Løpetrening

Svar
Dejan_Stankovic89

Re: Løpetrening

Legg inn av Dejan_Stankovic89 »

Skal begynne å løpe igjen i 2022. Vært minimalt med løping etter fotball karrieren ble avsluttet for 8-9 år siden. Tenker en intervall økt og en rolig langkjøring i uken ved siden av styrketrening(jeg pleier å trene 4-5 ganger i uken). Antar det er best å løpe etter styrkeøktene?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Intervallhall skrev: søn des 26, 2021 1:33 pm
Tormund skrev: søn des 26, 2021 1:24 pm
Intervallhall skrev: søn des 26, 2021 1:15 pm Ingen som trener i jula?
Joda,

langløp på julaften, 22 km á 6 min pr km, veldig kupert løype. En lang nedoverbakke i starten som ble en altfor lang motbakke på slutten :lol:

8 km tempo i dag, i nydelig solskinn og kuldegrader.
Sprek tur! Hva trener du for? Slike økter gir deg veldig god kondisjon, og det bryter deg ikke voldsomt ned når du holder farten på et fornuftig nivå. Flott økt.
Takk, både farten og pulsen var veldig kontrollert hele veien. Trener primært for skisesongen, det er dårlig med skiføre nå, men har fra midten av februar og til april en del løp som jeg har planlagt å gå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Æsj, fått antydning til min første belastningsskade siden jeg begynte å trene igjen, og det var rimelig selvforskyldt på en klønete måte.

Har de siste 3 ukene trent helt på grensen av hva kroppen min tåler, både i følge hva jeg selv har kjent og i følge Fenix6-en min. Hadde en, for meg knallhard, 8x800m intervalløkt med flyvende pauser på fredag kveld. Planen var å ha hvile igjennom hele helgen for å la bena hvile og så trene styrke på mandagen. Den planen gikk til helvete da jeg oppdaget at jeg hadde møtt opp til feil filial for en frisørtime lørdag morgen. Løp full pupp fra Majorstuen til Skillebekk (1,7km), før jeg så fant ut at det var ikke Skillebekk jeg heller skulle til, så da var det samme tempo opp til bunnen av Bogstadveien (1,3km). Dette ble selvfølgelig gjort i flate boots og jeans. Da jeg gikk hjem fra friøseren etterpå kjente jeg dessverre på at jeg hadde fått en lett beinhinnebetennelse som sitter som et skudd i dag også... Helt sjanseløst, men skulle ønske jeg hadde tracket den på klokken. Hadde vært litt lættis i det minste :lol: :roll:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ikke fryktelig relevant for trådens tema, men ettersom spørsmålet mitt er såpass smalt så gidder jeg ikke å opprette en egen tråd. Spørsmålet er så enkelt som om det er noen som spiller Padel og om de anbefaler det? Savner å drive med en ballsport, helst fotball, men grunnet at de fleste av kompisene mine har lagt skoene på hyllen så må jeg finne meg noe annet. Jeg har spilt tennis, men det begynner å bli lenge siden og syns Padel ser ut som en lavterskelversjonen av tennis.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Wellé skrev: man jan 24, 2022 9:44 am Ikke fryktelig relevant for trådens tema, men ettersom spørsmålet mitt er såpass smalt så gidder jeg ikke å opprette en egen tråd. Spørsmålet er så enkelt som om det er noen som spiller Padel og om de anbefaler det? Savner å drive med en ballsport, helst fotball, men grunnet at de fleste av kompisene mine har lagt skoene på hyllen så må jeg finne meg noe annet. Jeg har spilt tennis, men det begynner å bli lenge siden og syns Padel ser ut som en lavterskelversjonen av tennis.
Padel er gøy!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»