Generell diskusjon om corona

Låst
Folk_flesk

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Folk_flesk »

Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 3:46 pm Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.
Har ikke Norge tatt luftsmitten på alvor er mitt spørsmål. Vi har jo munnbindpåbud og jeg mener da å huske at det har vært mye fokus på god lufting og ventilasjon.

basillen

Legg inn av basillen »

Nok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Og her ser man hva som har skjedd når man har lagt hysteriske lokalpolitikere og lokale helsemyndigheter få lov å bestemme kriseledelse. Da er ikke lenger krise-reaksjonen og unntakstilstanden noe som ligger i nederste skuffe. Det er første tiltake med en gang man aner tegn til utfordringer. Lista for å rope på tiltak er senket og den går ikke oppover frivillig. Og når folk flest er komforme og ikke liker å stikke seg ut for mye offentlig så kan fort noen hylende ordførere, kommuneoverleger godt backet opp av mediene høres ut som "alle" eller "folk flest" som vil ha nasjonale tiltak.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Solvgutt1 skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 3:46 pm Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.
Har ikke Norge tatt luftsmitten på alvor er mitt spørsmål. Vi har jo munnbindpåbud og jeg mener da å huske at det har vært mye fokus på god lufting og ventilasjon.
Man skal ikke se bort ifra at det frem til nå har vært mindre fokus på munnbindbruk i Belgia enn i Norge, men når nå Belgia strammer inn så vinkles det i retning at vi har hatt fullstendig frislepp på området. Og at den belgiske epidemiologen retter en slags advarende finger mot Norge er et klassisk eksempel på journalistisk manipulasjon.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pmNok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Dette er utrolig skremmende og uvitenskaplig. Ikke mer å si. Utenom at idiotien med 110% sikkerhet kommer til å bre seg rundt i hele verden.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pm Nok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Når dette kommer hit, skal så uføretrygdede og arbeidsledige fratas økonomisk kompensasjon hvis de ikke vil ta vaksine.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

BigWhale skrev: tor nov 25, 2021 4:02 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pmNok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Dette er utrolig skremmende og uvitenskaplig. Ikke mer å si. Utenom at idiotien med 110% sikkerhet kommer til å bre seg rundt i hele verden.
Jeg lurer på når det norske folk skal innse at de har hatt det for godt. I andre land vokser protestene, i Norge er det ikke rare greiene. Protester med den vanlige chemitrail-konspi-gjengen og leserinnlegg fra Graver i Klassekampen og Morgenbladet som er skjult bak betalingsvegg for de fleste. En svale gjør ingen sommer. Jeg føler Øverlands dikt i hodet hver eneste dag. Dette har gått for langt. Vi må ikke sove; vi må ikke tro at vi bare har drømt.

Andy

Legg inn av Andy »

Nasjonalt har antallet innlagte med påvist covid 19 flatet ut og stabilisert seg de siste par ukene. Da kan det ikke innføres nasjonale tiltak. Som svar til ordførere som ønsker nasjonale tiltak bør Jonas Gahr Støre gjøre som Churchill og si "beklager, men jeg har intet annet å tilby enn blod, svette og tårer". For det finnes ingen annen løsning, noe som er åpenbart dersom man løfter blikket og ser på helheten.

Opptur

Legg inn av Opptur »

BigWhale skrev: tor nov 25, 2021 4:02 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pmNok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Dette er utrolig skremmende og uvitenskaplig. Ikke mer å si. Utenom at idiotien med 110% sikkerhet kommer til å bre seg rundt i hele verden.
Da er en i alle fall mer sikre på at det kun er vaksinerte som sprer smitte på de aktuelle arbeidsplassene :roll:

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

NoDabForYou skrev: tor nov 25, 2021 4:06 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pm Nok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Når dette kommer hit, skal så uføretrygdede og arbeidsledige fratas økonomisk kompensasjon hvis de ikke vil ta vaksine.
Dette ser jeg ikke for meg at skjer i Norge.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Jo flere som er vaksinerte, jo flere tvangstiltak og enda mer dystopi. Dette var ikke det de lovte oss. Jeg holdt min del av avtalen. Den er nå brutt så jeg kommer ikke til å gjøre som de sier når de innfører nye tvangstiltak. Bøtelegg meg og kast meg i fengsel, dette er noe jeg står knallhardt fast på.


Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 4:18 pm
NoDabForYou skrev: tor nov 25, 2021 4:06 pm
basillen skrev: tor nov 25, 2021 3:50 pm Nok en gladnyhet i retning av Dystopia: I Danmark er det nå gitt grønt lys for at arbeidsgivere kan kreve grønt vaksinepass av alle arbeidere.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona
Når dette kommer hit, skal så uføretrygdede og arbeidsledige fratas økonomisk kompensasjon hvis de ikke vil ta vaksine.
Dette ser jeg ikke for meg at skjer i Norge.
Det var mye vi ikke så for oss kunne skje i Norge i begynnelsen av mars 2020 men som likevel nå er en realitet. Norge er en del av den dystopiske nye verden selv om alt ikke virker like åpenbart.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 3:46 pm Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.
Nyhetsmedias dramaturgiske virkemidler begynner å bli gjennomskubart for folk flest. Media driver frykten! Hvor lenge skal nyhetsmedia få holde på som en personlighetsforstyrret dramaqueen uten å stilles til ansvar?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 4:21 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 3:46 pm Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.
Nyhetsmedias dramaturgiske virkemidler begynner å bli gjennomskubart for folk flest. Media driver frykten! Hvor lenge skal nyhetsmedia få holde på som en personlighetsforstyrret dramaqueen uten å stilles til ansvar?
Helt til den dagen de blir stilt til ansvar. Forøvrig et godt råd: ikke kjøp papirutgavene til drittavisene Dagbladet og VG. IKKE betal for dem. Og bruk adblock når du er inne på nettsidene deres. IKKE fall for fristelsen til å betale for en artikkel skjult bak betalingsvegg. Boikott, boikott, boikott dem til ruin.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Hei og hå, Kjerkol melder "endring i koronastrategien." Noen som er klare for nasjonalt munnbindpåbud, hjemmekontor og ellers uforholdsmessige inngrep i privatlivet?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Centrist skrev: tor nov 25, 2021 4:53 pm Hei og hå, Kjerkol melder "endring i koronastrategien." Noen som er klare for nasjonalt munnbindpåbud, hjemmekontor og ellers uforholdsmessige inngrep i privatlivet?
Nope. They can showe it up their arse!

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Morromann skrev: tor nov 25, 2021 4:23 pm
Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 4:21 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 3:46 pm Dagens dummeste er at VG har klæsjet "Oppfordring til Norge: Må ta luftsmitte på alvor!" utover forsiden. Bakgrunnen er at de har selv har ringt til statsepidemiologen i Belgia og spurt ham om hva han vil råde Norge til. Da han svarte generelt at "det er viktig at man tar luftsmitte på alvor" var krigstypene et faktum. Akkurat som han snakket spesifikt om Norge i intervjuet.
Nyhetsmedias dramaturgiske virkemidler begynner å bli gjennomskubart for folk flest. Media driver frykten! Hvor lenge skal nyhetsmedia få holde på som en personlighetsforstyrret dramaqueen uten å stilles til ansvar?
Helt til den dagen de blir stilt til ansvar. Forøvrig et godt råd: ikke kjøp papirutgavene til drittavisene Dagbladet og VG. IKKE betal for dem. Og bruk adblock når du er inne på nettsidene deres. IKKE fall for fristelsen til å betale for en artikkel skjult bak betalingsvegg. Boikott, boikott, boikott dem til ruin.
Så du vil sensurere media som skriv noko du ikkje er einig i. Du har i fleire innlegg anklaga folk for å vere fasistar, her opptrer du som ein god fasist.

Andy

Legg inn av Andy »

Centrist skrev: tor nov 25, 2021 4:53 pm Hei og hå, Kjerkol melder "endring i koronastrategien." Noen som er klare for nasjonalt munnbindpåbud, hjemmekontor og ellers uforholdsmessige inngrep i privatlivet?
Eller kan det være endring i den andre retningen, kanskje mindre testing og mindre fokus på covid som en allmennfarlig, smittsom sykdom? Det går jo ganske bra i Sverige nå, kanskje Norge skal prøve samme strategi?

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

MRSA skrev: tor nov 25, 2021 4:57 pm
Morromann skrev: tor nov 25, 2021 4:23 pm
Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 4:21 pm

Nyhetsmedias dramaturgiske virkemidler begynner å bli gjennomskubart for folk flest. Media driver frykten! Hvor lenge skal nyhetsmedia få holde på som en personlighetsforstyrret dramaqueen uten å stilles til ansvar?
Helt til den dagen de blir stilt til ansvar. Forøvrig et godt råd: ikke kjøp papirutgavene til drittavisene Dagbladet og VG. IKKE betal for dem. Og bruk adblock når du er inne på nettsidene deres. IKKE fall for fristelsen til å betale for en artikkel skjult bak betalingsvegg. Boikott, boikott, boikott dem til ruin.
Så du vil sensurere media som skriv noko du ikkje er einig i. Du har i fleire innlegg anklaga folk for å vere fasistar, her opptrer du som ein god fasist.
Er boikott og sensur det samme?

basillen

Legg inn av basillen »

Centrist skrev: tor nov 25, 2021 4:53 pm Hei og hå, Kjerkol melder "endring i koronastrategien." Noen som er klare for nasjonalt munnbindpåbud, hjemmekontor og ellers uforholdsmessige inngrep i privatlivet?
Følgende vending i VGs artikkel om saken er imidlertid interessant:

"Ordførerne beskriver også en situasjon hvor publikum er kritiske til at det blir innført lokale tiltak som er strengere enn de nasjonale."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R ... ronatiltak

Så kan dette slå ut begge veier? Pessimisten i meg sier 'nei' og at det blir, akkurat som du påpeker, nasjonalt munnbindpåbud. Så kan også alle de i kommuner som faktisk ikke har noe smitte overhodet også føle at de "bidrar til dugnaden." Hei og hå!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Andy skrev: tor nov 25, 2021 4:58 pm Eller kan det være endring i den andre retningen, kanskje mindre testing og mindre fokus på covid som en allmennfarlig, smittsom sykdom? Det går jo ganske bra i Sverige nå, kanskje Norge skal prøve samme strategi?
Nja, tviler sterkt på det sett i lys av gjeninnføringen av ulike tiltak forrige uke og flere kommuner med sterke restriksjoner.

Vet ikke hvor lurt en slik "Svensk-strategi" er heller. Tror vi skal fortsette å holde fokus og overblikk over situasjonen gjennom vinteren.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

MRSA skrev: tor nov 25, 2021 4:57 pm
Morromann skrev: tor nov 25, 2021 4:23 pm
Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 4:21 pm

Nyhetsmedias dramaturgiske virkemidler begynner å bli gjennomskubart for folk flest. Media driver frykten! Hvor lenge skal nyhetsmedia få holde på som en personlighetsforstyrret dramaqueen uten å stilles til ansvar?
Helt til den dagen de blir stilt til ansvar. Forøvrig et godt råd: ikke kjøp papirutgavene til drittavisene Dagbladet og VG. IKKE betal for dem. Og bruk adblock når du er inne på nettsidene deres. IKKE fall for fristelsen til å betale for en artikkel skjult bak betalingsvegg. Boikott, boikott, boikott dem til ruin.
Så du vil sensurere media som skriv noko du ikkje er einig i. Du har i fleire innlegg anklaga folk for å vere fasistar, her opptrer du som ein god fasist.
Hva? Når ble det å drite i å betale for media det samme som sensur? Jeg mener de skal få lov til å skrive hva farn de vil men du mener altså at jeg sensurerer med om jeg ikke betaler for de? Vil du tvinge folk til å betale for søpla?

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


basillen

Legg inn av basillen »

SlimWhitman skrev: tor nov 25, 2021 5:14 pm
Avskyelig. For et fascistisk møkkaland Australia har blitt. Jeg håper noen starter en YouTube-trend hvor alle som en spytter på Australias flagg.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Deila skrev: tor nov 25, 2021 3:27 pm Ordførere ute i media og ber om nasjonale tiltak. Nå nærmer det seg lockdown her. Politikere presser på i media.
Ja, du bomma ganske kraftig med dine karakteristikker av de av oss som mente at dette ville trekke lenger ut.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det er så sykt at verdenssamfunnet bare står å ser på denne galskapen. Polen er det eneste landet blant 190 stater som har sagt noe som helst. Tatt til forbehold at videoen er faktuell korrekt, er det naturlig å anta at dette har en sammenheng med Australias bygging av leire?

Kan en journalist i Norge gjøre sin fordømte jobb og spørre ut Støre om dette snart?
Sist redigert av Centrist den tor nov 25, 2021 5:30 pm, redigert 1 gang totalt.

basillen

Legg inn av basillen »

Til tross for all skrålingen og hysteriet, så er faktisk smittekurven i Bergen ganske så flatet ut nå. Særlig hvis man ser på grafen BT bruker. Det har riktignok vist seg tidligere at viruset kan komme med en "overraskelse" og plutselig øke på igjen til tross for tegn på utflating, men i de fleste tilfeller etterfølges utflating av nedgang. Vi ser jo allerede dette i Trondheim og Tromsø. Og i Bergen kan man vitterlig ikke gi munnbind æren for dette dersom vi faktisk nå har en utflating her ettersom tiltaket kun har vært på plass i 4 dager.

Så kanskje man faktisk bør ha litt is i magen her? Kanskje denne bølgen faktisk vil roe seg snart?
Sist redigert av basillen den tor nov 25, 2021 5:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Centrist skrev: tor nov 25, 2021 5:26 pm Det er så sykt at verdenssamfunnet bare står å ser på denne galskapen. Polen er det eneste landet blant 190 stater som har sagt noe som helst. Tatt til forbehold at videoen er faktuell korrekt, er det naturlig å anta at dette har en sammenheng med Australias bygging av leire?

Kan en journalist i Norge gjøre sin fordømte jobb og spørre ut Støre om dette snart?
Ikke ha for høye forhåpninger :lol:

Det sagt, tall fra øst-Europa er ikke særlig pålitelige.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»