Er ikke Civic Type R fortsatt relativt tøff (men den går det kanskje ikke an å få kjøpt i Norge)Ribba skrev: ↑tir nov 29, 2022 2:20 pm Ett skudd i blinde, men det kan jo hende det at siden NSX er en lav, og brei bil med en profil som en midtmotorisert bil som resulterer i begrenset praktiske egenskaper, mens de andre modellene ofte er høye biler med normalt bredde, samt med en profil som indikere at de er frontmotorisert der det er lagt vekt praktiske egenskaper, at det vanskelig lar seg kombineres på en god måte.
Nå blir det når ren spekulasjon fra min side, men en at grunnen til at NSX har disse designtrekkene er at NSX faktisk er en midtmotorisert, supersportsbil der praktisk egenskaper har vært av lavere prioritet. Mens grunnen til at at de andre modellene ofte er høye biler, med normal bredde og en profil som indikerer at praktiske egenskaper er prioritert, det er at disse modellene er tenkt å være familiebiler. Og da blir det ikke så mange designtrekk som lar seg dele mellom disse to filosofiene.
På ting som det er litt muligheter å dele formspråk på, f-eks lykter, grill også videre, så deler faktisk NSX en del likheter med andre Honda-modeller. Spesielt baklysdisignet har likheter med mange andre modeller.
https://automobiles.honda.com/civic-type-r