Generell diskusjon om corona

Låst
Ostemanden

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Ostemanden »

basillen skrev: man nov 07, 2022 3:35 pm Må innrømme at det gikk litt kaldt nedover ryggen min da jeg så denne forsiden til VG på butikken i dag:

Bilde
Fuck Nakstad mediakåte feite morap*lern burde klappe igjen kjeften sin..
Evt lås han inn i en container med Nyborg

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

"Den største forskjellen er at kanskje at vaksinene ikke er like effektive, i alle fall ikke mot smitte" Lol.

basillen

Legg inn av basillen »

Rexwiller skrev: man nov 07, 2022 5:48 pm "Den største forskjellen er at kanskje at vaksinene ikke er like effektive, i alle fall ikke mot smitte" Lol.
Så den nye varianten er med andre ord helt lik de andre i henhold til hvor dårlig vaksineeffektivitet man har mot smitte. Så sent som i dag møtte jeg en som nylig fikk korona. Med fire vaksinedoser innabords.

Dersom folk fremdeles tar disse vaksinene i håp om at det beskytter dem mot smitte, så er de rett og slett fjols.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

basillen skrev: man nov 07, 2022 3:35 pm Må innrømme at det gikk litt kaldt nedover ryggen min da jeg så denne forsiden til VG på butikken i dag:

Bilde
Denne saken beskriver godt media sitt svikt. Her får Nakstad igjen rope ulv ulv og det utan annet informasjon enn ei ny variant. Det er ingen ting som tyder på at denne skaper særleg meir alvorleg sjukdom og einaste dette skaper er meir frykt blant nokon livredde nordmenn.

Nakstad har enormt makt og mediene burde stille han til veggs og ikkje la han få sånn oppmerksomhet

basillen

Legg inn av basillen »

ms_8 skrev: man nov 07, 2022 7:52 pm Denne saken beskriver godt media sitt svikt. Her får Nakstad igjen rope ulv ulv og det utan annet informasjon enn ei ny variant. Det er ingen ting som tyder på at denne skaper særleg meir alvorleg sjukdom og einaste dette skaper er meir frykt blant nokon livredde nordmenn.

Nakstad har enormt makt og mediene burde stille han til veggs og ikkje la han få sånn oppmerksomhet
Samtidig er media så og si fullstendig tyst om den massive overdødeligheten vi ser over hele den vestlige verden nå, og som ikke er et resultat av Covid-19. Hvorfor?

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

ms_8 skrev: man nov 07, 2022 7:52 pm
basillen skrev: man nov 07, 2022 3:35 pm Må innrømme at det gikk litt kaldt nedover ryggen min da jeg så denne forsiden til VG på butikken i dag:

Bilde
Denne saken beskriver godt media sitt svikt. Her får Nakstad igjen rope ulv ulv og det utan annet informasjon enn ei ny variant. Det er ingen ting som tyder på at denne skaper særleg meir alvorleg sjukdom og einaste dette skaper er meir frykt blant nokon livredde nordmenn.

Nakstad har enormt makt og mediene burde stille han til veggs og ikkje la han få sånn oppmerksomhet
Jeg blir mest fascinert over papiravisene når jeg ser dette bildet. Som koster 40 kr stykker. 4 dobling på knapt 20 år. Og som min nærbutikk og sikkert også de flestes her så ligger den en tjukk bunke igjen av både VG, Dagbladet og Aftenposten når butikken stenger for kvelden. Disse blir flydd og kjørt over det ganske land. Fra aviser som politisk skriver side opp og side ned om klima og miljø. Dessverre har ikke alternative medier de ressursene enda til å dekke store verdenshendelser der og da, da trenger man hovedmedier. Men utenom det så blir de mer og mer irrelevante.

Dagens viktigste sak var altså nok en advarsel fra Nakstad som de færreste bryr seg katta om hva mener.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Maxus5 skrev: tir nov 08, 2022 11:51 am
ms_8 skrev: man nov 07, 2022 7:52 pm
basillen skrev: man nov 07, 2022 3:35 pm Må innrømme at det gikk litt kaldt nedover ryggen min da jeg så denne forsiden til VG på butikken i dag:

Bilde
Denne saken beskriver godt media sitt svikt. Her får Nakstad igjen rope ulv ulv og det utan annet informasjon enn ei ny variant. Det er ingen ting som tyder på at denne skaper særleg meir alvorleg sjukdom og einaste dette skaper er meir frykt blant nokon livredde nordmenn.

Nakstad har enormt makt og mediene burde stille han til veggs og ikkje la han få sånn oppmerksomhet
Jeg blir mest fascinert over papiravisene når jeg ser dette bildet. Som koster 40 kr stykker. 4 dobling på knapt 20 år. Og som min nærbutikk og sikkert også de flestes her så ligger den en tjukk bunke igjen av både VG, Dagbladet og Aftenposten når butikken stenger for kvelden. Disse blir flydd og kjørt over det ganske land. Fra aviser som politisk skriver side opp og side ned om klima og miljø. Dessverre har ikke alternative medier de ressursene enda til å dekke store verdenshendelser der og da, da trenger man hovedmedier. Men utenom det så blir de mer og mer irrelevante.

Dagens viktigste sak var altså nok en advarsel fra Nakstad som de færreste bryr seg katta om hva mener.
Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.

basillen

Legg inn av basillen »

ms_8 skrev: tir nov 08, 2022 11:56 am Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.
"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

basillen skrev: tir nov 08, 2022 12:35 pm
ms_8 skrev: tir nov 08, 2022 11:56 am Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.
"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."
Det er vel i all hovedsak middelaldrende og eldre damer (+ bekymrede folk generelt) som liker Nakstad. Typisk de som setter pris på en godlynt og smålubben tjommi som er bekymret på våre vegne og helst vil (metaforisk) ta oss alle i sin lune favn og stryke oss på ryggen og si at det går bra.........

basillen

Legg inn av basillen »

KongOlav2 skrev: tir nov 08, 2022 12:37 pm
basillen skrev: tir nov 08, 2022 12:35 pm
ms_8 skrev: tir nov 08, 2022 11:56 am Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.
"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."
Det er vel i all hovedsak middelaldrende og eldre damer (+ bekymrede folk generelt) som liker Nakstad. Typisk de som setter pris på en godlynt og smålubben tjommi som er bekymret på våre vegne og helst vil (metaforisk) ta oss alle i sin lune favn og stryke oss på ryggen og si at det går bra.........
Pluss at mange egentlig liker å bli fortalt hva man skal gjøre. Så slipper man å bruke kalorier på å finne ut av ting på egen hånd.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

KongOlav2 skrev: tir nov 08, 2022 12:37 pm
basillen skrev: tir nov 08, 2022 12:35 pm
ms_8 skrev: tir nov 08, 2022 11:56 am Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.
"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."
Det er vel i all hovedsak middelaldrende og eldre damer (+ bekymrede folk generelt) som liker Nakstad. Typisk de som setter pris på en godlynt og smålubben tjommi som er bekymret på våre vegne og helst vil (metaforisk) ta oss alle i sin lune favn og stryke oss på ryggen og si at det går bra.........
Det er vel ikke så mange som kjøper papirutgaven lenger. Jeg går glatt forbi avis-/bladstativene på butikken.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

KongOlav2 skrev: tir nov 08, 2022 12:37 pm
basillen skrev: tir nov 08, 2022 12:35 pm
ms_8 skrev: tir nov 08, 2022 11:56 am Eg trur dessverre ikkje på at folk ikkje bryr seg om Nakstad. Er redd det er ganske mange som absolutt følgjer med når Nakstad er ute i media igjen. Hadde ingen brydd seg om han ville aldri VG hatt han på framsida slik.
"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."
Det er vel i all hovedsak middelaldrende og eldre damer (+ bekymrede folk generelt) som liker Nakstad. Typisk de som setter pris på en godlynt og smålubben tjommi som er bekymret på våre vegne og helst vil (metaforisk) ta oss alle i sin lune favn og stryke oss på ryggen og si at det går bra.........
Det var vel den samme gjengen som kjøpte boka hans i sin tid også

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

pfrog567 skrev: tir nov 08, 2022 1:02 pm
KongOlav2 skrev: tir nov 08, 2022 12:37 pm
basillen skrev: tir nov 08, 2022 12:35 pm

"Nakstad er jo så kjekk. Jeg tror på Nakstad."
Det er vel i all hovedsak middelaldrende og eldre damer (+ bekymrede folk generelt) som liker Nakstad. Typisk de som setter pris på en godlynt og smålubben tjommi som er bekymret på våre vegne og helst vil (metaforisk) ta oss alle i sin lune favn og stryke oss på ryggen og si at det går bra.........
Det er vel ikke så mange som kjøper papirutgaven lenger. Jeg går glatt forbi avis-/bladstativene på butikken.
Det er opplagt at de fleste tenker sånn.

Jeg for min del forholder meg nesten utelukkende til papiravis i den grad jeg kan. Det har alltid vært en glede å bla rundt i sidene, og husker at det alltid var spennende som liten å avdekke hva som skjulte seg på neste side. Nå finner jeg stor glede og ro i å bla i lokalavisen og et par andre om morgenen, med pysjamasen fortsatt på, og rykende fersk kaffe ved siden av.

Å glo inn i en skjerm som en zombie og bli fullstendig uoppmerksom på den fysiske verdenen, tror jeg stjeler både langt mer tid og langt flere hjerneceller. Jeg vil derfor aldri få den samme formen for nostalgi over det.

Men hey, vi er alle forskjellige.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Har nå mitt første møte med covid etter å (tilsynelatende) ha styrt unna i nesten 3 år.
Etter tre dager vil jeg foreløpig oppsummere;
en helt for jævlig hoste som føles som jeg har gumlet glava.
Feber som kommer på 5 minutter,for så å gå ned. Så føler man seg ganske frisk igjen før det klinker til med feber igjen i løpet av få minutter.
Berg og dalbane er egentlig verst, vanlig influensa så er man stort sett syk før man gradvis blir bedre.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir nok en ny bokavtale på Nakstad nå, fin julegave det.

startelver

Legg inn av startelver »

TerryMcDermott skrev: tir nov 08, 2022 5:48 pm --- Har nå mitt første møte med covid etter å (tilsynelatende) ha styrt unna i nesten 3 år.
Etter tre dager vil jeg foreløpig oppsummere;
en helt for jævlig hoste som føles som jeg har gumlet glava.
Feber som kommer på 5 minutter,for så å gå ned. Så føler man seg ganske frisk igjen før det klinker til med feber igjen i løpet av få minutter.
Berg og dalbane er egentlig verst, vanlig influensa så er man stort sett syk før man gradvis blir bedre.
Har du tatt vaksine da?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

bundetrente skrev: tir nov 08, 2022 5:44 pm
pfrog567 skrev: tir nov 08, 2022 1:02 pm
Det er vel ikke så mange som kjøper papirutgaven lenger. Jeg går glatt forbi avis-/bladstativene på butikken.
Det er opplagt at de fleste tenker sånn.

Jeg for min del forholder meg nesten utelukkende til papiravis i den grad jeg kan. Det har alltid vært en glede å bla rundt i sidene, og husker at det alltid var spennende som liten å avdekke hva som skjulte seg på neste side. Nå finner jeg stor glede og ro i å bla i lokalavisen og et par andre om morgenen, med pysjamasen fortsatt på, og rykende fersk kaffe ved siden av.

Å glo inn i en skjerm som en zombie og bli fullstendig uoppmerksom på den fysiske verdenen, tror jeg stjeler både langt mer tid og langt flere hjerneceller. Jeg vil derfor aldri få den samme formen for nostalgi over det.

Men hey, vi er alle forskjellige.
Lokalavisen er nå en ting, men å lese gårsdagens nyheter i en syltynn VG i papir, blir ikke det samme som før internett kom. Må være kryssord eller suduko som lokker da :)

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

TerryMcDermott skrev: tir nov 08, 2022 5:48 pm --- Har nå mitt første møte med covid etter å (tilsynelatende) ha styrt unna i nesten 3 år.
Etter tre dager vil jeg foreløpig oppsummere;
en helt for jævlig hoste som føles som jeg har gumlet glava.
Feber som kommer på 5 minutter,for så å gå ned. Så føler man seg ganske frisk igjen før det klinker til med feber igjen i løpet av få minutter.
Berg og dalbane er egentlig verst, vanlig influensa så er man stort sett syk før man gradvis blir bedre.
Hmm. Får meg til å vurdere en runde med vaksine igjen, selv om jeg hadde en sårøff runde med Delta. Jævlig kjedelig å bli skikkelig sjuk når jeg regner med litt mildere opplevelse med vaksinen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

De fleste blir jo enda sjukere av vaksinen.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

pfrog567 skrev: tir nov 08, 2022 8:17 pm
bundetrente skrev: tir nov 08, 2022 5:44 pm
pfrog567 skrev: tir nov 08, 2022 1:02 pm
Det er vel ikke så mange som kjøper papirutgaven lenger. Jeg går glatt forbi avis-/bladstativene på butikken.
Det er opplagt at de fleste tenker sånn.

Jeg for min del forholder meg nesten utelukkende til papiravis i den grad jeg kan. Det har alltid vært en glede å bla rundt i sidene, og husker at det alltid var spennende som liten å avdekke hva som skjulte seg på neste side. Nå finner jeg stor glede og ro i å bla i lokalavisen og et par andre om morgenen, med pysjamasen fortsatt på, og rykende fersk kaffe ved siden av.

Å glo inn i en skjerm som en zombie og bli fullstendig uoppmerksom på den fysiske verdenen, tror jeg stjeler både langt mer tid og langt flere hjerneceller. Jeg vil derfor aldri få den samme formen for nostalgi over det.

Men hey, vi er alle forskjellige.
Lokalavisen er nå en ting, men å lese gårsdagens nyheter i en syltynn VG i papir, blir ikke det samme som før internett kom. Må være kryssord eller suduko som lokker da :)
Der er da også noe med det å ikke få trynet pumpet fullt av nyheter døgnet rundt som jeg tror kan være fordelaktig. De siste 2-3 årene har det vært mer enn nok "krise" nyheter. Når det blir det første man ser når man våkner, og det siste man ser før man sovner, hver dag i flere år, så er det ikke rart at flere og flere sliter med angst, depresjon og selvmordstanker.

Jeg tror også at folk har en tendens til å se mer til autoriteter som politikere til å "redde" dem også da når de først har havnet i en slik tilværelse. Det ender opp med at folk krever ting urealistiske løsninger fra politikere, som igjen går ut med lovnader de ikke kan holde. Og da er spiralen i gang, som den selvforsterkende dødskraften den er for et fritt samfunn.

Det er nok flere årsaker som ligger bak, men jeg er ikke i tvil om at smarttelefonens inntog, med alt det innebærer, har vært et netto onde. Jeg tror heller ikke det er tilfeldig at alt dritet som har preget de siste ti årene (inkl. de totalitære koronatiltakene) kom rett etter dette ble den nye normalen.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Rexwiller skrev: tir nov 08, 2022 8:40 pm De fleste blir jo enda sjukere av vaksinen.
Tullprat.

basillen

Legg inn av basillen »

I følge Dagbladets forside er Nakstad nå bekymret for coronaviruset igjen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

MacanT skrev: tir nov 08, 2022 9:23 pm
Rexwiller skrev: tir nov 08, 2022 8:40 pm De fleste blir jo enda sjukere av vaksinen.
Tullprat.
Nei, det kan jeg selvsagt ikke bevise, men alle jeg kjenner, inkludert meg selv, ble dårligere av vaksinen enn selve sykdommen. Det stiller seg sikkert annerledes om man er 80 år, har kols ol.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Enten lyver han igjen eller så er han tidenes dummeste lege,

Nakstad er så glad i å være i media at han onanerer til eget speilbilde mens han øver på og si noe piss han tror vil slå an i frykten hos befolkningen..
Ta deg en tur på mølla eller en løpetur istedenfor å være så mye i media

William_S

Legg inn av William_S »

Kjerkhol sier at de kan trappe opp tiltak ved behov. Så ja det kan være aktuelt med tiltak. Egentlig synes jeg man burde avkrefte at det er en mulighet med tiltak med mindre noe ikke helt spesielt skjer.
https://www.nrk.no/nyheter/kjerkol-om-n ... 1.16172725

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

William_S skrev: ons nov 09, 2022 1:11 pm Kjerkhol sier at de kan trappe opp tiltak ved behov. Så ja det kan være aktuelt med tiltak. Egentlig synes jeg man burde avkrefte at det er en mulighet med tiltak med mindre noe ikke helt spesielt skjer.
https://www.nrk.no/nyheter/kjerkol-om-n ... 1.16172725
“Eventuelle tiltak på sykehusene kan dreie seg om omdisponering av personell og avlastning sykehusene imellom.“

Så lenge dette er alt, så ser jeg ikke problemet. Hvis det blir noe mer mas om boostere, munnbind, avstand og stenging av skoler og bedrifter derimot…

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

William_S skrev: ons nov 09, 2022 1:11 pm Kjerkhol sier at de kan trappe opp tiltak ved behov. Så ja det kan være aktuelt med tiltak. Egentlig synes jeg man burde avkrefte at det er en mulighet med tiltak med mindre noe ikke helt spesielt skjer.
https://www.nrk.no/nyheter/kjerkol-om-n ... 1.16172725
Kanskje en idé å lese hvilke tiltak det er snakk om. At man skal innføre tiltak ved behov er jo en selvfølge. Det gjøres ganske ofte ved sykehus.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

startelver skrev: tir nov 08, 2022 7:03 pm
TerryMcDermott skrev: tir nov 08, 2022 5:48 pm --- Har nå mitt første møte med covid etter å (tilsynelatende) ha styrt unna i nesten 3 år.
Etter tre dager vil jeg foreløpig oppsummere;
en helt for jævlig hoste som føles som jeg har gumlet glava.
Feber som kommer på 5 minutter,for så å gå ned. Så føler man seg ganske frisk igjen før det klinker til med feber igjen i løpet av få minutter.
Berg og dalbane er egentlig verst, vanlig influensa så er man stort sett syk før man gradvis blir bedre.
Har du tatt vaksine da?
--- Tatt 3 doser,den fjerde gidder jeg ikke.
Bedring i dag,nå er det hodepine som plager mest.
Egentlig mest fascinerende hvordan man er innom så veldig mange forskjellige symptomer i løpet av forholdsvis kort tid og hvor fort det skifter.
Så vil jeg jo aldri få svar på hvordan sykdomsforløpet hadde vært om jeg ikke hadde tatt vaksine men jeg har flere kompiser som ble innlagt før vaksinen kom og jeg kan jo bare tenke meg hvordan symptomene jeg har hatt x 2 eller 5 ville ha vært. Ikke veldig fristende.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Rexwiller skrev: ons nov 09, 2022 11:59 am
MacanT skrev: tir nov 08, 2022 9:23 pm
Rexwiller skrev: tir nov 08, 2022 8:40 pm De fleste blir jo enda sjukere av vaksinen.
Tullprat.
Nei, det kan jeg selvsagt ikke bevise, men alle jeg kjenner, inkludert meg selv, ble dårligere av vaksinen enn selve sykdommen. Det stiller seg sikkert annerledes om man er 80 år, har kols ol.
Vel, alle jeg kjenner ble dårligere av selve sykdommen, ingen merket noe av vaksinen utover litt ømhet i armen. Dette er folk som er langt under 80 år, de fleste jeg kjenner er i 20-60 årsalderen og ingen har så vidt jeg vet kols eller lignende.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fringegirl skrev: man nov 07, 2022 12:34 am
Champis skrev: man nov 07, 2022 12:11 am
Komisk at du skriver at du ikke har noe forhold til Nyborg, ikke bryr deg noe om eller vet noe om henne. I så fall så har du jo absolutt NULL argumentasjon igjen! Da er det jo helt vilt at du i det hele tatt kan angripe noen for å hevde at Nyborg tar feil.
Gud bedre … 🥱😴
Du er som en gammel hest på en veddeløpsbane der du i hvert pokkers løp kommer travende etter etter mens alle andre har løpt i mål for lenge siden.
I hver eneste tråd.
Jeg for min del synes du gjør det selv også, ganske så ofte.. For du kom da plutselig bare hoppende inn her og ble "hoppende gal", bare pga at William synes Basillen hadde gjort en god jobb med å avkrefte flere skrekkscenarioer som "kloke" forskere har kommet med.
Og en slik kommentar til Champis synes jeg er urettferdig. H_n jobber nok, som de fleste av oss og har følgelig ikke tid til å henge her inne på FD hver dag. Det gjelder mange av oss og da må man regne med at det kommer kommentarer senere.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»