Reprisekanalen NRK

Svar
Fazam

Re: Reprisekanalen NRK

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: lør apr 22, 2023 11:11 pm Andre uke i mai (8/5-14/5) domineres av Eurovision Song Contest (Tirsdag/Torsdag/Lørdag); med rundt 8 timer sending.

Ser at det ikke er satt opp noen program etter Lørdagsrevyen; men det blir sikkert Eurovision-relatert det også.

Reprisesendingene fortsetter i prime-time på denne søndagen også.
NRK er et trist skue for tiden. Det gjelder både radio og fjernsyn.
Programmet som er satt opp foran Eurovision-finalen er en reprise av 70 år med Edinburgh Military Tattoo.... Reprisesendingene har også nådd prime-time på lørdagene også.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Tredje uke i mai (15/5-21/5):

Er det noe spennende å se på nasjonaldagen i år?
Barnetogene går denne gangen i loop fra kl.08 til kl.18.
Har man gått glipp av det; følger høydepunkter i en og en halv time på kvelden.
Leif Justers årgangsfilm Den forsvundne pølsemaker er det eneste "nye" programmet ellers....

Helgeunderholdningen feirer fredag Pernille Sørensen med Nytt på Nytt-kavalkade, og lørdag Jonas Fjeld med 70-års konsert. Eides språksjov er forøvrig flyttet til rett etter Dagsrevyen på lørdag.

Søndagen byr (for første gang) kun på repriser etter Dagsrevyen. Der var det tomt for penger.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: tor mar 23, 2023 1:56 pm Ser nå at P1+ har kun sending med innhold fra kl.08 til kl.13 på hverdagene. Fem timer.
Hvor mye har NRK kuttet i innholdet til P1, P2, P3 og P13. Har det vært noe snakk om det?
Ser at de fra denne uka har kuttet med enda en time med innhold fra P1+ sitt hverdagsprogram.
Kun fire timer for denne lyttergruppen (08-12), mens andre kanaler er omtrent uberørte.
Gratulerer NRK.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fjerde uke i mai (22/5-28/5):

Fredagen byr på Nystemt i Nøsteboden. Underholdning fra Bergen; hvor de utenfor har sin egen Walk of Fame. Antagelig et nytt forsøk à la Lollipop. Tor Endresen deltar.
Programmet følges opp av en stand-up reprise med Bjørn-Henning Ødegaard.

Lørdagen byr som vanlig på Eides språksjov, men også et program om Stockholms slott:
- Vi klatrar på stillas for å få vite meir om renoveringa av fasaden. Og er det noko i at det spøker på det gamle slottet? :? En reprise om Abbas beste coverlåter er det også plass til i prime-time.

Søndag slipper de å tapetsere hele kvelden med repriser; da NRK sender Diamond League-friidrett fra Marokko i flere timer.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Første uke i juni (29/5-4/6):

Fredag 2.juni:
Gullrekka er erstattet med Diamond League-friidrett. Krim-tilbudet er erstattet med en reprise av filmen The Sister Brothers.

Lørdag 3.juni:
Nok en kveld med friidrett; denne gangen fra Bergen. I tillegg til Eides språksjov, og en dokumentar om filmkomponisten Hans Zimmer.

Søndag 4.juni:
I tillegg til reprisene er det satt opp en dokumentar om den svenske forfatteren Selma Lagerlöf. Spennende.

Fazam

Legg inn av Fazam »

To multikulturelle programledere tar over Lotto-sendingene; Halat Sohpei Askari og Zubeida Haji Hassan.

https://www.nrk.no/presse/nye-programle ... 1.16405121

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Innvandrere med dialekt. Her krysser de av i flere bokser på en gang!

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Blir spennende å se om seerne vender tilbake til Nrk når de våkner opp fra dvale igjen om et halvt års tid

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: tor mai 11, 2023 8:24 am Søndag 4.juni:
Her er det satt opp den svenske filmen Breaking Surface (2020); innspilt i Norge.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Andre uke i juni (5/6-11/6):

Mandag:
Reprise av Folkehøyskole-serien Ål-inn.

Tirsdag:
Tilgjengelig siden mars: Hygge i hagen

Onsdag:
Reprise av Storbyferie med Joanna Lumley

Torsdag:
Tilgjengelig siden mars: Eit enklare liv

Fredag:
Diamond League-friidrett
Nystemt i Nøsteboden: Tor Endresen m/Ausekarane og Rune Larsen
Krim erstattes av nok en reprise av den norske filmen Skjelvet

Lørdag:
Holmenkollen Skishow
Eides språksjov: Kavalkade fra året
Hovedscenen: Festspillene i Bergen

Søndag:
Dokumentarfilmen The Fire Within om vulkanjegerne Maurice og Katia Krafft
Sist redigert av Fazam den tor mai 18, 2023 4:48 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

jakral skrev: man apr 24, 2023 10:53 pm
Fazam skrev: man apr 24, 2023 5:57 pm Hvilket år var dette? Reaksjonene forstår jeg godt. Det er såpass mange som ikke kan fordra fotball (og sport).
Heldigvis har vi fjernkontroll på TV'n.
Det hjelper lite når det er bare ræl på TVn. Akkurat nå er det bare det at jeg er småbarnsfar som gjør at jeg ikke sier opp det jeg har av ulike abonnement.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tor mai 18, 2023 4:47 pm
jakral skrev: man apr 24, 2023 10:53 pm
Fazam skrev: man apr 24, 2023 5:57 pm Hvilket år var dette? Reaksjonene forstår jeg godt. Det er såpass mange som ikke kan fordra fotball (og sport).
Heldigvis har vi fjernkontroll på TV'n.
Det hjelper lite når det er bare ræl på TVn.
Ja, det er tydelig at de kommersielle kanalene ikke bryr seg om hvor mange repriser som sendes der.
Men det betyr ikke at man skal godta det samme for det man betaler skatt for.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 6:37 am
GiPazzini_85 skrev: tor mai 18, 2023 4:47 pm
jakral skrev: man apr 24, 2023 10:53 pm

Heldigvis har vi fjernkontroll på TV'n.
Det hjelper lite når det er bare ræl på TVn.
Ja, det er tydelig at de kommersielle kanalene ikke bryr seg om hvor mange repriser som sendes der.
Men det betyr ikke at man skal godta det samme for det man betaler skatt for.
Det har egentlig ikke så mye å si om det er kommersielt, statsfinansiert (NRK) eller en kombinasjon av begge (TV2). Det renner over av repriser uansett.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre mai 19, 2023 6:43 am Det har egentlig ikke så mye å si om det er kommersielt, statsfinansiert (NRK) eller en kombinasjon av begge (TV2). Det renner over av repriser uansett.
Ja, men det betyr klart mer at alle må betale for reprisene til NRK. Det blir noe annet med kabel-kanaler.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 7:06 am
GiPazzini_85 skrev: fre mai 19, 2023 6:43 am Det har egentlig ikke så mye å si om det er kommersielt, statsfinansiert (NRK) eller en kombinasjon av begge (TV2). Det renner over av repriser uansett.
Ja, men det betyr klart mer at alle må betale for reprisene til NRK. Det blir noe annet med kabel-kanaler.
Vi må også betale for reprisene til TV2, uansett om vi vil eller ikke.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre mai 19, 2023 7:08 am
Fazam skrev: fre mai 19, 2023 7:06 am
GiPazzini_85 skrev: fre mai 19, 2023 6:43 am Det har egentlig ikke så mye å si om det er kommersielt, statsfinansiert (NRK) eller en kombinasjon av begge (TV2). Det renner over av repriser uansett.
Ja, men det betyr klart mer at alle må betale for reprisene til NRK. Det blir noe annet med kabel-kanaler.
Vi må også betale for reprisene til TV2, uansett om vi vil eller ikke.
Ja. Dessverre får TV2 statstilskudd, i tillegg til avgiften fra alle tilbydere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 7:10 am
GiPazzini_85 skrev: fre mai 19, 2023 7:08 am
Fazam skrev: fre mai 19, 2023 7:06 am

Ja, men det betyr klart mer at alle må betale for reprisene til NRK. Det blir noe annet med kabel-kanaler.
Vi må også betale for reprisene til TV2, uansett om vi vil eller ikke.
Ja. Dessverre får TV2 statstilskudd, i tillegg til avgiften fra alle tilbydere.
Og den største delen av kaka hos hver distributør. Møkkakanal.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: tor apr 27, 2023 7:33 am Tredje uke i mai (15/5-21/5):
Nystemt i Nøsteboden

Et blodfattig program hvor de tyr til playback. Man skulle tro at det var lokal-TV fra Bergen.
Her kunne de like gjerne ha sendt Lollipop i reprise. Rune Larsens "nye" vitser er ikke så morsomme.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Siste uke i juni før sommeren (12/6-18/6):

Torsdag:
Bislett Games

Fredag:
NM-veka: Tre timer i prime-time med direktesending fra Breaking/hiphop (!)

Lørdag:
NM-veka: Tre og en halv time i prime-time med direktesending fra Sportsdans (!)

Søndag:
NM-veka: Tre og en halv time i prime-time med direktesending fra Functional fitness (!)

Meget diskutabelt om NM-øvelser er underholdende nok gjennom 10 timer prime-time i helga. NM-veka erstatter i tillegg reprisene på dagtid. Øvelsene arrangeres denne gangen i Stjørdal, Trondheim, Selbu, Melhus, Skaun og Levanger.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: tor mai 25, 2023 9:55 am Meget diskutabelt om NM-øvelser er underholdende nok gjennom 10 timer prime-time i helga. NM-veka erstatter i tillegg reprisene på dagtid. Øvelsene arrangeres denne gangen i Stjørdal, Trondheim, Selbu, Melhus, Skaun og Levanger.
Ingen som reagerer på dette?

En slik prioritering var utenkelig tidligere. Det burde vært slikt som NRK2 skal brukes til; en avlastningskanal for sport.

Sparekniven er selvsagt tilstede, men hva er det egentlig som tilbys som underholdning på NRKs andre to kanaler samtidig med kvelds-øvelsene fra Trøndelag?

NRK2 Fredag:

Med hjartet på rette staden
Repriseserien med en episode som allerede har blitt sendt to ganger tidligere denne dagen på samme kanal.

Vera
Krim-reprise

NRK3 Fredag:

Samlemani
Reprise av dansk serie

6899 til eg dør
Reprise av norsk serie

Ål inn
Reprise av norsk serie


NRK2 Lørdag:

Poirot
Krim-reprise

Mysteria i Brokenwood
Krim-reprise

Ein engelsk skandale
Krim-reprise

NRK3 Lørdag:

Kraft
Reprise av norsk serie

Hævvi
Reprise av samisk serie

Jakta på ei nyre
Dokumentar-reprise

Belushi
Dokumentar-reprise


NRK2 Søndag:

Hovedscenen: Avskjedskonsert for Petr Popelka
Det eneste tilbudet som ikke har vært sendt tidligere

Skjulte skatter og tapte sivilisasjoner – Tutankhamon
Dokumentar-reprise

Sauls sønn
Ungarsk film-reprise (tilgjengelig i NRKTV siden 2020)


NRK3 Søndag:

Kva er villmark
Dokumentar-reprise

Jakta på ei nyre
Dokumentar-reprise

Superdupermegagigasingel
Norsk kortfilm-reprise

Hillsong – Gud går viralt
Dokumentar-reprise

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/presse/programomtale ... 1.16418613

Det er ikke bare repriser som står på sendeplanen i sommer.
6 episoder om nordisk elektronika-musikk sendes fra fredag 30.juni.
Serien er en nordisk samproduksjon mellom SVT, NRK, YLE, RUV og DR.
Blant artistene er Röyksopp, Avicii og Björk.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: fre mai 26, 2023 9:20 am
Fazam skrev: tor mai 25, 2023 9:55 am Meget diskutabelt om NM-øvelser er underholdende nok gjennom 10 timer prime-time i helga. NM-veka erstatter i tillegg reprisene på dagtid. Øvelsene arrangeres denne gangen i Stjørdal, Trondheim, Selbu, Melhus, Skaun og Levanger.
Ingen som reagerer på dette?

En slik prioritering var utenkelig tidligere. Det burde vært slikt som NRK2 skal brukes til; en avlastningskanal for sport.

Sparekniven er selvsagt tilstede, men hva er det egentlig som tilbys som underholdning på NRKs andre to kanaler samtidig med kvelds-øvelsene fra Trøndelag?

NRK2 Fredag:

Med hjartet på rette staden
Repriseserien med en episode som allerede har blitt sendt to ganger tidligere denne dagen på samme kanal.

Vera
Krim-reprise

NRK3 Fredag:

Samlemani
Reprise av dansk serie

6899 til eg dør
Reprise av norsk serie

Ål inn
Reprise av norsk serie


NRK2 Lørdag:

Poirot
Krim-reprise

Mysteria i Brokenwood
Krim-reprise

Ein engelsk skandale
Krim-reprise

NRK3 Lørdag:

Kraft
Reprise av norsk serie

Hævvi
Reprise av samisk serie

Jakta på ei nyre
Dokumentar-reprise

Belushi
Dokumentar-reprise


NRK2 Søndag:

Hovedscenen: Avskjedskonsert for Petr Popelka
Det eneste tilbudet som ikke har vært sendt tidligere

Skjulte skatter og tapte sivilisasjoner – Tutankhamon
Dokumentar-reprise

Sauls sønn
Ungarsk film-reprise (tilgjengelig i NRKTV siden 2020)


NRK3 Søndag:

Kva er villmark
Dokumentar-reprise

Jakta på ei nyre
Dokumentar-reprise

Superdupermegagigasingel
Norsk kortfilm-reprise

Hillsong – Gud går viralt
Dokumentar-reprise
Utfordringa er vel kanskje at dei ikkje har så mykje annet å sende. Slik at NM veka blir prioritert fordi det går live.

Ellers kan eg være enig at NRK slik som mange andre kanaler har mykje reprise, men kanskje det er litt av prisen vi må betale for at alle kan streame alt av nye program på nett. Prisen for å kjøpe inn helt nye program blir kanskje for dyr for NRK

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: søn mai 28, 2023 1:28 pm Utfordringa er vel kanskje at dei ikkje har så mykje annet å sende. Slik at NM veka blir prioritert fordi det går live.

Ellers kan eg være enig at NRK slik som mange andre kanaler har mykje reprise, men kanskje det er litt av prisen vi må betale for at alle kan streame alt av nye program på nett. Prisen for å kjøpe inn helt nye program blir kanskje for dyr for NRK
At man er avhengig av direktesendinger er greit nok det (hva skjedde da med Spellemannprisen?), men det man reagerer på er at man teppe-belegger en hel helg i prime-time på hovedkanalen. Det koster ikke all verden å bruke arkivet til å lage "nye" underholdnings-programmer. Tror virkelig NRK at folk er så interessert i å følge mini-idretter i 10 timer?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fazam skrev: søn mai 28, 2023 3:30 pm
ms_8 skrev: søn mai 28, 2023 1:28 pm Utfordringa er vel kanskje at dei ikkje har så mykje annet å sende. Slik at NM veka blir prioritert fordi det går live.

Ellers kan eg være enig at NRK slik som mange andre kanaler har mykje reprise, men kanskje det er litt av prisen vi må betale for at alle kan streame alt av nye program på nett. Prisen for å kjøpe inn helt nye program blir kanskje for dyr for NRK
At man er avhengig av direktesendinger er greit nok det (hva skjedde da med Spellemannprisen?), men det man reagerer på er at man teppe-belegger en hel helg i prime-time på hovedkanalen. Det koster ikke all verden å bruke arkivet til å lage "nye" underholdnings-programmer. Tror virkelig NRK at folk er så interessert i å følge mini-idretter i 10 timer?
NRK har da et arkiv som ligger der. Det er selvfølgelig utilgjengelig for den som kun har linjær-TV, men for de som har smart TV går det jo alltids an å finne noe fra arkivet.
Det er jo også mulig å se på YouTube gratis for den som takler reklameavbrudd.
Sommeren er forøvrig sjaber i linjær-NRK om jeg husker rett. Mye gjenbruk i linjær-TV.
Det er ihvertfall "gratis", da, siden vi betaler over skatteseddelen.
Filmer og serier er vel noe man må betale for. Kjøpe en eller annen strømmetjeneste.

Fazam

Legg inn av Fazam »

fargerik skrev: søn mai 28, 2023 3:42 pm NRK har da et arkiv som ligger der. Det er selvfølgelig utilgjengelig for den som kun har linjær-TV, men for de som har smart TV går det jo alltids an å finne noe fra arkivet.
Det er jo også mulig å se på YouTube gratis for den som takler reklameavbrudd.
Det er en avsporing av det som tråden handler om.
Hva man ellers abonnerer eller ser på utenfor det lineære tilbudet er dermed uinteressant her.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fazam skrev: søn mai 28, 2023 4:03 pm
fargerik skrev: søn mai 28, 2023 3:42 pm NRK har da et arkiv som ligger der. Det er selvfølgelig utilgjengelig for den som kun har linjær-TV, men for de som har smart TV går det jo alltids an å finne noe fra arkivet.
Det er jo også mulig å se på YouTube gratis for den som takler reklameavbrudd.
Det er en avsporing av det som tråden handler om.
Hva man ellers abonnerer eller ser på utenfor det lineære tilbudet er dermed uinteressant her.
Mitt poeng er at linjær-TV er død.

Fazam

Legg inn av Fazam »

fargerik skrev: søn mai 28, 2023 4:15 pm Mitt poeng er at linjær-TV er død.
Det kan du jo mene, selv om det ikke er en del av virkeligheten.
Du kan jo selv regne ut hvor mange det er som følger store idretts-arrangementer som fotball-VM og Olympiske leker lineært.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fazam skrev: søn mai 28, 2023 4:20 pm
fargerik skrev: søn mai 28, 2023 4:15 pm Mitt poeng er at linjær-TV er død.
Det kan du jo mene, selv om det ikke er en del av virkeligheten.
Du kan jo selv regne ut hvor mange det er som følger store idretts-arrangementer som fotball-VM og Olympiske leker lineært.
OL er alltid gratis, det vet du godt. På NRK helt gratis, men for andre kanaler må man betale for en TV-pakke.
Fotball-VM vet jeg intet om. Liker ikke fotball. Hvilken kanal ser du det på uten å betale?
Hvilken TV- pakke sender egentlig fotball-VM?
Tviler på at det er mulig å se fotball-VM uten å kjøpe den største og dyreste linjær-TV-pakka.
Rett meg dersom jeg er på viddene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

fargerik skrev: søn mai 28, 2023 4:25 pm
Fazam skrev: søn mai 28, 2023 4:20 pm
fargerik skrev: søn mai 28, 2023 4:15 pm Mitt poeng er at linjær-TV er død.
Det kan du jo mene, selv om det ikke er en del av virkeligheten.
Du kan jo selv regne ut hvor mange det er som følger store idretts-arrangementer som fotball-VM og Olympiske leker lineært.
OL er alltid gratis, det vet du godt. På NRK helt gratis, men for andre kanaler må man betale for en TV-pakke.
Fotball-VM vet jeg intet om. Liker ikke fotball. Hvilken kanal ser du det på uten å betale?
Hvilken TV- pakke sender egentlig fotball-VM?
Tviler på at det er mulig å se fotball-VM uten å kjøpe den største og dyreste linjær-TV-pakka.
Rett meg dersom jeg er på viddene.
OL har ikke vært "gratis" siden NRK sist sendte fra det i 2012. VM i fotball sendes fortsatt på NRK, og er dermed "gratis". Men skal du se alle kampene må du ha tilgang til TV2.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Fazam skrev: søn mai 28, 2023 6:30 pm
fargerik skrev: søn mai 28, 2023 4:25 pm
Fazam skrev: søn mai 28, 2023 4:20 pm

Det kan du jo mene, selv om det ikke er en del av virkeligheten.
Du kan jo selv regne ut hvor mange det er som følger store idretts-arrangementer som fotball-VM og Olympiske leker lineært.
OL er alltid gratis, det vet du godt. På NRK helt gratis, men for andre kanaler må man betale for en TV-pakke.
Fotball-VM vet jeg intet om. Liker ikke fotball. Hvilken kanal ser du det på uten å betale?
Hvilken TV- pakke sender egentlig fotball-VM?
Tviler på at det er mulig å se fotball-VM uten å kjøpe den største og dyreste linjær-TV-pakka.
Rett meg dersom jeg er på viddene.
OL har ikke vært "gratis" siden NRK sist sendte fra det i 2012. VM i fotball sendes fortsatt på NRK, og er dermed "gratis". Men skal du se alle kampene må du ha tilgang til TV2.
OL er gratis. Når TV2 sendte OL, måtte de gi bort en måned gratis SUMO.
Jeg opprettet abb selv, og sa det opp før fristen var ute.
Banna bein, uansett hvem som sender OL, må de sende det gratis.
Det er lovbestemt. Den som skal sende OL i Norge, må sende det gratis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»