Er VGD stengt permanent..?

Låst
startelver

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av startelver »

Glimrende. Frode takket jo for seg, han holdt liv i politikk der. Utgjorde vel 50% av aktiviteten.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

newsflash skrev: fre apr 08, 2022 10:33 pm Ny nedtur for VGD, etter en opptur i februar (OL og linking fra vg.no) så ble det i mars registrert det laveste antall treff siden "oppgraderingen".

Link

Det sier litt...
Det er jo ikke slik at det skjer ting i verden som kunne ha dratt opp tallene litt i mars.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

TomBrady12 skrev: lør apr 09, 2022 6:54 pm
newsflash skrev: fre apr 08, 2022 10:33 pm Ny nedtur for VGD, etter en opptur i februar (OL og linking fra vg.no) så ble det i mars registrert det laveste antall treff siden "oppgraderingen".

Link

Det sier litt...
Det er jo ikke slik at det skjer ting i verden som kunne ha dratt opp tallene litt i mars.
Hehe. Herlig sarkasme.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

VGD er jo blitt fullstendig rotete og uleselig. Et merkelig "forum" det har blitt.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 444

Legg inn av Keva »

Morromann skrev: søn apr 10, 2022 10:23 am VGD er jo blitt fullstendig rotete og uleselig. Et merkelig "forum" det har blitt.
Det er ødelagt.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Bombet sønder og sammen…

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »


FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Har en følelse av at nye VGD ikke gikk så bra som de håpet, men at de fremdeles er glad for å være kvitt oss.

Det var jo vi som gjorde VGD til hva det var men…sånn er nå det.

startelver

Legg inn av startelver »

Her har vi en som har hentet frem en gammel tråd fra 2008, nytt svar i april :
https://vgd.no/t/Seksualitet/1389647-tr ... annen-mann
----

Har hatt mange trekanter opp gjennom tiden. men hadde ALDRI godtatt det med en annen mann. Det blir litt for mye homo for meg.

Kvinner er mer tiltrukket av andre kvinner enn menn av menn. Det er en HELT annen type forhold og de fleste jenter jeg har hatt har, om ikke sagt at de vil ha en trekant iallfall ikke sagt seg imot tanken.

Det spriter opp forholdet også og sex forblir liek spennende som da
--------------------

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Det kunne vært verre for VG - CNN som har gått fra en respektert nyhetskanal som "alle" såg på til en venstrevridd forbi-komisk propagandakanal for demokratene i løpet av de siste 10 årene følte at nå skulle man virkelig ta tak. 80 % av seerne var borte men hva gjør vel det så lenge man får ut budskapet til utenlandske nyhetskanaler som NRK, Tv2 og også VG som fortsatt tror CNN leverer nyheter av noe verdi. Men nå følte CNN at man måtte ta noen grep iallefall og investerte flere hundre millioner i en strømmetjeneste (CNN+) der folk visst nok skulle vende tilbake til kanalen de hadde gitt opp og betale for samme mølet i et større format. Etter 1 mnd var knappe 10 000 personer betalende medlemmer og tjenesten ble lagt ned.

Er det noe av samme ukulturen vi ser i VG også? At man er totalt virkelighetsfjern på hva folk vil ha, hva folk vil betale for og hva som vil lønne seg? CNN+-floppen og VGD-floppen er i hver sin liga. Men begge var etablerte og erfarne nyhetsmedier som totalt havarerte og sløste vekk store summer på dødfødte investeringer. VGD var et fungerende produkt som med litt ansiktsløfting kunne lett fått økt bruken. Hadde man laget forumet tilpasset for mobiler, gjort det lettere å dele linker , bilder /videoer, et bedre varslingssystem, bedre søkefunksjon og noe småtteri til så hadde mye vært gjort . I stedet herpet de forumet fullstendig og latet som om alt var i rute og etter planen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Maxus5 skrev: ons apr 27, 2022 12:42 pm Det kunne vært verre for VG - CNN som har gått fra en respektert nyhetskanal som "alle" såg på til en venstrevridd forbi-komisk propagandakanal for demokratene i løpet av de siste 10 årene følte at nå skulle man virkelig ta tak. 80 % av seerne var borte men hva gjør vel det så lenge man får ut budskapet til utenlandske nyhetskanaler som NRK, Tv2 og også VG som fortsatt tror CNN leverer nyheter av noe verdi. Men nå følte CNN at man måtte ta noen grep iallefall og investerte flere hundre millioner i en strømmetjeneste (CNN+) der folk visst nok skulle vende tilbake til kanalen de hadde gitt opp og betale for samme mølet i et større format. Etter 1 mnd var knappe 10 000 personer betalende medlemmer og tjenesten ble lagt ned.

Er det noe av samme ukulturen vi ser i VG også? At man er totalt virkelighetsfjern på hva folk vil ha, hva folk vil betale for og hva som vil lønne seg? CNN+-floppen og VGD-floppen er i hver sin liga. Men begge var etablerte og erfarne nyhetsmedier som totalt havarerte og sløste vekk store summer på dødfødte investeringer. VGD var et fungerende produkt som med litt ansiktsløfting kunne lett fått økt bruken. Hadde man laget forumet tilpasset for mobiler, gjort det lettere å dele linker , bilder /videoer, et bedre varslingssystem, bedre søkefunksjon og noe småtteri til så hadde mye vært gjort . I stedet herpet de forumet fullstendig og latet som om alt var i rute og etter planen.
De måtte laget et helt nytt system, som de nå gjorde, det de laget derimot var total skivebom. De kjørte et utdatert system de har patchet og patchet over årenes løp men ikke gjort noe stort med på mange år, alt brukeren ikke ser var utdatert. Dette er såklart deres egen feil, som ikke har brukt større resurser på å holde ting up to date.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Avg Visit Duration
00:00:31

Haha!!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FabrizioMiccoli skrev: ons apr 27, 2022 4:11 pm Avg Visit Duration
00:00:31

Haha!!
Akkurat nok tid til å tenke wtf? Fundere litt over hva et kompass gjør der og så GTFO.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons apr 27, 2022 4:32 pm
FabrizioMiccoli skrev: ons apr 27, 2022 4:11 pm Avg Visit Duration
00:00:31

Haha!!
Akkurat nok tid til å tenke wtf? Fundere litt over hva et kompass gjør der og så GTFO.
:lol: :lol:

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 12:49 pm
Maxus5 skrev: ons apr 27, 2022 12:42 pm Det kunne vært verre for VG - CNN som har gått fra en respektert nyhetskanal som "alle" såg på til en venstrevridd forbi-komisk propagandakanal for demokratene i løpet av de siste 10 årene følte at nå skulle man virkelig ta tak. 80 % av seerne var borte men hva gjør vel det så lenge man får ut budskapet til utenlandske nyhetskanaler som NRK, Tv2 og også VG som fortsatt tror CNN leverer nyheter av noe verdi. Men nå følte CNN at man måtte ta noen grep iallefall og investerte flere hundre millioner i en strømmetjeneste (CNN+) der folk visst nok skulle vende tilbake til kanalen de hadde gitt opp og betale for samme mølet i et større format. Etter 1 mnd var knappe 10 000 personer betalende medlemmer og tjenesten ble lagt ned.

Er det noe av samme ukulturen vi ser i VG også? At man er totalt virkelighetsfjern på hva folk vil ha, hva folk vil betale for og hva som vil lønne seg? CNN+-floppen og VGD-floppen er i hver sin liga. Men begge var etablerte og erfarne nyhetsmedier som totalt havarerte og sløste vekk store summer på dødfødte investeringer. VGD var et fungerende produkt som med litt ansiktsløfting kunne lett fått økt bruken. Hadde man laget forumet tilpasset for mobiler, gjort det lettere å dele linker , bilder /videoer, et bedre varslingssystem, bedre søkefunksjon og noe småtteri til så hadde mye vært gjort . I stedet herpet de forumet fullstendig og latet som om alt var i rute og etter planen.
De måtte laget et helt nytt system, som de nå gjorde, det de laget derimot var total skivebom. De kjørte et utdatert system de har patchet og patchet over årenes løp men ikke gjort noe stort med på mange år, alt brukeren ikke ser var utdatert. Dette er såklart deres egen feil, som ikke har brukt større resurser på å holde ting up to date.
Det mest tragiske er at det var først etter at medlemmene forsvant at de begynte å gjøre «forumet» synlig. Tenk om de hadde kjørt samme synlighet som de nå gjør før forumet døde. Jeg tror det ville ha gjort noe med den synkende medlemsmassen. Nå klikker folk innom og forsvinner etter 31 sek siden det er dødt.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

TomBrady12 skrev: ons apr 27, 2022 5:36 pm Det mest tragiske er at det var først etter at medlemmene forsvant at de begynte å gjøre «forumet» synlig. Tenk om de hadde kjørt samme synlighet som de nå gjør før forumet døde. Jeg tror det ville ha gjort noe med den synkende medlemsmassen. Nå klikker folk innom og forsvinner etter 31 sek siden det er dødt.
Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har glemt VGD jeg. Det jeg lærte der gjør at jeg har stor respekt for de som er Moderatorer her inne. Vi burde satt mer pris på jobben de gjør. Mye kjeft å få som Mod, men uten dem hadde det hele raknet på et par dager.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Kan forsåvidt skjønne at de ikke ønsket at eventuelle nye brukere skulle besudles av oss gamle travere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tjaaah skrev: ons apr 27, 2022 6:16 pm
4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Kan forsåvidt skjønne at de ikke ønsket at eventuelle nye brukere skulle besudles av oss gamle travere.
Eller at vi gamle travere som var VGD beta skulle besudle nye, friske sinn der inne!

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 444

Legg inn av Keva »

4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm

Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Ingenting tyder på at de hadde noe særlig lyst til å beholde de gamle brukerne heller, så hvem trodde de at de laget forum for?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Keva skrev: ons apr 27, 2022 7:27 pm
4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm

Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Ingenting tyder på at de hadde noe særlig lyst til å beholde de gamle brukerne heller, så hvem trodde de at de laget forum for?


Seg selv og yngre brukere, som er vant med noe lignendes fra Reddit, de traff sånt sett på en av disse 2.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Denne Script har imponerende pågangsmot. Skulle nesten tro det er jobben hans .

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Luna_mendax skrev: tir apr 12, 2022 8:32 pm Nye VGD :D

https://vgd.no/t/Ordstjernen/2003471-fasit-1204
Det er jo ikke noen kategorier, ikke noe system. Bare rot. Tror ikke det trekker til seg ungdom heller hvis det var det som var målet; de holder seg til "de store" sosiale mediene, Instagram og TikTok og slikt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Maxus5 skrev: ons apr 27, 2022 12:42 pm Det kunne vært verre for VG - CNN som har gått fra en respektert nyhetskanal som "alle" såg på til en venstrevridd forbi-komisk propagandakanal for demokratene i løpet av de siste 10 årene følte at nå skulle man virkelig ta tak. 80 % av seerne var borte men hva gjør vel det så lenge man får ut budskapet til utenlandske nyhetskanaler som NRK, Tv2 og også VG som fortsatt tror CNN leverer nyheter av noe verdi. Men nå følte CNN at man måtte ta noen grep iallefall og investerte flere hundre millioner i en strømmetjeneste (CNN+) der folk visst nok skulle vende tilbake til kanalen de hadde gitt opp og betale for samme mølet i et større format. Etter 1 mnd var knappe 10 000 personer betalende medlemmer og tjenesten ble lagt ned.

Er det noe av samme ukulturen vi ser i VG også? At man er totalt virkelighetsfjern på hva folk vil ha, hva folk vil betale for og hva som vil lønne seg? CNN+-floppen og VGD-floppen er i hver sin liga. Men begge var etablerte og erfarne nyhetsmedier som totalt havarerte og sløste vekk store summer på dødfødte investeringer. VGD var et fungerende produkt som med litt ansiktsløfting kunne lett fått økt bruken. Hadde man laget forumet tilpasset for mobiler, gjort det lettere å dele linker , bilder /videoer, et bedre varslingssystem, bedre søkefunksjon og noe småtteri til så hadde mye vært gjort . I stedet herpet de forumet fullstendig og latet som om alt var i rute og etter planen.
Kan noen av de samme folkene sitte på pengesekken i både CNN og VG. Jeg vet lite om børsen og alle disse investeringsfondene, men jeg har skjønt at store amerikanske investeringsfond er på eiersiden i Schibstedt nå, stemmer det? Og er noen av disse også på eiersiden i CNN? Ville forklart en del. Børsen ødelegger media. Og plattformene til å ytre seg.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

TomBrady12 skrev: ons apr 27, 2022 5:36 pm
4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 12:49 pm
Maxus5 skrev: ons apr 27, 2022 12:42 pm Det kunne vært verre for VG - CNN som har gått fra en respektert nyhetskanal som "alle" såg på til en venstrevridd forbi-komisk propagandakanal for demokratene i løpet av de siste 10 årene følte at nå skulle man virkelig ta tak. 80 % av seerne var borte men hva gjør vel det så lenge man får ut budskapet til utenlandske nyhetskanaler som NRK, Tv2 og også VG som fortsatt tror CNN leverer nyheter av noe verdi. Men nå følte CNN at man måtte ta noen grep iallefall og investerte flere hundre millioner i en strømmetjeneste (CNN+) der folk visst nok skulle vende tilbake til kanalen de hadde gitt opp og betale for samme mølet i et større format. Etter 1 mnd var knappe 10 000 personer betalende medlemmer og tjenesten ble lagt ned.

Er det noe av samme ukulturen vi ser i VG også? At man er totalt virkelighetsfjern på hva folk vil ha, hva folk vil betale for og hva som vil lønne seg? CNN+-floppen og VGD-floppen er i hver sin liga. Men begge var etablerte og erfarne nyhetsmedier som totalt havarerte og sløste vekk store summer på dødfødte investeringer. VGD var et fungerende produkt som med litt ansiktsløfting kunne lett fått økt bruken. Hadde man laget forumet tilpasset for mobiler, gjort det lettere å dele linker , bilder /videoer, et bedre varslingssystem, bedre søkefunksjon og noe småtteri til så hadde mye vært gjort . I stedet herpet de forumet fullstendig og latet som om alt var i rute og etter planen.
De måtte laget et helt nytt system, som de nå gjorde, det de laget derimot var total skivebom. De kjørte et utdatert system de har patchet og patchet over årenes løp men ikke gjort noe stort med på mange år, alt brukeren ikke ser var utdatert. Dette er såklart deres egen feil, som ikke har brukt større resurser på å holde ting up to date.
Det mest tragiske er at det var først etter at medlemmene forsvant at de begynte å gjøre «forumet» synlig. Tenk om de hadde kjørt samme synlighet som de nå gjør før forumet døde. Jeg tror det ville ha gjort noe med den synkende medlemsmassen. Nå klikker folk innom og forsvinner etter 31 sek siden det er dødt.
Kanskje det er en del av grunnen. Det er store krefter der ute som ønsker å fjerne Internet-anonymiteten, og å reformere for å ødelegge innenfra" kan være en taktikk her. Noen snakker til og med om at folk som deltar i nettdebatten bør verifisere seg med Bank-ID og ansiktscanning. Og jeg tror de mener alvor sykt som det kan høres. Denne kampanjen er ikke ny. VG Debatt var derfor, slik jeg antar, ment å ødelegges. Det var ment å floppe, fordi det egentlig var snakk om kontrollert ødeleggelse av den anonyme nettdebatten. Det var ingen "skrivebom". Ødelegge bevist ved å gi inntrykk av at man vil "reddet det". Folk som jubler over at Elon Musk kjøper Twitter burde følge med på "djevelen i detaljene". Det snakkes om autensitering i det nye Musk-eide Twitter. Det er snakk om den totale ødeleggelsen av nett-anonymiteten. Ingen burde juble om Musk skulle kjøpt FD haha. Skjønt jeg ville ikke sagt nei om jeg var en av administratorene her :D

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Keva skrev: ons apr 27, 2022 7:27 pm
4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm

Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Ingenting tyder på at de hadde noe særlig lyst til å beholde de gamle brukerne heller, så hvem trodde de at de laget forum for?
Ingen. De visste hva de gjorde.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Morromann skrev: tor apr 28, 2022 8:03 am
Keva skrev: ons apr 27, 2022 7:27 pm
4pLaY skrev: ons apr 27, 2022 6:08 pm

Jeg vil tippe de ikke har ønsket nye brukerene inn før de hadde en ny løsning på plass.
Ingenting tyder på at de hadde noe særlig lyst til å beholde de gamle brukerne heller, så hvem trodde de at de laget forum for?
Ingen. De visste hva de gjorde.
De visste hva de gjorde?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Zanick skrev: ons apr 27, 2022 10:15 pm Denne Script har imponerende pågangsmot. Skulle nesten tro det er jobben hans .
Jeg har ikke orket å pløye meg gjennom det og vet ikke hvem det er men ser du noen som ser ut til å tilbringe det meste av døgnet på slike debattsider er det meget sannsynlig at det ikke er noen levende person i det hele tatt, men en bott.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Chromeback skrev: tor apr 28, 2022 8:05 am
Morromann skrev: tor apr 28, 2022 8:03 am
Keva skrev: ons apr 27, 2022 7:27 pm

Ingenting tyder på at de hadde noe særlig lyst til å beholde de gamle brukerne heller, så hvem trodde de at de laget forum for?
Ingen. De visste hva de gjorde.
De visste hva de gjorde?
Yup. Kontrollert ødeleggelse av nettdebatten. Se innlegget mitt over.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Morromann skrev: tor apr 28, 2022 8:03 am Ingen. De visste hva de gjorde.
Nei det tror jeg faktisk ikke.

De regnet med litt støy, og at noen av de mest misfornøyde ville hoppe av. Regnet vel med å fange de opp på disukusjon.no.

Deretter hadde de jo laget en fantastisk løsning (hadde jo tross alt brukt en del penger) og regnet med at folk kom krypende tilbake.

Gamechangeren her var jo at folk samlet seg på Discord, og deretter her. Den så de nok ikke komme :D :D :D

Dermed reagerte de helt irrasjonelt, med utestenging og blokkering bare for å nevne FD, ikke bare på VGD, men også på diskusjon.no. Rett og slett galskap.

PS: Håper mod ser igjennom fingrene med at jeg i løpet av dette innlegget har nevnt hele to andre forum...

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»