Generell diskusjon om corona

Låst
InternalExile

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av InternalExile »

Neptun skrev: tir jan 18, 2022 10:58 pm Tenker psykopat Guldvog og hans medsammensvorne
Seriøst, tror du noen tar dine innlegg seriøst med ordbruk som dette...... vent litt..... jo det er vel en del her inne.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:56 pm

Jeg er ingen akspert, så vet jeg ikke om det er tilfellet. Men jeg ønsker et skifte fra å ha fokus på å innføre tiltak, til å fjerne de. Det går greit i dag, så hvorfor ikke prøve fjerne noe tiltak å se hvordan det går.
Som f.eks. munnbind ;).
Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
For de av oss som er vant til å leve selvstendige liv så er det faktisk litt småtraumatisk å tre på seg et munnbind som en slakteku.

Så er det også giftig og kreftfremkallende.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:59 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:56 pm

Jeg er ingen akspert, så det vet jeg ikke om det er tilfellet. Men jeg ønsker et skifte fra å ha fokus på å innføre tiltak, til å fjerne de. Det går greit i dag, så hvorfor ikke prøve fjerne noe tiltak å se hvordan det går.
FHI mener at risikoen for å bli innlagt med omikron er 0,2%. Skal godt gjøres at helsevesenet kollapser da.
Som nevnt, jeg er ingen ekspert, men det har vel like mye å gjøre om bemanning som innlagte.
Det har en del med vikarer å gjøre. Jeg mener vikarierende argumenter.

basillen

Legg inn av basillen »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 10:56 pm

Jeg er ingen akspert, så vet jeg ikke om det er tilfellet. Men jeg ønsker et skifte fra å ha fokus på å innføre tiltak, til å fjerne de. Det går greit i dag, så hvorfor ikke prøve fjerne noe tiltak å se hvordan det går.
Som f.eks. munnbind ;).
Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
Innlegget var da ment humoristisk :). Litt sånn for å bryte isfronten mellom oss! Cheer up!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:03 pm
Neptun skrev: tir jan 18, 2022 10:58 pm Tenker psykopat Guldvog og hans medsammensvorne
Seriøst, tror du noen tar dine innlegg seriøst med ordbruk som dette...... vent litt..... jo det er vel en del her inne.
Synes det er betegnende for maktsyken, de stadig skiftende argumentene, fravær av empati og den manglende evnen til å innrømme feil. Det er faktisk en diagnose for slikt.
Men for all del, vis han respekten du mener han fortjener.
Sist redigert av Neptun den tir jan 18, 2022 11:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:58 pm
Germania skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm Dette ender i koronapass akkurat som vi har advart om. Kinanorge here we go.

Lurer å hvor lenge de uvaskede får lov til å eksistere i dette nye paradis.
Storbritannia vurdere å skrote hele vaksinepassordningen i nærmeste fremtid. Kanskje dette kan være til inspirasjon.
Boris Johnson blir drevet fra skanse til skanse der borte pga sine mange fest-tabber tilbake i tid, da landet var fullstendig nedstengt. Så i den nåværende situasjonen kan man regne med at han ikke tørr å gjøre noe dramatisk i noen som helst retning. For ham er det nå en kamp for å unngå å bli kastet av eget parti.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:06 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm

Som f.eks. munnbind ;).
Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
Innlegget var da ment humoristisk :). Litt sånn for å bryte isfronten mellom oss! Cheer up!
Vanskelig med ironi i denne tråden, da Germania og andre blir småtraumatisk av munnbind og hevder de er giftige og gir deg kreft.
Sist redigert av InternalExile den tir jan 18, 2022 11:11 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:06 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:57 pm
Som f.eks. munnbind ;).
Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
Innlegget var da ment humoristisk :). Litt sånn for å bryte isfronten mellom oss! Cheer up!
Går det bra med deg og familien, "basillen"? Jeg regner med det, men må bare spørre vet du :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Solvgutt1 skrev: tir jan 18, 2022 8:22 pm Gloriana er nok her med et mer kongelig navn.
Den tanken har slått meg også :)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Nå bør enkelte i denne tråden her tenke seg litt om hvordan de snakker til andre, ellers blir det flere en Germania jeg perm banner/tråd lukkes.

Den ene posten han hadde til Fringegirl var helt uakseptabel her på FD.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

4pLaY skrev: tir jan 18, 2022 11:16 pm Nå bør enkelte i denne tråden her tenke seg litt om hvordan de snakker til andre, ellers blir det flere en Germania jeg perm banner/tråd lukkes.

Den ene posten han hadde til Fringegirl var helt uakseptabel her på FD.
Han ble jo kalt incel først da, bare subtilt nok til å ikke inneholde personlige pronomen. Hvis han bare ikke hadde brukt ordlyden "som deg" så burde det jo bare ha gått som svar på tiltale.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

4pLaY skrev: tir jan 18, 2022 11:16 pm Nå bør enkelte i denne tråden her tenke seg litt om hvordan de snakker til andre, ellers blir det flere en Germania jeg perm banner/tråd lukkes.

Den ene posten han hadde til Fringegirl var helt uakseptabel her på FD.
Du mener at Germania har fått gå planken? Lurer isåfall på hvilket navn han dukker opp under neste gang. Geironimus?
Sist redigert av Folk_flesk den tir jan 18, 2022 11:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jøss, hva har man gått glipp av her.

Deila

Legg inn av Deila »

Chromeback skrev: tir jan 18, 2022 11:25 pm Jøss, hva har man gått glipp av her.
I grunn ingenting.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Generelt: Denne tråden har utviklet seg til et lavmål. Jeg ville kalt det barnehagenivå, men det ville være urettferdig overfor barnehagene og barna der. Det må gå an å diskutere sak uten å idioterklære og/eller psykeliggjøre hverandre og offentlige personer i dette. Hev nivået flere hakk! /mod

Deila

Legg inn av Deila »

Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Nå i kveld var vel sånt sett et klimaks for det. Når annethvert innlegg er konspirasjonsteori eller personangrep er det lite fristende å bruke tid på noe slik makkverk.

Skjønner ikke helt hvordan folk presterer å skrive ulike ting på et anonymt nettforum som medfører utestengelse. Relativt imponerende.
Sist redigert av Centrist den tir jan 18, 2022 11:40 pm, redigert 1 gang totalt.

basillen

Legg inn av basillen »

Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Nå, nå. De siste par timene har det vært en del grums her, men jeg vil ikke si at tråden i sin helhet kun har gått over til lavmål og barnehagenivå. Men enig i at man godt kan fjerne enkelte av innleggene som har vært postet nå i kveld, ja.
Sist redigert av basillen den tir jan 18, 2022 11:36 pm, redigert 2 ganger totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Centrist skrev: tir jan 18, 2022 11:33 pm
Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Nå i kveld var vel sånt sett et klimaks for det. Når annethvert innlegg er konspirasjonsteori eller personangrep er det lite fristende å bruke tid på noe slik makkverk.
Nettopp..

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Uenig. Finner mye interessant i denne tråden, selv om det til tider tar litt av.

basillen

Legg inn av basillen »

pfrog567 skrev: tir jan 18, 2022 11:11 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:06 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm

Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
Innlegget var da ment humoristisk :). Litt sånn for å bryte isfronten mellom oss! Cheer up!
Går det bra med deg og familien, "basillen"? Jeg regner med det, men må bare spørre vet du :)
Det går veldig bra :). Sønnen min er nesten helt frisk nå. Bitte litt snufsing, det er det eneste. Ingen av oss andre i familien har symptomer enda.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:34 pm
Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Nå, nå. De siste par timene har det vært en del grums her, men jeg vil ikke si at tråden i sin helhet kun har gått over til lavmål og barnehagenivå. Men enig i at det godt kan lukes vekk enkelte av innleggene som har vært postet nå i kveld, ja.
Er vel kanskje det at folk har fått i seg en pils eller to for mye.. Merker det her på forumet i helgene after dark at da kommer det mye rart

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Morromann skrev: tir jan 18, 2022 11:18 am
Hardy-guttene skrev: tir jan 18, 2022 11:13 am
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:09 am Så lenge Østerrike holder på slik de gjør, så anser jeg alle nordmenn som reiser til Østerrike på skiferie som å være vemmelige mennesker. De legger tross alt turistpenger igjen i det som nå er et fascistisk drittland. For meg er dette akkurat som å legge igjen turistpenger i et land som Saudi-Arabia.
Hva med dem som mener at eldre og kreftsyke bare kan dø, for de har ikke verdige liv og kommer til å dø uansett?
Hvorfor kommer du med en slik stråmann her?
Det har med moral, verdier og holdninger, eller mangelen på samme, å gjøre.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:10 pm
basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:06 pm
InternalExile skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm

Ser det er ditt mantra. Lurer på hvilke traumatiske opplevelser du har hatt med munnbind.
Innlegget var da ment humoristisk :). Litt sånn for å bryte isfronten mellom oss! Cheer up!
Vanskelig med ironi i denne tråden, da Germania og andre blir småtraumatisk av munnbind og hevder de er giftige og gir deg kreft.
De gir deg også hjerneskade pga av for lite oksygen til hjernen, sier enkelte.

Jeg bruker det i jobbsammenheng stadig vekk og er sikkert helt ødelagt.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:34 am
Hardy-guttene skrev: tir jan 18, 2022 11:13 am
basillen skrev: tir jan 18, 2022 10:09 am Så lenge Østerrike holder på slik de gjør, så anser jeg alle nordmenn som reiser til Østerrike på skiferie som å være vemmelige mennesker. De legger tross alt turistpenger igjen i det som nå er et fascistisk drittland. For meg er dette akkurat som å legge igjen turistpenger i et land som Saudi-Arabia.
Hva med dem som mener at eldre og kreftsyke bare kan dø, for de har ikke verdige liv og kommer til å dø uansett?
Hva i all verden er dette for en stråmann? Denne stråmannen tar jaggu kaka...
Dette er bare ett av flere lignende innlegg fra deg og enkelte andre debattanter:
basillen skrev: ons des 22, 2021 7:57 pm Sorry, men folkets frihet er langt viktigere enn at vi desperat skal holde liv i noen som allerede er halvveis døde, bare så de kan få oppleve "gleden" av å leve med kreft, demens og gudvethva noen uker ekstra.
Du bør være forsiktig med å snakke for høyt om vemmelige mennesker og fascisme.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Hardy-guttene skrev: ons jan 19, 2022 12:00 am
basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:34 am
Hardy-guttene skrev: tir jan 18, 2022 11:13 am
Hva med dem som mener at eldre og kreftsyke bare kan dø, for de har ikke verdige liv og kommer til å dø uansett?
Hva i all verden er dette for en stråmann? Denne stråmannen tar jaggu kaka...
Dette er bare ett av flere lignende innlegg fra deg og enkelte andre debattanter:
basillen skrev: ons des 22, 2021 7:57 pm Sorry, men folkets frihet er langt viktigere enn at vi desperat skal holde liv i noen som allerede er halvveis døde, bare så de kan få oppleve "gleden" av å leve med kreft, demens og gudvethva noen uker ekstra.
Du bør være forsiktig med å snakke for høyt om vemmelige mennesker og fascisme.
Touche så det holder. :D

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Deila skrev: tir jan 18, 2022 11:31 pm Dere burde gjøre folk en tjeneste og bare stenge denne tråden. Det kommer ikke noe godt ut av den lenger, og har for lengst gått over til både lavmål og barnehagenivå.
Hvis det er så problematisk for deg at tråden er åpen så er det bare å holde seg unna. Det er ingen som tvinger deg til å lese og poste her.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Hardy-guttene skrev: ons jan 19, 2022 12:00 am
basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:34 am
Hardy-guttene skrev: tir jan 18, 2022 11:13 am
Hva med dem som mener at eldre og kreftsyke bare kan dø, for de har ikke verdige liv og kommer til å dø uansett?
Hva i all verden er dette for en stråmann? Denne stråmannen tar jaggu kaka...
Dette er bare ett av flere lignende innlegg fra deg og enkelte andre debattanter:
basillen skrev: ons des 22, 2021 7:57 pm Sorry, men folkets frihet er langt viktigere enn at vi desperat skal holde liv i noen som allerede er halvveis døde, bare så de kan få oppleve "gleden" av å leve med kreft, demens og gudvethva noen uker ekstra.
Du bør være forsiktig med å snakke for høyt om vemmelige mennesker og fascisme.
Og du skal være forsiktig med å sidestille aktiv dødshjelp, eller "barmhjertighetsdrap" som du egentlig mener, med å løse opp i smittevernregimet, bare pga at det POTENSIELT kan ramme de eldre.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Hva med å bare ha en allright tone overfor hverandre så slipper vi at den blir stengt ?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fernandovonarb skrev: ons jan 19, 2022 12:02 am
Hardy-guttene skrev: ons jan 19, 2022 12:00 am
basillen skrev: tir jan 18, 2022 11:34 am
Hva i all verden er dette for en stråmann? Denne stråmannen tar jaggu kaka...
Dette er bare ett av flere lignende innlegg fra deg og enkelte andre debattanter:
basillen skrev: ons des 22, 2021 7:57 pm Sorry, men folkets frihet er langt viktigere enn at vi desperat skal holde liv i noen som allerede er halvveis døde, bare så de kan få oppleve "gleden" av å leve med kreft, demens og gudvethva noen uker ekstra.
Du bør være forsiktig med å snakke for høyt om vemmelige mennesker og fascisme.
Touche så det holder. :D
Dere må gjerne late som dette er en grusom holdning, men det er nå den holdningen samfunnet og så og så alle mennesker i det har til alle andre sykdommer enn korona.

Men nå handler det ikke engang om å hindre at døende mennesker dør av korona lenger, men å hindre at folk blir så syke at de må være hjemme fra jobb.
Sist redigert av Solvgutt1 den ons jan 19, 2022 12:15 am, redigert 1 gang totalt.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»