Generell diskusjon om corona

Låst
KongOlav2

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av KongOlav2 »

bundetrente skrev: søn sep 25, 2022 10:20 am Vi bør heller tilgi, og gå videre, sammen. Hvis vi ikke gjør det, vil det være enda større sjanser for enda steilere fronter ved neste pandemi, som du helt korrekt sier vil komme før eller senere.
Hvis man "godtar" den taktikken de valgte under covid-19, kommer bare det samme til å skje igjen. Og da fortjener man steile fronter og til og med sivil ulydighet i storstilt grad når neste pandemi kommer.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

basillen skrev: lør sep 24, 2022 10:44 pm
bundetrente skrev: lør sep 24, 2022 9:02 pm Jeg er vel så mye anti-koronatiltak som dere andre her inne. Sikkert enda mer enn dere også, da jeg også var det i mars 2020. Jeg mener at denne passiv-aggressive harselleringen dere driver med nå, mot pådriverne av tiltaksgjengen den gangen, godt kan dempes litt.

1 - Det er all grunn til å være sint, spesielt hvis man selv ble harsellert med da dette pågikk. Det er også all grunn til å føle på en viss skadefryd. Men det er ikke nødvendigvis det kloke å gjøre. Jeg tror at selv de som var mest ivrig for å innføre tvang av både munnbind, vaksiner og isolasjon, nå føler en viss tvil om dette. Jeg tror at det er vanskeligere for dem å "stå fram" med denne tvilen, og erkjenne i offentlighet at de tok feil, dersom de føler at de blir mobbet for hva de mente den gangen. Akkurat som den bortkomne sønnen som ble skrevet om i evangeliet etter Lukas, eller en av saueflokken som kom tilbake etter å ha vært på avveie, må vi ta imot de som finner veien hjem igjen med åpne armer.

2 - Vi er alle kapabel til å la oss manipulere eller bli revet med dersom omstendighetene ligger til rette for det. Potensiale til å bli for "sikker" på sitt eget syn, ligger i oss alle. Vi som (tror vi) er på den rette siden av koronadebatten, er heller ikke immun mot det. Basillen, Hetfield, LittleSteven, SirJames, Centrist og mange andre, er kanskje enig her. Men kanskje noen av dere står på motsatt side i neste store konflikt. Skal dere da bli uvenner? Å ikke søke tilflukt i rådende konsensus, er noe alle bør huske på til enhver tid. Mindretallet kan alltid ha noe å lære flertallet.
Du har et godt poeng i at harsellering er en uting, og at dette ikke bør forekomme. Jeg har også forsøkt etter beste evne å unngå å drive med direkte personangrep, selv om fristelsen har vært stor fra tid til annen.

Samtidig tror jeg det er ganske få personer som innser hvor ufattelig nær vi faktisk var å rive ned hele fundamentet i samfunnet vårt basert på meningene enkelte debattanter her inne støttet. Særlig høsten 2021 da hetsen mot de uvaksinerte bare vokste, og man seriøst vurderte å utestenge denne gruppen fra store deler av samfunnet. Dette til tross for at vi for lengst visste at vaksinene hadde begrenset effekt i å forhindre smitte. Den stadig mer voldsomme bruken av regelrett hatretorikk som ble rettet mot denne gruppen var, for meg, skremmende å være vitne til. Særlig ettersom den overhodet ikke hadde noen vitenskapelige forankring. Noen av de kloke hodene i FHI var klokkeklare på at vaksinepass ikke ville ha noen reell effekt, men tsunamien av hatretorikk bare fortsatte å vokse. Politikere, journalister og akademikere fyrte hverandre, og befolkningen, opp til et direkte farlig nivå. For å si det slik - høsten 2021 gav meg mye mer forståelse for de mekanismene som ligger bak stygge hendelser vi har vært vitne til i historien enn noen historiebok har gjort. Jeg husker godt at ordføreren i Tromsø nærmest klødde i fingrene etter å innføre vaksinepass, og nesten så ut som at han gledet seg som en unge på julaften til å innføre medisinsk segregering.

Vi var virkelig på kanten av stupet.

Og så kom omikron. I aller siste liten. Bølgen snudde, og ting roet seg ned.

Den mest skremmende tanken av dem alle, som jeg sitter igjen med nå, er derfor følgende: Hvor hadde vi vært i dag dersom omikron aldri hadde kommet?
Jeg er enig i det du sier her.
Men jeg trenger ikke noen leksjon i hvor ille det var. Selv om jeg har hatt et nokså vanskelig liv med flere utfordringer før 2020, har jeg aldri hatt mer angst, frykt og depresjon enn jeg hadde under koronatiden. Du kan ikke forestille deg hvor mye ondt jeg ønsket de som var ansvarlige for det. Men siden jeg er rimelig moderat og uten voldelige tendenser, lot jeg resignasjonen seire over hevnlysten. Nå er vi heldigvis ute av gjørma.

Og det er viktig å huske på. Du, jeg og flere andre her, advarte tidlig om at koronatiltakene var helt ute av proporsjoner, for å si det mildt. For det ble vi latterliggjort og kalt konspirasjonsteoretikere, eller til og med rasister (!) eller andre absurde ting. Det var ikke veldig usannsynlig at vi hadde blitt ekskludert fra å leve normale liv, dersom vi ikke hadde tatt 20 boostere i året. Men vi vant til slutt. Og det begynner å bli opplagt for flere og flere at vi hadde rett, hele tiden. Men som sagt, dersom vi noen gang skal være bedre rustet til neste gang, trenger vi flere folk til å si at koronatiltakene var en tabbe. Det må rett og slett bli stuerent, normalt og uproblematisk. Det må bli konsensus. Da kan ikke vi stå der, kjepphøye og jålete, og si "hva var det jeg sa?". Det vil gjøre alt så mye vanskeligere, og vi gjør oss selv en enorm bjørnetjeneste det slettes ikke er sikkert vi har råd til.

Så jeg sier ikke dette for å være "snill", det er egentlig mer av egoistiske grunner.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

KongOlav2 skrev: søn sep 25, 2022 10:26 am
bundetrente skrev: søn sep 25, 2022 10:20 am Vi bør heller tilgi, og gå videre, sammen. Hvis vi ikke gjør det, vil det være enda større sjanser for enda steilere fronter ved neste pandemi, som du helt korrekt sier vil komme før eller senere.
Hvis man "godtar" den taktikken de valgte under covid-19, kommer bare det samme til å skje igjen. Og da fortjener man steile fronter og til og med sivil ulydighet i storstilt grad når neste pandemi kommer.
Jeg tror du bør lese litt mer nøye igjennom det jeg skriver.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: lør sep 24, 2022 10:44 pm
bundetrente skrev: lør sep 24, 2022 9:02 pm Jeg er vel så mye anti-koronatiltak som dere andre her inne. Sikkert enda mer enn dere også, da jeg også var det i mars 2020. Jeg mener at denne passiv-aggressive harselleringen dere driver med nå, mot pådriverne av tiltaksgjengen den gangen, godt kan dempes litt.

1 - Det er all grunn til å være sint, spesielt hvis man selv ble harsellert med da dette pågikk. Det er også all grunn til å føle på en viss skadefryd. Men det er ikke nødvendigvis det kloke å gjøre. Jeg tror at selv de som var mest ivrig for å innføre tvang av både munnbind, vaksiner og isolasjon, nå føler en viss tvil om dette. Jeg tror at det er vanskeligere for dem å "stå fram" med denne tvilen, og erkjenne i offentlighet at de tok feil, dersom de føler at de blir mobbet for hva de mente den gangen. Akkurat som den bortkomne sønnen som ble skrevet om i evangeliet etter Lukas, eller en av saueflokken som kom tilbake etter å ha vært på avveie, må vi ta imot de som finner veien hjem igjen med åpne armer.

2 - Vi er alle kapabel til å la oss manipulere eller bli revet med dersom omstendighetene ligger til rette for det. Potensiale til å bli for "sikker" på sitt eget syn, ligger i oss alle. Vi som (tror vi) er på den rette siden av koronadebatten, er heller ikke immun mot det. Basillen, Hetfield, LittleSteven, SirJames, Centrist og mange andre, er kanskje enig her. Men kanskje noen av dere står på motsatt side i neste store konflikt. Skal dere da bli uvenner? Å ikke søke tilflukt i rådende konsensus, er noe alle bør huske på til enhver tid. Mindretallet kan alltid ha noe å lære flertallet.
Du har et godt poeng i at harsellering er en uting, og at dette ikke bør forekomme. Jeg har også forsøkt etter beste evne å unngå å drive med direkte personangrep, selv om fristelsen har vært stor fra tid til annen.

Samtidig tror jeg det er ganske få personer som innser hvor ufattelig nær vi faktisk var å rive ned hele fundamentet i samfunnet vårt basert på meningene enkelte debattanter her inne støttet. Særlig høsten 2021 da hetsen mot de uvaksinerte bare vokste, og man seriøst vurderte å utestenge denne gruppen fra store deler av samfunnet. Dette til tross for at vi for lengst visste at vaksinene hadde begrenset effekt i å forhindre smitte. Den stadig mer voldsomme bruken av regelrett hatretorikk som ble rettet mot denne gruppen var, for meg, skremmende å være vitne til. Særlig ettersom den overhodet ikke hadde noen vitenskapelige forankring. Noen av de kloke hodene i FHI var klokkeklare på at vaksinepass ikke ville ha noen reell effekt, men tsunamien av hatretorikk bare fortsatte å vokse. Politikere, journalister og akademikere fyrte hverandre, og befolkningen, opp til et direkte farlig nivå. For å si det slik - høsten 2021 gav meg mye mer forståelse for de mekanismene som ligger bak stygge hendelser vi har vært vitne til i historien enn noen historiebok har gjort. Jeg husker godt at ordføreren i Tromsø nærmest klødde i fingrene etter å innføre vaksinepass, og nesten så ut som at han gledet seg som en unge på julaften til å innføre medisinsk segregering.

Vi var virkelig på kanten av stupet.

Og så kom omikron. I aller siste liten. Bølgen snudde, og ting roet seg ned.

Den mest skremmende tanken av dem alle, som jeg sitter igjen med nå, er derfor følgende: Hvor hadde vi vært i dag dersom omikron aldri hadde kommet?
Med omikron kom jo også en ny delvis nedstenging. Det ble jo innført nasjonal skjenkestopp, vgs på rødt nivå, sterke bergensniner på arrangementer osv. Så jeg er nok ikke helt sikker på at ting roa seg ned med omikron. Man burde jo holdt hodet kaldt littegranne for en gangs skyld. Man sendte jo reisende fra Sør Afrika på karantenehotell , innførte testplikt på alle ved innreise (noe som vel gav meg litt jobb faktisk ironisk nok - har aldri blitt gladere av å få et oppsigelsesbrev i innboksen fra arbeidsgiver da dette regime falt bort for å si det sånn). Men fikk iallefall gått gjennom prosessen det er å søke adgangskort på en flyplass (ps det er nokså omfattende).

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: søn sep 25, 2022 12:41 pm Med omikron kom jo også en ny delvis nedstenging. Det ble jo innført nasjonal skjenkestopp, vgs på rødt nivå, sterke bergensniner på arrangementer osv. Så jeg er nok ikke helt sikker på at ting roa seg ned med omikron. Man burde jo holdt hodet kaldt littegranne for en gangs skyld. Man sendte jo reisende fra Sør Afrika på karantenehotell , innførte testplikt på alle ved innreise (noe som vel gav meg litt jobb faktisk ironisk nok - har aldri blitt gladere av å få et oppsigelsesbrev i innboksen fra arbeidsgiver da dette regime falt bort for å si det sånn). Men fikk iallefall gått gjennom prosessen det er å søke adgangskort på en flyplass (ps det er nokså omfattende).
Det er riktig at dette var den spontane ryggmargreaksjonen, ja. Men det gikk heldigvis ikke lang tid før regjeringen innså at dataene fra Sør-Afrika og Danmark om omikrons relative mildhet sammenlignet med tidligere varianter stemte, og da ble tiltakene avviklet relativt raskt.

Poenget mitt er: Hvor hadde vi vært i dag dersom vi ikke hadde fått en "gavepakke" i form av en mild variant?

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: søn sep 25, 2022 12:49 pm
William_S skrev: søn sep 25, 2022 12:41 pm Med omikron kom jo også en ny delvis nedstenging. Det ble jo innført nasjonal skjenkestopp, vgs på rødt nivå, sterke bergensniner på arrangementer osv. Så jeg er nok ikke helt sikker på at ting roa seg ned med omikron. Man burde jo holdt hodet kaldt littegranne for en gangs skyld. Man sendte jo reisende fra Sør Afrika på karantenehotell , innførte testplikt på alle ved innreise (noe som vel gav meg litt jobb faktisk ironisk nok - har aldri blitt gladere av å få et oppsigelsesbrev i innboksen fra arbeidsgiver da dette regime falt bort for å si det sånn). Men fikk iallefall gått gjennom prosessen det er å søke adgangskort på en flyplass (ps det er nokså omfattende).
Det er riktig at dette var den spontane ryggmargreaksjonen, ja. Men det gikk heldigvis ikke lang tid før regjeringen innså at dataene fra Sør-Afrika og Danmark om omikrons relative mildhet sammenlignet med tidligere varianter stemte, og da ble tiltakene avviklet relativt raskt.

Poenget mitt er: Hvor hadde vi vært i dag dersom vi ikke hadde fått en "gavepakke" i form av en mild variant?
Ja det er et meget godt spørsmål. Jeg tror noen av dine betraktninger med vaksinesegregering er riktige, at dette ville til en viss grad kommet i Norge feks vaksinepass for å komme inn på steder. I Danmark hadde de jo dette en stund, samme med Sverige. Jeg fikk jo selv smake på det jeg antar var omikron, varte jo bare tre dager så var jeg fin igjen. Men det var mange reaksjoner i kjølvannet av omikron som ikke var rasjonelle. Blant annet var det flyforbud mellom en rekke europeiske land og Sør Afrika og Sør Afrika ble jo en kort periode sett på som en pariah stat av verdenssamfunnet. FN fordømte dog disse reaksjonene ovenfor Sør Afrika (som på et annet plan vel ikke er noe fullskala demokrati mtp ANCs totaldominanse, men borgerne har stor grad av ytringsfrihet og lignende man blir jo ikke arrestert om man demonstrerer mot regjeringen).
Sist redigert av William_S den søn sep 25, 2022 1:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

pfrog567 skrev: søn sep 25, 2022 8:22 am Jeg har nå enda ikke hatt korona (som jeg vet om da ) enda jeg er 50+ og røyker som en skorstein :)
På Kanariøyene (usikker om det gjaldt Spania), var det forbudt å røyke på barer og restauranter, for å unngå spredning av covid-19 :roll:

basillen

Legg inn av basillen »

ehall skrev: søn sep 25, 2022 12:59 pm
pfrog567 skrev: søn sep 25, 2022 8:22 am Jeg har nå enda ikke hatt korona (som jeg vet om da ) enda jeg er 50+ og røyker som en skorstein :)
På Kanariøyene (usikker om det gjaldt Spania), var det forbudt å røyke på barer og restauranter, for å unngå spredning av covid-19 :roll:
"Trust the Science!"

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

bundetrente skrev: søn sep 25, 2022 10:34 am Og det er viktig å huske på. Du, jeg og flere andre her, advarte tidlig om at koronatiltakene var helt ute av proporsjoner, for å si det mildt. For det ble vi latterliggjort og kalt konspirasjonsteoretikere, eller til og med rasister (!) eller andre absurde ting. Det var ikke veldig usannsynlig at vi hadde blitt ekskludert fra å leve normale liv, dersom vi ikke hadde tatt 20 boostere i året. Men vi vant til slutt. Og det begynner å bli opplagt for flere og flere at vi hadde rett, hele tiden.
Det var nok mange som også skjønte det høsten for to år siden, men ikke valgte å uttale det pga. risiko for stigmatisering.

Mange bet tenna sammen og måtte holde kjeft..

Men ja jeg er glad vi vant tilslutt, og fornuften seiret om enn noen måneder på overtid, og fikk bekreftet gang på gang at mine og mange andres personlige observasjoner ikke var vrangforestilte.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

ehall skrev: søn sep 25, 2022 12:59 pm
pfrog567 skrev: søn sep 25, 2022 8:22 am Jeg har nå enda ikke hatt korona (som jeg vet om da ) enda jeg er 50+ og røyker som en skorstein :)
På Kanariøyene (usikker om det gjaldt Spania), var det forbudt å røyke på barer og restauranter, for å unngå spredning av covid-19 :roll:
Huff a meg. Da har det rablet fullstendig altså :lol:

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: søn sep 25, 2022 1:16 pm
ehall skrev: søn sep 25, 2022 12:59 pm
pfrog567 skrev: søn sep 25, 2022 8:22 am Jeg har nå enda ikke hatt korona (som jeg vet om da ) enda jeg er 50+ og røyker som en skorstein :)
På Kanariøyene (usikker om det gjaldt Spania), var det forbudt å røyke på barer og restauranter, for å unngå spredning av covid-19 :roll:
"Trust the Science!"
Nå er jo forskningen enstemmig i at røyking er skadelig da på flere områder. Men som en venn av meg som røyker en gang sa at staten burde være takknemmelige for dem, tenk hvor mye pensjon de sparer i at man dør tidligere som regel ;) Selv har jeg vært borti kreftpasienter som stumpet røyken på dagen (ikke lungekreft som diagnose) etter at de fikk diagnosen.

William_S

Legg inn av William_S »

Ny nedstenging på gang? Viktig å være føre var
https://www.nrk.no/urix/nytt-koronaviru ... 1.16114591

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror julefeiringen går i vasken.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

startelver skrev: man sep 26, 2022 4:26 pm Jeg tror julefeiringen går i vasken.
Jula kommer og går den uansett :) Men ser ingen grunn til at vi ikke kan feire jul. Har gjort det under pandemien jeg :)

startelver

Legg inn av startelver »

Ja savner ikke tiden med julemiddag og plastskillevegger mellom stolene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

startelver skrev: man sep 26, 2022 4:54 pm Ja savner ikke tiden med julemiddag og plastskillevegger mellom stolene.
He he, plastskillevegger mellom stolene opplevde jeg ikke på noen av restaurantene jeg besøkte under pandemien.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

pfrog567 skrev: man sep 26, 2022 4:39 pm
startelver skrev: man sep 26, 2022 4:26 pm Jeg tror julefeiringen går i vasken.
Jula kommer og går den uansett :) Men ser ingen grunn til at vi ikke kan feire jul. Har gjort det under pandemien jeg :)
Ja fjorårets julehandel gikk raskere enn noen gang. Jeg er normalt plagsomt opptatt av å handle lokalt, handle på småbutikker og unngår så langt jeg kan nettbutikker i julehandelen og helst støtte småbutikker før kjøpesentre. Jeg bruker lang tid fordi jeg stopper og prater med folk hele tiden, setter meg på kafe eller bare rusler. I fjor måtte vi bruke lydigmaske for å sleppe inn i butikkene. Så da fikk de ha det så godt. Jeg bestilte noe på nett og resten på store varehus/kjøpesenter.- Jeg snakket ikke med en sjel i den tiden jeg handlet. Gikk rett inn, rett ut. Det var veldig effektivt. Men så klart trist og sørgelig jul. å se barn få godteri av nissen på torget iført munnbind tok kaka. Selve julefeiringen med familien var som alltid koselig. Men alt rundt var bare tragisk.
Og så absurd. En mnd før hadde alle konserter her i byen vært mer eller mindre utsolgt. Det var bursdag, konfirmasjoner. dåp/bryllup over en lav sko. Og samme hvor man gikk så fikk man mer eller mindre ufrivillige mange og lange klemmer . Selv fra folk som aldri normalt klemmer. Så en mnd frem og de samme folkene møtte du på utendørs på julemarked iført munnbind..

Nei den julen må aldri gjentaes. Absurd klovneri gjort mulig av komforme, hysteriske innbyggere på nivå med steinaldermennesker som ofret sitt beste kjønnstykke på rumlende mage fordi de tordnet den dagen og guden din ville straffe deg dersom ikke sa folk.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

startelver skrev: man sep 26, 2022 4:54 pm Ja savner ikke tiden med julemiddag og plastskillevegger mellom stolene.
Hos denne familien ble dette en realitet. Presentert som en real gladsak hos NRK.
[media]https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/l ... 1.15305775[/media]

Queenie

Legg inn av Queenie »

Internett og idioter er en uslåelig kombinasjon 😆🤣
Screenshot_20220928-220045_Facebook.jpg

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: ons sep 28, 2022 10:47 am
startelver skrev: man sep 26, 2022 4:54 pm Ja savner ikke tiden med julemiddag og plastskillevegger mellom stolene.
Hos denne familien ble dette en realitet. Presentert som en real gladsak hos NRK.
[media]https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/l ... 1.15305775[/media]
Clown world.

basillen

Legg inn av basillen »

Tenkte det var på tide å se hva som skjer i Nyborg-land, og jaggu slås det fremdeles på stortrommen. Her er et par av dagens tweets:

Bilde

Kilde: https://twitter.com/GANyborg/status/1575424595196366850

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

basillen skrev: tor sep 29, 2022 11:20 pm Tenkte det var på tide å se hva som skjer i Nyborg-land, og jaggu slås det fremdeles på stortrommen. Her er et par av dagens tweets:

Bilde

Kilde: https://twitter.com/GANyborg/status/1575424595196366850
Hun tviholder på fryktpornoen sin. Livredd denne høyt elskede pandemien skal forsvinne . Noe den gjør . Man ser globalt nå at folk driter i å ta booster. Andel personer som har tatt booster siste månedene er svært lavt. De som ikke har tok vaksinen har ikke tatt den. De som tok 1 eller 2 har ikke tatt flere. De som tok 3 har i noen grad tatt 4 , men også her er andelen lav. Folk bryr seg ikke lenger og med god grunn.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Trevor Noah. Venstrevridd aktivist forkledd som komiker gir seg i the daily show. For en dag eller to siden hadde han avskjedstalen sin der han filmet publikum et øyeblikk. Jeg merket meg noe her. Dette er innspilt i New York og alle i salen hadde munnbind. I slutten av september 2022. Hvorfor ???
Er det pålagt? Velger de dette selv? Igjen hvorfor ?

Dette ligner en kult.

Bilde

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: fre sep 30, 2022 8:53 pm Trevor Noah. Venstrevridd aktivist forkledd som komiker gir seg i the daily show. For en dag eller to siden hadde han avskjedstalen sin der han filmet publikum et øyeblikk. Jeg merket meg noe her. Dette er innspilt i New York og alle i salen hadde munnbind. I slutten av september 2022. Hvorfor ???
Er det pålagt? Velger de dette selv? Igjen hvorfor ?

Dette ligner en kult.
Blant venstrevridde i New York er det vel konkurranse om å fremstå som den som er flinkest til virtue signaliing. Og munnbind er jo det aller beste "beviset" på hvor flink man er til dette. At det ikke har en døyt å si for smittevern, samt at sikkert 90 % av de i salen allerede har hatt Covid, er selvfølgelig irrelevant.

Selv tenker jeg bare "idiot!" når jeg ser folk oppføre seg slik, men kanskje "patetiske, dumme sauer" er mer dekkende.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Maxus5 skrev: fre sep 30, 2022 8:53 pm Trevor Noah. Venstrevridd aktivist forkledd som komiker gir seg i the daily show. For en dag eller to siden hadde han avskjedstalen sin der han filmet publikum et øyeblikk. Jeg merket meg noe her. Dette er innspilt i New York og alle i salen hadde munnbind. I slutten av september 2022. Hvorfor ???
Er det pålagt? Velger de dette selv? Igjen hvorfor ?

Dette ligner en kult.
Snakket med en amerikaner for noen uker siden. Han hadde nettopp vært i New York og sa alt var normalt der. Når vi vet demokratene styrer der var jeg skeptisk. Med rette nå ser jeg.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Maxus5 skrev: fre sep 30, 2022 8:53 pmTrevor Noah. Venstrevridd aktivist forkledd som komiker gir seg i the daily show. For en dag eller to siden hadde han avskjedstalen sin der han filmet publikum et øyeblikk. Jeg merket meg noe her. Dette er innspilt i New York og alle i salen hadde munnbind. I slutten av september 2022. Hvorfor ???
Er det pålagt? Velger de dette selv? Igjen hvorfor ?

Dette ligner en kult.
Tror dette er opp til arrangørstedet og/eller artisten. Vet f.eks at når musikkgruppa BTS (fra Asia, ldo) opptrådde i Las Vegas tidligere i år, så var det et krav fra management til gruppa om følgende:

"Masks will be required for the concerts, and all attendees must provide a negative COVID-19 test or be fully vaccinated."

Allikevel var køene hundrevis av meter lang og de spilte vel show 2-3 dager på rad. Forstå det den som vil... :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Maxus5 skrev: fre sep 30, 2022 8:53 pm Trevor Noah. Venstrevridd aktivist forkledd som komiker gir seg i the daily show. For en dag eller to siden hadde han avskjedstalen sin der han filmet publikum et øyeblikk. Jeg merket meg noe her. Dette er innspilt i New York og alle i salen hadde munnbind. I slutten av september 2022. Hvorfor ???
Er det pålagt? Velger de dette selv? Igjen hvorfor ?

Dette ligner en kult.
► Show Spoiler
En av flyvertinnene på Emirates var amerikansk, og hun sa at de fleste i statene har nå droppet masken. Men åpenbart er det noen arrangementer som fortsatt krever slike stupide tiltak.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

basillen skrev: tor sep 29, 2022 11:20 pm Tenkte det var på tide å se hva som skjer i Nyborg-land, og jaggu slås det fremdeles på stortrommen. Her er et par av dagens
Altså, jeg blir mer og mer overbevist om at long COVID-sekten er 90% hypokondere som har gått fra ME-kjøret til COVID.

3(!) av dette teamet til hysterikeren sliter med long COVID.


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Lew_Ashby skrev: lør okt 01, 2022 1:37 pm
3(!) av dette teamet til hysterikeren sliter med long COVID.

Det var jo troverdig :roll:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Nå er du vaksinemotstander dersom du ikke tar den årlige influensavaksinen:

Ledelsen minner om at influensavaksinen er frivillig å ta, men anbefaler den likevel, «om ikke for din egen skyld, så for kollegaer og familie». Da skjønner jeg at å takke nei til dette tilbudet i praksis har gjort meg til vaksinemotstander i snart en mannsalder. Dette må det bli en slutt på. Sånt har koronatida lært meg. Aldri så galt at det ikke var godt for noe. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... ander-jeg/

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»