Reprisekanalen NRK

Svar
Fazam

Reprisekanalen NRK

Legg inn av Fazam »

Nå kan man alltids skylde på streaming/internett, men jeg synes det er påfallende at så mange programmer går i loop og repriser gjentatte ganger i NRKs tre fjernsynskanaler. Det gjelder både egenproduksjoner og innkjøpte programmer.
Og nå som NRK har mistet en rekke sportsrettigheter, er dette enda mer synlig.

Hadde det ikke vært for statskanalens lange sjakk-sendinger, ville alle sendingsdagene i julen bestått av repriser før Dagsrevyen. NRK2 og NRK3 sender vel dessuten nesten ikke annet enn repriser på kvelden også.

Før i tiden kunne man se fram til programmer i høytidene, mens nå ser det ut som statskanalen er på sparebluss året igjennom.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 11:02 am Nå kan man alltids skylde på streaming/internett, men jeg synes det er påfallende at så mange programmer går i loop og repriser gjentatte ganger i NRKs tre fjernsynskanaler. Det gjelder både egenproduksjoner og innkjøpte programmer.
Og nå som NRK har mistet en rekke sportsrettigheter, er dette enda mer synlig.

Hadde det ikke vært for statskanalens lange sjakk-sendinger, ville alle sendingsdagene i julen bestått av repriser før Dagsrevyen. NRK2 og NRK3 sender vel dessuten nesten ikke annet enn repriser på kvelden også.

Før i tiden kunne man se fram til programmer i høytidene, mens nå ser det ut som statskanalen er på sparebluss året igjennom.
Jeg syns de fleste kanalene som har dumpet ned her i pakka til T-wee sender repriser, jeg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

fargeblind skrev: tor des 30, 2021 11:06 am Jeg syns de fleste kanalene som har dumpet ned her i pakka til T-wee sender repriser, jeg.
Det er nok forsåvidt riktig. Forskjellen er at du må betale for NRK uansett hvor du bor.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Ale skrev: tor des 30, 2021 11:19 am Det eneste som er bra med NRK er nrk nett tv.
De har bra radio, da.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Justice 97 skrev: tor des 30, 2021 11:15 am Klart de kommer med noe interessant en sjelden gang i NRK også, men det blir lenger og lenger mellom høydepunktene.
Nå har NRK bare en konkurrent til aktualiteter da. Og nå som TV2 har gått i svart til alle som abonnerer gjennom Telenor, er det ingen. Men hvis NRK ikke bruker penger på sport (bortsett fra skiskyting og sjakk); hva er det de økte inntektene (skattepengene) går til?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Justice 97 skrev: tor des 30, 2021 11:35 am Går nok en del på lederlønninger, tenker jeg. Ellers skal de vel bygge seg et flott nytt hovedkontor på en 14 mål stor tomt til 800 millioner på Ensjø.
Det er litt for mange ansatte som ikke har nok å gjøre tenker jeg. Men, når det gjelder flyttingen får de vel en pen sum for den gamle tomta på Marienlyst.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

NRK har kommer seg mye de siste årene.

De er best på aktualitet, de er best på egenproduserte serier, de er best på barne-TV, de he de klart beste radioprogrammene som treffer lyttere fra barnehagealder til gamlehjemsbeboerne. Og best av alt. Ingen programmer avbrytes av reklame eller enda verre reklame-nyheter-reklame-været-reklame-sporten-reklame.

I tillegg har de en fantastisk innholdsrik nettløsning. Der man finner alt fra aktuelle serier til at man kan grave seg ned i nostalgien.

Dette med repriser plager meg ikke, men det er nok fordi jeg svært sjelden ser noe lineært. Det er sport og nyheter. Resten ser jeg på nett-TV når jeg selv ønsker.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 11:49 am NRK har kommer seg mye de siste årene. De er best
Jobber du i NRK? Selv om ikke du bryr deg om hva som sendes, har det utvilsomt blitt et problem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 12:05 pm
PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 11:49 am NRK har kommer seg mye de siste årene. De er best
Jobber du i NRK? Selv om ikke du bryr deg om hva som sendes, har det utvilsomt blitt et problem.
Som alle andre kanaler sender NRK repriser av programmene sine. Da jeg var ung kalte man det norsk reprisekompani, så dette er ikke noe som har blitt verre.

Men jeg mener fortsatt NRK er flinke. Og jeg betaler lisensbiten på skattelappen med glede. Selv om jeg ikke jobber i NRK.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 1:05 pm Som alle andre kanaler sender NRK repriser av programmene sine. Da jeg var ung kalte man det norsk reprisekompani, så dette er ikke noe som har blitt verre.
Det har definitivt blitt verre når de sender døgnet rundt. Statskanalen gikk under navnet ARK, og hadde ingen konkurrenter. Sendingene startet da heller ikke før ved 18-tiden, hvis man ser bort fra Skolefjernsyn og Trim For Eldre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 2:36 pm
PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 1:05 pm Som alle andre kanaler sender NRK repriser av programmene sine. Da jeg var ung kalte man det norsk reprisekompani, så dette er ikke noe som har blitt verre.
Det har definitivt blitt verre når de sender døgnet rundt. Statskanalen gikk under navnet ARK, og hadde ingen konkurrenter. Sendingene startet da heller ikke før ved 18-tiden, hvis man ser bort fra Skolefjernsyn og Trim For Eldre.
Jeg husker også ARK og alle sendingspausene. Men jeg har ikke noe problem med repriser. Har jeg sett et program så skipper jeg det om det går igjen.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 11:02 am Nå kan man alltids skylde på streaming/internett, men jeg synes det er påfallende at så mange programmer går i loop og repriser gjentatte ganger i NRKs tre fjernsynskanaler. Det gjelder både egenproduksjoner og innkjøpte programmer.
Og nå som NRK har mistet en rekke sportsrettigheter, er dette enda mer synlig.

Hadde det ikke vært for statskanalens lange sjakk-sendinger, ville alle sendingsdagene i julen bestått av repriser før Dagsrevyen. NRK2 og NRK3 sender vel dessuten nesten ikke annet enn repriser på kvelden også.

Før i tiden kunne man se fram til programmer i høytidene, mens nå ser det ut som statskanalen er på sparebluss året igjennom.
Det er vel ingen som helst tvil om at NRK's store satsingsområde er streaming. Litt rart at du klager på repriser da du kan gå rett inn på NRK nett-tv og se hva som helst av nye drama/krim, filmer, serier og dokumentarer i tillegg til underholdning og sport.

Lineær-tv kommer stort sett til å bli brukt til helge-underholdning, nyheter, debatter og sport. Alt annet av programmer kan du gå inn å se til hvilken som helst tid på døgnet på deres nett-tv, noe som passer for de aller fleste.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PapaSmurf skrev: de he de klart beste radioprogrammene
Helt uenig, de spiller nesten like mye drittmusikk som P4, på repeat dagen lang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

sertono skrev: tor des 30, 2021 4:21 pm
PapaSmurf skrev: de he de klart beste radioprogrammene
Helt uenig, de spiller nesten like mye drittmusikk som P4, på repeat dagen lang.
Da er vi uenige ja

Cabal

Legg inn av Cabal »

PapaSmurf skrev: tor des 30, 2021 11:49 am NRK har kommer seg mye de siste årene.

De er best på aktualitet, de er best på egenproduserte serier, de er best på barne-TV, de he de klart beste radioprogrammene som treffer lyttere fra barnehagealder til gamlehjemsbeboerne. Og best av alt. Ingen programmer avbrytes av reklame eller enda verre reklame-nyheter-reklame-været-reklame-sporten-reklame.

I tillegg har de en fantastisk innholdsrik nettløsning. Der man finner alt fra aktuelle serier til at man kan grave seg ned i nostalgien.

Dette med repriser plager meg ikke, men det er nok fordi jeg svært sjelden ser noe lineært. Det er sport og nyheter. Resten ser jeg på nett-TV når jeg selv ønsker.
Nå ser jeg stort sett aldri på lineær tv, og stort sett aldri på noe som ligger på nrk.no, og hører kun på noen av radiokanalene noen ganger når jeg kjører bil i Norge. Likevel er det vel ingen tv-kanaler eller radiokanaler som er bedre. Kommer sikkert av at noe av det dummeste som fins i verden er tv- og radioreklame. Om jeg tilfeldigvis zapper innom noe og det kommer en reklamepause, får jeg litt kreft. Det er det jæveligste som finnes. Hater det.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Rusten skrev: tor des 30, 2021 4:06 pm Det er vel ingen som helst tvil om at NRK's store satsingsområde er streaming. Litt rart at du klager på repriser da du kan gå rett inn på NRK nett-tv og se hva som helst av nye drama/krim, filmer, serier og dokumentarer i tillegg til underholdning og sport.

Lineær-tv kommer stort sett til å bli brukt til helge-underholdning, nyheter, debatter og sport. Alt annet av programmer kan du gå inn å se til hvilken som helst tid på døgnet på deres nett-tv, noe som passer for de aller fleste.
En avsporing fra hva tråden handler om. Hvor mange nye programmer som sendes på lineær TV av NRK. Hva som man kan se på via diverse streaming-kanaler er fullstendig uinteressant i så måte. Dessuten; hva som passer for deg, passer nødvendigvis ikke for alle.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Cabal skrev: tor des 30, 2021 5:00 pm Likevel er det vel ingen tv-kanaler eller radiokanaler som er bedre. Kommer sikkert av at noe av det dummeste som fins i verden er tv- og radioreklame. Om jeg tilfeldigvis zapper innom noe og det kommer en reklamepause, får jeg litt kreft. Det er det jæveligste som finnes. Hater det.
Nå finnes det andre statskanaler uten reklame da. SVT og DR f.eks.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 6:02 pm
Rusten skrev: tor des 30, 2021 4:06 pm Det er vel ingen som helst tvil om at NRK's store satsingsområde er streaming. Litt rart at du klager på repriser da du kan gå rett inn på NRK nett-tv og se hva som helst av nye drama/krim, filmer, serier og dokumentarer i tillegg til underholdning og sport.

Lineær-tv kommer stort sett til å bli brukt til helge-underholdning, nyheter, debatter og sport. Alt annet av programmer kan du gå inn å se til hvilken som helst tid på døgnet på deres nett-tv, noe som passer for de aller fleste.
En avsporing fra hva tråden handler om. Hvor mange nye programmer som sendes på lineær TV av NRK. Hva som man kan se på via diverse streaming-kanaler er fullstendig uinteressant i så måte. Dessuten; hva som passer for deg, passer nødvendigvis ikke for alle.
Hele poenget er at NRK nett-tv er akkurat det samme som NRK tv, bare at det gir deg mulighet til å slippe å følge programmene slavisk. Lineær tv vil falle bort om ikke lenge med unntak av nyhetssendingene og direkte underholdning og sport fordi største andelen av dagens tv-seere bruker en helt annen plattform.

NRK er helt nødt til å prioritere denne plattformen for å holde følge med de største konkurrentene som f.eks Netflix og HBO. Der NRK nå henter høye seertall er på NRK-nett-tv og lineær tv i helgene

Fazam

Legg inn av Fazam »

Rusten skrev: tor des 30, 2021 6:16 pm NRK er helt nødt til å prioritere denne plattformen for å holde følge med de største konkurrentene
Nei. NRK er ikke en kanal man abonnerer på.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Fazam skrev: tor des 30, 2021 6:20 pm
Rusten skrev: tor des 30, 2021 6:16 pm NRK er helt nødt til å prioritere denne plattformen for å holde følge med de største konkurrentene
Nei. NRK er ikke en kanal man abonnerer på.
Abonnere? Du har NRK nett-tv på ditt fjernsynsapparat, akkurat det samme som nrk lineær tv. Fordelen er at du slipper å følge programmene slavisk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Dette blir vel husket som da NRK sendte dørgende kjedelig sjakk 80 % av julen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaberaps skrev: tor des 30, 2021 7:12 pm Dette blir vel husket som da NRK sendte dørgende kjedelig sjakk 80 % av julen.
Det var en blanding av "Norge Rundt", Frokost-TV, "Tweet på tweet" og sjakk. Men du har rett i at det var en del sjakk også i programmet :lol:

Fazam

Legg inn av Fazam »

Rusten skrev: tor des 30, 2021 6:26 pm Abonnere?
Du nevnte konkurrenter som man må abonnere månedlig på. Du betaler skatt hvert eneste år for NRK; slik at de egentlig er uavhengig av å konkurrere om seertall. Dessuten har jeg ikke sagt at NRK skal la være å prioritere sin nett-løsning heller.
Det må gå an å ha mindre repriser på sendeplanen. Hvis ikke kan de like gjerne la være å sende noe mellom nyheter på dagen. Disse programmene ligger jo likevel på NRKs Nett-TV; som absolutt alle i Norge bruker flittig.... :roll:

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

sertono skrev: tor des 30, 2021 4:21 pm
PapaSmurf skrev: de he de klart beste radioprogrammene
Helt uenig, de spiller nesten like mye drittmusikk som P4, på repeat dagen lang.
På dagtid er det nok mye riktig, de spiller i hjel en liten liste med poplåter.
Bare å slå av eller bytte kanal.
Husk at alle programmer som har vært ligger i avspilleren til NRK. Gikk du f. eks. glipp av siste progLogg, er det bare å ta det frem nå.
https://radio.nrk.no/serie/proglogg/MUHR46005221

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

fargeblind skrev: tor des 30, 2021 11:24 am
Ale skrev: tor des 30, 2021 11:19 am Det eneste som er bra med NRK er nrk nett tv.
De har bra radio, da.
Med unntak av p2 er Nrk radio SØPPEL! Iallefall p13 med unntak av musikkprogrammene som. felberg,transmission og stjernepose

REsten av døgnet på p13 går i Gabrielle,sigrid,astrid s. highasakite og andre møkka-artister De har et par sanger som går på repeat som de spiller så går det noen timer så kommer de samme forbanna drittlåtene igjen men da i annen rekkefølge

Får helt mark av hu dama som har tatt over for shaun på ettermiddagene på p13 og som kun prater om seg selv. I går var jeg hos frisøren, tidligere i dag når jeg var... Etc etc

hilsen fyr på 38

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Justice 97 skrev: søn jan 02, 2022 1:52 pm Bedre med Spotify. Det kan jeg velge min egen musikk. Blir ikke bedre enn det.
Har spotify selv verdt hver krone.. Av gammel vane har jeg satt på radioen når jeg ikke finner noe spesifikt å høre på et valg jeg angrer på hver gang..
p3 har jo slitt med nepotisme i mange år og p13 er i ferd med å bli samme dritten

https://gaffa.no/artikkel/123641/kronik ... kartellet/

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nattevakt skrev: søn jan 02, 2022 1:50 pm
fargeblind skrev: tor des 30, 2021 11:24 am
Ale skrev: tor des 30, 2021 11:19 am Det eneste som er bra med NRK er nrk nett tv.
De har bra radio, da.
Med unntak av p2 er Nrk radio SØPPEL! Iallefall p13 med unntak av musikkprogrammene som. felberg,transmission og stjernepose

REsten av døgnet på p13 går i Gabrielle,sigrid,astrid s. highasakite og andre møkka-artister De har et par sanger som går på repeat som de spiller så går det noen timer så kommer de samme forbanna drittlåtene igjen men da i annen rekkefølge

Får helt mark av hu dama som har tatt over for shaun på ettermiddagene på p13 og som kun prater om seg selv. I går var jeg hos frisøren, tidligere i dag når jeg var... Etc etc

hilsen fyr på 38
Jeg lytter kun på p2. Musikken får jeg på andre plattformer

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

DenFelgen skrev: søn jan 02, 2022 3:27 pm
Nattevakt skrev: søn jan 02, 2022 1:50 pm
fargeblind skrev: tor des 30, 2021 11:24 am
De har bra radio, da.
Med unntak av p2 er Nrk radio SØPPEL! Iallefall p13 med unntak av musikkprogrammene som. felberg,transmission og stjernepose

REsten av døgnet på p13 går i Gabrielle,sigrid,astrid s. highasakite og andre møkka-artister De har et par sanger som går på repeat som de spiller så går det noen timer så kommer de samme forbanna drittlåtene igjen men da i annen rekkefølge

Får helt mark av hu dama som har tatt over for shaun på ettermiddagene på p13 og som kun prater om seg selv. I går var jeg hos frisøren, tidligere i dag når jeg var... Etc etc

hilsen fyr på 38
Jeg lytter kun på p2. Musikken får jeg på andre plattformer
P2 er en fin kanal.. Resten av nrk not so much...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg ble ihvertfall fornøyd når jeg slo på NRK TV 2 like etter klokka 16:00 og fikk servert reprise av dokumentaren som ble sendt i NRK TV 1 i går kveld uten at jeg fikk sett det. Dokumentar om Frank Zappa er aldri feil.

Fazam

Legg inn av Fazam »

fargeblind skrev: søn jan 02, 2022 6:20 pm Jeg ble ihvertfall fornøyd når jeg slo på NRK TV 2 like etter klokka 16:00 og fikk servert reprise av dokumentaren som ble sendt i NRK TV 1 i går kveld uten at jeg fikk sett det. Dokumentar om Frank Zappa er aldri feil.
Et program som du må regne med kommer til å gå i reprise et x antall ganger. Så kan man spørre seg poenget med det, når det kan sees frem til 2024 på nett-TV.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»