Generell diskusjon om corona

Låst
bundetrente

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av bundetrente »

Egentlig ganske godt å se at denne tråden blir mindre og mindre aktiv, men det finnes fremdeles mange spørsmål som inntil videre er ubesvart.

Jeg anbefaler på det sterkeste Joe Rogan's podcastepisode fra 26. august, der Alex Berenson var gjest. Han har skrevet boken "Pandemia: How Coronavirus Hysteria Took Over Our Government, Rights, and Lives", og hadde utrolig mye interessant å fortelle. Blant annet hvordan Biden-administrasjonen presset twitter til å deaktivere kontoen hans, noe han nå skal saksøke dem for. Vinner han gjennom der, ville det vært en enorm seier for både ytringsfrihet, men også mot alle som kalte de som var skeptiske til restriksjoner for konspirasjonsteoretikere, og det som verre var.

Sjekk det ut. Episode 1864. Og det er på ingen måte noe konspiratorisk i det.

basillen

Legg inn av basillen »

I Tyskland er det nå vedtatt å innføre strengere coronarestriksjoner fra 1. oktober av.

https://www.anews.com.tr/world/2022/09/ ... nter-ahead

Sitat:

"The new laws allow the states to introduce rules requiring people to wear masks in restaurants and other indoor areas as of October.

The states may also continue to require people to wear masks when travelling on public transport.

Covid-19 tests are to be made compulsory at schools and daycare centres, and mask-wearing can also be made mandatory from fifth grade and up."

basillen

Legg inn av basillen »

Fant denne godbiten på Preben Aavitsland sin Twitter-feed (https://twitter.com/Prebens/status/1568130156878860288):

Bilde

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Da blir det interessant å se hva de tyske delstatene gjør.

Jeg er veldig fascinert av hvordan ulike land kan ha så ulike tilnærminger til covid og hva som er bakgrunnen for disse variasjonene. Som Oslo-beboer har jeg sett mange turister i sommer og de eneste jeg har sett konsekvent bruke masker er japanere. Jeg lurer på hva de tenker når de reiser rundt i Skandinavia og ser oss klynge oss sammen uten masker. Tenker de at vi er noen idioter som ikke tar virus på alvor? Eller misunner de i hemmelighet vår langt sterkere individualitet? Jeg må bli venn med en japaner og snakke om dette, merker jeg.

Centrist

Legg inn av Centrist »

basillen skrev: lør sep 10, 2022 7:36 pm Fant denne godbiten på Preben Aavitsland sin Twitter-feed (https://twitter.com/Prebens/status/1568130156878860288):
Hehe ja. Det er forøvrig fantastisk å se one-hit-wonder'en til Mauseth. Enhver vil nok skjønne at Aavitsland henviser til WHO mtp. munnbind, restriksjoner og lignende. Ikke ventilasjon som hun senere spør om. Ventilasjon er for øvrig nok ett tiltak som munnbind, bare med mindre byrde. Det vil sannsynligvis utgjøre en minimal forskjell i det store og hele.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3105

Legg inn av MacanT »

basillen skrev: lør sep 10, 2022 7:29 pm I Tyskland er det nå vedtatt å innføre strengere coronarestriksjoner fra 1. oktober av.

https://www.anews.com.tr/world/2022/09/ ... nter-ahead
Det stemmer vel ikke, det er jo opp til delstatene om de vil innføre dette.

Uansett så reiser jeg til Tyskland neste uke og sikkert neste måned også :D

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: lør sep 10, 2022 7:29 pm I Tyskland er det nå vedtatt å innføre strengere coronarestriksjoner fra 1. oktober av.

https://www.anews.com.tr/world/2022/09/ ... nter-ahead

Sitat:

"The new laws allow the states to introduce rules requiring people to wear masks in restaurants and other indoor areas as of October.

The states may also continue to require people to wear masks when travelling on public transport.

Covid-19 tests are to be made compulsory at schools and daycare centres, and mask-wearing can also be made mandatory from fifth grade and up."
Fullstendig på jordet av tyskerne og ikke minst vil dette kunne potensielt bli forvirrende for reisende i Tyskland. Feks så kan det være en regel i Schleswig-Holstein, men en annen regel i Hamburg.

William_S

Legg inn av William_S »

MacanT skrev: søn sep 11, 2022 1:21 am
basillen skrev: lør sep 10, 2022 7:29 pm I Tyskland er det nå vedtatt å innføre strengere coronarestriksjoner fra 1. oktober av.

https://www.anews.com.tr/world/2022/09/ ... nter-ahead
Det stemmer vel ikke, det er jo opp til delstatene om de vil innføre dette.

Uansett så reiser jeg til Tyskland neste uke og sikkert neste måned også :D
Ja men regelverket betyr jo at delstatene har lov til å innføre restriksjoner. Noen delstater vil sikkert gjøre dette vil jeg tro. Tyskland er helt ute og kjører.

basillen

Legg inn av basillen »

Og i USA er nå budskapet fra Det Hvite Hus at alle over 12 år bør ta den nye omikronvaksinen dersom det har gått mer enn 8 uker (!) siden sist vaksinedose.

https://twitter.com/BernieSpofforth/sta ... 2044577796

Seriøst? Kan man i det hele tatt kalle dette en "vaksine" dersom man må ta en ny dose ETTER 8 UKER??? I så fall må dette være tidenes mest elendige "vaksine" utviklet i menneskehetens historie. La oss kalle en spade for en spade her. Dersom man må ta en ny dose hver åttende uke, så er ikke dette en vaksine. Det er, i beste fall, et forebyggende medikament. Med masse farlige bivirkninger.

Og hvorfor i all verden nevner man ikke det faktum at et stort flertall av USAs befolkning sannsynligvis allerede har hatt omikron, og dermed har naturlig T-celleimmunitet?

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

basillen skrev: søn sep 11, 2022 9:33 pm Og i USA er nå budskapet fra Det Hvite Hus at alle over 12 år bør ta den nye omikronvaksinen dersom det har gått mer enn 8 uker (!) siden sist vaksinedose.

https://twitter.com/BernieSpofforth/sta ... 2044577796

Seriøst? Kan man i det hele tatt kalle dette en "vaksine" dersom man må ta en ny dose ETTER 8 UKER??? I så fall må dette være tidenes mest elendige "vaksine" utviklet i menneskehetens historie. La oss kalle en spade for en spade her. Dersom man må ta en ny dose hver åttende uke, så er ikke dette en vaksine. Det er, i beste fall, et forebyggende medikament. Med masse farlige bivirkninger.

Og hvorfor i all verden nevner man ikke det faktum at et stort flertall av USAs befolkning sannsynligvis allerede har hatt omikron, og dermed har naturlig T-celleimmunitet?
Og dette setter man i tillegg som krav for å komme inn i landet. Har man gått fullstendig fra vettet? Finnes det mennesker enda som tror at vaksinen har noe som helst effekt på smittespredningen ?

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: søn sep 11, 2022 10:42 pm
basillen skrev: søn sep 11, 2022 9:33 pm Og i USA er nå budskapet fra Det Hvite Hus at alle over 12 år bør ta den nye omikronvaksinen dersom det har gått mer enn 8 uker (!) siden sist vaksinedose.

https://twitter.com/BernieSpofforth/sta ... 2044577796

Seriøst? Kan man i det hele tatt kalle dette en "vaksine" dersom man må ta en ny dose ETTER 8 UKER??? I så fall må dette være tidenes mest elendige "vaksine" utviklet i menneskehetens historie. La oss kalle en spade for en spade her. Dersom man må ta en ny dose hver åttende uke, så er ikke dette en vaksine. Det er, i beste fall, et forebyggende medikament. Med masse farlige bivirkninger.

Og hvorfor i all verden nevner man ikke det faktum at et stort flertall av USAs befolkning sannsynligvis allerede har hatt omikron, og dermed har naturlig T-celleimmunitet?
Og dette setter man i tillegg som krav for å komme inn i landet. Har man gått fullstendig fra vettet? Finnes det mennesker enda som tror at vaksinen har noe som helst effekt på smittespredningen ?
Men detter er jo en ny omikron-tilpasset vaksine, må du vite! Du vet - denne varianten som så og si hele befolkningen allerede har fått! Vaksinen er jo til og med testet på hele åtte mus! Stiller du spørsmål ved "The Science" her, maxus5?

basillen

Legg inn av basillen »

Nå er det krise!

Bilde

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

LittleSteven skrev: søn sep 11, 2022 12:43 pm Jeg har nå hørt 26 min av denne podcasten, og jeg er helt sjokkert...
Ville ikke brukt Berenson som har spred løgner om cannabis som en kilde på dette.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

LittleSteven skrev: søn sep 11, 2022 11:57 pm
VifteKopp skrev: søn sep 11, 2022 11:05 pm
LittleSteven skrev: søn sep 11, 2022 12:43 pm Jeg har nå hørt 26 min av denne podcasten, og jeg er helt sjokkert...
Ville ikke brukt Berenson som har spred løgner om cannabis som en kilde på dette.
Høres ut som du er av typen som Joe Rogan (som er for legalisering) kritiserte i podcasten.
Mulig, men denne Berenson har liten kredibilitet.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

LittleSteven skrev: man sep 12, 2022 9:21 am Vel, han har hatt rett om særdeles mye vedr. corona og har fremstått veldig seriøs og kunnskapsrik i de tre podcastene om temaet.
Mulig, men når man sprer falskheter om ett tema klarer ikke jeg å stole på at han snakker sant om et annet.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

VifteKopp skrev: tir sep 06, 2022 7:33 pm
BigWhale skrev: tir sep 06, 2022 7:17 pm Barnemishandling. Ikke noe mer å si.
Jeg tenkte på selve oppfordringen til andre voksne, ikke maskebruken til jenta. Man får jo innimellom slike anmodninger og hva svarer man egentlig uten å fremstå som en hjerteløs drittsekk?
Det er jo typisk voksne og dytte barna foran seg, og bruker de som en unnskyldning for å dekke over sin egen redsel.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Sykt nok har selveste New Zealand nå droppet alle krav om masker og reiserestriksjoner:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... id-changes

Dette er nok helt sikkert etter press fra turistindustrien, men uansett godt å se at flere og flere tar til fornuft. Selv om jeg håper så mange som mulig skjønner at landet ikke fortjener noen turisme med tanke på deres brudd på menneskerettigheter.

Nå er det bare noen få absurde land igjen ala Tyskland (nevnt ovenfor), Kina (eget kapittel for seg selv), USA (uvaksinerte er ennå utestengt) og Canada (også et kapittel for seg selv).

basillen

Legg inn av basillen »

Wow. Kina er virkelig helt for jævlig:

https://www.youtube.com/watch?v=W90DNgYHaEE

William_S

Legg inn av William_S »

Og der begynner neste kull på vgs og klage på eksamen
https://www.nrk.no/vestland/skoleelever ... 1.16102728

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

BigWhale skrev: man sep 12, 2022 9:48 pm Sykt nok har selveste New Zealand nå droppet alle krav om masker og reiserestriksjoner:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... id-changes

Dette er nok helt sikkert etter press fra turistindustrien, men uansett godt å se at flere og flere tar til fornuft. Selv om jeg håper så mange som mulig skjønner at landet ikke fortjener noen turisme med tanke på deres brudd på menneskerettigheter.

Nå er det bare noen få absurde land igjen ala Tyskland (nevnt ovenfor), Kina (eget kapittel for seg selv), USA (uvaksinerte er ennå utestengt) og Canada (også et kapittel for seg selv).
PJW har som regel en sylkvass videosnutt om temaet. Uavhengig av hva man mener om han så er de videosnuttene han legger ved fra New Zealands statsminister Jacinda Ardern hårreisende.
Hennes måte å styre NZ under corona og måten å behandle egne innbyggere bør være et skrekkeksempel for ettertiden

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: ons sep 14, 2022 10:11 am
BigWhale skrev: man sep 12, 2022 9:48 pm Sykt nok har selveste New Zealand nå droppet alle krav om masker og reiserestriksjoner:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... id-changes

Dette er nok helt sikkert etter press fra turistindustrien, men uansett godt å se at flere og flere tar til fornuft. Selv om jeg håper så mange som mulig skjønner at landet ikke fortjener noen turisme med tanke på deres brudd på menneskerettigheter.

Nå er det bare noen få absurde land igjen ala Tyskland (nevnt ovenfor), Kina (eget kapittel for seg selv), USA (uvaksinerte er ennå utestengt) og Canada (også et kapittel for seg selv).
PJW har som regel en sylkvass videosnutt om temaet. Uavhengig av hva man mener om han så er de videosnuttene han legger ved fra New Zealands statsminister Jacinda Ardern hårreisende.
Hennes måte å styre NZ under corona og måten å behandle egne innbyggere bør være et skrekkeksempel for ettertiden
Det som er mest creepy med Jacinda Ardern er hvordan hun implementerer groteske, fascistiske og totalitære tiltak med et stort glis rundt munnen. Hver eneste gang.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Det som er mest creepy med Jacinda Ardern er hvordan hun implementerer groteske, fascistiske og totalitære tiltak med et stort glis rundt munnen. Hver eneste gang.
Ja det er akkurat det som er så creepy med henne. Det virker ikke som hun har et ekstra pulsslag før, under eller etter hun innfører disse ekstreme tiltakene. Hver eneste gang.

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: ons sep 14, 2022 10:46 am

Det som er mest creepy med Jacinda Ardern er hvordan hun implementerer groteske, fascistiske og totalitære tiltak med et stort glis rundt munnen. Hver eneste gang.
Ja det er akkurat det som er så creepy med henne. Det virker ikke som hun har et ekstra pulsslag før, under eller etter hun innfører disse ekstreme tiltakene. Hver eneste gang.
Jeg synes det virker som at hun nesten nyter det. "Rusa på makt" er det som slår meg når jeg observerer kroppsspråket hennes.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

LittleSteven skrev: søn sep 11, 2022 12:43 pm Jeg har nå hørt 26 min av denne podcasten, og jeg er helt sjokkert...

Alle som ennå har en interesse for temaet bør definitivt høre denne. Hvis det han sier om døds- og fødselsrater faktisk stemmer og det er en varig endring, er det helt i toppsjiktet av hva mine verste bekymringer av langsiktige bivirkninger var.

Postet denne tidligere på tråden. Tall for Norge fra SSB.
https://www.ssb.no/befolkning/folketall ... befolkning
Scroll ned og trykk på Tabell 1. De norske tallene avviker med andre ord ikke fra det som flere har satt søkelyset på nå.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

LittleSteven skrev: søn sep 11, 2022 12:43 pm Jeg har nå hørt 26 min av denne podcasten, og jeg er helt sjokkert...

Alle som ennå har en interesse for temaet bør definitivt høre denne. Hvis det han sier om døds- og fødselsrater faktisk stemmer og det er en varig endring, er det helt i toppsjiktet av hva mine verste bekymringer av langsiktige bivirkninger var.

Jeg har hørt en time nå . Kjempeinteressant og ja sjokkerende. Og det meste han sier er jo tatt fra kjente saker, fra medier og åpen forskning, også forklarer han og setter ting i system.
Anbefales .

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Det nytter ikke at det man sier er sant, hvis man utelater annen vesentlig informasjon som også er sant og som gir et annet bilde. Har ikke sett andre studier eller undersøkelser på disse dødsratene enn den studien fra UK og den viste vel at dødsraten var høyest, i alle aldersgrupper, blant ikke-vaksinerte. Også når man så på "all causes". Det indikerer jo at det ikke er vaksinene som er årsaken til økte dødsrater.

Når det gjelder fødselsratene så gikk de vel kraftig opp under pandemien, og så har de gått ned igjen etter at samfunnet gjenåpnet seg. Har de gått ned forbi nivået det var før pandemien, og også forbi den tilsvarende økningen under pandemien?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Maxus5 skrev: tor sep 15, 2022 10:58 am Jeg har hørt en time nå . Kjempeinteressant og ja sjokkerende. Og det meste han sier er jo tatt fra kjente saker, fra medier og åpen forskning, også forklarer han og setter ting i system.
Anbefales .
Ingen overraskelse at ekstremt autoritærhetstro og tiltaks-kåte individer tok feil gang på gang.

Bidro til ekstremt vaksinepress før jul gjorde de også, selv mot individer som ikke trengte det (Alle må, sekt-lignende tilstander)

basillen

Legg inn av basillen »

Hetfield skrev: tor sep 15, 2022 11:07 am
Maxus5 skrev: tor sep 15, 2022 10:58 am Jeg har hørt en time nå . Kjempeinteressant og ja sjokkerende. Og det meste han sier er jo tatt fra kjente saker, fra medier og åpen forskning, også forklarer han og setter ting i system.
Anbefales .
Ingen overraskelse at ekstremt autoritærhetstro og tiltaks-kåte individer tok feil gang på gang.

Bidro til ekstremt vaksinepress før jul gjorde de også, selv mot individer som ikke trengte det (Alle må, sekt-lignende tilstander)
Samtidig fortsetter man, særlig i USA, å pushe boostere på så og si hele befolkningen.

Jeg mener oppriktig at med mindre man er svært gammel eller immunkompromittert, så er man komplett idiot dersom man fortsetter å ta disse boosterne. Primært fordi det er ingenting som tyder på at man har bruk for disse i det hele tatt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

basillen skrev: tor sep 15, 2022 11:12 am Samtidig fortsetter man, særlig i USA, å pushe boostere på så og si hele befolkningen.

Jeg mener oppriktig at med mindre man er svært gammel eller immunkompromittert, så er man komplett idiot dersom man fortsetter å ta disse boosterne.
Det var helt forståelig i 2020 og deler av 2021 at det var svært viktig å ta noen doser for å oppnå flokkimmunitet, men nå er det bare teit.

La de få velge selv, ikke mas og stemple de som anti-vaxxere.
Sist redigert av Hetfield den tor sep 15, 2022 11:17 am, redigert 1 gang totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: tor sep 15, 2022 11:07 am
Maxus5 skrev: tor sep 15, 2022 10:58 am Jeg har hørt en time nå . Kjempeinteressant og ja sjokkerende. Og det meste han sier er jo tatt fra kjente saker, fra medier og åpen forskning, også forklarer han og setter ting i system.
Anbefales .
Ingen overraskelse at ekstremt autoritærhetstro og tiltaks-kåte individer tok feil gang på gang.

Bidro til ekstremt vaksinepress før jul gjorde de også, selv mot individer som ikke trengte det (Alle må, sekt-lignende tilstander)
Og på det tidspunktet var omtrent 90% av befolkningen fullvaksinerte med to doser. Den heksejakta mot de få uvaksinerte var fullstendig usaklig og helt bak mål.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»