det er bare snakk om tid. Vi kan bare håpe at vi i Norge slipper billigere unna. Og at vi ikke har fått vaksiner som er dødelig. Norge et lite land. Vi er 5 millioner, og fredelig nasjon. Et eksempel for andre land.

Undersøk ting selv. Søk etter sannheten. Den finnes ikke i main stream media, lærebøker og offentlige statistikker. Den må graves etter. Den som leter finner.
Jeg gjør ett aller siste forsøk her.

https://snl.no/kildekritikk

Har du vurdert kildene dine opp mot generelle vurderingspunkter av kredibiliteten? Hvis så ja, kan du vise oss disse?

Hvis nei så ser jeg (og helst alle andre også) at du flytter deg tilbake til jorden-er-flat-tråden. Selv om du vil ha all rett til å poste her, vil du neppe få noe ute av det.

William_S

Legg inn av William_S »

Orlar skrev: fre okt 28, 2022 1:55 pm
William_S skrev: fre okt 28, 2022 1:34 pm Så Orlar er en flatearther og ja. Da vet vi hvor vi har fyren, med andre ord en som egentlig trenger hjelp for vrangforestillinger.
Ja, jeg har en tråd under "vitenskap" om flat jord. Det er klart når "Eliten" og "main stream media" er "all in" på en gigantisk løgn. Da lyger de om absolutt alt. Takk for reklamen.

Dere må våkne!
NASA - Just Fake It
Du det er nok vitenskapelige bevis der ute som tilsier at jorda er rund. Å si at NASA faker det er jo idiotisk.
https://crosstalk.cell.com/blog/seven-w ... h-is-round
Har du noen gang tatt et fly Oslo-New York og stusset over hvorfor de ikke tar den retteste linja sett på et verdenskart, men i stedet flyr i en kurve over Island og Grønland? Fordi jorda er rund og dette blir den korteste distansen. Hadde de tatt den retteste linja sett på et verdenskart hadde flyturen blitt mye lenger.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

ehall skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm
Maxus5 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am TV 2 Sport melder på Twitter at Erling Braut Haaland har ankommet Tyskland UTEN munnbind !!
1. Hvorfor i all verden gjør TV2 et nummer av at noen ikke bruker munnbind? Sliter de ikke nok med troverdigheten som det er allerede?
2. Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med munnbind? Har aldri skjønt det, og har fortsatt ikke sett ingen bevis for at det er noen poeng.
Kan ikke svare på disse spørsmålene, men tror grunnen til at de blir brukt er UEFA sine regler. Har blant annet sett Molde-spillerne utenfor Aker Stadion med munnbind før europacup-kamp, og alle journalistene hadde munnbind på pressekonferanse i forbindelse med landskampene tidligere i høst.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Moderator slettet mitt siste innlegg i tråden som var en link mellom "deep state", satanisme og covid vaskinen. Dette begrenser min yttringsfrihet i Fridiskusjon tråder. De slettet en musikkvideo i tråden tidligere. Det er helt greit. Det var riktig avgjørelse, fordi det ikke var direkte/indirekte relatert trådens tema. Jeg har blitt sensurert nå. Da er det usikkert om jeg vil fortsette å skrive innlegg og starte nye tråder her. Da "mister vi" en aktiv bruker som motvekt til den store massen som gjerne vil mene det samme som alle andre.

Shine

Legg inn av Shine »

William_S skrev: lør okt 29, 2022 9:11 am
Orlar skrev: fre okt 28, 2022 1:55 pm
William_S skrev: fre okt 28, 2022 1:34 pm Så Orlar er en flatearther og ja. Da vet vi hvor vi har fyren, med andre ord en som egentlig trenger hjelp for vrangforestillinger.
Ja, jeg har en tråd under "vitenskap" om flat jord. Det er klart når "Eliten" og "main stream media" er "all in" på en gigantisk løgn. Da lyger de om absolutt alt. Takk for reklamen.

Dere må våkne!
NASA - Just Fake It
Du det er nok vitenskapelige bevis der ute som tilsier at jorda er rund. Å si at NASA faker det er jo idiotisk.
https://crosstalk.cell.com/blog/seven-w ... h-is-round
Har du noen gang tatt et fly Oslo-New York og stusset over hvorfor de ikke tar den retteste linja sett på et verdenskart, men i stedet flyr i en kurve over Island og Grønland? Fordi jorda er rund og dette blir den korteste distansen. Hadde de tatt den retteste linja sett på et verdenskart hadde flyturen blitt mye lenger.
Den korteste veien er nok ikke over Island og Grønland, men hvis de flyr fra f.eks London eller Amsterdam så legges gjerne ruta den veien pga jetstrømmen som blåser fra vest over Atlanteren. Tilbake til Europa så velger de en sørligere rute, og sparer mye tid fordi de flyr med jetstrømmen.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Orlar skrev: fre okt 28, 2022 8:31 pm Eliten og verdens rikeste eier media, banker og de største selskapene i verden. De er under sterk innflytelse av ondskap! De dyrke satan som Gud. Mange er med på ritualer og drikker blod. Alt styres gjennom hemmelige sosiale nettverk. De planlegger flere tiår i slengen. De har teknologi og våptenteknologi mot befolkingen som er helt hinsides. Hvis folket gjør opprør. Da starter de krig. Men det blir de å gjøre uansett. Det blir krig og gift i drikkevann osv. Ser ikke bort fra de tar kraftnettet i Europa nå til vinteren. Og millioner vil frys ihjel og dø av sykdom. Det er bare snakk om tid.
Herregud, dette blir jo bare verre og verre :lol:

William_S

Legg inn av William_S »

Shine skrev: lør okt 29, 2022 6:05 pm
William_S skrev: lør okt 29, 2022 9:11 am
Orlar skrev: fre okt 28, 2022 1:55 pm

Ja, jeg har en tråd under "vitenskap" om flat jord. Det er klart når "Eliten" og "main stream media" er "all in" på en gigantisk løgn. Da lyger de om absolutt alt. Takk for reklamen.

Dere må våkne!
NASA - Just Fake It
Du det er nok vitenskapelige bevis der ute som tilsier at jorda er rund. Å si at NASA faker det er jo idiotisk.
https://crosstalk.cell.com/blog/seven-w ... h-is-round
Har du noen gang tatt et fly Oslo-New York og stusset over hvorfor de ikke tar den retteste linja sett på et verdenskart, men i stedet flyr i en kurve over Island og Grønland? Fordi jorda er rund og dette blir den korteste distansen. Hadde de tatt den retteste linja sett på et verdenskart hadde flyturen blitt mye lenger.
Jo også pga at jorda er rund - storsirkeldistanse
https://en.wikipedia.org/wiki/Great-circle_distance

Den korteste veien er nok ikke over Island og Grønland, men hvis de flyr fra f.eks London eller Amsterdam så legges gjerne ruta den veien pga jetstrømmen som blåser fra vest over Atlanteren. Tilbake til Europa så velger de en sørligere rute, og sparer mye tid fordi de flyr med jetstrømmen.

William_S

Legg inn av William_S »

Det som egentlig slår meg når man ser på corona i retrospekt er hvor mye den svenske coronastrategien ble latterliggjort i norsk media og det var ikke måte på hvor uansvarlig den var. Tegnell ble nærmest ansett som en farlig mann. Nedstengingsstrategiene til Danmark og Norge ble unisont hyllet, mens Sverige ble ansett som en pariah stat som ikke gjorde det samme. Svenske pendlere ble jo til og med utsatt for mobbing! Altså svensker som jobber i det norske helsevesenet. Svensker ble jo en periode ansett for å være nærmest potensielle smitteterrorister. Det er dog liten tvil om at Sverige hadde en del flere dødsfall i starten av pandemien, men vi så jo etterhvert som det utviklet seg at det stoppet litt opp og Sverige er langt fra det verste landet i Europa hva gjelder denne statistikken.

Sverige hadde jo tiltak de også, men som oftest langt mildere enn de som man så her og en del var innført som anbefalinger, men ikke resolutte påbud. Sverige hadde vel feks ikke noe resolutt hytteforbud, men anbefalte vel den første påska folk om å ikke dra. Jeg lurer på også om skianleggene holdt åpent da og.
https://www.nrk.no/innlandet/svenske-pe ... 1.15210816

ms_8

Legg inn av ms_8 »

William_S skrev: søn okt 30, 2022 11:35 am Det som egentlig slår meg når man ser på corona i retrospekt er hvor mye den svenske coronastrategien ble latterliggjort i norsk media og det var ikke måte på hvor uansvarlig den var. Tegnell ble nærmest ansett som en farlig mann. Nedstengingsstrategiene til Danmark og Norge ble unisont hyllet, mens Sverige ble ansett som en pariah stat som ikke gjorde det samme. Svenske pendlere ble jo til og med utsatt for mobbing! Altså svensker som jobber i det norske helsevesenet. Svensker ble jo en periode ansett for å være nærmest potensielle smitteterrorister. Det er dog liten tvil om at Sverige hadde en del flere dødsfall i starten av pandemien, men vi så jo etterhvert som det utviklet seg at det stoppet litt opp og Sverige er langt fra det verste landet i Europa hva gjelder denne statistikken.

Sverige hadde jo tiltak de også, men som oftest langt mildere enn de som man så her og en del var innført som anbefalinger, men ikke resolutte påbud. Sverige hadde vel feks ikke noe resolutt hytteforbud, men anbefalte vel den første påska folk om å ikke dra. Jeg lurer på også om skianleggene holdt åpent da og.
https://www.nrk.no/innlandet/svenske-pe ... 1.15210816
Ja det var faktisk på grensen til propaganda på den tiden. Våget man å stille spørsmål til myndighetene sine forbud, så vart man latterliggjort Svenskene vart nærmest hetses og idiotforklart. Norsk media opptrådte som om dette var ein konkurranse om dødstall.

Centrist

Legg inn av Centrist »

https://juridika.no/innsikt/tid-for-ret ... er-korona¨

En rekke interessante kommentarer.

Bemerker spesielt Høie sitt utsagn "det handler ikke om loven" og "ikke nødvendig å fikse noe som fungerer."

Mer diametralt forskjell på meninger mellom undertegnede og Høie kan vel neppe finnes.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Centrist skrev: søn okt 30, 2022 12:20 pm https://juridika.no/innsikt/tid-for-ret ... er-korona¨

En rekke interessante kommentarer.

Bemerker spesielt Høie sitt utsagn "det handler ikke om loven" og "ikke nødvendig å fikse noe som fungerer."

Mer diametralt forskjell på meninger mellom undertegnede og Høie kan vel neppe finnes.
404Vi fant ikke innholdet

Centrist

Legg inn av Centrist »

Ostemanden skrev: søn okt 30, 2022 12:44 pm
Centrist skrev: søn okt 30, 2022 12:20 pm https://juridika.no/innsikt/tid-for-ret ... er-korona¨

En rekke interessante kommentarer.

Bemerker spesielt Høie sitt utsagn "det handler ikke om loven" og "ikke nødvendig å fikse noe som fungerer."

Mer diametralt forskjell på meninger mellom undertegnede og Høie kan vel neppe finnes.
404Vi fant ikke innholdet
https://juridika.no/innsikt/tid-for-ret ... ter-korona

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: søn okt 30, 2022 11:35 am Sverige hadde jo tiltak de også, men som oftest langt mildere enn de som man så her og en del var innført som anbefalinger, men ikke resolutte påbud. Sverige hadde vel feks ikke noe resolutt hytteforbud, men anbefalte vel den første påska folk om å ikke dra. Jeg lurer på også om skianleggene holdt åpent da og.
https://www.nrk.no/innlandet/svenske-pe ... 1.15210816
Ingen svensker jeg har snakket med de siste 2,5 årene har sagt de hadde slike tiltak. Har du en link?

Og til linken din her, jeg tror Solberg har ødelagt det gode naboforholdet vårt for mange år fremover, men sin irrasjonelle behandling av svenskene.

William_S

Legg inn av William_S »

ehall skrev: søn okt 30, 2022 2:12 pm
William_S skrev: søn okt 30, 2022 11:35 am Sverige hadde jo tiltak de også, men som oftest langt mildere enn de som man så her og en del var innført som anbefalinger, men ikke resolutte påbud. Sverige hadde vel feks ikke noe resolutt hytteforbud, men anbefalte vel den første påska folk om å ikke dra. Jeg lurer på også om skianleggene holdt åpent da og.
https://www.nrk.no/innlandet/svenske-pe ... 1.15210816
Ingen svensker jeg har snakket med de siste 2,5 årene har sagt de hadde slike tiltak. Har du en link?

Og til linken din her, jeg tror Solberg har ødelagt det gode naboforholdet vårt for mange år fremover, men sin irrasjonelle behandling av svenskene.
Ja nei jeg har ikke fullstendig oversikt over alle tiltak som var i Sverige, men det var mye mindre påbud der. De hadde vel også et råd om å unngå innenlands reiser en periode. De hadde som sagt noen tiltak, men det var aldri noen fullstendig skolestenging sånn bortsett fra for de eldste elevene som vel noen perioder hadde hjemmeskole. Barnetrinnet holdt vel åpent hele tiden. Det var heller ikke noe nasjonalt skjenkeforbud eller lignende, var vel en periode pubene måtte stenge tidligere feks, men de måtte aldri stenge.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

ehall skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm
Maxus5 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am TV 2 Sport melder på Twitter at Erling Braut Haaland har ankommet Tyskland UTEN munnbind !!
1. Hvorfor i all verden gjør TV2 et nummer av at noen ikke bruker munnbind? Sliter de ikke nok med troverdigheten som det er allerede?
2. Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med munnbind? Har aldri skjønt det, og har fortsatt ikke sett ingen bevis for at det er noen poeng.
Idrettsverden har gått fullstendig paranoia på smitte. Ser bare på håndball-EM - Hysteriske regler, munnbind, spriting, avstand, ikke lov å være i nærheten av noen som ikke er på laget mellom kampene etc. Hadde tenkt å se noen kamper men tar heller å gjør noe vettugt i huset i stedet for. Så kan de få ha "korona korona kom tilbake vi savner deg - håndballen" sin i fred.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

ehall skrev: søn okt 30, 2022 2:12 pm
William_S skrev: søn okt 30, 2022 11:35 am hytteforbud
Dette var så komisk det der tåpelige hytteforbudet. Man kunne dra dit men ikke sove der. Dersom hytta låg i en annen kommune enn den du bor i .
Og dette skjedde få måneder etter kommunereformen der man kommuner hadde blitt slått sammen . Så mange kunne reise flere timer , ta ferge , krysse et fjell etc på vei til hytta uten å forlate kommunen og andre kunne kjøre 10 min og være i en annen kommune. De som drog 80 km nord innenfor egne kommuner var greie, flotte mennesker. De som drog 10 km sør og krysset kommunegrensen var egoistiske bestemorsdrepere.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

Centrist skrev: søn okt 30, 2022 12:20 pm https://juridika.no/innsikt/tid-for-ret ... ter-korona

En rekke interessante kommentarer.

Bemerker spesielt Høie sitt utsagn "det handler ikke om loven" og "ikke nødvendig å fikse noe som fungerer."

Mer diametralt forskjell på meninger mellom undertegnede og Høie kan vel neppe finnes.
Veldig interessant artikkel dette. Savner som vanlig en større debatt på hvorvidt selve farligheten av korona rettferdiggjorde alle disse tiltakene. Som Anne Kjersti Befring blir sitert på:
– Høyesterett la til grunn at det var tale om en meget alvorlig pandemi som gjorde det nødvendig med svært omfattende smitteverntiltak.
Det stemmer jo det, men det er basert på dommen fra hyttesaken, der advokatene, av ukjent grunn, i vel omtrent ingen grad utfordret akkurat dette punktet, men i stedet fokuserte mest på bevegelsesfrihet innen EU, og slike ting? Correct me if I'm wrong.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Maxus5 skrev: man okt 31, 2022 2:06 pm
ehall skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm
Maxus5 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am TV 2 Sport melder på Twitter at Erling Braut Haaland har ankommet Tyskland UTEN munnbind !!
1. Hvorfor i all verden gjør TV2 et nummer av at noen ikke bruker munnbind? Sliter de ikke nok med troverdigheten som det er allerede?
2. Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med munnbind? Har aldri skjønt det, og har fortsatt ikke sett ingen bevis for at det er noen poeng.
Idrettsverden har gått fullstendig paranoia på smitte. Ser bare på håndball-EM - Hysteriske regler, munnbind, spriting, avstand, ikke lov å være i nærheten av noen som ikke er på laget mellom kampene etc. Hadde tenkt å se noen kamper men tar heller å gjør noe vettugt i huset i stedet for. Så kan de få ha "korona korona kom tilbake vi savner deg - håndballen" sin i fred.
Er nok ganske forskjellig frå idrett til idrett. I tennis har dei kunne ta kvarandre i handen og klemme kvarande etter kampen i heile år. Stort sett alt av idrett har også vært oppe å gå i lang tid. Kanskje med untak av Kina

William_S

Legg inn av William_S »

Kina igjen . Ingen får forlate Disneyland i Shanghai
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

William_S skrev: man okt 31, 2022 4:51 pm Kina igjen . Ingen får forlate Disneyland i Shanghai
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Det er jo faktisk blant de aller verste stedene man kan holdes fanget også. Ville heller vært fanget i en dyrehage med eksotise robdyr, uten sikring.

Men at noen gidder å besøke Kina er jo også merkelig, mildt sagt. Man vet jo at slikt kan skje.

William_S

Legg inn av William_S »

bundetrente skrev: man okt 31, 2022 4:54 pm
William_S skrev: man okt 31, 2022 4:51 pm Kina igjen . Ingen får forlate Disneyland i Shanghai
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Det er jo faktisk blant de aller verste stedene man kan holdes fanget også. Ville heller vært fanget i en dyrehage med eksotise robdyr, uten sikring.

Men at noen gidder å besøke Kina er jo også merkelig, mildt sagt. Man vet jo at slikt kan skje.
Det er fortsatt så å si umulig å reise til fastlands Kina som turist. Hong Kong har dog lempet på reglene , det samme tror jeg Macao har

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Maxus5 skrev: man okt 31, 2022 2:06 pm
ehall skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm
Maxus5 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am TV 2 Sport melder på Twitter at Erling Braut Haaland har ankommet Tyskland UTEN munnbind !!
1. Hvorfor i all verden gjør TV2 et nummer av at noen ikke bruker munnbind? Sliter de ikke nok med troverdigheten som det er allerede?
2. Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med munnbind? Har aldri skjønt det, og har fortsatt ikke sett ingen bevis for at det er noen poeng.
Idrettsverden har gått fullstendig paranoia på smitte. Ser bare på håndball-EM - Hysteriske regler, munnbind, spriting, avstand, ikke lov å være i nærheten av noen som ikke er på laget mellom kampene etc. Hadde tenkt å se noen kamper men tar heller å gjør noe vettugt i huset i stedet for. Så kan de få ha "korona korona kom tilbake vi savner deg - håndballen" sin i fred.
Har også lagt merke til at idrettsverden er de siste som har krampetrekning i den desperate munnbindbruken. Men er stort sett støtteapparatet og tilskuere, ikke aktive.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Enhanced skrev: man okt 31, 2022 2:31 pm Veldig interessant artikkel dette. Savner som vanlig en større debatt på hvorvidt selve farligheten av korona rettferdiggjorde alle disse tiltakene. Som Anne Kjersti Befring blir sitert på:
– Høyesterett la til grunn at det var tale om en meget alvorlig pandemi som gjorde det nødvendig med svært omfattende smitteverntiltak.
Det stemmer jo det, men det er basert på dommen fra hyttesaken, der advokatene, av ukjent grunn, i vel omtrent ingen grad utfordret akkurat dette punktet, men i stedet fokuserte mest på bevegelsesfrihet innen EU, og slike ting? Correct me if I'm wrong.
Det er jo alltid den debatten som mangler som grunnlag. Man har diskutert skjenkestopp, munnbind, breddeidrett, you name it uten at farligheten for enkeltindividet og storsamfunnet har vært noe særlig oppe til diskusjon.

Det andre stemmer. Dommen omhandlet hovedsakelig EMK Art. 8 og Grunnloven § 102. Problemet er at slike store prinsipielle vurderinger som ovenfor, vil Høyesterett nesten alltid vike vekk fra. Også på andre rettsområder gjør de det. Det har dog både sine fordeler og ulemper.

Nå skal det påpekes at hyttedommen har mildt sagt blitt kritisert i de juridiske miljøene. Svært få er overbevist om at det Høyesterett uttaler stemmer.

Personlig er jeg mest kritisk til det overnevnte punktet, som ei heller har blitt kritisert for mye i kronikker og lignende: Det er aldeles stryk i Ex.Phil når man uten videre legger til grunn at pandemien var så alvorlig at den automatisk rettferdigjorte strenge restriksjoner. Allikevel er dette den alminnelige forståelsen blant vanlige folk og også den Høyesterett legger til grunn. Svært skuffende når man har faktiske eksempler fra f.eks. Sverige som motbeviser denne automatikken.

startelver

Legg inn av startelver »

I Seoul i dag bruker de fleste masker. Det har tatt seg opp igjen.


Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»